SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
nee. Maar hormonen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:05 schreef oh-oh het volgende:
Maar Bram kan toch helemaal niet op zijn Engels uitgesproken worden?
En tweede namen worden zelden uitgesproken toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:06 schreef McLaura het volgende:
Op FB : Roan en Aron.Ik wacht op een zusje Nora.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook....quote:
Dat vind ik dus ook. De stijl van de namen is heel anders.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:26 schreef Leandra het volgende:
Toch vind ik het qua klank geen Jut & Jul namen.
Ondanks dezelfde 4 letters zijn het compleet andere namen.
Bij A(a)ron verwacht ik Elvis, en bij Mick past dat ookquote:Op donderdag 8 mei 2014 19:43 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. De stijl van de namen is heel anders.
Bij A(a)ron verwacht ik Ruben of Thomas, bij Roan eerder Mick of Finn.
Er is een gezin in België die volgens mij inmiddels 5 kinderen hebben. Allemaal met deze letters.quote:
31 en 23 ???quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:40 schreef danic het volgende:
Oh wacht....ietsje anders:
Alex, Axel, Xela, Lexa, Xael en Xeal.
Krijg het artikel hier niet gelinkt. Toen de 6e geboren werd waren de ouders 31 en 23![]()
Yep...quote:
Logisch toch. Anders zit ze straks met nog drie andere Diamond Sparkles in de klas.quote:Op donderdag 8 mei 2014 23:34 schreef Burdie het volgende:
We hebben gewoon een paar letters aan de naam toegevoegd om hem een beetje anders te maken. “.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:08 schreef Loj het volgende:
Owen vindt ik ook super!
(En nee, dat is niet Ow z'n naam)
Hij heet Duuc van Baarlen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:58 schreef Lingue het volgende:
En dan lees je net op Radio538 dat iemand daar een zoontje heeft gekregen genaamd : D.uuc H.eld
Echt arm arm kind...
Ja ik las net de reacties idd. Daar is dus helemaal niet over nagedacht...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:49 schreef innepin het volgende:
[..]
Hij heet Duuc van Baarlen.
Baarlen, Duuc.
Bar-le-Duc.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:52 schreef Lingue het volgende:
[..]
Ja ik las net de reacties idd. Daar is dus helemaal niet over nagedacht...
Owen is ook tof ja.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 06:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, het begon met Owenik was (en ben!) Echt verliefd op die naam. toen bedachten we dat het met hun Nederlandse voornamen helemaal niet zo gek is een internationaal alternatief te hebben en dus bij de rest doorgezet. Maar wel altijd een zwak gehad voor die namen. Da's mijn kermisbloed denk ik
![]()
WTF?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
daar had ze dus echt geen seconde over nagedacht, en haar man ook niet! Na een half uur beetje discussiëren zeiden ze uiteindelijk doe maar Patrick
ha! Zie je. Nou goed, doen wij het met Owen, Josh(ua) and Nigel niet zo gek nog.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:43 schreef Gulara het volgende:
[..]
Owen is ook tof ja.![]()
En je kermisbloed.Ik heb mijn mening flink bij moeten stellen hier. CEO's die Mitchell en Samantha heten.
Maar stiekem wel handig hoor. Mijn vriend heeft ook zo'n Hollandse naam en je moet hier bij elke bestelling je naam opgeven. Dat is dus altijd die van mij of Pi. Of bij gebrek aan ons een willekeurige Engelse naam.
Of Graamequote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:47 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb bij Graham's versie Graeme altijd die neiging om het dan uit te spreken als Griemie
Ja maar Greame is ook fout geschrevenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:47 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb bij Graham's versie Greame altijd die neiging om het dan uit te spreken als Griemie
Oh oepsquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar Greame is ook fout geschreven
het eerste wat in me opkwam was Snoekquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:54 schreef -Spring het volgende:
Ons achterbuurjongetje heet Duuk. Ik vind het wel een leuke naam, past goed bij m ook. En zn zusje heet Jikke, ook leuk! Ben benieuwd hoe de derde gaat heten.
Dan lijkt Déesse me geschikter....quote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het eerste wat in me opkwam was Snoek
Misschien een leuke noviteit
En waarom dan puntjes ertussen zetten? De ouders zoeken toch zelf de publiciteit opquote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:58 schreef Lingue het volgende:
En dan lees je net op Radio538 dat iemand daar een zoontje heeft gekregen genaamd : D.uuc H.eld
Echt arm arm kind...
nou ja, hoe erg is 't?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:49 schreef innepin het volgende:
[..]
Hij heet Duuc van Baarlen.
Baarlen, Duuc.
Bar-le-Duc.
Betekent dat dat je niet meer discreet hoeft te zijn bij het bespreken ervan?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:06 schreef Troel het volgende:
[..]
En waarom dan puntjes ertussen zetten? De ouders zoeken toch zelf de publiciteit op
Omdat een fokker z'n kind zo noemt betekend niet dat het geen opmerkelijke naam kan zijnquote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:45 schreef trui het volgende:
[..]
nou ja, hoe erg is 't?
ik vind Duuk of Duuc niet zo'n heel rare naam hoor. Hadden we hier lang geleden niet ook een Duco (een van de eerste fok! baby's)?
zo heette een klasgenoot met zijn achternaam, misschien in dit geval ookquote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:58 schreef trui het volgende:
Klopt hoor. Maar ik vind het dus niet zo'n heel bijzondere naam op zich. 'Held' vind ik wel wat raar, daar zou ik m'n kind niet mee op willen zadelen.
Nee wat Baarlen was z'n achternaam alquote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
zo heette een klasgenoot met zijn achternaam, misschien in dit geval ook
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:09 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee wat Baarlen was z'n achternaam alEn de vader licht toe dat hij hun held is en daarom zo heet
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:09 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee wat Baarlen was z'n achternaam alEn de vader licht toe dat hij hun held is en daarom zo heet
Als de ouders ervoor kiezen om op nu.nl te vermelden hoe het kind heet en dergelijke, nee sorry, ik zou niet weten waarom...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:46 schreef trui het volgende:
[..]
Betekent dat dat je niet meer discreet hoeft te zijn bij het bespreken ervan?
ik wacht op de eerste D'shesteney (D'Shontay en Desteney, we konde nie kieze)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:21 schreef Stormqueen het volgende:
Als dat de ergste namen van 2013 zijn doen ze het daar nog best goed vergeleken met Nederland
Ja iedereen heet hier verder Maximilian of Mariequote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:21 schreef Stormqueen het volgende:
Als dat de ergste namen van 2013 zijn doen ze het daar nog best goed vergeleken met Nederland
Nee, ik bedoel dat ze hier nog veel belachelijkere namen weten te bedenken over het algemeen. Misschien is de burgerlijke stand daar strenger.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:22 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Ja iedereen heet hier verder Maximilian of Marie
Dat klopt wel ja, maar het verandert hier ook. Zo mag je je kind geen Kirsche noemen, maar wel weer Apple of Peaches. En Winnetou, Tarzan en Schneewittchen mogen ook. Maar goed, dat blijft een andere categorie dan Juëquinaisheley en Qui-Sudjendrickquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat ze hier nog veel belachelijkere namen weten te bedenken over het algemeen. Misschien is de burgerlijke stand daar strenger.
Amsel is niet veel raarder dan Merel natuurlijkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:04 schreef Gala6183 het volgende:
De meest opmerkelijke namen in Duitsland van 2013:
Jungen: Sexmus Ronny, Don Armani Karl-Heinz, Camino Santiago Freigeist, Ashton-Phoenix, Belmondo, Buckminster, Cabero, Daron Angel, Eisi Faust Erik, Hajaina, Jari Lias, Jeremy-Jaden, Legolas, Lönne, Male Mylow, Pazifik, Piér, Price, Raider, Smart
Mädchen: Amsel, Aruba, Casey, Cattaleya, Ducati, Ferrara Melody Maxima, Frangi-Pany, Kenia, La-Vie, Loreley, Madita, Maybee, Neki, Peaches Princess, Sealina, Sueann-Presess, Süske, Versann, Hedi-Rocky
Weliswaar zonder ongewenste leestekens maar veel zijn er toch- waardig.
Bij mij op de basisschool zat ook een Duco. en zijn tweelingbroer heet F. rido. Zo'n rare naam vind ik het niet. Maar bij Duuc en dan ook nog met een c mwah is mijn ding niet. Ik denk dan aan de dukes of hazzard.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:45 schreef trui het volgende:
[..]
nou ja, hoe erg is 't?
ik vind Duuk of Duuc niet zo'n heel rare naam hoor. Hadden we hier lang geleden niet ook een Duco (een van de eerste fok! baby's)?
Dat dus!quote:
Tommy Cooperquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb een nieuw achterneefje.
F.ez
Als ik een kaartje stuur met een hoedje, is dat dan gemeen
leuk! Ik vind lore ook heel mooiquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:10 schreef Moppert het volgende:
Grappig ik vind Loreley helemaal niet opmerkelijk![]()
Dat was onze meisjes naam (lorelei)
quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb een nieuw achterneefje.
F.ez
Als ik een kaartje stuur met een hoedje, is dat dan gemeen
Duuc Held heet ie, tweede naam is een bietje jammer haha.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:18 schreef _Bar_ het volgende:
Ik hoorde gisteren op de radio duuc zoontje van een dj bij 538.
ik vind het echt een leuke naam.
Heet jij Bøebløh?quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:18 schreef Roomsnoes het volgende:
(Mijn Noorse naam klinkt echt heel, heel stom in NL. Als het geluid dat een koe maakt zo'n beetje, gemengt met bluh. Charming, dus)
quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:18 schreef Roomsnoes het volgende:
(Mijn Noorse naam klinkt echt heel, heel stom in NL. Als het geluid dat een koe maakt zo'n beetje, gemengt met bluh. Charming, dus)
En de naam van je man dan?quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:18 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat is de naam van mijn man, en na ons trouwen dus ook van mij. Hij heet dus Nilsson en ik Bakker Nilsson.quote:
quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:26 schreef Roomsnoes het volgende:
Spees, ken je mij?! Haha. Mijn naam zit seriøs verborgen in wat je nu typt hahaha
quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:29 schreef L-E het volgende:
Oh sorry, dat schreef je al ja. Ik zou gaan voor het koeiengeluid hoor. Dat is juist hartstikke Nederlands!
Dan zou ik haar jouw achternaam ook meegeven. Omdat het er dus toch nooit 3 worden.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:24 schreef Roomsnoes het volgende:
Dan neem je alleen de familienaam mee ja.
(Ze zijn hier ook nogal van de dubbele voornamen. Dus een Thea Sophie Nilsson Larsson is geen uitzondering dus. Ik vind dat too much.)
De Noorse mr Bublé is jou man?quote:
De zoon van John de Wolf heet ook Desley.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Rondje van deze week.
D. esley (J)
M. urk (J)
T. eun (V)
F.e lieve (V)
Mijn kinderen hebben ook de achternaam van papa én mama.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:12 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik zit met een namendilemma. Niet de voornaam - daat zijn we over uit. Maar hier in Noorwegen kun je je kind de achternaam van de vader geven (in ons geval want die heb ik ook) of de achternaam van zowel moeder als vader. Dat wordt dan dus óf Julia Nilsson (fictief) of Julia Bakker Nilsson.
Maar ik weet niet wat ik wil! Man zegt dat de keus vooral aan mij is, omdat het mijn naam is immers. Mijn achternaam is niet echt bijzonder, en zal gespeld moeten worden (heeft een rare schrijfwijze). Maar tegelijkertijd zou het wel leuk zijn om die naam mee te geven, gewoon, omdat het kan, en voor als ze in NL is. (Dan gebruik ik ook mijn meisjesnaam omdat er een Ø in zit en da´s in NL een gedoe).
Maar aan de andere kant wil ik niet dat ze te veel namen krijgt. Bij veel mensen wordt het in de praktijk afgekort naar Julia B. Nilsson, en dat vind ik zo suf staan...
Wat zouden jullie doen als jullie de keus hadden?
(Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, we maken de keus uiteraard samen)
dat is Delsey. Ik heb mij dus ook een paar keer vergist. Delsey klonk bekender voor mij.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
De zoon van John de Wolf heet ook Desley.
Is dat niet een koffermerk? Of is dat Delsey?
Hier kan dat standaard en zonder extra kosten.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn kinderen hebben ook de achternaam van papa én mama.
Ik heb er zelfs voor betaald.
Ik vind dat zo bijzonder.
En afkorten wordt niet gedaan. Hooguit wordt de 2de naam. De mijne, weggelaten.
Ik vind het ook kansloze namen, zeker met die spelling.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Murk Purk![]()
Net op de tweelingen FB: Djenna en Djaydee
(Ik vind dat zo dom, een tweeling dezelfde voorletter geven. Dat is echt vragen om problemen/gedoe.)
Vriendinnen van me, ook een tweeling, die heten M. ichelle en D. ayelle, dat rijmt zo stom, ik had echt ff nodig om daar aan te wennenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Murk Purk![]()
(Ik vind dat zo dom, een tweeling dezelfde voorletter geven. Dat is echt vragen om problemen/gedoe.)
Roy en Boy zou erger zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:58 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Vriendinnen van me, ook een tweeling, die heten M. ichelle en D. ayelle, dat rijmt zo stom, ik had echt ff nodig om daar aan te wennen
Ik ken wel twee broertjes met maar een jaar ertussen, Jay & Rayquote:
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ken wel twee broertjes met maar een jaar ertussen, Jay & Ray
Ik weet niet wat jouw 'hier' is.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hier kan dat standaard en zonder extra kosten.
Ik doe dat overigens ook. Kinderen hebben een vader en een moeder, niet alleen een vader.
België. Zie ook: http://www.gva.be/nieuws/(...)-moeder-krijgen.aspxquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jouw 'hier' is.
Hier in Nederland gebeurt het niet standaard, en moet je (als je recht hebt op de dubbele achternaam) een naamswijziging aanvragen bij (toendertijd) de Koningin.
Een tijdje geleden zijn ze daar in de eu mee bezig geweest, om dat in alle landen te doen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
België. Zie ook: http://www.gva.be/nieuws/(...)-moeder-krijgen.aspx
Ik vind het écht tofquote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
België. Zie ook: http://www.gva.be/nieuws/(...)-moeder-krijgen.aspx
Ja, ik ook en ook niet meer dan normaal dat je als ouders zelf de achternaam van het kind kunt kiezen uit een aantal mogelijkheden. Wij doen eerst mijn achternaam en dan haar achternaam.quote:
Dat mag dus niet in België. Eenmaal een combinatie gekozen, dan krijgen alle kinderen van diezelfde ouders ook die combinatie.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:20 schreef oh-oh het volgende:
Bij mijn vader thuis hebben alle kinderen een andere achternaam, het is zoooo onoverzichtelijk![]()
En ze hebben wel dezelfde ouders. En dan is de naam van mijn vader toen hij een NL paspoort kreeg ook nog expres veranderd door de ambtenaar vanwege een opsporingsbevel wat op zijn eigenlijke naam stond, deed ie gewoon ter plekke een letter erbij waardoor de hele naam anders werd.
In Nederland mag dat ook niet, dat hij bij oh-oh wel het geval is betekent vooral dat er daar iets bijzonders aan de hand was.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat mag dus niet in België. Eenmaal een combinatie gekozen, dan krijgen alle kinderen van diezelfde ouders ook die combinatie.
De poes van de buren (ik typte eerst serieus boeren, wtfquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:18 schreef oh-oh het volgende:
Murk![]()
Teun hoor je wel heel vaak hoor, die naam is nu echt weer hipster voor beide geslachten.
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
In Nederland mag dat ook niet, dat hij bij oh-oh wel het geval is betekent vooral dat er daar iets bijzonders aan de hand was.
Je mag in NL tegenwoordig kiezen voor de naam van de vader of de moeder, de keuze die je voor de eerste maakt geldt voor alle volgende kinderen uit die relatie.
Teuntje is dan imo weer echt een meisjesnaam, Teun kan voor beiden toch?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De poes van de buren (ik typte eerst serieus boeren, wtf) heet Teuntje, voor mij is het al een kattennaam
![]()
Maar het kan idd wel prima voor beide seksen
Zo werkt dat in België ook, alleen mag je dus ook een gecombineerde achternaam kiezen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
In Nederland mag dat ook niet, dat hij bij oh-oh wel het geval is betekent vooral dat er daar iets bijzonders aan de hand was.
Je mag in NL tegenwoordig kiezen voor de naam van de vader of de moeder, de keuze die je voor de eerste maakt geldt voor alle volgende kinderen uit die relatie.
ja, voor mij valt dat onder dezelfde noemer, maar je hebt gelijk. Al vind ik het wel een beetje boers voor een meisje. Zie dan meteen zo'n lompe Henka (quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Teuntje is dan imo weer echt een meisjesnaam, Teun kan voor beiden toch?
Dat vind ik meer een jongensnaam (Teun). Teuntje een meisjesnaam, maar niet echt een mooie naam.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Teuntje is dan imo weer echt een meisjesnaam, Teun kan voor beiden toch?
Zo hebben alle kinderen in mijn vriends familie dezelfde voorletter, evenals de ouders. En idd inclusief een tweeling die dus regelmatig boetes voor elkaar thuisgestuurd krijgen, bij de bank maar met hun volledige naam staan geregistreerd (a la D.O.T. Achternaam) en elkaars sofinummer kregen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Murk Purk![]()
Ja. Dat klopt. Maar in Nederland niet.quote:
Mijn collega ging in het huis van haar broer wonen.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:42 schreef Dot. het volgende:
[..]
Zo hebben alle kinderen in mijn vriends familie dezelfde voorletter, evenals de ouders. En idd inclusief een tweeling die dus regelmatig boetes voor elkaar thuisgestuurd krijgen, bij de bank maar met hun volledige naam staan geregistreerd (a la D.O.T. Achternaam) en elkaars sofinummer kregen.
Max. 2 achternamen. Het is geen circus.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:09 schreef Poppedein het volgende:
Maar hoe zit dat dan met die dubbele achternamen na een huwelijk? Wordt mw Jansen de Vries die met meneer Hendriksen Pieters trouwt dan Mw Hendriksen Pieters - Jansen de Vries? En hun zoon dan evt weer Teun Hendriksen Pieters Jansen de Vries? Of mag je dan alleen Hendriksen en Jansen gebruiken?
Laurie ja, maar met de R moet ik aan t kruid denkenquote:Op zondag 18 mei 2014 13:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik vind Lau.rie.r een leuke naam. Maar echt serieus iedereen aan wie ik het vertel lacht me een half uur uit
Overigens denk ik heel erg aan E.lin of Yr.sa of Ni.na voor een meisje.
Klopt ook wel, maar ik vind het voor een jongen leuk. Ik weet niet waarom. Maar hoe vaker ik het zeg, hoe leuker het word.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
Laurie ja, maar met de R moet ik aan t kruid denken
mijn nichtje heet i.r.saquote:Op zondag 18 mei 2014 13:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ik vind Lau.rie.r een leuke naam. Maar echt serieus iedereen aan wie ik het vertel lacht me een half uur uit
Zeg je dat ook zo of zeg je ier.sa ? Want dat zou namelijk de uitspraak zijn die ik wil.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
mijn nichtje heet i.r.saje hoort m heel weinig. Moest er wel aan wennen trouwens, in het begin.
Preciesquote:Op zondag 18 mei 2014 13:21 schreef Fee-nix het volgende:
Soort combi van Laurens en Rogier.
Y.rsa vind ik wel heel mooi. Apart, maar niet te raar.
met een korte iquote:Op zondag 18 mei 2014 14:09 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Zeg je dat ook zo of zeg je ier.sa ? Want dat zou namelijk de uitspraak zijn die ik wil.
Ik vind Karijn leuker dan Karlijn. De Karijn waarmee ik op school zat klonk ook echt anders dan Karlijn zonder l. Kortere ij, andere r.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:01 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb dat met k.arijn en k.alijn... Beide wel eens tegengekomen en dan denk ik steeds "waarom kun je geen Karlijn spellen?"
mag hoor, 't is ook niet mijn persoonlijke smaak. Noch kindquote:
Ik ben er niet kapot van, maar wat ik er van vind is niet belangrijk, wat wel belangrijk is, is dat het een achternaam is, dus als het als voornaam nog niet voorkomt zou dat wel eens de reden kunnen zijn, en dan zou de naam ook gewoon geweigerd kunnen worden bij de aangifte.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:10 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Preciesmaar vinden jullie het ook echt vreselijk als iemand zo een kind zou noemen?
overigens is mijn eigen naam ook apart, komt amper voor in Nederland. Ik wil mijn kind ook graag een aparte naam geven.
Godsamme zeg. Arm kindquote:Op zondag 18 mei 2014 22:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net iemand heel trots me nieuwe nichtje F. aychelana op FB posten
Het is een prachtig babietje om te zien ook nog maar haar naam lijkt wel een of ander tapas gerecht of zoquote:
Foto van de woonwagen erbij?quote:Op zondag 18 mei 2014 22:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net iemand heel trots me nieuwe nichtje F. aychelana op FB posten
Denk eerder flat in de Bijlmerquote:
Ik vind het meer klinken als een porno-actrice...quote:Op zondag 18 mei 2014 23:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is een prachtig babietje om te zien ook nog maar haar naam lijkt wel een of ander tapas gerecht of zo
quote:Op maandag 19 mei 2014 09:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het meer klinken als een porno-actrice...
Facial Anna
Meer die kant iddquote:
quote:Op maandag 19 mei 2014 09:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het meer klinken als een porno-actrice...
Facial Anna
Dit doet me denken aan Turkse/ Arabische meisjesnamen.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:38 schreef Dottey het volgende:
Ik zag vandaag een raambelettering voor de geboorte van een meisje
Efsa
Turkse namen lang niet altijd (klinken soms best hard), maar Arabische namen vaak wel ja.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan Turkse/ Arabische meisjesnamen.
Buiten Fatima vind ik meisjesnamen uit die regionen ontzettend mooi
Ik vind Fatima ook een mooie naam zelfs, het heeft alleen een nare bijklank gekregen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zoals Linaquote:Op vrijdag 23 mei 2014 07:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar Iliasquote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind Fatima ook een mooie naam zelfs, het heeft alleen een nare bijklank gekregen.
Arabische meisjesnamen zijn wel veel mooier dan de jongensnamen vind ik!
Had Y.rsa nog nooit gehoord of gelezen en nu lees ik toevallig dat het meisje van het dug-out ongeluk in friesland zo heettequote:Op zondag 18 mei 2014 13:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja weet je, Mo is natuurlijk haske stoer en schattig voor een klein menneke. Maar toch niet als 35-jarige zakenman. Geef 'm dan tenminste een langere voornaam zodat ie die kan gebruiken als mensen hem serieus moeten gaan nemenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:14 schreef Fee-nix het volgende:
Toen ik nog bij een kdv werkte, was daar ook een jochie dat Mo heette. Hartstikke blond en hartstikke Nederlands. Vond het eerst wel vreemd, omdat je die associatie er niet snel bij hebt. Maar ach, zoiets went snel! En het is ook wel stoer! Bo vind ik ook wel aardig.
Dat terzijdequote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:18 schreef oh-oh het volgende:
Haha ach in mijn beleving kun je beter Mo heten dan Mees of Vlinder of Djirco of zo.
Ik vind zo een pukkelige puber Mees al geen porum, laat staan een volwassen ventquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat terzijdeAl vind ik Mees nog wel kunnen, die hoor je zo vaak!
Riley (wel net wat anders gespelt dus) komt hier steeds vaker voor. Wel grappig: hier is het een jongensnaam, terwijl het in Amerika ook voor meiden gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:30 schreef DJMomo het volgende:
Op het kdv. Hoera j.a-l.y heeft een broertje r.y-l.ee (puntjes van mijn hand)
Alle 4 namen die je je kind niet zou moeten geven.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:18 schreef oh-oh het volgende:
Haha ach in mijn beleving kun je beter Mo heten dan Mees of Vlinder of Djirco of zo.
dus de streepjes zitten echt in de naamquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:30 schreef DJMomo het volgende:
Op het kdv. Hoera j.a-l.y heeft een broertje r.y-l.ee (puntjes van mijn hand)
Ja de strepen zijn niet van mijquote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:19 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
dus de streepjes zitten echt in de naam
Moosquote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja weet je, Mo is natuurlijk haske stoer en schattig voor een klein menneke. Maar toch niet als 35-jarige zakenman. Geef 'm dan tenminste een langere voornaam zodat ie die kan gebruiken als mensen hem serieus moeten gaan nemen
Oh dat wist ik nietquote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:06 schreef geppie het volgende:
[..]
Had Y.rsa nog nooit gehoord of gelezen en nu lees ik toevallig dat het meisje van het dug-out ongeluk in friesland zo heette![]()
Ik vind het, ondanks mijn aversie voor (of is het tegen?) de letter Y, wel een mooie naam!
ik moest hier best wel om lachenquote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:41 schreef Chanty het volgende:
In het kader van opmerkelijke namen. Mijn huisarts heet N.eander (gelukkig niet Taler als achternaam). Ondanks dat ik de klank mooi vind, kan ik er niet aan wennen. Blijf die associatie houden met een oermens
Dat zal dan vanzelf wel Po worden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:14 schreef Fee-nix het volgende:
Toen ik nog bij een kdv werkte, was daar ook een jochie dat Mo heette. Hartstikke blond en hartstikke Nederlands. Vond het eerst wel vreemd, omdat je die associatie er niet snel bij hebt. Maar ach, zoiets went snel! En het is ook wel stoer! Bo vind ik ook wel aardig.
Vinnyquote:Op maandag 2 juni 2014 15:57 schreef oh-oh het volgende:
Vrienden van me hebben vandaag de tweede gekregen. Vince!
Ik vind het leuk en stoer en zij is Italiaanse, past leuk vind ik.
Ik hoop dat we hem allemaal Vinny mogen noemen
Ik eigenlijk wel. Hoe bedenk je hetquote:Op maandag 2 juni 2014 12:05 schreef -Spring het volgende:
Onze buren hebben een meisje gekregen. D.iese heet ze. Niet mijn keus, maar stom vind ik het ook niet.
Dat zou goed kunnen want daar wonen we.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:35 schreef Mineola het volgende:
Ik zag in de vensterbank ergens een geboortekaartje met I.d.d.o.
Not my style.
D.iese vind ik leuk! Dochter van Lodewijk de tuinman heet ook zo, is dacht ik een Zeeuwse naam.
Het is ook 'n Duits voornaamwoord.quote:Op maandag 2 juni 2014 17:06 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat Duits aandoen trouwens.
Dat zal de ambtenaar in kwestie wel weigeren.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:36 schreef DrDentz het volgende:
Mag je je kind ook A3 noemen of Olie4? Dat lijkt me ook wel hip.
"Spelfouten" in namen vind ik sowieso niet kunnen.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:43 schreef Shandaly het volgende:
Th.orben heeft ook nog wel wat, maar met name de Dj. namen zijn toch wel erg... zielig voor de kindjes in kwestie...
Niks mis met Thorben, gewoon een Scandinavische naam. Lethe zal wel hier van komen http://nl.wikipedia.org/wiki/Lethequote:Op maandag 2 juni 2014 20:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb ook nog wat namen
D. j. ovanny
M. eis
D. jowy (V)
L. ethe (spreek uit Lee te
Th. orben
quote:Op maandag 2 juni 2014 20:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Niks mis met Thorben, gewoon een Scandinavische naam. Lethe zal wel hier van komen http://nl.wikipedia.org/wiki/Lethe
de andere namen vind ik stom.
maar namen als V.ince die hier vanochtend genoemd werd vind ik ook stom
Nee ik ook niet...quote:Op maandag 2 juni 2014 21:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik had eigenlijk nog nooit van de naam t. Horben gehoord.
Zoontje van een collega heet zo, Bern er daarom aan gewend.quote:Op maandag 2 juni 2014 21:56 schreef Loj het volgende:
[..]
Nee ik ook niet...
Maar ik vind het wel wat hebben!
Maar het is niet de naam..,
Ben nog steeds op zoek naar DE jongensnaam
omdat een deel ervan is afgevallen omdat het leerlingen van me zijn, of kinderen van bekenden... voor de zekerheid dus.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:37 schreef trui het volgende:
waarom nog stipjes Kwakz, als deze toch zijn afgevallen?
maar mooi lijstje, ik ben benieuwd welke het wel geworden is. en een jongen dus, leuk!
Ah natuurlijk, dat had ik er niet direct uit gesmurftquote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:54 schreef trui het volgende:
[..]
'kazen' is natuurlijk muizentaal voor lezen.
Q'uasy-Meaudeaux!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:16 schreef Kyara het volgende:
Of misschien toch met apostrof. En er moet ook nog ergens een y in....
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ter inspiratie <3quote:Op maandag 2 juni 2014 21:56 schreef Loj het volgende:
[..]
Nee ik ook niet...
B.ogdanquote:Op maandag 2 juni 2014 21:56 schreef Loj het volgende:
[..]
Nee ik ook niet...
quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:58 schreef -Spring het volgende:
L. Heeft een Yoni in de klas. Ook dubieus.
En een G-nesto...
Donkere moeder en ventje?quote:Op dinsdag 3 juni 2014 23:43 schreef Kimpossible het volgende:
[..]die laatste moet aangetrouwde familie zijn. Tenzij er nog meer zo heten
mooooje naam he
Jup. Moeder niet zo heel donker though. Hij heeft een zusje met een al even prachtige naam. Wat ze alleen helemaal daar op school doen verbaast me, want last time i checked woonden ze in mijn woonplaats en niet in de jouwequote:
heet de vrouw van jamie oliver niet zo?quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:36 schreef Burdie het volgende:
Ik lees net de naam Jools. Hoor je ook niet vaak in Nederland...
jup. Maar je hebt ook Jools Holland. En dat is een man. (Short for Julian)quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:38 schreef Dottey het volgende:
[..]
heet de vrouw van jamie oliver niet zo?
Dat is toch eerder Juuls?quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:40 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
jup. Maar je hebt ook Jools Holland. En dat is een man. (Short for Julian)
Nee Jools is daar echt de afkorting vanquote:
ik vind dat gekquote:Op donderdag 5 juni 2014 15:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee Jools is daar echt de afkorting van
Maar je zegt natuurlijk djoeliejun en dan is Djoels best een logische afkorting. Althans, in mijn oor dan.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:52 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik vind dat geken zou daar niet eens aan denken.
Eerder aan Juuls.. ivm Juuuuuulian.... Juuuuuuls makkelijker en natuurlijk bij mij afgaat dan Juuuuuuuuuulian naar Jooooooooooooolian naar Joooools
Ja hier zeggen we Jules wel maar in de UK klinkt Jools ook echt als Djools.quote:Op donderdag 5 juni 2014 16:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar je zegt natuurlijk djoeliejun en dan is Djoels best een logische afkorting. Althans, in mijn oor dan.
maar ik lees namen nooit op zijn Engelsquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar je zegt natuurlijk djoeliejun en dan is Djoels best een logische afkorting. Althans, in mijn oor dan.
ik vind het als Djoels klinken.. eigenlijkquote:Op donderdag 5 juni 2014 16:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja hier zeggen we Jules wel maar in de UK klinkt Jools ook echt als Djools.
Daarom zou ik het ook schrijven als Iulian.quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:46 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik vind het als Djoels klinken.. eigenlijk
quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:45 schreef Dottey het volgende:
[..]
maar ik lees namen nooit op zijn Engels![]()
ik hoor overigens nooit djoelijun.. maar gewoon julian. als in JUH peerd lopeuh!
en dat zou ik dan gevoelsmatig weer uitspreken als ie-joe-lie-janquote:Op vrijdag 6 juni 2014 06:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarom zou ik het ook schrijven als Iulian.
oh! Dat staat erquote:Op vrijdag 6 juni 2014 07:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en dat zou ik dan gevoelsmatig weer uitspreken als ie-joe-lie-janis maar net hoe je taalgevoel ligt
ocherme, lullianquote:Op vrijdag 6 juni 2014 07:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh! Dat staat erik was nog niet helemaal wakker vanmorgen
Ik dacht dat er Lulian stondbegreep er al geen reet van.
en vergeet Tarrel ook niet!quote:Op maandag 9 juni 2014 22:45 schreef Fee-nix het volgende:
Kwam toevallig deze site tegen.
Volgens hun 'namenvoorspeller' staat de naam 'Kartika' in 2014 op plek 17 en de naam 'Pifte' op plek 18 van de top 20![]()
.
Mijn nichtje heet zo. Ze zal nu een jaar of 23 zijn. Heb nooit aan m'n tante durven vragen of ze wel weet wat het betekend of waarom ze daar in godsnaam voor gekozen hebbenquote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:58 schreef -Spring het volgende:
En een G-nesto...
Yoni is de Israelische afkorting van Jonathan. Een gewone naam dus.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 16:58 schreef -Spring het volgende:
En een G-nesto...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:24 schreef Moppert het volgende:
Dan zou ik even gaan googlen met je safesearch uit op yoni
Hoe gewoon de naam is
Dat is Vajen toch ook?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 14:24 schreef Moppert het volgende:
Dan zou ik even gaan googlen met je safesearch uit op yoni
Hoe gewoon de naam is
Niet in Israel. Daar is het gewoon een naam zoals Femke hier. Er is niks stoms aan...misschien zijn die ouders wel joods.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yonatan_Netanyahu**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Mijn oom en tante hangen aan geen enkel geloofquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:32 schreef bitterend het volgende:
[..]
Niet in Israel. Daar is het gewoon een naam zoals Femke hier. Er is niks stoms aan...misschien zijn die ouders wel joods.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yonatan_Netanyahu
Nee, hun dochterquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:52 schreef bitterend het volgende:
Vlindur ik snap hem niet...heet je oom Yoni?
Daar wil ik niet aan denkenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 15:58 schreef Limone het volgende:
Nou, het kan natuurlijk het kamasutrageloof zijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |