Ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:33 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Broodpudding met frambozen.
Was voor het eerst dat ik het maakte/ heb gegeten. Was lekker, maar wel echt enorm machtig.
Bohh dit klinkt lekker!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:33 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Broodpudding met frambozen.
Was voor het eerst dat ik het maakte/ heb gegeten. Was lekker, maar wel echt enorm machtig.
Tnx! Heb het hier ook speciaal voor moeten kopenquote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:50 schreef Dragonberry het volgende:
Wouw! Ziet er echt super goed uit. Ik wil echt weer een keer wentelteefjes maken, maar ik heb nooit gewoon witbrood in huis
Heel klef was hij inderdaad helaas niet, het leek meer op normaal brood. Maar ik smeer er altijd graag boter op, dus mij maakte het niet zoveel uitquote:Op donderdag 29 mei 2014 19:41 schreef Myraela het volgende:
Was die lekker?
Ik hou stiekem altijd van het hele kleffe suikerbrood. Deze ziet er een beetje droog uit.
quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:38 schreef Myraela het volgende:
Deze wilde ik even delen omdat dit echt ultiem lekker is.
Een simpele tarte tatin van ui, met geitenkaas.
[ [url=http://i.imgur.com/HgKDHtc.png]afbeelding ][/url]
Die wil ik ooookquote:Op woensdag 4 juni 2014 12:38 schreef Myraela het volgende:
Geit + ui is altijd lekker!quote:Op woensdag 4 juni 2014 12:38 schreef Myraela het volgende:
Ziet er lekker uit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:34 schreef Lonaa het volgende:
Crappy phone-pic met:
Bouillon getrokken van het karkas van mijn zelfgemaakte pekingeend van laatst met dumplings met daarin stukjes pekingeend, shiitake, gember, sojasaus.
[ afbeelding ]
Bouillon van dezelfde eend die in de dumplings zit! Woah, tof!quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:34 schreef Lonaa het volgende:
Crappy phone-pic met:
Bouillon getrokken van het karkas van mijn zelfgemaakte pekingeend van laatst met dumplings met daarin stukjes pekingeend, shiitake, gember, sojasaus.
[ afbeelding ]
Ik vind het altijd mooi alles te gebruiken.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Bouillon van dezelfde eend die in de dumplings zit! Woah, tof!![]()
![]()
En leuk hč, dat vouwen van de deegvelletjes? Vind ik dan.
Leuk zegquote:Op donderdag 5 juni 2014 11:49 schreef minilot het volgende:
Vanavond eiiiiindelijk beginnen aan seizoen vier van Game of Thrones!![]()
We eten er veertiende-eeuwse preisoep uit A Feast of Ice & Fire bij, en ik bakte voor ernaast zojuist een bierbrood, met stukjes varkensspek en Westmalle Tripel.![]()
[ afbeelding ]
Hoe maak jij popcorn dan? Ik maakte vroeger regelmatig zoete popcorn maar heb dat probleem nooit gehad. Ik doe altijd olie in de pan, maiskorrels erbij, suiker naar smaak en dan op het vuur zetten met een deksel er op en wanneer de maiskorrels beginnen te sissen/bakken/net op ploffen staan de pan om de paar seconden schudden/bewegen.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:20 schreef Sandous het volgende:
Minilot oow wauw je popcorn. Heb zeker al 6 keer geprobeerd zoete popcorn te maken (dat je zo een caramel of suikerlaag hebt). Maar het lukt hier niet.. suiker blijft onderaan.. vele youtubefilmpjes gekeken.
Heb jij een recept?
quote:Op zondag 8 juni 2014 16:20 schreef Sandous het volgende:
Minilot oow wauw je popcorn. Heb zeker al 6 keer geprobeerd zoete popcorn te maken (dat je zo een caramel of suikerlaag hebt). Maar het lukt hier niet.. suiker blijft onderaan.. vele youtubefilmpjes gekeken.
Heb jij een recept?
Als ik zoete popcorn maakt doe ik dat eigenlijk altijd door in een apart pannetje karamel te maken met suiker, een klontje boter en een snuf zout. Als de popcorn dan klaar is gooi ik die direct vanuit de pan waarin ze gepopt zijn uit over een bakplaat (met een bakpapiertje erop).quote:Op zondag 8 juni 2014 16:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe maak jij popcorn dan? Ik maakte vroeger regelmatig zoete popcorn maar heb dat probleem nooit gehad. Ik doe altijd olie in de pan, maiskorrels erbij, suiker naar smaak en dan op het vuur zetten met een deksel er op en wanneer de maiskorrels beginnen te sissen/bakken/net op ploffen staan de pan om de paar seconden schudden/bewegen.
Ja, maar heel veel Australiërs vinden dat het Australisch is en ik vind het bovendien verschrikkelijk lekker, dus ik vond het wel prima zoquote:
ik ook, en je kan australiers en nieuw zeelanders er heerlijk mee op de kast krijgen.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, maar heel veel Australiërs vinden dat het Australisch is en ik vind het bovendien verschrikkelijk lekker, dus ik vond het wel prima zo
Precies! Daarom hebben ze net verloren natuurlijk, onbewuste ergernis over mijn toetje.quote:Op woensdag 18 juni 2014 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ik ook, en je kan australiers en nieuw zeelanders er heerlijk mee op de kast krijgen.
Kangoeroevleesquote:Op woensdag 18 juni 2014 19:59 schreef minilot het volgende:
We hebben Australië vanavond opgegeten! Nou ja, we hebben Australisch gegeten.![]()
'Pie floaters', pasteitjes van homemade bladerdeeg en kangoeroevlees (!) erin, dobberend op erwtensoep en met flink wat ketchup:
[ afbeelding ]
Pavlova (éénpersoonsporties gemaakt) met sinaasappelslagroom en erop zat aardbei, veel mango en wat passievrucht:
[ afbeelding ]
Bij de Sligro.quote:Op woensdag 18 juni 2014 22:25 schreef Amarantha het volgende:
KangoeroevleesWaar heb je dat gehaald dan.
quote:
Eerlijk gezegd had ik er vooral al een week lang vreselijk veel trek in, en toen ik er iets over ging opzoeken kwam ik er pas achter dat het nogal een bron van heftig culinair debat is en dat hoewel Nieuw-Zeeland officieel de bakermat is voor de Pavlova, nogal wat Australiërs dat onterecht vinden en er de pest over in hebben. Vond ik voldoende voor een bij een wedstrijd tegen Australië passend toetje.quote:Op donderdag 19 juni 2014 08:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]heb ik gemaakt voor mijn Nieuw Zeeland week omdat ik niets anders kon vinden dat echt Nieuw Zeelands was.
http://www.dekooktips.com/recepten/chil-mais.htmquote:Op donderdag 19 juni 2014 08:42 schreef minilot het volgende:
Wat maakte jij toen Chili aan de beurt was Isa?
Ha, lollig! Pastel de Choclo was al precies wat bovenaan mijn shortlist stond!quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.dekooktips.com/recepten/chil-mais.htm
En ze zijn daar natuurlijk ook dol op dulce de leche
Die "floaters" zal je in Rdam wel eens in de haven zienquote:Op donderdag 19 juni 2014 11:15 schreef RobinOok het volgende:
Bij floaters denk ik aan wat anders. Misschien dat ze me daarom ook helemaal niet lekker lijken. Uhuh.
Pastel de chocloquote:Op donderdag 19 juni 2014 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.dekooktips.com/recepten/chil-mais.htm
En ze zijn daar natuurlijk ook dol op dulce de leche
Maar niet alle quickbreads zijn 'soda bread'. Naja.quote:
Recept pleasequote:Op zaterdag 21 juni 2014 20:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Maar niet alle quickbreads zijn 'soda bread'. Naja.
Lekker was het in elk geval wel ja!
quote:Op zondag 22 juni 2014 00:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oe en receptje van de moqueca als het kan!Ziet er lekker uit!
quote:
That's it! Ik word lesbisch!!quote:Op zondag 22 juni 2014 13:56 schreef minilot het volgende:
Zondagslunch was zojuist een DIY-BLT met versgebakken platbrood en mayo met diverse kruiden uit eigen tuin:
[ afbeelding ]
..en dat ziet er na assemblage dan ongeveer zo uit:
[ afbeelding ]
Ok, vanavond damper ipv stokbrood bij de salade en kip, ben benieuwd!quote:Op zondag 22 juni 2014 13:52 schreef minilot het volgende:
[..]
[..]![]()
Moqueca: http://www.nrcnext.nl/koken/2010/02/25/moqueca/
Damper: http://www.manusmenu.com/damper
Dacht eerst aan damper maar kon niet want dat is (meestal een) brood (stick) wat op de barbecue wordt gebakken.quote:
Het is wachten op de bloaters en stiffiesquote:Op zondag 22 juni 2014 21:47 schreef RobinOok het volgende:
Eerst floaters, nu dampers. Nou, lekker hoor....
Heftig ontbijt!quote:Op zondag 22 juni 2014 21:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Laat ik hier ook maar eens posten naar aanleiding van mijn day of international cuisine.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Een beetje te snel genomen (honger) maar een Amerikaanse, Mexicaanse en Griekse burger
Ik kan het aanraden!quote:
Het was meer een brunch, flink vullend inderdaad maar zo lekker voor een keertje! Alleen de combo met 's avonds een paar flinke burgers was niet zo'n succes. Ik voelde me echt even flink beroerd na het eten.quote:Op maandag 23 juni 2014 10:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Heftig ontbijt!![]()
Enneh, wat waren de exacte verschillen tussen de burgers?
[..]
Ik kan het aanraden!![]()
Hee, ook aan de pavlova!quote:Op maandag 23 juni 2014 11:35 schreef regnavetto het volgende:
Pavlova!
[ afbeelding ]
Empanadas!
[ afbeelding ]
Klinkt goed zeg! Ga ik ook eens maken.quote:![]()
Op maandag 23 juni 2014 12:28 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Ketoprak, maar dan zonder tofu. Een van mijn favoriete groentegerechten.
Toch vind ik dat het niet kan, ketoprak zonder tahoe...quote:Op maandag 23 juni 2014 12:28 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Die wat ik had was niet goed meer, anders zat het er wel in. Vorige keer wel met tofu gegeten, miste het nu niet echt.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Toch vind ik dat het niet kan, ketoprak zonder tahoe...
Geloof wel dat het lekker was.
Wat een schattige eierkoekjesquote:Op maandag 23 juni 2014 20:36 schreef minilot het volgende:
Chileens gegeten tijdens de wedstrijd!![]()
Pastel de Choclo - ovenschotel met gehakt, olijven, rozijnen, ei en maīspuree:
[ afbeelding ]
Hier een recept, maar ik gebruikte verse maīs in plaats van blikmaīs en koffiemelk in plaats van gewone melk en een tikkie meer specerijen (paprika en kaneel erbij).
Ernaast nog wat simpele Ensalada Chilena.
Toetje was empolvados, een soort eierkoekjes met dulce de leche ertussen. Ik maakte er een piepkleine versie van:
[ afbeelding ]
[..]
Hee, ook aan de pavlova!![]()
[..]
Klinkt goed zeg! Ga ik ook eens maken.Maar dan mét tofu.
Krap drie centimeter in doorsnee! Ik vond ze ook wel snoezig zo.quote:
wat n leuke blogquote:Op maandag 23 juni 2014 12:28 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat n leuke blogik ben je gaan volgen op fb!
Nog een pavlova!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:37 schreef _Loki het volgende:
Als we dan toch met pavlova bezig zijn
[ afbeelding ]
Chocolate, chocolate chip and balsamic pav!
Met slagroom en aardbeien, uiteraard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |