Ik eet geen vlees of visquote:Op maandag 5 mei 2014 13:23 schreef Fopje het volgende:
Ik ga straks vissticks kopen om ze vanavond op te eten. En ik moet zeggen dat ik daar best zin in heb. Word er zelfs een beetje vrolijk van. Dus ik zou zeggen, koop wat vissticks. Tot nu toe heeft deze methode bij 100% van de deelnemers gewerkt.
Vissticks met appelmoes
Zou ik ook depri van wordenquote:
Duiken met helium, dan ga je giechelend de pijp uit.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:59 schreef Niet_toegestaan_ het volgende:
Ga parachutespringen zonder parachute.
Neequote:Op maandag 5 mei 2014 13:48 schreef SonicVolcano het volgende:
Geen mensen om je heen waar je steun kan krijgen? Ouders, vrienden, je vriendje etc.?
Eet je wel andere dierlijke producten?quote:
Dat komt door dat lieve kuikentje...... SG ken ik niet, maar dat kuikentje....quote:Op maandag 5 mei 2014 12:18 schreef Johnnie-Flodder het volgende:
Allemaal white-knighten omdat het SG is
Als een, pak 'm beet, Braddie dit topic opent wordt hem geadviseerd te gaan parachutespringen zonder parachute.
Jawel, ik ben geen veganist.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Eet je wel andere dierlijke producten?
Dit vraag ik omdat een veganistisch dieet depressie klachten kan veroorzaken.
http://www.foodlog.nl/art(...)erbeteren-je-humeur/
psychologen zijn geen artsen en schrijven geen medicatie voor. Dat is het werk van een psychiater. (huisarts mag ook , die kan bijvoorbeeld na overleg met de behandelend psycholoog de medicijnen voorschrijven)quote:Op maandag 5 mei 2014 14:48 schreef leeroy het volgende:
Heb je contact gehad met instellingen zoals de GGZ? Die kunnen je helpen met je problemen en mocht dat moeizaam gaan dan kun je altijd nog doorverwezen worden naar psycholoog die je medicatie voor schrijft.
Kom je pas achter als je belt en een afspraak maakt.quote:
Je doorverwijzen naar een psycholoogquote:
Moet er eerst officieel depressie worden vastgesteld bij mequote:Op maandag 5 mei 2014 15:00 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Pil van Drion, werkt perfect tegen depressie.
Nee hoor. Als jij je niet lekker in je vel voelt is het al een reden om naar een psycholoog te gaan, een psycholoog is niets anders dan de huisarts voor mentaal ongenoegen.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:02 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Moet er eerst officieel depressie worden vastgesteld bij me
Precies, dus nu even de huisarts bellen. Wel even laten weten hoe het ging he, anders zitten ons hier maar zorgen te maken en weet ik het.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:02 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik haalde ze even door elkaar, mijn excuses.quote:Op maandag 5 mei 2014 14:56 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
psychologen zijn geen artsen en schrijven geen medicatie voor. Dat is het werk van een psychiater. (huisarts mag ook , die kan bijvoorbeeld na overleg met de behandelend psycholoog de medicijnen voorschrijven)
je kunt gewoon bij elke psycholoog aankloppen en die praat met je en laat je een test doen en daar uit kan dan komen dat je een 'officiele' depressie hebtquote:Op maandag 5 mei 2014 15:02 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Het enige goede advies. En als de TS weigert om naar de Huisarts te gaan, weigert ze dus om geholpen te worden.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:04 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Precies, dus nu even de huisarts bellen. Wel even laten weten hoe het ging he, anders zitten ons hier maar zorgen te maken en weet ik het.
