Zorgen dat je heel snel een goede brede kennissenkring krijgt, toen ik daar nog woonde was de enige kans op een nieuw huis onderhands. Het kaf komt op de websites, het koren wordt eerst aan de vrienden aangeboden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 02:17 schreef opabrutus het volgende:
De gelukkige om vanaf september af te mogen studeren in hamburg.
Woningnood blijkt helaas vrij hoog onder studenten, en een kamer vinden is dan ook erg lastig, zeker als je nog enigszins in Hamburg zelf iets wilt.
Mensen met een gouden tip aanwezig?
je bedoeld er een D kenteken voor te krijgen, of het vervoer?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:09 schreef nikky het volgende:
Weet iemand hier misschien wat het kost om een NL caravan in te voeren naar DE?
Een D ontvangen inderdaad. Het vervoer kan gewoon achter de autoquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
je bedoeld er een D kenteken voor te krijgen, of het vervoer?
Zoals Klonk al zegt, alleen met een auto met NL kentekenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:37 schreef nikky het volgende:
[..]
Een D ontvangen inderdaad. Het vervoer kan gewoon achter de auto
Dat schijnt niet helemaal waar te zijn. Wanneer de caravan op iemand anders zijn naam staat en een eigen verzekering heeft, dan mag jij hem als Duitser gewoon trekken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals Klonk al zegt, alleen met een auto met NL kenteken
Caravan moet een eigen kenteken hebben, anders mag het sowieso niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:43 schreef nikky het volgende:
Dat schijnt niet helemaal waar te zijn. Wanneer de caravan op iemand anders zijn naam staat en een eigen verzekering heeft, dan mag jij hem als Duitser gewoon trekken.
Dat begrijp ik. Ik heb het hier over wanneer er een NL kenteken opzit. Wanneer die bijvoorbeeld van je ouders is die in NL wonen, een eigen kenteken heeft (dus geen 750kilogeval) en verzekerd is, dan mag jij hem met je Duitse auto trekken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Caravan moet een eigen kenteken hebben, anders mag het sowieso niet.
Dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:51 schreef nikky het volgende:
Dat begrijp ik. Ik heb het hier over wanneer er een NL kenteken opzit. Wanneer die bijvoorbeeld van je ouders is die in NL wonen, een eigen kenteken heeft (dus geen 750kilogeval) en verzekerd is, dan mag jij hem met je Duitse auto trekken.
Ik heb dat vorig jaar gedaan, was in totaal ongeveer 130 euro. Dat is inclusief de vrijstelling om 100 kmh te mogen rijden. Het grootste gedeelte is de TÜV-keuring, vervolgens nog kentekenplaten etc, maar dat zijn tientjes.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:09 schreef nikky het volgende:
Weet iemand hier misschien wat het kost om een NL caravan in te voeren naar DE?
Ik heb mijn Duitse verzekering van te voren ingelicht dat ik hem ging trekken en later bij hun verzekeren en daarmee was dat volgens hun geregeld. Ik had dus het verzekeringsnummer aangevraagd toen ik de gele platen had, vervolgens ingevoerd, nieuwe platen en verzekering geaktiveerd. Ging alles in 1,5 dagen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:53 schreef siemi het volgende:
Je mag dus geen Nederlandse caravan achter een Duitse auto. Het zou alleen mogen als je een WA verzekering voor je caravan hebt afgesloten. Die verzekering bestaat in Nederland echter niet. Een Nederlandse All Risk verzekering bevat ook niet het WA deel. De reden daarvoor is dat een Nederlandse caravan WA is verzekerd via de trekkende auto, in Duitsland is dat niet het geval.
Om in geval van een politie controle te kunnen aantonen dat de caravan wel een WA verzekering heeft, kun je degene op wiens naam hij staat vragen een groene kaart voor de caravan bij zijn autoverzekering aan te vragen. Je hebt dan overigens nog steeds geen WA verzekering voor de caravan, maar dat risico is wel te nemen.
Overigens, een tip voor de kampeerders, caravans zijn in Nederland goedkoper dan in Duitsland. ;-) Wel weer apart dat ik de mijne sneller in Nederland kwijt kon. Kopen en verkopen na de vakantie was goedkoper dan huren.....
Wat ik echt gevaarlijk vind zijn die scooters die met 30km/h over de Landesstraße snorren terwijl er een breed fietspad naast ligt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:44 schreef Igen het volgende:
Staat ook echt in de wettelijke regels trouwens hè, dat alles wat er op grond van de bestrating uitziet als een fietspad, een fietspad is.
tussen de file door rijden is wettelijk een lastig punt. wel/niet rechts inhalen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat ik echt gevaarlijk vind zijn die scooters die met 30km/h over de Landesstraße snorren terwijl er een breed fietspad naast ligt.
Zitten in dit topic ook motorrijders? Ik vroeg me af hoe ze dat in Dld doen met files en motoren.
Die scooters mogen niet op het fietspad. Ik vind het ook gevaarlijk. Buiten de bebouwde kom is het veel veiliger als ze op het fietspad zouden mogen rijden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:01 schreef Erasmo het volgende:
Wat ik echt gevaarlijk vind zijn die scooters die met 30km/h over de Landesstraße snorren terwijl er een breed fietspad naast ligt.
Da's jammer, gelukkig is het in NL wel goed geregeld. Ik zie ze ook vaak over de vluchtstrook gaan in Dld.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:04 schreef z80 het volgende:
[..]
tussen de file door rijden is wettelijk een lastig punt. wel/niet rechts inhalen bijvoorbeeld.
echter als je door een compleet stilstaande file op looptempo rijd wordt dit door de politie toegestaan. echter bij schade zal de tegenpartij jou altijd aansprakelijk stellen en je eigen verzekering zal ook moeilijk gaan doen.
Blijkbaar wel: http://www.regel-gerecht.de/site.aspx?url=html/mc3_12.htmquote:Op woensdag 27 augustus 2014 22:04 schreef z80 het volgende:
even een andere verkeers vraag.
heeft een lijnbus in Duitsland altijd voorrang bij het verlaten van een bushalte?
in NL is dit enkel binnen de bebouwde kom. Hier in D rammen ze de bus altijd zo de rijbaan op.
Als er een lijnbus of schoolbus aan- of wegrijdt mag je niet inhalen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Blijkbaar wel: http://www.regel-gerecht.de/site.aspx?url=html/mc3_12.htm
Er wordt in dat stukje geen onderscheid gemaakt tussen binnen of buiten de bebouwde kom. Maatregel is ter bescherming van de passagiers.
Ik kook op gas (uiteraard). Elektrisch koken is voor Curry-King-opwarmers, als je in de keuken iets meer voorhebt moet je daarvoor ook je keuken zo inrichten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 16:44 schreef Gwywen het volgende:
Ik had van de week zo iets raars. We waren bij een keukenzaak om info voor een fornuis, ik kan maar niet wennen aan elektrisch koken en wil als we de keuken gaan verbouwen een mooi gasfornuis aanschaffen.
Nou wist ik van de CV-man al dat gas in Duitsland anders is dan gas in Nederland, dus ook al zijn ze in Nederland veel goedkoper, toch maar in Duitsland dat fornuis kopen dan.
Vertelde die man dat het onmogelijk is om in Duitsland op gas te koken. Fornuis is er niet voor geschikt, gasdruk is anders enzovoorts. U moet maar voor inductie gaan dan, zei hij erbij, dat komt het dichtst bij koken op gas.
Thuis zijn wij eens een en ander uit gaan zoeken, de fabrikant zit in Engeland en in Duitsland zit wel degelijk een importeur. Nu vermoeden wij dat die keukenboer zo op de Nederlandse markt gefocust is dat hij nog nooit zo'n fornuis aan een Duitser heeft geleverd en dus helemaal niet weet waar hij het over heeft - ik bedoel, die fornuizen worden gewoon door heel Duitsland verkocht.
Morgen maar even een mailtje naar de fabrikant sturen, volgens mij kun je toch zeker gewoon voor de Duitse markt een gasfornuis bestellen dat specifiek is aangepast aan de gastoestanden in dat land?
Ik vond het maar een raar verhaal. Kookt er van jullie iemand op gas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |