even gekeken. op de laatste pagina staan inderdaad de ombouw/reduceer setjes.quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:54 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik heb een pdf met technische gegevens gevonden, als ik zo even op de laatste drie,vier pagina's kijk, staat daar voor mijn lekenoog gewoon beschreven dat er setjes zijn om om te bouwen naar een andere gassoort inderdaad.
als het goed is doe je dit VOOR het aanvragen van een Duits kenteken.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:02 schreef Rewimo het volgende:
Als je eenmaal een Duits kenteken hebt moet je het NL-kenteken nog afmelden bij de RDW, dan krijg je een vrijwaringsbewijs.
Leiding, hebben ze vorige winter aangelegd vanaf de straat toen we een nieuwe CV-ketel kregen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:04 schreef z80 het volgende:
[..]
even gekeken. op de laatste pagina staan inderdaad de ombouw/reduceer setjes.
maar wat voor gas installatie heb je? tank achter in de tuin of leiding gas.
bij een tank in de tuin is het extra controleren of dit geen lpg is.
Ik heb het erna gedaan voor mijn auto, dan moet je een bewijs opsturen dat hij een ander kenteken heeft.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:08 schreef z80 het volgende:
als het goed is doe je dit VOOR het aanvragen van een Duits kenteken.
het is namelijk niet mogelijk dat er twee verschillende kentekens voor 1 voertuig zijn.
dus eerst een export kenteken aanvragen in NL. dit is eigenlijk het inleveren van het oude kenteken.
hiervoor terug krijg je de documenten waarmee je in D een nieuw kenteken kan aanvragen.
en hiermee kun je ook de bpm terug vragen? voor mijn auto heb ik eerst in Arnhem een exportkenteken aangevraagd, hierbij zat tevens het formulier om de rest bpm terug te kunnen vragen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb het erna gedaan voor mijn auto, dan moet je een bewijs opsturen dat hij een ander kenteken heeft.
Zie ook:
http://www.rdw.nl/Particu(...)ulier/Auto/Uitvoeren
Ik kan hem dus laten keuren zonder dat hij op DE kenteken staat?quote:Op zondag 31 augustus 2014 19:56 schreef XL het volgende:
[..]
1. Tüv afspraak maken
1 dag voor invoer
2. Verzekeringsnummer regelen
Vanaf nu in 1 dag:
3. Over de grens karren
4. tüv bezoeken
5. Strassenverkehrsamt
Volgende dag:
6. Verzekeringsbevestiging
Klaar
Nou ja, het verzekeringsnummer is bedoeld als voorlopig, niet als optie. Het is slechts het hulpmiddel om hem zonder officieel kenteken te kunnen laten rijden. Kunnen de NL eigenaren hem niet voor je naar de tüv rijden dan?quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:34 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik kan hem dus laten keuren zonder dat hij op DE kenteken staat?
Ik wil namelijk eerst de keuring afwachten voordat de daadwerkelijke koop doorgaat en dus de invoering.
Dat is ook de afspraak met de mensen waarvan ik de caravan koop.
Ik bel morgen eerst de verzekering. Dan afspraak tüv. Goedgekeurd? Dan direct naar het Strassenverkehrsamt.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:06 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, het verzekeringsnummer is bedoeld als voorlopig, niet als optie. Het is slechts het hulpmiddel om hem zonder officieel kenteken te kunnen laten rijden. Kunnen de NL eigenaren hem niet voor je naar de tüv rijden dan?
Mijn auto viel net buiten die regelingquote:Op zondag 31 augustus 2014 20:24 schreef z80 het volgende:
en hiermee kun je ook de bpm terug vragen? voor mijn auto heb ik eerst in Arnhem een exportkenteken aangevraagd, hierbij zat tevens het formulier om de rest bpm terug te kunnen vragen.
http://www.vwe.nl/Dienste(...)egevens-caravan.aspxquote:Op zondag 31 augustus 2014 18:41 schreef nikky het volgende:
Oké, caravan invoeren.
Wat moet ik eerst regelen? Wie kan mij een beetje op weg helpen?
Maar het probleem is dus, dat wanneer ik hem niet koop, hij in NL blijft.quote:Op maandag 1 september 2014 23:39 schreef loveli het volgende:
[..]
http://www.vwe.nl/Dienste(...)egevens-caravan.aspx
Wat ik ervan begrijp: aanmelden voor export en platen inleveren, dat kan bij het GWK of een servicepunt van het VWE. TUV halen (kan dat als hij nog op NL kenteken staat? weet niet of je net als bij een auto ook voor een caravan exportplaten krijgt waarmee je nog de weg op mag) en met exportkenteken naar Strassenverkehrsamt.
Als je het VWE belt leggen ze het keurig uit.
Koop hangt af van de keuring?quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Maar het probleem is dus, dat wanneer ik hem niet koop, hij in NL blijft.
Wat een gedoe allemaal zeg! Jeetje
Valt wel mee, er zijn 2 manieren om je voertuig over de grens te krijgen. Vooraf afmelden en daarna in Duitsland aanmelden is er 1 van, de andere is eerst hier in Duitsland aanmelden en dan in Nederland afmelden volgens de procedure die Rewimo en XL beschrijven. En die laatste optie lijkt me in veel gevallen (zo niet alle) de handigste.quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Maar het probleem is dus, dat wanneer ik hem niet koop, hij in NL blijft.
Wat een gedoe allemaal zeg! Jeetje
Daarom dus gewoon achteraf regelen, is allemaal geen probleemquote:Op dinsdag 2 september 2014 09:51 schreef nikky het volgende:
Maar het probleem is dus, dat wanneer ik hem niet koop, hij in NL blijft.
Wat een gedoe allemaal zeg! Jeetje
Je woont weer in NL?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:21 schreef wonderer het volgende:
Ik mag weer uit de OP, trouwens. Ter kennisgeving
Ja, al een halfjaar. Kon hier wel werk krijgen.quote:
Valt het mee of valt het tegen?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, al een halfjaar. Kon hier wel werk krijgen.
Voor zover ik weet wel, ja. Een aanhanger met eigen kenteken heeft ook een eigen verzekering en dat is het probleem met een Duitse auto, heb ik altijd begrepen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:16 schreef gateway het volgende:
Je kan met een dld kenteken toch gewoon een caravan (of aanhanger) met EIGEN kenteken (dus niet 1 waar het kenteken van de auto opmoet,want dat kennen de Duitsers niet) in dld over de weg rijden? Doe ik in elk geval vaker
Ik baalde dat ik weg moest, ik zat zo lekker op mijn plek in Frankfurt. En een aantal dingen zijn fijner in Duitsland. Maar ik ben nu wel weer gewend. Amsterdam is ook leukquote:
ja in DLD wel ja, maar of een aanhanger met eigen kenteken in NL een eigen verzekering heeft volgens mij niet....quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:41 schreef qltel het volgende:
[..]
Voor zover ik weet wel, ja. Een aanhanger met eigen kenteken heeft ook een eigen verzekering en dat is het probleem met een Duitse auto, heb ik altijd begrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |