abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139895408
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:37 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja en dat was precies wat er gebeurde. :{

Edit: behalve dan die ks (want dan had hij het er volgens mij nooit goed vanaf gebracht ;( ) al zeiden ze bij de nacontrole dat ze in deze situatie 15-20 minuten tijd hebben. Maar als ik zag hoe S eraan toe was na 6 minuten foetale nood, dan ben ik blij dat het beeld van 20 minuten me bespaard is gebleven.
Ja echt he, ik weet nog dat ik jouw bevalverslag echt met een omg :X heb zitten lezen. Zo heftig om zulke dingen te zien. Ik denk idd dat ze heel veel dingen ook afwegen, het is sowieso niet jouw eerste vaginale bevalling geweest toen, én er is al een heel kind doorheen gegaan kort ervoor dus dan ben je waarschijnlijk sneller met persen op eigen kracht dan dat je op OK bent. Maar halleluja wat is zoiets heftig.
Hoe kijk je er nu op terug verder?
:)
pi_139895411
Chanty, in ons ziekenhuis is er de pre-op-poli waar je zulke scenario's met de anesthesisten kan bespreken. Het is hier (sinds kort, mede door mijn verhaal) de standaard dat elke zwangere rond 36 weken daarheen gaat, om het eea te bespreken, ook pijnstilling bijvoorbeeld. Vraag even of ze bij jullie ook zoiets hebben, want hier dacht niemand er aan om ons te wijzen op het bestaan van die poli en het kan heel wat vragen en onzekerheden weg nemen :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 08:48:15 #228
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139895447
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:39 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat fijn Lingue, want je zag er zo tegenop!

Ik ben tot nu toe 6kg aangekomen. Reacties van collega's wederom van 'Oh wat weinig is dat wel gezond' tot 'Oh nu moet je wel gaan oppassen met dat eten voor twee' :') . Zwanger zijn is echt een heel goede oefening in niet luisteren naar commentaar.

En vandaag geniet ik van mijn nieuwe lesrooster met vrije dinsdag. Ik ga helemaal NIKS doen 8-) .
heerlijk, wat fijn dat dat kon!!

Bij mij zijn er 7 van de 22 lesuren uit t rooster maar de lessen staan nog gewoon op 4 dagen (vrije ochtenden en tussenuren). Maar goed, ik merk nu al dat t Veel meer rust geeft. best lekker zo!
Kwak
pi_139895551
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

heerlijk, wat fijn dat dat kon!!

Bij mij zijn er 7 van de 22 lesuren uit t rooster maar de lessen staan nog gewoon op 4 dagen (vrije ochtenden en tussenuren). Maar goed, ik merk nu al dat t Veel meer rust geeft. best lekker zo!
Oh balen, maar wel lekker 7 uur minder! Ik geef deze periode 8 lessen minder en dat past gelukkig in 4 ipv 5 dagen O+. Er stond eerst nog één uur op dinsdag maar dat heb ik er uit kunnen onderhandelen met een extra CE-surveillance :) .

Ik ga m'n zwangerschapsyogaDVD uitproberen, kwam een vriendin mee. Nouja, worth a try toch :D .
pi_139895600
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja echt he, ik weet nog dat ik jouw bevalverslag echt met een omg :X heb zitten lezen. Zo heftig om zulke dingen te zien. Ik denk idd dat ze heel veel dingen ook afwegen, het is sowieso niet jouw eerste vaginale bevalling geweest toen, én er is al een heel kind doorheen gegaan kort ervoor dus dan ben je waarschijnlijk sneller met persen op eigen kracht dan dat je op OK bent. Maar halleluja wat is zoiets heftig.
Hoe kijk je er nu op terug verder?
In het begin kon ik erover praten alsof het iemand anders was overkomen. Maar naarmate de tijd vordert komt steeds meer het besef dat ik het was en dat is af en toe toch best wel even slikken. Ik heb mijn bevallingsverhaal ook opgeschreven en nooit meer gelezen. Dat komt wel weer een keer als ik eraan toe ben. En ik moet soms echt huilen als ik de eerste foto's van S zie. Vooral het feit dat ik hem de eerste 5 uur niet gezien heb, afgezien van de 2 minuten in de verloskamer vlak voordat hij naar de neo ging, vind ik heel naar. En natuurlijk was het allemaal nodig, maar dat maakt het er niet leuker op.
Ik mag heel blij zijn dat ik thuis ben gekomen met 2 gezonde jongetjes en niet maar met 1 of met een gezond en een ziek jongetje. En telkens als ik S zie, ben ik zo blij dat hij er is :'( . Ik heb ook een enorme zwak voor S. En ik denk echt dat dat komt omdat we toch meer zorgen om hem hebben gehad dan om zijn broer. Het zal denk ik nog wel even duren voordat ik alles een plekje heb gegeven, maar dat mag ook en is niet erg. Het komt vanzelf wel weer goed.

En zwangeren, een situatie als deze is echt een uitzondering hoor. Jullie gaan gewoon allemaal een bevalling volgens de happy flow doen. :)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:03:11 #231
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139895634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha nouja wie weet :D

Maar goed, ieder zn vakgebied hè... De anesthesist gaat over de verdoving, de gynaecoloog gaat over de keizersnede. De anesthesist heeft niets te zeggen over wat voor soort incisie de gyn gaat maken. Het is dus echt wel wat te kort door de bocht van die cursusleidster om te zeggen dat 'een anesthesist' zegt dat het altijd onder algeheel gebeurd en altijd met verticale incisie. Daar gaat diegene helemaal niet over, en algeheel is echt heel zeldzaam. Misschien zit het hem in de perceptie van het woordje "spoed".

Een secundaire keizersnede (dus als je al weeën hebt gehad eerst, dan is ie secundair), heet in de volksmond een spoedkeizersnede. Mensen zelf hebben daar altijd grote verhalen over "er was spoed en hij/zij moest er NU uit". Als je dan verder gaat vragen dan blijkt vaak dat er tussen het moment van besluiten tot een keizersnede en de daadwerkelijke keizersnede rustig nog een uur kan zitten.
Die anesthesist denkt bij spoed misschien wel juist aan die situaties waarin het echt fingers crossed is en er idd geen tijd is voor 'bijzaken'. Er kan zoveel ruis zitten in dat soort communicatiedingen.
Ik denk dat je gelijk hebt :Y Het klinkt ook gewoon veel logischer. En weet je,... als het zover komt dat het echt spoed spoed is dan kan ik er prima mee leven dat ik onder zeil ga en er een verticale incisie wordt gemaakt. Maar ik zou het vreselijk vinden als dat standaard het gevolg is omdat ik een stuitbevalling wil proberen. Dan ben ik toch echt geneigd om te zeggen: ik probeer die stuitbevalling niet. Dan het in zo'n geval geen natuurlijke keizersnede kan worden, kan ik ook nog wel overheen komen. Maar ik wil er echt echt echt heel graag bij zijn als hij geboren wordt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:03:53 #232
52229 Chanty
pi_139895646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:45 schreef L-E het volgende:
Chanty, in ons ziekenhuis is er de pre-op-poli waar je zulke scenario's met de anesthesisten kan bespreken. Het is hier (sinds kort, mede door mijn verhaal) de standaard dat elke zwangere rond 36 weken daarheen gaat, om het eea te bespreken, ook pijnstilling bijvoorbeeld. Vraag even of ze bij jullie ook zoiets hebben, want hier dacht niemand er aan om ons te wijzen op het bestaan van die poli en het kan heel wat vragen en onzekerheden weg nemen :)
Ga me zeker laten informeren mocht meneer niet draaien.

Lingue fijn dat het allemaal is meegevallen!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:11:23 #233
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_139895745
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 19:27 schreef Skittles het volgende:
Stardust, heb je nog last gehad van bloedverlies? Goed in de positieve spiraal blijven :*
Bloedverlies is gestopt! Het is nu nog wel spannend elke keer als ik naar de wc ga.

Sinds vandaag ben ik trouwens ook misselijk (bijna overgeven) en heb ik zere tetten! *O* Hoe blij je kunt zijn met zwangerschapsverschijnselen... :+
pi_139895846
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:11 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

Bloedverlies is gestopt! Het is nu nog wel spannend elke keer als ik naar de wc ga.

Sinds vandaag ben ik trouwens ook misselijk (bijna overgeven) en heb ik zere tetten! *O* Hoe blij je kunt zijn met zwangerschapsverschijnselen... :+
*O* *O* twee jompels voor zere tetten!!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:25:21 #235
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139895960
quote:

[..]

Heel fijn! O+

Kan me dan idd voorstellen dat je blij bent met elk verschijnsel :P
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_139896078
quote:

[..]

SD! *O* Ik hoop dat het gewoon allemaal goed blijft gaan.
pi_139896141
quote:

[..]

Fijn zeg!! Inclusief je kwaaltjes!
pi_139896147
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:00 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

In het begin kon ik erover praten alsof het iemand anders was overkomen. Maar naarmate de tijd vordert komt steeds meer het besef dat ik het was en dat is af en toe toch best wel even slikken. Ik heb mijn bevallingsverhaal ook opgeschreven en nooit meer gelezen. Dat komt wel weer een keer als ik eraan toe ben. En ik moet soms echt huilen als ik de eerste foto's van S zie. Vooral het feit dat ik hem de eerste 5 uur niet gezien heb, afgezien van de 2 minuten in de verloskamer vlak voordat hij naar de neo ging, vind ik heel naar. En natuurlijk was het allemaal nodig, maar dat maakt het er niet leuker op.
Ik mag heel blij zijn dat ik thuis ben gekomen met 2 gezonde jongetjes en niet maar met 1 of met een gezond en een ziek jongetje. En telkens als ik S zie, ben ik zo blij dat hij er is :'( . Ik heb ook een enorme zwak voor S. En ik denk echt dat dat komt omdat we toch meer zorgen om hem hebben gehad dan om zijn broer. Het zal denk ik nog wel even duren voordat ik alles een plekje heb gegeven, maar dat mag ook en is niet erg. Het komt vanzelf wel weer goed.

En zwangeren, een situatie als deze is echt een uitzondering hoor. Jullie gaan gewoon allemaal een bevalling volgens de happy flow doen. :)
:* Goed dat je er zo in kunt staan, het komt ook wel weer goed, en het mag idd ook echt nog duren en is niet erg. Dat maakt het echter niet gewoon toch rot dat je er zo onder bent. Ik hoop voor je dat het tzt allemaal een plek krijgt.
:)
pi_139896272
Zometeen even bijlezen...eerst even bijkomen.

Net bij de controle bij nieuwe stagiaire-vk m'n best gedaan tranen weg te slikken, maar het lukte niet. Ik wil echt niet dat de baby zich voor maandagmiddag aankondigt. Er zit veel te veel in m'n hoofd en de bevalling kan er nu niet bij. Voel me daar onwijs schuldig over naar de baby, dat die niet welkom is en naar m'n man dat ik zo'n druk op hem en z'n sollicitaties leg. Ondanks dat wel goedgekeurd en bloeddruk was zelfs daarna nog maar 110/60.
pi_139896273
Lingue fijn dat het meeviel!

stardust *O* voor verschijnselen!

Verder weet ik het niet meer :@

Vandaag een jaar getrouwd O+ en vanavond informatieavond in het ziekenhuis. Ben benieuwd.
S. 2014
J. 2016
pi_139896336
Gefeliciteerd GM ^)
JJ succes bij de gyn!
Nikki :*
Lingue, wat tof!

hier een rare gewaarwording deze morgen, een beetje een soort van trekkend licht pijnlijk gevoel aan mijn buik. oei ik groei? :D
Oh en hier nu 0.5- 1 kg aangekomen, voor week 9 redelijk normaal geloof ik?
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:47:51 #242
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139896380
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 09:42 schreef Kursor het volgende:
Zometeen even bijlezen...eerst even bijkomen.

Net bij de controle bij nieuwe stagiaire-vk m'n best gedaan tranen weg te slikken, maar het lukte niet. Ik wil echt niet dat de baby zich voor maandagmiddag aankondigt. Er zit veel te veel in m'n hoofd en de bevalling kan er nu niet bij. Voel me daar onwijs schuldig over naar de baby, dat die niet welkom is en naar m'n man dat ik zo'n druk op hem en z'n sollicitaties leg. Ondanks dat wel goedgekeurd en bloeddruk was zelfs daarna nog maar 110/60.
:* daar hoef je je toch niet schuldig om te voelen? als t echt nodig is voor baby dat hij eerder komt dan komt hij toch wel, en als t niet nodig is blijft ie vast nog lekker zitten bij mama O+

(en mocht t onverhoopt toch gebeuren, misschien maakt je man wel een onuitwisbare indruk als hij op een sollicitatie vertelt dat hij gisteren vader is geworden, you never know!)

maar kan me voorstellen dat je er nog niet aan toe bent, dat geeft helemaal niks, is toch begrijpelijk?
Kwak
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:48:19 #243
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139896393
Gefeliciteerd GM! dat was ik nog vergeten.
Kwak
  dinsdag 13 mei 2014 @ 09:50:33 #244
52229 Chanty
pi_139896450
SD fijn dat het bloed is weggebleven en er kwaaltjes voor in de plaats komen *O*

GM gefeliciteerd! *O*

Nikki kan me voorstellen dat je bevalling de nodige emoties oproept. Klinkt ook gewoon verschrikkelijk om zo lang van je baby weg te zijn ;(

Kursor hopelijk wacht de kleine nog even :*
pi_139896701
Kursor :* heel begrijpelijk hoor. Hopelijk blijft het nog even rustig.
pi_139896802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 08:45 schreef L-E het volgende:
Iets vergelijkbaars wilde ik ook net typen :Y Ik ben ook op de POP geweest bij anesthesiologie (geopereerd aan twee hernia's en ik wilde weten of een ruggenprik wel mogelijk was. Prima als dat niet kon, maar ik wilde er niet pas op het moment supreme achterkomen). Was heel plezierig, prettig gesprek met de anesthesioloog ook, maar goedendag wat een karwei om daar vanaf verloskunde heen verwezen te worden :X Ik heb een week heen en weer moeten bellen voordat het zover was, dus als je het wilt, begin er op tijd mee :P en toen ik met weeën in het ziekenhuis kwam, zei de vk: "ik zie dat je een ruggenprik wilt? Nou, dat kan niet meer, daarvoor heb je teveel ontsluiting" Nou nee, zou had het nou niet per se in mijn dossier gezet hoeven worden :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:12:46 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139896938
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 07:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik zou onder narcose gaan als het een ks zou worden. Dat was me van tevoren verteld. Was in het LUMC trouwens, en dat is toch ook niet een of ander streekziekenhuisje. Zou het beleid niet per ziekenhuis verschillen? Of misschien was het bij mij anders omdat het een tweeling was, dat zou ook nog kunnen.

Ik hoop dat Fernando zo lief is om uit zichzelf even om te draaien.
Nee, tweeling zou niet moeten uitmaken. Ik heb een spoedks gehad en dat was gewoon met ruggeprik. Ook een geplande ks zou met ruggeprik worden.
pi_139897194
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Iets vergelijkbaars wilde ik ook net typen :Y Ik ben ook op de POP geweest bij anesthesiologie (geopereerd aan twee hernia's en ik wilde weten of een ruggenprik wel mogelijk was. Prima als dat niet kon, maar ik wilde er niet pas op het moment supreme achterkomen). Was heel plezierig, prettig gesprek met de anesthesioloog ook, maar goedendag wat een karwei om daar vanaf verloskunde heen verwezen te worden :X Ik heb een week heen en weer moeten bellen voordat het zover was, dus als je het wilt, begin er op tijd mee :P en toen ik met weeën in het ziekenhuis kwam, zei de vk: "ik zie dat je een ruggenprik wilt? Nou, dat kan niet meer, daarvoor heb je teveel ontsluiting" Nou nee, zou had het nou niet per se in mijn dossier gezet hoeven worden :')
Nou, ik kwam er dus wel op het moment supreme achter, dat was naar (understatement :') ) dus ik raad iedereen aan om zulke gesprekken op voorhand te voeren idd :)
pi_139897382
Dat kan ik me in het geval van jouw bevalling zeker voorstellen L-E. Goed initiatief van het ziekenhuis, ik vond het destijds best opvallend dat er geen korte lijntjes tussen de afdelingen waren.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:35:02 #250
73386 Fazz
onderweg
pi_139897503
Meld!

Chanty, vervelend die verwarring :( Inderdaad maar aankaarten bij jouw ziekenhuis wat nu gangbaar is.
Stardust, fijn geen bloed meer!
Nikki, had niet mee gekregen dat het zo heftig was bij je bevalling :o :*
Lingue, fijn de positieve reacties :)
GM, gefeliciteerd!

Vandaag de mijlpaal der mijlpalen: *O* 40 weken!! *O*
Ik vind morgen ook wel een mooie datum om te bevallen: 14-5-14. We gaan zien wanneer hij er zin in heeft, vermanend toespreken helpt niet echt heb ik al gemerkt }:| en pannenkoeken eten ook niet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')