Als je er bij voorbaat al van uitgaat dat mensen het niet serieus gaan nemen dan zal het allemaal wel meevallen en is het waarschijnlijk inderdaad aanstellerij of aandachttrekkerij.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
waar? mensen nemen het vast niet serieus
quote:Als je depressie niet volledig aangestuurd wordt door je genen, dan zegt dat syndroom iets over je kutleven. Je hebt depressie omdatje leven kut is (daarom hebben mensen met een bepaald fysiek of mentaal ziekte vaak ook gewoon een depressie erbij). Depressie zie ik dus als een evaluatie van je leven. Kut leven = depressie. Therapie zal je kutleven niet kunnen veranderen, dat is meer langetermijn werk. Therapie zal je enkel copingskills aanleren, je kutleven leren aanvaarden, positieve kijk op de wereld geven, etc etc...ergo gay troep.
Heb jij al een copingsmechanisme voor je eeuwige maagdelijkheid?quote:
Ja nee , ik stel dan activiteiten en doelen op in mijn hoofd die ik later wil gaan doen. Maar dan realiseer ik me dat ik buiten die doelstellingen nog steeds niks heb (sociaal leven) en dan voel ik weer die struggles. Ik kom maar niet uit die vicieuze cirkel.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:19 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Heb jij al een copingsmechanisme voor je eeuwige maagdelijkheid?
Probeer ik. Zonnenquote:Op maandag 5 mei 2014 15:23 schreef appelepent het volgende:
Ga iets leuks doen. Dat geeft je afleiding.
Maar de huisarts heb je geen zin in dus?quote:
Nee weet niet wat ik tegen m'n ouders moet zeggen. Die schrikken zich een ongeluk.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:24 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Maar de huisarts heb je geen zin in dus?
Ja, dan houdt het op inderdaad. Ga maar lekker zonnen danquote:Op maandag 5 mei 2014 16:25 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Nee weet niet wat ik tegen m'n ouders moet zeggen. Die schrikken zich een ongeluk.
Als jij je van de ene op de andere dag van kant maakt schrikken ze nog veel meer.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:25 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Nee weet niet wat ik tegen m'n ouders moet zeggen. Die schrikken zich een ongeluk.
Nee joh, ze gaat zonnen nu, komt helemaal goed met onze ts.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:26 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Als jij je van de ene op de andere dag van kant maakt schrikken ze nog veel meer.
Je hoeft helemaal niets tegen je ouders te zeggen. En je dokter mag niets tegen je ouders zeggen dus ga nou maar gewoon en anders moet je even een kroontje halen bij de plaatselijke feestwinkel.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:25 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Of ze gaat weer verhuizen, schijnt ook wonderen te doen.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:27 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Nee joh, ze gaat zonnen nu, komt helemaal goed met onze ts.
Ik overweeg geen zelfmoordquote:Op maandag 5 mei 2014 16:26 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Als jij je van de ene op de andere dag van kant maakt schrikken ze nog veel meer.
Waarom nietquote:
Dat sowiesoquote:Op maandag 5 mei 2014 16:29 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Of ze gaat weer verhuizen, schijnt ook wonderen te doen.
Vragen of iemand je helpen wilquote:
Als je 90% v/d tijd naar aandacht zit te hengelen, dan heb je het voornamelijk aan jezelf te danken dat mensen niet de moeite nemen om er naar te kijken.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Dit slaat echt tien keer nergens op. Jij kunt echt niet peilen wanneer iemand serieus is en wanneer iemand alleen op aandacht uit is
Zie je, het is allemaal zo slecht nog nietquote:Op maandag 5 mei 2014 16:34 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik wil nog niet dood. Zo ver ben ik niet heen
kutquote:Op maandag 5 mei 2014 16:34 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik wil nog niet dood. Zo ver ben ik niet heen
Dat is dan wel de slechtste reden die er is eigenlijk, dat begrijp je zelf ook wel hoop ik. Dus je denkt er wel over na maar doet het niet omdat je bang bent. Als je op een gegeven moment wakker wordt en de angst voor zelfmoord is opeens kleiner dan de mismoedigheid die je voelt dan sta je binnen de kortste keren bij de Gamma. Loop niet te rollen in passieve zelfmedelijden en zoek hulp. Ga naar je huisarts of meteen langs de GGZ. Je wordt heus niet meteen vol gepropt met zware medicijnen en aan bed gebonden in een donkere gewatteerde kamer of uitgelachen door je huisarts of wat dan ook. Bij de huisarts ben je gewoon de zoveelste op een dag die hij weer ergens een doorverwijzing naar geeft en 5 minuten na binnenkomst is hij je alweer vergeten.quote:
Dat laatste is makkelijker.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is dan wel de slechtste reden die er is eigenlijk, dat begrijp je zelf ook wel hoop ik. Dus je denkt er wel over na maar doet het niet omdat je bang bent. Als je op een gegeven moment wakker wordt en de angst voor zelfmoord is opeens kleiner dan de mismoedigheid die je voelt dan sta je binnen de kortste keren bij de Gamma. Loop niet te rollen in passieve zelfmedelijden en zoek hulp. Ga naar je huisarts of meteen langs de GGZ. Je wordt heus niet meteen vol gepropt met zware medicijnen en aan bed gebonden in een donkere gewatteerde kamer of uitgelachen door je huisarts of wat dan ook. Bij de huisarts ben je gewoon de zoveelste op een dag die hij weer ergens een doorverwijzing naar geeft en 5 minuten na binnenkomst is hij je alweer vergeten.
Of ja, ga zonnen, verhuizen en krijgt iedereen inclusief jij over een jaartje weer een gevalletje déjà vu.
In Maastricht zijn ze ook wel vriendelijk.quote:
quote:Op maandag 5 mei 2014 11:36 schreef HaywoodJablome het volgende:
Tijgers liggen trouwens ook altijd op de loer ts, gratis tip van mij.
Ik woon in Maastricht ts, kom lekker hierheen!quote:Op maandag 5 mei 2014 16:48 schreef jogy het volgende:
[..]
In Maastricht zijn ze ook wel vriendelijk.
Lijkt me saai. Ik ga voor Utrecht ditmaal.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:48 schreef jogy het volgende:
[..]
In Maastricht zijn ze ook wel vriendelijk.
Zou ik niet doen in jouw geval, de Domtoren is te aanlokkelijk.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:53 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Lijkt me saai. Ik ga voor Utrecht ditmaal.
In Utrecht zijn mensen echt heel onaardig, ik zou het gewoon in Maastricht proberenquote:Op maandag 5 mei 2014 16:53 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Lijkt me saai. Ik ga voor Utrecht ditmaal.
Ik ben al een beetje verbrandquote:Op maandag 5 mei 2014 16:59 schreef vaarsuvius het volgende:
Zonnen is wel een goed idee trouwens, ik ga maar eens lekker een krantje lezen in de zon nu
want je kunt alleen op dat punt depressief raken? Om liefde of geslachtsgemeenschap?quote:Op maandag 5 mei 2014 17:06 schreef corehype het volgende:
Vrouwen die depressief worden
Jullie kunnen naar de lokale kroeg gaan en elke vent krijgen wat maak je je druk om
Nee, maar je bent punt 1 wellicht niet echt depressief, maar aan het zeuren. Punt 2 weiger je om er iets aan te doen. Sterker nog je onderkent dat je een probleem hebt, en dat "de oplossing" niet werkt, en je dus precies dezelfde "oplossing" gaat ondernemen wetende dat het niet eens een oplossing is. De werkelijke weg om je problemen te benoemen en aan te vechten ga je uit de weg, omdat je bang bent voor jezelf, je gebruikt een kul excuus als misschien komen me ouders er achter (ben je nog 16 ofzo?). Punt 3 weiger je hulp en advies van anderen terwijl je daar zelf om vraagt, dus als je niet depressie bent heb je nog steeds een niet onderkent probleem waar je aan kan werken om jezelf niet voor de voeten te lopen.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:08 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
want je kunt alleen op dat punt depressief raken? Om liefde of geslachtsgemeenschap?
Dat is zeker een heikel punt, maar welke punten heb jij nog meer in gedachten?quote:Op maandag 5 mei 2014 17:08 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
want je kunt alleen op dat punt depressief raken? Om liefde of geslachtsgemeenschap?
quote:Op maandag 5 mei 2014 17:06 schreef corehype het volgende:
Jullie kunnen naar de lokale kroeg gaan en elke vent krijgen wat maak je je druk om
Ik verdoe niemand z'n tijd. Het staat iedereen vrij om dit wel of niet te lezenquote:Op maandag 5 mei 2014 17:24 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, maar je bent punt 1 wellicht niet echt depressief, maar aan het zeuren. Punt 2 weiger je om er iets aan te doen. Sterker nog je onderkent dat je een probleem hebt, en dat "de oplossing" niet werkt, en je dus precies dezelfde "oplossing" gaat ondernemen wetende dat het niet eens een oplossing is. De werkelijke weg om je problemen te benoemen en aan te vechten ga je uit de weg, omdat je bang bent voor jezelf, je gebruikt een kul excuus als misschien komen me ouders er achter (ben je nog 16 ofzo?). Punt 3 weiger je hulp en advies van anderen terwijl je daar zelf om vraagt, dus als je niet depressie bent heb je nog steeds een niet onderkent probleem waar je aan kan werken om jezelf niet voor de voeten te lopen.
De enige oplossing is en blijft ga naar de huisarts krijg een doorverwijzing voor een psycholoog die bekend is met dit soort problemen, en sla de lange weg in naar genezing. Maar niet mensen hun tijd verdoen omdat je niet wil, niet kan en niet durft.
Je aan laten duwen door een of andere kerel uit het dorpscafé, daar voel je je vast beter door.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:06 schreef corehype het volgende:
corehype welquote:Op maandag 5 mei 2014 19:01 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Je aan laten duwen door een of andere kerel uit het dorpscafé, daar voel je je vast beter door.
Uiteraard staat iedereen daarin vrij. Echter moet je wel onder ogen komen wat er aan de hand is, als jij dat zelfs naar de hand van een topic dat jezelf begint niet wilt doen, verdoe je voornamelijk je eigen tijd.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:37 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik verdoe niemand z'n tijd. Het staat iedereen vrij om dit wel of niet te lezen
Ik nog niet, maar het was heerlijk warm, maar nu zijn mijn buren aan het barbecue-en en het stinkt naar spiritus dus ik ga ook maar eens wat te eten fixenquote:
quote:
Ze wil zeuren, maar heeft niet echt iets om over te zeuren, dus gaat ze zich rot voelen.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:30 schreef madeliefff het volgende:
Waarom voel je je steeds zo rot dan? Wat mis je in je leven? Pas als je dat weet kun je er iets aan doen..
Wellicht was het zo dat er andere dingen waren die haar bezig hielden voor een lange tijd, dat weet je niet :Squote:Op dinsdag 6 mei 2014 09:33 schreef Chai het volgende:
[..]
Ze wil zeuren, maar heeft niet echt iets om over te zeuren, dus gaat ze zich rot voelen.
Sinds ik zanger petro heb ontdekt ben ik continu euforisch.quote:
ik ook, misschien ben ik ooit gewoon langs je gelopen op straat, wat spannendquote:Op maandag 5 mei 2014 16:52 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
Ik woon in Maastricht ts, kom lekker hierheen!
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:01 schreef Aapmensch het volgende:
Een depressie is niet zomaar iets. Het is niet simpelweg verdrietig zijn zoals het in de volksmond hoofdzakelijk wordt gebruikt.
Hoe is de hele situatie met je vorige depressie verlopen? En was het klinisch of manisch?
Ik neem aan dat je met een jaar speling gewoon nog om de paar maanden van de ambulante geestelijke gezondheidszorg een patiëntenvragenlijst binnenkrijgt. Ik zou gewoon even contact opnemen met je psychiater al dan niet via de huisarts.
Als het mee valt en de problemen niet echt bij een geestenziekte als een depressie liggen dan komt het advies van de huisarts meestal op een particuliere psycholoog uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |