Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Zat jij niet bij dezelfde AV als mossel en gogo? Ik zou daar eens advies vragen.
Eén keer meegetraind ja, daarna wederom met een blessure komen te zitten. Was de bedoeling om daar weer bij aan te sluiten na de Golden Ten, maar dat zie ik niet meer gebeuren, aangezien ik al een andere training op woensdagavond heb.
Eén keer meegetraind ja, daarna wederom met een blessure komen te zitten. Was de bedoeling om daar weer bij aan te sluiten na de Golden Ten, maar dat zie ik niet meer gebeuren, aangezien ik al een andere training op woensdagavond heb.
Maar is het niet een idee om wel gewoon weer aan te sluiten, en dan eerst gewoon een tijdje lekker rustig aan. Is zowel voor je lijf (zodat je niet toch stiekem te hard gaat) als voor je hoofd (als je loopje dan bagger gaat valt het minder op, of denk je iig wat minder na) wel goed, denk ik.
Maar is het niet een idee om wel gewoon weer aan te sluiten, en dan eerst gewoon een tijdje lekker rustig aan. Is zowel voor je lijf (zodat je niet toch stiekem te hard gaat) als voor je hoofd (als je loopje dan bagger gaat valt het minder op, of denk je iig wat minder na) wel goed, denk ik.
Was precies mijn idee. Met een lagere groep mee oid. Heeft mij wel geholpen om weer in mijn 'ritme' en vorm te komen
Misschien een stom voorstel, maar waarom begin je niet letterlijk bij het begin? Wat is er mis met Evy? De lessen zullen je in het begin zo makkelijk afgaan dat je geleidelijk de motivatie terug vindt.
Volgens mij moeten we van Fok! al lang al groepskorting bij Garmin kunnen krijgen.
Jaaahhhh
Morgen kan ik hem ophalen bij albert heijn. Thuis laten bezorgen heeft geen zin bij mij ivm werk. Dus na werk meteen door naar de appie en spelennnnnn!
Gelukkig heb ik laatst een beetje garmin instructies gekregen dus ik heb hoop dat ik in staat ben dan ding te gebruiken.
Doe maar, ik zet wel thee! Jij had ook lekker gelopen zag ik? Ikke niet lopen hopelijk mag ik deze week weer beginnen van de fysio. Ik loop inmiddels weer bijna normaal
Doe maar, ik zet wel thee! Jij had ook lekker gelopen zag ik? Ikke niet lopen hopelijk mag ik deze week weer beginnen van de fysio. Ik loop inmiddels weer bijna normaal
Ja, het gaat de goede kant op. Fijn dat je weer bijna normaal loopt. Ik hoop ook voor je dat de fysio groen licht geeft voor het weer lopen.
Ah, die heeft mijn meneer ook. Kun je hele routes in zetten. Was voor jou geloof ik wel handig he? Veel plezier ermee! Vanaf nu nooit meer onbezorgd/zomaar lopen
Ah, die heeft mijn meneer ook. Kun je hele routes in zetten. Was voor jou geloof ik wel handig he? Veel plezier ermee! Vanaf nu nooit meer onbezorgd/zomaar lopen
Op zondag 11 mei 2014 20:33 schreef Murmeli het volgende: Grote garmin is ook Peniscompensatie voor mij. Ik heb een heeeele kleine penis. Zeg maar geen.
Dit is geen prettige opmerking voor de heren onder ons met een 305 (nog groter).
Op zondag 11 mei 2014 20:35 schreef spiritusbus het volgende: Garmin 3-serie is tenminste touchscreenvrij en draadloosvrij ( ). Niet direct noodzakelijke technologie die alleen maar kapot kan gaan.
Maar ik loop altijd met muziek, en heb de trilling van mijn 610 echt nodig
Op zondag 11 mei 2014 20:35 schreef spiritusbus het volgende: Garmin 3-serie is tenminste touchscreenvrij en draadloosvrij ( ). Niet direct noodzakelijke technologie die alleen maar kapot kan gaan.
Dat was reden 2 dat ik deze wilde. Ik mot geen touchscreen. Vind dat op mijn mobiel al irritant genoeg
Hier overigens GEEN baggerloopje, stuk minder nat dan van het weekend. Wel weer lekker met Donja
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb jij trouwens wel eens een sportkeuring o.i.d. gehad? Niet lullig bedoeld hoor, maar een hartslag van 180 bij een tempo van 5km/u vind ik wel vrij extreem..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Leuk natuurlijk vanwege het continu kunnen monitoren van de 'cijfers' tijdens je loopje, maar het kan je ook weleens té gefocust op de cijfers maken, waardoor je nooit meer 'gewoon een stukje' kunt gaan lopen.
Dat je niet echt gelopen hebt totdat je je loopje kunt oploaden bijvoorbeeld Ik ben daar nog een milde variant van.
Leuk natuurlijk vanwege het continu kunnen monitoren van de 'cijfers' tijdens je loopje, maar het kan je ook weleens té gefocust op de cijfers maken, waardoor je nooit meer 'gewoon een stukje' kunt gaan lopen.
Dat je niet echt gelopen hebt totdat je je loopje kunt oploaden bijvoorbeeld Ik ben daar nog een milde variant van.
Ah zo! Ik ga het zien inderdaad. Ik kan hem altijd gewoon in mijn spibelt stoppen hihi
Ik vond ook dat ik de Vredesloop niet had gelopen, omdat m'n Garmin de log niet had opgeslagen gelukkig was ik gelijk met ET gestart èn gefinisht, dus mocht ik haar logje gebruiken. En toen had ik tòch de Vredesloop gelopen!
Ik ben dus een milde variant. Dat weet Zwabber. Die keek me ooit als aangeschoten wild aan toen ik vertelde dat ik geen HRM om had
Ik denk dat hij zich aangesproken voelt door je "ook"
Hehehehehe grinnik! Wat zijn die mannen happerig vandaag. Eerst pijll, nu zwab.... Ik ben ook niet van plan altijd met die hartslagmeter te gaan lopen.
Op zondag 11 mei 2014 20:50 schreef Daywalk3r het volgende: Ik had geen baggerloopje. Moest soms door de bagger maar verder heerlijk 26km gelopen in een kleine 3 uur. Daarna heerlijk lasagne naar binnen geharkt
iemand tips tegen spierpijn , gisteren compleet naar de klote gegaan op de bata nu overal spierpijn en niet kunnen lopen.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b] neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
Heb jij trouwens wel eens een sportkeuring o.i.d. gehad? Niet lullig bedoeld hoor, maar een hartslag van 180 bij een tempo van 5km/u vind ik wel vrij extreem..
Mja ik ook het wordt ook maar niet lager. Ik heb wel allemaal lichamelijke dingen, uiteindelijk fibromyalgie gediagnostiseerd gekregen, en dat is juist de reden waarom ik ben begonnen met hardlopen. Fysiotherapeuten hebben het ook altijd afgeraden maar ik wil(de) het gewoon dus ben rustig begonnen en loop nu steeds meer minuten achter elkaar. Mijn lijf is erg slap en kan heel weinig, zowel qua uithoudingsvermogen als qua kracht, en opbouwen gaat heel moeizaam: steeds blessures en overbelasting. Dus het zit allemaal niet goed, en dat zal zo'n sportkeuring ook uitwijzen, maar wat doe je eraan
Dat stukje heuvel naast de A12 rijd ik altijd langs op weg naar het werk. Zie er regelmatig hardlopers.
schoppen valt wel mee hoor het is gewoon dat zij voor je loopt en steeds langzamer gaat lopen. Mijn voeten komen dan elke keer tegen haar achterpoten aan, omdat ik hetzelfde tempo loop. Als ik dat zat ben (want zij trekt zich daar niks van aan) geef ik haar of een zet met twee handen tegen haar bips of een zetje met mijn voet. Echt schoppen is het niet, dat zou inderdaad heel zielig zijn.
Maar, zonder log heb je toch niet gelopen? Telt dat PR dan wel?
En zo wel, kun je het dan wel aan dat je niet je log kunt analyseren om te achterhalen hoe het kwam dat je een pr hebt gelopen?
Aangezien er officiële uitslagen bestaan van wedstrijden telt een PR ook als er geen log is. Wel check ik dan andere logs of het aannemelijk is dat de afstand enigszins klopte.
Aangezien er officiële uitslagen bestaan van wedstrijden telt een PR ook als er geen log is. Wel check ik dan andere logs of het aannemelijk is dat de afstand enigszins klopte.
Op zondag 11 mei 2014 21:08 schreef Quoi het volgende: En ik heb dan weer de wet van Q: PR's zijn gebaseerd op Garmin-stats. Dat is dan toch best krom.
Terwijl jij als wetenschapper weet dat de onnauwkeurigheid van GPS te groot is om PR's bij te kunnen houden. Zeker omdat die onnauwkeurigheid ook nog eens niet constant is.
Terwijl jij als wetenschapper weet dat de onnauwkeurigheid van GPS te groot is om PR's bij te kunnen houden. Zeker omdat die onnauwkeurigheid ook nog eens niet constant is.
Hoe meten ze een officiële wedstrijd eigenlijk?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Mja ik ook het wordt ook maar niet lager. Ik heb wel allemaal lichamelijke dingen, uiteindelijk fibromyalgie gediagnostiseerd gekregen, en dat is juist de reden waarom ik ben begonnen met hardlopen. Fysiotherapeuten hebben het ook altijd afgeraden maar ik wil(de) het gewoon dus ben rustig begonnen en loop nu steeds meer minuten achter elkaar. Mijn lijf is erg slap en kan heel weinig, zowel qua uithoudingsvermogen als qua kracht, en opbouwen gaat heel moeizaam: steeds blessures en overbelasting. Dus het zit allemaal niet goed, en dat zal zo'n sportkeuring ook uitwijzen, maar wat doe je eraan
[..]
schoppen valt wel mee hoor het is gewoon dat zij voor je loopt en steeds langzamer gaat lopen. Mijn voeten komen dan elke keer tegen haar achterpoten aan, omdat ik hetzelfde tempo loop. Als ik dat zat ben (want zij trekt zich daar niks van aan) geef ik haar of een zet met twee handen tegen haar bips of een zetje met mijn voet. Echt schoppen is het niet, dat zou inderdaad heel zielig zijn.
Hmm dat verklaart het al wat meer. Misschien kunnen ze je wel helpen door te vertellen in welke hartslagzone je het beste kunt trainen om fitter te worden, maar aan de andere kant, zo te horen zie je al genoeg dokters dus kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Iig goed bezig met een gelopen-minuten-pr!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Toch vertrouw ik liever op een toch vrij systematische afwijking, dan op parcoursmetingen door anderen. En mijn vertrouwde Garmin vriendje heb ik altijd bij me.
Behalve als de officiële uitslag gunstiger uitvalt natuurlijk dan zet ik mijn principes opzij
Toch vertrouw ik liever op een toch vrij systematische afwijking, dan op parcoursmetingen door anderen. En mijn vertrouwde Garmin vriendje heb ik altijd bij me.
Behalve als de officiële uitslag gunstiger uitvalt natuurlijk dan zet ik mijn principes opzij
En dan doet endomondo nog iets met je data wat garmin weer niet doet. En strava doet het wéér anders,
Precies! Ik zag eens in een tv programma een man die heeeeel slechtziend was. Hij kon alleen vaag kleuren en contouren onderscheiden. Hij ging gewoon hardlopen! En ver ook! Hij wilde geen maatje btw.
Precies! Ik zag eens in een tv programma een man die heeeeel slechtziend was. Hij kon alleen vaag kleuren en contouren onderscheiden. Hij ging gewoon hardlopen! En ver ook! Hij wilde geen maatje btw.
Hmm dat verklaart het al wat meer. Misschien kunnen ze je wel helpen door te vertellen in welke hartslagzone je het beste kunt trainen om fitter te worden, maar aan de andere kant, zo te horen zie je al genoeg dokters dus kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Iig goed bezig met een gelopen-minuten-pr!
ja dan zeggen ze dus dat ik beter kan fietsen of zwemmen wel lief dat je zo meedenkt
Kijk, ik train vast niet handig ofzo, maar ik kan wel steeds langer rennen Al is het met zo'n hoge hartslag, het lukt me wel (5km/u is trouwens wel extreem langzaam, meestal is het 6,5). En ik ga gewoon langzaam maar zeker vooruit. Maar ik zal nooit goed worden in hardlopen, ik heb andere talenten Dus. Ik doe het voor mezelf en ik zet gewoon door. En ik schrok ook van mijn hartslag toen ik de hartslagmeter kocht. Maar het verklaarde wel waarom het me zoveel moeite kostte!
ja dan zeggen ze dus dat ik beter kan fietsen of zwemmen wel lief dat je zo meedenkt
Kijk, ik train vast niet handig ofzo, maar ik kan wel steeds langer rennen Al is het met zo'n hoge hartslag, het lukt me wel (5km/u is trouwens wel extreem langzaam, meestal is het 6,5). En ik ga gewoon langzaam maar zeker vooruit. Maar ik zal nooit goed worden in hardlopen, ik heb andere talenten Dus. Ik doe het voor mezelf en ik zet gewoon door. En ik schrok ook van mijn hartslag toen ik de hartslagmeter kocht. Maar het verklaarde wel waarom het me zoveel moeite kostte!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof verslag SEM! Ik snap wel een beetje wat je bedoelt over trails, maar voor mij is dat juist een extra deel van de sport, vind het leuk. Al was ik af en toe ook bang als ik een tijdje geen bordjes meer had gezien dat ik verkeerd was gelopen. Het is makkelijker als je achter de voorfietser loopt . Maar toch erg goed en snel gelopen, 4e dame is ook een fantastische plek als de notering zo was gebleven.
Misschien een stom voorstel, maar waarom begin je niet letterlijk bij het begin? Wat is er mis met Evy? De lessen zullen je in het begin zo makkelijk afgaan dat je geleidelijk de motivatie terug vindt.
Op zondag 11 mei 2014 21:38 schreef Guard het volgende: Goed verslag Sem. En we lopen niet exclusief trails he? We gaan vast nog wel wedstrijdjes samen doen, altijd gezellig Iig de TTM
Yup, asfalt, heerlijk
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Dat is lekker thuiskomen na een verzopen rondje lopen. Heerlijk trouwens om in de regen te lopen
Even douchen en dan alle verhalen van dit weekend eens lezen.
Ook hier wordt plaatsvervangend gebaald Sem. Er is niks aan te doen maar het had zo leuk geweest als je op een mooie plaats was geëindigd. Wel lief dat je evengoed nog een bloemetje kreeg van de organisatie.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
-10km fietsen naar de andere kant van de stad, door de regen. -daar 10km gelopen, voor het eerst onder de 40mn! Wel in de regen. -Vervolgens met een noodgang weer 5km gefietst naar een waterpost van de bij dit evenement horende marathon. Door stromende regen heen. -Heel veel water, fruit en AA uitgedeeld aan ca. 90 marathonhelden die de regen trotseerden. -Naar huis fietsen, door de regen. -Giro d'Italia kijken, het regende daar.
Naast het thema regen moet ik wel bekennen dat blijdschap met mn PR en diep respect voor alle marathonlopers die ik langs zag komen deze dag definiëren. Het was heel mooi!
edit: het gaat over de Groene Marathon van Amsterdam dus, waar ik de 10k liep en daarna vrijwilligde.
Over Spierpijn: mijn fysio gaf als tip aan het eind van je douche even de koude kraan op je benen te zetten. Sinds ik dat doe heb ik een stuk minder Spierpijn. Wellicht placebo maar het lijkt iig te werken
Leuk verslag Sem, ontzettend baken van het verkeerd lopen.. Ik begrijp dat het niet altijd eenvoudig is om zo'n afstand goed uit te zetten, maar wat meer lint ofzo op sommige plaatsen zal voor veel lopers geen overbodige luxe zijn. Ik zou ook enorm balen als is 4e lag en terugkomst met 19 km op de teller, anticlimax van de bovenste plank
Bleh Sem Ik vind je wel stoer hoor, met die afstanden. En asfalt it is from now on, op naar Eindhoven
Het is officieel. Woensdag gaan we "all the way": met RunningCrew naar Nesselande. Me opgegeven voor de 9 km (keuze: 3-6-9) met aansluitend macaroni eten achteraf. Als ik op Google Maps kijk wordt dat een mooi rondje. Thema: Back to Nature. Als ze maar niet...
Op zondag 11 mei 2014 21:54 schreef Quoi het volgende: Bleh Sem Ik vind je wel stoer hoor, met die afstanden. En asfalt it is from now on, op naar Eindhoven
Het is officieel. Woensdag gaan we "all the way": met RunningCrew naar Nesselande. Me opgegeven voor de 9 km (keuze: 3-6-9) met aansluitend macaroni eten achteraf. Als ik op Google Maps kijk wordt dat een mooi rondje. Thema: Back to Nature. Als ze maar niet...
Nee het is gewoon op asfalt, alleen moet je naakt
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Over Spierpijn: mijn fysio gaf als tip aan het eind van je douche even de koude kraan op je benen te zetten. Sinds ik dat doe heb ik een stuk minder Spierpijn. Wellicht placebo maar het lijkt iig te werken
Ik las laatst dat Adrienne Herzog (marathonloopster) in een emmer ijswater gaat zitten na een lange, heftige duurloop
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Volgens mij is het idee van dat ijswater dat bloedvaten wijder worden waardoor je sneller afvalstoffen afvoert. Na een extra lange duurloop ga ik weleens onder een koude douche staan en dat lijkt te werken.
Wisseldouche doe ik ook nog wel eens, maar inderdaad alleen op mijn benen .
Het gaat erom dat het bloed zich wegtrekt uit de spieren als je in het koude bad gaat zitten, kom je er dan weer uit wordt het weer gevuld met 'nieuw' zuurstofrijk bloed wat het herstel bevorderd.
Dat komt omdat je het niet gewend bent. Je begint met een douche van 21 graden en dan ga je elke dag een graadje lager. Na drie weken douche je fluitend met ijswater.
Dat zou zeker een idee zijn, maar daar heb ik nu gewoon geen zin in. Dan zou ik op maandagavond training hebben met de club, woendsagavond cricket, donderdag met AV of zelf lopen, zaterdag zelf lopen en zondag cricket wedstrijd.
Zeker doordeweeks is het bijna een must om overdag te lopen, aangezien ik lopen na het werken bleuh vind. Tot 19:00 werken, om 19:30 klaar met eten. Voordat je dan op pad kunt is het 20:30.
Dat komt omdat je het niet gewend bent. Je begint met een douche van 21 graden en dan ga je elke dag een graadje lager. Na drie weken douche je fluitend met ijswater.
21 graden?! Misschien klopt het ding niet helemaal, maar de thermostaat van de douche hier staat op dagen als vandaag op 40 graden * Levitas houdt van hete douches
Ik ben ooit met een jongerenreis mee geweest naar Brazilië waar we 3 weken onder de lokale bevolking in een dorp hebben gewoond. Daar was geen warm (en lang niet altijd stromend) water en na een week wist je al niet beter.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Heel veel sporters doen dat, in de VS hebben ze daar speciale baden voor in NFL stadions. Ik ben nog niet zover, dat ik onder een ijskoude douche ga staan (tenzij de ketel kapot is )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
21 graden?! Misschien klopt het ding niet helemaal, maar de thermostaat van de douche hier staat op dagen als vandaag op 40 graden * Levitas houdt van hete douches
Dus dan moet je de hele tijd op je horloge kijken. Wat is dat nou weer voor een primitief gedoe .
eh nee hij piept of trilt netjes na de interval die jij aangeeft. meest gebruikte is de kilometer en kijkt dan goh dat is mooi laatste km ging netjes in 5:40 bijvoorbeeld.
In plaats van je mede lopers lastig te vallen met het gezwets uit zo'n telefoon. Tientallen lopers om je heen met een telefoon dat allemaal op een iets ander moment begint te ouwehoeren met ieder weer een andere pace.
eh nee hij piept of trilt netjes na de interval die jij aangeeft. meest gebruikte is de kilometer en kijkt dan goh dat is mooi laatste km ging netjes in 5:40 bijvoorbeeld.
In plaats van je mede lopers lastig te vallen met het gezwets uit zo'n telefoon. Tientallen lopers om je heen met een telefoon dat allemaal op een iets ander moment begint te ouwehoeren met ieder weer een andere pace.
Ik geloof dat ik op een gegeven moment zou gaan roepen dat daar koptelefoons voor bestaan. Maarja, de jeugd lijkt hun muziek ook met de hele wereld te willen delen tegenwoordig.
Ja jij wel misschien er zijn er zat die het niet doen. Ach veel last heb ik er niet van, wel raar als je langzaam wordt ingehaald met iemand die een metronoom op zijn telefoon aan het afspelen is.
Heeft er iemand ervaring met hardlopen op Tenerife? (Santa Cruz de Tenerife om precies te zijn)
Het zou zomaar eens kunnen dat we daar over 2 weken zitten maar ik vind niets anders dan dat het verstandig is om 's morgens vroeg te lopen en geen leuke routes ofzo. (En wat ik even snel zie zijn er natuurlijk ook net geen wedstrijdjes in de periode dat wij er zijn. )
Ik las ook ergens dat lopen op de weg waarschijnlijk niet gedekt wordt door je reisverzekering omdat dat gezien wordt als high risk sporten (categorie sky-diving enzo) dus dat durf ik zelf niet zomaar aan.
Maar anders ga ik het gewoon ter plekke maar uitzoeken.
Kan ene sherlock (Pijll?) niet uitzoeken wie dit is? Ik wil meer van dit soort foto's (kan het startnummer net niet afmaken...)
Ik ga je verslagje nog ff lezen.
Ik zal volgende week even opletten. Bij de groep in Hoorn waar ik een aantal keren heb meegetraind liep ook een man met dat soort tights als ik hem tegen kom zal ik zijn startnummer noteren.
Kan ene sherlock (Pijll?) niet uitzoeken wie dit is? Ik wil meer van dit soort foto's (kan het startnummer net niet afmaken...)
Ik ga je verslagje nog ff lezen. Edit: leuk!!
Stalkerskills!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rekening volgt per PM. Naam en telefoonnummer kosten extra.
[ Bericht 10% gewijzigd door pijll op 12-05-2014 01:05:33 ]
Ik zal volgende week even opletten. Bij de groep in Hoorn waar ik een aantal keren heb meegetraind liep ook een man met dat soort tights als ik hem tegen kom zal ik zijn startnummer noteren.
Sterker nog: het is diezelfde man!
Er staat een man uit Hoorn in de uitslagenlijst die ook bij de Halve van Egmond was, en daar is deze foto van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft even geduurd voor ik die gevonden had... Nu kan ik rustig gaan slapen.
Er staat een man uit Hoorn in de uitslagenlijst die ook bij de Halve van Egmond was, en daar is deze foto van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heeft even geduurd voor ik die gevonden had... Nu kan ik rustig gaan slapen.
It's a small small world
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Vanmiddag weer aangekomen, wat vertraging met het vliegtuig en we moesten ook de hondjes nog ophalen na 6 weken in de "opvang", zieluuuug! (niet echt, ze zijn daar écht thuis en slapen zelfs bij de dochter in bed, wat ze bij ons echt niet mogen).
Maar toen was het intussen te laat en bijna donker dus kon ik niet gelijk mijn nieuwe Garmin uitproberen Erg jammer, het was een práchtige dag en morgen gaat het regenen. Met een beetje geluk morgenochtend nog droog, dus dan maar de wekker zetten (shit, het is alweer 1 uur). Kijken hoever de conditie weer achteruit is gehold na 6 weken niets doen, maar het Garmin speeltje helpt vast. En dan kijken of ik het ook nog in Endomondo geprutst krijg natuurlijk.
Leuke verslagen van Sem en Jero as always, wel erg balen van de route kwijtraken.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op zondag 11 mei 2014 23:11 schreef Nanook24 het volgende: Heeft er iemand ervaring met hardlopen op Tenerife? (Santa Cruz de Tenerife om precies te zijn)
Het zou zomaar eens kunnen dat we daar over 2 weken zitten maar ik vind niets anders dan dat het verstandig is om 's morgens vroeg te lopen en geen leuke routes ofzo. (En wat ik even snel zie zijn er natuurlijk ook net geen wedstrijdjes in de periode dat wij er zijn. )
Heuveltraining!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Zelf nu een week niet gelopen. Gewoon zo'n week dat het er ff niet van kwam. Vanavond eerste training met een snellere groep, de groep waar kepler ook in loopt
Veel succes in je nieuwe groep YUR. Hier net lekker 11km gelopen, daar waar het gister heel moeizaam ging en niet eens aan mijn geplande kilometers kwam, ging het vandaag bijna vanzelf.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op zondag 11 mei 2014 21:54 schreef Quoi het volgende: Bleh Sem Ik vind je wel stoer hoor, met die afstanden. En asfalt it is from now on, op naar Eindhoven
Veel plezier Ik denk dat ik niet mee mag van de baas en ook dat het niet van mezelf mag
Op maandag 12 mei 2014 07:57 schreef hatsaflats het volgende: Leuk om te zien dat Jero en Stream nog steeds zo verliefd op elkaar zijn. Dat zelfs het zonnetje gaat schijnen als ze bij elkaar in de buurt komen
Mijn liefde voor de NS is overigens officieel over.
Zat jij ook ergens in omgeving leiden-haarlem? Ik zat ook vast, hrb mijn afspraak maar verzet. Klote NS
Zat jij ook ergens in omgeving leiden-haarlem? Ik zat ook vast, hrb mijn afspraak maar verzet. Klote NS
Ja. Beetje jammer dat ze pas in Haarlem zeiden dat ik via Sloterdijk moest reizen. Als ik dat in Alkmaar al had geweten had ik maar en kwartiertje vertraging gehad, ipv 3 kwartier.
Ja. Beetje jammer dat ze pas in Haarlem zeiden dat ik via Sloterdijk moest reizen. Als ik dat in Alkmaar al had geweten had ik maar en kwartiertje vertraging gehad, ipv 3 kwartier.
Stom! Ik kwam er pas in den haag achter dat er stront aan de knikker was. De 9292 app geeft blijkbaar geen werkzaamheden aan. Takkezooi! Ik was echt pissig. Uiteindelijk naar een vriendin in leiden gegaan en niet naar ijmuiden.
klein beetje moeite vandaag met de trap af En het wordt weer tijd dat er een teennagel loslaat. Gisteren dacht ik net na het lopen een blaar te voelen, maar het was dus gaan bloeden onder mijn blauwe nagel, lekker mijn sok vastlijmd aan mijn tenen
Op maandag 12 mei 2014 08:44 schreef Guard het volgende: klein beetje moeite vandaag met de trap af En het wordt weer tijd dat er een teennagel loslaat. Gisteren dacht ik net na het lopen een blaar te voelen, maar het was dus gaan bloeden onder mijn blauwe nagel, lekker mijn sok vastlijmd aan mijn tenen
Ik had idd al gezien dat het daar in elk geval goed voor was.
En ik vond nog een lokale hardloper op Strava die vooral rondjes liep in een van de kleine parkjes. Ik vrees dat hardlopen op straat op Tenerife echt niet zo normaal is.
Op zondag 11 mei 2014 21:28 schreef SEMTEX het volgende: ik denk echter wel dat ik nu wel even genezen ben van de trailrun. Na elk modderig paadje snakte ik weer naar een platte ondergrond en ik juichte bij elk stuk asfalt wat ik tegenkwam.
Oh noes, ik ben de volgende wedstrijdloper, voor mij een thuiswedstrijd... Mag ik weer opboksen tegen de verwachtingen van iedereen van de korfbal, die wel even verwacht dat ik eerste wordt Vorig jaar won Patrick Kwist in 32:13 en zou ik met mijn streeftijd net top-30 gelopen hebben
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Ik had idd al gezien dat het daar in elk geval goed voor was.
En ik vond nog een lokale hardloper op Strava die vooral rondjes liep in een van de kleine parkjes. Ik vrees dat hardlopen op straat op Tenerife echt niet zo normaal is.
Je kan daar prima hardlopen, maar dan moet je wel vroeg vertrekken.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rekening volgt per PM. Naam en telefoonnummer kosten extra.
Ik zal dit niet vergeten
Blauwe teennagels, sja, daar kan ik ook nog over meepraten sinds mijn struikelpartij in januari. Maar ik zeg maar niks
Wat een K weer. Vandaag weer tegen regen en wind, maar dan met de fiets. Holland
Zo, dat was weer even flink zwoegen om alle positieve en minder positieve verhalen van afgelopen weekend te lezen. Er is weer een hoop gebeurd! Gelukkig zat ik gisteren een aantal keer in de trein (Amersfoort - verjaardag vlakbij Zwolle - naar moeder in Twente - weer terug naar Amersfoort) waardoor ik al een deel gelezen had. En vanmorgen het laatste stukje gelezen.
Ik heb zaterdag ook nog gelopen, al was het alleen maar een training. Sterker nog, ik heb een dubbele training gedaan. Eerst om 8 uur klaarstaan voor de derde #runnovation. Ik heb ze tot nu toe allemaal gedaan, alleen de laatste wordt nog een uitdaging. Die ga ik waarschijnlijk missen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarna even wat eten thuis en snel door naar de normale zaterdagtraining met de loopgroep. Ik had al met de trainer (die ook de runnovation training geeft) afgesproken dat ik rustig aan ging doen. En dat was ook wel verstandig voelde ik. De benen voelden heuvel op toch echt wel zwaarder dan anders. Dus tussendoor wat oefeningen overgeslagen en de rest op een wat lager tempo gedaan dan ik normaal zou doen. Bij terugkomst kwam ik erachter dat ik per ongeluk na 70 meter runkeeper op pauze had gedrukt. Dus ik heb vanmorgen de afstand en duur nog even aangepast, ik had gelukkig ook mijn Polar mee. Nu klopt de totale afstand voor deze maand tenminste.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik voelde mijn benen nog wel een beetje vanmorgen, dus ik kijk vanavond even of ik nog ga lopen. Anders wordt het woensdag weer trainen met de groep.
Ik ben een beetje bang voor mijn trainingsschema van deze week :p zondag de 10km in leiden lopen, maar omdat het hoofddoel de hm in juni is train ik daar overheen eigenlijk. Vandaag 100 minuten d1, woensdag 6x5 minuten d3, vrijdag 10km d2 en zondag de wedstrijd dus 10km d3 of harder.. Wat op zich te doen is maar de week is ook nog heel druk.. Nou ja als ik er uiteindelijk maar sterker van word!
En onze meiden zijn op schoolreis precies daar waar het volgens buienradar het slechtst is vandaag. Tenminste, de oudste is naar Drievliet, daar valt het volgens mij wel mee. Maar de jongste gaat naar Julianatoren in Apeldoorn en daar is het echt niet gezellig vandaag.
't Is namelijk zo, een auto kunnen we ons niet veroorloven, dus fietsen we nogal veel en met dat weer in Nederland mag u wel stellen dat we heel bewust voor kinderen hebben gekozen
Komt dan dat stuk dat hij van de fiets valt en vraagt "majesteit, wilt u mij even overeind helpen?" Of dat hij zegt dat ze heel bewust voor twee kinderen hebben gekozen, één voor Herman en één voor zijn vrouw?
*graaft in zijn geheugen*
Edit: spuit 11.... meer Finkers fans waren mij voor.
Komt dan dat stuk dat hij van de fiets valt en vraagt "majesteit, wilt u mij even overeind helpen?" Of dat hij zegt dat ze heel bewust voor twee kinderen hebben gekozen, één voor Herman en één voor zijn vrouw?
*graaft in zijn geheugen*
Ik was van mijn fiets gevallen, dus ik vraag aan een willekeurige voorbijganger: "Majesteit..."
en dat eindigt dan met
"Zo, de humor ligt op straat. Ja, wij zijn ons er eentje."
En op dat moment komt RD binnen om te vragen waar het hardlooptopic gebleven is.
Sommige mensen laten hun teennagel "gewoon" chirurgisch verwijderen Ze hebben bij één van mijn tenen en deel van de nagel weggehaald en dat was al pijnlijk.. En ik overweeg regelmatig om het ook bij de andere te laten doen omdat die ook vaak ingroeit maar de wetenschap van de pijn houd mee tegen
En onze meiden zijn op schoolreis precies daar waar het volgens buienradar het slechtst is vandaag. Tenminste, de oudste is naar Drievliet, daar valt het volgens mij wel mee. Maar de jongste gaat naar Julianatoren in Apeldoorn en daar is het echt niet gezellig vandaag.
Ik werk wel op de 5 verdieping, maar normaal gesproken zou dat niet boven de sneeuwgrens moeten zijn. Ik hoop toch dat het vanavond in Hoogland beter weer is on te lopen....
Dit is dus het tweede jaar dat ze gaat en heel slecht weer heeft. Ik vind het echt zo sneu.
je kunt die little whipper snappers niet vroeg genoeg leren dat het leven niet altijd leuk is.......
Op maandag 12 mei 2014 10:58 schreef pijll het volgende: Hier (3km van Drievliet af) schijnt nu de zon. Maar het heeft hier een uur geleden ook gegoten, en dat gaat het ook wel weer doen..
De verwachtingen zijn voor het eind van de week gelukkig beter. Misschien dat ik donderdag weer eens ga proberen een stukje te lopen.
Thanks voor de update.
Ach over 2 weken hebben we zon en waterparken en strand en heel warm en...en...en...
en hoogtemeters en warmtetraining
Ik ging net ook even weg omdat het toen droog was en het nog bijna zonnig werd. Dat was onderweg wel snel afgelopen en kwam het met bakken uit de lucht.
Op maandag 12 mei 2014 07:57 schreef hatsaflats het volgende: Leuk om te zien dat Jero en Stream nog steeds zo verliefd op elkaar zijn. Dat zelfs het zonnetje gaat schijnen als ze bij elkaar in de buurt komen
Mijn liefde voor de NS is overigens officieel over.
Dat je die uberhaupt voelde
Op maandag 12 mei 2014 12:13 schreef Guppyfriend het volgende: Vaak zijn dat wel refurbished toestellen. Even goed lezen/kijken. Op zich niks mis mee, maar je wilt t wel weten van te voren
Daar ben ik dan wel weer allergisch voor
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ik werk wel op de 5 verdieping, maar normaal gesproken zou dat niet boven de sneeuwgrens moeten zijn. Ik hoop toch dat het vanavond in Hoogland beter weer is on te lopen....
En 100km
Thanx. En lijkt mij ook niet echt de sneeuwgrens nee. Hier staat het vooral erg hard te regenen.
Is dat die 310xt? De hrm versie heb ik gisteren besteld en was maar 3 tientjes duurder dan bij groupon dus als je allergisch bent voor refurbished dan kan je ook een paar tientjes meer uitgeven
Op maandag 12 mei 2014 12:47 schreef Murmeli het volgende: @tp: geen idee of dat snel is. Gewoon lekker rustig doorgaan dsn merk je vanzelf wanneer je er klaar voor bent
Ja was ook niet van plan om me er heel druk om te maken haha.
Morgen met week 8 starten en dan eens kijken hoe die weer gaat aflopen
Is dat die 310xt? De hrm versie heb ik gisteren besteld en was maar 3 tientjes duurder dan bij groupon dus als je allergisch bent voor refurbished dan kan je ook een paar tientjes meer uitgeven
waar heb je die besteld?
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Op maandag 12 mei 2014 12:51 schreef Ynske het volgende: Ik krijg steeds meer kriebels. Zondag moet ik en dr blijkt niet alleen heidegrond, asfalt maar ook een stukje zand bij te zitten zegt men
Gaat jou helemaal lukken Vorige week liep je nog zonder dat je het doorhad in eens 3 km en de rest naar huis.
Mja maar na t drama van zaterdag, gister een concert gefotografeerd wat veel energie kostte weet ik t nu zo net nog niet
Rustig aan doen en je hebt nog een paar dagen om te herstellen. Daarbij is mul zand een goede smoes om een klein stukje te wandelen. Gaat je echt lukken hoor.
Nou, ja, als ze me zonder al teveel problemen van A naar B vervoeren krijgen ze van mij best een beetje liefde hoor. Alleen de laatste tijd is het één en al ellende.
De garantieafhandeling van Groupon schijnt ook niet helemaal je van het te zijn. Geen idee of je je Garmin ook direct naar Garmin kunt sturen, maar zo niet zou ik sowieso nooit bij Groupon kopen.
Op maandag 12 mei 2014 12:47 schreef Murmeli het volgende: @tp: geen idee of dat snel is. Gewoon lekker rustig doorgaan dsn merk je vanzelf wanneer je er klaar voor bent
Opbouwen voor een hm kan best snel, mits het natuurlijk verantwoord gebeurt. Ik heb mijn eerste hm in mei gelopen en ik begon in september met hardlopen. En daarvoor had ik echt totaal geen conditie, omdat ik al jaren niet aan sport deed.
Dus in zo'n 9 maanden van 0 tot 21. Ik weet zo niet hoe lang die Evi cursussen duren, maar als dat zo'n 3 maanden is lijkt me dat haalbaar: 0-5 in 3 maanden, 5-10 in 3 maanden en 10-21 in 3 maanden...
Even tot woensdagavond niks doen is geen overbodige luxe. Ik voel mijn knietjes wel van de afgelopen trainingen. Na de duurloop bleven ze al een beetje 'warm' (kent iemand dat?). Vervolgens na gister weer af en toe zo'n trekkende linkerknie. Nu vandaag kekke hakjes aan en dat had ik beter niet kunnen doen
Komt goed! Blijven alleen gevoelige dingen, die benen
Opbouwen voor een hm kan best snel, mits het natuurlijk verantwoord gebeurt. Ik heb mijn eerste hm in mei gelopen en ik begon in september met hardlopen. En daarvoor had ik echt totaal geen conditie, omdat ik al jaren niet aan sport deed.
Dus in zo'n 9 maanden van 0 tot 21. Ik weet zo niet hoe lang die Evi cursussen duren, maar als dat zo'n 3 maanden is lijkt me dat haalbaar: 0-5 in 3 maanden, 5-10 in 3 maanden en 10-21 in 3 maanden...
10 weken, maar ik heb ook al best wat weken dubbel gelopen ivm weekendje sscouting enzo En van de zomer zal ik ook wat weken niet kunnen lopen ivm vakantie. kan een poging wagen in Noorwegen maar weet niet of dat een slim plan is gezien we ook al hele dagen gaan hiken enzo.
Agh zal wel zien. Tegen die tijd schrijf ik me wel in voor een leuk loopje
Denk dat 9 maanden van 0 tot 21 voor veel mensen niet haalbaar/niet verstandig is. Het speelt natuurlijk wel een rol of je eerder al aan sport deed, maar zoals hier ook wel vaker gezegd is spelen de spieren en gewricht een belangrijkere rol bij het opbouwen dan de conditie zelf. Het zou wellicht kunnen in 9 maanden, maar dan moet ook alles meezitten en zul je denk ik wel 3x per week moeten lopen.
10 weken, maar ik heb ook al best wat weken dubbel gelopen ivm weekendje sscouting enzo En van de zomer zal ik ook wat weken niet kunnen lopen ivm vakantie. kan een poging wagen in Noorwegen maar weet niet of dat een slim plan is gezien we ook al hele dagen gaan hiken enzo.
Agh zal wel zien. Tegen die tijd schrijf ik me wel in voor een leuk loopje
Begrijp me goed, ik bedoel ook niet dat dit dé manier is of zo. Het was meer een indicatie van hoe lang ik erover heb gedaan ooit van beginnend hardloper naar hm loper. Zo'n schema gaat wel uit van 2-3 keer per week lopen (volgens mij in het begin 2 keer, daarna vrij snel 3 keer). Als je dat niet redt, duurt het opbouwen uiteraard ook langer. Zal met Evi niet anders zijn: loop je 3 keer per week, dan doe je er 10 weken over. Bij 2 keer per week is dat dan al 15 weken.
Belangrijkste is natuurlijk dat het leuk blijft. En als je dan ooit de afstand uit wilt breiden, kan dat indien je de tijd hebt om de langere ldl's te doen. En nooit verder lopen dan 5 km of 10 km is ook geen schande!
Het komt allemaal wel goed denk ik. Als ik volgend jaar de 10 ren ben ik ook gelukkig. Sta er al van te kijken dat ik zo ver ben gekomen want eerlijk gezegd had ik verwacht dat mijn knie er al veel eerder de brui aan zou geven. Maar tot op heden is die erg lief voor mij (Even afkloppen)
Ik deed trouwens al wel aan sporten voor het hardlopen squashen en zwemmen
Denk dat 9 maanden van 0 tot 21 voor veel mensen niet haalbaar/niet verstandig is. Het speelt natuurlijk wel een rol of je eerder al aan sport deed, maar zoals hier ook wel vaker gezegd is spelen de spieren en gewricht een belangrijkere rol bij het opbouwen dan de conditie zelf. Het zou wellicht kunnen in 9 maanden, maar dan moet ook alles meezitten en zul je denk ik wel 3x per week moeten lopen.
Haalbaar is het wel, verstandig is wellicht een ander verhaal. heb het zelf wel gedaan Maar goed dat moet iedereen lekker voor zichzelf bepalen.
[ Bericht 1% gewijzigd door Guard op 12-05-2014 13:37:48 ]
En je bent nu geblesseerd toch? Of je was het?
Ik merk zelf ook dat als ik als een speer ga dat ik overbelast raak. Dus ik zou de tijd verdubbelen die je nodig hebt ofzo. Na 1,5 jaar een hm oid.
Op 7 sept, als t goed is mijn 1e hm, loop ik al ruim 2,5 jaar. Wel pas een jaar structureel. Zat toen ik structureel aan de slag ging rond de 5 km en had ook al eens 10 gelopen (in training)
Dit was via TC Tubantia, de marathonclinics onder leiding van (onder andere) Marti ten Kate. Ik geloof dat ze dat nu niet meer doen. Maandelijks met de clinicgroep lopen, fysio's aanwezig voor de mensen met klachten, enzovoorts. Dus ik denk op zich wel dat de kennis aanwezig was om dit verantwoord te doen. Van de andere kant heb je gelijk dat je wel geluk moet hebben met blessures en dergelijke. De twee loopmaatjes die doortrainden voor NY in november hebben naderhand wel veel last gekregen van blessures.
Ik merk zelf ook dat als ik als een speer ga dat ik overbelast raak. Dus ik zou de tijd verdubbelen die je nodig hebt ofzo. Na 1,5 jaar een hm oid.
Op 7 sept, als t goed is mijn 1e hm, loop ik al ruim 2,5 jaar. Wel pas een jaar structureel. Zat toen ik structureel aan de slag ging rond de 5 km en had ook al eens 10 gelopen (in training)
*klopt af*
Geen blessures gehad tot nu toe en ook op dit moment niet.
Ik heb het in de aanloop van mijn eerste hm over de periode september 2003-mei 2004. Ook toen had ik gelukkig geen blessures. Ik heb alleen begin 2007 even met mijn knie gesukkeld. De overgang van part time staand werk naar fulltime achter de computer was blijkbaar even niet zo fijn voor mijn knie. Maar dankzij de fysio waren de klachten redelijk snel verdwenen.
Ik bouw nu trouwens ook weer rustig op, voor mijn gevoel althans. Ik heb deze en volgende maand twee 1o km wedstrijden in mijn planning, maar ik heb me nog nergens voor opgegeven. En misschien in het najaar een hm, mits het lopen lekker blijft gaan en ik dan voldoende opgebouwd heb.
Van mijn oude loopgroep hoorde ik gisteren dat ze volgend voorjaar naar Berlijn willen voor de hm. Die lijkt me ook wel erg leuk! Dus ik moet voorlopig goed blijven trainen.
Jaime, onze trainer-to-be in Barça raadt ons toch aan om de Parc Guëll tour te nemen, omdat je op plekken komt waar je als toerist niet kan komen. Mmmmm.... Toch dan maar?
Op maandag 12 mei 2014 14:03 schreef Quoi het volgende: Jaime, onze trainer-to-be in Barça raadt ons toch aan om de Parc Guëll tour te nemen, omdat je op plekken komt waar je als toerist niet kan komen. Mmmmm.... Toch dan maar?
Doen wat je zelf wilt. Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon al een flink ploegje staan voor Parc Guëll en denkt hij jullie daar wel bij te kunnen stoppen. (Of ben ik nu te argwanend?)
Geen blessures gehad tot nu toe en ook op dit moment niet.
Ik heb het in de aanloop van mijn eerste hm over de periode september 2003-mei 2004. Ook toen had ik gelukkig geen blessures. Ik heb alleen begin 2007 even met mijn knie gesukkeld. De overgang van part time staand werk naar fulltime achter de computer was blijkbaar even niet zo fijn voor mijn knie. Maar dankzij de fysio waren de klachten redelijk snel verdwenen.
Ik bouw nu trouwens ook weer rustig op, voor mijn gevoel althans. Ik heb deze en volgende maand twee 1o km wedstrijden in mijn planning, maar ik heb me nog nergens voor opgegeven. En misschien in het najaar een hm, mits het lopen lekker blijft gaan en ik dan voldoende opgebouwd heb.
Van mijn oude loopgroep hoorde ik gisteren dat ze volgend voorjaar naar Berlijn willen voor de hm. Die lijkt me ook wel erg leuk! Dus ik moet voorlopig goed blijven trainen.
Kay!! Dan had ik je verkeerd begrepen super gedaan dan
Doen wat je zelf wilt. Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon al een flink ploegje staan voor Parc Guëll en denkt hij jullie daar wel bij te kunnen stoppen. (Of ben ik nu te argwanend?)
Tuurlijk, dat kan altijd. Maar we mogen tijd en dag zeggen wanneer we willen. Nou ja, ik dub nog even door...
Fuck, het zeikt hier van de regen en ik heb geen fatsoenlijke jas om in te rennen. Dilemma dilemma. De 7 graden helpen daar ook niet bij. Nu eerst mijn coca-thee (lekker!) en broodje wegwerken en dan eens in de kast duiken of er nog iets enigszins waterafstotend is hangt/ligt, naast handschoenen en muts. En dan lekker Garminnen, vannacht een schemaatje erin gezet. Na die 2,5km voordat ik weg ging is de volgende 3x 6 met 1 minuut rust, ik ga er gewoon vanuit dat ik dat ga redden na mijn hoogtestage (zonder rennen hehe) dus blijf ik mijn schema volgen. En uiteraard l a n g z a a a a a m
Oeps, zie nu dat ik dan overmorgen 3x 8/1 en vervolgens 3x 10/2 en 3x 10/1 moet doen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op maandag 12 mei 2014 14:54 schreef flipsen het volgende: Fuck, het zeikt hier van de regen en ik heb geen fatsoenlijke jas om in te rennen. Dilemma dilemma. De 7 graden helpen daar ook niet bij. Nu eerst mijn coca-thee (lekker!) en broodje wegwerken en dan eens in de kast duiken of er nog iets enigszins waterafstotend is hangt/ligt, naast handschoenen en muts. En dan lekker Garminnen, vannacht een schemaatje erin gezet. Na die 2,5km voordat ik weg ging is de volgende 3x 6 met 1 minuut rust, ik ga er gewoon vanuit dat ik dat ga redden na mijn hoogtestage (zonder rennen hehe) dus blijf ik mijn schema volgen. En uiteraard l a n g z a a a a a m
Oeps, zie nu dat ik dan overmorgen 3x 8/1 en vervolgens 3x 10/2 en 3x 10/1 moet doen
Jas is niet nodig naar mijn mening, ik trek gewoon een t-shirt met lange mouwen aan in dat geval en een lange broek. Daarna lekker douchen en droge kleren aan... en douchen na trainen in dat soort weer, dat is echt genieten!
Neuh. Niet nodig. Ik denk dat jullie mijn ervaring wel uit de andere verslagen kunnen halen
Huh! Nou, diepte-interview van mij dan: - Doel bereikt? Je was ruim voor Jero binnen, dus dat was wat je wilde toch? - Viel het mee? - Wat was het leukste? - Wat is je lievelingskleur? - Doe je volgend jaar weer mee?
Op maandag 12 mei 2014 15:18 schreef Quoi het volgende: Huh! Nou, diepte-interview van mij dan: 1- Doel bereikt? Je was ruim voor Jero binnen, dus dat was wat je wilde toch? 2- Viel het mee? 3- Wat was het leukste? 4- Wat is je lievelingskleur? 5- Doe je volgend jaar weer mee?
1)ja 2)ja 3)zie 1 4)deepskyblue 5)waarschijnlijk wel
En terug, ging als een zonnetje en bijzonder langzaam Wel raar dat Garmin.com een hele mooie stabiele grafiek laat zien, terwijl Endomondo er weer een rotzooitje van maakt. Moest overigens de gpx importeren in Endo, want connecten lukte niet omdat ik de Communicator niet zou hebben gedownload (wellus!). Maakt niet uit verder, maar hoe zit dat met dat enorme verschil in grafiekjes?? Was na het zien van de Garmin grafiek juist zo trots
SPOILER
Op maandag 12 mei 2014 16:02 schreef Nanook24 het volgende: Ik kan je Garmin grafiekje inderdaad niet zien flipsen. Het kan zijn dat de schaling op Endomondo anders is waardoor je grafiek er grilliger uit ziet.
Zojuist op "zichtbaar voor iedereen" gezet, helpt dat? Maar delen op Facebook lijkt ook niet te lukken, nog even verder prutsen dus.
quote:
(En het is dus uiteindelijk gelukt om de juiste papieren te bemachtigen om weer naar huis te kunnen?)
Het kostte wat meer moeite dan gehoopt, maar dan zie je de andere kant van de medaille ook eens zullen we maar denken (ik zat dus in het hok met "illegalen" die zouden worden teruggestuurd).
Edit: Gevonden
Even teruggelezen: leuke team indelingen voor de Ekiden. Super gedaan Maleduck Als team 6 de ModderFok!ers gaan heten, dan val ik al asfaltjunkie wel wat uit de toon. Om toch een beetje mee te doen zal ik dan over het middenterrein van de atletiekbaan lopen (altijd goed voor de eindtijd )
Op maandag 12 mei 2014 17:45 schreef flipsen het volgende: Ik had wel wat meer precisie van de Garmin verwacht op het kaartje eigenlijk. Of is dat dan toch het nadeel van een bosrijke omgeving?
Natte bladeren zijn echt een ramp in combinatie met GPS.
En schijnbaar is mijn heup hypermobiel (polsen en handen/vingers ook). Moet ik braaf oefeningen doen om die spieren te leren de boel bij elkaar te houden.
Kan er op zich wel mee hardlopen. Ze wilde het liefst dat ik nog een week niet loop, maar ik mag het wel proberen. Als ik pijn krijg (tijdens of naderhand) weer rust nemen. Te ver gaan sloopt verder niks maar kost me weer wat extra hersteltijd.
Dusssss ik ga vrijdag een testloopje doen van een km of 3 en als dat goed gaat ga ik zondag gewoon proberen in Hoorn.
En schijnbaar is mijn heup hypermobiel (polsen en handen/vingers ook). Moet ik braaf oefeningen doen om die spieren te leren de boel bij elkaar te houden.
Kan er op zich wel mee hardlopen. Ze wilde het liefst dat ik nog een week niet loop, maar ik mag het wel proberen. Als ik pijn krijg (tijdens of naderhand) weer rust nemen. Te ver gaan sloopt verder niks maar kost me weer wat extra hersteltijd.
Dusssss ik ga vrijdag een testloopje doen van een km of 3 en als dat goed gaat ga ik zondag gewoon proberen in Hoorn.
voor de Garmin! voor dat er niks kapot is in je heup! voor oefeningen doen.
Zo. Hobbeldebobbelde5km. En dan zo maar 's foto's maken bij Wolve's Trunce. Dat risico ga ik maar niet meer nemen met allerlei rivieroversteken en steile klimmen en afdalingen!
Op maandag 12 mei 2014 18:23 schreef motorbloempje het volgende: Zo. Hobbeldebobbelde5km. En dan zo maar 's foto's maken bij Wolve's Trunce. Dat risico ga ik maar niet meer nemen met allerlei rivieroversteken en steile klimmen en afdalingen!
Verstandig!
Heel lenig maar ietsje te lenig. En dan gaan je spieren dus in protest. En je maakt je bewegingen verkeerd.
Okee, dat klinkt aannemelijk. Zelf ben ik alles behalve lenig, op één ding na: mijn kleermakerszit. Mensen raken meestal in paniek als ze het zien en kunnen het niet nadoen.