Ja dan praat je inderdaad ook over annexatie. Althans, ik wel.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als Belgie door zijn taalstrijd in een burgeroorlog verzeild zou raken en de Vlamingen willen aansluiting bij Nederland, mede geholpen door Nederlandse adviseurs, praat je dan ook over annexatie?
Het zal niet zo snel gebeuren maar volgens mij zijn ze welkom.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee.
Als Belgie door zijn taalstrijd in een burgeroorlog verzeild zou raken en de Vlamingen willen aansluiting bij Nederland, mede geholpen door Nederlandse adviseurs, praat je dan ook over annexatie?
Waarom was het geen historische vergissing? Het was al meer dan 100 jaar van Rusland en het overgrote merendeel is Russisch.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:47 schreef Nintex het volgende:
[..]
Een historische vergissing, net zoals dat Duitsland scheiden van Oostenrijk een historische vergissing was?
Ook een mod kan je een note geven.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:41 schreef meth1745 het volgende:
Interessant, blijkbaar hebben m'n posts hier me een "note" opgeleverd, is van 2 naar 3 gegaan. Zou dat Yvonne geweest zijn?
neequote:Op zondag 4 mei 2014 19:41 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Interessant, blijkbaar hebben m'n posts hier me een "note" opgeleverd, is van 2 naar 3 gegaan. Zou dat Yvonne geweest zijn?
Hoe dacht Moskou dat het zich zou ontwikkelen, zonder Oekraiens militair optreden? Het lag voor de hand dat de bezettingen zouden uitbreiden, als niemand in de positie was om het gezag te herstellen en handhaven.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:00 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Moskou heeft zich door het Westen laten vangen. Ze dachten dat ze het accoord konden afsluiten en daarna zeggen dat ze geen invloed op de rebellen hebben, maar nu wordt dit als een weigering aanzien en als rechtvaardiging voor militair optreden. Moskou had moeten eisen dat vertegenwoordigers van de opstandelingen aan de onderhandelingen zouden deelnemen.
Wanneer je daadwerkelijk als vreemde macht je militairen bewust in een land/gebied stuurt om in te lijven tegen de wensen van de lokale bevolking in.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:58 schreef ATan het volgende:
[..]
Ja dan praat je inderdaad ook over annexatie. Althans, ik wel.
Wanneer praat jij over annexatie?
twitter:_cypherpunks_ twitterde op zondag 04-05-2014 om 18:46:35Armed girl at checkpoint, #Ukraine 2014 http://t.co/H3d4P9sC3O reageer retweet
Zal wel Rechtse sector zijn.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:18 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:_cypherpunks_ twitterde op zondag 04-05-2014 om 18:46:35Armed girl at checkpoint, #Ukraine 2014 http://t.co/H3d4P9sC3O reageer retweet
Oekrainse vlaggen en een vrouw zonder uniform met een wapen. Is Kiev nu burgers in z'n militaire operatie aan het betrekken? Bron van foto niet bekend
De leider van de Tataren mag 5 jaar Rusland niet in en de Tataren moeten land opgeven:quote:Op zondag 4 mei 2014 19:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoor je enige protestgeluiden daarover?
http://www.euronews.com/2014/04/22/crimean-authorities-move-against-tatars-and-their-leader/quote:Ukrainian citizen and leader of the Crimean Tatars, Mustafa Dzhemilev, has been handed a document on the Ukrainian border informing him he is banned by federal law from entering Russian territory for five years.
The typewritten document is unsigned, with no official heading, and was made public by the Crimean Tatar parliament, the Mejlis.
It follows an incident on Monday when uniformed men pulled down the Ukrainian flag from the Majlis and replaced it with a Crimean one.
Crimea’s deputy prime minister has also announced the government will ask Tatars to vacate illegally occupied land to make way for what were described as “social needs.”
De voornalige Oost-Blok landen die niet al tijden lang bij Rusland hoorden zijn vooral anti-Russisch. In Estland, Letland, Litouwen is dit zo en zeker Polen, Centraal-Europa en de Balkan.quote:Op zondag 4 mei 2014 19:56 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee.
OostEuropa heeft hele sterke banden met Rusland en vele landen voelen nog veel warmte voor de Russen. Denk nu niet dat wanneer de bom zou barsten dat vele Oosteuropese militairen staan te trappelen om tegen de Russen te vechten. Ik denk dat er een massale weigering en desertie komt en dat binnen de korste keren Europa in een enorme bloederige (burger) oorlog verzeild raakt.
Chicks met gunsquote:Op zondag 4 mei 2014 20:18 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:_cypherpunks_ twitterde op zondag 04-05-2014 om 18:46:35Armed girl at checkpoint, #Ukraine 2014 http://t.co/H3d4P9sC3O reageer retweet
Oekrainse vlaggen en een vrouw zonder uniform met een wapen. Is Kiev nu burgers in z'n militaire operatie aan het betrekken? Bron van foto niet bekend
Hoezo 'ruikt'? Het toevoegen van ander grondgebied aan eigen grondgebied is altijd annexatie. Ieder land heeft wel eens grond geannexeerd.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:05 schreef DUTCHKO het volgende:
De krim ruikt naar annexatie maar er zitten te veel haken en ogen aan, zeker wat de bevolking betreft immers de overgrote meerderheid is pro Russisch.
Ik heb in de Balkan gewoond en zover ik weet zijn de meeste mensen zeer kritisch naar de Eu en zulen zij absoluut NIET de wapens opnemen tegen de Russen. De Russen worden daar als bevrijders gezien.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:31 schreef Godshand het volgende:
[..]
De voornalige Oost-Blok landen die niet al tijden lang bij Rusland hoorden zijn vooral anti-Russisch. In Estland, Letland, Litouwen is dit zo en zeker Polen, Centraal-Europa en de Balkan.
Mensen in Boedapest, Praag of Berlijn verdommen het om Russisch te spreken (de oudere mensen kunnen het wel)... Ik heb toeristen het zien proberen en dan volgt al gauw een dodende blik...
Dus wat maakt men zich dan druk hier om?quote:Op zondag 4 mei 2014 20:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hoezo 'ruikt'? Het toevoegen van ander grondgebied aan eigen grondgebied is altijd annexatie. Ieder land heeft wel eens grond geannexeerd.
Van die Russen willen de Esten, Letten en Litouwers het liefst af. Die zijn daarheen verplaatst in het kader van Stalin's russificatie politiek in de jaren 30 van de vorige eeuw, die Chroestjov ed voortgezet hebben..quote:Op zondag 4 mei 2014 20:35 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik heb in de Balkan gewoond en zover ik weet zijn de meeste mensen zeer kritisch naar de Eu en zulen zij absoluut NIET de wapens opnemen tegen de Russen. De Russen worden daar als bevrijders gezien.
Polen is inderdaad niet pro Russisch maar Estland, Letland en litouwen hebben nog steeds een sterk gerienteerde Russische bevolking.
Het zal allemaal wel maar ik zou er maar niet zo zeker van zijn dat de EU en Navo partners blindelings te vertrouwen zijn in deze situatie.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
Van die Russen willen de Esten, Letten en Litouwers het liefst af. Die zijn daarheen verplaatst in het kader van Stalin's russificatie politiek in de jaren 30 van de vorige eeuw, die Chroestjov ed voortgezet hebben..
In het interbellum van de vorige eeuw was Estland ed onafhankelijk. Helaas zijn ze dat niet gebleven...
De Tartaren zijn al veel eerder deskundig verwijderd dat heeft Slalin geregeld.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
De leider van de Tataren mag 5 jaar Rusland niet in en de Tataren moeten land opgeven:
Nee, dat is niet waar. Hij gaf zelf toe dat het geen officiële Russisch douane was die hem dat papier gaf. En Rusland ontkent het.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
De leider van de Tataren mag 5 jaar Rusland niet in en de Tataren moeten land opgeven:
[..]
http://www.euronews.com/2014/04/22/crimean-authorities-move-against-tatars-and-their-leader/
Gaat gelijk weer goed met de minderheden onder Russisch bewind.
enige melding van een vrouw, voor zover ik me herinner, was door een ooggetuige in Sloviansk tijdens een telefonisch interview op BBC world radio (eergisteren):quote:
Die kerel sprak over een vrouw met lang haar en Kalashnikov die bij de troepen was. Maar dat was blijkbaar een pro-russische groep...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:34 schreef meth1745 het volgende:
[..]
BBC Radio link
https://soundcloud.com/bb(...)re-crom-in-sloviansk
"pro-Russian soldiers, more equiped than militias we are used to see on the streets. "
... we have to leave, we have to hide, the soldiers are shouting at us, they are expecting something..."
Niet zonder precedent, de voormalige president van de Krim die in 1995 door Kiev afgezet werd kwam in 2011 even terug en werd meteen voor 5 jaar verbannen.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
[..]
http://www.euronews.com/2014/04/22/crimean-authorities-move-against-tatars-and-their-leader/
Gaat gelijk weer goed met de minderheden onder Russisch bewind.
quote:
Niemand is blindelings te vertrouwen, maar de NAVO en EU helpen elkaar zeker als het fout gaat of als er problemen zijn. Als je vanaf 1945 tot nu toe kijkt dan is West-Europa en alles dat onder EU-gebied valt veel beter af dan landen die daar buiten vallen. Alleen Zwitserland dat letterlijk op een berg goud zit en Noorwegen dat op een berg olie zit zijn de uitzonderingen. Polen is binnen de EU er flink op vooruit gegaan. Het contrast West/Oost Duitsland is niet zo groot meer sinds de muur gevallen is. Er vallen altijd landen buiten de boot door een niet zo handige geografische ligging, maar over het algemeen kun je concluderen dat Europa nog nooit eerder in geschiedenis zo welvarend is geweest als nu.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel maar ik zou er maar niet zo zeker van zijn dat de EU en Navo partners blindelings te vertrouwen zijn in deze situatie.
meer iets voor dm of fb ofzo maar het was mijquote:Op zondag 4 mei 2014 20:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]toe maar, maak me nog nieuwschieriger.
![]()
aan dit tempo gaat het lang duren voor het de moeite loont om 4.50 ¤ te betalen.. Oh well, as they say "listen Not At Keyholes, Lest Ye Be Vexed"
zou je die 2e onder een spoiler willen zetten, of in elk een flinke waarschuwing erbij? Zijn nogal shockerende beelden.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:08 schreef meth1745 het volgende:
Propagandafilm van de pro-russische zijde, veel fakkel optochten, met dreigende muziek..
Is dit echt?!!
https://www.facebook.com/photo.php?v=704621702923244
Als je dit filmpje bekijkt is de vergelijking met het opkomende nationalisme in Joegoslavië van de jaren 80 en 90 snel gemaakt.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:08 schreef meth1745 het volgende:
Propagandafilm van de pro-russische zijde, veel fakkel optochten, met dreigende muziek..
Is dit echt?!!
https://www.facebook.com/photo.php?v=704621702923244
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |