abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139462144
Hai!
Omdat ik niet meer langzaam, onfit en breed wil zijn ben ik bezig met afvallen!
Ik weeg nu 120 kg :X En ik wil 65 wegen!
Das nogal een doel ja :D

Ik ben nu bezig om 3x per week te zwemmen, ik zwem dan een uur ongeveer, meestal wat langer, en ik vind het tot nu toe erg leuk.
Ik wandel op de dagen dat ik niet zwem, en ook wil ik oefeningen doen om mijn spieren wat te trainen thuis.(iemand nog suggesties?)
Ik eet wat minder, drink zoveel mogelijk water en als ik honger heb eet ik een broodje pindakaas of een cracker. Of een kopje boillion ;)

Maar heeft iemand nog tips en suggesties over hoe ik goed kan afvallen?
Ik wil het wel volhouden dus ;)
Twiddel
pi_139462284
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 19:56 schreef summer2bird het volgende:
Ik eet wat minder, drink zoveel mogelijk water en als ik honger heb eet ik een broodje pindakaas of een cracker.
Met 55kg aan overgewicht (lees vetreserve) kun je toch geen honger meer hebben?
pindazakje
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:01:23 #3
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_139462317
das een best doel ! niet dat ik veel tips voor je heb , maar vind het knap van je dat je toch het zwembad in gaat met zo'n gewicht ( niet gemeen bedoeld!)

succes ^O^
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:01:50 #4
381517 Zapata
held op sokken
pi_139462335
65 is wel heel weinig.

tip: niet te hard van stapel lopen. gewoon 1 kilo in de week.
anders ben je er na een paar week flauw van en denk je fuck dit.

zie het als een hele lange termijn doel en trek er een jaar voor uit.
(en sporten is sowieso iets wat je levenslang moet doen)
zie het dus niet echt als afvallen maar meer als een levenstijl verandering.

ik ben zelf 108 geweest en 2 jaar later 76. (was te weinig)
nu weer net van 93 naar 90 en ik wil naar 85.
pi_139462413
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:01 schreef Zapata het volgende:
Toch niet meer als je bejaard bent?
pindazakje
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:05:31 #6
381517 Zapata
held op sokken
pi_139462466
quote:
11s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:04 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Toch niet meer als je bejaard bent?
JUIST als je bejaard bent! tenminste ik zie hier genoeg oudjes hardlopen, wielrennen nordic walking.
Mijn buurman van 70 is op zijn 65e begonnen met wielrennen en heeft een conditie als een paard.
pi_139462650
quote:
Hai!

Ik ben nu bezig om 3x per week te zwemmen, ik zwem dan een uur ongeveer, meestal wat langer, en ik vind het tot nu toe erg leuk.
Ik wandel op de dagen dat ik niet zwem, en ook wil ik oefeningen doen om mijn spieren wat te trainen thuis.(iemand nog suggesties?)
Ik eet wat minder, drink zoveel mogelijk water en als ik honger heb eet ik een broodje pindakaas of een cracker. Of een kopje boillion ;)

hoe kom je aan die 65 kg? hoe lang ben je?
pi_139462826
Je moet gewoon rustig aan doen en afvallen tot je tevreden bent je je lijf, niet een bepaald gewicht aan gaan houden.

En zwemmen is een prima manier om af te vallen, want je traint alles
-XOXO-
pi_139462942
quote:
Hai!

Als je honger hebt en dan pas gaat eten ben je al te laat.
Zwemmen is prima. Maar wat eet en drink je nou echt zoal op een dag?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_139462969
quote:
11s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Not sure if serious...
pi_139463120
gewoon zo doorzetten en misschien een keer een weekje bijhouden wat je zoal eet en dat met een dietiste bespreken.

Een aantal tips:
volkoren = goed, wit = slecht
als je vlees op brood wilt dan beter kipfilet dan worst. Ook lekker met rucola.
zoetstoffen = slecht want je houdt je zoetbehoefte in stand.
genoeg drinken (thee water)
niet pas gaan eten als je honger hebt
biologische groenten hebben meer smaak waardoor je minder andere smaakmakers nodig hebt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_139463129
Ik ben nu 1:78 meter, ik wil gewoon van al dat vet af. Ik word er zo moe van dat ik mezelf lelijk vind, dat ik allerlei vage lichamelijke klachten heb door mijn gewicht, dat ik mijzelf niet aantrekkelijk voel, ect.
Ik wil er gewoon vanaf.
Twiddel
  Moderator donderdag 1 mei 2014 @ 20:29:57 #13
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_139463408
Respect ^O^
En succes :)

Mijn tip: zoek een goede sportschool en ga gewichten verplaatsen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_139463933
Drink inplaats van water groene thee, kokosolie inplaats van boter en pindakaas, rund, kip en vis inplaats van varkensvlees, geen sausjes, verder op vaste tijden eten en citroen sap met water voor eten drinken of citroensap over het eten.
Verder heb je trek eet een wortel, geen broodjes pindakaas of crackers
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:44:26 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_139464015
quote:
65 is wel heel weinig.

tip: niet te hard van stapel lopen. gewoon 1 kilo in de week.
anders ben je er na een paar week flauw van en denk je fuck dit.

zie het als een hele lange termijn doel en trek er een jaar voor uit.
zie het dus niet echt als afvallen maar meer als een levenstijl verandering.

ik ben zelf 108 geweest en 2 jaar later 76. (was te weinig)
nu weer net van 93 naar 90 en ik wil naar 85.
1 kg per week is een recept voor veel loshangend vel
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_139464110
quote:
Probeer een dag in de week te vasten.
Je lichaam kent 4 fasen qua honger hebben.
1. Vol: Je buik zit vol met eten en je hebt nergens zin in.
2. Trek: je lichaam heeft nog voedsel in zich, maar als er wat lekker in de buurt is krijg je daar zin in.
3. Honger: Je buik is leeg en de energie van het net opgenomen voedsel raakt op. Je krijgt meestal een vervelend gevoel in je buik als teken dat je moet eten.
4. Als je niet eet terwijl je honger hebt zal je het honger gevoel na een tijdje verdwijnen. je lichaam accepteert dat het voorlopig geen eten heeft en breekt de vetreserves aan.

Als je even door de honger heen gaat is het daarna een makkie om een dag niet te eten. Als je dan aan het eind van de dag een bord eten voor je neus krijgt heb je er geen eens zin meer in.
+ heel gezond en reinigend voor je lichaam.
quote:
Wanneer je geen overgewicht hebt werkt sporten juist levensverkortend!
Hoe meer je beweegt, hoe meer voedsel je lichaam nodig heeft, hoe sneller je organen die dat voedsel verwerken (darmen, maag, lever, nieren) aan het eind van hun latijn komen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:47:51 #17
157922 fathank
pi_139464161
Waar haal je die laatste wijsheid vandaan :?
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:51:06 #18
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_139464307
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:46 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

2. Trek: je lichaam heeft nog voedsel in zich, maar als er wat lekker in de buurt is krijg je daar zin in.
3. Honger: Je buik is leeg en de energie van het net opgenomen voedsel raakt op. Je krijgt meestal een vervelend gevoel in je buik als teken dat je moet eten.
4. Als je niet eet terwijl je honger hebt zal je het honger gevoel na een tijdje verdwijnen. je lichaam accepteert dat het voorlopig geen eten heeft en breekt de vetreserves aan.

Als je even door de honger heen gaat is het daarna een makkie om een dag niet te eten. Als je dan aan het eind van de dag een bord eten voor je neus krijgt heb je er geen eens zin meer in.

[..]

Hoe meer je beweegt, hoe meer voedsel je lichaam nodig heeft, hoe sneller je organen die dat voedsel verwerken (darmen, maag, lever, nieren) aan het eind van hun latijn komen.
Damn ben je personal trainer ofzo? Ziekelijke kennis van zaken!
Deathlift or Die.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:51:26 #19
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_139464321
Ik heb altijd kk veel honger als ik gezopen heb Mar dan kan t goed dak net gegeten heb..

WELLIKE FASE ZIT IK DAN?
BEASTMODE
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:51:54 #20
381517 Zapata
held op sokken
pi_139464337
quote:

Misschien, geen idee, iedereen zegt wat anders.
Maar..als ik een poosje niet sport is mijn conditie ruk, en gaan mijn ledematen ook niet echt fijn voelen, ik wordt stijf en voel me over het algemeen vrij futloos.

Dus..voor mij is zelfs als je op gewicht bent sporten gezond.
pi_139464362
Als je saus neemt, neem dan rode saus. Wit is altijd slecht. :D

Oja en niet meer eten na 8 uur 's avonds.
pi_139464532
ik denk dat minder eten helpt
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_139464614
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:47 schreef fathank het volgende:
Waar haal je die laatste wijsheid vandaan :?
Uit de quest :+
Werd toen erg goed uitgelegd met de werking van cellen en glucose en insuline enzo.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:51 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Damn ben je personal trainer ofzo? Ziekelijke kennis van zaken!
Bovenste: is gewoon eigen ervaring. En anderen delen deze ervaring met mij.
Onderste: zie post hier boven. Het is ook heel logisch als je er over nadenkt.
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:58:14 #24
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_139464618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:55 schreef Beach het volgende:
ik denk dat minder eten helpt
Even serieus ajb
BEASTMODE
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:01:48 #25
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_139464774
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:58 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Werd toen erg goed uitgelegd met de werking van cellen en glucose en insuline enzo.

[..]

de quest dat is toch dat wetenschappelijke blad?
Deathlift or Die.
pi_139464796
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 21:01 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

de quest dat is toch dat wetenschappelijke blad?
:Y
pi_139464802
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:58 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

[..]

:')
pi_139464962
Ah de Quest ja, daar zou ik eerder naar luisteren dan naar anabolenmannetjes hier.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_139465213
Haha dit topic loopt weer zo voorspelbaar he :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_139465276
Hou's op met dat gebagger.
Mokkel met stuntstok
pi_139465460
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:22 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben nu 1:78 meter, ik wil gewoon van al dat vet af. Ik word er zo moe van dat ik mezelf lelijk vind, dat ik allerlei vage lichamelijke klachten heb door mijn gewicht, dat ik mijzelf niet aantrekkelijk voel, ect.
Ik wil er gewoon vanaf.
Goed bezig, maar wees wel realistisch. Ga bij jezelf ten rade of 65 kilo voor iemand van 1,78 wel realistisch is. Denk vooral na over je vooruitgang, elke kilo is er een, maar raak niet uit het veld geslagen als het niet zo snel gaat als je zelf wil. Je moet van ver komen!
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:26:51 #32
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_139466004
quote:
Hai!

Ik had altijd een beeld van jou als een klein slank meisje :D

Veel succes!
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 1 mei 2014 @ 21:29:09 #33
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_139466157
vandaag gezien dat frisdrank erg slecht is, dat had ik niet gedacht.
pi_139466691
Als je zoveel gewicht kwijt wil raken, moet je daar heel ruim de tijd voor nemen. Verder is zwemmen eigenlijk een 'gemene' sport, want doir het water koel je af en dan krijg je een hongergevoel (gaat over na opwarmen, maar heb je dat geduld?).

Probeer veel groenten en fruit te eten, daar zitten veel vezels is en dat geeft n vol gevoel. Verder inderdaad bruin of volkoren brood. Crackers, dat zijn toch niet die lichte creamcrackers? Die bevatten juist relatief veel vet.

En misschien toch even bij de huisarts langs voor het adres van n goede dietiste, die je kan uitleggen hoe je je doel op rustige en verantwoorde wijze kunt bereiken.
Professioneel gifmenger.
pi_139470677
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:44 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat gaat deze TS sowieso hebben. Mijns inziens wordt het tempo waarin er afgevallen wordt zwaar overschat, evenals het vermeende verlies van LBM bij mensen met obesitas die afvallen. De huid kan niet zomaar uitgerekt worden en vervolgens weer op zijn plaats vallen. Of je dan 0,5 of 1,0 kg per week verliest maakt bij een overgewicht van 55 kg niet zo veel meer uit, vrees ik.
pi_139471256
Realiseer je dat het een combinatie is van bewegen en eten, en dat wat je eet en hoeveel je eet even belangrijk is als dat bewegen. Noteer een aantal dagen of weken je gewicht (elke dag op hetzelfde tijdstip), hoeveel je bewogen/gesport/gezwommen hebt enhoeveel en wat je gegeten hebt. Bepaal dan voor jezelf of het tempo waarmee je afvalt goed genoeg is of dat je het misschien beter/anders aan kan pakken.
pi_139478597
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:01 schreef opreis het volgende:
Realiseer je dat het een combinatie is van bewegen en eten, en dat wat je eet en hoeveel je eet even belangrijk is als dat bewegen. Noteer een aantal dagen of weken je gewicht (elke dag op hetzelfde tijdstip), hoeveel je bewogen/gesport/gezwommen hebt enhoeveel en wat je gegeten hebt. Bepaal dan voor jezelf of het tempo waarmee je afvalt goed genoeg is of dat je het misschien beter/anders aan kan pakken.
Ik zou juist niet elke dag op de schaal staan, maar veel minder vaak. Eenmaal per week is genoeg, anders ga je je zo blindstaren op dat ding.
Professioneel gifmenger.
pi_139479086
summer2bird, props dat je af wil vallen en bezig wilt met een gezondere levenstijl. *O*

Mijn advies:
65kg is niet realistisch en denk ik ook niet echt gezond met 1.78. Kies een lager streefgewicht, sterker nog, kies liever een streefgewicht van 10kg eraf, zodat je in kleine stappen je doel behaald. Dus van 120 naar 110, naar 100, etc.

Afvallen met een behoorlijk overgewicht is net zoals een studie doen. Je bent niet in een paar maanden klaar, dat kan niet. Je moet je krachten verdelen, anders ben je uitgeblust na het eerste paar maanden. Je moet je hoofddoel in de gaten blijven houden bij tegenslagen (want die komen). Dus blijf herhalen: Ik wil een gezond, fit en slank lijf.

Ga niet extreme maatregelen nemen, zoals extreem streng dieeten, extreem sporten of jezelf op andere manieren extreem bejegenen. Net zoals een studie halen door de eerste 2 maanden alleen maar studeren je miserabel maakt, maken extreme maatregelen met afvallen je ook niet happy. Dus dan hou je het niet vol. Kies een tempo en een levenswijze die je vol houdt. Meestal is elke 2-3 weken 1 extra gezonde stelregel echt heel succesvol. Zoals bijv. van 5 glazen frisdrank naar 1 glas frisdank per dag of van wit brood naar bruin brood.

Ga goed om met tegenslagen. Net zoals je je tentamen weleens niet haalt ondanks dat je goed geleerd hebt of juist terwijl je niet genoeg gedaan hebt, maak je ook met het afvallen weleens mee dat er niets gebeurd terwijl je goed bewogen hebt of dat je ernstig gezondigd hebt op die BBQ en dan is het belangrijk om te weten dat het vervelend is en een teleurstelling, maar dat je toch je schouders er onder moet zetten en door moet gaan.

Vraag je af bij keuzes met hoge calorieen: wil je liever dat taartje, snoepje of dessert of wil je liever afvallen. De meeste dagen wil je denk ik liever afvallen en dat is ok, maar soms wil je ook zondigen en zolang dat binnen de perken blijft (qua hoeveelheid en frequentie), is dat ook ok. Net zoals elke student wil je weleens spijbelen, en zolang het niet te vaak is, kan je nog steeds je studie halen. Als je het te vaak of te lang doet, tja, dan moet je een jaartje blijven zitten. Als je geen jaartje wil blijven zitten met je afvallen, dan hou je je keuzes in de gaten.

Kijk naar je hele levenswijze: slaap je genoeg? beweeg je genoeg? eet je verstandig? ontspan je genoeg? Klopt je ontlastingspatroon? Alleen eten en bewegen is niet voldoende. Juist op stressvolle momenten komen we vaak enorm aan (onregelmatig eten, slecht eten, stress hormonen). Kijk goed naar hoe je aan je overgewicht gekomen bent. Heb je stelselmatig teveel gegeten? Te weinig bewogen? Jezelf willen troosten? Zoek gezonder gedrag.

Veel succes *O*
pi_139480094
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:47 schreef kahlie het volgende:
summer2bird, props dat je af wil vallen en bezig wilt met een gezondere levenstijl. *O*

Mijn advies:
65kg is niet realistisch en denk ik ook niet echt gezond met 1.78. Kies een lager streefgewicht, sterker nog, kies liever een streefgewicht van 10kg eraf, zodat je in kleine stappen je doel behaald. Dus van 120 naar 110, naar 100, etc.

Afvallen met een behoorlijk overgewicht is net zoals een studie doen. Je bent niet in een paar maanden klaar, dat kan niet. Je moet je krachten verdelen, anders ben je uitgeblust na het eerste paar maanden. Je moet je hoofddoel in de gaten blijven houden bij tegenslagen (want die komen). Dus blijf herhalen: Ik wil een gezond, fit en slank lijf.

Ga niet extreme maatregelen nemen, zoals extreem streng dieeten, extreem sporten of jezelf op andere manieren extreem bejegenen. Net zoals een studie halen door de eerste 2 maanden alleen maar studeren je miserabel maakt, maken extreme maatregelen met afvallen je ook niet happy. Dus dan hou je het niet vol. Kies een tempo en een levenswijze die je vol houdt. Meestal is elke 2-3 weken 1 extra gezonde stelregel echt heel succesvol. Zoals bijv. van 5 glazen frisdrank naar 1 glas frisdank per dag of van wit brood naar bruin brood.

Ga goed om met tegenslagen. Net zoals je je tentamen weleens niet haalt ondanks dat je goed geleerd hebt of juist terwijl je niet genoeg gedaan hebt, maak je ook met het afvallen weleens mee dat er niets gebeurd terwijl je goed bewogen hebt of dat je ernstig gezondigd hebt op die BBQ en dan is het belangrijk om te weten dat het vervelend is en een teleurstelling, maar dat je toch je schouders er onder moet zetten en door moet gaan.

Vraag je af bij keuzes met hoge calorieen: wil je liever dat taartje, snoepje of dessert of wil je liever afvallen. De meeste dagen wil je denk ik liever afvallen en dat is ok, maar soms wil je ook zondigen en zolang dat binnen de perken blijft (qua hoeveelheid en frequentie), is dat ook ok. Net zoals elke student wil je weleens spijbelen, en zolang het niet te vaak is, kan je nog steeds je studie halen. Als je het te vaak of te lang doet, tja, dan moet je een jaartje blijven zitten. Als je geen jaartje wil blijven zitten met je afvallen, dan hou je je keuzes in de gaten.

Kijk naar je hele levenswijze: slaap je genoeg? beweeg je genoeg? eet je verstandig? ontspan je genoeg? Klopt je ontlastingspatroon? Alleen eten en bewegen is niet voldoende. Juist op stressvolle momenten komen we vaak enorm aan (onregelmatig eten, slecht eten, stress hormonen). Kijk goed naar hoe je aan je overgewicht gekomen bent. Heb je stelselmatig teveel gegeten? Te weinig bewogen? Jezelf willen troosten? Zoek gezonder gedrag.

Veel succes *O*
Nou, dit dus ^O^ En misschien kun je hier 'ns in het dieet topic mee gaan posten?
pi_139480367
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 07:46 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik zou juist niet elke dag op de schaal staan, maar veel minder vaak. Eenmaal per week is genoeg, anders ga je je zo blindstaren op dat ding.
In het begin zeker wel, om te kijken of wat je doet(je bewegen/eetpatroon) het gewenste effect heeft. Als je na een week pas gaat wegen, en je bent misschien nog niet naar de wc geweest, of hebt net wat meer gedronken, kan dat zo een halve kilo schelen. Als je het dagelijks doet heb je minder last van die schommelingen. Zodrag je zeker weet dat je resultaat haalt kan je minder vaak gaan wegen.
pi_139480471
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:02 schreef opreis het volgende:

[..]

In het begin zeker wel, om te kijken of wat je doet(je bewegen/eetpatroon) het gewenste effect heeft. Als je na een week pas gaat wegen, en je bent misschien nog niet naar de wc geweest, of hebt net wat meer gedronken, kan dat zo een halve kilo schelen. Als je het dagelijks doet heb je minder last van die schommelingen. Zodrag je zeker weet dat je resultaat haalt kan je minder vaak gaan wegen.
Huh wat?
Bij dagelijks wegen heb je juist meer last van de 'ruis' die je beschrijft, omdat het te wegen verschil ten opzichte van de dag ervoor miniem is.
Professioneel gifmenger.
pi_139480761
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:07 schreef Buurpoes het volgende:

Huh wat?
Bij dagelijks wegen heb je juist meer last van de 'ruis' die je beschrijft, omdat het te wegen verschil ten opzichte van de dag ervoor miniem is.
opreis bedoelt het volgende volgens mij:

Startgewicht 120 kg
dag 1 119.8
dag 2 119.6
dag 3 119.4
dag 4 119.2
dag 5 119.4
dag 6 119.1
dag 7 119.8 (Weegmoment)
dag 8 119

Als je dan net op dag 7, de dag van je weegmoment, veel vocht vast houdt en nog naar de wc moet, je weegt lijkt het tegen te vallen, maar in werkelijkheid gaat het best oke. Je gaat dan eea aanpassen warschijnlijk terwijl dat helemaal niet nodig is, omdat je op dag 8 weer lager in gewixht bent.
pi_139480858
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:07 schreef Buurpoes het volgende:
Huh wat?
Nee juist niet, de ene keer zal je iets onder je 'werkelijke' gewicht zitten en de andere keer er iets boven. Natuurlijk is het verschil over het algemeen miniem als je om de dag weegt, dat is niet de reden van vaker wegen (zie hier boven uitgelegd door SausDip).
pi_139481152
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:20 schreef SausDip het volgende:

[..]

opreis bedoelt het volgende volgens mij:

Startgewicht 120 kg
dag 1 119.8
dag 2 119.6
dag 3 119.4
dag 4 119.2
dag 5 119.4
dag 6 119.1
dag 7 119.8 (Weegmoment)
dag 8 119

Als je dan net op dag 7, de dag van je weegmoment, veel vocht vast houdt en nog naar de wc moet, je weegt lijkt het tegen te vallen, maar in werkelijkheid gaat het best oke. Je gaat dan eea aanpassen warschijnlijk terwijl dat helemaal niet nodig is, omdat je op dag 8 weer lager in gewixht bent.
Als je elke dag weegt, zul je op dag vijf en dag acht behoorlijk chagrijnig naar de schaal kijken. Dus beter is nog om maar eens in de twee weken te wegen.
Professioneel gifmenger.
pi_139481353
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als je elke dag weegt, zul je op dag vijf en dag acht behoorlijk chagrijnig naar de schaal kijken. Dus beter is nog om maar eens in de twee weken te wegen.
Waar slaat dat op, als je dagelijks weegt (en je weet waarom je dat doet) dan kan je je realiseren waarom het komt dat je nu even niet bent afgevallen, hoeft niet erg te zijn, als het er dan maar later wel weer af is.
Je kan ook nooit meer wegen, dan ben je nooit chagrijnig :)
pi_139481449
quote:
11s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:00 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

:') Want dan geeft je lichaam geen signaal meer als je maag leeg is denk je?
pi_139483457
Wat je gewoon moet doen wat wegen betreft is met gemiddeldes werken. Je gewicht schommelt zeker maar als je gewoon steeds het gemiddelde per week pakt zul je zien dat je van week op week gewoon afvalt. Zoals hierboven gezegd kan 1x per week een vertekend beeld geven maar vaker dan een keer per week ook, daarom gewoon het gemiddelde!

Doe het zelf net zo, iedere maandag/woensdag/vrijdag ochtend voor het ontbijt op de weegschaal. Gewicht schommelt zeker als ik kijk naar deze drie dagen maar het gemiddelde van deze drie laat mooi zien dat ik weer een half kilo'tje kwijt ben t.o.v. de voorgaande week. ^O^ Zo blijft die cut van 12 weken toch nog vol te houden :')

Edit: ook hier kun je natuurlijk zomaar een kilo zwaarder zijn op bijvoorbeeld de vrijdag wat je gemiddelde weer vertekend. Dit los je op door gewoon vaker te wegen in één week, is je gemiddelde wat accurater. Ik hou het zelf bij drie keer.
pi_139483622
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:35 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat kun je niet zo simpel stellen. Als iemand moeite heeft met het zien van dagelijkse kleine schommelingen, dan denk ik dat het beter is om niet te vaak te wegen (al kan dat ook averechts werken, als je op je weegmoment bv vocht vast houdt en je weet dat niet, dan zou je dus kunnen denken dat je week of 2 weken slecht gegaan zijn). Maar als iemand weet dat die schommelingen er gewoon bij horen, daar niet chagrijnig van wordt en ze mogelijk ook leert te begrijpen (soms heeft zo'n schommeling heel duidelijk te maken met wat je hebt gegeten, en kun je ze dus ook aan zien komen), dan kan het juist wel fijn zijn om elke dag te wegen, omdat het veel meer duidelijkheid geeft. Het is maar net wat je persoonlijke voorkeur heeft.
pi_139485455
Wegen... laat anders je vetpercentage, de spiegel en je kledingmaat de graadmeter of je succes hebt of niet zijn.
pi_139486571
Even om het wegen, ik ga niet elke dag op de weegschaal staan, denk ook niet elke week.
Heb vroeger een periode gehad waar ik nogal geobsedeerd werd door de weegschaal, en daar at ik ineens minder en bewoog ik als een dolle, en dat wil ik niet.
Twiddel
pi_139488431
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:53 schreef summer2bird het volgende:
Even om het wegen, ik ga niet elke dag op de weegschaal staan, denk ook niet elke week.
Heb vroeger een periode gehad waar ik nogal geobsedeerd werd door de weegschaal, en daar at ik ineens minder en bewoog ik als een dolle, en dat wil ik niet.
Die obsessie heb ik ook n tijdje gehad. :@
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:53:03 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139488662
S2B,
tip voor het zwemmen: stel jezelf een doel.
probeer eens om 400m te gaan borstcrawlen. ( dat gaat je nu wsl niet lukken).
maar zoek een trainingsschema op en ga dat 3 maal per week doen.. zo houd je de variatie in je zwemmen En presteer je steeds beter. als je 400m borstcrawl kan daag jezelf dan uit om die 400m een minuut sneller te gaan zwemmen. ( ook daar zijn schema's voor op i'net )

zo houd je de intensiteit in je training!

succes!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:34:58 #53
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_139492381
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:') Want dan geeft je lichaam geen signaal meer als je maag leeg is denk je?
Weet ik niet, heb zelf nog niet me overgewicht te maken gehad.
Maar dacht dat je dan altijd minder snel honger zou hebben omdat je op je flinke reserves kunt teren.
pindazakje
pi_139493410
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Maar dacht dat je dan altijd minder snel honger zou hebben omdat je op je flinke reserves kunt teren.
Je krijgt niet alleen honger als je lichaam nodig heeft. Heeft ook veel met gewenning te maken.
pi_139493532
Goed voornemen TS ^O^

Belangrijk is vooral dat je t volhoudt, zowel regelmatig sporten als gezonder eten. Je zegt dat je minder wilt eten maar belangrijk is vooral dat je basismaaltijden goed en gezond zijn, minderen helpt vooral met snoep/alcohol/chips.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:56:07 #56
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139499036
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:44 schreef fathank het volgende:

[..]

TS kan dus alvast beginnen met sparen voor de operatie.
pi_139506967
Uit ervaring kan ik vertellen dat het meeste vetverlies tot stand komt door niet te beginnen met extreme maatregelen maar door stapsgewijs te werk te gaan.

Deze volgorde van maatregelen treffen werkt heel goed als het vetverlies stagneert:

• Verbranding opvoeren door cardio (5-10 minuten per week extra)

• Inname/toename stimulerende middelen; groene thee, caffeine of middelen die wat lastiger te verkrijgen zijn

• Aanpassen dieet (50 kcal per dag per keer dat je het plan wijzigt)

• Weer beginnen bij stap 1.

Op deze manier kun je voor jezelf een plan samenstellen voor de komende 4 jaar ofzo en toch voordurend vooruitgang boeken. Succes.
pi_139638413
Goed plan, TS, maar net als eerdere posters denk ik dat je moet proberen om een realistisch doel voor ogen te houden. 65 kilo met 1.78: ben je niet een beetje te streng voor jezelf?

Zwemmen is niet de snelste manier om gewicht te verliezen, maar wel een heel gezonde. Zelf ben ik op die manier vijf jaar geleden in een jaar tijd bijna 30 kilo kwijtgeraakt. Ik zwom twee, soms drie keer per week anderhalf uur. Ik verloor langzaam maar gestaag gewicht, al waren er ook wel weken dat ik nauwelijks afviel. Juist tijdens die weken is het zaak om door te zetten en de moed niet te verliezen.

Zwemmen alleen is natuurlijk niet genoeg. Ik heb heel geleidelijk ook mijn voedingspatroon omgegooid. Ik had geen zin in een dieet (want tijdelijk en dus jojo-effect) maar heb het gezocht in meer permanente oplossingen. Ik ben heel bewust gaan winkelen en ben me bij elk product gaan afvragen of er misschien ook een gezonder alternatief voorhanden was. Ik ben dus niet minder gaan eten, maar wel bewuster en gezonder.

Succes!!! ^O^
pi_139640708
quote:

[..]

[..]

Volgens mij gaat je lichaam toch echt eerst spiermassa verbranden als je te weinig eet. Vetreserves zien je lichaam als de laatste oplossing.
pi_139640953
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:08 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Volgens mij gaat je lichaam toch echt eerst spiermassa verbranden als je te weinig eet. Vetreserves zien je lichaam als de laatste oplossing.
Als je sport, voldoende eiwitten binnenkrijgt en niet teveel onder je onderhoud zit qua calorieinname zul je weinig spiermassa verliezen.
pi_139641228
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:08 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Vet heeft geen functie behalve voedselreserve zijn, die wordt dus eerder aangebroken.
Spieren heb je nodig om nieuw voedsel te vinden/vangen/krijgen.
Als allerlaatst gaat je lichaam organen verbranden.
pi_139641334
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:14 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Vet heeft geen functie behalve voedselreserve zijn, die wordt dus eerder aangebroken.
Spieren heb je nodig om nieuw voedsel te vinden/vangen/krijgen.
Als allerlaatst gaat je lichaam organen verbranden.
Als dat zo was zou je jezelf uit kunnen hongeren en geen spiermassa verliezen todat je al je lichaamsvet kwijt bent.

Dat gaat dus niet.
pi_139650911
Goed voornemen, respect ^O^

Of 65 kilo een realistisch streven is, weet ik niet. Ik zou me er ook niet te druk om maken en eerst zorgen dat je het basisprincipe van goed eten onder de knie krijgt, en dat luidt: eten moet leuk en lekker zijn. En het kost tijd. Want je moet het 1) bij elkaar verzinnen, 2) kopen, 3) klaarmaken en 4) opeten (en dat is het gemakkelijke deel :) )

Als je eten beschouwt als iets noodzakelijks, of iets tijdrovends, of iets vervelends, zal je geneigd zijn om te kiezen voor de gemakkelijke en snelle weg, en die is niet goed als het om eten gaat. Want jij moet minder gaan eten, maar minder hoeft niet minder lekker te zijn, sterker: het kan veel lekkerder zijn, als je er moeite voor doet. (Koken kost tijd, maar het is echt de moeite waard om die tijd te nemen en gewoon een uur bezig te zijn met de dingen die je daarna gaat opeten).

Wat zwemmen betreft: voor je gewrichten is het op dit moment waarschijnlijk wel goed, maar ik zou er sowieso bij gaan krachttrainen. Daar val je van af, en je krijgt er relatief snel een beter lichaam van.

Succes ^O^
pi_139654432
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus je dacht altijd iets en gooit dat dan maar even in het topic? Logisch...
Je kan zeker wel trek hebben als je overgewicht hebt, je hersenen werken nog steeds hetzelfde en registreren dan echt niet dat je nog 40 kilo extra hebt die je eerst wel eens weg kunt werken. Als dat zo was, was afvallen veel makkelijker geweest. Dan hoef je maar te stoppen met eten en doen je hersenen de rest.

Ontopic: top dat je zwemt! En zoals al vaker gezegd: probeer realistische doelen te stellen. Kijk niet naar een einddoel, maar naar tussenstappen: van 120 naar 99 is al een enorme stap, doe dat eerst en kijk dan pas naar het streefgewicht. Hoe vaker je een doel haalt, hoe gemotiveerder je raakt (althans, dat is mijn ervaring). Als je pas een feest kan gaan vieren als je de helft van je huidige gewicht kwijt bent, gaat alles nog lang duren. Vier elke kilo (maar niet met eten ;) ) en dan moet het lukken. Succes! ^O^
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:14:23 #65
27699 Ravage
thinking about you
pi_139675896
Even een persoonlijke ervaring, bij mij hielp zwemmen ook goed. Ik had niet zo'n extreem doel maar ben uiteindelijk 10 kilo afgevallen door 2x in de week baantjes te gaan trekken en (nog belangrijker) daarnaast koolhydraatarm te eten.

Niet koolhydraatloos, maar max. 1 maaltijd per dag met koolhydraten. Dat kwam bij mij op neer dat ik doordeweeks als lunch wel een paar (3) boterhammen at, en in het weekend de avondmaaltijd 'gewoon' met bijv. aardappels. Maar de rest van de maaltijden alleen groente, eieren, beetje vlees, kaas, noten, af en toe fruit, etc. Tussendoortjes ook niet vergeten. Zo ben ik zonder hongergevoel elke week een kilo kwijtgeraakt.

N.B. als je daarna weer 'normaal' gaat eten zit het er helaas ook weer vrij snel aan
i'm not living, i'm just killing time
pi_143103945
quote:
Hai!
Sorry voor de kick, maar hoe gaat het, TS?
Somebody that I used to know
pi_143104642
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Goede kick!
Professioneel gifmenger.
pi_143120826
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Mweh, niet zo sportief meer.
Het is nu zomervakantie dus ik durf niet meer te gaan zwemmen.
Ik weeg nu 120 kg, en de dientiste, psychiater en arts denken aan een eetstoornis of verslaving.
Dus zo geweldig gaat het niet.
Twiddel
pi_143121013
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:57 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik weeg nu 120 kg, en de dientiste, psychiater en arts denken aan een eetstoornis of verslaving.
Oh, arme jij. Wel goed dat je hulptroepen hebt ingeschakelt. *;
Professioneel gifmenger.
pi_143121240
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:57 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat is toch altijd het geval, anders weeg je toch geen 120 KG, of zeg ik nu iets vreemds?

Hebben ze ook oplossingen aangedragen? En waarom durf je niet te zwemmen in de zomer? Bang voor wespen? ;)
pi_143121334
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Oh, arme jij. Wel goed dat je hulptroepen hebt ingeschakelt. *;
Och, ik ben niet zielig oid hoor. Ik baal er alleen van dat het zover heeft moeten komen :X
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is toch altijd het geval, anders weeg je toch geen 120 KG, of zeg ik nu iets vreemds?

Hebben ze ook oplossingen aangedragen? En waarom durf je niet te zwemmen in de zomer? Bang voor wespen? ;)
Eerst willen ze de wortel van het probleem weten en dan gaan ze met therapieen en dergelijke aan de slag.
Ik durf niet omdat er dan veel meer mensen zijn, en ook meer kinderen.
Ik kan geen drukte aan, vooral van jonge kinderen.

Maar in september start in het woongebouw hier weer zwemmen en paardrijden met de groep, dan ga ik ook meedoen :)
Twiddel
pi_143121388
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:14 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Och, ik ben niet zielig oid hoor. Ik baal er alleen van dat het zover heeft moeten komen :X

[..]

Eerst willen ze de wortel van het probleem weten en dan gaan ze met therapieen en dergelijke aan de slag.
Ik durf niet omdat er dan veel meer mensen zijn, en ook meer kinderen.
Ik kan geen drukte aan, vooral van jonge kinderen.

Maar in september start in het woongebouw hier weer zwemmen en paardrijden met de groep, dan ga ik ook meedoen :)
Wat is een woongebouw? Ik vind het al goed dat je sowieso gaat zwemmen. ^O^ Ik ben ook te dik, en durf me daardoor niet in een zwembroek te tonen. :@
pi_143121429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat is een woongebouw? Ik vind het al goed dat je sowieso gaat zwemmen. ^O^ Ik ben ook te dik, en durf me daardoor niet in een zwembroek te tonen. :@
Beschermd wonen.
En dankje :@ :)
Twiddel
pi_143121672
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:18 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Beschermd wonen.
En dankje :@ :)
Ik heb nog wel een goeie tip voor je: myfitnesspal
Is een app voor op je telefoon waar je al je maaltijden in kunt zetten. Alle producten staan er in (en anders kun je ze handmatig toevoegen). Op die manier kun je heel gemakkelijk precies in de gaten houden hoeveel calorieen je eet, en je macro's (eiwitten/koolhydraten/vetten) tracken.

Gewoon een tijdje alles er in zetten (maar dan ook echt alles: elk suikerklontje in je koffie, elk plakje worst op brood) en je hebt na een week (of 2) een goed idee hoeveel kcal je binnenkrijgt per dag.

stel dat is 2200 kcal. Dan haal je daar iets af en stel je dat als doel, bijv. 2000 kcal. Vervolgens kun je in de app makkelijk zien of je je doel behaalt en/of overschrijdt.

Afvallen is voor het grootste deel een kwestie van je voeding aanpassen en bewust worden van maaltijden waarin veel koolhydraten en (vooral) calorieen zitten. Als je dat eenmaal weet kun je je gedrag zonder heel veel moeite aanpassen.
pi_143156817
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:27 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een goeie tip voor je: myfitnesspal
Is een app voor op je telefoon waar je al je maaltijden in kunt zetten. Alle producten staan er in (en anders kun je ze handmatig toevoegen). Op die manier kun je heel gemakkelijk precies in de gaten houden hoeveel calorieen je eet, en je macro's (eiwitten/koolhydraten/vetten) tracken.
(...)
Ik weet niet of meer obsessie met voeding nou het advies is dat TS nodig heeft... Blijkbaar speelt er meer, laat haar maar eens bij de kern beginnen.

@TS: sorry to hear that ;(
Jammer dat je je door je uiterlijk laat tegenhouden om te zwemmen, TS. Ik snap je wel, want ik heb dat ook lange tijd gedaan. Wat voor mij heeft geholpen, is dat ik wel eens bij een badplaats keek naar wat voor mensen er nou rondlopen. En dat blijkt dus echt dik, dun, groot, klein, bruin, bleek te zijn. En niemand die zich lijkt te schamen. Of niemand die een ander erop aankijkt dat hij zich daar op zo'n manier durft te vertonen. Misschien dat dat helpt om die schaamte wat weg te krijgen en om wel een keertje weer te zwemmen.
Maar blijkbaar ga je dat al doen, dus succes ermee! ^O^
Somebody that I used to know
pi_143160458
Ondanks bovenstaande goedbedoelde adviezen nu een tip dat wel simpel is vol te houden:

3 keer per dag normale maaltijd, waarbij je niet veel aardappelen, brood of rijst of pasta gebruikt. (Koolhydraten)

3 gezonde tussendoortjes (2 tussen maaltijden en 1 savonds) bv appel, rijstwafel etc

GEEN ongezonde snacks kopen als chips, koekjes, cola energiedrank etc. Gewoon niet in huis hebben kan je het ook niet eten.

3 keer per week sporten. Op licht verhoogde hartslag (110/120 hartslag) kapot gaan zorgt voor betere conditie maar niet voor vet verbranding. Beter langdurig dan kort en intensief

Hiermee ga je niet snel afvallen, maar wel verantwoord en langdurig. Het is namelijk gewoon een gezond leefpatroon wat je de rest van je leven kan volhouden.
hardcoholic
  donderdag 7 augustus 2014 @ 14:05:48 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143163373
Geen belediging maar een serieuze vraag:

Hoe kun je het in godsnaam zo ver laten komen? Bij de 100 kg moesten er toch al gigantische alarmbellen rinkelen?

Ben daar altijd wel benieuwd naar.
pi_143164109
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:05 schreef Twiitch het volgende:

Hoe kun je het in godsnaam zo ver laten komen? Bij de 100 kg moesten er toch al gigantische alarmbellen rinkelen?

Eetstoornis of verslaving. Door die verslaving maakt het niet of je nou 100 of 110 kilo bent. Anders hadden er bij 80 kilo toch ook al alarmbellen moeten gaan rinkelen?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:54:45 #79
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_143167128
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:39 schreef Ferdii het volgende:
Ondanks bovenstaande goedbedoelde adviezen nu een tip dat wel simpel is vol te houden:

3 keer per dag normale maaltijd, waarbij je niet veel aardappelen, brood of rijst of pasta gebruikt. (Koolhydraten)

3 gezonde tussendoortjes (2 tussen maaltijden en 1 savonds) bv appel, rijstwafel etc

GEEN ongezonde snacks kopen als chips, koekjes, cola energiedrank etc. Gewoon niet in huis hebben kan je het ook niet eten.

3 keer per week sporten. Op licht verhoogde hartslag (110/120 hartslag) kapot gaan zorgt voor betere conditie maar niet voor vet verbranding. Beter langdurig dan kort en intensief

Hiermee ga je niet snel afvallen, maar wel verantwoord en langdurig. Het is namelijk gewoon een gezond leefpatroon wat je de rest van je leven kan volhouden.
Dit goedbedoelde advies is voor iemand met een eetstoornis niet zo relevant. Het zit tussen haar oren.

TS Veel succes, stap een is het zoeken naar hulp. Dit heb je gedaan en dat is super! Nu geloven in jezelf en volhouden
Siesta & Fiesta!
pi_143184075
@ts, je kan beter je voeding aanpassen dat is al 70%. Gewoon calorieën tellen, niet meer dan 100g koolhydraten en onder de 2k totaal per dag blijven dan vliegen de kilo's eraf, laatste 20/25 kilo gaan sporten erbij.
Het is nutteloos om je kapot te trainen en dan alles kwijt te raken door een whopper menu en weer terug bij af te zijn.
pi_143191193
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:54 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dit goedbedoelde advies is voor iemand met een eetstoornis niet zo relevant. Het zit tussen haar oren.

TS Veel succes, stap een is het zoeken naar hulp. Dit heb je gedaan en dat is super! Nu geloven in jezelf en volhouden
Oke je hebt gelijk, ik had niet alles gelezen :P
hardcoholic
pi_143192938
quote:

Van de mensen die ik heb begeleid zijn dit de meest voorkomende scenario's:

Scenario 1: Altijd al te zwaar geweest en rest van de familie meestal ook, daardoor het idee dat 5-15kg overgewicht gemiddeld/normaal is, vervolgens in situaties waarin iedereen kan aankomen (werkstress, zwangerschap, studie, kleine kinderen, overgang) veel meer aankomen dan gebruikelijk (want eten minderen is ongebruikelijk), overblijven met een overgewicht van 20-30kg, het idee hebben dat het er toch 'allemaal niet meer toe doet, ben toch veel te dik' en/of 'ik weet niet waarom ik aankom maar kennelijk hoort dat erbij'. Elk jaar dus 5-10kg erbij.

Scenario 2: Altijd al problemen met gewicht stabiel houden, veel dieeten, miserabel zelfbeeld, metabolisme naar de hel, yo-yo gekte en op zoek naar snelle oplossingen. Uiteindelijk door het geyoyo, fiks overgewicht. Miserabel, want 'niets werkt en ik heb alles al geprobeerd'. Mensen in dit scenario hebben het vaakst last van eetstoornissen.

Scenario 3: Gemiddeld of laag gewicht gehad, dus geen idee hoe je moet minderen met eten of gezonder moet eten, want nooit nodig gehad. Reden van gemiddeld/laag gewicht houdt op (metabolisme wordt langzamer, ziekte, van zwaar lichamelijk werk naar licht lichamelijk werk, etc.) en kennis wordt nooit op peil gebracht.

Wat altijd opvalt:
* Zodra je overgewicht een bepaald niveau behaald wordt het steeds moeilijker om blijvend en rustig af te vallen. Je lijf is fiks ontregelt, sporten gaat moeizaam of is te gevaarlijk en je hebt regelmatig een plateau. Je wil echter het gewicht zo snel mogelijk kwijt, dus dat levert veel stress op
* Honger gevoel raakt ontregelt, waardoor porties aanhouden lastig is.
* Weinig kennis van hun eigen lijf en gezonde voeding
pi_143192970
summer2bird, wat een rotte situatie. Ik wens je veel sterkte en success.
pi_143193287
domme adviezen van 'niet te veel koolhydraten' :')

NIET TE VEEL KCAL!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:16:23 #85
157922 fathank
pi_143193415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:11 schreef 16meter het volgende:
domme adviezen van 'niet te veel koolhydraten' :')

NIET TE VEEL KCAL!
10.000 kcal eiwitten per dag word je zo'n opgeblazen spierbundel van zon anabolenharry
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:20:27 #86
157922 fathank
pi_143193523
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:58 schreef kahlie het volgende:

[..]

Van de mensen die ik heb begeleid zijn dit de meest voorkomende scenario's:

Scenario 1: Altijd al te zwaar geweest en rest van de familie meestal ook, daardoor het idee dat 5-15kg overgewicht gemiddeld/normaal is, vervolgens in situaties waarin iedereen kan aankomen (werkstress, zwangerschap, studie, kleine kinderen, overgang) veel meer aankomen dan gebruikelijk (want eten minderen is ongebruikelijk), overblijven met een overgewicht van 20-30kg, het idee hebben dat het er toch 'allemaal niet meer toe doet, ben toch veel te dik' en/of 'ik weet niet waarom ik aankom maar kennelijk hoort dat erbij'. Elk jaar dus 5-10kg erbij.

Scenario 2: Altijd al problemen met gewicht stabiel houden, veel dieeten, miserabel zelfbeeld, metabolisme naar de hel, yo-yo gekte en op zoek naar snelle oplossingen. Uiteindelijk door het geyoyo, fiks overgewicht. Miserabel, want 'niets werkt en ik heb alles al geprobeerd'. Mensen in dit scenario hebben het vaakst last van eetstoornissen.

Scenario 3: Gemiddeld of laag gewicht gehad, dus geen idee hoe je moet minderen met eten of gezonder moet eten, want nooit nodig gehad. Reden van gemiddeld/laag gewicht houdt op (metabolisme wordt langzamer, ziekte, van zwaar lichamelijk werk naar licht lichamelijk werk, etc.) en kennis wordt nooit op peil gebracht.

Wat altijd opvalt:
* Zodra je overgewicht een bepaald niveau behaald wordt het steeds moeilijker om blijvend en rustig af te vallen. Je lijf is fiks ontregelt, sporten gaat moeizaam of is te gevaarlijk en je hebt regelmatig een plateau. Je wil echter het gewicht zo snel mogelijk kwijt, dus dat levert veel stress op
* Honger gevoel raakt ontregelt, waardoor porties aanhouden lastig is.
* Weinig kennis van hun eigen lijf en gezonde voeding
Daarom: Meten is weten. Als je dagelijks ff sochtends na 't pissen en schijten op de weegschaal gaat staan en de gegevens dagelijks netjes in excel invoert en er een trendlijn van laat maken kun je veel beter in monitoren wat je gewicht doet. Eventuele fluctuaties in glycogeen en waterberging kun je zo uitmiddelen en hoef je dus niet meteen in de stress te schieten als je ineens zwaarder bent een keertje.
pi_143193533
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:16 schreef fathank het volgende:

[..]

10.000 kcal eiwitten per dag word je zo'n opgeblazen spierbundel van zon anabolenharry
pi_143216692
Hoi, ik kan niet op iedereen reageren, en enorm bedankt voor jullie reacties, maar calorieën tellen gaat het hem niet worden. Ik raak dan geobsedeerd en sla door, dit is in het verleden al geprobeerd.
Twiddel
pi_143216926
quote:

Door problemen in het verleden, en met mij psychologisch.
Het is een lang verhaal, maar de samenvatting is dat ik alles afreageer op eten.
Natuurlijk vind ik het ook enorm kut dat ik zoveel weeg en ik probeer ook alles aan te grijpen om af te vallen maar uiteindelijk komt het altijd neer op de ellendige eetbui en de kick die ik ervan krijg.

Mensen oordelen echt snoeihard, maar ze weten vaak niet hoe het zit als je meer hebt dan alleen maar honger.
Twiddel
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 06:47:31 #90
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_143225457
Als je je trek of "meer dan honger" in de toekomst vult met zetmelen ipv vet plus suikers en zetmelen gaat je energie balans al een behoorlijke positieve wending maken. Je kan zo verschrikkelijk veel meer energie wegkanen als je vetten eet in vergelijking met zetmelen. Plus voor je het vet opneemt ben je ook een beste tijd kwijt, moet voorbij je maag gemengt worden met gal. Zetmelen beginnen gelijk in contact met speeksel al af te breken naar dextrose de beste soort suiker en gaat bijna direct rustig aan naar je bloed en je hersenen.

http://www.voedingswaardetabel.nl/bereken/energieverbruik/
Kijk hier eens naar en vergelijk de kcal/kg/uur van
liggen en zitten ongeveer 1
met zwemmen 5.2,
met gewoon lopen 2.7

Het geeft aan dat zelf maar matige activiteit als in bijv lopen je metabolisme al meer dan verdubbeld.
Matig actief gedurende zo veel mogelijk uren per dag levert heel veel extra verbranding op.

Bij zitten langer dan een uur schijnt je metabolisme naar een nog lager niveau te gaan.
Om die daling te voorkomen hoef je alleen maar te activeren tijdens de reclames als je TV kijkt bijvoorbeeld.
Ieder uur minstens ff opstaan, heb je tijd doe ff wat huishoudelijks, weinig tijd loop ff 3 x de trap op en neer.

Ik ben nu zelf van hypomanie naar weer depri aan het inzakken en het is een fucking hell om mezelf te motiveren nu. Maar doe je het een paar weken tot het routine word dan kost het uiteindelijk niet zoveel moeite meer.
Is me gelukt in december en gaat nu ook weer lukken. Jij kan het ook :)

Er is ook nog het principe dat meer spiermassa meer verbrand.
Zwemmen is als je veel te dik bent natuurlijk perfect!
Maar hoe zwem je? Rustige baantjes waarschijnlijk anders houd je het niet een uur vol.
Maar misschien doe je er goed aan zeer actief te zwemmen en korter.
HIIT is waarschijnlijk niet praktisch met zwemmen, je wilt er ook een beetje van genieten na het omkleden.

Maar rustig baantjes trekken of 10 of 20 baantjes zo snel als je kunt geeft wel een behoorlijk andere spiergroei prikkel.
20 min rap baantjes trekken levert je uiteindelijk rond de klok veel meer op dan een uur rustig baantjes trekken.

Ieder uur opstaan, snelle baantjes, je vraatzucht van vetten+carbs ombuigen naar zetmeel (low fat volgranen pasta schotels, ga je echt automatisch minder energie mee binnen krijgen.), een perfect storm en zou je binnen no time effecten van moeten merken.

Ik hoop dat het je lukt ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Florentius op 09-08-2014 06:58:16 ]
pi_143225783
Je bent in ieder geval in de tusssenperiode niet meer aangekomen, ook een pluim waard!
pi_143226061
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:23 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik kan niet op iedereen reageren, en enorm bedankt voor jullie reacties, maar calorieën tellen gaat het hem niet worden. Ik raak dan geobsedeerd en sla door, dit is in het verleden al geprobeerd.
Goed dat je dat al weet.
En simpelweg iets kleinere porties eten? Lukt dan wel?
Professioneel gifmenger.
pi_143226115
Ik ben bang dat zwemmen niet intensief genoeg is om zoveel af te vallen. Misschien leuk om je gewicht op peil te houden uiteindelijk. Om zoveel te willen afvallen raad ik je aan om in een goede sportschool te gaan trainen, met goede begeleiding. Daar kunnen ze je helpen om bijvoorbeeld puur op vetverbranding te trainen.
pi_143226188
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 09:21 schreef emil23 het volgende:
Ik ben bang dat zwemmen niet intensief genoeg is om zoveel af te vallen. Misschien leuk om je gewicht op peil te houden uiteindelijk. Om zoveel te willen afvallen raad ik je aan om in een goede sportschool te gaan trainen, met goede begeleiding. Daar kunnen ze je helpen om bijvoorbeeld puur op vetverbranding te trainen.
Voor afvallen is wat je eet, véél belangrijker dan hoeveel sport. Met een goed eetpatroon kan je afvallen. Hierbij zwemmen helpt dan een beetje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')