Nogmaals:quote:Op maandag 12 mei 2014 20:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nederland is een moderne democratie. Toch kunnen moslims over straat, worden pedofielen niet op het marktplein uit elkaar gescheurd en hebben we openlijk racistische groeperingen die gewoon kunnen en mogen bestaan.
Wat is daar niet duidelijk aan?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Sommige landen hebben een dictatuur nodig, die mensen kunnen niet leven met democratie vanwege de verschillende stromingen en daardoor juist de ellende begint.
Zo is de EU in mijn ogen ook gewoon gedoemd tot falen.
Over die landen heb ik het dan ook.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:59 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Onderlinge ruzies ...
Hoofden die rollen ...
hmmm ...
aan welke volkeren zou me dat doen denken ?
Beide alinea's hebben een verband met elkaar? Dus dat wij wel eens een dictatuur nodig zouden kunnen hebben? Nou ik heb goed nieuw voor jou, we schijnen in een fascistisch Europa te leven dus we zijn goed op wegquote:Op maandag 12 mei 2014 20:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Sommige landen hebben een dictatuur nodig, die mensen kunnen niet leven met democratie vanwege de verschillende stromingen en daardoor juist de ellende begint.
Zo is de EU in mijn ogen ook gewoon gedoemd tot falen.
Kan me het voormalig Joegoslavië nog wel herinneren. Wat gebeurde daar na de dood van Tito?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:58 schreef DeJori het volgende:
[..]
Daar hebben ze grondwetten voor uitgevonden, om minderheden te beschermen.
Ben het tot op zekere wel met je eens, maar tot 70 jaar geleden sloegen wij in west-europa ook elkaars hersenen in om de paar jaar.
Huh, misschien zorgen organen als de EU wel voor meer stabiliteit en veiligheid! Wie had dat gedacht!quote:Op maandag 12 mei 2014 21:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Kan me het voormalig Joegoslavië nog wel herinneren. Wat gebeurde daar na de dood van Tito?
Helft van die bevolking zit ondertussen in Europaquote:
Jawel want jij zei dat de macht over een staat niet bij de burgers ligt, dictatuur dus.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:45 schreef Tchock het volgende:
Dan weet je niet wat een dictatuur betekent.
Want? Waarom kan de bevolking dat niet?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:45 schreef Tchock het volgende:
De enige grond die er bestaat voor de grens tussen Nederland en Duitsland zijn verdragen tussen Nederland en Duitsland. Uitgegeven door beide regeringen, door vertegenwoordigers van het volk die belast zijn met wetgevende macht. Dat is dan ook de bron waar een wijziging uit moet komen. Niet het leger, de minister-president, de kaasboer of een rechter bepaalt de landsgrenzen.
Wanneer ging het fout dan?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:45 schreef Tchock het volgende:
k ga ze niet punt voor punt langslopen. In elk geval zijn ze niet allemaal ontstaan door een buitenwettelijke afscheiding en daarbij is het argument dat er staten zijn waar het níet fout gaat natuurlijk geen bewijs dat het altijd of meestal goed gaat.
Dat willen sommige mensen je wel laten geloven inderdaad.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Helft van die bevolking zit ondertussen in Europa
Je weet dus echt niet wat een dictatuur isquote:Op maandag 12 mei 2014 21:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel want jij zei dat de macht over een staat niet bij de burgers ligt, dictatuur dus.
Waarom de bevolking geen wetten kan uitvaardigen? Dat lijkt me nogal logisch. Het hele idee van wetten is dat ze niet door het volk uitgevaardigd worden tenzij het een directe democratie betreft, en die bestaan niet.quote:Want? Waarom kan de bevolking dat niet?
Soedan.quote:Wanneer ging het fout dan?
Welnee joh. De afgelopen 60 jaar hebben de oorlogen elkaar in rap tempo afgewisseld in West-Europa.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Huh, misschien zorgen organen als de EU wel voor meer stabiliteit en veiligheid! Wie had dat gedacht!
Prijzenoorlogen ja.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee joh. De afgelopen 60 jaar hebben de oorlogen elkaar in rap tempo afgewisseld in West-Europa.
Oh wacht...
Uiteraard, zolang je de mensen tevreden kunt houden.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Huh, misschien zorgen organen als de EU wel voor meer stabiliteit en veiligheid! Wie had dat gedacht!
Bij wie ligt de macht dan?quote:
quote:Op maandag 12 mei 2014 21:03 schreef Tchock het volgende:
Waarom de bevolking geen wetten kan uitvaardigen? Dat lijkt me nogal logisch. Het hele idee van wetten is dat ze niet door het volk uitgevaardigd worden tenzij het een directe democratie betreft, en die bestaan niet.
Dat zou ook in Catalonië, Oekraïne enzovoort gebeuren? Soedan is een geval apart en zonder onafhankelijkheid was er ook een oorlog.quote:
Zal vast aan de EU liggenquote:Op maandag 12 mei 2014 21:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee joh. De afgelopen 60 jaar hebben de oorlogen elkaar in rap tempo afgewisseld in West-Europa.
Oh wacht...
Wat denk jij dan dat de reden is dat er nog geen enkele oorlog in de EU heeft gewoed, terwijl dat vóór 1950 om de haverklap gebeurde? Hebben alle staten in West-Europa ineens bedacht hoe je de burgers tevreden houdt?quote:Op maandag 12 mei 2014 21:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Uiteraard, zolang je de mensen tevreden kunt houden.
Samenwerking, echter is samenwerking ook niet oneindig.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat denk jij dan dat de reden is dat er nog geen enkele oorlog in de EU heeft gewoed, terwijl dat vóór 1950 om de haverklap gebeurde? Hebben alle staten in West-Europa ineens bedacht hoe je de burgers tevreden houdt?
Dat kan vanalles zijn. De rijkste mensen van de samenleving, militairen, al dan niet direct gekozen volksvertegenwoordigers, door de slimste mensen van de samenleving, door een ondemocratische regering, door een koning... Moet ik doorgaan? Al die vormen zijn niet (per definitie) een dictatuur.quote:
Niet elk parlement is hetzelfde natuurlijk. Het parlement van de Krim heeft net zo veel bevoegdheid om zich onafhankelijk te verklaren als dat ze hebben om Maastricht te annexeren.quote:Een gekozen parlement kan dat wel. En het parlement op de Krim deed dat.
De Soviet Unie als gemeenschappelijke vijand hielp natuurlijk wel mee om eenheid te vormen. En dat is precies wat Rusland nu doet mbt de NAVO en EU.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:07 schreef Tchock het volgende:
Wat denk jij dan dat de reden is dat er nog geen enkele oorlog in de EU heeft gewoed, terwijl dat vóór 1950 om de haverklap gebeurde? Hebben alle staten in West-Europa ineens bedacht hoe je de burgers tevreden houdt?
Care to elaborate?quote:Op maandag 12 mei 2014 21:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Samenwerking, echter is samenwerking ook niet oneindig.
Uiteraard heb je volledig gelijk.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:10 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De Soviet Unie als gemeenschappelijke vijand hielp natuurlijk wel mee om eenheid te vormen. En dat is precies wat Rusland nu doet mbt de NAVO en EU.
Ik denk overigens dat we gewoon niet kunnen weten of er zonder de EU (en voorgangers) wel conflicten waren geweest die er nu niet zijn geweest. De NAVO heeft sowieso ook een rol gespeeld West Europese landen, en nu bijna heel Europa samen te binden. Turkije is een voorbeeld van een land dat qua ideologie ver van ons af ligt, maar door de NAVO (en ook Rusland) in "ons" kamp zit.
Aan de EU en jouw Sovjet-vrienden.quote:
Alles wat jij opnoemt behalve gekozen volksvertegenwoordigers is een dictatuur.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:09 schreef Tchock het volgende:
Dat kan vanalles zijn. De rijkste mensen van de samenleving, militairen, al dan niet direct gekozen volksvertegenwoordigers, door de slimste mensen van de samenleving, door een ondemocratische regering, door een koning... Moet ik doorgaan? Al die vormen zijn niet (per definitie) een dictatuur.
Nee, die bevoegdheid hebben ze niet maar ze kunnen het wel gewoon doen.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:09 schreef Tchock het volgende:
Niet elk parlement is hetzelfde natuurlijk. Het parlement van de Krim heeft net zo veel bevoegdheid om zich onafhankelijk te verklaren als dat ze hebben om Maastricht te annexeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |