Gelukkig is de overheid verantwoordelijk voor de bescherming van al zijn burgers en niet jij.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:39 schreef GhpH het volgende:
[..]
Jij weet niet echt hoe geldzaken in elkaar zitten. Voor jou komt het geld gemakkelijk als profiterend uitkeringstrekker. Maar honderden euros per dag om een crimineel te bewaken is niet logisch. Op het moment zijn er wel belangrijkere zaken waar ons geld naartoe kan ipv één individu met een verduisterd verleden.
Als hij nog een beetje eer in zijn koppie had zou hij zich erbij net leggen en gewoon de menigte ontwijken. (Notitie: Ik ben ook tegen lynchen maar om hen er tegen te beveiligen is teveel gevraagd. )
Een toekomstige minister president vermoorden en niet levenslang krijgen... Wat moet je doen om levenslang te krijgen?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:15 schreef BlauweTijger het volgende:
Ik vind het ten eerste absurd dat die man nog vrijkomt na iemand te hebben vermoord MET voorbedachte raden. En ja dat maakt het "erger" in mijn ogen. Dat het een politieke moord is boeit weinig. Je moet eens nagaan hoe veel het kost om die man 6 jaar lang te beveiligen. Een gedetineerden in een inrichting kost ¤202 euro per dag. Wat zou hij kosten?
Iets zoals deze hebben gedaan:quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:41 schreef bierdrinker93 het volgende:
[..]
Een toekomstige minister president vermoorden en niet levenslang krijgen... Wat moet je doen om levenslang te krijgen?
Ach flikker toch op man. Ten eerste heb ik helemaal geen uitkering en ten tweede weet ik best dat het veel geld is, dat ook aan andere dingen besteed had kunnen worden, maar ik vind het belangrijk dat iedereen hier veilig kan leven, dus ook criminelen die hun straf uitgezeten hebben.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:39 schreef GhpH het volgende:
[..]
Jij weet niet echt hoe geldzaken in elkaar zitten. Voor jou komt het geld gemakkelijk als profiterend uitkeringstrekker. Maar honderden euros per dag om een crimineel te bewaken is niet logisch. Op het moment zijn er wel belangrijkere zaken waar ons geld naartoe kan ipv één individu met een verduisterd verleden.
Als hij nog een beetje eer in zijn koppie had zou hij zich erbij neer leggen en gewoon de menigte ontwijken. (Notitie: Ik ben ook tegen lynchen maar om hen er tegen te beveiligen is teveel gevraagd. )
En die beveiliger moet ook werk hebben he, anders zit ie thuis met een uitkering. :/quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:45 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ach flikker toch op man. Ten eerste heb ik helemaal geen uitkering en ten tweede weet ik best dat het veel geld is, dat ook aan andere dingen besteed had kunnen worden, maar ik vind het belangrijk dat iedereen hier veilig kan leven, dus ook criminelen die hun straf uitgezeten hebben.
Niet zo neerbuigendquote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:46 schreef deadprez het volgende:
Grappig ook wel, een scholiertje die anderen vertelt dat ze niet weten hoe geldzaken in elkaar zitten.
Begint hij zelf mee.quote:
Opgepakt veroordeeld en na 2/3 komen ze vrijquote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:48 schreef anti-loper het volgende:
Oke stel hij word gelynched he
Worden al die mensen die hem gelynched hebben opgepakt? Of word het door de vingers gezien?
Wel lullig voor dat dochtertje trouwens...quote:Een andere buurtbewoonster is fel: 'Wat hij heeft gedaan, kan niet. Ze mogen hem van mij doodschieten, alleen niet hier. Niet in deze straat.'
Ik denk eerlijk gezegd dat ze niks zullen doenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Opgepakt veroordeeld en na 2/3 komen ze vrij
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:55 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ze niks zullen doen
ik ookquote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:26 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat dit een post van -supergirl- was en snapte er helemaal niks van.
Weet ik eerlijk gezegd niet.quote:
"de mensen"quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:54 schreef FANN het volgende:
De mensen die bij hem in de straat wonen zou het niet veel uitmaken als ik het zo lees...
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)hij-terugkeert.dhtml
[..]
Wel lullig voor dat dochtertje trouwens...
Ik mag toch godverdomme hopen van wel.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:58 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Weet ik eerlijk gezegd niet.
Denk omdat iedereen er zo tegen is dat hij weer vrij komt en als heel veel mensen het doen dan zullen ze echt niet iedereen gaan oppakken
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:59 schreef Deuce92 het volgende:
Hierover moet je bij de Pim Fortuyn-volgende tokkies gaan klagen. Zij zijn de reden dat hij beschermd wordt.
Of zoals ze tegenwoordig door het leven gaan: PVV-ers.
Absoluut niet he.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:48 schreef anti-loper het volgende:
Oke stel hij word gelynched he
Worden al die mensen die hem gelynched hebben opgepakt? Of word het door de vingers gezien?
De meeste zijn in elk geval niet blij dat hij daar weer gewoon komt wonen en ik kan me dat best voorstellen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:58 schreef deadprez het volgende:
[..]
"de mensen"één iemand zegt dat, de rest van de buurtbewoners lijken er niet zo over te denken als ik dat artikel zo lees.
Hij gaat daar helemaal niet wonen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:59 schreef FANN het volgende:
[..]
De meeste zijn in elk geval niet blij dat hij daar weer gewoon komt wonen en ik kan me dat best voorstellen.
Dan heb ik dus ook recht op dezelfde beveiliging, ongeacht of ik nou crimineel ben of niet. En heb je nu eindelijk eens voor een maandje werk gevonden? Proficiat.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:45 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ach flikker toch op man. Ten eerste heb ik helemaal geen uitkering en ten tweede weet ik best dat het veel geld is, dat ook aan andere dingen besteed had kunnen worden, maar ik vind het belangrijk dat iedereen hier veilig kan leven, dus ook criminelen die hun straf uitgezeten hebben.
Ik heb al meer dan anderhalf jaar geen uitkering, heb drie maanden bijstand gehad. Als justitie dat nodig acht, krijg jij dat ook ja.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:01 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dan heb ik dus ook recht dezelfde beveiliging, ongeacht of ik nou crimineel ben of niet. En heb je nu eindelijk eens voor een maandje werk gevonden? Proficiat.
Nee, dat zie je pas aan het einde van het artikel. maar ik geloof dat at in de buurt nog niet helemaal duidelijkquote:
Mag je best zeggen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Nee, dat zie je pas aan het einde van het artikel. maar ik geloof dat at in de buurt nog niet helemaal duidelijk
is, hij komt in elk geval ''in de buurt'' van zijn gezin te wonen, dus hij zal daar ook wel af en toe op bezoek komen ofzo.
Weet ik veelzou mij weinig doen als ze hem neerknallen, maar dat mag ik vast niet zeggen.
Ja je weet het maar nooit he.quote:
Ach, een hoop geroep, maar niemand die hem écht gaat neerknallen hoorquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik verbaas me altijd door dit soort topics weer hoe irrationeel er gedacht wordt. In wezen zou het niet nodig moeten zijn die bescherming. Hij heeft een misdaad begaan, is bestraft, komt vrij en hoeft dus niet nogmaals gestraft te worden.
Het blijft jammer hoeveel idioten er eigenlijk rondlopen die puur vanuit emotie handelen, zonder ook maar even na te denken. Mocht er ooit gebeuren dat de staat wegvalt en er ontstaat een anarchie, dan moet je zorgen dat je weg bent uit de bewoonde wereld.
Ja lekker vergelijkbaar ook, China en Nederland.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:02 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Ja je weet het maar nooit he.
Laatst ook zo'n filmpje uit China waarin politie agenten werden gelynched.
Werd niks aan gedaan
En wat zijn we toch altijd trots op ons 'beschaafde' land. Zoveel beter dan al die andere landen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik verbaas me altijd door dit soort topics weer hoe irrationeel er gedacht wordt. In wezen zou het niet nodig moeten zijn die bescherming. Hij heeft een misdaad begaan, is bestraft, komt vrij en hoeft dus niet nogmaals gestraft te worden.
Het blijft jammer hoeveel idioten er eigenlijk rondlopen die puur vanuit emotie handelen, zonder ook maar even na te denken. Mocht er ooit gebeuren dat de staat wegvalt en er ontstaat een anarchie, dan moet je zorgen dat je weg bent uit de bewoonde wereld.
Inderdaad. Links is allemaal goed bedoeld maar ergens moet men de grens kennen tussen straffen en bepamperen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
Plus dit. Wie garandeert dat hij net zo lief is als dat wij lief voor hem zijn. De daden van het volk zijn slechts een reflectie van zijn daden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:02 schreef Groby het volgende:
hij heeft zijn straf uitgezeten! nu is hij weer lief hoor laten we hem allemaal knuffelen en ophemelen
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:01 schreef Frank_Drebin het volgende:
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:20 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik niet. Van mij mag ie zo afgeknald worden. Dat is een risico dat ie bewust heeft genomen.
Derhalve ben ik dan ook van mening dat ie zichzelf moet zien te beschermen.
Ja, de schobbejak heeft strafjes gehad en nu is alles weer goed... niet meer zeuren en zand eroverquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:04 schreef deadprez het volgende:
"het volk" heeft godverdomme maar gewoon normaal te doen.
Dat komt omdat er nogal wat controle is. En vaak durven mensen niet in hun eentje is te doen, en die het wel doen hoor je weer niet. Dat is ook link.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Ach, een hoop geroep, maar niemand die hem écht gaat neerknallen hoor
Niet dan?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, de schobbejak heeft strafjes gehad en nu is alles weer goed... niet meer zeuren en zand erover
China is China. Totaal niet vergelijkbaar. Laten we alsjeblieft een beetje redelijk blijven. In Nederland stelt het wetboek van Strafrecht bepaalde handelingen strafbaar en vooralsnog zie ik geen reden voor het OM om iets als ''het lynchen van een mens'' niet te vervolgen. Het feit dat het door een menigte of een grote groep mensen gedaan wordt doet aan de strafbaarheid of de vervolgbaarheid niets afquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:02 schreef anti-loper het volgende:
[..]
Ja je weet het maar nooit he.
Laatst ook zo'n filmpje uit China waarin politie agenten werden gelynched.
Werd niks aan gedaan
Een moord is dus normaler dan een protest tegen crimineelbewaking? Tiens.. opa vertelde me eens van zijn jachtgeweer op zolder. Wordt eens tijd dat ding te ontstoffen...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:04 schreef deadprez het volgende:
Dat slaat meer op Volkert eigenlijk, of niet?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:05 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Het volk
Een verzameling leeghoofden met enkel emotie als oorzaak en gevolg van en voor hun daden.
Je zal vast wel gelijk hebbenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:06 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
China is China. Totaal niet vergelijkbaar. Laten we alsjeblieft een beetje redelijk blijven. In Nederland stelt het wetboek van Strafrecht bepaalde handelingen strafbaar en vooralsnog zie ik geen reden voor het OM om iets als ''het lynchen van een mens'' niet te vervolgen. Het feit dat het door een menigte of een grote groep mensen gedaan wordt doet aan de strafbaarheid of de vervolgbaarheid niets af
Ja! Het volk moet maar normaal doen. En gezien Volkert een politieke moord beging, dat niet normaal en dit tot afschuw van hetzelfde volk, moet het volk maar beschermd worden tegen Volkert in plaats van Volkert tegen het volk.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:04 schreef deadprez het volgende:
???quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:04 schreef GhpH het volgende:
[..]
Plus dit. Wie garandeert dat hij net zo lief is als dat wij lief voor hem zijn. De daden van het volk zijn slechts een reflectie van zijn daden.
Ja, dat is wat ik zeg inderdaad.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:06 schreef GhpH het volgende:
[..]
Een moord is dus normaler dan een protest tegen crimineelbewaking? Tiens.. opa vertelde me eens van zijn jachtgeweer op zolder. Wordt eens tijd dat ding te ontstoffen...
Normaal protesteren om vervolgens over een jachtgeweer te beginnen. Ironisch.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:06 schreef GhpH het volgende:
[..]
Een moord is dus normaler dan een protest tegen crimineelbewaking? Tiens.. opa vertelde me eens van zijn jachtgeweer op zolder. Wordt eens tijd dat ding te ontstoffen...
Psychiaters zijn van mening dat Volkert zeer dwangmatig denkt en vanuit een kader met normen en waarden waarin Fortuyn niet past. Puur rationeel dus, hij wist zelfs dat hij zijn dochtertje niet meer kon zien na de moord maar dat weerhield hem niet. Emotie ontbrak dus.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 19:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat slaat meer op Volkert eigenlijk, of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |