Betriebswirtquote:Op woensdag 25 juni 2014 15:43 schreef Klonk het volgende:
Had gelukkig een toffe getuige, flesje water in de handen geduwd, politie gelijk gebeld enzo.
Weet iemand trouwens wat een goeie vertaling is voor iemand die op de financiële afdeling van een groot bedrijf werkt
Kom zelf niet verder dan finanzverwaltung maar dat is meer een ambtenarenfunctie volgens mij?
aantal km op de weg zegt niets , ik heb er een veelvoud op zitten. ongelukken gebeuren en als je pech hebt overkomt het je.quote:Op woensdag 25 juni 2014 13:41 schreef Klonk het volgende:
jah, best wel, ben nu 25 jaar zowel beroepsmatig als privé onderweg, ben goed voor een 70.000 km per jaar alles bij elkaar opgeteld en dit heb ik nog nooit meegemaakt en wil het ook nooit meer meemaken.
gelukkig super ontvangen en net terug van een paar heerlijke dagen langs Moezel en Rijn.
Hopen dat ze snel uitbetalenquote:Op woensdag 25 juni 2014 20:47 schreef z80 het volgende:
[..]
aantal km op de weg zegt niets , ik heb er een veelvoud op zitten. ongelukken gebeuren en als je pech hebt overkomt het je.
ik ben zelf vorige maand in Nederland rechts ingehaald terwijl ik op een uitvoegstrook reed. dus via de vluchtstrook. en vervolgens van de weg geramd toen hij weer terug op de rijbaan kwam. de eikel reed gewoon door. gelukkig een getuigen die het kenteken genoteerd had want zelf ben je veel te druk om de auto veilig tot stilstand te brengen. totale schade ruim 4100 Euro.
nu nog afwachten wanneer de verzekering uitkeert.
er is vorige week uitbetaald na bemiddeling van mijn garage. die gene die de aanrijding veroorzaakt had had/heeft nog geen melding bij zijn verzekering gedaan. en zal dit waarschijnlijk ook nooit gaan doen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:07 schreef gateway het volgende:
[..]
Hopen dat ze snel uitbetalen
wij hadden zondag de 13de een ongevalletje... op weg naar de familiedag in NL, sta voor het rode stoplicht linksaf (met een pijl) en van achter een BMW 6 serie, die met een gangetje van 15 a 20 km/h achterop knalt..... Hij dacht dat het groen was omdat rechtdoor ook groen was...
maakte geen aanstalten uit te stappen, ik alarmlichten aan, uitstappen, snel de kleine uit de auto gehaalt en die is met moeders naar de stoep gegaan. Hij intussen ook uit de auto, had haast, ik foto's gemaakt, ook van zijn ID en papieren, en hij wou alleen mijn telefoonnummer.
Maandag naar de garage geweest, 2 dagen leenauto gehad (mooie Caddy trend, met nog geen 5000km op de teller)
vorige week brief van de advocaat gehad (VW heb ik alles laten regelen) schade aan de auto (was de afneembaretrekhaak die krom was) 970 euroDie is er kompleet nieuw onder gekomen.
en nog 480 euro aan overige kosten en leenauto (leenauto was 70 euro per dag ongeveer, heb hem 2 dagen gehad)
Gelukkig geen persoonlijke schade.
maandags belde de vader van die jongen die me aangereden had op, ze hebben zelf een gagare kon wel ff langskomen.... jaja, dan was het ws alleen een nieuw afneembaar deel van de trekhaak geworden....
En, een BMW 6 rijden, papa alles laten regelen, en niet all-risk verzekerd...... :n
gaat snel in dld met schadebedragen, vooral omdat delen die beschadigt zijn altijd met nieuwe delen gemaakt worden, en niet zoals in nl nogweleens met 2de handse
wij hebben de verzekering van de tegenpartij dezelfde dag nog gebeld, want wij wouden zeker weten dat ie verzekerd was en een aantal dingen vragen cq mededelen (dat bv. de maxicosi opgestuurd wordt naar de fabrikant om nagekeken te worden op scheurtjes, en of er een leenauto vergoedt ging worden)quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:47 schreef z80 het volgende:
[..]
er is vorige week uitbetaald na bemiddeling van mijn garage. die gene die de aanrijding veroorzaakt had had/heeft nog geen melding bij zijn verzekering gedaan. en zal dit waarschijnlijk ook nooit gaan doen.
maar de aangifte, rapport 112 melding en contact met de getuigen was genoeg voor de verzekering om uit te keren.
10 euro per uur is zwart neem ik aan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:17 schreef aegir_de_viking het volgende:
Heeft iemand tips hoe ik aan een tuinman kan komen?
Ik zoek voor ongeveer 2 dagen per maand een tuinman ter ondersteuning. Ik heb nu via ebay kleinanzeigen contact met iemand.
Wat denken jullie over vergoeding? 10 ¤/uur?
En hoe zit dat in DLD met verzekering enzo? als hij bijvoorbeeld over zn voet rijdt met de grasmaaier?
Kan het eventueel ook via een mini-job? Geen idee hoe dat werkt eigenlijk.
Weet je wat jij per uur kost?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:52 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ja, als hij van die 10 euro nog belasting moet afdragen blijft er nog minder over.
Ik heb wel eens hoveniers wit ingehuurd, maar dan betaal je gewoon 40- 50 euro/uur.
Dat is dan wel inclusief machines.
Wat er veranderd is dus de HRA aftrek, niet het keuzerechtquote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:33 schreef Rewimo het volgende:
Nogal vage OP, maar dit lijkt me iets dat ook voor ons Nederduitsers gaat gelden: WGR / keuzerecht nederlandse belastingen na 1 januari 2015
Hier wat meer uitleg: http://www.go-euregio.eu/(...)die-nederland-werken
Als één van beiden in DLD werkt verandert er wel degelijk iets (dat geldt toevallig niet voor qltel en mijzelf) maar mogelijk wel voor anderen hier.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat er veranderd is dus de HRA aftrek, niet het keuzerecht
Ik verbaasde me al, wil het kabinet daadwerkelijk dat ik mijn belasting in D ga betalen...
Tja, voor ons ook, Mijn man is Duitser en heeft een eigen zaak in D.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als één van beiden in DLD werkt verandert er wel degelijk iets (dat geldt toevallig niet voor qltel en mijzelf) maar mogelijk wel voor anderen hier.
Ik wist niet eens dat we beiden aangifte in nl mochten doen. Voor ons verandert erdus niets.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:54 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als één van beiden in DLD werkt verandert er wel degelijk iets (dat geldt toevallig niet voor qltel en mijzelf) maar mogelijk wel voor anderen hier.
kinderen t/m 8 jaar fietsen op de stoep. alle andere op het fietspad of de straat indien geen fietspad aanwezig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:04 schreef Gwywen het volgende:
Goed om te weten, al heeft het op onze situatie momenteel geen invloed.
Iets heel anders: vanmiddag tijdens het fietsen ontdekte ik dat het me eigenlijk volslagen duister is wanneer je in dit land nou wel of niet geacht wordt op de stoep te fietsen. Is dat alleen wanneer er zo'n gedeeld wandel/fiets bord staat, of gewoon altijd (binnen de bebouwde kom bedoel ik)?
voor deze einzelgänger veranderd er ook niets.quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:13 schreef z80 het volgende:
[..]
kinderen t/m 8 jaar fietsen op de stoep. alle andere op het fietspad of de straat indien geen fietspad aanwezig.
echter zijn de fietspaden beroerd aangegeven. als er bij een stoep/trottoir aan de kant van de rijbaan een baan van andere kleur tegels is gebruikt dan is dat het fietspad. ook kan het fietspad aan de andere kant van de weg liggen. dus heen en terug over de zelfde strook.
Zorgen dat je heel snel een goede brede kennissenkring krijgt, toen ik daar nog woonde was de enige kans op een nieuw huis onderhands. Het kaf komt op de websites, het koren wordt eerst aan de vrienden aangeboden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:17 schreef opabrutus het volgende:
De gelukkige om vanaf september af te mogen studeren in hamburg.
Woningnood blijkt helaas vrij hoog onder studenten, en een kamer vinden is dan ook erg lastig, zeker als je nog enigszins in Hamburg zelf iets wilt.
Mensen met een gouden tip aanwezig?
je bedoeld er een D kenteken voor te krijgen, of het vervoer?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:09 schreef nikky het volgende:
Weet iemand hier misschien wat het kost om een NL caravan in te voeren naar DE?
Een D ontvangen inderdaad. Het vervoer kan gewoon achter de autoquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
je bedoeld er een D kenteken voor te krijgen, of het vervoer?
Zoals Klonk al zegt, alleen met een auto met NL kentekenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:37 schreef nikky het volgende:
[..]
Een D ontvangen inderdaad. Het vervoer kan gewoon achter de auto
Dat schijnt niet helemaal waar te zijn. Wanneer de caravan op iemand anders zijn naam staat en een eigen verzekering heeft, dan mag jij hem als Duitser gewoon trekken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals Klonk al zegt, alleen met een auto met NL kenteken
Caravan moet een eigen kenteken hebben, anders mag het sowieso niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:43 schreef nikky het volgende:
Dat schijnt niet helemaal waar te zijn. Wanneer de caravan op iemand anders zijn naam staat en een eigen verzekering heeft, dan mag jij hem als Duitser gewoon trekken.
Dat begrijp ik. Ik heb het hier over wanneer er een NL kenteken opzit. Wanneer die bijvoorbeeld van je ouders is die in NL wonen, een eigen kenteken heeft (dus geen 750kilogeval) en verzekerd is, dan mag jij hem met je Duitse auto trekken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Caravan moet een eigen kenteken hebben, anders mag het sowieso niet.
Dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:51 schreef nikky het volgende:
Dat begrijp ik. Ik heb het hier over wanneer er een NL kenteken opzit. Wanneer die bijvoorbeeld van je ouders is die in NL wonen, een eigen kenteken heeft (dus geen 750kilogeval) en verzekerd is, dan mag jij hem met je Duitse auto trekken.
Ik heb dat vorig jaar gedaan, was in totaal ongeveer 130 euro. Dat is inclusief de vrijstelling om 100 kmh te mogen rijden. Het grootste gedeelte is de TÜV-keuring, vervolgens nog kentekenplaten etc, maar dat zijn tientjes.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:09 schreef nikky het volgende:
Weet iemand hier misschien wat het kost om een NL caravan in te voeren naar DE?
Ik heb mijn Duitse verzekering van te voren ingelicht dat ik hem ging trekken en later bij hun verzekeren en daarmee was dat volgens hun geregeld. Ik had dus het verzekeringsnummer aangevraagd toen ik de gele platen had, vervolgens ingevoerd, nieuwe platen en verzekering geaktiveerd. Ging alles in 1,5 dagen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:53 schreef siemi het volgende:
Je mag dus geen Nederlandse caravan achter een Duitse auto. Het zou alleen mogen als je een WA verzekering voor je caravan hebt afgesloten. Die verzekering bestaat in Nederland echter niet. Een Nederlandse All Risk verzekering bevat ook niet het WA deel. De reden daarvoor is dat een Nederlandse caravan WA is verzekerd via de trekkende auto, in Duitsland is dat niet het geval.
Om in geval van een politie controle te kunnen aantonen dat de caravan wel een WA verzekering heeft, kun je degene op wiens naam hij staat vragen een groene kaart voor de caravan bij zijn autoverzekering aan te vragen. Je hebt dan overigens nog steeds geen WA verzekering voor de caravan, maar dat risico is wel te nemen.
Overigens, een tip voor de kampeerders, caravans zijn in Nederland goedkoper dan in Duitsland. ;-) Wel weer apart dat ik de mijne sneller in Nederland kwijt kon. Kopen en verkopen na de vakantie was goedkoper dan huren.....
Wat ik echt gevaarlijk vind zijn die scooters die met 30km/h over de Landesstraße snorren terwijl er een breed fietspad naast ligt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:44 schreef Igen het volgende:
Staat ook echt in de wettelijke regels trouwens hè, dat alles wat er op grond van de bestrating uitziet als een fietspad, een fietspad is.
tussen de file door rijden is wettelijk een lastig punt. wel/niet rechts inhalen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat ik echt gevaarlijk vind zijn die scooters die met 30km/h over de Landesstraße snorren terwijl er een breed fietspad naast ligt.
Zitten in dit topic ook motorrijders? Ik vroeg me af hoe ze dat in Dld doen met files en motoren.
Die scooters mogen niet op het fietspad. Ik vind het ook gevaarlijk. Buiten de bebouwde kom is het veel veiliger als ze op het fietspad zouden mogen rijden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:01 schreef Erasmo het volgende:
Wat ik echt gevaarlijk vind zijn die scooters die met 30km/h over de Landesstraße snorren terwijl er een breed fietspad naast ligt.
Da's jammer, gelukkig is het in NL wel goed geregeld. Ik zie ze ook vaak over de vluchtstrook gaan in Dld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef z80 het volgende:
[..]
tussen de file door rijden is wettelijk een lastig punt. wel/niet rechts inhalen bijvoorbeeld.
echter als je door een compleet stilstaande file op looptempo rijd wordt dit door de politie toegestaan. echter bij schade zal de tegenpartij jou altijd aansprakelijk stellen en je eigen verzekering zal ook moeilijk gaan doen.
Blijkbaar wel: http://www.regel-gerecht.de/site.aspx?url=html/mc3_12.htmquote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:04 schreef z80 het volgende:
even een andere verkeers vraag.
heeft een lijnbus in Duitsland altijd voorrang bij het verlaten van een bushalte?
in NL is dit enkel binnen de bebouwde kom. Hier in D rammen ze de bus altijd zo de rijbaan op.
Als er een lijnbus of schoolbus aan- of wegrijdt mag je niet inhalen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Blijkbaar wel: http://www.regel-gerecht.de/site.aspx?url=html/mc3_12.htm
Er wordt in dat stukje geen onderscheid gemaakt tussen binnen of buiten de bebouwde kom. Maatregel is ter bescherming van de passagiers.
Ik kook op gas (uiteraard). Elektrisch koken is voor Curry-King-opwarmers, als je in de keuken iets meer voorhebt moet je daarvoor ook je keuken zo inrichten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:44 schreef Gwywen het volgende:
Ik had van de week zo iets raars. We waren bij een keukenzaak om info voor een fornuis, ik kan maar niet wennen aan elektrisch koken en wil als we de keuken gaan verbouwen een mooi gasfornuis aanschaffen.
Nou wist ik van de CV-man al dat gas in Duitsland anders is dan gas in Nederland, dus ook al zijn ze in Nederland veel goedkoper, toch maar in Duitsland dat fornuis kopen dan.
Vertelde die man dat het onmogelijk is om in Duitsland op gas te koken. Fornuis is er niet voor geschikt, gasdruk is anders enzovoorts. U moet maar voor inductie gaan dan, zei hij erbij, dat komt het dichtst bij koken op gas.
Thuis zijn wij eens een en ander uit gaan zoeken, de fabrikant zit in Engeland en in Duitsland zit wel degelijk een importeur. Nu vermoeden wij dat die keukenboer zo op de Nederlandse markt gefocust is dat hij nog nooit zo'n fornuis aan een Duitser heeft geleverd en dus helemaal niet weet waar hij het over heeft - ik bedoel, die fornuizen worden gewoon door heel Duitsland verkocht.
Morgen maar even een mailtje naar de fabrikant sturen, volgens mij kun je toch zeker gewoon voor de Duitse markt een gasfornuis bestellen dat specifiek is aangepast aan de gastoestanden in dat land?
Ik vond het maar een raar verhaal. Kookt er van jullie iemand op gas?
Wat voor fornuis heb jij? Ik heb een Falcon op het oog (ofwel een armeluis-Agaquote:Op zondag 31 augustus 2014 16:51 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kook op gas (uiteraard). Elektrisch koken is voor Curry-King-opwarmers, als je in de keuken iets meer voorhebt moet je daarvoor ook je keuken zo inrichten.
Lijkt mij sterk dat het 'onmogelijk' is om op gas te koken. Bij de IKEA verkopen ze ook gewoon gasfornuizen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:44 schreef Gwywen het volgende:
Ik had van de week zo iets raars. We waren bij een keukenzaak om info voor een fornuis, ik kan maar niet wennen aan elektrisch koken en wil als we de keuken gaan verbouwen een mooi gasfornuis aanschaffen.
Nou wist ik van de CV-man al dat gas in Duitsland anders is dan gas in Nederland, dus ook al zijn ze in Nederland veel goedkoper, toch maar in Duitsland dat fornuis kopen dan.
Vertelde die man dat het onmogelijk is om in Duitsland op gas te koken. Fornuis is er niet voor geschikt, gasdruk is anders enzovoorts. U moet maar voor inductie gaan dan, zei hij erbij, dat komt het dichtst bij koken op gas.
Thuis zijn wij eens een en ander uit gaan zoeken, de fabrikant zit in Engeland en in Duitsland zit wel degelijk een importeur. Nu vermoeden wij dat die keukenboer zo op de Nederlandse markt gefocust is dat hij nog nooit zo'n fornuis aan een Duitser heeft geleverd en dus helemaal niet weet waar hij het over heeft - ik bedoel, die fornuizen worden gewoon door heel Duitsland verkocht.
Morgen maar even een mailtje naar de fabrikant sturen, volgens mij kun je toch zeker gewoon voor de Duitse markt een gasfornuis bestellen dat specifiek is aangepast aan de gastoestanden in dat land?
Ik vond het maar een raar verhaal. Kookt er van jullie iemand op gas?
In Duitsland hebben ze een ander mengsel. Geen "Slochteren"-gas. Het fornuis moet dus ook anders afgesteld zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:56 schreef Hiya het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat het 'onmogelijk' is om op gas te koken. Bij de IKEA verkopen ze ook gewoon gasfornuizen.
Gas is gas lijkt mij, het brand op dezelfde manier. Alleen de aansluiting kan anders zijn.
(zegt mijn lekenverstand)
Ik kook op inductie, en daar heeft die man wel gelijk in, het werkt vrijwel hetzelfde als op gas.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:44 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond het maar een raar verhaal. Kookt er van jullie iemand op gas?
Smeg victoriaquote:Op zondag 31 augustus 2014 16:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Wat voor fornuis heb jij? Ik heb een Falcon op het oog (ofwel een armeluis-Aga), kan me gewoon niet voorstellen dat die niet bestaan voor de Duitse markt.
Even gegoogeld, mooi ding hoor!quote:
Inductie werkt inderdaad qua gebruik net als gas, maar ik vind zo'n gladde glazen plaat op een landelijk fornuis niet mooi.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:04 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik kook op inductie, en daar heeft die man wel gelijk in, het werkt vrijwel hetzelfde als op gas.
Maar een vriend van me woont in Kleve, die heeft gas en een pracht van een gasfornuis en dat werkt prima.
Heb je een linkje met de verschillen?quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:58 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze een ander mengsel. Geen "Slochteren"-gas. Het fornuis moet dus ook anders afgesteld zijn.
Kijk eens gewoon bij een IKEA in Duisland, genoeg platen te kopen daar.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:09 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Even gegoogeld, mooi ding hoor!Als een Falcon echt niet kan, kan ik zo eentje ook nog wel overwegen, zelfde idee/stijl.
Wel in Duitsland gekocht neem ik aan?
[..]
Inductie werkt inderdaad qua gebruik net als gas, maar ik vind zo'n gladde glazen plaat op een landelijk fornuis niet mooi.
Als 't echt niet anders kan moet ik wel natuurlijk, maar ik hoor hier nu al twee andere verhalen dus ik krijg weer hoop![]()
Gasdruk in D is 50 bar en in NL 40 bar (of andersom) vertelde die keukenman mij.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:11 schreef Hiya het volgende:
Enige probleem waar Gwyen tegenaan kan lopen is dat het het fornuis een type goedkeuring voor duitsland moet hebben en dat de schoorsteenveger hem goedkeurd
je bent de "m" vergeten. 50bar druk is belachelijk veel in een huiselijke omgeving.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:14 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Gasdruk in D is 50 bar en in NL 40 bar (of andersom) vertelde die keukenman mij.
En de samenstelling is volgens onze CV-man ook anders.
Nou staat er in de technische gegevens van "ons" fornuis gewoon hoe je dat kunt aanpassen, daar zijn speciale setjes voor en er komen dan ook andere branders op - maar goed, ik heb natuurlijk geen verstand van dat soort zaken dus misschien stel ik het me allemaal veel te simpel voor, je gaat er toch van uit dat zo'n keukenboer graag zo'n fornuis wil verkopen, dus als hij zegt dat het niet kan geloof ik dat aanvankelijk wel.
Dat valt dus allemaal aan te passen zoals je zei.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:14 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Gasdruk in D is 50 bar en in NL 40 bar (of andersom) vertelde die keukenman mij.
En de samenstelling is volgens onze CV-man ook anders.
Nou staat er in de technische gegevens van "ons" fornuis gewoon hoe je dat kunt aanpassen, daar zijn speciale setjes voor en er komen dan ook andere branders op - maar goed, ik heb natuurlijk geen verstand van dat soort zaken dus misschien stel ik het me allemaal veel te simpel voor, je gaat er toch van uit dat zo'n keukenboer graag zo'n fornuis wil verkopen, dus als hij zegt dat het niet kan geloof ik dat aanvankelijk wel.
quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:16 schreef z80 het volgende:
[..]
je bent de "m" vergeten. 50bar druk is belachelijk veel in een huiselijke omgeving.
Vind je dat een nadeel, Piet? Of kun je daardoor beter "doseren" bijv. bij suddergerechten waar je een zo klein mogelijke warmtebron nodig hebt?quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Mja, je hebt in D andere branders nodig schijnt en ik heb de indruk dat er minder warmte uit het D gas komt.
Ik geloof niet dat het uitmaakt. Een vakman kan het geschikt maken. Zoals ook de anderen beschrijven.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:09 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Even gegoogeld, mooi ding hoor!Als een Falcon echt niet kan, kan ik zo eentje ook nog wel overwegen, zelfde idee/stijl.
Wel in Duitsland gekocht neem ik aan?
[..]
Ach, heeft voor en nadelen, en wokken doe ik sowieso niet op het fornuis, grillen doe ik buiten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:21 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Vind je dat een nadeel, Piet? Of kun je daardoor beter "doseren" bijv. bij suddergerechten waar je een zo klein mogelijke warmtebron nodig hebt?
(Dat vind ik namelijk het enige voordeel van elektrisch koken, dat je iets echt superzacht en lang kan laten sudderen).![]()
Ligt aan je fornuis, tot 18kw is het Abnahme frei. Nu moet je om 18kw een fiks fornuis hebben, maar het kan verplicht zijn.quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:28 schreef nikky het volgende:
Ik heb hier een gasfornuis staan van minstens 35 jaar oud. Hij komt uit NL en doet het prima. (Zie mijn K&W topic). Schoorsteenveger heeft volgens mij niets te maken met je gasfornuis. Heeft er bij in elk geval nog nooit naar gekeken.
Ik heb een pdf met technische gegevens gevonden, als ik zo even op de laatste drie,vier pagina's kijk, staat daar voor mijn lekenoog gewoon beschreven dat er setjes zijn om om te bouwen naar een andere gassoort inderdaad.quote:Op zondag 31 augustus 2014 18:23 schreef XL het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het uitmaakt. Een vakman kan het geschikt maken. Zoals ook de anderen beschrijven.
1. Tüv afspraak makenquote:Op zondag 31 augustus 2014 18:41 schreef nikky het volgende:
Oké, caravan invoeren.
Wat moet ik eerst regelen? Wie kan mij een beetje op weg helpen?
even gekeken. op de laatste pagina staan inderdaad de ombouw/reduceer setjes.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik heb een pdf met technische gegevens gevonden, als ik zo even op de laatste drie,vier pagina's kijk, staat daar voor mijn lekenoog gewoon beschreven dat er setjes zijn om om te bouwen naar een andere gassoort inderdaad.
als het goed is doe je dit VOOR het aanvragen van een Duits kenteken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:02 schreef Rewimo het volgende:
Als je eenmaal een Duits kenteken hebt moet je het NL-kenteken nog afmelden bij de RDW, dan krijg je een vrijwaringsbewijs.
Leiding, hebben ze vorige winter aangelegd vanaf de straat toen we een nieuwe CV-ketel kregen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:04 schreef z80 het volgende:
[..]
even gekeken. op de laatste pagina staan inderdaad de ombouw/reduceer setjes.
maar wat voor gas installatie heb je? tank achter in de tuin of leiding gas.
bij een tank in de tuin is het extra controleren of dit geen lpg is.
Ik heb het erna gedaan voor mijn auto, dan moet je een bewijs opsturen dat hij een ander kenteken heeft.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:08 schreef z80 het volgende:
als het goed is doe je dit VOOR het aanvragen van een Duits kenteken.
het is namelijk niet mogelijk dat er twee verschillende kentekens voor 1 voertuig zijn.
dus eerst een export kenteken aanvragen in NL. dit is eigenlijk het inleveren van het oude kenteken.
hiervoor terug krijg je de documenten waarmee je in D een nieuw kenteken kan aanvragen.
en hiermee kun je ook de bpm terug vragen? voor mijn auto heb ik eerst in Arnhem een exportkenteken aangevraagd, hierbij zat tevens het formulier om de rest bpm terug te kunnen vragen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb het erna gedaan voor mijn auto, dan moet je een bewijs opsturen dat hij een ander kenteken heeft.
Zie ook:
http://www.rdw.nl/Particu(...)ulier/Auto/Uitvoeren
Ik kan hem dus laten keuren zonder dat hij op DE kenteken staat?quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:56 schreef XL het volgende:
[..]
1. Tüv afspraak maken
1 dag voor invoer
2. Verzekeringsnummer regelen
Vanaf nu in 1 dag:
3. Over de grens karren
4. tüv bezoeken
5. Strassenverkehrsamt
Volgende dag:
6. Verzekeringsbevestiging
Klaar
Nou ja, het verzekeringsnummer is bedoeld als voorlopig, niet als optie. Het is slechts het hulpmiddel om hem zonder officieel kenteken te kunnen laten rijden. Kunnen de NL eigenaren hem niet voor je naar de tüv rijden dan?quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:34 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik kan hem dus laten keuren zonder dat hij op DE kenteken staat?
Ik wil namelijk eerst de keuring afwachten voordat de daadwerkelijke koop doorgaat en dus de invoering.
Dat is ook de afspraak met de mensen waarvan ik de caravan koop.
Ik bel morgen eerst de verzekering. Dan afspraak tüv. Goedgekeurd? Dan direct naar het Strassenverkehrsamt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:06 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, het verzekeringsnummer is bedoeld als voorlopig, niet als optie. Het is slechts het hulpmiddel om hem zonder officieel kenteken te kunnen laten rijden. Kunnen de NL eigenaren hem niet voor je naar de tüv rijden dan?
Mijn auto viel net buiten die regelingquote:Op zondag 31 augustus 2014 20:24 schreef z80 het volgende:
en hiermee kun je ook de bpm terug vragen? voor mijn auto heb ik eerst in Arnhem een exportkenteken aangevraagd, hierbij zat tevens het formulier om de rest bpm terug te kunnen vragen.
http://www.vwe.nl/Dienste(...)egevens-caravan.aspxquote:Op zondag 31 augustus 2014 18:41 schreef nikky het volgende:
Oké, caravan invoeren.
Wat moet ik eerst regelen? Wie kan mij een beetje op weg helpen?
Maar het probleem is dus, dat wanneer ik hem niet koop, hij in NL blijft.quote:Op maandag 1 september 2014 23:39 schreef loveli het volgende:
[..]
http://www.vwe.nl/Dienste(...)egevens-caravan.aspx
Wat ik ervan begrijp: aanmelden voor export en platen inleveren, dat kan bij het GWK of een servicepunt van het VWE. TUV halen (kan dat als hij nog op NL kenteken staat? weet niet of je net als bij een auto ook voor een caravan exportplaten krijgt waarmee je nog de weg op mag) en met exportkenteken naar Strassenverkehrsamt.
Als je het VWE belt leggen ze het keurig uit.
Koop hangt af van de keuring?quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Maar het probleem is dus, dat wanneer ik hem niet koop, hij in NL blijft.
Wat een gedoe allemaal zeg! Jeetje
Valt wel mee, er zijn 2 manieren om je voertuig over de grens te krijgen. Vooraf afmelden en daarna in Duitsland aanmelden is er 1 van, de andere is eerst hier in Duitsland aanmelden en dan in Nederland afmelden volgens de procedure die Rewimo en XL beschrijven. En die laatste optie lijkt me in veel gevallen (zo niet alle) de handigste.quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Maar het probleem is dus, dat wanneer ik hem niet koop, hij in NL blijft.
Wat een gedoe allemaal zeg! Jeetje
Daarom dus gewoon achteraf regelen, is allemaal geen probleemquote:Op dinsdag 2 september 2014 09:51 schreef nikky het volgende:
Maar het probleem is dus, dat wanneer ik hem niet koop, hij in NL blijft.
Wat een gedoe allemaal zeg! Jeetje
Je woont weer in NL?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:21 schreef wonderer het volgende:
Ik mag weer uit de OP, trouwens. Ter kennisgeving
Ja, al een halfjaar. Kon hier wel werk krijgen.quote:
Valt het mee of valt het tegen?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, al een halfjaar. Kon hier wel werk krijgen.
Voor zover ik weet wel, ja. Een aanhanger met eigen kenteken heeft ook een eigen verzekering en dat is het probleem met een Duitse auto, heb ik altijd begrepen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:16 schreef gateway het volgende:
Je kan met een dld kenteken toch gewoon een caravan (of aanhanger) met EIGEN kenteken (dus niet 1 waar het kenteken van de auto opmoet,want dat kennen de Duitsers niet) in dld over de weg rijden? Doe ik in elk geval vaker
Ik baalde dat ik weg moest, ik zat zo lekker op mijn plek in Frankfurt. En een aantal dingen zijn fijner in Duitsland. Maar ik ben nu wel weer gewend. Amsterdam is ook leukquote:
ja in DLD wel ja, maar of een aanhanger met eigen kenteken in NL een eigen verzekering heeft volgens mij niet....quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:41 schreef qltel het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel, ja. Een aanhanger met eigen kenteken heeft ook een eigen verzekering en dat is het probleem met een Duitse auto, heb ik altijd begrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |