SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik danhier
![]()
De keren dat ik eens gekeken heb had ik vrijdag officiele weging, zaterdag gewoon lekker eten, 2 dagen niet sporten dus en maandag dan 1,.. kilo erbij.. Bij de volgende weging kan ik dan gerust weer een paar kilo kwijt zijnquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Serieus zo snel een kilo erbij? Dat heb ik echt alleen als ik het een weekend lang op feesten, zuipen en vreterij zet.
Ik pak het soms wel eens hoor, maar misschien dat het zonder rijst niet tot zijn recht komtquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:19 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Rijst zit echt bij lange na niet zoveel in als bijvoorbeeld brood of pasta! Maar goed, als het voor jou niet werkt idd.
Nee wij hebben een apart biologisch stukje met allerlei krenten, zaden, granen en ander oers. bij mijn jumbo links achterin, maar dat zal jou niet helpen vrees ik.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waar staat die Smaakt sectie dan ongeveer? Bij de zonnatura?
Never eat is natuurlijk beetje overdreven.. je kunt heus wel eens granola eten of brood.. maar misschien niet elke dag nee. Als je echt snel wilt afvallen moet je denk ik als een konijn eten. Alleen maar groenten.. en water.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:27 schreef Timmos het volgende:
[..]
De keren dat ik eens gekeken heb had ik vrijdag officiele weging, zaterdag gewoon lekker eten, 2 dagen niet sporten dus en maandag dan 1,.. kilo erbij.. Bij de volgende weging kan ik dan gerust weer een paar kilo kwijt zijn..
[..]
Ik pak het soms wel eens hoor, maar misschien dat het zonder rijst niet tot zijn recht komt.. Heb het dinsdag nog op, iets too much naar mijn zin want -> Lekker
..
Over granola:
Als je vanaf het begin kijkt komt brood er ook nog in voor.. Maar goed, zoals wel duidelijk is in dit topic werkt het voor de een wel en de ander niet..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:33 schreef appelsap het volgende:
Pashokjesfoto's met mijn blije hoofd.
Je ziet het niet goed maar bij de schouders zit nog iets van kant enzo.Oehhh leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je ziet het niet goed maar bij de schouders zit nog iets van kant enzo.Die heb ik ook nog gemaakt vandaag bij de C&ASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Zonder dat jurkje dan weliswaar
..
Zonder jurkje.. wat flauw.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:40 schreef Timmos het volgende:
[..]
Die heb ik ook nog gemaakt vandaag bij de C&A! Zonder dat jurkje dan weliswaar
..
Kan het niet zijn dat het dan je lijf nog niet uit is ofzo?quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:27 schreef Timmos het volgende:
[..]
De keren dat ik eens gekeken heb had ik vrijdag officiele weging, zaterdag gewoon lekker eten, 2 dagen niet sporten dus en maandag dan 1,.. kilo erbij.. Bij de volgende weging kan ik dan gerust weer een paar kilo kwijt zijn..
[..]
Ik pak het soms wel eens hoor, maar misschien dat het zonder rijst niet tot zijn recht komt.. Heb het dinsdag nog op, iets too much naar mijn zin want -> Lekker
..
Over granola:
Als je vanaf het begin kijkt komt brood er ook nog in voor.. Maar goed, zoals wel duidelijk is in dit topic werkt het voor de een wel en de ander niet..
Yupquote:
Kan. Ik zit met vrij weinig eten op een dag toch best wel vol het einde van de avond, dus alles lijkt bij mij sowieso traag te gaanquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Kan het niet zijn dat het dan je lijf nog niet uit is ofzo?
Haha weet zeker dat het beeldig staat.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:48 schreef Timmos het volgende:
[..]
Yup.. Zou mij ook niet zo goed staan als Appel
.. Zeker niet met mijn 1,95
..
[..]
Kan. Ik zit met vrij weinig eten op een dag toch best wel vol het einde van de avond, dus alles lijkt bij mij sowieso traag te gaan..
Je ziet het niet goed maar bij de schouders zit nog iets van kant enzo.Leuk jurkje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog een spijkerbroek gevonden?I solemnly swear i'm up to no good
Nee, mijn geld was toen op. Ik ga volgende week nog even kijken als ik weer gestort krijg.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Leuk jurkje!
Nog een spijkerbroek gevonden?
Agh je hebt nu iig een jurk die je aan kan.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:00 schreef appelsap het volgende:
[..]
Nee, mijn geld was toen op. Ik ga volgende week nog even kijken als ik weer gestort krijg.
Smakelijk alvcastquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga zo voor het eerst sushi eten, en als ik jullie en de rest van de wereld moet geloven gaat dat een culinair orgasme zijn, maar ik ben helemaal geen visfanaat. Ben benieuwd.
Ik zie je nog niet heel smakelijk eten als je vis maar mwoah vindt! Succes!quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga zo voor het eerst sushi eten, en als ik jullie en de rest van de wereld moet geloven gaat dat een culinair orgasme zijn, maar ik ben helemaal geen visfanaat. Ben benieuwd.
Zat me al af te vragen of jij ook naar slank was vertrokken haha.quote:
Nee, dan moet ik nog wel een kilootje of 12 afvallen denk ik, voor ik dat officieel mag.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zat me al af te vragen of jij ook naar slank was vertrokken haha.
TL:DWquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:27 schreef Timmos het volgende:
[..]
[..]
..
Over granola:
Eens, ik zie het omgditmoetallyoucaneat er ook niet aan af.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:39 schreef xuryah het volgende:
Sushi is zo overrated vind ik..het lekker, maar niet zoooo lekker.
En de Japanse keuken is zoveel meer dan sushi.
Hm balen van je liefdesverdriet. En welcome back. Dat normaal doen gaat je vast wel lukkenquote:Op donderdag 8 mei 2014 17:56 schreef Zeester het volgende:
[..]
Nee, dan moet ik nog wel een kilootje of 12 afvallen denk ik, voor ik dat officieel mag.
Zat een beetje in een dieetdipje met liefdesverdriet, veel werken en weinig zin in koken. Maar heb mezelf gisteren weer naar de WW gesleept, en de schade was 1,8 kilo, met mijn veel zwaardere schoenen dan normaal aan, dus ik denk dat ik in werkelijkheid er 1,2 ofzo bijgegeten heb. Viel me niet tegen, dus nu probeer ik weer 'normaal te doen' en uiteindelijk weer 'iets minder dan normaal' zodat ik eindelijk die laatste 10 kwijt kan raken.
Ik tel niet echt kcal, maar weet dat ik rond 15/1600 uit kom gemiddeld.. Die 248 kcal van de wraps maakt dan niet uit, zit ik nog ruim onder mijn ''behoefte''.. Laat daar dan liever 4 boterhammen voor liggen dan ofzo.. Niet dat ik die eetquote:Op donderdag 8 mei 2014 18:08 schreef Brighteyes het volgende:
WB Zeester!
De ah to go heeft heeft gewoon edamame als snack! Liefde in de trein!
[..]
Maar zoals gezegd, wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.
Timmos, ik zie je zeggen dat je dan twee wraps neemt maar mijn kcal tellende echtgenoot probeert die dingen juist te vermijden omdat er zoveel kcals in zitten.
Eiwitten kan je wel halen uit peulvruchten en noten :pquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:33 schreef xuryah het volgende:
[..]
Never eat is natuurlijk beetje overdreven.. je kunt heus wel eens granola eten of brood.. maar misschien niet elke dag nee. Als je echt snel wilt afvallen moet je denk ik als een konijn eten. Alleen maar groenten.. en water.
Maar dan mis je de eiwitten nog enzo..
met welke olie?quote:Op donderdag 8 mei 2014 23:45 schreef SacreCoeur het volgende:
En morgen ga ik beginnen met oil pulling![]()
Ik heb geen idee hoe smerig het werkelijk zal zijn en of het echt doet wat ze beweren.
ik heb het eens geprobeerd, maar het lukt me niet... Tandenpoetsen is wel prettig ermee.quote:
Great British Bake Off en Heel Holland Bakt waren rampzalig voor mijquote:Op vrijdag 9 mei 2014 07:01 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn valkuil is Masterchef Australia kijken.![]()
![]()
Ik denk dat ik maar weer afhaak.
Ja, zit wat in hoor, maar zeker dat vasten, dat heb ik toen in de maand december gedaan en dat ging me toen heel goed af. -4, in December!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:02 schreef BananaPancake het volgende:
BE, ik zou zulke dagen juist niet doen omdat je dan juist de kans hebt om verkeerde dingen te eten. Ik heb in ieder geval altijd als ik honger krijg dat ik allemaal wilde gedachten over ongezond eten krijgdat probeer ik dus meestal te voorkomen
En picknick ben ik ook voor, maar wanneer ik kan weet ik even niet, want zit tot aan mn oren in het schoolwerk
Wat doe je verkeerd dan?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:50 schreef rhubarbje het volgende:
Zo! Nieuwe ATL!
Misschien niet zo leuk dat ik alleen dat kom zeggen de laatste tijd maar ik heb weinig toe te voegen want ik doe wel alles verkeerd
En de gewone wereld wil niet altijd luisteren als je een nieuwe ATL hebt
Pasta met zelfgemaakte kaassausquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat doe je verkeerd dan?
En gefeliciteerd met je ATL
Lekkerquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Pasta met zelfgemaakte kaassaus
Vorige week vakantie, dus geen een keer gekookt....
We hebben veel gewandeldquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lekker![]()
Maar dan zul je wel iets goed gedaan hebben
Tja agh beetje leven hoort er ook bij hoorquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
We hebben veel gewandeld
Maar goed het was natuurlijk beter geweest als het wandelen en couscous met gegrilde groenten was
Tja hij was toch lekker haha. Ik kan er wel tegen iig maar kan natuurlijk niet voor een ander spreken.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:01 schreef rhubarbje het volgende:
Dat is waar, maar om nou hier te gaan posten dat de kaassaus zo lekker was gaat ook een tikje ver
Waarom lukt het niet?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb het eens geprobeerd, maar het lukt me niet... Tandenpoetsen is wel prettig ermee.
Hoeveel moet je nog?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:24 schreef -Strawberry- het volgende:
De knop is weer om bij mij. Kom op laatste kilo's!
Ik was ontzettend geïntrigeerd door het verhaal, heb er wat over gelezen en het zo straks geprobeerd.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:52 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Waarom lukt het niet?
Het is wel ontzettend smerigmaar dat is echt de eerste 2/3 minuten.
Zodra het gesmolten is gaat het wel.
^^ wat zij zegtquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik geloof niet zo in dat soort dingen eerlijk gezegd
4 kilo dan heb ik echt een gezond BMI en dan ben ik niet zo'n randgeval meer (niet dat BMI zoveel zegt, maar gewoon voor het idee). En dan ben ik precies 30 kilo kwijt. Daarna zie ik wel verder.quote:
BMI is inderdaad zulke onzin. Op de foto die je in het transformatietopic hebt geplaatst zie je er al heel slank uit. Maar ik begrijp je wel enigzins.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
4 kilo dan heb ik echt een gezond BMI en dan ben ik niet zo'n randgeval meer (niet dat BMI zoveel zegt, maar gewoon voor het idee). En dan ben ik precies 30 kilo kwijt. Daarna zie ik wel verder.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oil pulling?
Kom op jongens. Iets minder Viva.
En dat terwijl ayurveda iets ouder is dan de vivaquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ach ja, zo is er elk jaar wel weer een andere hype die ervoor gaat zorgen dat je 100+ jaar oud gaat worden! Of zoiets
Thanks.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:27 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
BMI is inderdaad zulke onzin. Op de foto die je in het transformatietopic hebt geplaatst zie je er al heel slank uit. Maar ik begrijp je wel enigzins.
Dat wilde ik even kwijt. Nu ga ik weer verder met lurken.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:34 schreef clumsy_clown het volgende:
Oil pulling?
Kom op jongens. Iets minder Viva.
Ik vond vooral de bullshit over dat je het niet door mag slikken omdat de toxines uit je mond anders in je maag komen wel mooiquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Zo heb ik afgelopen zomer op Bintan (Indonesie) na afloop van een massage een candle treatment gedaan. In mijn oor durfde ik niet, dus toen op mijn navel. Heel boeiend, je voelt er geen fuck van en na afloop rolde ze het ding open en zou de gele substantie die in het spul getrokken was uit mijn lijf gekomen zijn.
![]()
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vond vooral de bullshit over dat je het niet door mag slikken omdat de toxines uit je mond anders in je maag komen wel mooi. Nee kut, je moet het niet doorslikken omdat HET EEN HAP OLIE IS. Je mond staat al redelijk in verbinding met je maag
.
Dat.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:08 schreef Brighteyes het volgende:
Het klinkt ook gewoon heel goor en ook nog eens als een beetje BS.
Als je het een paar weken vol moet houden is het lekker makkelijk te zeggen dat het helpt met afvallen als je ondertussen gewoon aan het dieten bent, toch?
Eindhovenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
sterkte. Als je zuidelijker zit dan dat ik zit loop je al in de regen volgens mij.
Ah ja dat scheelt wel een eindjequote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat is veel zuidelijker. Assen hier.
Nee johquote:Op zaterdag 10 mei 2014 08:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat.
Van al die olie ga je aan de kakkerij natuurlijk. En 15 mminuten spoelen maakt speeksel aan (om niet te spreken van wat de gorigheid allemaal oproept) en je speeksel maakt je tanden schoon. Klaar!
Dat is mijn halve kledingkastquote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
en heb een tekleinmaargaikooitnogaankunnen-stapel
Hier ookquote:
Welke maat?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben bezig met een grote kledingkastschoonmaak en heb een tekleinmaargaikooitnogaankunnen-stapel en een nevergonnahappen-stapel gemaakt, met pijn in m'n hart.
Aggos, wat een cutie!quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:51 schreef appelsap het volgende:
Goed gedaan Think.
Mooi lijstje BE. Je gaat echt goed hè!
Ugh, ik voel me vandaag zo:
[ afbeelding ]
Er zit niet veel bruikbaars tussen, ben ik bang. Ik zal morgen nog eens een kritische blik erop werpen, kan nu even geen kleding meer zienquote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:02 schreef appelsap het volgende:
[..]
Welke maat?
Nog iets in de verkoop? Ik heb dringend kleding nodig.
Dat doel is op dagen dat ik de hele dag zit. Ik ga er meestal wel overheen. 1500 vind ik mooi.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe dan? Als ik het goed zie ben je toch over je (wat lage) doel gegaan?
Maar 1500 zelf is op zich natuurlijk prima.
6.5 kilo in 8 weken is zeker niet slecht! Erg goed zelfs. Het zuipen haalt dan inderdaad niet veel uit.quote:Op zondag 11 mei 2014 03:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Tijdje hier niet meer gepost. Was vanmorgen 86,5, oftewel op de helft. Kom van 93, wil naar 80. Ben nu een week of 8 bezig.
Vanavond alleen weer eens niet van het bier af kunnen blijvenzoals wel vaker op zaterdag
Aan de andere kant geen shoarma/kapsalon/andere zooi gehaald na het drinken, wat ik normaal wel doe.
Tevens heb ik gedurende her afvallen eigenlijk elke zaterdag wel gezopen, dus dit zou allemaal weinig invloed moeten hebben. We zien het volgende week!!
ik Drink ( zuip) ook een keer per week. Als ik iets neem nem ik falafel. Is in elk geval een stuk betere keus. ( volgens voedingscentrum zels gezonde keus)quote:Op zondag 11 mei 2014 03:49 schreef Irritatie100 het volgende:
Tijdje hier niet meer gepost. Was vanmorgen 86,5, oftewel op de helft. Kom van 93, wil naar 80. Ben nu een week of 8 bezig.
Vanavond alleen weer eens niet van het bier af kunnen blijvenzoals wel vaker op zaterdag
Aan de andere kant geen shoarma/kapsalon/andere zooi gehaald na het drinken, wat ik normaal wel doe.
Tevens heb ik gedurende her afvallen eigenlijk elke zaterdag wel gezopen, dus dit zou allemaal weinig invloed moeten hebben. We zien het volgende week!!
Als het nu toch goed is, waarom zou je dan wat moeten veranderen?quote:Op zondag 11 mei 2014 10:42 schreef Ole het volgende:
Dat snap ik. In de zomer heb je wel degelijk zout nodig hoor!
Tuurlijk krijg ik zout binnen. Gebruik weinig extra idd. Maar mijn vraag is of ik er nog minder van moet eten . Bloeddruk is immers niet te hoog.
Ik kom zo! Ie niet in waarom je het dan zou veranderen.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:42 schreef Ole het volgende:
Tuurlijk krijg ik zout binnen. Gebruik weinig extra idd. Maar mijn vraag is of ik er nog minder van moet eten . Bloeddruk is immers niet te hoog.
ik ga het ook niet minderen. Maar omdat er altijd zo op gehamerd wordt minder zout te gebruiken. Kennelijk krijg ik dus niet teveel binnen.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik kom zo! Ie niet in waarom je het dan zou veranderen.
En in de zomer klopt ja. Maar gezien het nu keer herfst is buiten![]()
Ik eet in de zomer vaak een kippensoepen ofzo voor wat extra zout.
Niet iedereen reageert er hetzelfde op. Mijn moeder is echt enorm van het zout. Die eet zoveel zout is gewoon bizar. Maar altijd een prima bloed druk :-) gewoon een beetje normaal doen en dan komt het vast wel Goedquote:Op zondag 11 mei 2014 11:10 schreef Ole het volgende:
[..]
ik ga het ook niet minderen. Maar omdat er altijd zo op gehamerd wordt minder zout te gebruiken. Kennelijk krijg ik dus niet teveel binnen.
Heb hier nog wat info gevonden http://mens-en-gezondheid(...)ut-goed-of-fout.html
Ik ben zelf als kind idd wel eens heel ziek geweest wegens zoutgebrek, maar dat was na drie weken 33 graden in zuid frankrijk. Met onze zomers loopt dat aardig los volgens mij.quote:Op zondag 11 mei 2014 10:42 schreef Ole het volgende:
bloeddruk is waarschijnlijk gedaald door meer bewegen en beter eetpatroon. Ik ga ook niet meer zout gebruiken, ij hou het zoals het nu isquote:Op zondag 11 mei 2014 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben zelf als kind idd wel eens heel ziek geweest wegens zoutgebrek, maar dat was na drie weken 33 graden in zuid frankrijk. Met onze zomers loopt dat aardig los volgens mij.
Zoals gezegd, ik kook niet met veel zout, af en toe een bouillon blokje bij een stamppot en heel af en toe eens zout bij pasta of rijst, maar niet iedere keer zeg maar en ik heb daar nooit iets van gemerkt eigenlijk.
Maar ik mis zout dan ook niet, dus voor mij is het niet een issue dat ik graag meer zou willen gebruiken.
Als je het wel mist dan kan ik het me wel voorstellen.
Maar goed, dan nog zegt mijn logica dat als je bloeddruk nu goed is nu je minder zout gebruikt, dat het dan wel weer op zou kunnen lopen als je meer gaat gebruiken. Trial and error dus.
Wij koken zo weinig met zout dat ik dit zelf nog een bijzondere opmerking vindquote:Op zondag 11 mei 2014 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Er gaan dagen voorbij dat ik het zoutvaatje niet aan raak.
katers en moe zijn zijn inderdaad linkquote:Op zondag 11 mei 2014 12:27 schreef Zeester het volgende:
Ik probeer op m'n werk betere lunch keuzes te maken. Ik eet voorlopig ff geen varkensvlees, want ik at dat vroeger zelden en sinds ik hier werk (super lekkere bacon) best veel. Dus dat zorgt sowieso voor betere keuzes. Nu net broodje rosbief met avocado, tomaat en rucola gegeten ipv dingen met mayo en bacon.
Gister wel slechte keuzes gemaakt ivm enorme kater. Daar moet ik toch een beetje sterker in worden. Dat ik dan heel veel bier drink vind ik niet zo erg, want dat helpt me sociaal ook wel enzo, en daar 'heb' ik dus wat aan, maar de volgende dag moet ik gewoon een stoere vrouw zijn en geen croissantjes eten.
ben het van huis uit gewend, vader met hoge bloeddruk. Zelf mis je het niet, maar had een vriendin die als ze bij mij at zonder te proeven het halve zoutvaatje leegde op haar eten. Ik vond haar eten dan op mijn beurt bremzout.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:32 schreef Mord_Sith het volgende:
Ik kookte altijd alles met zout, zout in het kookwater, en dan nog over de groenten na het afgieten enzo, alles. Ik vond het zo lekker en weigerde iets anders te doen.
Sinds mijn vriend een fikse hersenbloeding heeft gekregen daar rigoreus mee gestopt, en gek genoeg mis ik het totaal niet. Ik kook niet zoutloos, maar wel zoutarm en dat bevalt prima.
Hier gaat er zout bij de rijst en pasta als ik die kook *gekookte aardappels eten we nooit* en over de frietjes of gebakken aardapeltjes ook. Vind met name aardappels zo ontzettend smakeloos en melig als er niet iets aan toegevoegd wordt... Sowieso zit er in ieder pakje/zakje/mixje wel zout. Kan ik absoluut niet wakker van liggen, ben niet keukenprinces genoeg om m'n eigen nasikruiden te gaan staan mixen.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij koken zo weinig met zout dat ik dit zelf nog een bijzondere opmerking vind
Hier gaan er zo weken/maanden voorbij zonder dat het vaatje uit de kast komt.
Sinds kort soms wel een bouillonblokje.
Of appel compote met een beetje kaneelquote:Op zondag 11 mei 2014 13:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gekookte aardappelen vind ik alleen met appelmoes lekker
Die ga ik eens proberen.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:01 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Of appel compote met een beetje kaneel![]()
Laatst had ik iets nieuws:
[ afbeelding ]
goddelijk![]()
![]()
Windkracht 8 hier.quote:
Heel flauw haha. Doe vandaag ook niet veel denk ik. Gisteren veel last van mijn benen gehad na het hardlopen. Nu bijna weg.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:09 schreef appelsap het volgende:
[..]
Windkracht 8 hier.Heeeeerlijk!
Ik ben dus maar niet op de fiets naar de sportschool gegaan... flauw hè
Klinkt lekker iig! Succes oft studeren.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:13 schreef Puala het volgende:
Ik had zin in soep, dus ik heb een hele pan verse groentesoep gemaakt met een beetje vermicelli en balletjes er in. Dus gezond genoeg, heb lekker een grote kom soep op met 2 crackers er bij als ontbijt/lunch![]()
En verder vandaag studeren en dan heb ik altijd snaaizin, maar niets in huis. Dus als ik wat wil dan neem ik wel een kom soep![]()
Vanavond nog maar even kijken of ik nog iets anders maak, maar denk het niet. Soepdagje zal t wel worden
Soepkipquote:Op zondag 11 mei 2014 14:13 schreef Puala het volgende:
Ik had zin in soep, dus ik heb een hele pan verse groentesoep gemaakt met een beetje vermicelli en balletjes er in. Dus gezond genoeg, heb lekker een grote kom soep op met 2 crackers er bij als ontbijt/lunch![]()
En verder vandaag studeren en dan heb ik altijd snaaizin, maar niets in huis. Dus als ik wat wil dan neem ik wel een kom soep![]()
Vanavond nog maar even kijken of ik nog iets anders maak, maar denk het niet. Soepdagje zal t wel worden
Ik kwam een half uurtje voor mijn ontbijt en lunch mijn bed uit gerold. Maar de kom soep was er eentje van 4 soeplepels volquote:Op zondag 11 mei 2014 17:32 schreef appelsap het volgende:
Puala, is soep en 2 crackers niet wat weinig als dat ontbijt en lunch is?
Ja joh zou je iedere dag moeten doenquote:Op maandag 12 mei 2014 07:53 schreef Tink89 het volgende:
Rennen om m'n kloteaansluiting te halen is vast goed voor de lijn, toch?
Gaat je wel lukken hoorquote:Op maandag 12 mei 2014 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
Mwuh... Het eten was gisteren te last waardoor ik ging snoepen en toen was het ook nog eens niet goed gelukt terwijl het normaal heel lekker is en ik er heel veel trek in had...
En toen werd het dus een halve pizza...
En dus op mijn weegmaandag niks afgevallen tov maandag, zelfs iets erboven. Terwijl ik er gisteren nog mooi onder zat.
Oh well... Eigen schuld, nu weer een week om het weer te corrigeren. Lastig alleen dat ik morgen en overmorgen in Lyon zit met iig morgenavond een etentje in een heel, heel goed restaurant...
Overdag dus maar heel erg matigen.
Moet wel lukken. Ontbijten met een flink gevulde bak kwark, ik vlieg om 11.45 dus klef broodje in vliegtuig overslaan, dan laat in de middag een broodje of salade ofzo, mss nog een appel en dat moet het dan wel zijn met een 6 of 8 gangen etentje in het vooruitzicht.
Oh, en morgen om half 7 eerst mijn lesje hardlopen.
Tapas lekker. Als je de recepten hebt he.. Hint hintquote:Op maandag 12 mei 2014 09:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik ga ook maar weer eens wat meepostenHeb een aantal 'fuck alles, het lukt toch nooit' dagen gehad waarbij ik me goede dingen had voorgenomen en nog voor de lunch overboord had gegooid
Maar de laatste paar dagen gaat het eigenlijk wel weer ok. Even de cruesli etc. eruit gegooid en weer ontbijten met yoghurt/fruit of crackers en zo. Scheelt een hoop calorieën en vult ook prima. Zolang ik niet mag sporten, zal ik toch echt wat op mijn eten moeten letten...
Zaterdag bewust gekozen voor pizza 's avonds. Maar wel overdag flink veel schoongemaakt en gedaan en ontbeten en geluncht met wat verantwoorde dingen als tegenhanger.
En gisteren had ik verjaardag van zwager en daar hebben we 7 (!!!!) uur aan tafel gezeten (van 4 tot 11) en heeft hij samen met z'n vriendin allemaal tapas gerechtjes gemaakt. Lekker! En ze hadden alles helemaal zelf gemaakt en gemarineerd en weet ik het. De enige caloriebom was een stukje spekkoek en espresso met kaneelijs aan het einde, voor de rest was het allemaal echt gezond. En nu wil ik die recepten, want sommige dingen lust ik ook wel 'in het groot'En ondanks 7 uur tapas was ik vanmorgen toch ineens 400 g kwijt t.o.v. de dag ervoor
Heb nog wat Griekse yoghurt met bieslook/peterselie/knoflook meegekregen en heb net wat worteltjes gehaald, dus ik weet wat mijn snack straks gaat worden
Zit er bij jou maar weinig tijd tussen ontbijt en lunch? Nu ik thuis zit en wat later ontbijt (tussen 8 en 9) pak ik ook vaak geen T in de ochtend als ik rond 12 uur wil lunchen. Maar op mijn werkdagen had ik mijn ontbijt om 7 uur en dan vond ik de tijd tot aan de lunch om 12 uur toch best lang, dus dan was ik wel blij met een stuk fruit om 10 uurquote:Op maandag 12 mei 2014 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
O: chococornflakes met melk
T: geen moet zo weg
L: 2 BH 1 runderrookvlees 1 smeerkaas
T: banaan
D: gekookte aardappelen, broccoli, taartaartje, appelmoes
T: snel achter D waarschijnlijk griesmeelpudding.
Ik heb best wat moeite met die T in de ochtend. Voor mijn gevoel heb ik dan net gegeten en zit mijn maag echt nog vol.
Half 8-8 uur ontbijt ik altijd. En in lunch rond half 1. Soms heb ik ineens wel trek en dan pak ik ook altijd wel wat. Maar net als nu moet ik mezelf dwingen om die T te eten. Zo stom.quote:Op maandag 12 mei 2014 09:53 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Zit er bij jou maar weinig tijd tussen ontbijt en lunch? Nu ik thuis zit en wat later ontbijt (tussen 8 en 9) pak ik ook vaak geen T in de ochtend als ik rond 12 uur wil lunchen. Maar op mijn werkdagen had ik mijn ontbijt om 7 uur en dan vond ik de tijd tot aan de lunch om 12 uur toch best lang, dus dan was ik wel blij met een stuk fruit om 10 uur
Ze hebben alles in een word document staan, dus wanneer ik het binnen heb kan ik het zo doormailen als je wilquote:Op maandag 12 mei 2014 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Tapas lekker. Als je de recepten hebt he.. Hint hint![]()
Hoe gaat het nu met je blessure?
Al eens een andere stoel geprobeerd?quote:Op maandag 12 mei 2014 09:56 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ze hebben alles in een word document staan, dus wanneer ik het binnen heb kan ik het zo doormailen als je wil
Blessure is nog steeds niet weg, ik snap er niks vanIk moet vanmiddag naar het ziekenhuis voor een echo, omdat de huisarts dingen als een abces of zo uit wil sluiten. En dan later in de week weer terug naar de huisarts voor de uitslag. Ik denk zelf dat het een spier-iets is, maar geen idee wat ik dan 'fout' doe waardoor het niet weggaat. Mijn man denkt dat het wellicht te maken kan hebben met het feit dat ik nu heel veel thuis zit op de eetkamerstoelen om achter mijn laptop te werken (ik voel het ook het meest als ik zit).
Ik heb gisteren dus 7 uur bij zwager gezeten en weinig tot geen last gehad. Alleen hier thuis heb ik geen andere stoelenquote:Op maandag 12 mei 2014 09:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Al eens een andere stoel geprobeerd?
Maar echt balen hoor.
En als je ze wilt doormailen graag![]()
Dankjewelquote:Op maandag 12 mei 2014 10:01 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik heb gisteren dus 7 uur bij zwager gezeten en weinig tot geen last gehad. Alleen hier thuis heb ik geen andere stoelenOf ja, een hele crappy bureaustoel waarbij je rug al pijn doet als je er alleen al naar kijkt
![]()
Ik zal je de recepten wel mailen zodra ik ze krijg
Wat voor blessure heb je?quote:Op maandag 12 mei 2014 11:30 schreef Timmos het volgende:
Levenslange blessure hier.. Fysiotherapie, ergotherapie, checkups in het ziekenhuis, feest
..
Over een pizza moet je je niet direct slecht voelen. Als je al langere tijd netjes eet heeft je lichaam dat wel eens nodig om alles weer te stimuleren. Zoek maar eens op refeed.. Ik heb er ook 1 op vrijdag
Dan neem je toch geen T?quote:Op maandag 12 mei 2014 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
O: chococornflakes met melk
T: geen moet zo weg
L: 2 BH 1 runderrookvlees 1 smeerkaas
T: banaan
D: gekookte aardappelen, broccoli, taartaartje, appelmoes
T: snel achter D waarschijnlijk griesmeelpudding.
Ik heb best wat moeite met die T in de ochtend. Voor mijn gevoel heb ik dan net gegeten en zit mijn maag echt nog vol.
Succesquote:Op maandag 12 mei 2014 12:03 schreef Timmos het volgende:
Rug en nek. Heeft geen naam, is aangeboren of door ongeluk vroeger als baby. Wat bol hoort te zijn is hol, geloof ik. Mijn nek heeft dat geprobeerd te compenseren.
Resultaat, veel ontstekingen, of eigenlijk continu, ze dachten eerst dat ik reuma had. Het gedeelte rond mijn schouderbladen is eigenlijk al overbelast zonder iets te doen. Eten maken of echt rechtop staan/zitten gaat een paar minuten goed.
Gevalletje mee leren leven, en dat ga ik nu dus maar weer doen in de sportschool
Nee maar dat mensen straks niet roepen ohh je eet veel te weinig.quote:
Gewoon een iets grotere lunch dan.quote:Op maandag 12 mei 2014 12:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nee maar dat mensen straks niet roepen ohh je eet veel te weinig.
In de middag vind ik een tussendoortje wel lekker. Want tegen een uur of half 4-4 uur krijg ik toch wel honger. En we eten vaak pas rond een uur of 6.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gewoon een iets grotere lunch dan.
Er zijn ook mensen die helemaal geen tussendoortjes nemen en gewoon 3 grote maaltijden.
Vandaag gaat het goedquote:Op maandag 12 mei 2014 13:29 schreef appelsap het volgende:
Sterkte met de blessure miss congeniality.
Hoe gaat het met eten Sarabi?
Ik vind het een mooi lijstje Think.
Welke had je eerst?quote:Op maandag 12 mei 2014 14:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vandaag gaat het goed
Maar heb wel slechte weken gehad vanwege de vakantie.
Oja en sinds vandaag overgestapt naar MyFitnessPall, beter dan de andere app die ik had.
Nee hoor, werkt in prinicipe goed.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh die heb ik ook, is die zo waardeloos?
Zal eens kijken. Want die kan toch ook aan endo gekoppeld worden enzo.quote:Op maandag 12 mei 2014 15:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee hoor, werkt in prinicipe goed.
Maar vind MyFitnessPall leuker omdat er ook een site enzo achter zit.
Leuk straks eens kijken. Al gebruik ik fat secret eigenlijk ook niet meerquote:
Fatsecret ook toch? http://www.fatsecret.nl/ Of is dat niet wat je bedoelt?quote:Op maandag 12 mei 2014 15:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee hoor, werkt in prinicipe goed.
Maar vind MyFitnessPall leuker omdat er ook een site enzo achter zit.
Jawelquote:Op maandag 12 mei 2014 16:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Fatsecret ook toch? http://www.fatsecret.nl/ Of is dat niet wat je bedoelt?
Ja, lastig lijkt me dat idd.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb een laaaange werkdag vandaag, maar heb net besloten zo naar huis te gaan. Morgen is deadlinedag.
Tof hoor, een nieuwe baan, maar je moeten bewijzen blijft altijd weer heftig in het begin.
Bijna braken?quote:Op maandag 12 mei 2014 21:02 schreef leolinedance het volgende:
Weer wezen bootcampen. Fucking gesloopt man pfff. Moest bijna braken net
O Cruesli 4 noten
T Persik
L 3 boterhammen met kaas, pindakaas en lever
T -
D Lasagne![]()
T Hand hazelnoten met misschien wat kwark.
Ja toen ik thuis kwam ging het even niet goed. Kan ook komen omdat ik net te laat gegeten had.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bijna braken?Dan denk ik dat je toch echt over je eigen grenzen bent gegaan, op een niet goede manier.
No pain no gainquote:Op maandag 12 mei 2014 22:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bijna braken?Dan denk ik dat je toch echt over je eigen grenzen bent gegaan, op een niet goede manier.
Dat refeed verhaal is alleen van toepassing als je verpercentage < 20% (mannen) of < 30% (vrouwen) is. Ik heb zo'n vermoeden dat dat bij de meeste mensen in dit topic niet het geval is. Anders zouden ze wel in LIF / [Gezond Slank] #2270 - Poep topic zittenquote:Op maandag 12 mei 2014 11:30 schreef Timmos het volgende:
Levenslange blessure hier.. Fysiotherapie, ergotherapie, checkups in het ziekenhuis, feest
..
Over een pizza moet je je niet direct slecht voelen. Als je al langere tijd netjes eet heeft je lichaam dat wel eens nodig om alles weer te stimuleren. Zoek maar eens op refeed.. Ik heb er ook 1 op vrijdag
Vroeger heb ik op vrij hoog niveau gehockeyd. Ook daar waren er wel eens bij die moesten braken na de cardio oefeningen omdat ze te laat gegeten haddenquote:Op maandag 12 mei 2014 22:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
leolinedance, dat lijkt mij toch niet goed.
Hier was het een half uurtje zaaloefeningen, en een half uurtje aquayoga. Wel ontspannend, maar heb nu niet echt het idee gesport te hebben. Maarja, het was beweging, en je doet het ook niet zomaar.
Onder de 20 zit je op 1x per week, onder de 12% zelfs 2 keer per week. Refeed kan je ook met een vet% hoger dan die 20%, moet je het alleen niet 2x per week gaan doen..quote:Op maandag 12 mei 2014 22:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat refeed verhaal is alleen van toepassing als je verpercentage < 20% (mannen) of < 30% (vrouwen) is. Ik heb zo'n vermoeden dat dat bij de meeste mensen in dit topic niet het geval is. Anders zouden ze wel in LIF / [Gezond Slank] #2270 - Poep topic zitten
Ja, nee.quote:
Was een kwartier erna. Maar ik snap je puntquote:Op maandag 12 mei 2014 22:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, nee.
Als je misselijk wordt tijdens het sporten wordt je altijd aangeraden even rust te nemen, omdat het gevaarlijk is.
IIFYM, don't worryquote:Op maandag 12 mei 2014 22:39 schreef appelsap het volgende:
Te laat/te zwaar eten zorgt hier ook wel eens voor braakneigingen tijdens de cardio. Lege maag trouwens ook, dus soms is het echt een middenweg zoeken.
Ik heb toegegeven aan een puntje appeltaart. Caloriegewijs kon ik het prima hebben maar het stond niet op de planning. Mijn zoon had appeltaart meegenomen voor Moederdag en zei dat hij zoooooooooo lekker was en toen kon ik het niet weerstaan.
Het is mi ook nogal een kort door de bocht-berekening. Maar als indicatie is het redelijk.quote:Op maandag 12 mei 2014 22:36 schreef leolinedance het volgende:
Dat hele BMI verhaal staat mij toch een beetje tegen. Ik ben man, 30 jaar en 1.78m met een vrij brede bouw. Als ik nu mijn gegevens invoer kom ik op een BMI van 26,5 uit. Om op het randje van 'gezond' te zitten zou ik 79 kg moeten wegen. Dat is ook mijn streven. Dit heb ik vroeger gewogen en dan zie ik er goed uit, al zeg ik het zelf![]()
Midden in het 'gezonde' stuk zou 69 kg zijn. Ik weet 100% zeker dat dat bij mij echt geen porum zou zijn
Zeker prima spul.quote:Op maandag 12 mei 2014 23:15 schreef Ruby88 het volgende:
Prima spul, Spa Rood.![]()
Vandaag kom ik uit op 1700 kcal. Net een uurtje gesport. Hopelijk lukt dat de rest van de week ook.
fijn als mensen met je meedenken!quote:Op maandag 12 mei 2014 23:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Avond bij schoonouders geweest. Weer netjes gehouden. Heel lief dat tegenwoordig iedereen spa rood in huis voor mij heeft.
Ja dat vind ik erg prettig. Ze hebben door dat ik het meende van geen koekjes meer enzo.quote:
Klinkt wel lekkerquote:Op dinsdag 13 mei 2014 07:55 schreef Tink89 het volgende:
Straks werklunch in een tentje dat niet heel goed is in lactosevrij. Krijg groentesoep en een groene salade. Ben benieuwd.
Skippybalquote:Op maandag 12 mei 2014 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Dan denk ik ook dat het aan je stoel ligt.
7 uur tafelen dan beweeg je toch wel en als je op een stoel zit te werken, zeker achter een laptop is dat vaak niet de meest ergonomische houding terwijl je wel vaak lange tijd een soort van statisch zit.
Probeer eens op het puntje van je stoel te gaan zitten zodat je jezelf veel meer in balans moet houden, dan beweeg je automatisch meer volgens mij.
Of kijk eens of je zo'n wiebelkruk ergens kan lenen of kan marktplaatsen ofzo.
[ afbeelding ]
Of ga op een skippybal zitten.
Ik heb nu mijn laptop op een steun gezet met een los toetsenbord erbijquote:Op maandag 12 mei 2014 11:19 schreef Tink89 het volgende:
Zet je laptop ook op een steun, zodat hij hoger staat, je ergonomischer typt en minder voorover gebukt zit... En een goed zitkussen op je stoel kan ook al helpen.
ik las 100 kg er af en dacht : "wow!!! dat wil ik ook! "quote:Op dinsdag 13 mei 2014 09:28 schreef Miss_Congeniality het volgende:
On the bright side: de weegschaal is lief voor mij de laatste dagen, al 4 dagen aan een stuk steeds iets van 100 g eraf of zo
Maak jezelf er miet gek mee he. Heb het eens voor de gein gedaan. Dat gewicht schommelt echt veelquote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, wil sowieso proberen elke dag te wegenmaarja soms vergeet ik het.
Dan is het goedquote:Op dinsdag 13 mei 2014 11:33 schreef Sarabi het volgende:
Daarom juistzo kan je het goed in de gaten houden en schrik je niet als het 1x hoger is.
Kun je er wel langer van genietenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Dat heb ik dus niet! Ik ben juist op do en za zwaarder, want dan heb ik de avond ervoor gesport en hou ik wat vocht vast.
En nu heb ik trek... We gaan zo lunchen, maar wil ook niet schranzen met de nieuwe collega's om me heen, dus dat wordt langzaam, gecontroleerd genieten. Beter, maar niet wat m'n lege maag nu wil.
Bijkomend voordeel van langzaam en gecontroleerd eten: sneller een verzadigd gevoel en daardoor in totaal minder eten. Bij mij werkt het tenminste wel zo, al is het wel lastig om heel rustig te eten als je flink trek hebt...quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:11 schreef Tink89 het volgende:
Dat heb ik dus niet! Ik ben juist op do en za zwaarder, want dan heb ik de avond ervoor gesport en hou ik wat vocht vast.
En nu heb ik trek... We gaan zo lunchen, maar wil ook niet schranzen met de nieuwe collega's om me heen, dus dat wordt langzaam, gecontroleerd genieten. Beter, maar niet wat m'n lege maag nu wil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook niet, maar toch gedaan en het loopt echt heel lekkerquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:02 schreef appelsap het volgende:
Ik wil binnenkort ook zo'n sportlegging/tightding kopen. Mijn joggingbroek is zo warm, maar ik 'durf' niet
Leuk Patoshik! Ik moest met mijn opleiding in het 1e jaar ook op kamp. Had ik helemaaaaal geen zin in, want op vreemde plekken slapen met onbekende mensen enzo...
Maar het was zó ontzettend leuk en gezellig en je leert studiegenoten kennen.
http://www.hm.com/nl/product/21379?article=21379-A#shopOrigin=SAquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Leuk welke kleren heb je gekocht?
En op kamp is ook kei leuk natuurlijk
Gewoon doen! Ik had dus ook het probleem van de warme joggings broek (en bleef lang nat, en schuurde en en en... nog veel meer dingen). Dus nu hopen dat dit was is.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:02 schreef appelsap het volgende:
Ik wil binnenkort ook zo'n sportlegging/tightding kopen. Mijn joggingbroek is zo warm, maar ik 'durf' niet
Leuk Patoshik! Ik moest met mijn opleiding in het 1e jaar ook op kamp. Had ik helemaaaaal geen zin in, want op vreemde plekken slapen met onbekende mensen enzo...
Maar het was zó ontzettend leuk en gezellig en je leert studiegenoten kennen.
Leuk hoorquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:06 schreef Patoshik het volgende:
[..]
http://www.hm.com/nl/product/21379?article=21379-A#shopOrigin=SA
http://www.hm.com/nl/product/21660?article=21660-A
En de postbode is geweest. Nu hopen dat het past!
De volgende bestelling is ook alweer bij de h&m geplaatst voor hardloopkleren. De zomer variant.![]()
http://www.hm.com/nl/product/23408?article=23408-A&variant=040
De kleur is niet mijn ding maarja. Er was niks anders. En ik heb wel zo'n klein broekje eronder nodig voor m'n schurende bovenbenen. Van Nike zijn er wel leukere maar die zijn dan gelijk weer duurder.
http://www.hm.com/nl/product/26915?article=26915-B&variant=006
Want dat oranje matched met m'n broekje. En dit is heel erg bloot (de rug) dus lekker in de zomer.
Dankje! En het zit lekker joh.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Leuk hoormoet ook nieuw shirtje hebben binnenkort eens langs de decathlon.
-----
Vandaag voor het eerst week 8 van Evy.. Spannend!
Nais.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:06 schreef Patoshik het volgende:
[..]
http://www.hm.com/nl/product/21379?article=21379-A#shopOrigin=SA
http://www.hm.com/nl/product/21660?article=21660-A
En de postbode is geweest. Nu hopen dat het past!
De volgende bestelling is ook alweer bij de h&m geplaatst voor hardloopkleren. De zomer variant.![]()
http://www.hm.com/nl/product/23408?article=23408-A&variant=040
De kleur is niet mijn ding maarja. Er was niks anders. En ik heb wel zo'n klein broekje eronder nodig voor m'n schurende bovenbenen. Van Nike zijn er wel leukere maar die zijn dan gelijk weer duurder.
http://www.hm.com/nl/product/26915?article=26915-B&variant=006
Want dat oranje matched met m'n broekje. En dit is heel erg bloot (de rug) dus lekker in de zomer.
Fijn dat het lekker zitquote:Op dinsdag 13 mei 2014 14:15 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Dankje! En het zit lekker joh.![]()
Ik ga zo les 3 doen.Op zich kan ik wel langer rennen maar ik wil gewoon netjes het schema volgen.
Haha vond het echt vreselijk toen ik een tijdje week 6 gelopen heb. Steeds dezelfde praatjes en plaatjes.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:34 schreef Patoshik het volgende:
Oeps. Ik was even vergeten dat ik bij Evy les 4 was (les 1 was er niet). Dus ik was op de helft dat ik dat van 'nou, die evy mag d'r muziek ook wel eens veranderen per les'.![]()
Ach ja.![]()
De legging was wel fijn! Je moet het alleen wel erg strak vastknopen want anders gaat hij toch wel wat afzakken.
Stom dan he.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha vond het echt vreselijk toen ik een tijdje week 6 gelopen heb. Steeds dezelfde praatjes en plaatjes.
Heb jij endomondo?
Ja precies haha. Zat allemaal van jajaja dat weten we nu welquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:46 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Stom dan he.Ik wist ook precies (ik loop altijd hetzelfde stukje) waar ze wat ging zeggen.
En ja! Jij ook toch? (lurker in het hardloop topic)
ik heb de app, daar gooi je je eigen muziek onderquote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik heb evy weggeflikkerd toen er steeds Bieber voorbijkwam.
Ik heb toen de intervallen in endomondo gegooid met m'n eigen muziek erbij, zelfde idee.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik heb de app, daar gooi je je eigen muziek onder
baby baby babyoooooooooohquote:Op dinsdag 13 mei 2014 16:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bieber? Ik heb geen idee welke plaatjes van dat jochie zijn. Maar het is me nog niet opgevallen
Ik had gezegd zet het maar in de magnetronquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:36 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Lasagne
Ik zit aan de worteltjes want manlief is pas om half 8 thuis, dus het duurt nog wel even voordat we gaan eten.
Succesquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo lekker lasagne in elkaar gebouwd. Nu even omkleden want mag zo weer met Evy op stap
Dankjewel, ben aan het wachten tot mijn meneer terug is want die was nog een drankje doen met collega's terwijl hij thuis zou zijn zodat hij eventueel een pakketje zou kunnen opvangen voor me.quote:
Omnomnom, maaltijdsalade uit de magnetronquote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik had gezegd zet het maar in de magnetron![]()
Ruikt altijd zo lekker hequote:Op dinsdag 13 mei 2014 17:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dankjewel, ben aan het wachten tot mijn meneer terug is want die was nog een drankje doen met collega's terwijl hij thuis zou zijn zodat hij eventueel een pakketje zou kunnen opvangen voor me.
Dus moet weer even wachten..
Huis ruikt helemaal naar lasagne. Kunnen er twee weken van eten grote schaal.
Lekker man slappe sla. Net als bij de mcdrek.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:04 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Omnomnom, maaltijdsalade uit de magnetron![]()
Ik wist van tevoren dat hij laat zou zijn, dus dan vind ik het niet zo erg om te wachten omdat ik thuis dus nog iets kan pakken tussendoor. En wanneer ik laat terug ben uit Eindhoven, dan wacht hij ook op mijAlleen heb ik best wel zin in die salade, dus dan duurt wachten lang
Wanneer hij op een vrijdagmiddag tijdens zijn werkborrel ineens begint over om 20u of later thuiskomen, dan mag ie wel z'n eigen prutje maken/halen hoor
mcdrekquote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lekker man slappe sla. Net als bij de mcdrek.
Maaltijdsalade is wel erg lekker.
Kan me gelukkig goed inhouden haha. Maar zo lekker idd.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ruikt altijd zo lekker he
Ik maak alleen nog maar 2-persoons schalen lasagne en de rest van de saus vries ik in voor een andere keer. De keren dat ik zo'n grote schaal had gemaakt met het idee dat we er 2x van konden eten, zaten we zo te bunkeren dat het eigenlijk alsnog allemaal op ging want lekkerOm me daarna schuldig te voelen dat ik veel te veel had gegeten etc.
Misschien als je er echt spierpijn van krijgt? Er zijn natuurlijk ook een hoop mensen die zo'n afstand sowieso dagelijks fietsen naar school of werk. Die komen ook niet weg met rustdagen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Leuk, dat zo'n ontruimingsoefening mrspoeZ.
Ik kwam vanmiddag thuis en had zo'n zin in patat oid. Echt gewoon helemaal om de verkeerde redenen.
Uiteindelijk heb ik dit gegeten: http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/healthy-pasta, het was heerlijk!
Net nog even een uur gefiets, schat ongeveer 20 km.
Als ik nou regelmatig zo fiets, moet ik dan ook rustdagen inbouwen? Veel van wat ik nu doe zit wel op mijn beenspieren.
Fietsen zonder zitten, dus op je trappers staan, traint je billen, buik en armen meer. Is dat een optie?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 21:13 schreef laiveneertiekje het volgende:
Als ik nou regelmatig zo fiets, moet ik dan ook rustdagen inbouwen? Veel van wat ik nu doe zit wel op mijn beenspieren.
Jij lust geen pasta? Wat eet je dan de hele week?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:13 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik eet echt nooit lasagne, ik lust geen pasta en lasagne is gewoon bijna pasta
Vandaag eten wij, drumsticks (in braadzak uit de oven), aardappeltjes en spruitjes
Welke maat was het alweer?quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jij lust geen pasta? Wat eet je dan de hele week?
En brrt, drumsticks, spruitjes... Hollandse pot is aan mij niet besteed.
Sarabi, je weet zelf ook dat crashen niet goed is. Gewoon normaal doen dus.
Ik heb net in de dieetclub-fb voor de kleding alles eruit gepleurd wat verkocht of weggegeven is. Er staat nog genoeg. Als iemand nog kleding heeft of juist iets nodig heeft, roep dan gerust, krijg je het linkje
Er staat op dit moment van alles tussen maat 40 en 48 online...quote:
Oke, ik zal eens kijken. Al heb ik alles wat ik besteld had bij wehkamp in maat 40 terug moeten sturen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Er staat op dit moment van alles tussen maat 40 en 48 online...
quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh ja van dat ene nummer dat van Bieber is. Ik dacht dus altijd dat het door een meid gezongen werd. Gisteren kwam hij voorbij en nu weet ik het. Ik was nog zo heerlijk onwetend over die Bieber
quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh ja van dat ene nummer dat van Bieber is. Ik dacht dus altijd dat het door een meid gezongen werd. Gisteren kwam hij voorbij en nu weet ik het. Ik was nog zo heerlijk onwetend over die Bieber
quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, het eten gisteren!Kon geen foto's maken, daar was het te chic voor, maar jumjumjum.
En prima licht ook, krab met groene asperges, witvis met peultjes (de goddelijkste peultjes die ik ooit gegeten heb!) en een rabarbersouffle als dessert. En dan tussen elke gang door nog een bordje met iets prachtig uitziend kleins, maar zo lekkers! Basilicumpoeder, bloemetjes, echt het zag er zo mooi uit!
Maar niet het gevoel dat ik me overeten heb en ik zat op 16,000 stappen dus dat zit wel goed. Mss niet meer uit dan erin, maar ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt.
Nu net ontbeten een een half uur door het park gewandeld, gaat goed komen. Heb een bak kwark gekocht voor als de lunch me te zwaar is! I am in tha zone guys!
Gisteren ook toen ik wat aan het rondkijken en shoppen was, overal heerlijke macarons en croissants en mini quiches maar ik kon eig niks kiezen en dus toen maar een appel gegeten!
Ik krijg honger van je tekst. Maar goed bezigquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw, het eten gisteren!Kon geen foto's maken, daar was het te chic voor, maar jumjumjum.
En prima licht ook, krab met groene asperges, witvis met peultjes (de goddelijkste peultjes die ik ooit gegeten heb!) en een rabarbersouffle als dessert. En dan tussen elke gang door nog een bordje met iets prachtig uitziend kleins, maar zo lekkers! Basilicumpoeder, bloemetjes, echt het zag er zo mooi uit!
Maar niet het gevoel dat ik me overeten heb en ik zat op 16,000 stappen dus dat zit wel goed. Mss niet meer uit dan erin, maar ik denk dat het elkaar niet veel ontloopt.
Nu net ontbeten een een half uur door het park gewandeld, gaat goed komen. Heb een bak kwark gekocht voor als de lunch me te zwaar is! I am in tha zone guys!
Gisteren ook toen ik wat aan het rondkijken en shoppen was, overal heerlijke macarons en croissants en mini quiches maar ik kon eig niks kiezen en dus toen maar een appel gegeten!
Het is je goed recht om dat te vinden, natuurlijk. Maar het is wel belangrijk om te beseffen dat gegevens die je nu weggeeft over je eet- en beweeggewoontes en misschien ook wel je gewicht nu gebruikt worden om je advertenties aan te bieden en in de toekomst wellicht andere toepassingen kunnen krijgen (door je zorgverzekeraar, werkgever of de belastingdienst). Het ellendige is dat informatie die je ooit gedeeld heb nooit meer weggaat.quote:Op woensdag 14 mei 2014 09:10 schreef Sarabi het volgende:
Tja niet echt een verrassing inderdaad, ach van mij mogen ze.
Ik snap je punt hoor. maar er wordt continu informatie over ons vergaan. Als ze willen weten ze precies wat we gezegd hebben hier op fok in welk topic en ja ze weten ook heel goed wie wij zijn. Als je je daar druk over maakt zou ik ook niet meer hier kunnen posten of wat dan ook. Zo werkt het internet nu eenmaal.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is je goed recht om dat te vinden, natuurlijk. Maar het is wel belangrijk om te beseffen dat gegevens die je nu weggeeft over je eet- en beweeggewoontes en misschien ook wel je gewicht nu gebruikt worden om je advertenties aan te bieden en in de toekomst wellicht andere toepassingen kunnen krijgen (door je zorgverzekeraar, werkgever of de belastingdienst). Het ellendige is dat informatie die je ooit gedeeld heb nooit meer weggaat.
Precies, da's de prijs die je betaalt voor dit soort dingen. Bovendien hebben we gelukkig nog wetgeving die voorkomt dat onze gegevens zomaar gebruikt worden door bijv. werkgever of belastingdienst.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik snap je punt hoor. maar er wordt continu informatie over ons vergaan. Als ze willen weten ze precies wat we gezegd hebben hier op fok in welk topic en ja ze weten ook heel goed wie wij zijn. Als je je daar druk over maakt zou ik ook niet meer hier kunnen posten of wat dan ook. Zo werkt het internet nu eenmaal.
ja precies. Google bijv. hele fijne dienst maar voor ze ons de informatie die we zoeken kunnen geven moeten ze toch eerst informatie verzamelenquote:Op woensdag 14 mei 2014 10:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Precies, da's de prijs die je betaalt voor dit soort dingen. Bovendien hebben we gelukkig nog wetgeving die voorkomt dat onze gegevens zomaar gebruikt worden door bijv. werkgever of belastingdienst.
On topic: Ik ga zo eens een fijn tussendoortje eten en dan even boodschappen doen. Aardbeien halen
Dat wil niet zeggen dat je dus net zo goed alles over jezelf vrij kunt geven. Volledige privacy was ook voor de opkomst van het internet al niet mogelijk, bijvoorbeeld doordat we allemaal een sofinummer hebben. Het is dus wel degelijk zinvol je af te vragen hoeveel je prijs wilt geven en hoeveel je wilt koppelen. Ik heb bijvoorbeeld de koppelingen tussen mijn fitness-apps ongedaan gemaakt, ik heb de apps verwijderd die ik niet meer echt nuttig vind en van de apps die ik liever echt niet mis (bijvoorbeeld runkeeper) neem ik voor lief dat die informatie wordt vrijgegeven. Maar daar vind ik het ook niet zo erg van.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik snap je punt hoor. maar er wordt continu informatie over ons vergaan. Als ze willen weten ze precies wat we gezegd hebben hier op fok in welk topic en ja ze weten ook heel goed wie wij zijn. Als je je daar druk over maakt zou ik ook niet meer hier kunnen posten of wat dan ook. Zo werkt het internet nu eenmaal.
De wetgeving hobbelt erachteraan. Zo heeft de belastingdienst gegevens bij parkeerbedrijven opgevraagd om te controleren of mensen met een leaseauto niet sjoemelen met de kilometers die ze opgeven.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Precies, da's de prijs die je betaalt voor dit soort dingen. Bovendien hebben we gelukkig nog wetgeving die voorkomt dat onze gegevens zomaar gebruikt worden door bijv. werkgever of belastingdienst.
Ik doe niks makkelijk van de hand. Want alles wat ik niet online wil hebben zet ik ook niet online. Ik weet al jaren dat er informatie verzmeld wordt op internet en houdt er dus ook al jarne rekening mee. En zie niet in waarom ik nu als een waanzinnige al mijn apps uit de lucht moet trekken. Die informatie hebben ze al van je dus maak jezelf alsjeblieft niks wijs. En denk voortaan gewoon wat eerder na met wat je wel of niet op internet wilt hebben.quote:Op woensdag 14 mei 2014 10:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je dus net zo goed alles over jezelf vrij kunt geven. Volledige privacy was ook voor de opkomst van het internet al niet mogelijk, bijvoorbeeld doordat we allemaal een sofinummer hebben. Het is dus wel degelijk zinvol je af te vragen hoeveel je prijs wilt geven en hoeveel je wilt koppelen. Ik heb bijvoorbeeld de koppelingen tussen mijn fitness-apps ongedaan gemaakt, ik heb de apps verwijderd die ik niet meer echt nuttig vind en van de apps die ik liever echt niet mis (bijvoorbeeld runkeeper) neem ik voor lief dat die informatie wordt vrijgegeven. Maar daar vind ik het ook niet zo erg van.
Waar ik wel over nadenk, is bijvoorbeeld onze digitale weegschaal die automatisch ons gewicht wegschrijft naar een omgeving die online toegankelijk is. Onze kinderen staat daar ook op. Onze kinderen hebben volgens de norm overgewicht. Wat zou het voor hen in de toekomst kunnen betekenen dat wij deze informatie prijsgeven? Doen we er niet verstandiger aan terug te gaan naar een weegschaal die niet gekoppeld is aan een online omgeving?
Nou ja, dat lijken mij dus wel degelijk zinnige dingen om je af te vragen, dingen die je misschien niet zo gauw van de hand zou moeten wijzen als je nu doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |