misschien iets voor een nieuw topic, maar leuk! ik ben wel benieuwd hoe het op het KIM toe gaat!quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:21 schreef Grumpy-O.o het volgende:
Hallo iedereen, ik weet niet waar ik het het beste neer kan zetten (ik dacht hier).
Dinsdas 10 juni a.s. een documontaire over adelborsten in opleiding. Het begint om 20:25 op ned3.
was een leuke documentaire, volgens mij was het beeld niet helemaal compleet, maar een aantal dingen wel herkenbaar. Komt er ook een vervolg?quote:Op donderdag 5 juni 2014 21:21 schreef Grumpy-O.o het volgende:
Hallo iedereen, ik weet niet waar ik het het beste neer kan zetten (ik dacht hier).
Dinsdas 10 juni a.s. een documontaire over adelborsten in opleiding. Het begint om 20:25 op ned2.
quote:Op woensdag 11 juni 2014 06:42 schreef Cobra4 het volgende:
Voor het eerst in de historie versmelt een complete Nederlandse krijgsmachteenheid volledig met een Duitse legereenheid en komt onder Duits commando.
De Russen zijn al begonnen, er zijn russische tanks gesignaleerd in Oost-Oekraïne.quote:
Wil de nieuwe Gerardus Mooyman zich melden aub?quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:29 schreef Pumatje het volgende:
[..]
De Russen zijn al begonnen, er zijn russische tanks gesignaleerd in Oost-Oekraïne.
Nu snap ik die lijst enigsinds maar Navo bondgenoot Turkijequote:Op vrijdag 13 juni 2014 06:32 schreef Cobra4 het volgende:
'Ontslag militair om smetje'
door Roy Klopper en Bart Olmer
DEN HAAG -
Defensie stuurt uitstekend functionerende militairen de laan uit vanwege een smetje op hun verre verleden of om de nationaliteit van hun partners.
Tientallen militairen met een lange, uitstekende staat van dienst zijn afgelopen jaar zonder pardon op straat gezet omdat hun partner een ’verkeerd’ paspoort heeft. Anderen is na een probleemloos dienstverband plotsklaps de periodiek verstrekte verklaring van geen bezwaar (VGB) ontzegd vanwege oude strafrechtelijke veroordelingen die al bij indiensttreding bekend waren.
Militaire vakbonden en advocaten luiden de noodklok over de heksenjacht die in hun ogen is ontketend. De ontslagen zijn volgens hen vaak tegen het zere been van de commandanten. Zij willen hun door de militaire inlichtingendienst MIVD opgeknoopte (onder)officieren en manschappen vaak zo graag behouden dat ze hen zelfs persoonlijk bijstaan bij beroepszaken.
Advocaat Michael Ruperti heeft hierover een brandbrief gestuurd naar de Vaste Kamercommissie voor Defensie. Hij roept de leden op om defensieminister Hennis aan te sporen tot een minder strikte naleving van de regels. Bovendien wil hij een discussie over de vraag of alle militairen wel helemaal doorgelicht moeten worden vanwege hun vertrouwenspositie. „Lang niet elke militair komt met geheime informatie in aanraking”, aldus Ruperti.
Defensievakbond AFMP zet vraagtekens bij tientallen ontslagzaken vanwege de herkomst van de partners van militairen. Bij gebrek aan samenwerkingsovereenkomsten met veel landen, lukt het Defensie niet om hun antecedenten te achterhalen. Uit angst voor spionage vliegt de militair dan simpelweg de laan uit. Defensie kent geen pardon om deze ’foute’ liefjes.
Formeel laat Defensie niet los welke landen op de zwarte lijst staan. Die lijst zou zelfs staatsgeheim zijn. Maar eventjes turven bij de beroepszaken die tegen het partnerontslag zijn gevoerd, geeft volgens de AFMP een goed beeld. De landen die Defensie zeker niet vertrouwt, zijn Turkije, China, Jemen, Indonesië, Colombia, Venezuela, Marokko, Zambia, Ghana, Burundi, Rusland, Servië, Wit-Rusland en Moldavië.
Volgens militair strafrechtadvocaat Sébas Diekstra is de lijst nog veel langer: „Van de volgende landen zijn er duidelijke aanwijzingen dat zij als onbetrouwbaar worden aangemerkt: Afghanistan, Armenië, Azerbeidzjan, Georgië, Irak, Iran, Kazachstan, Kirgizstan, Noord-Korea, Pakistan, Tadzjikistan, Turkmenistan, Oekraïne en Oezbekistan. Ten aanzien van verblijf in deze landen geldt namelijk een specifieke meldingsplicht voor de ambtenaar of sollicitant.” Militairen die uit alle genoemde landen een liefje halen, kunnen hun carrière binnen Defensie vergeten. Diekstra: „Onmenselijk beleid. We gaan door met het compleet maken van de lijst. Militairen verdienen duidelijkheid, want als ze eenmaal verliefd worden op iemand uit een ’fout’ land, is het te laat.”
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ir_om_smetje___.html
Het gaat gewoon nergens over...quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu snap ik die lijst enigsinds maar Navo bondgenoot Turkije.
Afkopen Dienstplichtquote:Heeft u de Turkse nationaliteit en werkt u bij het ministerie van Defensie? Dan kunt u gebruikmaken van de Afkoopregeling Turkse dienstplicht voor Defensiepersoneel.
Ik vond de documentaire heel goed. Ondanks dat er inderdaad naar mijn idee een paar dingen misten, vond ik het mooi dat het echt in een soort filmvorm gemaakt was. Volgens mij komt er geen vervolg, want op het einde zijn ze geen aspirant-adelborsten meer, maar gewoon adelborsten.quote:Op woensdag 11 juni 2014 06:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
was een leuke documentaire, volgens mij was het beeld niet helemaal compleet, maar een aantal dingen wel herkenbaar. Komt er ook een vervolg?
Ik denk dat dat wat je mist er bewust door de defensie censuur uitgelaten isquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:06 schreef Grumpy-O.o het volgende:
[..]
Ik vond de documentaire heel goed. Ondanks dat er inderdaad naar mijn idee een paar dingen misten, vond ik het mooi dat het echt in een soort filmvorm gemaakt was. Volgens mij komt er geen vervolg, want op het einde zijn ze geen aspirant-adelborsten meer, maar gewoon adelborsten.
Ik vroeg me af waarom er niets werd vermeld over het korps adelborsten en de co-tijd. Dit is tenslotte een belangrijke pijler onder het systeem.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 18:35 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wat je mist er bewust door de defensie censuur uitgelaten is
quote:Op maandag 16 juni 2014 08:21 schreef Pumatje het volgende:
Een erg mooi initiatief van defensie miles4justice.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |