Ff weerwoord.be in de gaten houden. Daar is iemand die voor elke dag van het jaar terugblikken plaatst van de afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:49 schreef Djeez het volgende:
Weet iemand wat voor weer het zes jaar geleden was? Op 9 mei 2008 was de grote brand in de Punt. Volgens mij was ik vrij die dag en hoorde het nieuws aan op de radio terwijl ik buiten in mijn opblaaszwembad lag
Bedankt!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:55 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ff weerwoord.be in de gaten houden. Daar is iemand die voor elke dag van het jaar terugblikken plaatst van de afgelopen jaren.
(herhaling van mijn laatste post)
-Edit-
en anders heb je nog dit: http://knmi.nl/klimatologie/daggegevens/index.cgi
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:49 schreef Djeez het volgende:
Weet iemand wat voor weer het zes jaar geleden was? Op 9 mei 2008 was de grote brand in de Punt. Volgens mij was ik vrij die dag en hoorde het nieuws aan op de radio terwijl ik buiten in mijn opblaaszwembad lag
Wow, wat een verschil met nu! Tegenwoordig is mei alleen maar koud en nat, waar het voorheen het begin van de zomer wasquote:
26 graden is natuurlijk ook niet normaal. Afgelopen jaren vaak tussen de 17 en 20 graden. Lang zo slecht niet. Al is het geen weer om met je paarsgepunte lans uit je broek achter korte rokjes aan te wandelen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:06 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wow, wat een verschil met nu! Tegenwoordig is mei alleen maar koud en nat, waar het voorheen het begin van de zomer was
Klopt, maar dit is wel heel erg triest. Het gas dat we hebben bespaard door de milde winter, wordt nu weer opgebruikt. Kachel staat thuis op 21 en loeit de hele dag. Verder heb ik weer een winterjas met sjaal aan, wintersokken om mijn voeten en een winterdekbed op bed.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
26 graden is natuurlijk ook niet normaal. Afgelopen jaren vaak tussen de 17 en 20 graden. Lang zo slecht niet. Al is het geen weer om met je paarsgepunte lans uit je broek achter korte rokjes aan te wandelen.
Vandaag met harde tepelsknoppen voor de kachel zitten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
26 graden is natuurlijk ook niet normaal. Afgelopen jaren vaak tussen de 17 en 20 graden. Lang zo slecht niet. Al is het geen weer om met je paarsgepunte lans uit je broek achter korte rokjes aan te wandelen.
Misschien toch maar eens Assen verlaten voor een zonniger en warmer lokatie. Ook beter voor je gezondheidquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klopt, maar dit is wel heel erg triest. Het gas dat we hebben bespaard door de milde winter, wordt nu weer opgebruikt. Kachel staat thuis op 21 en loeit de hele dag. Verder heb ik weer een winterjas met sjaal aan, wintersokken om mijn voeten en een winterdekbed op bed.
En winterspullen gaan dit jaar maar niet op zolder, ik geloof niet meer in een mooie zomer
Mijn werkgever heeft een dochteronderneming opgestart op Curaçao. Heb al gevraagd of ik daar mag werken, maar helaas..quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens Assen verlaten voor een zonniger en warmer lokatie. Ook beter voor je gezondheid
Spijtig. Maar er zijn meer werkgevers op Curacao of de Canarische Eilandenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn werkgever heeft een dochteronderneming opgestart op Curaçao. Heb al gevraagd of ik daar mag werken, maar helaas..
En de Donau ligt al redelijk vol.. En waarom maken ze die kutkaartjes niet gewoon wat groter zodat je ook Scandinavie, Iberie, Italie en zuidoost Europa (volledig) kan zienquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:48 schreef INViCTuS het volgende:
Het is alweer bijna een jaar geleden dat er grote overstromingen waren in grote delen van Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechie....komende week weer veel regen?
[ afbeelding ]
Dat is net zoiets als de pluim van het knmi maar dan op een andere luchtlaag. Als ik het goed heb is het de verwachting van de temperatuur en neerslag op het 850 hPa ( ongeveer 1500 meter hoogte )quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:05 schreef Dven het volgende:
Wie legt dit kaartje voor mij uit. Alsjeblieft.
[ afbeelding ]
Dat had ik juist zelf uitgevogeld inderdaad. Wat voor verhouding geeft dit op normale hoogte? Zonde dat het op ongeveer 1500 meter is want de lokatie is ongeveer 25 kilometer vanaf waar ik woon dus het had me een perfect beeld kunnen geven als het een 'normale' ensembleverwachting wasquote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als de pluim van het knmi maar dan op een andere luchtlaag. Het is de verwachting van de temperatuur en neerslag op het 850 hpa ( ongeveer 1500 meter hoogte )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |