Hij heeft alleen 2 dochters...quote:Op maandag 12 mei 2014 17:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en een Poetin die zijn kinderen vast klaarstoomt om president van Rusland te worden net als de KIM familie
Start jij (het eerste) referendum.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:20 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we ons, als gezamenlijke Nederlandse gemeenten, afscheiden van politiek Den Haag.
De regio's waren in een ver verleden autonoom. Ik meen dat de Graaf van Gelre hier de scepter zwaaide. Genoeg legitimatie, dunkt mij.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Start jij (het eerste) referendum.
Ow en heb je al wat historische argumenten? Help je graag mee, zo wat gevonden
Omdat:quote:
Onzin.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
- de rechtsstaat alleen functie heeft als mensen zich er niet eenzijdig aan kunnen onttrekken
dictatuurquote:Op maandag 12 mei 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
- de macht over een staat niet bij de burgers ligt
Dus?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
- afscheidingen vaak gepaard gaan met geweld
Waarom moet dat dan volgens jou?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
- territoriale grenzen bepaald zijn door het centrale machtsorgaan en alleen ook weer daardoor gewijzigd kunnen worden
want?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
- de burgers van andere delen van het land net zo goed inspraak moeten hebben als dat gewijzigd wordt, ook al wonen ze niet in het afscheidende gedeelte
Kroatië, Kosovo, Slovenië, Bosnië, Kazachstan, Letland, Litouwen enzovoort zijn anders niet onstabiel.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
- het leidt tot gigantisch onstabiele staten
Dus?quote:
Mogen de burgers niet zelf bepalen of een argument goed is en of het genoeg is om af te scheiden?quote:Op maandag 12 mei 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
- er vaak geen goede argumenten worden gebruikt
Deze 2 begrijp ik niet.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat:
- de macht over een staat niet bij de burgers ligt
- de burgers van andere delen van het land net zo goed inspraak moeten hebben als dat gewijzigd wordt, ook al wonen ze niet in het afscheidende gedeelte
Meer weet ik er zo niet.
Griekenland is een perfect georganiseerd land in vergelijking met Oekraïne, liever niet dus!quote:Op maandag 12 mei 2014 20:43 schreef Nintex het volgende:
Kunnen we niet gewoon Griekenland aanbieden aan de Russen in 'ruil' voor Oekraïne.
Oekraïne is economisch niet veel beterquote:Op maandag 12 mei 2014 20:43 schreef Nintex het volgende:
Kunnen we niet gewoon Griekenland aanbieden aan de Russen in 'ruil' voor Oekraïne.
Dan weet je niet wat een dictatuur betekent.quote:
De enige grond die er bestaat voor de grens tussen Nederland en Duitsland zijn verdragen tussen Nederland en Duitsland. Uitgegeven door beide regeringen, door vertegenwoordigers van het volk die belast zijn met wetgevende macht. Dat is dan ook de bron waar een wijziging uit moet komen. Niet het leger, de minister-president, de kaasboer of een rechter bepaalt de landsgrenzen.quote:Waarom moet dat dan volgens jou?
Omdat elke burger inwoner is van de staat. Dus heeft iedereen dezelfde rechten en plichten binnen die staat.quote:want?
Ik ga ze niet punt voor punt langslopen. In elk geval zijn ze niet allemaal ontstaan door een buitenwettelijke afscheiding en daarbij is het argument dat er staten zijn waar het níet fout gaat natuurlijk geen bewijs dat het altijd of meestal goed gaat.quote:Kroatië, Kosovo, Slovenië, Bosnië, Kazachstan, Letland, Litouwen enzovoort zijn anders niet onstabiel.
Nee? Ik heb het natuurlijk niet over 'objectief slechte argumenten' want die bestaan niet. Ik kan prima vertellen dat ik de argumenten meestal zwak vind.quote:Mogen de burgers niet zelf bepalen of een argument goed is en of het genoeg is om af te scheiden?
Ja, dat is staatsrechtelijk een interessant punt. Hebben de burgers de macht? Volgens mij niet. De macht in een staat ligt bij de partij die die heeft. In Nederland heeft de overheid altijd de macht over zijn staat. Mocht het zo zijn dat dat de facto anders wordt, dán ligt de macht niet meer bij de overheid.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deze 2 begrijp ik niet.
Ten eerste hebben burgers wel degelijk de macht, als het echt uit de hand loopt zal er een opstand ontstaan.
Ho ho, ik zeg niet dat elke burger individueel opgetrommeld moet worden om zijn mening te geven. Schotland heeft toestemming gekregen van de volksvertegenwoordiging van de staat waar zij bij hoort. Zoals het woord al zegt vertegenwoordigen zij het volk. Indirect heeft het volk er dus wel degelijk inspraak in. In Oekraïne is daar natuurlijk absoluut geen sprake van. Er is niet eens een legitieme volksvertegenwoordiging.quote:Ten tweede, als bijvoorbeeld Catalonië zich wil afscheiden, heeft de rest van Spanje daar geen snars mee te maken. Zij wonen daar niet en hebben niets te vertellen in Catalonië. Het gaat volledig om de wil van álle bewoners van het afscheidende deel. Ieder volk heeft immers recht op zelfbeschikking. Het referendum in Schotland dit jaar heeft Engeland of Wales niks mee te maken, alleen de Schotten zelf mogen stemmen.
Referendum over de onafhankelijkheid van Schotland
Sommige landen hebben een dictatuur nodig, die mensen kunnen niet leven met democratie vanwege de verschillende stromingen en daardoor juist de ellende begint.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan weet je niet wat een dictatuur betekent.
Democratie/dictatuur is gelukkig geen zwartwit-verhaal. Er zijn ontelbare gradaties.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Sommige landen hebben een dictatuur nodig, die mensen kunnen niet leven met democratie vanwege de verschillende stromingen en daardoor juist de ellende begint.
Zo is de EU in mijn ogen ook gewoon gedoemd tot falen.
Hoe zie jij een democratie voor je waar een bepaalde stroming, geloof of etniciteit in de minderheid is? Die moeten het maar slikken van een grotere groep? Dat werkt niet.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Democratie/dictatuur is gelukkig geen zwartwit-verhaal. Er zijn ontelbare gradaties.
Nee. Veelgemaakte fout. Een democratie is in de moderne betekenis (in tegenstelling tot hoe bijvoorbeeld Plato de democratie zag) niet de oneindige dicatuur van de meerderheid.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoe zie jij een democratie voor je waar een bepaalde stroming, geloof of etniciteit in de minderheid is? Die moeten het maar slikken van een grotere groep? Dat werkt niet.
Het ging mij dan ook niet om Oekraïne, maar over je stelling in het algemeen. Als de meerderheid van het volk over langere tijd roept om een referendum, is het in mijn ogen een vergissing om zoiets te blokkeren. In het VK hebben ze er gehoor aan gegeven, maar in Spanje weigeren ze iedere medewerking, terwijl bij de deelstaatverkiezingen in Catalonië steeds seperatisten de meerderheid halen. In mijn ogen bereik je op den duur dan een averechts effect met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat is staatsrechtelijk een interessant punt. Hebben de burgers de macht? Volgens mij niet. De macht in een staat ligt bij de partij die die heeft. In Nederland heeft de overheid altijd de macht over zijn staat. Mocht het zo zijn dat dat de facto anders wordt, dán ligt de macht niet meer bij de overheid.
[..]
Ho ho, ik zeg niet dat elke burger individueel opgetrommeld moet worden om zijn mening te geven. Schotland heeft toestemming gekregen van de volksvertegenwoordiging van de staat waar zij bij hoort. Zoals het woord al zegt vertegenwoordigen zij het volk. Indirect heeft het volk er dus wel degelijk inspraak in. In Oekraïne is daar natuurlijk absoluut geen sprake van. Er is niet eens een legitieme volksvertegenwoordiging.
Dus de minderheid kan winnen? In die landen niet, gaan ze om de tafel zitten hebben ze binnen 5 minuten ruzie en rollen de hoofden over het tapijt.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Veelgemaakte fout. Een democratie is in de moderne betekenis (in tegenstelling tot hoe bijvoorbeeld Plato de democratie zag) niet de oneindige dicatuur van de meerderheid.
Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van referenda maar dat is per land en cultuur totaal verschillend. In elk geval zou een referendum in heel Oekraïne al een stuk betere oplossing zijn van de huidige situatie.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het ging mij dan ook niet om Oekraïne, maar over je stelling in het algemeen. Als de meerderheid van het volk over langere tijd roept om een referendum, is het in mijn ogen een vergissing om zoiets te blokkeren. In het VK hebben ze er gehoor aan gegeven, maar in Spanje weigeren ze iedere medewerking, terwijl bij de deelstaatverkiezingen in Catalonië steeds seperatisten de meerderheid halen. In mijn ogen bereik je op den duur dan een averechts effect met alle gevolgen van dien.
Nederland is een moderne democratie. Toch kunnen moslims over straat, worden pedofielen niet op het marktplein uit elkaar gescheurd en hebben we openlijk racistische groeperingen die gewoon kunnen en mogen bestaan.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus de minderheid kan winnen? In die landen niet, gaan ze om de tafel zitten hebben ze binnen 5 minuten ruzie en rollen de hoofden over het tapijt.
Het staat de nazi's daar vrij om die te organiseren of mee te doen in plaats van gewapende mannen naar de stembussen te sturen.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van referenda maar dat is per land en cultuur totaal verschillend. In elk geval zou een referendum in heel Oekraïne al een stuk betere oplossing zijn van de huidige situatie.
Daar hebben ze grondwetten voor uitgevonden, om minderheden te beschermen.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus de minderheid kan winnen? In die landen niet, gaan ze om de tafel zitten hebben ze binnen 5 minuten ruzie en rollen de hoofden over het tapijt.
quote:Op maandag 12 mei 2014 20:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Het staat de nazi's daar vrij om die te organiseren of mee te doen in plaats van gewapende mannen naar de stembussen te sturen.
Onderlinge ruzies ...quote:Op maandag 12 mei 2014 20:56 schreef betyar het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |