abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139883172
Gefeliciteerd Stefanie!! :D

Dyre, mijn moeder raadde me ook zwangerschapsgym aan, maar kan zoiets hier in de buurt niet vinden! :( wel een cursus samen bevallen, maar geen idee wat het verschil tussen al die cursussen eigenlijk is, haha! Wat doe je bij gym?

Vandaag een goed dagje gehad, de eerste tekenen van nesteldrang? Flink wezen poetsen in de slaapkamer, compleet leeg gehaald en gestofzuigd en gepoetst, heerlijk schoon nu! O+ en daarna was ik onze ranzige badkamer ook zat! dus daar ook even flink geschrobt :P Bij de Etos m'n zwangerdoos gehaald -Wat zijn die newborn speentjes kleeeeeeeein- en net lekker met vriend naar de film geweest :) heerlijk!
pi_139883305
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:32 schreef Hobbesje het volgende:
Twinkle balen! Maar er is nog tijd genoeg. M. (onze tweede) heeft zich met de 36 weken pas goed gedraaid. Duim voor je!

GM gefeliciteerd! Wat leuk zo'n bos bloemen.

Stefanie nogmaals gefeliciteerd! Mooie naam! Een voorspoedig herstel gewenst.

Hier hebben we een datum voor de ks! 3 juni. Als ik het haal, dan zijn al onze kids op een dinsdag geboren.
Vandaag bloed geprikt en vanmiddag gebeld dat ik de dag voor de operatie nogmaals bloed moet prikken. Denk vanwege de afwijkende antistoffen.
Morgen afspraak met de anesthesist.
Nu komt het ineens wel heel dichtbij *slik*
Spannend joh!

Dyre een doorbraak :D
wanneer maak je nou eens een buikfoto? 25 weken bollie moet te zien zijn :P
S. 2014
J. 2016
pi_139883362
Spees, mooie echo!!

Verder enorm dement. En vandaag voor het eerst half jankend in m'n auto gezeten toen ik peuter ging ophalen van het kdv, ik had weer een verkeerde beweging oid gemaakt waardoor ik steeds door de linkerkant van m'n heup leek te zakken van de pijn. En dus ook voor het eerst hardop heb uitgesproken dat ik er wel een beetje klaar mee ben, met zwanger zijn.

Peuter kwam 2 dagen nadat ik ongeveer hetzelfde zei :-P

Wel goedgekeurd weer bij de vk, gup ik nu helemaal ingedaald. Dat idee had ik al want ik waggel nu ipv loop.
Tralalalaaa
  maandag 12 mei 2014 @ 21:59:54 #204
344469 Amsel
zonder t
pi_139884768
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

waar woon jij!? :P

Randstad! Dus daar zou ik het echt niet verwachten ofzo :P
pi_139885663
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:59 schreef Amsel het volgende:

[..]

Randstad! Dus daar zou ik het echt niet verwachten ofzo :P
nee idd... naja prettige verrassing.

mup ligt op t moment heel laag volgens mij, heb t gevoel dat ze ieder moment kan gaan zwaaien of dr voet naar buiten trapt... :')
S. 2014
J. 2016
pi_139885957
Stefanie, fijn dat jullie weer thuis zijn. Hopelijk verloopt je herstel voorspoedig. Geniet van je dochtertje!

Ik heb me vandaag aangemeld voor een cursus en vanavond hebben we kennis gemaakt met een eventuele gastouder. Goed gevoel bij! Morgen gaan we nog bij een kdv kijken. Komt een hoop bij kijken zeg, zwanger zijn. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:18:15 #207
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139889163
Twinkle hoop dat ie nog gaat draaien!

Hobbesje 3 juni is een heeeeele mooie datum O+ mijn trouwdag ^)

Krijgertje ik doe nu de cursus Samen bevallen en vind het echt super fijn. Kleine vaste groep stelletjes die ongeveer even ver zijn. En er is veel aandacht voor allerlei theorie rondom de bevalling (de verschillende fases van de bevalling, pijnstilling, massagetechnieken, kunstverlossingen, eerste contact met de baby en kraamtijd en natuurlijk de verschillende ademhalingstechnieken en pershoudingen). Er is altijd een halve avond theorie en een halve avond praktijk waarbij je dus de ademhalingstechnieken, pershoudingen leert en massage. Ik had hiervoor zwangerschapsyoga gedaan maar dat was behoorlijk zweverig, weinig praktische info en ik kon behalve met de ademhalingstechnieken en oefeningen voor je spieren niet veel ermee. Denk dat je voor jezelf moet kijken waar je behoefte aan hebt en wat bij je past.

En over cursus gesproken. Vanavond ging het dus over kunstverlossingen en dus ook de keizersnede. En zij vertelde dus ook dat een spoed-KS onder narcose is en met verticale snee en dat je partner er meestal ook niet bij mag zijn :{ Zei dus dat ik laatst nog gehoord heb dat dat tegenwoordig niet meer zo is, maar de anesthesist die zij kort geleden nog had gesproken vertelde juist dit.

Uiteindelijk is het afwachten wat het protocol is in het ziekenhuis waar ik dan wil bevallen, mocht het komen tot een stuitbevalling/ KS. Maar ik vind het hele idee van een spoed-KS op deze manier ZO naar, dat ik geneigd ben om dan maar meteen te gaan voor een geplande natuurlijke KS ipv eerst een stuitbevalling te proberen en te eindigen met een spoed-KS. Maar goed… het is nog veel te vroeg om daar nu al knopen over door te hakken maar het houdt met wel bezig :{
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_139889467
Hopelijk word er nog gewoon gedraaid Chanty, maar ik snap die gedachtengang zeker wel. Goed idee om uit te zoeken hoe het in jouw ziekenhuis zit.. (en je tweede keus? mocht er geen plek zijn die dag/nacht?)

Hier net aangemeld voor zwangerschapsyoga *O* de site zag er wel nuchter uit en ik mag al beginnen bij 5 maanden, veel cursussen moet je doen zodat ze aflopen als je 38 weken bent.. dus kan ik eventueel ook nog iets anders doen. Vind het wel fijn om een beetje in beweging te blijven.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:27:04 #209
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139889651
Chanty dat is een super spoed ks dat komt echt bijna niet voor :*
  maandag 12 mei 2014 @ 23:28:32 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_139889734
Cursussen ja, ik zal me daar ook eens in verdiepen.

Stefanie, fijn dat jullie weer lekker thuis zijn! Geniet van elkaar O+
disclaimer
  maandag 12 mei 2014 @ 23:32:12 #211
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139889916
Ik ben gewoon een beetje zenuwachtig voor mn afspraak met de gyn morgen.. Wat zou de datum wordrn dat we ons dochtertje eindelijk mogen ontmoeten?? :o :D :@ kan hooguit 2weken duren nog.. Wow
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  maandag 12 mei 2014 @ 23:39:18 #212
52229 Chanty
pi_139890268
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
Chanty dat is een super spoed ks dat komt echt bijna niet voor :*
Dat was wat mignonne ook zei dus hoop dat het zo is. Volgens de cursusleidster was haar iets anders verteld. Maarja… ik kan me voorstellen dat het in het Trammelant ziekenhuis hier inderdaad nog zo gaat terwijl een gerenommeerd ziekenhuis in Den Haag het wel anders regelt :+ Pfff ik ben wel blij als deze week voorbij is, hopelijk weet ik dan hoe het verder gaat; of draaien mogelijk is, of dat ik idd naar het ziekenhuis wordt overgedragen.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 06:53:09 #213
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139894587
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 23:39 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat was wat mignonne ook zei dus hoop dat het zo is. Volgens de cursusleidster was haar iets anders verteld. Maarja… ik kan me voorstellen dat het in het Trammelant ziekenhuis hier inderdaad nog zo gaat terwijl een gerenommeerd ziekenhuis in Den Haag het wel anders regelt :+ Pfff ik ben wel blij als deze week voorbij is, hopelijk weet ik dan hoe het verder gaat; of draaien mogelijk is, of dat ik idd naar het ziekenhuis wordt overgedragen.
:*
En wat Bubs (en Mignonne) zeggen, zo'n ks is alleen bij superspoed. Mijn ks was ook spoed ivm foetale nood en werd ook met ruggenprik en mini-horizontale-snee gedaan.

Ik hoop dat je snel de info krijgt zodat je een echt plan kan maken. Ga je voor een draaipoging als je de kans krijgt?
pi_139894662
Ik zou onder narcose gaan als het een ks zou worden. Dat was me van tevoren verteld. Was in het LUMC trouwens, en dat is toch ook niet een of ander streekziekenhuisje. Zou het beleid niet per ziekenhuis verschillen? Of misschien was het bij mij anders omdat het een tweeling was, dat zou ook nog kunnen.

Ik hoop dat Fernando zo lief is om uit zichzelf even om te draaien.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 07:28:54 #215
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_139894746
Gefeliciteerd Stefanie!

Over 2 uurtjes echo, ben zo zenuwachtig weer :X
pi_139894789
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 21:34 schreef krijgerrtje het volgende:

Dyre, mijn moeder raadde me ook zwangerschapsgym aan, maar kan zoiets hier in de buurt niet vinden! :( wel een cursus samen bevallen, maar geen idee wat het verschil tussen al die cursussen eigenlijk is, haha! Wat doe je bij gym?

Ik wilde een heel verhaal typen, maar Chanty zegt eigenlijk precies wat ik wil vertellen :D Alleen is deze cursus alleen voor de zwangeren en is er 1 les met de partner erbij.

Snoenk, spannend! Maar ook zo leuk, geniet ervan!

GM vandaag 1 jaar getrouwd! *O*
pi_139894893
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 07:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik zou onder narcose gaan als het een ks zou worden. Dat was me van tevoren verteld. Was in het LUMC trouwens, en dat is toch ook niet een of ander streekziekenhuisje. Zou het beleid niet per ziekenhuis verschillen? Of misschien was het bij mij anders omdat het een tweeling was, dat zou ook nog kunnen.

Ja dat komt vooral door het tweeling verhaal. Waar je bij jou bang voor bent is dat als die eerste eruit is, dat dan de navelstreng van de tweede uitzakt en afgeklemd wordt. Dan heb je dus echt spoed-spoed en heb je geen half uur de tijd om het kind eruit te snijden. Dan heb je het eerder over minuten en fingers crossed. Dan wordt er inderdaad geen tijd verloren met vader laten omkleden in een OK-pak en een spinale prik zetten. Dan is de allersnelste manier gewoon kap erop en snijden.

Chanty je hoeft er écht niet bang voor te zijn. Een verticale snede is écht achterhaald :X zo gebeurde sectio's vroeger inderdaad, ik geloof dat de kans op een scheurend litteken bij een volgende zwangerschap bij een verticale of T incisie iets van 5 tot 10% is (zonder bijstimulatie). Bij een lage horizontale snede is dat 0,5% zonder bijstimulatie.

Jij bent een slanke gezonde vrouw zonder allerlei toestanden in je voorgeschiedenis. Een anesthesist hoeft bij jou niet ernstig te gaan nadenken over welk type narcose hij moet gaan zetten. Doorgaans is een ruggenprik lastiger te zetten naarmate BMI hoger is. En een keizersnede bij een hoog BMI ( >40 ) is geen kattenpis :X.

Ze grijpen niet voor niets laagdrempeliger in bij een stuitligging hè, ze gaan echt niet tot het uiterste om vervolgens jou een traumatiserende keizersnede aan te doen. :*
Mocht je toch gewoon vragen hebben en met dit soort angsten zitten: vraag ajb om een consult bij de anesthesist! Die kan je gewoon de hele procedure uitleggen.
:)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:06:39 #218
52229 Chanty
pi_139895011
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 06:53 schreef GotC het volgende:

[..]

:*
En wat Bubs (en Mignonne) zeggen, zo'n ks is alleen bij superspoed. Mijn ks was ook spoed ivm foetale nood en werd ook met ruggenprik en mini-horizontale-snee gedaan.

Ik hoop dat je snel de info krijgt zodat je een echt plan kan maken. Ga je voor een draaipoging als je de kans krijgt?
Ja absoluut zeker een draaipoging :Y Dus hoop echt echt echt heel erg dat het gewoon wel kan ondanks voorliggende placenta. Ik geloof er niet meer in dan hij uit zichzelf nog gaat draaien. Hij vindt het blijkbaar veel te fijn zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 07:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat komt vooral door het tweeling verhaal. Waar je bij jou bang voor bent is dat als die eerste eruit is, dat dan de navelstreng van de tweede uitzakt en afgeklemd wordt. Dan heb je dus echt spoed-spoed en heb je geen half uur de tijd om het kind eruit te snijden. Dan heb je het eerder over minuten en fingers crossed. Dan wordt er inderdaad geen tijd verloren met vader laten omkleden in een OK-pak en een spinale prik zetten. Dan is de allersnelste manier gewoon kap erop en snijden.

Chanty je hoeft er écht niet bang voor te zijn. Een verticale snede is écht achterhaald :X zo gebeurde sectio's vroeger inderdaad, ik geloof dat de kans op een scheurend litteken bij een volgende zwangerschap bij een verticale of T incisie iets van 5 tot 10% is (zonder bijstimulatie). Bij een lage horizontale snede is dat 0,5% zonder bijstimulatie.

Jij bent een slanke gezonde vrouw zonder allerlei toestanden in je voorgeschiedenis. Een anesthesist hoeft bij jou niet ernstig te gaan nadenken over welk type narcose hij moet gaan zetten. Doorgaans is een ruggenprik lastiger te zetten naarmate BMI hoger is. En een keizersnede bij een hoog BMI ( >40 ) is geen kattenpis :X.

Ze grijpen niet voor niets laagdrempeliger in bij een stuitligging hè, ze gaan echt niet tot het uiterste om vervolgens jou een traumatiserende keizersnede aan te doen. :*
Mocht je toch gewoon vragen hebben en met dit soort angsten zitten: vraag ajb om een consult bij de anesthesist! Die kan je gewoon de hele procedure uitleggen.
Ik ga er maar gewoon even vanuit dat je gelijk hebt en dat die anesthesist die mijn cursusleidster heeft gesproken in een achterhaal ziekenhuis werkt :P Maar ik ga zeer zeker als het zover komt een afspraak maken met de anesthesist ja. Maar goed, eerst woensdag afwachten, en dan maar zien wanneer een eventuele draaipoging gedaan kan worden.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:07:20 #219
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139895017
mijn mama had overigens 31 jaar geleden een spoed keizersnede bij mij (was gepland voor drie uur maar mijn hartslag viel weg om iets voor kwart voor twaalf), en die heeft gewoon een lage horizontale incisie.
in t oude azl/lumc trouwens.
Kwak
pi_139895104
Bij mijn broer ging het helemaal goed *O* 200% meegevallen. Wat een opluchting!
En mn ex ook nog gesproken, ook 200% meegevallen. Voelt even als rust in de tent/hoofd!

Ow en goedemorgen iedereen :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:22:05 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_139895145
Fijn, lingue! Dat zal vast wel opluchten.

Ik ging op de weegschaal dus. Waar het gewicht er tot een week of 16 langzaam bij kwam, gaat het nu ineens sneller en ik ging stiekem toch een beetje huilen toen ik drie cijfers zag ineens :@
Dus de weegschaal gaat even in de ban, evenals Tony Chocolonely :')
disclaimer
pi_139895284
Hier ook 3 cijfers zo nu op t einde... Nouja ben t straks weer kwijt.

Meld... Ruk geslapen dus ga nu maar weer tukken! Buik is rustig, verwacht geen actie vandaag (ook al weet je t maar nooit).
Tralalalaaa
pi_139895317
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 07:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja en dat was precies wat er gebeurde. :{

Edit: behalve dan die ks (want dan had hij het er volgens mij nooit goed vanaf gebracht ;( ) al zeiden ze bij de nacontrole dat ze in deze situatie 15-20 minuten tijd hebben. Maar als ik zag hoe S eraan toe was na 6 minuten foetale nood, dan ben ik blij dat het beeld van 20 minuten me bespaard is gebleven.
pi_139895337
Wat fijn Lingue, want je zag er zo tegenop!

Ik ben tot nu toe 6kg aangekomen. Reacties van collega's wederom van 'Oh wat weinig is dat wel gezond' tot 'Oh nu moet je wel gaan oppassen met dat eten voor twee' :') . Zwanger zijn is echt een heel goede oefening in niet luisteren naar commentaar.

En vandaag geniet ik van mijn nieuwe lesrooster met vrije dinsdag. Ik ga helemaal NIKS doen 8-) .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2014 08:39:43 ]
pi_139895343
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:06 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja absoluut zeker een draaipoging :Y Dus hoop echt echt echt heel erg dat het gewoon wel kan ondanks voorliggende placenta. Ik geloof er niet meer in dan hij uit zichzelf nog gaat draaien. Hij vindt het blijkbaar veel te fijn zo.

[..]

Ik ga er maar gewoon even vanuit dat je gelijk hebt en dat die anesthesist die mijn cursusleidster heeft gesproken in een achterhaal ziekenhuis werkt :P Maar ik ga zeer zeker als het zover komt een afspraak maken met de anesthesist ja. Maar goed, eerst woensdag afwachten, en dan maar zien wanneer een eventuele draaipoging gedaan kan worden.
Hahaha nouja wie weet :D

Maar goed, ieder zn vakgebied hè... De anesthesist gaat over de verdoving, de gynaecoloog gaat over de keizersnede. De anesthesist heeft niets te zeggen over wat voor soort incisie de gyn gaat maken. Het is dus echt wel wat te kort door de bocht van die cursusleidster om te zeggen dat 'een anesthesist' zegt dat het altijd onder algeheel gebeurd en altijd met verticale incisie. Daar gaat diegene helemaal niet over, en algeheel is echt heel zeldzaam. Misschien zit het hem in de perceptie van het woordje "spoed".

Een secundaire keizersnede (dus als je al weeën hebt gehad eerst, dan is ie secundair), heet in de volksmond een spoedkeizersnede. Mensen zelf hebben daar altijd grote verhalen over "er was spoed en hij/zij moest er NU uit". Als je dan verder gaat vragen dan blijkt vaak dat er tussen het moment van besluiten tot een keizersnede en de daadwerkelijke keizersnede rustig nog een uur kan zitten.
Die anesthesist denkt bij spoed misschien wel juist aan die situaties waarin het echt fingers crossed is en er idd geen tijd is voor 'bijzaken'. Er kan zoveel ruis zitten in dat soort communicatiedingen.
pi_139895408
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:37 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja en dat was precies wat er gebeurde. :{

Edit: behalve dan die ks (want dan had hij het er volgens mij nooit goed vanaf gebracht ;( ) al zeiden ze bij de nacontrole dat ze in deze situatie 15-20 minuten tijd hebben. Maar als ik zag hoe S eraan toe was na 6 minuten foetale nood, dan ben ik blij dat het beeld van 20 minuten me bespaard is gebleven.
Ja echt he, ik weet nog dat ik jouw bevalverslag echt met een omg :X heb zitten lezen. Zo heftig om zulke dingen te zien. Ik denk idd dat ze heel veel dingen ook afwegen, het is sowieso niet jouw eerste vaginale bevalling geweest toen, én er is al een heel kind doorheen gegaan kort ervoor dus dan ben je waarschijnlijk sneller met persen op eigen kracht dan dat je op OK bent. Maar halleluja wat is zoiets heftig.
Hoe kijk je er nu op terug verder?
pi_139895411
Chanty, in ons ziekenhuis is er de pre-op-poli waar je zulke scenario's met de anesthesisten kan bespreken. Het is hier (sinds kort, mede door mijn verhaal) de standaard dat elke zwangere rond 36 weken daarheen gaat, om het eea te bespreken, ook pijnstilling bijvoorbeeld. Vraag even of ze bij jullie ook zoiets hebben, want hier dacht niemand er aan om ons te wijzen op het bestaan van die poli en het kan heel wat vragen en onzekerheden weg nemen :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:48:15 #228
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139895447
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:39 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat fijn Lingue, want je zag er zo tegenop!

Ik ben tot nu toe 6kg aangekomen. Reacties van collega's wederom van 'Oh wat weinig is dat wel gezond' tot 'Oh nu moet je wel gaan oppassen met dat eten voor twee' :') . Zwanger zijn is echt een heel goede oefening in niet luisteren naar commentaar.

En vandaag geniet ik van mijn nieuwe lesrooster met vrije dinsdag. Ik ga helemaal NIKS doen 8-) .
heerlijk, wat fijn dat dat kon!!

Bij mij zijn er 7 van de 22 lesuren uit t rooster maar de lessen staan nog gewoon op 4 dagen (vrije ochtenden en tussenuren). Maar goed, ik merk nu al dat t Veel meer rust geeft. best lekker zo!
Kwak
pi_139895551
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

heerlijk, wat fijn dat dat kon!!

Bij mij zijn er 7 van de 22 lesuren uit t rooster maar de lessen staan nog gewoon op 4 dagen (vrije ochtenden en tussenuren). Maar goed, ik merk nu al dat t Veel meer rust geeft. best lekker zo!
Oh balen, maar wel lekker 7 uur minder! Ik geef deze periode 8 lessen minder en dat past gelukkig in 4 ipv 5 dagen O+. Er stond eerst nog één uur op dinsdag maar dat heb ik er uit kunnen onderhandelen met een extra CE-surveillance :) .

Ik ga m'n zwangerschapsyogaDVD uitproberen, kwam een vriendin mee. Nouja, worth a try toch :D .
pi_139895600
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja echt he, ik weet nog dat ik jouw bevalverslag echt met een omg :X heb zitten lezen. Zo heftig om zulke dingen te zien. Ik denk idd dat ze heel veel dingen ook afwegen, het is sowieso niet jouw eerste vaginale bevalling geweest toen, én er is al een heel kind doorheen gegaan kort ervoor dus dan ben je waarschijnlijk sneller met persen op eigen kracht dan dat je op OK bent. Maar halleluja wat is zoiets heftig.
Hoe kijk je er nu op terug verder?
In het begin kon ik erover praten alsof het iemand anders was overkomen. Maar naarmate de tijd vordert komt steeds meer het besef dat ik het was en dat is af en toe toch best wel even slikken. Ik heb mijn bevallingsverhaal ook opgeschreven en nooit meer gelezen. Dat komt wel weer een keer als ik eraan toe ben. En ik moet soms echt huilen als ik de eerste foto's van S zie. Vooral het feit dat ik hem de eerste 5 uur niet gezien heb, afgezien van de 2 minuten in de verloskamer vlak voordat hij naar de neo ging, vind ik heel naar. En natuurlijk was het allemaal nodig, maar dat maakt het er niet leuker op.
Ik mag heel blij zijn dat ik thuis ben gekomen met 2 gezonde jongetjes en niet maar met 1 of met een gezond en een ziek jongetje. En telkens als ik S zie, ben ik zo blij dat hij er is :'( . Ik heb ook een enorme zwak voor S. En ik denk echt dat dat komt omdat we toch meer zorgen om hem hebben gehad dan om zijn broer. Het zal denk ik nog wel even duren voordat ik alles een plekje heb gegeven, maar dat mag ook en is niet erg. Het komt vanzelf wel weer goed.

En zwangeren, een situatie als deze is echt een uitzondering hoor. Jullie gaan gewoon allemaal een bevalling volgens de happy flow doen. :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:03:11 #231
52229 Chanty
pi_139895634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha nouja wie weet :D

Maar goed, ieder zn vakgebied hè... De anesthesist gaat over de verdoving, de gynaecoloog gaat over de keizersnede. De anesthesist heeft niets te zeggen over wat voor soort incisie de gyn gaat maken. Het is dus echt wel wat te kort door de bocht van die cursusleidster om te zeggen dat 'een anesthesist' zegt dat het altijd onder algeheel gebeurd en altijd met verticale incisie. Daar gaat diegene helemaal niet over, en algeheel is echt heel zeldzaam. Misschien zit het hem in de perceptie van het woordje "spoed".

Een secundaire keizersnede (dus als je al weeën hebt gehad eerst, dan is ie secundair), heet in de volksmond een spoedkeizersnede. Mensen zelf hebben daar altijd grote verhalen over "er was spoed en hij/zij moest er NU uit". Als je dan verder gaat vragen dan blijkt vaak dat er tussen het moment van besluiten tot een keizersnede en de daadwerkelijke keizersnede rustig nog een uur kan zitten.
Die anesthesist denkt bij spoed misschien wel juist aan die situaties waarin het echt fingers crossed is en er idd geen tijd is voor 'bijzaken'. Er kan zoveel ruis zitten in dat soort communicatiedingen.
Ik denk dat je gelijk hebt :Y Het klinkt ook gewoon veel logischer. En weet je,... als het zover komt dat het echt spoed spoed is dan kan ik er prima mee leven dat ik onder zeil ga en er een verticale incisie wordt gemaakt. Maar ik zou het vreselijk vinden als dat standaard het gevolg is omdat ik een stuitbevalling wil proberen. Dan ben ik toch echt geneigd om te zeggen: ik probeer die stuitbevalling niet. Dan het in zo'n geval geen natuurlijke keizersnede kan worden, kan ik ook nog wel overheen komen. Maar ik wil er echt echt echt heel graag bij zijn als hij geboren wordt.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:03:53 #232
52229 Chanty
pi_139895646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:45 schreef L-E het volgende:
Chanty, in ons ziekenhuis is er de pre-op-poli waar je zulke scenario's met de anesthesisten kan bespreken. Het is hier (sinds kort, mede door mijn verhaal) de standaard dat elke zwangere rond 36 weken daarheen gaat, om het eea te bespreken, ook pijnstilling bijvoorbeeld. Vraag even of ze bij jullie ook zoiets hebben, want hier dacht niemand er aan om ons te wijzen op het bestaan van die poli en het kan heel wat vragen en onzekerheden weg nemen :)
Ga me zeker laten informeren mocht meneer niet draaien.

Lingue fijn dat het allemaal is meegevallen!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:11:23 #233
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_139895745
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:27 schreef Skittles het volgende:
Stardust, heb je nog last gehad van bloedverlies? Goed in de positieve spiraal blijven :*
Bloedverlies is gestopt! Het is nu nog wel spannend elke keer als ik naar de wc ga.

Sinds vandaag ben ik trouwens ook misselijk (bijna overgeven) en heb ik zere tetten! *O* Hoe blij je kunt zijn met zwangerschapsverschijnselen... :+
pi_139895846
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:11 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

Bloedverlies is gestopt! Het is nu nog wel spannend elke keer als ik naar de wc ga.

Sinds vandaag ben ik trouwens ook misselijk (bijna overgeven) en heb ik zere tetten! *O* Hoe blij je kunt zijn met zwangerschapsverschijnselen... :+
*O* *O* twee jompels voor zere tetten!!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:25:21 #235
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139895960
quote:

[..]

Heel fijn! O+

Kan me dan idd voorstellen dat je blij bent met elk verschijnsel :P
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_139896078
quote:

[..]

SD! *O* Ik hoop dat het gewoon allemaal goed blijft gaan.
pi_139896141
quote:

[..]

Fijn zeg!! Inclusief je kwaaltjes!
pi_139896147
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

In het begin kon ik erover praten alsof het iemand anders was overkomen. Maar naarmate de tijd vordert komt steeds meer het besef dat ik het was en dat is af en toe toch best wel even slikken. Ik heb mijn bevallingsverhaal ook opgeschreven en nooit meer gelezen. Dat komt wel weer een keer als ik eraan toe ben. En ik moet soms echt huilen als ik de eerste foto's van S zie. Vooral het feit dat ik hem de eerste 5 uur niet gezien heb, afgezien van de 2 minuten in de verloskamer vlak voordat hij naar de neo ging, vind ik heel naar. En natuurlijk was het allemaal nodig, maar dat maakt het er niet leuker op.
Ik mag heel blij zijn dat ik thuis ben gekomen met 2 gezonde jongetjes en niet maar met 1 of met een gezond en een ziek jongetje. En telkens als ik S zie, ben ik zo blij dat hij er is :'( . Ik heb ook een enorme zwak voor S. En ik denk echt dat dat komt omdat we toch meer zorgen om hem hebben gehad dan om zijn broer. Het zal denk ik nog wel even duren voordat ik alles een plekje heb gegeven, maar dat mag ook en is niet erg. Het komt vanzelf wel weer goed.

En zwangeren, een situatie als deze is echt een uitzondering hoor. Jullie gaan gewoon allemaal een bevalling volgens de happy flow doen. :)
:* Goed dat je er zo in kunt staan, het komt ook wel weer goed, en het mag idd ook echt nog duren en is niet erg. Dat maakt het echter niet gewoon toch rot dat je er zo onder bent. Ik hoop voor je dat het tzt allemaal een plek krijgt.
pi_139896272
Zometeen even bijlezen...eerst even bijkomen.

Net bij de controle bij nieuwe stagiaire-vk m'n best gedaan tranen weg te slikken, maar het lukte niet. Ik wil echt niet dat de baby zich voor maandagmiddag aankondigt. Er zit veel te veel in m'n hoofd en de bevalling kan er nu niet bij. Voel me daar onwijs schuldig over naar de baby, dat die niet welkom is en naar m'n man dat ik zo'n druk op hem en z'n sollicitaties leg. Ondanks dat wel goedgekeurd en bloeddruk was zelfs daarna nog maar 110/60.
pi_139896273
Lingue fijn dat het meeviel!

stardust *O* voor verschijnselen!

Verder weet ik het niet meer :@

Vandaag een jaar getrouwd O+ en vanavond informatieavond in het ziekenhuis. Ben benieuwd.
S. 2014
J. 2016
pi_139896336
Gefeliciteerd GM ^)
JJ succes bij de gyn!
Nikki :*
Lingue, wat tof!

hier een rare gewaarwording deze morgen, een beetje een soort van trekkend licht pijnlijk gevoel aan mijn buik. oei ik groei? :D
Oh en hier nu 0.5- 1 kg aangekomen, voor week 9 redelijk normaal geloof ik?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:47:51 #242
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139896380
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:42 schreef Kursor het volgende:
Zometeen even bijlezen...eerst even bijkomen.

Net bij de controle bij nieuwe stagiaire-vk m'n best gedaan tranen weg te slikken, maar het lukte niet. Ik wil echt niet dat de baby zich voor maandagmiddag aankondigt. Er zit veel te veel in m'n hoofd en de bevalling kan er nu niet bij. Voel me daar onwijs schuldig over naar de baby, dat die niet welkom is en naar m'n man dat ik zo'n druk op hem en z'n sollicitaties leg. Ondanks dat wel goedgekeurd en bloeddruk was zelfs daarna nog maar 110/60.
:* daar hoef je je toch niet schuldig om te voelen? als t echt nodig is voor baby dat hij eerder komt dan komt hij toch wel, en als t niet nodig is blijft ie vast nog lekker zitten bij mama O+

(en mocht t onverhoopt toch gebeuren, misschien maakt je man wel een onuitwisbare indruk als hij op een sollicitatie vertelt dat hij gisteren vader is geworden, you never know!)

maar kan me voorstellen dat je er nog niet aan toe bent, dat geeft helemaal niks, is toch begrijpelijk?
Kwak
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:48:19 #243
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139896393
Gefeliciteerd GM! dat was ik nog vergeten.
Kwak
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:50:33 #244
52229 Chanty
pi_139896450
SD fijn dat het bloed is weggebleven en er kwaaltjes voor in de plaats komen *O*

GM gefeliciteerd! *O*

Nikki kan me voorstellen dat je bevalling de nodige emoties oproept. Klinkt ook gewoon verschrikkelijk om zo lang van je baby weg te zijn ;(

Kursor hopelijk wacht de kleine nog even :*
pi_139896701
Kursor :* heel begrijpelijk hoor. Hopelijk blijft het nog even rustig.
pi_139896802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:45 schreef L-E het volgende:
Iets vergelijkbaars wilde ik ook net typen :Y Ik ben ook op de POP geweest bij anesthesiologie (geopereerd aan twee hernia's en ik wilde weten of een ruggenprik wel mogelijk was. Prima als dat niet kon, maar ik wilde er niet pas op het moment supreme achterkomen). Was heel plezierig, prettig gesprek met de anesthesioloog ook, maar goedendag wat een karwei om daar vanaf verloskunde heen verwezen te worden :X Ik heb een week heen en weer moeten bellen voordat het zover was, dus als je het wilt, begin er op tijd mee :P en toen ik met weeën in het ziekenhuis kwam, zei de vk: "ik zie dat je een ruggenprik wilt? Nou, dat kan niet meer, daarvoor heb je teveel ontsluiting" Nou nee, zou had het nou niet per se in mijn dossier gezet hoeven worden :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:12:46 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139896938
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 07:10 schreef _NIKKI_ het volgende:

Nee, tweeling zou niet moeten uitmaken. Ik heb een spoedks gehad en dat was gewoon met ruggeprik. Ook een geplande ks zou met ruggeprik worden.
pi_139897194
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Iets vergelijkbaars wilde ik ook net typen :Y Ik ben ook op de POP geweest bij anesthesiologie (geopereerd aan twee hernia's en ik wilde weten of een ruggenprik wel mogelijk was. Prima als dat niet kon, maar ik wilde er niet pas op het moment supreme achterkomen). Was heel plezierig, prettig gesprek met de anesthesioloog ook, maar goedendag wat een karwei om daar vanaf verloskunde heen verwezen te worden :X Ik heb een week heen en weer moeten bellen voordat het zover was, dus als je het wilt, begin er op tijd mee :P en toen ik met weeën in het ziekenhuis kwam, zei de vk: "ik zie dat je een ruggenprik wilt? Nou, dat kan niet meer, daarvoor heb je teveel ontsluiting" Nou nee, zou had het nou niet per se in mijn dossier gezet hoeven worden :')
Nou, ik kwam er dus wel op het moment supreme achter, dat was naar (understatement :') ) dus ik raad iedereen aan om zulke gesprekken op voorhand te voeren idd :)
pi_139897382
Dat kan ik me in het geval van jouw bevalling zeker voorstellen L-E. Goed initiatief van het ziekenhuis, ik vond het destijds best opvallend dat er geen korte lijntjes tussen de afdelingen waren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:35:02 #250
73386 Fazz
onderweg
pi_139897503
Meld!

Chanty, vervelend die verwarring :( Inderdaad maar aankaarten bij jouw ziekenhuis wat nu gangbaar is.
Stardust, fijn geen bloed meer!
Nikki, had niet mee gekregen dat het zo heftig was bij je bevalling :o :*
Lingue, fijn de positieve reacties :)
GM, gefeliciteerd!

Vandaag de mijlpaal der mijlpalen: *O* 40 weken!! *O*
Ik vind morgen ook wel een mooie datum om te bevallen: 14-5-14. We gaan zien wanneer hij er zin in heeft, vermanend toespreken helpt niet echt heb ik al gemerkt }:| en pannenkoeken eten ook niet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')