abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144027229
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:51 schreef XL het volgende:

[..]

Ik kook op gas (uiteraard). Elektrisch koken is voor Curry-King-opwarmers, als je in de keuken iets meer voorhebt moet je daarvoor ook je keuken zo inrichten.
Wat voor fornuis heb jij? Ik heb een Falcon op het oog (ofwel een armeluis-Aga :P ), kan me gewoon niet voorstellen dat die niet bestaan voor de Duitse markt.
pi_144027293
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:44 schreef Gwywen het volgende:
Ik had van de week zo iets raars. We waren bij een keukenzaak om info voor een fornuis, ik kan maar niet wennen aan elektrisch koken en wil als we de keuken gaan verbouwen een mooi gasfornuis aanschaffen.
Nou wist ik van de CV-man al dat gas in Duitsland anders is dan gas in Nederland, dus ook al zijn ze in Nederland veel goedkoper, toch maar in Duitsland dat fornuis kopen dan.
Vertelde die man dat het onmogelijk is om in Duitsland op gas te koken. Fornuis is er niet voor geschikt, gasdruk is anders enzovoorts. U moet maar voor inductie gaan dan, zei hij erbij, dat komt het dichtst bij koken op gas.
Thuis zijn wij eens een en ander uit gaan zoeken, de fabrikant zit in Engeland en in Duitsland zit wel degelijk een importeur. Nu vermoeden wij dat die keukenboer zo op de Nederlandse markt gefocust is dat hij nog nooit zo'n fornuis aan een Duitser heeft geleverd en dus helemaal niet weet waar hij het over heeft - ik bedoel, die fornuizen worden gewoon door heel Duitsland verkocht.
Morgen maar even een mailtje naar de fabrikant sturen, volgens mij kun je toch zeker gewoon voor de Duitse markt een gasfornuis bestellen dat specifiek is aangepast aan de gastoestanden in dat land?
Ik vond het maar een raar verhaal. Kookt er van jullie iemand op gas?
Lijkt mij sterk dat het 'onmogelijk' is om op gas te koken. Bij de IKEA verkopen ze ook gewoon gasfornuizen.

Gas is gas lijkt mij, het brand op dezelfde manier. Alleen de aansluiting kan anders zijn.

(zegt mijn lekenverstand)
pi_144027378
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:56 schreef Hiya het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk dat het 'onmogelijk' is om op gas te koken. Bij de IKEA verkopen ze ook gewoon gasfornuizen.

Gas is gas lijkt mij, het brand op dezelfde manier. Alleen de aansluiting kan anders zijn.

(zegt mijn lekenverstand)
In Duitsland hebben ze een ander mengsel. Geen "Slochteren"-gas. Het fornuis moet dus ook anders afgesteld zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 31 augustus 2014 @ 17:04:23 #154
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_144027614
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:44 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond het maar een raar verhaal. Kookt er van jullie iemand op gas?
Ik kook op inductie, en daar heeft die man wel gelijk in, het werkt vrijwel hetzelfde als op gas.

Maar een vriend van me woont in Kleve, die heeft gas en een pracht van een gasfornuis en dat werkt prima.
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:04:34 #155
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_144027618
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:55 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Wat voor fornuis heb jij? Ik heb een Falcon op het oog (ofwel een armeluis-Aga :P ), kan me gewoon niet voorstellen dat die niet bestaan voor de Duitse markt.
Smeg victoria
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_144027845
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:04 schreef XL het volgende:

[..]

Smeg victoria
Even gegoogeld, mooi ding hoor! :Y Als een Falcon echt niet kan, kan ik zo eentje ook nog wel overwegen, zelfde idee/stijl.
Wel in Duitsland gekocht neem ik aan?

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:04 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik kook op inductie, en daar heeft die man wel gelijk in, het werkt vrijwel hetzelfde als op gas.

Maar een vriend van me woont in Kleve, die heeft gas en een pracht van een gasfornuis en dat werkt prima.
Inductie werkt inderdaad qua gebruik net als gas, maar ik vind zo'n gladde glazen plaat op een landelijk fornuis niet mooi.
Als 't echt niet anders kan moet ik wel natuurlijk, maar ik hoor hier nu al twee andere verhalen dus ik krijg weer hoop :)
pi_144027921
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:58 schreef Igen het volgende:

[..]

In Duitsland hebben ze een ander mengsel. Geen "Slochteren"-gas. Het fornuis moet dus ook anders afgesteld zijn.
Heb je een linkje met de verschillen? :)

Enige probleem waar Gwyen tegenaan kan lopen is dat het het fornuis een type goedkeuring voor duitsland moet hebben en dat de schoorsteenveger hem goedkeurd :)
pi_144027952
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:09 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Even gegoogeld, mooi ding hoor! :Y Als een Falcon echt niet kan, kan ik zo eentje ook nog wel overwegen, zelfde idee/stijl.

[..]

Inductie werkt inderdaad qua gebruik net als gas, maar ik vind zo'n gladde glazen plaat op een landelijk fornuis niet mooi.
Als 't echt niet anders kan moet ik wel natuurlijk, maar ik hoor hier nu al twee andere verhalen dus ik krijg weer hoop :)
Kijk eens gewoon bij een IKEA in Duisland, genoeg platen te kopen daar.
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:12:58 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_144027959
bij het koken op gas moet je eerst even na kijken wat de energie waarden van het gas bij jou is.
dit verschilt per regio in Duitsland.
hier in Kleve en omgeving is de waarde gelijk aan dat in NL en is koken op gas geen probleem.
zelf kook ik op inductie. de oude halogeen kookplaat was er binnen een paar maanden uit. wat een rotding was dat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_144028001
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:11 schreef Hiya het volgende:
Enige probleem waar Gwyen tegenaan kan lopen is dat het het fornuis een type goedkeuring voor duitsland moet hebben en dat de schoorsteenveger hem goedkeurd :)
Gasdruk in D is 50 bar en in NL 40 bar (of andersom) vertelde die keukenman mij.
En de samenstelling is volgens onze CV-man ook anders.
Nou staat er in de technische gegevens van "ons" fornuis gewoon hoe je dat kunt aanpassen, daar zijn speciale setjes voor en er komen dan ook andere branders op - maar goed, ik heb natuurlijk geen verstand van dat soort zaken dus misschien stel ik het me allemaal veel te simpel voor, je gaat er toch van uit dat zo'n keukenboer graag zo'n fornuis wil verkopen, dus als hij zegt dat het niet kan geloof ik dat aanvankelijk wel.
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:16:51 #161
63722 z80
I fink you freaky
pi_144028103
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:14 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Gasdruk in D is 50 bar en in NL 40 bar (of andersom) vertelde die keukenman mij.
Nou staat er in de technische gegevens van "ons" fornuis gewoon hoe je dat kunt aanpassen, daar zijn speciale setjes voor en er komen dan ook andere branders op - maar goed, ik heb natuurlijk geen verstand van dat soort zaken dus misschien stel ik het me allemaal veel te simpel voor, je gaat er toch van uit dat zo'n keukenboer graag zo'n fornuis wil verkopen, dus als hij zegt dat het niet kan geloof ik dat aanvankelijk wel.
je bent de "m" vergeten. 50bar druk is belachelijk veel in een huiselijke omgeving.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_144028169
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:14 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat valt dus allemaal aan te passen zoals je zei.

Een fornuis met een CE kenmerk is voor Duitsland niet voldoende, daar hebben ze weer een eigenkeurmerk voor: DVGW http://www.haustechnikdialog.de/SHKwissen/1315/DVGW-Zeichen

Anders kan het gebeuren dat een installiebedrijf heb niet wil instaleren / de schoorsteenveger de instalatie niet accepteerd
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:22:39 #163
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_144028413
Wij hebben ons fornuis gewoon bij de Ikea gekocht (D of NL) en er een setje bij gehaald. Fornuis door vakman laten installeren, Klaar. Kan m e niet herinneren dat schoorsteenveger er naar heeft moeten kijken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_144028529
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:16 schreef z80 het volgende:

[..]

je bent de "m" vergeten. 50bar druk is belachelijk veel in een huiselijke omgeving.
:D
Ik niet, die keukenboer. Ik praat hem alleen maar na. :P
Krijg steeds meer de indruk dat hij er de ballen verstand van had, ook door wat Hiya schrijft.

Ben nu aan het googelen of voor het fornuis een DVWG Zulassung geldt.

Ik zou 'm overigens sowieso door onze CV-man laten installeren, er moet ook nog een gasleiding naar de keuken getrokken worden namelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gwywen op 31-08-2014 17:26:42 (aanvulling) ]
  Milf zondag 31 augustus 2014 @ 17:28:37 #165
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_144028679
Ik heb hier een gasfornuis staan van minstens 35 jaar oud. Hij komt uit NL en doet het prima. (Zie mijn K&W topic). Schoorsteenveger heeft volgens mij niets te maken met je gasfornuis. Heeft er bij in elk geval nog nooit naar gekeken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 31 augustus 2014 @ 17:34:44 #166
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144028921
Mja, je hebt in D andere branders nodig schijnt en ik heb de indruk dat er minder warmte uit het D gas komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144030669
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Mja, je hebt in D andere branders nodig schijnt en ik heb de indruk dat er minder warmte uit het D gas komt.
Vind je dat een nadeel, Piet? Of kun je daardoor beter "doseren" bijv. bij suddergerechten waar je een zo klein mogelijke warmtebron nodig hebt?
(Dat vind ik namelijk het enige voordeel van elektrisch koken, dat je iets echt superzacht en lang kan laten sudderen). ;)
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:23:56 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_144030761
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:09 schreef Gwywen het volgende:

[..]

[..]

Ik geloof niet dat het uitmaakt. Een vakman kan het geschikt maken. Zoals ook de anderen beschrijven.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf zondag 31 augustus 2014 @ 18:41:23 #169
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_144031316
Oké, caravan invoeren.

Wat moet ik eerst regelen? Wie kan mij een beetje op weg helpen?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 31 augustus 2014 @ 18:43:32 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144031394
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:21 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Vind je dat een nadeel, Piet? Of kun je daardoor beter "doseren" bijv. bij suddergerechten waar je een zo klein mogelijke warmtebron nodig hebt?
(Dat vind ik namelijk het enige voordeel van elektrisch koken, dat je iets echt superzacht en lang kan laten sudderen). ;)
Ach, heeft voor en nadelen, en wokken doe ik sowieso niet op het fornuis, grillen doe ik buiten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144031582
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 17:28 schreef nikky het volgende:
Ik heb hier een gasfornuis staan van minstens 35 jaar oud. Hij komt uit NL en doet het prima. (Zie mijn K&W topic). Schoorsteenveger heeft volgens mij niets te maken met je gasfornuis. Heeft er bij in elk geval nog nooit naar gekeken.
Ligt aan je fornuis, tot 18kw is het Abnahme frei. Nu moet je om 18kw een fiks fornuis hebben, maar het kan verplicht zijn.

http://de.m.wikipedia.org(...)Cr_Gasinstallationen
pi_144031786
Caravan invoeren: Naar de TUV voor een vollabnahme.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 augustus 2014 @ 19:18:47 #173
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_144032710
Keuren bij de TÜV inderdaad, naar je verzekering voor een Doppelkarte, dan kenteken aanvragen. Wat denk ik wel slim is, is om eerst even online te kijken bij het Strassenverkehrsamt of je nog andere papieren nodig hebt. Voor een auto kunnen ze om een COC-verklaring vragen, ik weet niet of dat bij een caravan ook het geval is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_144034528
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:23 schreef XL het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het uitmaakt. Een vakman kan het geschikt maken. Zoals ook de anderen beschrijven.
Ik heb een pdf met technische gegevens gevonden, als ik zo even op de laatste drie,vier pagina's kijk, staat daar voor mijn lekenoog gewoon beschreven dat er setjes zijn om om te bouwen naar een andere gassoort inderdaad.
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:56:54 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_144034737
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 18:41 schreef nikky het volgende:
Oké, caravan invoeren.

Wat moet ik eerst regelen? Wie kan mij een beetje op weg helpen?
1. Tüv afspraak maken

1 dag voor invoer
2. Verzekeringsnummer regelen

Vanaf nu in 1 dag:
3. Over de grens karren
4. tüv bezoeken
5. Strassenverkehrsamt

Volgende dag:
6. Verzekeringsbevestiging

Klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')