abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139937783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 09:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

D66 bestaat al wel wat langer en heeft wel wat meer onderwerpen. Het idee dat we bij gratie van Wilders bestaan is echt nonsens.
De framing slaat blijkbaar goed aan :P
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:53:32 #152
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_139942706
Groenlinks doet het uitstekend. Nog even en ze zijn de PVDA voorbij in de peilingen. Wie had dat ooit kunnen bedenken. :)
  woensdag 14 mei 2014 @ 15:38:06 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139948327
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 10:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De framing slaat blijkbaar goed aan :P
Mwa, ik hoor het frame weinig meer. Het is een beetje net zo'n retro uitspraak aan het worden als: "Geert Wilders scoort altijd lager in de peilingen dan op de verkiezingsdag eruit komt!!"
  donderdag 15 mei 2014 @ 01:40:28 #154
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139972972
quote:
D66 bestaat al wel wat langer en heeft wel wat meer onderwerpen. Het idee dat we bij gratie van Wilders bestaan is echt nonsens.
Dat stel ik ook niet, ik stel slechts dat D66 in een zeer diep en donker zwart gat zat en dat het vooral dankzij Wilders-Pechtold daar nu uit is gekomen. Dus wat gebeurt er als Wilders-Pechtold wegvalt? Terug in het zwarte gat of heeft de partij inmiddels voldoende vooruitgang gemaakt dat er meer is dan dat? Natuurlijk had de partij in het verleden een fundament gelegd maar dat zwarte gat ontstond doordat de D66'ers zelf op een gegeven moment niet meer wisten waar D66 nu precies voor staat op het moment dat van Mierlo wegviel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 15 mei 2014 @ 06:50:26 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139973953
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat stel ik ook niet, ik stel slechts dat D66 in een zeer diep en donker zwart gat zat en dat het vooral dankzij Wilders-Pechtold daar nu uit is gekomen. Dus wat gebeurt er als Wilders-Pechtold wegvalt? Terug in het zwarte gat of heeft de partij inmiddels voldoende vooruitgang gemaakt dat er meer is dan dat? Natuurlijk had de partij in het verleden een fundament gelegd maar dat zwarte gat ontstond doordat de D66'ers zelf op een gegeven moment niet meer wisten waar D66 nu precies voor staat op het moment dat van Mierlo wegviel.
Denk je nu werkelijk dat de gemiddelde kiezer van D66 dat stemt vanwege Geert Wilders?

Er is overigens in de afgelopen zeven jaar een duidelijk nieuwe inhoudelijke koers uitgeschreven en uiteengezet. Verder spreekt de partij doorgaans wel een zetel of 15 aan mensen aan. Tien jaar geleden was dat vertrouwen weg maar dat is ook weer hersteld. In dat proces is de blonde leider vooral van belang zo ergens in 2007-2008.
pi_139974052
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe krijg je deze onzin toch verzonnen? Je hangt echt veel te veel op aan zo'n Pipo als Wilders. Nog even een tip, blind Geenstijl volgen als het om politieke analyses gaat is wellicht niet de slimste actie ;).
pi_140030424
Komt ook door de foute beeldvorming door randfiguren als debiele dibi, halalsema, sap en rosenmussert. Demoniseren van politici, het eeuwige groengezeik en de foute steun aan oorlog als van oorsprong pacifistische partij.
pi_140041469
GroenLinks grossiert in onzin. Daarom is die partij impopulair. Hier windmolens bouwen terwijl in Azië en Afrika een bevolkingsexplosie gaande is, is volkomen onzinnig. GroenLinks is nog steeds vóór werkschuw tuig (krakers) en haalt het liefst heel Afrika hier heen. Geen enkele normale werkende Nederlander - die een baan heeft buiten de gesubsidieerde sector - heeft iets aan deze partij.

Ze hebben hun ware aard laten zien met de forensentaks. Hardwerkende mensen die een paar honderd euro krijgen om een deel van hun reiskosten te betalen werden neergezet als 'happy few'. Veel actieve GroenLinkers hebben nog nooit van hun leven in een auto gezeten.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:21:38 #159
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140042008
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 07:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe krijg je deze onzin toch verzonnen? Je hangt echt veel te veel op aan zo'n Pipo als Wilders. Nog even een tip, blind Geenstijl volgen als het om politieke analyses gaat is wellicht niet de slimste actie ;).
Ik volg niet blind Geenstijl, ik volg pluriforme media. Ook Geenstijl voegt toe aan de informatievoorziening aangezien vanuit een andere invalshoek zaken worden bekeken als dat bijv. Buitenhof, Nieuwsuur, de Volkskrant etc. doen. We zullen het wel zien hoeveel mensen er straks op D66 gaan stemmen zogauw die polarisatie wegvalt. Hexagon en jij zijn aardig op de hoogte van wat D66 wil maar zou de modale Nederlander dat ook weten? D66 komt volgens mij vooral in het nieuws met stoutmoedige hervormingsplannen voor de woningmarkt en de arbeidsmarkt, hoeveel steun zou D66 hiervoor krijgen in Nederland?
#NoDAPL
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:21:43 #160
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_140042013
Populistisch met het millieubewuste linkse volk meepraten maar uiteindelijk een draai naar rechts geven. Zo s-llinks
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:22:20 #161
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140042034
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
GroenLinks grossiert in onzin. Daarom is die partij impopulair. Hier windmolens bouwen terwijl in Azië en Afrika een bevolkingsexplosie gaande is, is volkomen onzinnig. GroenLinks is nog steeds vóór werkschuw tuig (krakers) en haalt het liefst heel Afrika hier heen. Geen enkele normale werkende Nederlander - die een baan heeft buiten de gesubsidieerde sector - heeft iets aan deze partij.

Ze hebben hun ware aard laten zien met de forensentaks. Hardwerkende mensen die een paar honderd euro krijgen om een deel van hun reiskosten te betalen werden neergezet als 'happy few'. Veel actieve GroenLinkers hebben nog nooit van hun leven in een auto gezeten.
Te gemakkelijk. ;)
#NoDAPL
pi_140043599
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 01:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zolang Wilders actief is en Pechtold zijn tegenstander kan spelen wel, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren zogauw dat wegvalt.
Volgens mij zijn er nog wel meer redenen te bedenken waarom iemand op D66 zou stemmen? (Bijv. meer gericht op individuele vrijheid dan de VVD, toch een sociaal-economische koers die wat meer aan de rechterkant van het spectrum zit)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 00:03:51 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140154835
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 00:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik volg niet blind Geenstijl, ik volg pluriforme media. Ook Geenstijl voegt toe aan de informatievoorziening aangezien vanuit een andere invalshoek zaken worden bekeken als dat bijv. Buitenhof, Nieuwsuur, de Volkskrant etc. doen. We zullen het wel zien hoeveel mensen er straks op D66 gaan stemmen zogauw die polarisatie wegvalt. Hexagon en jij zijn aardig op de hoogte van wat D66 wil maar zou de modale Nederlander dat ook weten? D66 komt volgens mij vooral in het nieuws met stoutmoedige hervormingsplannen voor de woningmarkt en de arbeidsmarkt, hoeveel steun zou D66 hiervoor krijgen in Nederland?
Dus eigenlijk beweer je dat de D66 kiezers dom zijn en al jaren als een kip zonder kop op een partij stemmen die standpunten heeft waar ze het mee oneens zijn?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 00:08:37 #164
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140155003
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus eigenlijk beweer je dat de D66 kiezers dom zijn en al jaren als een kip zonder kop op een partij stemmen die standpunten heeft waar ze het mee oneens zijn?
Nee hoor. Ik vraag me slechts hardop af hoeveel zetels de partij momenteel te danken heeft aan haar agenda en hoeveel zetels de partij te danken heeft aan die ene persoon die de hele tijd in de media komt. Het zal wel blijken zogauw Pechtold wegvalt.
#NoDAPL
  dinsdag 20 mei 2014 @ 00:09:55 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140155043
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik vraag me slechts hardop af hoeveel zetels de partij momenteel te danken heeft aan haar agenda en hoeveel zetels de partij te danken heeft aan die ene persoon die de hele tijd in de media komt.
Dan nog. Waarom zouden ze stemmen op iemand die allemaal dingen roept waar ze het van harte mee oneens zijn?
pi_140158402
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik vraag me slechts hardop af hoeveel zetels de partij momenteel te danken heeft aan haar agenda en hoeveel zetels de partij te danken heeft aan die ene persoon die de hele tijd in de media komt. Het zal wel blijken zogauw Pechtold wegvalt.
Volgens mij is dit toch weer een teken van blind Geenstijl volgen.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:36:49 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140159721
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 08:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij is dit toch weer een teken van blind Geenstijl volgen.
Jij zou eens moeten weten hoe ver jij naast de waarheid zit. Ik heb het afgelopen jaar hooguit 10-20 dagen Geenstijl bekeken. ;)
Ik constateer zelf ook wel dat Pechtold momenteel veel stemmen trekt voor D66 door de hele tijd op een bepaalde manier in de media te verschijnen. Nu zullen die mensen niet op D66 stemmen als ze helemaal niets in D66 zien maar we zullen moeten afwachten ofdat deze kiezers trouw blijven aan D66 zogauw Pechtold wegvalt. De tijd zal het leren.
#NoDAPL
pi_140159867
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij zou eens moeten weten hoe ver jij naast de waarheid zit. Ik heb het afgelopen jaar hooguit 10-20 dagen Geenstijl bekeken. ;)
Ik constateer zelf ook wel dat Pechtold momenteel veel stemmen trekt voor D66 door de hele tijd op een bepaalde manier in de media te verschijnen. Nu zullen die mensen niet op D66 stemmen als ze helemaal niets in D66 zien maar we zullen moeten afwachten ofdat deze kiezers trouw blijven aan D66 zogauw Pechtold wegvalt. De tijd zal het leren.
Of groeit D66 vooral omdat het huidige kabinet weinig populair is vanwege een ongekend groot pakket aan bezuinigingen en lastenverhogingen?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:47:23 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140159978
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

D66 zal uiteraard moeten wennen aan een wisseling van de wacht. Maar dat geld voor alle partijen. Zolang de fractie geen brave slapjanus naar voren schuift komt het wel goed.

Maar historisch gezien is D66 een partij met standpunten die ongeveer 10-15 zetels aan mensen aanspreekt. Dat dat tien jaar geleden even wat minder was door allerlei toestanden doet daar weinig aan af.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:48:58 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140160022
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of groeit D66 vooral omdat het huidige kabinet weinig populair is vanwege een ongekend groot pakket aan bezuinigingen en lastenverhogingen?
Dat is natuurlijk wind in de zeilen van de oppositie maar dan nog profiteert de ene partij er meer van dan de andere. Pechtold profileert zich een beetje als de gevatte belhamel die niet alleen als een van de weinigen op een serieuze manier het debat aan probeert te gaan met Wilders maar ook best wel fel reageert op het kabinet. Kiezers waarderen dat. Prima hoor maar ik ben wel benieuwd hoeveel van die stemmen overblijven wanneer Pechtold wegvalt aangezien ik de indruk heb dat D66 niet echt een duidelijk profiel heeft buiten het feit dat het sociaaleconomisch liberaal is en cultureel progressief is.
#NoDAPL
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:49:29 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_140160035
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar zit D66 toch ook tot aan zijn nek in?

Het voordeel is wel dat D66 zijn handen van alles dat impopulair is af kan trekken, geen falende minsters hoeft te redden en het zo weet te framen dat alles wat de akkoorden prettiger maakt aan de partij te danken lijkt.
pi_140191362
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:07 schreef john2406 het volgende:
ik zou het niet weten maar mij staat ook de SP dan beter aan en D66 maar die laatst genoemde denkt volgens mij alleen aan studie ik hoor in iedergeval niet veel anders als dat van hun.
Studie is ook zeer belangrijk. Denk je dat handenarbeid qua export iets oplevert voor Nederland als kinderen in China het voor 50x minder loon doen.

Door de kennis in NL te hebben kunnen we mee met de grotere landen. Indien dit niet gebeurt moet het andere plan van D66 in werking gaan: Brussels reet noodgedwongen likken omdat we anders in de toekomst op onze neus gaan vallen.
pi_140191722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar zit D66 toch ook tot aan zijn nek in?

Het voordeel is wel dat D66 zijn handen van alles dat impopulair is af kan trekken, geen falende minsters hoeft te redden en het zo weet te framen dat alles wat de akkoorden prettiger maakt aan de partij te danken lijkt.
Ik vind ze, gespeeld of niet, toch ook een betrokken partij. Ik stuurde ze een vraag op facebook. Direct goed uitgebouwd antwoord.

Ook komen ze op voor dingen die mij persoonlijk aanspreken. Studies, homohuwelijk, downloaden en streamen. Zelfs al zin het vanzelfsprekende onderwerpen of onderwerpen die onhaalbaar zouden zijn. Er is toch over nagedacht.

Ten laatste sluit de partij aan bij mijn karakter. Die-hard optimist.
Het is geen klaagpartij zoals geboren oppositieschreeuwers Wilders en van der Stoep (A50). Ipv kritiek zonder oplossingen te geven komen ze met innoverende doelstellingen. Bijvoorbeeld ipv het eindeloos snijden in de zorg dat nu de landbouwsubsidies deels terug gehouden worden.

Bonus: kam iemand mij eigenlijk uitleggen waarvoor men altijd bespaart/bezuinigt op de zorg,
iets wat mij toch heel belangrijk lijkt?!
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:28:04 #174
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_140200223
Volgens mij is GroenLinks een beetje een yuppenpartij. Als het economisch goed gaat, dan gaan mensen sojamelk kopen bij de reformwinkel en met een schepnetje achter de vlinders aan, en dan gaat het ook goed met GroenLinks. Als het economisch minder gaat, gaat het meestal ook minder met GroenLinks, omdat ze niet bekendstaan als een partij met doordachte economische standpunten. Dat zou kunnen veranderen als ze eens regeringsverantwoordelijkheid aanvaarden.
pi_140200352
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:28 schreef Nautilus. het volgende:
Volgens mij is GroenLinks een beetje een yuppenpartij. Als het economisch goed gaat, dan gaan mensen sojamelk kopen bij de reformwinkel en met een schepnetje achter de vlinders aan, en dan gaat het ook goed met GroenLinks. Als het economisch minder gaat, gaat het meestal ook minder met GroenLinks, omdat ze niet bekendstaan als een partij met doordachte economische standpunten. Dat zou kunnen veranderen als ze eens regeringsverantwoordelijkheid aanvaarden krijgen
Fixed ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')