http://amanpour.blogs.cnn(...)her-steps-if-needed/quote:CNN: NATO's Rasmussen says separatist Ukraine referendums ‘don’t count,’ pledges ‘further steps’ if needed
“We are right now in the process of considering further steps,” Rasmussen said. “Those further steps might include an update of existing defense plans, development of new defense plans, enhanced exercises, and also appropriate deployment.”
“However, it’s a bit too early to tell exactly how to do it and where to do it, but we will not hesitate to take further steps if needed.
http://www.business-stand(...)-114051201149_1.htmlquote:Officials: EU to add 13 people to Ukraine list
European Union foreign ministers have added 13 people to its visa ban and asset freeze list over Ukraine but are not expected to take tougher measures before the May 25 elections in the east European nation, officials said today.
Beyond the 13 people, two enterprises were also added to the list by the 28 EU ministers, according to two officials who spoke on condition of anonymity because the measure had yet to be officially announced.
The EU had previously ordered visa bans and asset freezes for 48 people, but it is the first time it includes businesses on the list.
The decision follows a preliminary approval by EU officials last week to allow sanctions against companies, as the Obama administration has done in a separate US sanctions list that targets several close associates of Russian President Vladimir Putin and their assets.
After today's addition a total of 61 people are included on the EU list.
Het gaat er om dat er centrale macht in Kiev moet komen die gelegitimeerd is. Dat is momenteel niet het geval. Verkiezingen bieden uitkomst.quote:
Laat de bevolking maar stikken inderdaad, een dictatuur is een goed idee.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom moeten er gewoon vrije verkiezingen komen. Als de winnaar van die verkiezingen zijn halve land afstaat en de bevolking wil dat en het wordt juridisch allemaal goed geregeld dan hoor je mij niet meer, want dan is het precies gegaan zoals het hoort.
Kun je niet lezen?quote:Op maandag 12 mei 2014 17:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Laat de bevolking maar stikken inderdaad, een dictatuur is een goed idee.
Jawel maar het westen van Oekraïne gaat nooit instemmen met onafhankelijkheid dus ben je tegen democratie voor de inwoners in het oosten en zuiden. En moeten ze gedwongen mee doen met een overheid die ze niet willen.quote:
Het is jammer inderdaad dat de angst van de natiestaten het zelfbeschikkingsrecht ondermijnt.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat klopt. Zo werkt het helaas in een normale democratische rechtsstaat. Er zijn ook zat Friezen, Ieren, Basken (je kent het rijtje wel inmiddels) die wel een eigen staat zouden willen hebben. Zolang hun eigen rechten zijn gewaarborgd, ze niet gediscrimineerd worden enzovoorts, hebben ze vette pech.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel maar het westen van Oekraïne gaat nooit instemmen met onafhankelijkheid dus ben je tegen democratie voor de inwoners in het oosten en westen. En moeten ze gedwongen mee doen met een overheid die ze niet willen.
Dat klopt, maar zijn vrije verkiezingen mogelijk gezien de staat van het land? Ik stel voor een OVSE missie met een dikke participatie van Rusland om de verkiezingen te monitoren. Het Oosten van Oekraine zou zch voor die tijd al kunnen afscheiden.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom moeten er gewoon vrije verkiezingen komen. Als de winnaar van die verkiezingen zijn halve land afstaat en de bevolking wil dat en het wordt juridisch allemaal goed geregeld dan hoor je mij niet meer, want dan is het precies gegaan zoals het hoort.
Ja, eens. Sowieso niet die wetteloze chaos die er nu heerst. Dat referendum was niet eens enkel Russisch toezicht bij aanwezigquote:Op maandag 12 mei 2014 17:37 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zijn vrije verkiezingen mogelijk gezien de staat van het land. Ik stel voor een OVSE missie met een dikke participatie van Rusland om de verkiezingen te monitoren.
Eerst verkiezingen, inderdaad.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat er om dat er centrale macht in Kiev moet komen die gelegitimeerd is. Dat is momenteel niet het geval. Verkiezingen bieden uitkomst.
MAAR: dat wil niet zeggen dat het hele land kan afscheiden en dat niets er meer toe doet omdat er geen gelegitimeerde regering is.
Precies. Sterker nog: als dat mag dan roep ik per direct een staat uit met mijn buren.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eerst verkiezingen, inderdaad.
Overigens is het ook wat vreemd om de onafhankelijkheid uit te roepen als de uitslag je niet bevalt. Stel dat de PVV wint in NL. Kan mijn woonplaats zichzelf dan afscheiden? Alleen omdat mijn plaatsgenoten en ik de PVV kut vinden?
Wat nou geen belastingverlaging? Hop, onafhankelijkheid!quote:Op maandag 12 mei 2014 17:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Sterker nog: als dat mag dan roep ik per direct een staat uit met mijn buren.
Jij snapt het niet. Dat geld is geïnvesteerd door Moskou ttv de USSR, dus volgens jouw redenatie kan het daarnaar terug. Zeker omdat de legale basis voor het opheffen van de USSR dubieus is en de bevolking zich in het 1991 referendum ook in de Oekraine heeft uitgesproken voor het behoud van de USSR:quote:Op maandag 12 mei 2014 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Het oosten maakte deel uit van Oekraine. In dat deel van het land is geld verdiend en geïnvesteerd door de centrale overheid. Daarom is het idioot wanneer die regio zich zomaar kan afscheiden.
Het is alsof Groningen de rest van het land de vinger geeft en verklaart zich af te scheiden en de gasbaten zelf te houden.
ja en die gaat ook ministers kiezen he net als in de USAquote:
Des te meer reden heel de Oekraïne op te heffen. Het is de vraag of Rusland het wil, maar eigenlijk zou de Oekraine natuurlijk gewoon opgeheven moeten worden en weer onder bestuur van Moskou moeten vallen. Dan pas doe je de geschiedenis recht.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:45 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Jij snapt het niet. Dat geld is geïnvesteerd door Moskou ttv de USSR, dus volgens jouw redenatie kan het daarnaar terug. Zeker omdat de legale basis voor het opheffen van de USSR dubieus is en de bevolking zich in het 1991 referendum ook in de Oekraine heeft uitgesproken voor het behoud van de USSR:
http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_Union_referendum,_1991
Na 1991 is er erg weinig economische ontwikkeling door Kiev gestimuleerd, tenzij je stelen door oligarchen daar ook onder rekent.
ja nou die geven 300 miljard aan landbouwsubsidies dus dat zal wel ergens vandaan komenquote:Op maandag 12 mei 2014 17:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De EU zal toch echt die 2.5 miljard over moeten maken aan de Russen, willen ze zich nog verzekeren van Gas na Juni. De Boeven in Kiev kun je niet vertrouwen en zullen ongetwijfeld illegaal gas gaan aftappen als het gas voor Oekraïne wordt afgesloten.
ja en een Poetin die zijn kinderen vast klaarstoomt om president van Rusland te worden net als de KIM familiequote:Op maandag 12 mei 2014 17:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als de EU zo begaan is met de Oekraine stellen ze zich gewoon garant voor de gasrekening. Rusland heeft hier dan ook geen drukmiddel meer.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja nou die geven 300 miljard aan landbouwsubsidies dus dat zal wel ergens vandaan komen
ik denk dat dit het probleem niet is, de landbouwsubsdies kost per jaar 50 miljardquote:Op maandag 12 mei 2014 17:51 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als de EU zo begaan is met de Oekraine stellen ze zich gewoon garant voor de gasrekening. Rusland heeft hier dan ook geen drukmiddel meer.
Ja, ik denk dat het oosten van het land waardevol kan zijn vanwege industrie, landbouw en culturele connecties met Rusland. Kan het westelijke naar de EU, wij sparen namelijk hopeloze gevallen.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Des te meer reden heel de Oekraïne op te heffen. Het is de vraag of Rusland het wil, maar eigenlijk zou de Oekraine natuurlijk gewoon opgeheven moeten worden en weer onder bestuur van Moskou moeten vallen. Dan pas doe je de geschiedenis recht.
http://ondernemeninbulgar(...)rnemen-in-bulgarije/quote:Op maandag 12 mei 2014 17:56 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het oosten van het land waardevol kan zijn vanwege industrie, landbouw en culturele connecties met Rusland. Kan het westelijke naar de EU, wij sparen namelijk hopeloze gevallen.
quote:Separatisten Donetsk vragen Rusland om inlijving
Pro-Russische separatisten in de Oost-Oekraïense regio Donetsk hebben het gebied maandag tot onafhankelijke staat uitgeroepen. Ze vragen Rusland om Donetsk in te lijven. Ook de regio Loehansk verklaart zichzelf onafhankelijk.
''Op basis van de wil van het volk en het herstellen van historische rechtvaardigheid vragen wij de Russische Federatie te overwegen de Volksrepubliek Donetsk op te nemen'', aldus Denis Poesjilin, de zelfbenoemde leider van de 'Volksrepubliek Donetsk'.
Poesjilin: ''Het volk van Donetsk heeft altijd deel uitgemaakt van de Russische wereld. Voor ons is de Russische geschiedenis onze geschiedenis.''
Aan het besluit van de separatisten gaat het omstreden referendum van zondag vooraf. Die volksraadpleging wordt niet erkend door het westen en door de regering in Kiev, maar wel door Rusland.
Het Kremlin liet eerder op maandag al weten "de wil van het volk" van Oost-Oekraïne te respecteren. De regering in Moskou roept de separatisten op ''op een beschaafde manier, zonder geweld'' uitvoering aan de uitslag te geven.
Krim
De grote meerderheid van degenen die zondag hun stem hebben uitgebracht, hebben volgens de voorlopige uitslag voor onafhankelijkheid van hun regio gestemd.
De recente gang van zaken in Oost-Oekraïne lijkt op de aanloop naar de annexatie van de Krim door Rusland in maart. Toen stemden inwoners van de Krim, net als de inwoners van Donetsk en Loehansk nu, in een omstreden referendum voor onafhankelijkheid. Ook toen werd Rusland gevraagd om de regio in te lijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |