abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:00:31 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141535185
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:43 schreef Klonk het volgende:
Had gelukkig een toffe getuige, flesje water in de handen geduwd, politie gelijk gebeld enzo.

Weet iemand trouwens wat een goeie vertaling is voor iemand die op de financiële afdeling van een groot bedrijf werkt :D

Kom zelf niet verder dan finanzverwaltung maar dat is meer een ambtenarenfunctie volgens mij?
Betriebswirt
http://de.wikipedia.org/wiki/Betriebswirt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:03:49 #102
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_141535274
denk dat financieel medewerkster een Nederlandse omschrijving zou zijn.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:47:02 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_141547926
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:41 schreef Klonk het volgende:
jah, best wel, ben nu 25 jaar zowel beroepsmatig als privé onderweg, ben goed voor een 70.000 km per jaar alles bij elkaar opgeteld en dit heb ik nog nooit meegemaakt en wil het ook nooit meer meemaken.

gelukkig super ontvangen en net terug van een paar heerlijke dagen langs Moezel en Rijn.
aantal km op de weg zegt niets , ik heb er een veelvoud op zitten. ongelukken gebeuren en als je pech hebt overkomt het je.
ik ben zelf vorige maand in Nederland rechts ingehaald terwijl ik op een uitvoegstrook reed. dus via de vluchtstrook. en vervolgens van de weg geramd toen hij weer terug op de rijbaan kwam. de eikel reed gewoon door. gelukkig een getuigen die het kenteken genoteerd had want zelf ben je veel te druk om de auto veilig tot stilstand te brengen. totale schade ruim 4100 Euro.
nu nog afwachten wanneer de verzekering uitkeert.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:59:36 #104
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_141548782
Kilometers zijn idd geen garantie voor rijgedrag :P

Was meer verbaast dat je dat soort dingen alleen maar de radio hoort, al 25 jaar ofzo en dat je dan ineens zelf zo'n mafkees tegenkomt. Maar goed in mijn geval is het vrij duidelijk en hebben we gewoon genoten van de vakantie en van een paar heerlijke dagen in het land waar ik eigenlijk liever zou willen wonen.

Oh, en tot de conclusie gekomen dat Trier op Luxemburgse feestdagen net zo ontzettend klem zit als Venlo op Duitse feestdagen :')
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:07:35 #105
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_142754906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:47 schreef z80 het volgende:

[..]

aantal km op de weg zegt niets , ik heb er een veelvoud op zitten. ongelukken gebeuren en als je pech hebt overkomt het je.
ik ben zelf vorige maand in Nederland rechts ingehaald terwijl ik op een uitvoegstrook reed. dus via de vluchtstrook. en vervolgens van de weg geramd toen hij weer terug op de rijbaan kwam. de eikel reed gewoon door. gelukkig een getuigen die het kenteken genoteerd had want zelf ben je veel te druk om de auto veilig tot stilstand te brengen. totale schade ruim 4100 Euro.
nu nog afwachten wanneer de verzekering uitkeert.
Hopen dat ze snel uitbetalen :)

wij hadden zondag de 13de een ongevalletje... op weg naar de familiedag in NL, sta voor het rode stoplicht linksaf (met een pijl) en van achter een BMW 6 serie, die met een gangetje van 15 a 20 km/h achterop knalt..... Hij dacht dat het groen was omdat rechtdoor ook groen was...

maakte geen aanstalten uit te stappen, ik alarmlichten aan, uitstappen, snel de kleine uit de auto gehaalt en die is met moeders naar de stoep gegaan. Hij intussen ook uit de auto, had haast, ik foto's gemaakt, ook van zijn ID en papieren, en hij wou alleen mijn telefoonnummer.

Maandag naar de garage geweest, 2 dagen leenauto gehad (mooie Caddy trend, met nog geen 5000km op de teller :D )

vorige week brief van de advocaat gehad (VW heb ik alles laten regelen) schade aan de auto (was de afneembaretrekhaak die krom was) 970 euro :P Die is er kompleet nieuw onder gekomen.

en nog 480 euro aan overige kosten en leenauto (leenauto was 70 euro per dag ongeveer, heb hem 2 dagen gehad)

Gelukkig geen persoonlijke schade.

maandags belde de vader van die jongen die me aangereden had op, ze hebben zelf een gagare kon wel ff langskomen.... jaja, dan was het ws alleen een nieuw afneembaar deel van de trekhaak geworden....

En, een BMW 6 rijden, papa alles laten regelen, en niet all-risk verzekerd...... :n
gaat snel in dld met schadebedragen, vooral omdat delen die beschadigt zijn altijd met nieuwe delen gemaakt worden, en niet zoals in nl nogweleens met 2de handse
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:47:26 #106
63722 z80
I fink you freaky
pi_142755873
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:07 schreef gateway het volgende:

[..]

Hopen dat ze snel uitbetalen :)

wij hadden zondag de 13de een ongevalletje... op weg naar de familiedag in NL, sta voor het rode stoplicht linksaf (met een pijl) en van achter een BMW 6 serie, die met een gangetje van 15 a 20 km/h achterop knalt..... Hij dacht dat het groen was omdat rechtdoor ook groen was...

maakte geen aanstalten uit te stappen, ik alarmlichten aan, uitstappen, snel de kleine uit de auto gehaalt en die is met moeders naar de stoep gegaan. Hij intussen ook uit de auto, had haast, ik foto's gemaakt, ook van zijn ID en papieren, en hij wou alleen mijn telefoonnummer.

Maandag naar de garage geweest, 2 dagen leenauto gehad (mooie Caddy trend, met nog geen 5000km op de teller :D )

vorige week brief van de advocaat gehad (VW heb ik alles laten regelen) schade aan de auto (was de afneembaretrekhaak die krom was) 970 euro :P Die is er kompleet nieuw onder gekomen.

en nog 480 euro aan overige kosten en leenauto (leenauto was 70 euro per dag ongeveer, heb hem 2 dagen gehad)

Gelukkig geen persoonlijke schade.

maandags belde de vader van die jongen die me aangereden had op, ze hebben zelf een gagare kon wel ff langskomen.... jaja, dan was het ws alleen een nieuw afneembaar deel van de trekhaak geworden....

En, een BMW 6 rijden, papa alles laten regelen, en niet all-risk verzekerd...... :n
gaat snel in dld met schadebedragen, vooral omdat delen die beschadigt zijn altijd met nieuwe delen gemaakt worden, en niet zoals in nl nogweleens met 2de handse
er is vorige week uitbetaald na bemiddeling van mijn garage. die gene die de aanrijding veroorzaakt had had/heeft nog geen melding bij zijn verzekering gedaan. en zal dit waarschijnlijk ook nooit gaan doen.
maar de aangifte, rapport 112 melding en contact met de getuigen was genoeg voor de verzekering om uit te keren.
  zondag 27 juli 2014 @ 13:41:54 #107
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_142776667
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:47 schreef z80 het volgende:

[..]

er is vorige week uitbetaald na bemiddeling van mijn garage. die gene die de aanrijding veroorzaakt had had/heeft nog geen melding bij zijn verzekering gedaan. en zal dit waarschijnlijk ook nooit gaan doen.
maar de aangifte, rapport 112 melding en contact met de getuigen was genoeg voor de verzekering om uit te keren.
wij hebben de verzekering van de tegenpartij dezelfde dag nog gebeld, want wij wouden zeker weten dat ie verzekerd was en een aantal dingen vragen cq mededelen (dat bv. de maxicosi opgestuurd wordt naar de fabrikant om nagekeken te worden op scheurtjes, en of er een leenauto vergoedt ging worden)

geen idee of ie zelf wat gemeldt heeft, ik heb de garage de gegevens doorgegeven en wat ondertekend dat hun de rest afhandelen :) en dat hebben ze gedaan. Nu krijgen ze bij de tegenpartij alleen nog de rekening van de maxicosi, maar daar hebben we nog niks over gehoord
pi_142847801
Heeft iemand tips hoe ik aan een tuinman kan komen?
Ik zoek voor ongeveer 2 dagen per maand een tuinman ter ondersteuning. Ik heb nu via ebay kleinanzeigen contact met iemand.

Wat denken jullie over vergoeding? 10 ¤/uur?
En hoe zit dat in DLD met verzekering enzo? als hij bijvoorbeeld over zn voet rijdt met de grasmaaier?

Kan het eventueel ook via een mini-job? Geen idee hoe dat werkt eigenlijk.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:39:13 #109
45206 Pietverdriet
pi_142848476
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:17 schreef aegir_de_viking het volgende:
Heeft iemand tips hoe ik aan een tuinman kan komen?
Ik zoek voor ongeveer 2 dagen per maand een tuinman ter ondersteuning. Ik heb nu via ebay kleinanzeigen contact met iemand.

Wat denken jullie over vergoeding? 10 ¤/uur?
En hoe zit dat in DLD met verzekering enzo? als hij bijvoorbeeld over zn voet rijdt met de grasmaaier?

Kan het eventueel ook via een mini-job? Geen idee hoe dat werkt eigenlijk.
10 euro per uur is zwart neem ik aan?
Je wilt zo iemand niet in dienst nemen, je wilt het werk laten doen.
pi_142848968
Ja, als hij van die 10 euro nog belasting moet afdragen blijft er nog minder over.

Ik heb wel eens hoveniers wit ingehuurd, maar dan betaal je gewoon 40- 50 euro/uur.
Dat is dan wel inclusief machines.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:53:47 #111
45206 Pietverdriet
pi_142849011
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:52 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ja, als hij van die 10 euro nog belasting moet afdragen blijft er nog minder over.

Ik heb wel eens hoveniers wit ingehuurd, maar dan betaal je gewoon 40- 50 euro/uur.
Dat is dan wel inclusief machines.
Weet je wat jij per uur kost?
pi_142849355
Ik kost zo'n 40-50¤/uur en lever 70 - 110 ¤/uur op afhankelijk aan welk project ik werk.
Daarvoor heb ik wel een 5 jarige academische studie afgerond en inmiddels 13 jaar ervaring in mijn vakgebied. Dat zijn eisen die ik niet aan de tuinman vraag ;)
Maar dit valt een beetje buiten de vraag...

- Waar vind je een tuinman in duitsland?
- Wat zijn normale tarieven (zwart)?
- Hoe zit het met verzekeringen/aansprakelijkheid?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 22:56:53 #113
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_142867030
Bij ons in het lokale sufferdje staat elke week wel een advertentie van een of andere Rentner die zich verveelt en z'n talenten aanbiedt, is zo iemand niets voor jou?

Als mijn gezondheid niet zo wankel was had ik mezelf wel aan willen bieden om in jouw tuin te werken ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 augustus 2014 @ 18:33:59 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_143131865
Nogal vage OP, maar dit lijkt me iets dat ook voor ons Nederduitsers gaat gelden: WGR / keuzerecht nederlandse belastingen na 1 januari 2015

Hier wat meer uitleg: http://www.go-euregio.eu/(...)die-nederland-werken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:45:47 #115
45206 Pietverdriet
pi_143132229
Edit
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:51:23 #116
45206 Pietverdriet
pi_143132395
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:33 schreef Rewimo het volgende:
Nogal vage OP, maar dit lijkt me iets dat ook voor ons Nederduitsers gaat gelden: WGR / keuzerecht nederlandse belastingen na 1 januari 2015

Hier wat meer uitleg: http://www.go-euregio.eu/(...)die-nederland-werken
Wat er veranderd is dus de HRA aftrek, niet het keuzerecht
Ik verbaasde me al, wil het kabinet daadwerkelijk dat ik mijn belasting in D ga betalen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 augustus 2014 @ 18:54:11 #117
13151 crew  Rewimo
pi_143132470
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:

Wat er veranderd is dus de HRA aftrek, niet het keuzerecht
Ik verbaasde me al, wil het kabinet daadwerkelijk dat ik mijn belasting in D ga betalen...
Als één van beiden in DLD werkt verandert er wel degelijk iets (dat geldt toevallig niet voor qltel en mijzelf) maar mogelijk wel voor anderen hier.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:57:34 #118
45206 Pietverdriet
pi_143132567
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als één van beiden in DLD werkt verandert er wel degelijk iets (dat geldt toevallig niet voor qltel en mijzelf) maar mogelijk wel voor anderen hier.
Tja, voor ons ook, Mijn man is Duitser en heeft een eigen zaak in D.
Maar formeel ben ik eigenaar van het huis, hij niet, en zijn wel fiscale partners afaik
  Milf woensdag 6 augustus 2014 @ 21:32:54 #119
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_143141179
Voor mij verandert er niets :).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:37:26 #120
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_143141453
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:54 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat we beiden aangifte in nl mochten doen. Voor ons verandert erdus niets.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_143142640
Goed om te weten, al heeft het op onze situatie momenteel geen invloed.

Iets heel anders: vanmiddag tijdens het fietsen ontdekte ik dat het me eigenlijk volslagen duister is wanneer je in dit land nou wel of niet geacht wordt op de stoep te fietsen. Is dat alleen wanneer er zo'n gedeeld wandel/fiets bord staat, of gewoon altijd (binnen de bebouwde kom bedoel ik)?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:13:51 #122
63722 z80
I fink you freaky
pi_143143060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:04 schreef Gwywen het volgende:
Goed om te weten, al heeft het op onze situatie momenteel geen invloed.

Iets heel anders: vanmiddag tijdens het fietsen ontdekte ik dat het me eigenlijk volslagen duister is wanneer je in dit land nou wel of niet geacht wordt op de stoep te fietsen. Is dat alleen wanneer er zo'n gedeeld wandel/fiets bord staat, of gewoon altijd (binnen de bebouwde kom bedoel ik)?
kinderen t/m 8 jaar fietsen op de stoep. alle andere op het fietspad of de straat indien geen fietspad aanwezig.
echter zijn de fietspaden beroerd aangegeven. als er bij een stoep/trottoir aan de kant van de rijbaan een baan van andere kleur tegels is gebruikt dan is dat het fietspad. ook kan het fietspad aan de andere kant van de weg liggen. dus heen en terug over de zelfde strook.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:15:03 #123
63722 z80
I fink you freaky
pi_143143111
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:32 schreef nikky het volgende:
Voor mij verandert er niets :).
voor deze einzelgänger veranderd er ook niets.
pi_143143271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:13 schreef z80 het volgende:

[..]

kinderen t/m 8 jaar fietsen op de stoep. alle andere op het fietspad of de straat indien geen fietspad aanwezig.
echter zijn de fietspaden beroerd aangegeven. als er bij een stoep/trottoir aan de kant van de rijbaan een baan van andere kleur tegels is gebruikt dan is dat het fietspad. ook kan het fietspad aan de andere kant van de weg liggen. dus heen en terug over de zelfde strook.
:D Precies zo onduidelijk als ik dacht dus!
Ik zal voortaan opletten of er een andere kleur tegels ligt, zo niet dan ga ik op straat fietsen. ;)
pi_143144476
Staat ook echt in de wettelijke regels trouwens hè, dat alles wat er op grond van de bestrating uitziet als een fietspad, een fietspad is. :D
pi_143152596
De gelukkige om vanaf september af te mogen studeren in hamburg.

Woningnood blijkt helaas vrij hoog onder studenten, en een kamer vinden is dan ook erg lastig, zeker als je nog enigszins in Hamburg zelf iets wilt.

Mensen met een gouden tip aanwezig?

:)
pi_143155955
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:17 schreef opabrutus het volgende:
De gelukkige om vanaf september af te mogen studeren in hamburg.

Woningnood blijkt helaas vrij hoog onder studenten, en een kamer vinden is dan ook erg lastig, zeker als je nog enigszins in Hamburg zelf iets wilt.

Mensen met een gouden tip aanwezig?

:)
Zorgen dat je heel snel een goede brede kennissenkring krijgt, toen ik daar nog woonde was de enige kans op een nieuw huis onderhands. Het kaf komt op de websites, het koren wordt eerst aan de vrienden aangeboden.

Voor het begin moet je een beetje op wg gesucht kijken. Een woning die bij een U Bahn of S Bahn is kan je fysiek redelijk ver weg liggen, maar je kan snel in de stad komen.

Treinen rijden in het weekend ook de hele nacht door, dat houd je ook niet van het stappen.

Waar ga je studeren?
  Milf woensdag 13 augustus 2014 @ 17:09:15 #128
16000 nikky
pi_143383517
Weet iemand hier misschien wat het kost om een NL caravan in te voeren naar DE?
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:11:04 #129
45206 Pietverdriet
pi_143383574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:09 schreef nikky het volgende:
je bedoeld er een D kenteken voor te krijgen, of het vervoer?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:14:57 #130
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_143383682
Kennis van me heeft een caravan ingevoerd, was volgens mij een kwestie van bij de TüV langs gaan, laten keuren en een nieuw kenteken aanvragen :)

http://www.verhuis.de/start/sublevel/caravan.html

Je hebt een verklaring nodig dat de caravan (auto) nog niet eerder in Duitsland ingeschreven is geweest; deze verklaring kun je krijgen bij het Bundesverkehrsamt en je hebt een Doppelkarte van je verzekeringsmaatschappij nodig, dit is een bewijs dat je een WA-verzekering voor de caravan afsluit, met deze gegevens en het Nederlandse registratiebewijs van de caravan ga je naar de TüV-keuring. Als de caravan goedgekeurd is moet je bij het Verkehrsamt in je eigen regio een kentekenbewijs en een nummerplaat ophalen (let op: de nummerplaat is een andere als die van de auto).

De kosten in mijn geval waren voor een caravan van 6 jaar oud:
verzekering 20 euro
TüV-keuring 55 euro
kentekenbewijs en nummerplaat ± 65 euro

Mijn caravan had geen gebreken zodat ik geen extra kosten bij de TüV keuring kreeg.

Let op: de verzekering is een WA-verzekering. Als je de caravan wilt verzekeren is dit vrij kostbaar, dit maakt niet uit of je een Nederlandse caravan of een Duitse hebt.
Het hangt dus erg van de staat van de caravan af of het kostbaar gaat worden.

Als je een auto met een Duits kenteken hebt, mag je hier de caravan niet mee vervoeren. Let hier op.
  Milf woensdag 13 augustus 2014 @ 17:37:19 #131
16000 nikky
pi_143384304
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

je bedoeld er een D kenteken voor te krijgen, of het vervoer?
Een D ontvangen inderdaad. Het vervoer kan gewoon achter de auto ;)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:39:35 #132
45206 Pietverdriet
pi_143384365
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:37 schreef nikky het volgende:

[..]

Een D ontvangen inderdaad. Het vervoer kan gewoon achter de auto ;)
Zoals Klonk al zegt, alleen met een auto met NL kenteken
  Milf woensdag 13 augustus 2014 @ 17:43:38 #133
16000 nikky
pi_143384472
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals Klonk al zegt, alleen met een auto met NL kenteken
Dat schijnt niet helemaal waar te zijn. Wanneer de caravan op iemand anders zijn naam staat en een eigen verzekering heeft, dan mag jij hem als Duitser gewoon trekken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 augustus 2014 @ 17:45:08 #134
13151 crew  Rewimo
pi_143384513
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:43 schreef nikky het volgende:

Dat schijnt niet helemaal waar te zijn. Wanneer de caravan op iemand anders zijn naam staat en een eigen verzekering heeft, dan mag jij hem als Duitser gewoon trekken.
Caravan moet een eigen kenteken hebben, anders mag het sowieso niet.
  Milf woensdag 13 augustus 2014 @ 17:51:38 #135
16000 nikky
pi_143384697
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Caravan moet een eigen kenteken hebben, anders mag het sowieso niet.
Dat begrijp ik. Ik heb het hier over wanneer er een NL kenteken opzit. Wanneer die bijvoorbeeld van je ouders is die in NL wonen, een eigen kenteken heeft (dus geen 750kilogeval) en verzekerd is, dan mag jij hem met je Duitse auto trekken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 augustus 2014 @ 18:08:32 #136
13151 crew  Rewimo
pi_143385161
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:51 schreef nikky het volgende:

Dat begrijp ik. Ik heb het hier over wanneer er een NL kenteken opzit. Wanneer die bijvoorbeeld van je ouders is die in NL wonen, een eigen kenteken heeft (dus geen 750kilogeval) en verzekerd is, dan mag jij hem met je Duitse auto trekken.
Dat bedoelde ik ook ;)
pi_143480605
Je mag dus geen Nederlandse caravan achter een Duitse auto. Het zou alleen mogen als je een WA verzekering voor je caravan hebt afgesloten. Die verzekering bestaat in Nederland echter niet. Een Nederlandse All Risk verzekering bevat ook niet het WA deel. De reden daarvoor is dat een Nederlandse caravan WA is verzekerd via de trekkende auto, in Duitsland is dat niet het geval.

Om in geval van een politie controle te kunnen aantonen dat de caravan wel een WA verzekering heeft, kun je degene op wiens naam hij staat vragen een groene kaart voor de caravan bij zijn autoverzekering aan te vragen. Je hebt dan overigens nog steeds geen WA verzekering voor de caravan, maar dat risico is wel te nemen.

Overigens, een tip voor de kampeerders, caravans zijn in Nederland goedkoper dan in Duitsland. ;-) Wel weer apart dat ik de mijne sneller in Nederland kwijt kon. Kopen en verkopen na de vakantie was goedkoper dan huren.....
pi_143567985
Goed om te weten van die caravan, mijn schoonouders boden laatst aan dat we die van hen mogen lenen.

Vraag van een heel andere orde: weten jullie hoe het werkt met HBO (tv zender)?
En dan met name HBO go en On Demand.
Want volgens mij werkt dat helemaal niet vanuit een ander land dan Nederland. Of doe ik iets fout?
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:30:45 #139
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_143570174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:09 schreef nikky het volgende:
Ik heb dat vorig jaar gedaan, was in totaal ongeveer 130 euro. Dat is inclusief de vrijstelling om 100 kmh te mogen rijden. Het grootste gedeelte is de TÜV-keuring, vervolgens nog kentekenplaten etc, maar dat zijn tientjes.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:34:13 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_143570356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:53 schreef siemi het volgende:
Je mag dus geen Nederlandse caravan achter een Duitse auto. Het zou alleen mogen als je een WA verzekering voor je caravan hebt afgesloten. Die verzekering bestaat in Nederland echter niet. Een Nederlandse All Risk verzekering bevat ook niet het WA deel. De reden daarvoor is dat een Nederlandse caravan WA is verzekerd via de trekkende auto, in Duitsland is dat niet het geval.

Om in geval van een politie controle te kunnen aantonen dat de caravan wel een WA verzekering heeft, kun je degene op wiens naam hij staat vragen een groene kaart voor de caravan bij zijn autoverzekering aan te vragen. Je hebt dan overigens nog steeds geen WA verzekering voor de caravan, maar dat risico is wel te nemen.

Overigens, een tip voor de kampeerders, caravans zijn in Nederland goedkoper dan in Duitsland. ;-) Wel weer apart dat ik de mijne sneller in Nederland kwijt kon. Kopen en verkopen na de vakantie was goedkoper dan huren.....
Ik heb mijn Duitse verzekering van te voren ingelicht dat ik hem ging trekken en later bij hun verzekeren en daarmee was dat volgens hun geregeld. Ik had dus het verzekeringsnummer aangevraagd toen ik de gele platen had, vervolgens ingevoerd, nieuwe platen en verzekering geaktiveerd. Ging alles in 1,5 dagen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 20 augustus 2014 @ 12:01:08 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143623418
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:44 schreef Igen het volgende:
Staat ook echt in de wettelijke regels trouwens hè, dat alles wat er op grond van de bestrating uitziet als een fietspad, een fietspad is. :D
Wat ik echt gevaarlijk vind zijn die scooters die met 30km/h over de Landesstraße snorren terwijl er een breed fietspad naast ligt.

Zitten in dit topic ook motorrijders? Ik vroeg me af hoe ze dat in Dld doen met files en motoren.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 09:21:06 #142
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_143872997
Mocht er nog iemand zijn die een vrijstaand huis zoekt in het grensgebied(regio Coevorden) tegen een schappelijke prijs, mijn zwager heeft zijn woning in Hoogstede te koop.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 20:04:55 #143
63722 z80
I fink you freaky
pi_143892264
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:01 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat ik echt gevaarlijk vind zijn die scooters die met 30km/h over de Landesstraße snorren terwijl er een breed fietspad naast ligt.

Zitten in dit topic ook motorrijders? Ik vroeg me af hoe ze dat in Dld doen met files en motoren.
tussen de file door rijden is wettelijk een lastig punt. wel/niet rechts inhalen bijvoorbeeld.
echter als je door een compleet stilstaande file op looptempo rijd wordt dit door de politie toegestaan. echter bij schade zal de tegenpartij jou altijd aansprakelijk stellen en je eigen verzekering zal ook moeilijk gaan doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 augustus 2014 @ 20:09:37 #144
13151 crew  Rewimo
pi_143892445
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 12:01 schreef Erasmo het volgende:

Die scooters mogen niet op het fietspad. Ik vind het ook gevaarlijk. Buiten de bebouwde kom is het veel veiliger als ze op het fietspad zouden mogen rijden.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:04:22 #145
63722 z80
I fink you freaky
pi_143897270
even een andere verkeers vraag.
heeft een lijnbus in Duitsland altijd voorrang bij het verlaten van een bushalte?
in NL is dit enkel binnen de bebouwde kom. Hier in D rammen ze de bus altijd zo de rijbaan op.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:30:50 #146
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143898663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef z80 het volgende:

[..]

tussen de file door rijden is wettelijk een lastig punt. wel/niet rechts inhalen bijvoorbeeld.
echter als je door een compleet stilstaande file op looptempo rijd wordt dit door de politie toegestaan. echter bij schade zal de tegenpartij jou altijd aansprakelijk stellen en je eigen verzekering zal ook moeilijk gaan doen.
Da's jammer, gelukkig is het in NL wel goed geregeld. Ik zie ze ook vaak over de vluchtstrook gaan in Dld.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 augustus 2014 @ 10:17:11 #147
13151 crew  Rewimo
pi_143909352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:04 schreef z80 het volgende:
even een andere verkeers vraag.
heeft een lijnbus in Duitsland altijd voorrang bij het verlaten van een bushalte?
in NL is dit enkel binnen de bebouwde kom. Hier in D rammen ze de bus altijd zo de rijbaan op.
Blijkbaar wel: http://www.regel-gerecht.de/site.aspx?url=html/mc3_12.htm

Er wordt in dat stukje geen onderscheid gemaakt tussen binnen of buiten de bebouwde kom. Maatregel is ter bescherming van de passagiers.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 10:54:18 #148
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_143910162
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:17 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Blijkbaar wel: http://www.regel-gerecht.de/site.aspx?url=html/mc3_12.htm

Er wordt in dat stukje geen onderscheid gemaakt tussen binnen of buiten de bebouwde kom. Maatregel is ter bescherming van de passagiers.
Als er een lijnbus of schoolbus aan- of wegrijdt mag je niet inhalen.
Staat de bus stil om mensen in- en uit te laten stijgen, mag je op beide weghelften (!) stapvoets voorbijrijden, mits je het de passagiers niet hindert.
pi_144026775
Ik had van de week zo iets raars. We waren bij een keukenzaak om info voor een fornuis, ik kan maar niet wennen aan elektrisch koken en wil als we de keuken gaan verbouwen een mooi gasfornuis aanschaffen.
Nou wist ik van de CV-man al dat gas in Duitsland anders is dan gas in Nederland, dus ook al zijn ze in Nederland veel goedkoper, toch maar in Duitsland dat fornuis kopen dan.
Vertelde die man dat het onmogelijk is om in Duitsland op gas te koken. Fornuis is er niet voor geschikt, gasdruk is anders enzovoorts. U moet maar voor inductie gaan dan, zei hij erbij, dat komt het dichtst bij koken op gas.
Thuis zijn wij eens een en ander uit gaan zoeken, de fabrikant zit in Engeland en in Duitsland zit wel degelijk een importeur. Nu vermoeden wij dat die keukenboer zo op de Nederlandse markt gefocust is dat hij nog nooit zo'n fornuis aan een Duitser heeft geleverd en dus helemaal niet weet waar hij het over heeft - ik bedoel, die fornuizen worden gewoon door heel Duitsland verkocht.
Morgen maar even een mailtje naar de fabrikant sturen, volgens mij kun je toch zeker gewoon voor de Duitse markt een gasfornuis bestellen dat specifiek is aangepast aan de gastoestanden in dat land?
Ik vond het maar een raar verhaal. Kookt er van jullie iemand op gas?
  zondag 31 augustus 2014 @ 16:51:58 #150
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_144027076
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:44 schreef Gwywen het volgende:
Ik had van de week zo iets raars. We waren bij een keukenzaak om info voor een fornuis, ik kan maar niet wennen aan elektrisch koken en wil als we de keuken gaan verbouwen een mooi gasfornuis aanschaffen.
Nou wist ik van de CV-man al dat gas in Duitsland anders is dan gas in Nederland, dus ook al zijn ze in Nederland veel goedkoper, toch maar in Duitsland dat fornuis kopen dan.
Vertelde die man dat het onmogelijk is om in Duitsland op gas te koken. Fornuis is er niet voor geschikt, gasdruk is anders enzovoorts. U moet maar voor inductie gaan dan, zei hij erbij, dat komt het dichtst bij koken op gas.
Thuis zijn wij eens een en ander uit gaan zoeken, de fabrikant zit in Engeland en in Duitsland zit wel degelijk een importeur. Nu vermoeden wij dat die keukenboer zo op de Nederlandse markt gefocust is dat hij nog nooit zo'n fornuis aan een Duitser heeft geleverd en dus helemaal niet weet waar hij het over heeft - ik bedoel, die fornuizen worden gewoon door heel Duitsland verkocht.
Morgen maar even een mailtje naar de fabrikant sturen, volgens mij kun je toch zeker gewoon voor de Duitse markt een gasfornuis bestellen dat specifiek is aangepast aan de gastoestanden in dat land?
Ik kook op gas (uiteraard). Elektrisch koken is voor Curry-King-opwarmers, als je in de keuken iets meer voorhebt moet je daarvoor ook je keuken zo inrichten.
pi_144027229
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:51 schreef XL het volgende:

[..]

Ik kook op gas (uiteraard). Elektrisch koken is voor Curry-King-opwarmers, als je in de keuken iets meer voorhebt moet je daarvoor ook je keuken zo inrichten.
Wat voor fornuis heb jij? Ik heb een Falcon op het oog (ofwel een armeluis-Aga :P ), kan me gewoon niet voorstellen dat die niet bestaan voor de Duitse markt.
pi_144027293
quote:
Lijkt mij sterk dat het 'onmogelijk' is om op gas te koken. Bij de IKEA verkopen ze ook gewoon gasfornuizen.

Gas is gas lijkt mij, het brand op dezelfde manier. Alleen de aansluiting kan anders zijn.

(zegt mijn lekenverstand)
pi_144027378
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:56 schreef Hiya het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk dat het 'onmogelijk' is om op gas te koken. Bij de IKEA verkopen ze ook gewoon gasfornuizen.

Gas is gas lijkt mij, het brand op dezelfde manier. Alleen de aansluiting kan anders zijn.

(zegt mijn lekenverstand)
In Duitsland hebben ze een ander mengsel. Geen "Slochteren"-gas. Het fornuis moet dus ook anders afgesteld zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 31 augustus 2014 @ 17:04:23 #154
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_144027614
quote:
Ik kook op inductie, en daar heeft die man wel gelijk in, het werkt vrijwel hetzelfde als op gas.

Maar een vriend van me woont in Kleve, die heeft gas en een pracht van een gasfornuis en dat werkt prima.
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:04:34 #155
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_144027618
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:55 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wat voor fornuis heb jij? Ik heb een Falcon op het oog (ofwel een armeluis-Aga :P ), kan me gewoon niet voorstellen dat die niet bestaan voor de Duitse markt.
Smeg victoria
pi_144027845
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:04 schreef XL het volgende:

[..]

Smeg victoria
Even gegoogeld, mooi ding hoor! :Y Als een Falcon echt niet kan, kan ik zo eentje ook nog wel overwegen, zelfde idee/stijl.
Wel in Duitsland gekocht neem ik aan?

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:04 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik kook op inductie, en daar heeft die man wel gelijk in, het werkt vrijwel hetzelfde als op gas.

Maar een vriend van me woont in Kleve, die heeft gas en een pracht van een gasfornuis en dat werkt prima.
Inductie werkt inderdaad qua gebruik net als gas, maar ik vind zo'n gladde glazen plaat op een landelijk fornuis niet mooi.
Als 't echt niet anders kan moet ik wel natuurlijk, maar ik hoor hier nu al twee andere verhalen dus ik krijg weer hoop :)
pi_144027921
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:58 schreef Igen het volgende:

[..]

In Duitsland hebben ze een ander mengsel. Geen "Slochteren"-gas. Het fornuis moet dus ook anders afgesteld zijn.
Heb je een linkje met de verschillen? :)

Enige probleem waar Gwyen tegenaan kan lopen is dat het het fornuis een type goedkeuring voor duitsland moet hebben en dat de schoorsteenveger hem goedkeurd :)
pi_144027952
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:09 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Even gegoogeld, mooi ding hoor! :Y Als een Falcon echt niet kan, kan ik zo eentje ook nog wel overwegen, zelfde idee/stijl.

[..]

Inductie werkt inderdaad qua gebruik net als gas, maar ik vind zo'n gladde glazen plaat op een landelijk fornuis niet mooi.
Als 't echt niet anders kan moet ik wel natuurlijk, maar ik hoor hier nu al twee andere verhalen dus ik krijg weer hoop :)
Kijk eens gewoon bij een IKEA in Duisland, genoeg platen te kopen daar.
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:12:58 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_144027959
bij het koken op gas moet je eerst even na kijken wat de energie waarden van het gas bij jou is.
dit verschilt per regio in Duitsland.
hier in Kleve en omgeving is de waarde gelijk aan dat in NL en is koken op gas geen probleem.
zelf kook ik op inductie. de oude halogeen kookplaat was er binnen een paar maanden uit. wat een rotding was dat.
pi_144028001
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:11 schreef Hiya het volgende:
Enige probleem waar Gwyen tegenaan kan lopen is dat het het fornuis een type goedkeuring voor duitsland moet hebben en dat de schoorsteenveger hem goedkeurd :)
Gasdruk in D is 50 bar en in NL 40 bar (of andersom) vertelde die keukenman mij.
En de samenstelling is volgens onze CV-man ook anders.
Nou staat er in de technische gegevens van "ons" fornuis gewoon hoe je dat kunt aanpassen, daar zijn speciale setjes voor en er komen dan ook andere branders op - maar goed, ik heb natuurlijk geen verstand van dat soort zaken dus misschien stel ik het me allemaal veel te simpel voor, je gaat er toch van uit dat zo'n keukenboer graag zo'n fornuis wil verkopen, dus als hij zegt dat het niet kan geloof ik dat aanvankelijk wel.
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:16:51 #161
63722 z80
I fink you freaky
pi_144028103
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:14 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Gasdruk in D is 50 bar en in NL 40 bar (of andersom) vertelde die keukenman mij.
Nou staat er in de technische gegevens van "ons" fornuis gewoon hoe je dat kunt aanpassen, daar zijn speciale setjes voor en er komen dan ook andere branders op - maar goed, ik heb natuurlijk geen verstand van dat soort zaken dus misschien stel ik het me allemaal veel te simpel voor, je gaat er toch van uit dat zo'n keukenboer graag zo'n fornuis wil verkopen, dus als hij zegt dat het niet kan geloof ik dat aanvankelijk wel.
je bent de "m" vergeten. 50bar druk is belachelijk veel in een huiselijke omgeving.
pi_144028169
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:14 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat valt dus allemaal aan te passen zoals je zei.

Een fornuis met een CE kenmerk is voor Duitsland niet voldoende, daar hebben ze weer een eigenkeurmerk voor: DVGW http://www.haustechnikdialog.de/SHKwissen/1315/DVGW-Zeichen

Anders kan het gebeuren dat een installiebedrijf heb niet wil instaleren / de schoorsteenveger de instalatie niet accepteerd
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:22:39 #163
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144028413
Wij hebben ons fornuis gewoon bij de Ikea gekocht (D of NL) en er een setje bij gehaald. Fornuis door vakman laten installeren, Klaar. Kan m e niet herinneren dat schoorsteenveger er naar heeft moeten kijken.
pi_144028529
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:16 schreef z80 het volgende:

[..]

je bent de "m" vergeten. 50bar druk is belachelijk veel in een huiselijke omgeving.
:D
Ik niet, die keukenboer. Ik praat hem alleen maar na. :P
Krijg steeds meer de indruk dat hij er de ballen verstand van had, ook door wat Hiya schrijft.

Ben nu aan het googelen of voor het fornuis een DVWG Zulassung geldt.

Ik zou 'm overigens sowieso door onze CV-man laten installeren, er moet ook nog een gasleiding naar de keuken getrokken worden namelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gwywen op 31-08-2014 17:26:42 (aanvulling) ]
  Milf zondag 31 augustus 2014 @ 17:28:37 #165
16000 nikky
pi_144028679
Ik heb hier een gasfornuis staan van minstens 35 jaar oud. Hij komt uit NL en doet het prima. (Zie mijn K&W topic). Schoorsteenveger heeft volgens mij niets te maken met je gasfornuis. Heeft er bij in elk geval nog nooit naar gekeken.
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:34:44 #166
45206 Pietverdriet
pi_144028921
Mja, je hebt in D andere branders nodig schijnt en ik heb de indruk dat er minder warmte uit het D gas komt.
pi_144030669
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Mja, je hebt in D andere branders nodig schijnt en ik heb de indruk dat er minder warmte uit het D gas komt.
Vind je dat een nadeel, Piet? Of kun je daardoor beter "doseren" bijv. bij suddergerechten waar je een zo klein mogelijke warmtebron nodig hebt?
(Dat vind ik namelijk het enige voordeel van elektrisch koken, dat je iets echt superzacht en lang kan laten sudderen). ;)
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:23:56 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_144030761
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:09 schreef Gwywen het volgende:

[..]

[..]

Ik geloof niet dat het uitmaakt. Een vakman kan het geschikt maken. Zoals ook de anderen beschrijven.
  Milf zondag 31 augustus 2014 @ 18:41:23 #169
16000 nikky
pi_144031316
Oké, caravan invoeren.

Wat moet ik eerst regelen? Wie kan mij een beetje op weg helpen?
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:43:32 #170
45206 Pietverdriet
pi_144031394
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:21 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Vind je dat een nadeel, Piet? Of kun je daardoor beter "doseren" bijv. bij suddergerechten waar je een zo klein mogelijke warmtebron nodig hebt?
(Dat vind ik namelijk het enige voordeel van elektrisch koken, dat je iets echt superzacht en lang kan laten sudderen). ;)
Ach, heeft voor en nadelen, en wokken doe ik sowieso niet op het fornuis, grillen doe ik buiten.
pi_144031582
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:28 schreef nikky het volgende:
Ik heb hier een gasfornuis staan van minstens 35 jaar oud. Hij komt uit NL en doet het prima. (Zie mijn K&W topic). Schoorsteenveger heeft volgens mij niets te maken met je gasfornuis. Heeft er bij in elk geval nog nooit naar gekeken.
Ligt aan je fornuis, tot 18kw is het Abnahme frei. Nu moet je om 18kw een fiks fornuis hebben, maar het kan verplicht zijn.

http://de.m.wikipedia.org(...)Cr_Gasinstallationen
pi_144031786
Caravan invoeren: Naar de TUV voor een vollabnahme.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 augustus 2014 @ 19:18:47 #173
13151 crew  Rewimo
pi_144032710
Keuren bij de TÜV inderdaad, naar je verzekering voor een Doppelkarte, dan kenteken aanvragen. Wat denk ik wel slim is, is om eerst even online te kijken bij het Strassenverkehrsamt of je nog andere papieren nodig hebt. Voor een auto kunnen ze om een COC-verklaring vragen, ik weet niet of dat bij een caravan ook het geval is.
pi_144034528
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:23 schreef XL het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het uitmaakt. Een vakman kan het geschikt maken. Zoals ook de anderen beschrijven.
Ik heb een pdf met technische gegevens gevonden, als ik zo even op de laatste drie,vier pagina's kijk, staat daar voor mijn lekenoog gewoon beschreven dat er setjes zijn om om te bouwen naar een andere gassoort inderdaad.
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:56:54 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_144034737
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:41 schreef nikky het volgende:
Oké, caravan invoeren.

1. Tüv afspraak maken

1 dag voor invoer
2. Verzekeringsnummer regelen

Vanaf nu in 1 dag:
3. Over de grens karren
4. tüv bezoeken
5. Strassenverkehrsamt

Volgende dag:
6. Verzekeringsbevestiging

Klaar
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 augustus 2014 @ 20:02:27 #176
13151 crew  Rewimo
pi_144035057
Als je eenmaal een Duits kenteken hebt moet je het NL-kenteken nog afmelden bij de RDW, dan krijg je een vrijwaringsbewijs.
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:04:32 #177
63722 z80
I fink you freaky
pi_144035186
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:54 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik heb een pdf met technische gegevens gevonden, als ik zo even op de laatste drie,vier pagina's kijk, staat daar voor mijn lekenoog gewoon beschreven dat er setjes zijn om om te bouwen naar een andere gassoort inderdaad.
even gekeken. op de laatste pagina staan inderdaad de ombouw/reduceer setjes.
maar wat voor gas installatie heb je? tank achter in de tuin of leiding gas.
bij een tank in de tuin is het extra controleren of dit geen lpg is.
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:08:02 #178
63722 z80
I fink you freaky
pi_144035387
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:02 schreef Rewimo het volgende:
Als je eenmaal een Duits kenteken hebt moet je het NL-kenteken nog afmelden bij de RDW, dan krijg je een vrijwaringsbewijs.
als het goed is doe je dit VOOR het aanvragen van een Duits kenteken.
het is namelijk niet mogelijk dat er twee verschillende kentekens voor 1 voertuig zijn.
dus eerst een export kenteken aanvragen in NL. dit is eigenlijk het inleveren van het oude kenteken.
hiervoor terug krijg je de documenten waarmee je in D een nieuw kenteken kan aanvragen.
pi_144035494
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:04 schreef z80 het volgende:

[..]

even gekeken. op de laatste pagina staan inderdaad de ombouw/reduceer setjes.
maar wat voor gas installatie heb je? tank achter in de tuin of leiding gas.
bij een tank in de tuin is het extra controleren of dit geen lpg is.
Leiding, hebben ze vorige winter aangelegd vanaf de straat toen we een nieuwe CV-ketel kregen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 augustus 2014 @ 20:11:14 #180
13151 crew  Rewimo
pi_144035570
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:08 schreef z80 het volgende:

als het goed is doe je dit VOOR het aanvragen van een Duits kenteken.
het is namelijk niet mogelijk dat er twee verschillende kentekens voor 1 voertuig zijn.
dus eerst een export kenteken aanvragen in NL. dit is eigenlijk het inleveren van het oude kenteken.
hiervoor terug krijg je de documenten waarmee je in D een nieuw kenteken kan aanvragen.
Ik heb het erna gedaan voor mijn auto, dan moet je een bewijs opsturen dat hij een ander kenteken heeft.

Zie ook:

http://www.rdw.nl/Particu(...)ulier/Auto/Uitvoeren
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:24:47 #181
63722 z80
I fink you freaky
pi_144036296
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb het erna gedaan voor mijn auto, dan moet je een bewijs opsturen dat hij een ander kenteken heeft.

Zie ook:

http://www.rdw.nl/Particu(...)ulier/Auto/Uitvoeren
en hiermee kun je ook de bpm terug vragen? voor mijn auto heb ik eerst in Arnhem een exportkenteken aangevraagd, hierbij zat tevens het formulier om de rest bpm terug te kunnen vragen.
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:25:32 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_144036331
Op de caravan zit geen bpm
  Milf zondag 31 augustus 2014 @ 20:34:40 #183
16000 nikky
pi_144036859
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:56 schreef XL het volgende:

[..]

1. Tüv afspraak maken

1 dag voor invoer
2. Verzekeringsnummer regelen

Vanaf nu in 1 dag:
3. Over de grens karren
4. tüv bezoeken
5. Strassenverkehrsamt

Volgende dag:
6. Verzekeringsbevestiging

Klaar
Ik kan hem dus laten keuren zonder dat hij op DE kenteken staat?
Ik wil namelijk eerst de keuring afwachten voordat de daadwerkelijke koop doorgaat en dus de invoering.

Dat is ook de afspraak met de mensen waarvan ik de caravan koop.
  zondag 31 augustus 2014 @ 21:06:37 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_144038895
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:34 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik kan hem dus laten keuren zonder dat hij op DE kenteken staat?
Ik wil namelijk eerst de keuring afwachten voordat de daadwerkelijke koop doorgaat en dus de invoering.

Dat is ook de afspraak met de mensen waarvan ik de caravan koop.
Nou ja, het verzekeringsnummer is bedoeld als voorlopig, niet als optie. Het is slechts het hulpmiddel om hem zonder officieel kenteken te kunnen laten rijden. Kunnen de NL eigenaren hem niet voor je naar de tüv rijden dan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 augustus 2014 @ 21:07:10 #185
13151 crew  Rewimo
pi_144038924
Tja met een auto ligt dat makkelijker natuurlijk. Want daarmee mag je gewoon de grens over. Je kunt hem natuurlijk laten keuren als je hem met een auto met Nederlands kenteken trekt.
  Milf zondag 31 augustus 2014 @ 21:49:43 #186
16000 nikky
pi_144041483
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 21:06 schreef XL het volgende:

[..]

Nou ja, het verzekeringsnummer is bedoeld als voorlopig, niet als optie. Het is slechts het hulpmiddel om hem zonder officieel kenteken te kunnen laten rijden. Kunnen de NL eigenaren hem niet voor je naar de tüv rijden dan?
Ik bel morgen eerst de verzekering. Dan afspraak tüv. Goedgekeurd? Dan direct naar het Strassenverkehrsamt.
Niet goed, dan gaat hij terug. Ze rijden hem voor mij naar DE. Mijn ouders auto is een NL wagen. Dat komt goed.

Thnx voor de hulp allemaal :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 september 2014 @ 06:49:18 #187
13151 crew  Rewimo
pi_144052197
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:24 schreef z80 het volgende:

en hiermee kun je ook de bpm terug vragen? voor mijn auto heb ik eerst in Arnhem een exportkenteken aangevraagd, hierbij zat tevens het formulier om de rest bpm terug te kunnen vragen.
Mijn auto viel net buiten die regeling -O-
  Vis een optie? maandag 1 september 2014 @ 23:39:11 #188
70532 loveli
N
pi_144085484
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:41 schreef nikky het volgende:
Oké, caravan invoeren.

http://www.vwe.nl/Dienste(...)egevens-caravan.aspx

Wat ik ervan begrijp: aanmelden voor export en platen inleveren, dat kan bij het GWK of een servicepunt van het VWE. TUV halen (kan dat als hij nog op NL kenteken staat? weet niet of je net als bij een auto ook voor een caravan exportplaten krijgt waarmee je nog de weg op mag) en met exportkenteken naar Strassenverkehrsamt.

Als je het VWE belt leggen ze het keurig uit.
crap in = crap out
  Milf dinsdag 2 september 2014 @ 09:51:56 #189
16000 nikky
pi_144090676
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 23:39 schreef loveli het volgende:

[..]

http://www.vwe.nl/Dienste(...)egevens-caravan.aspx

Wat ik ervan begrijp: aanmelden voor export en platen inleveren, dat kan bij het GWK of een servicepunt van het VWE. TUV halen (kan dat als hij nog op NL kenteken staat? weet niet of je net als bij een auto ook voor een caravan exportplaten krijgt waarmee je nog de weg op mag) en met exportkenteken naar Strassenverkehrsamt.

Als je het VWE belt leggen ze het keurig uit.
Maar het probleem is dus, dat wanneer ik hem niet koop, hij in NL blijft.

Wat een gedoe allemaal zeg! Jeetje
  Vis een optie? dinsdag 2 september 2014 @ 10:10:53 #190
70532 loveli
N
pi_144091052
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 09:51 schreef nikky het volgende:

[..]

Koop hangt af van de keuring?

Vragen of keuren kan voor hij is overgeschreven en zo nee aankoopkeuring doen volgens TUV-richtlijnen. Als hij goedgekeurd wordt kun je alsnog al het papierwerk regelen. Ik zou even het VWE bellen voor het Nederlandse deel, als dat nog niet duidelijk is. Op zich is invoeren van een voertuig vrij makkelijk en snel te regelen.
crap in = crap out
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 september 2014 @ 11:42:24 #191
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_144093493
quote:

[..]

Valt wel mee, er zijn 2 manieren om je voertuig over de grens te krijgen. Vooraf afmelden en daarna in Duitsland aanmelden is er 1 van, de andere is eerst hier in Duitsland aanmelden en dan in Nederland afmelden volgens de procedure die Rewimo en XL beschrijven. En die laatste optie lijkt me in veel gevallen (zo niet alle) de handigste.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 september 2014 @ 11:53:57 #192
13151 crew  Rewimo
pi_144093827
quote:

Daarom dus gewoon achteraf regelen, is allemaal geen probleem :)
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:16:37 #193
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_144096344
Je kan met een dld kenteken toch gewoon een caravan (of aanhanger) met EIGEN kenteken (dus niet 1 waar het kenteken van de auto opmoet,want dat kennen de Duitsers niet) in dld over de weg rijden? Doe ik in elk geval vaker
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:21:36 #194
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_144096502
Ik mag weer uit de OP, trouwens. Ter kennisgeving ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:24:54 #195
45206 Pietverdriet
pi_144096613
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:21 schreef wonderer het volgende:
Ik mag weer uit de OP, trouwens. Ter kennisgeving ;)
Je woont weer in NL?
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:26:26 #196
71919 wonderer
pi_144096680
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je woont weer in NL?
Ja, al een halfjaar. Kon hier wel werk krijgen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_144097196
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:26 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, al een halfjaar. Kon hier wel werk krijgen.
Valt het mee of valt het tegen?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 september 2014 @ 13:41:26 #198
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_144097393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:16 schreef gateway het volgende:
Je kan met een dld kenteken toch gewoon een caravan (of aanhanger) met EIGEN kenteken (dus niet 1 waar het kenteken van de auto opmoet,want dat kennen de Duitsers niet) in dld over de weg rijden? Doe ik in elk geval vaker
Voor zover ik weet wel, ja. Een aanhanger met eigen kenteken heeft ook een eigen verzekering en dat is het probleem met een Duitse auto, heb ik altijd begrepen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:53:58 #199
71919 wonderer
pi_144097951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:37 schreef Felagund het volgende:

[..]

Valt het mee of valt het tegen?
Ik baalde dat ik weg moest, ik zat zo lekker op mijn plek in Frankfurt. En een aantal dingen zijn fijner in Duitsland. Maar ik ben nu wel weer gewend. Amsterdam is ook leuk ;) Toch mis ik FFM wel, en mijn vrienden daar.
  dinsdag 2 september 2014 @ 22:14:51 #200
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_144117919
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:41 schreef qltel het volgende:

[..]

Voor zover ik weet wel, ja. Een aanhanger met eigen kenteken heeft ook een eigen verzekering en dat is het probleem met een Duitse auto, heb ik altijd begrepen.
ja in DLD wel ja, maar of een aanhanger met eigen kenteken in NL een eigen verzekering heeft volgens mij niet....

Maar dan nog, als je een trekhaak aan je DLD auto hebt, is zolang de aanhanger aan de auto hangt toch meeverzekerd met de auto?

Echt duidelijkheid kan ik er niet over vinden.... Irritant is het wel, heb met mijn vader en oom een aanhanger, kan er alleen niks mee want aan mij DLD auto mag ie niet.... (of ik moet hem in DLD TUV keuren en een DLD kenteken erop, en wegenbelasting in DLD betalen, dan zou het wel kunnen en heb je ook in NL geen gezeur met kenteken erop doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')