De framing slaat blijkbaar goed aanquote:Op woensdag 14 mei 2014 09:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
D66 bestaat al wel wat langer en heeft wel wat meer onderwerpen. Het idee dat we bij gratie van Wilders bestaan is echt nonsens.
Mwa, ik hoor het frame weinig meer. Het is een beetje net zo'n retro uitspraak aan het worden als: "Geert Wilders scoort altijd lager in de peilingen dan op de verkiezingsdag eruit komt!!"quote:
Dat stel ik ook niet, ik stel slechts dat D66 in een zeer diep en donker zwart gat zat en dat het vooral dankzij Wilders-Pechtold daar nu uit is gekomen. Dus wat gebeurt er als Wilders-Pechtold wegvalt? Terug in het zwarte gat of heeft de partij inmiddels voldoende vooruitgang gemaakt dat er meer is dan dat? Natuurlijk had de partij in het verleden een fundament gelegd maar dat zwarte gat ontstond doordat de D66'ers zelf op een gegeven moment niet meer wisten waar D66 nu precies voor staat op het moment dat van Mierlo wegviel.quote:D66 bestaat al wel wat langer en heeft wel wat meer onderwerpen. Het idee dat we bij gratie van Wilders bestaan is echt nonsens.
Denk je nu werkelijk dat de gemiddelde kiezer van D66 dat stemt vanwege Geert Wilders?quote:Op donderdag 15 mei 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet, ik stel slechts dat D66 in een zeer diep en donker zwart gat zat en dat het vooral dankzij Wilders-Pechtold daar nu uit is gekomen. Dus wat gebeurt er als Wilders-Pechtold wegvalt? Terug in het zwarte gat of heeft de partij inmiddels voldoende vooruitgang gemaakt dat er meer is dan dat? Natuurlijk had de partij in het verleden een fundament gelegd maar dat zwarte gat ontstond doordat de D66'ers zelf op een gegeven moment niet meer wisten waar D66 nu precies voor staat op het moment dat van Mierlo wegviel.
Hoe krijg je deze onzin toch verzonnen? Je hangt echt veel te veel op aan zo'n Pipo als Wilders. Nog even een tip, blind Geenstijl volgen als het om politieke analyses gaat is wellicht niet de slimste actiequote:Op donderdag 15 mei 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet, ik stel slechts dat D66 in een zeer diep en donker zwart gat zat en dat het vooral dankzij Wilders-Pechtold daar nu uit is gekomen. Dus wat gebeurt er als Wilders-Pechtold wegvalt? Terug in het zwarte gat of heeft de partij inmiddels voldoende vooruitgang gemaakt dat er meer is dan dat? Natuurlijk had de partij in het verleden een fundament gelegd maar dat zwarte gat ontstond doordat de D66'ers zelf op een gegeven moment niet meer wisten waar D66 nu precies voor staat op het moment dat van Mierlo wegviel.
Ik volg niet blind Geenstijl, ik volg pluriforme media. Ook Geenstijl voegt toe aan de informatievoorziening aangezien vanuit een andere invalshoek zaken worden bekeken als dat bijv. Buitenhof, Nieuwsuur, de Volkskrant etc. doen. We zullen het wel zien hoeveel mensen er straks op D66 gaan stemmen zogauw die polarisatie wegvalt. Hexagon en jij zijn aardig op de hoogte van wat D66 wil maar zou de modale Nederlander dat ook weten? D66 komt volgens mij vooral in het nieuws met stoutmoedige hervormingsplannen voor de woningmarkt en de arbeidsmarkt, hoeveel steun zou D66 hiervoor krijgen in Nederland?quote:Op donderdag 15 mei 2014 07:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe krijg je deze onzin toch verzonnen? Je hangt echt veel te veel op aan zo'n Pipo als Wilders. Nog even een tip, blind Geenstijl volgen als het om politieke analyses gaat is wellicht niet de slimste actie.
Te gemakkelijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 00:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
GroenLinks grossiert in onzin. Daarom is die partij impopulair. Hier windmolens bouwen terwijl in Azië en Afrika een bevolkingsexplosie gaande is, is volkomen onzinnig. GroenLinks is nog steeds vóór werkschuw tuig (krakers) en haalt het liefst heel Afrika hier heen. Geen enkele normale werkende Nederlander - die een baan heeft buiten de gesubsidieerde sector - heeft iets aan deze partij.
Ze hebben hun ware aard laten zien met de forensentaks. Hardwerkende mensen die een paar honderd euro krijgen om een deel van hun reiskosten te betalen werden neergezet als 'happy few'. Veel actieve GroenLinkers hebben nog nooit van hun leven in een auto gezeten.
Volgens mij zijn er nog wel meer redenen te bedenken waarom iemand op D66 zou stemmen? (Bijv. meer gericht op individuele vrijheid dan de VVD, toch een sociaal-economische koers die wat meer aan de rechterkant van het spectrum zit)quote:Op woensdag 14 mei 2014 01:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zolang Wilders actief is en Pechtold zijn tegenstander kan spelen wel, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren zogauw dat wegvalt.
Dus eigenlijk beweer je dat de D66 kiezers dom zijn en al jaren als een kip zonder kop op een partij stemmen die standpunten heeft waar ze het mee oneens zijn?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 00:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik volg niet blind Geenstijl, ik volg pluriforme media. Ook Geenstijl voegt toe aan de informatievoorziening aangezien vanuit een andere invalshoek zaken worden bekeken als dat bijv. Buitenhof, Nieuwsuur, de Volkskrant etc. doen. We zullen het wel zien hoeveel mensen er straks op D66 gaan stemmen zogauw die polarisatie wegvalt. Hexagon en jij zijn aardig op de hoogte van wat D66 wil maar zou de modale Nederlander dat ook weten? D66 komt volgens mij vooral in het nieuws met stoutmoedige hervormingsplannen voor de woningmarkt en de arbeidsmarkt, hoeveel steun zou D66 hiervoor krijgen in Nederland?
Nee hoor. Ik vraag me slechts hardop af hoeveel zetels de partij momenteel te danken heeft aan haar agenda en hoeveel zetels de partij te danken heeft aan die ene persoon die de hele tijd in de media komt. Het zal wel blijken zogauw Pechtold wegvalt.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk beweer je dat de D66 kiezers dom zijn en al jaren als een kip zonder kop op een partij stemmen die standpunten heeft waar ze het mee oneens zijn?
Dan nog. Waarom zouden ze stemmen op iemand die allemaal dingen roept waar ze het van harte mee oneens zijn?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vraag me slechts hardop af hoeveel zetels de partij momenteel te danken heeft aan haar agenda en hoeveel zetels de partij te danken heeft aan die ene persoon die de hele tijd in de media komt.
Volgens mij is dit toch weer een teken van blind Geenstijl volgen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vraag me slechts hardop af hoeveel zetels de partij momenteel te danken heeft aan haar agenda en hoeveel zetels de partij te danken heeft aan die ene persoon die de hele tijd in de media komt. Het zal wel blijken zogauw Pechtold wegvalt.
Jij zou eens moeten weten hoe ver jij naast de waarheid zit. Ik heb het afgelopen jaar hooguit 10-20 dagen Geenstijl bekeken.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 08:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit toch weer een teken van blind Geenstijl volgen.
Of groeit D66 vooral omdat het huidige kabinet weinig populair is vanwege een ongekend groot pakket aan bezuinigingen en lastenverhogingen?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij zou eens moeten weten hoe ver jij naast de waarheid zit. Ik heb het afgelopen jaar hooguit 10-20 dagen Geenstijl bekeken.
Ik constateer zelf ook wel dat Pechtold momenteel veel stemmen trekt voor D66 door de hele tijd op een bepaalde manier in de media te verschijnen. Nu zullen die mensen niet op D66 stemmen als ze helemaal niets in D66 zien maar we zullen moeten afwachten ofdat deze kiezers trouw blijven aan D66 zogauw Pechtold wegvalt. De tijd zal het leren.
D66 zal uiteraard moeten wennen aan een wisseling van de wacht. Maar dat geld voor alle partijen. Zolang de fractie geen brave slapjanus naar voren schuift komt het wel goed.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij zou eens moeten weten hoe ver jij naast de waarheid zit. Ik heb het afgelopen jaar hooguit 10-20 dagen Geenstijl bekeken.
Ik constateer zelf ook wel dat Pechtold momenteel veel stemmen trekt voor D66 door de hele tijd op een bepaalde manier in de media te verschijnen. Nu zullen die mensen niet op D66 stemmen als ze helemaal niets in D66 zien maar we zullen moeten afwachten ofdat deze kiezers trouw blijven aan D66 zogauw Pechtold wegvalt. De tijd zal het leren.
Dat is natuurlijk wind in de zeilen van de oppositie maar dan nog profiteert de ene partij er meer van dan de andere. Pechtold profileert zich een beetje als de gevatte belhamel die niet alleen als een van de weinigen op een serieuze manier het debat aan probeert te gaan met Wilders maar ook best wel fel reageert op het kabinet. Kiezers waarderen dat. Prima hoor maar ik ben wel benieuwd hoeveel van die stemmen overblijven wanneer Pechtold wegvalt aangezien ik de indruk heb dat D66 niet echt een duidelijk profiel heeft buiten het feit dat het sociaaleconomisch liberaal is en cultureel progressief is.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of groeit D66 vooral omdat het huidige kabinet weinig populair is vanwege een ongekend groot pakket aan bezuinigingen en lastenverhogingen?
Daar zit D66 toch ook tot aan zijn nek in?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of groeit D66 vooral omdat het huidige kabinet weinig populair is vanwege een ongekend groot pakket aan bezuinigingen en lastenverhogingen?
Studie is ook zeer belangrijk. Denk je dat handenarbeid qua export iets oplevert voor Nederland als kinderen in China het voor 50x minder loon doen.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:07 schreef john2406 het volgende:
ik zou het niet weten maar mij staat ook de SP dan beter aan en D66 maar die laatst genoemde denkt volgens mij alleen aan studie ik hoor in iedergeval niet veel anders als dat van hun.
Ik vind ze, gespeeld of niet, toch ook een betrokken partij. Ik stuurde ze een vraag op facebook. Direct goed uitgebouwd antwoord.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar zit D66 toch ook tot aan zijn nek in?
Het voordeel is wel dat D66 zijn handen van alles dat impopulair is af kan trekken, geen falende minsters hoeft te redden en het zo weet te framen dat alles wat de akkoorden prettiger maakt aan de partij te danken lijkt.
Fixedquote:Op woensdag 21 mei 2014 12:28 schreef Nautilus. het volgende:
Volgens mij is GroenLinks een beetje een yuppenpartij. Als het economisch goed gaat, dan gaan mensen sojamelk kopen bij de reformwinkel en met een schepnetje achter de vlinders aan, en dan gaat het ook goed met GroenLinks. Als het economisch minder gaat, gaat het meestal ook minder met GroenLinks, omdat ze niet bekendstaan als een partij met doordachte economische standpunten. Dat zou kunnen veranderen als ze eens regeringsverantwoordelijkheid aanvaarden krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |