Ff weerwoord.be in de gaten houden. Daar is iemand die voor elke dag van het jaar terugblikken plaatst van de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:49 schreef Djeez het volgende:
Weet iemand wat voor weer het zes jaar geleden was? Op 9 mei 2008 was de grote brand in de Punt. Volgens mij was ik vrij die dag en hoorde het nieuws aan op de radio terwijl ik buiten in mijn opblaaszwembad lag
Bedankt!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ff weerwoord.be in de gaten houden. Daar is iemand die voor elke dag van het jaar terugblikken plaatst van de afgelopen jaren.
(herhaling van mijn laatste post)
-Edit-
en anders heb je nog dit: http://knmi.nl/klimatologie/daggegevens/index.cgi
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:49 schreef Djeez het volgende:
Weet iemand wat voor weer het zes jaar geleden was? Op 9 mei 2008 was de grote brand in de Punt. Volgens mij was ik vrij die dag en hoorde het nieuws aan op de radio terwijl ik buiten in mijn opblaaszwembad lag
Wow, wat een verschil met nu! Tegenwoordig is mei alleen maar koud en nat, waar het voorheen het begin van de zomer wasquote:
26 graden is natuurlijk ook niet normaal. Afgelopen jaren vaak tussen de 17 en 20 graden. Lang zo slecht niet. Al is het geen weer om met je paarsgepunte lans uit je broek achter korte rokjes aan te wandelen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:06 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wow, wat een verschil met nu! Tegenwoordig is mei alleen maar koud en nat, waar het voorheen het begin van de zomer was
Klopt, maar dit is wel heel erg triest. Het gas dat we hebben bespaard door de milde winter, wordt nu weer opgebruikt. Kachel staat thuis op 21 en loeit de hele dag. Verder heb ik weer een winterjas met sjaal aan, wintersokken om mijn voeten en een winterdekbed op bed.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
26 graden is natuurlijk ook niet normaal. Afgelopen jaren vaak tussen de 17 en 20 graden. Lang zo slecht niet. Al is het geen weer om met je paarsgepunte lans uit je broek achter korte rokjes aan te wandelen.
Vandaag met harde tepelsknoppen voor de kachel zitten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
26 graden is natuurlijk ook niet normaal. Afgelopen jaren vaak tussen de 17 en 20 graden. Lang zo slecht niet. Al is het geen weer om met je paarsgepunte lans uit je broek achter korte rokjes aan te wandelen.
Misschien toch maar eens Assen verlaten voor een zonniger en warmer lokatie. Ook beter voor je gezondheidquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klopt, maar dit is wel heel erg triest. Het gas dat we hebben bespaard door de milde winter, wordt nu weer opgebruikt. Kachel staat thuis op 21 en loeit de hele dag. Verder heb ik weer een winterjas met sjaal aan, wintersokken om mijn voeten en een winterdekbed op bed.
En winterspullen gaan dit jaar maar niet op zolder, ik geloof niet meer in een mooie zomer
Mijn werkgever heeft een dochteronderneming opgestart op Curaçao. Heb al gevraagd of ik daar mag werken, maar helaas..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens Assen verlaten voor een zonniger en warmer lokatie. Ook beter voor je gezondheid
Spijtig. Maar er zijn meer werkgevers op Curacao of de Canarische Eilandenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft een dochteronderneming opgestart op Curaçao. Heb al gevraagd of ik daar mag werken, maar helaas..
En de Donau ligt al redelijk vol.. En waarom maken ze die kutkaartjes niet gewoon wat groter zodat je ook Scandinavie, Iberie, Italie en zuidoost Europa (volledig) kan zienquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:48 schreef INViCTuS het volgende:
Het is alweer bijna een jaar geleden dat er grote overstromingen waren in grote delen van Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechie....komende week weer veel regen?
[ afbeelding ]
Dat is net zoiets als de pluim van het knmi maar dan op een andere luchtlaag. Als ik het goed heb is het de verwachting van de temperatuur en neerslag op het 850 hPa ( ongeveer 1500 meter hoogte )quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:05 schreef Dven het volgende:
Wie legt dit kaartje voor mij uit. Alsjeblieft.
[ afbeelding ]
Dat had ik juist zelf uitgevogeld inderdaad. Wat voor verhouding geeft dit op normale hoogte? Zonde dat het op ongeveer 1500 meter is want de lokatie is ongeveer 25 kilometer vanaf waar ik woon dus het had me een perfect beeld kunnen geven als het een 'normale' ensembleverwachting wasquote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als de pluim van het knmi maar dan op een andere luchtlaag. Het is de verwachting van de temperatuur en neerslag op het 850 hpa ( ongeveer 1500 meter hoogte )
6 graden per 1000 meter, toch?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:18 schreef Dven het volgende:
Gemiddeld 1 graad per 100 meter dus 15x1 om ongeveer de temperatuur op zeeniveau te krijgen? Komt ook wel ongeveer overeen met wat ik in de vooruitzichten zelf zie..
Schijnt afhankelijk te zijn van seizoen en omgeving (in de buurt van zee) en de luchtvochtigheid. In Ierland nemen ze standaard 10 graden voor 1,5 KM, hier neemt men 15 graden per 1,5 KM. (Ver van zee, lage luchtvochtigheid)quote:
In de zomer mag je er meer bij doen, dan in de winter. Die 15 graden kan in de zomer, als alles klopt, oplopen tot 30 graden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Schijnt afhankelijk te zijn van seizoen en omgeving (in de buurt van zee) en de luchtvochtigheid. In Ierland nemen ze standaard 10 graden voor 1,5 KM, hier neemt men 15 graden per 1,5 KM. (Ver van zee, lage luchtvochtigheid)
Ah zo. Ach, dan heb ik in ieder geval een heel basale 2meter voorspelling voor bij mij in de stad aan de hand van een ensemblequote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:36 schreef aloa het volgende:
[..]
In de zomer mag je er meer bij doen, dan in de winter. Die 15 graden kan in de zomer, als alles klopt, oplopen tot 30 graden.
Die neerslagkaart van Europa is er ook wel trouwens.![]()
http://www.weatheronline.(...)NEL=0&ZOOM=0&PERIOD=
Echt? Wow, fucking gaaf! Kom snel met z'n allen naar de noordzee!!!!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:03 schreef aloa het volgende:
De buien activeren. Onweer op de Noordzee.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Wow, fucking gaaf! Kom snel met z'n allen naar de noordzee!!!!
Beter gaan we naar Europees Turkije, daar gaat het helemaal los. Schiet op!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Wow, fucking gaaf! Kom snel met z'n allen naar de noordzee!!!!
VS is leuker met misschien een tornado erbij.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Beter gaan we naar Europees Turkije, daar gaat het helemaal los. Schiet op!
Akkoord! Zie je in London voor de stopoverquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:14 schreef aloa het volgende:
[..]
VS is leuker met misschien een tornado erbij.
Oke tot danquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Akkoord! Zie je in London voor de stopover
Ik ga meestal uit van hooggebergten dicht bij zee. Pyreneeën, Picos, Noordelijke Andes, Zuidelijke Alpen, enz.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Schijnt afhankelijk te zijn van seizoen en omgeving (in de buurt van zee) en de luchtvochtigheid. In Ierland nemen ze standaard 10 graden voor 1,5 KM, hier neemt men 15 graden per 1,5 KM. (Ver van zee, lage luchtvochtigheid)
Het komt anders wel met een noodgang aangewaaid, dus het zal ook zo weer weg zijn. En het buigt een beetje af naar het noorden..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:03 schreef aloa het volgende:
De buien activeren. Onweer op de Noordzee.
[ afbeelding ]
Wat je maar leuk vindt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:14 schreef aloa het volgende:
[..]
VS is leuker met misschien een tornado erbij.
Persoonlijke voorkeur en mooier dan de Pyreneeënquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ga meestal uit van hooggebergten dicht bij zee. Pyreneeën, Picos, Noordelijke Andes, Zuidelijke Alpen.
Omgeving Eindhoven idem.quote:
Flink storm rechtsonderquote:
dat ging hard johquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:21 schreef Koelkastje het volgende:
Die bui uit Rotterdam trekt met een beetje geluk vol met onweer over Twente!
FU..quote:
Jaja, buienradar liegt vast.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:31 schreef marcel-o het volgende:
[..]
FU..
heb de hele afgelopen periode vaak geen onweer/druppel gezien man![]()
Veenendaal ook maar zo snel als het kwam was het ook weer weg.quote:
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:54 schreef tralalala het volgende:
[..]
Hier schijnt de zon alweer inmiddels.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:54 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Veenendaal ook maar zo snel als het kwam was het ook weer weg.
Fijn dat je je laatste momenten in dit aardse leven met je vrienden op FOK! deelt. Het ga je goed!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
En nu begint de zon te schijnen. Was fijn jullie gekend te hebben, het is de apocalypse
Breda zeker?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:33 schreef Nattekat het volgende:
Die buien
Haast niet te geloven dat hier geen druppel is gevallen.
KNMI heeft de waarschuwing nog tot 19:00 staanquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:51 schreef MaLo het volgende:
Dat buiengebied dat nu over het land trekt, is dat het of wordt er nog meer verwacht?
Twenterand wordt weer lichter en het onweer is voorbij
Beter trekt die even over NH, als dat hier overkomt ben ik weer depri en nat... onweer heb ik toch al opgegeven voor vandaagquote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:56 schreef marcel-o het volgende:
komt weer een leuke pluk vanaf de noordzee.
denk wel dat dat t de laatste n beetje is
[ afbeelding ]
lijkt wel of die pluk boven NL draait ?!
Er komt leuk weer op Bad Bentheim afquote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hm, dan zal 't zo wel hier zijn...![]()
Nu schijnt de zon nog, en niet zo zuinig ook.
Ondertussen in Midden-Limburg...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:25 schreef MaLo het volgende:
Ik kwam door noodweer onderweg van Twenterand naar O'zaal![]()
Wát een hagelbui zeg. Heel donkere luchten en door de hagel zag je echt geen hand meer voor ogen
Volgens mij trekt het heftigste hier nét langs... Het wordt alweer lichter.quote:
Ik ging vroeger in de tuin van mijn ouders altijd op de nok van de schommel/klimrek zitten als het onweerdequote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:43 schreef Cici het volgende:
Ai, keiharde knal hierzo net...
Ik doe ff mijn computer uit en ga buiten (overdekt) genieten!
Ik heb geen speciaal spul hier wat mijn apparatuur veilig houd hahaquote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:46 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik ging vroeger in de tuin van mijn ouders altijd op de nok van de schommel/klimrek zitten als het onweerde
Met aardlek etc, is alles uitzetten niet echt meer nodig, maar geeft wel een goed excuus om te genieten van het onweer
Nog steeds?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:40 schreef Nattekat het volgende:
Half Nederland verdrinkt, hier de hele dag zonnig en lekker.
Hier heeft het gerammeld, maar steeds met zon... Dus waarschijnlijk eerder een vliegtuig of zo dan onweerquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:14 schreef Ajaxfan het volgende:
Noodweer in Diemen. Compleet donker en zware wind:
[ afbeelding ]
En dat veroorzaakte dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rommelde behoorlijk met hagel en echt stevige windvlagen. Hoor nu ook non stop sirenes dus zal redelijk wat stormschade zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:20 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hier heeft het gerammeld, maar steeds met zon... Dus waarschijnlijk eerder een vliegtuig of zo dan onweer
Midden-Limburg is echt saai qua weer... Of zon, of bewolkt of regen... Door de Maas blijft veel aan de andere kant hangen. En goede omstandigheden voor onweer zijn er zelden.. Mochten die er wel zijn, het blijft hangen aan deze kant... Dan is het ook een avond genieten van onweer en veel flitsenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:21 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Rommelde behoorlijk met hagel en echt stevige windvlagen.
Hier normaal ook maar door de stevige wind die er staat zal het wel langer duren voor ze uitgeblust zijn. Ik zie nu pas dat mijn overbuurman zijn spullen in het veiligheid aan het brengen was op foto 2 en 3.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:24 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Midden-Limburg is echt saai qua weer... Of zon, of bewolkt of regen... Door de Maas blijft veel aan de andere kant hangen. En goede omstandigheden voor onweer zijn er zelden.. Mochten die er wel zijn, het blijft hangen aan deze kant... Dan is het ook een avond genieten van onweer en veel flitsenDan zit ik op het balkon met mijn camera
Maar door die wind is het ook weer snel weg.. liever een langzaam front, dat lang blijft hangenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:28 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hier normaal ook maar door de stevige wind die er staat zal het wel langer duren voor ze uitgeblust zijn. Ik zie nu pas dat mijn overbuurman zijn spullen in het veiligheid aan het brengen was op foto 2 en 3.
Sorry, de resistor ging kapotquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:34 schreef Resistor het volgende:
OK, wie doet hier in Bunschoten nou het licht uit?
Ik zou de was alvast in veiligheid brengen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:34 schreef Resistor het volgende:
OK, wie doet hier in Bunschoten nou het licht uit?
Ik zag was langs vliegen en mijn mat lag aan de andere kant van balkon.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:34 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Maar door die wind is het ook weer snel weg.. liever een langzaam front, dat lang blijft hangen
HahaEn, was het voor niks of heeft je overbuurman gelijk gehad?
Opruimen is idd wel eens nodig in de tuin jaquote:
Ik dacht dat mijn tuin een puinzooi was...quote:
Jajaja....Als t goed is wordt het volgend weekend helemaal opgeruimd en gras ingezaaid edquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik dacht dat mijn tuin een puinzooi was...
Echt waarquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:54 schreef mien-moeke het volgende:
Gaan we het nu, in een topique over ontploffend weer, over een tuin hebben?
Ja, die tuin is niet zo netjes. Zal voor een groot deel ook te maken hebben met de kinderen die daar, overduidelijk spelen.
So what?
Noodweer:
Hier niet. Zon schijnt en droog..
Mehquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:35 schreef Resistor het volgende:
Ik denk dat ik maar een plekje bij het raam op ga zoeken in plaats van achter een beeldscherm
(en gelijk fatsoenlijk aan tafel eten)
PI vriend, PI.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:54 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Echt waarSnap je het niet, of wil je het niet snappen?
Ontploft het bij jou dan?
Waait veel te snel overquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:57 schreef Resistor het volgende:
[..]
Mehviel tegen. Eten was beter dan het hele onweer.
Doe mij maar een mooi warmte-onweer, of een front wat snel op komt zetten op een heldere dag. Dit is gewoon grijs-donker-regen-grijs
PI is veel te klein tegenover je compleet sarcastisch verhaal... Ik adviseer emoticonsquote:
Zit nu in de trein vanuit westervoort naar Arnhem, gitzwarte lucht links, blauw rechts. Heel apartquote:
Jaquote:
Ook net over Venlo...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dit mooie exemplaar trok hier net over Eindhoven Noord.
[ afbeelding ]
Dat heb ik gemist, maar het onweert iig nog steedsquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Ja echt geweldig.....quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:06 schreef DemonRage het volgende:
Noord-Brabant heeft vandaag geluk gehad... de buien kwamen in een lijn achter elkaar over.
WOWquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is alleen maar 1 grote plensbui zo te zien. Gaat genieten worden tijdens de training straks.quote:
dat ziet er gezellig leeg uit.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
Tjonge dit is geen lente meer dit is gewoon dik herfst.
Heb momenteel een markt hier voor m'n huis... nou, ik geloof dat het de award voor meest treurige markt ooit wel gaat binnenslepen
[ afbeelding ]
die rood witte dakjes geeft nog wat kleur.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
Tjonge dit is geen lente meer dit is gewoon dik herfst.
Heb momenteel een markt hier voor m'n huis... nou, ik geloof dat het de award voor meest treurige markt ooit wel gaat binnenslepen
[ afbeelding ]
Leugens. Grijs hierquote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
De zon smste me net:
"ben in griekenland, wat dacht jij dan, mafkees"
Dat is haast meer Albanië dan Griekenlandquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
http://corfu-info.com/main/kassiopi-webcam.html
Ja, net zoals Maastricht meer Belgie is dan Nederlandquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat is haast meer Albanië dan Griekenland
Hoiquote:
Jijquote:
Mag het een keertje na zes maanden jullie aan hebben moeten horenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij
Het jaargetijde van 'kijk eens hoe lekker het hier is' is aangebroken...
Als het hier even lekker was een paar dagen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Mag het een keertje na zes maanden jullie aan hebben moeten horen![]()
Het interesseert alleen niemand ook maar een reet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Mag het een keertje na zes maanden jullie aan hebben moeten horen![]()
Ongeveer hetzelfde als Den Helderquote:
Hier durfde ik niet eens op de fiets te stappen vanmiddagquote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:25 schreef Djeez het volgende:
Ik vond de regen nog redelijk meevallen vandaag. Ik geef toe, ik sta altijd vooraan als er wat te zeiken was, maar was vandaag in Groningen shoppen met de vrouw. Was best droog binnen in de V&D...
Joh donderstraal een keertje op met je eeuwige gezeikpijp. Jouw enige bijdrage aan dit topic is wanstaltig huilen wanneer ik plaats dat er hier goed weer in de vooruitzichten staat. Zelden zo'n zielig ventje meegemaakt. Kop een trein of houdt in ieder geval in z'n algemeenheid je bek gewoon maar dicht.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het interesseert alleen niemand ook maar een reet.
Op die site wordt altijd zo mooi duidelijk dat Europa volgens mij één van de meest winderige continenten isquote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:25 schreef Nattekat het volgende:
http://earth.nullschool.n(...)phic=-4.62,51.82,990
Je kan nu ook de zeestroom zien
Zonnigste stad van Nederland allesquote:
Het zit diep hèquote:Op zondag 11 mei 2014 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Joh donderstraal een keertje op met je eeuwige gezeikpijp. Jouw enige bijdrage aan dit topic is wanstaltig huilen wanneer ik plaats dat er hier goed weer in de vooruitzichten staat. Zelden zo'n zielig ventje meegemaakt. Kop een trein of houdt in ieder geval in z'n algemeenheid je bek gewoon maar dicht.
Ik kan me inderdaad behoorlijk ergeren aan jou en je zinloze bijdrage en de nutteloze discussie die daarop weer ontstaat en voornamelijk bedreven wordt door lieden die hun kop hier verder nooit opsteken. Zoals ik al aangaf : zeg dan gewoon niets, want je bent weer eens met van alles bezig behalve je bezig te houden met hetgeen waar dit topic voor dient. Ga fijn met je modeltreintjes spelen maar verziek dit topic niet met je gejammer.quote:
Wat voor plant? Cactus misschien meer iets voor jou als ik het zo hoor?quote:Op zondag 11 mei 2014 10:04 schreef sararaats het volgende:
het waait heel hard dus plant weer binnen, na het wegwaaien de vorige keer geen risico gepakt.
bloemen zijn verlept maar das m'n eigen dikke schuld
Mij wel.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:05 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het interesseert alleen niemand ook maar een reet.
een mand met bloemekes maar de mand is vooral heel kapot, is ook 12 jaar oud.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat voor plant? Cactus misschien meer iets voor jou als ik het zo hoor?
Weinig van te merken momenteelquote:
Buitjes voor het stofquote:
Volgens mij komt al deze regenbagger de hele dag al via Amsterdam het land binnenquote:Op zondag 11 mei 2014 20:20 schreef Ajaxfan het volgende:
Deze dag is wel goed voor het maandgemiddelde qua regen denk ik?
Sinds vanmorgen vroeg al veel regengordijnen geweest inderdaad.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens mij komt al deze regenbagger de hele dag al via Amsterdam het land binnen
Lijkt de mooie kant op te gaan. Zien of het standhoudt.quote:
Een paar graden warmer en meer zon zou ik al prima vinden.quote:Op maandag 12 mei 2014 09:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Lijkt de mooie kant op te gaan. Zien of het standhoudt.
Voor nu is het in ieder geval niet veel. Regen regen regen en matige temperaturen. Wel schijnbaar een kleine kans op windhozen maar dat lijkt niet veel te zijn.
[ afbeelding ]
Hier ook een mooie banaan op de kaart, voor hagel, onweer en windstoten. Komende dagen nog wel warm, daarna kakt het in. In de verte staan wel mooie waardes op de kaart, hopen dat fictie feit wordt
[ afbeelding ]
Ambrosius vindt dit niet leuk
of nog steeds.... het is al 48 uur aan het regenen voor mijn gevoelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoorde ook al zulke positieve geluiden uit Oud-Beijerlandquote:Op maandag 12 mei 2014 11:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou, hier schijnt gelukkig de zon alweer een tijdje (Spijkenisse) en de vogels fluiten weer. Hoelang dat duurt weet ik niet, maar deze pak ik tenminste wel mee, vandaag![]()
De KNMI heeft het ook bijgesteld naar af en toe zon nu.quote:Op maandag 12 mei 2014 11:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik hoorde ook al zulke positieve geluiden uit Oud-Beijerland
30 graden rond de poolcirkel zie ik nergens eerlijk gezegd. Heb je een kaartje?quote:Op maandag 12 mei 2014 14:21 schreef Dven het volgende:
Komende week hitte in Rusland. Zelfs op de poolcirkel temperaturen van rond de 30 graden
Denk dat de kleuren wat verkeerd overkwamen door m'n zonnebrilquote:Op maandag 12 mei 2014 14:30 schreef aloa het volgende:
[..]
30 graden rond de poolcirkel zie ik nergens eerlijk gezegd. Heb je een kaartje?
Zweden idem. In de zomer ook aangenaam warm en zonnig. Noorwegen daarentegenquote:Op maandag 12 mei 2014 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
Is wel vaker daar in het noorden van Roesland ja.... landklimaat he, berekoud in de winter en lekker heet in de zomer.
Ben nooit in Scandinavie geweest (ja ok, een weekendje Kopenhagen ooit, maar dat mag niet echt meetellen vind ik).quote:Op maandag 12 mei 2014 14:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Zweden idem. In de zomer ook aangenaam warm en zonnig. Noorwegen daarentegen![]()
Meer zon is inderdaad niet lastig als het op een zonnige dag al 18 tot 24 uur licht isquote:Op maandag 12 mei 2014 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben nooit in Scandinavie geweest (ja ok, een weekendje Kopenhagen ooit, maar dat mag niet echt meetellen vind ik).
Hoor wel dat het in de zomer een beter klimaat heeft dan Nederland, iig meer zon (is ook niet zo moeilijk geloof ik)
Dat komt omdat het noordelijker ligt. Rond half juni wordt het nauwelijks meer donker daar. In winter zijn de dagen daarentegen weer erg kort.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben nooit in Scandinavie geweest (ja ok, een weekendje Kopenhagen ooit, maar dat mag niet echt meetellen vind ik).
Hoor wel dat het in de zomer een beter klimaat heeft dan Nederland, iig meer zon (is ook niet zo moeilijk geloof ik)
In juni is het in Nederland ook zo'n beetje 17 uur lang per dag licht.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Meer zon is inderdaad niet lastig als het op een zonnige dag al 18 tot 24 uur licht is
Ach het kan altijd erger. Je had in Noorwegen kunnen wonen. Of Ierlandquote:Op maandag 12 mei 2014 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In juni is het in Nederland ook zo'n beetje 17 uur lang per dag licht.
Toch hebben wij gemiddeld 5 a 6 zonuren per dag in juni
of Somalie, wel zon, geen gezelligheid.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Ach het kan altijd erger. Je had in Noorwegen kunnen wonen. Of Ierland
Gebeurt anders toch vrij vaak dat de warmte over het oosten van Europa naar de poolcirkel trekt, terwijl het in het westen dan niet echt warm is.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Denk dat de kleuren wat verkeerd overkwamen door m'n zonnebrilWant het is geen 30 graden en m'n inschatting van de poolcirkel was ook wat verkeerd. Maar toch wel flinke warmte daar in het noordoosten!
[ afbeelding ]
Klopt, maar vaak wat later in het seizoen.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Gebeurt anders toch vrij vaak dat de warmte over het oosten van Europa naar de poolcirkel trekt, terwijl het in het westen dan niet echt warm is.
Lijkt me verschrikkelijk, zo extreem.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
Is wel vaker daar in het noorden van Roesland ja.... landklimaat he, berekoud in de winter en lekker heet in de zomer.
In het westen van Noorwegen zijn ze het daar niet mee eensquote:Op maandag 12 mei 2014 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
13 graden en zon iedereen BBQquote:Op maandag 12 mei 2014 16:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In het westen van Noorwegen zijn ze het daar niet mee eens
Ben daar eens vier dagen geweest en het was vier dagen droog, pure mazzel.
Valt opzich wel mee zolang het de winter maar is die kort duurt en niet de zomerquote:Op maandag 12 mei 2014 16:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Lijkt me verschrikkelijk, zo extreem.
Hete zomer is prima, maar dan met een Spaans versie van een (semi)landklimaat, geen Russische.
verschil kan oplopen tot 100 graden tussen winter en zomertemperatuurquote:Op maandag 12 mei 2014 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
Wat betreft Estofex zitten die wel goed nu, buien ontstaan net ten oosten van mij.quote:Op maandag 12 mei 2014 09:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Lijkt de mooie kant op te gaan. Zien of het standhoudt.
Voor nu is het in ieder geval niet veel. Regen regen regen en matige temperaturen. Wel schijnbaar een kleine kans op windhozen maar dat lijkt niet veel te zijn.
[ afbeelding ]
Hier ook een mooie banaan op de kaart, voor hagel, onweer en windstoten. Komende dagen nog wel warm, daarna kakt het in. In de verte staan wel mooie waardes op de kaart, hopen dat fictie feit wordt
Hier nog steeds niet, al is het wel veeeeeel kouder dan begin van de middag en staat er een aardig windjequote:Op maandag 12 mei 2014 16:41 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Wat betreft Estofex zitten die wel goed nu, buien ontstaan net ten oosten van mij.
Heel gaafquote:Op maandag 12 mei 2014 22:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen wat fijne stemmen en glas ervoor
2x logitech C920, 152 graden kijkhoek!
Of wel: Weerstation Dokkum PanoCam!
[ afbeelding ]
Dat lijkt er meer opquote:
das met Winter, Sneeuw en Onweer niet anders... u get used to itquote:Op dinsdag 13 mei 2014 08:32 schreef Dven het volgende:
Weergoden zijn aan het trollen. Elke keer als het dichterbij komt klapt het weer in
Bedankt, dit helpt me er weer bovenopquote:Op dinsdag 13 mei 2014 08:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
das met Winter, Sneeuw en Onweer niet anders... u get used to it
*aai over bol geeft*
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Gelukkig geen elektriciteit op kantoor tot 1400 dus ik kan het er even van nemen
[ afbeelding ]
Zijn bezig met wat werkzaamheden, vandaar. Al kunnen stroomstoring wel lang duren in de zomer en de hele stad heeft de airco op volle toeren draaien waardoor alles er opeens uitknaltquote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
-O_ had ik dat hier maar, geloof dat de langste stroomstoring op mijn werk ooit maar iets van 5 minuten geduurd heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |