abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139488431
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:53 schreef summer2bird het volgende:
Even om het wegen, ik ga niet elke dag op de weegschaal staan, denk ook niet elke week.
Heb vroeger een periode gehad waar ik nogal geobsedeerd werd door de weegschaal, en daar at ik ineens minder en bewoog ik als een dolle, en dat wil ik niet.
Die obsessie heb ik ook n tijdje gehad. :@
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:53:03 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139488662
S2B,
tip voor het zwemmen: stel jezelf een doel.
probeer eens om 400m te gaan borstcrawlen. ( dat gaat je nu wsl niet lukken).
maar zoek een trainingsschema op en ga dat 3 maal per week doen.. zo houd je de variatie in je zwemmen En presteer je steeds beter. als je 400m borstcrawl kan daag jezelf dan uit om die 400m een minuut sneller te gaan zwemmen. ( ook daar zijn schema's voor op i'net )

zo houd je de intensiteit in je training!

succes!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:34:58 #53
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_139492381
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:') Want dan geeft je lichaam geen signaal meer als je maag leeg is denk je?
Weet ik niet, heb zelf nog niet me overgewicht te maken gehad.
Maar dacht dat je dan altijd minder snel honger zou hebben omdat je op je flinke reserves kunt teren.
pindazakje
pi_139493410
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Maar dacht dat je dan altijd minder snel honger zou hebben omdat je op je flinke reserves kunt teren.
Je krijgt niet alleen honger als je lichaam nodig heeft. Heeft ook veel met gewenning te maken.
pi_139493532
Goed voornemen TS ^O^

Belangrijk is vooral dat je t volhoudt, zowel regelmatig sporten als gezonder eten. Je zegt dat je minder wilt eten maar belangrijk is vooral dat je basismaaltijden goed en gezond zijn, minderen helpt vooral met snoep/alcohol/chips.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:56:07 #56
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_139499036
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:44 schreef fathank het volgende:

[..]

1 kg per week is een recept voor veel loshangend vel
TS kan dus alvast beginnen met sparen voor de operatie.
pi_139506967
Uit ervaring kan ik vertellen dat het meeste vetverlies tot stand komt door niet te beginnen met extreme maatregelen maar door stapsgewijs te werk te gaan.

Deze volgorde van maatregelen treffen werkt heel goed als het vetverlies stagneert:

• Verbranding opvoeren door cardio (5-10 minuten per week extra)

• Inname/toename stimulerende middelen; groene thee, caffeine of middelen die wat lastiger te verkrijgen zijn

• Aanpassen dieet (50 kcal per dag per keer dat je het plan wijzigt)

• Weer beginnen bij stap 1.

Op deze manier kun je voor jezelf een plan samenstellen voor de komende 4 jaar ofzo en toch voordurend vooruitgang boeken. Succes.
pi_139638413
Goed plan, TS, maar net als eerdere posters denk ik dat je moet proberen om een realistisch doel voor ogen te houden. 65 kilo met 1.78: ben je niet een beetje te streng voor jezelf?

Zwemmen is niet de snelste manier om gewicht te verliezen, maar wel een heel gezonde. Zelf ben ik op die manier vijf jaar geleden in een jaar tijd bijna 30 kilo kwijtgeraakt. Ik zwom twee, soms drie keer per week anderhalf uur. Ik verloor langzaam maar gestaag gewicht, al waren er ook wel weken dat ik nauwelijks afviel. Juist tijdens die weken is het zaak om door te zetten en de moed niet te verliezen.

Zwemmen alleen is natuurlijk niet genoeg. Ik heb heel geleidelijk ook mijn voedingspatroon omgegooid. Ik had geen zin in een dieet (want tijdelijk en dus jojo-effect) maar heb het gezocht in meer permanente oplossingen. Ik ben heel bewust gaan winkelen en ben me bij elk product gaan afvragen of er misschien ook een gezonder alternatief voorhanden was. Ik ben dus niet minder gaan eten, maar wel bewuster en gezonder.

Succes!!! ^O^
pi_139640708
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:46 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Probeer een dag in de week te vasten.
Je lichaam kent 4 fasen qua honger hebben.
1. Vol: Je buik zit vol met eten en je hebt nergens zin in.
2. Trek: je lichaam heeft nog voedsel in zich, maar als er wat lekker in de buurt is krijg je daar zin in.
3. Honger: Je buik is leeg en de energie van het net opgenomen voedsel raakt op. Je krijgt meestal een vervelend gevoel in je buik als teken dat je moet eten.
4. Als je niet eet terwijl je honger hebt zal je het honger gevoel na een tijdje verdwijnen. je lichaam accepteert dat het voorlopig geen eten heeft en breekt de vetreserves aan.

Als je even door de honger heen gaat is het daarna een makkie om een dag niet te eten. Als je dan aan het eind van de dag een bord eten voor je neus krijgt heb je er geen eens zin meer in.
+ heel gezond en reinigend voor je lichaam.

[..]

Wanneer je geen overgewicht hebt werkt sporten juist levensverkortend!
Hoe meer je beweegt, hoe meer voedsel je lichaam nodig heeft, hoe sneller je organen die dat voedsel verwerken (darmen, maag, lever, nieren) aan het eind van hun latijn komen.
Volgens mij gaat je lichaam toch echt eerst spiermassa verbranden als je te weinig eet. Vetreserves zien je lichaam als de laatste oplossing.
pi_139640953
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:08 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Volgens mij gaat je lichaam toch echt eerst spiermassa verbranden als je te weinig eet. Vetreserves zien je lichaam als de laatste oplossing.
Als je sport, voldoende eiwitten binnenkrijgt en niet teveel onder je onderhoud zit qua calorieinname zul je weinig spiermassa verliezen.
pi_139641228
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:08 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Vet heeft geen functie behalve voedselreserve zijn, die wordt dus eerder aangebroken.
Spieren heb je nodig om nieuw voedsel te vinden/vangen/krijgen.
Als allerlaatst gaat je lichaam organen verbranden.
pi_139641334
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:14 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Vet heeft geen functie behalve voedselreserve zijn, die wordt dus eerder aangebroken.
Spieren heb je nodig om nieuw voedsel te vinden/vangen/krijgen.
Als allerlaatst gaat je lichaam organen verbranden.
Als dat zo was zou je jezelf uit kunnen hongeren en geen spiermassa verliezen todat je al je lichaamsvet kwijt bent.

Dat gaat dus niet.
pi_139650911
Goed voornemen, respect ^O^

Of 65 kilo een realistisch streven is, weet ik niet. Ik zou me er ook niet te druk om maken en eerst zorgen dat je het basisprincipe van goed eten onder de knie krijgt, en dat luidt: eten moet leuk en lekker zijn. En het kost tijd. Want je moet het 1) bij elkaar verzinnen, 2) kopen, 3) klaarmaken en 4) opeten (en dat is het gemakkelijke deel :) )

Als je eten beschouwt als iets noodzakelijks, of iets tijdrovends, of iets vervelends, zal je geneigd zijn om te kiezen voor de gemakkelijke en snelle weg, en die is niet goed als het om eten gaat. Want jij moet minder gaan eten, maar minder hoeft niet minder lekker te zijn, sterker: het kan veel lekkerder zijn, als je er moeite voor doet. (Koken kost tijd, maar het is echt de moeite waard om die tijd te nemen en gewoon een uur bezig te zijn met de dingen die je daarna gaat opeten).

Wat zwemmen betreft: voor je gewrichten is het op dit moment waarschijnlijk wel goed, maar ik zou er sowieso bij gaan krachttrainen. Daar val je van af, en je krijgt er relatief snel een beter lichaam van.

Succes ^O^
pi_139654432
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dus je dacht altijd iets en gooit dat dan maar even in het topic? Logisch...
Je kan zeker wel trek hebben als je overgewicht hebt, je hersenen werken nog steeds hetzelfde en registreren dan echt niet dat je nog 40 kilo extra hebt die je eerst wel eens weg kunt werken. Als dat zo was, was afvallen veel makkelijker geweest. Dan hoef je maar te stoppen met eten en doen je hersenen de rest.

Ontopic: top dat je zwemt! En zoals al vaker gezegd: probeer realistische doelen te stellen. Kijk niet naar een einddoel, maar naar tussenstappen: van 120 naar 99 is al een enorme stap, doe dat eerst en kijk dan pas naar het streefgewicht. Hoe vaker je een doel haalt, hoe gemotiveerder je raakt (althans, dat is mijn ervaring). Als je pas een feest kan gaan vieren als je de helft van je huidige gewicht kwijt bent, gaat alles nog lang duren. Vier elke kilo (maar niet met eten ;) ) en dan moet het lukken. Succes! ^O^
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:14:23 #65
27699 Ravage
thinking about you
pi_139675896
Even een persoonlijke ervaring, bij mij hielp zwemmen ook goed. Ik had niet zo'n extreem doel maar ben uiteindelijk 10 kilo afgevallen door 2x in de week baantjes te gaan trekken en (nog belangrijker) daarnaast koolhydraatarm te eten.

Niet koolhydraatloos, maar max. 1 maaltijd per dag met koolhydraten. Dat kwam bij mij op neer dat ik doordeweeks als lunch wel een paar (3) boterhammen at, en in het weekend de avondmaaltijd 'gewoon' met bijv. aardappels. Maar de rest van de maaltijden alleen groente, eieren, beetje vlees, kaas, noten, af en toe fruit, etc. Tussendoortjes ook niet vergeten. Zo ben ik zonder hongergevoel elke week een kilo kwijtgeraakt.

N.B. als je daarna weer 'normaal' gaat eten zit het er helaas ook weer vrij snel aan
i'm not living, i'm just killing time
pi_143103945
quote:
10s.gif Op donderdag 1 mei 2014 19:56 schreef summer2bird het volgende:
Hai!
Sorry voor de kick, maar hoe gaat het, TS?
Somebody that I used to know
pi_143104642
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Goede kick!
Professioneel gifmenger.
pi_143120826
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Mweh, niet zo sportief meer.
Het is nu zomervakantie dus ik durf niet meer te gaan zwemmen.
Ik weeg nu 120 kg, en de dientiste, psychiater en arts denken aan een eetstoornis of verslaving.
Dus zo geweldig gaat het niet.
Twiddel
pi_143121013
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:57 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik weeg nu 120 kg, en de dientiste, psychiater en arts denken aan een eetstoornis of verslaving.
Oh, arme jij. Wel goed dat je hulptroepen hebt ingeschakelt. *;
Professioneel gifmenger.
pi_143121240
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:57 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat is toch altijd het geval, anders weeg je toch geen 120 KG, of zeg ik nu iets vreemds?

Hebben ze ook oplossingen aangedragen? En waarom durf je niet te zwemmen in de zomer? Bang voor wespen? ;)
pi_143121334
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Oh, arme jij. Wel goed dat je hulptroepen hebt ingeschakelt. *;
Och, ik ben niet zielig oid hoor. Ik baal er alleen van dat het zover heeft moeten komen :X
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:11 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is toch altijd het geval, anders weeg je toch geen 120 KG, of zeg ik nu iets vreemds?

Hebben ze ook oplossingen aangedragen? En waarom durf je niet te zwemmen in de zomer? Bang voor wespen? ;)
Eerst willen ze de wortel van het probleem weten en dan gaan ze met therapieen en dergelijke aan de slag.
Ik durf niet omdat er dan veel meer mensen zijn, en ook meer kinderen.
Ik kan geen drukte aan, vooral van jonge kinderen.

Maar in september start in het woongebouw hier weer zwemmen en paardrijden met de groep, dan ga ik ook meedoen :)
Twiddel
pi_143121388
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:14 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Och, ik ben niet zielig oid hoor. Ik baal er alleen van dat het zover heeft moeten komen :X

[..]

Eerst willen ze de wortel van het probleem weten en dan gaan ze met therapieen en dergelijke aan de slag.
Ik durf niet omdat er dan veel meer mensen zijn, en ook meer kinderen.
Ik kan geen drukte aan, vooral van jonge kinderen.

Maar in september start in het woongebouw hier weer zwemmen en paardrijden met de groep, dan ga ik ook meedoen :)
Wat is een woongebouw? Ik vind het al goed dat je sowieso gaat zwemmen. ^O^ Ik ben ook te dik, en durf me daardoor niet in een zwembroek te tonen. :@
pi_143121429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat is een woongebouw? Ik vind het al goed dat je sowieso gaat zwemmen. ^O^ Ik ben ook te dik, en durf me daardoor niet in een zwembroek te tonen. :@
Beschermd wonen.
En dankje :@ :)
Twiddel
pi_143121672
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:18 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Beschermd wonen.
En dankje :@ :)
Ik heb nog wel een goeie tip voor je: myfitnesspal
Is een app voor op je telefoon waar je al je maaltijden in kunt zetten. Alle producten staan er in (en anders kun je ze handmatig toevoegen). Op die manier kun je heel gemakkelijk precies in de gaten houden hoeveel calorieen je eet, en je macro's (eiwitten/koolhydraten/vetten) tracken.

Gewoon een tijdje alles er in zetten (maar dan ook echt alles: elk suikerklontje in je koffie, elk plakje worst op brood) en je hebt na een week (of 2) een goed idee hoeveel kcal je binnenkrijgt per dag.

stel dat is 2200 kcal. Dan haal je daar iets af en stel je dat als doel, bijv. 2000 kcal. Vervolgens kun je in de app makkelijk zien of je je doel behaalt en/of overschrijdt.

Afvallen is voor het grootste deel een kwestie van je voeding aanpassen en bewust worden van maaltijden waarin veel koolhydraten en (vooral) calorieen zitten. Als je dat eenmaal weet kun je je gedrag zonder heel veel moeite aanpassen.
pi_143156817
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:27 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een goeie tip voor je: myfitnesspal
Is een app voor op je telefoon waar je al je maaltijden in kunt zetten. Alle producten staan er in (en anders kun je ze handmatig toevoegen). Op die manier kun je heel gemakkelijk precies in de gaten houden hoeveel calorieen je eet, en je macro's (eiwitten/koolhydraten/vetten) tracken.
(...)
Ik weet niet of meer obsessie met voeding nou het advies is dat TS nodig heeft... Blijkbaar speelt er meer, laat haar maar eens bij de kern beginnen.

@TS: sorry to hear that ;(
Jammer dat je je door je uiterlijk laat tegenhouden om te zwemmen, TS. Ik snap je wel, want ik heb dat ook lange tijd gedaan. Wat voor mij heeft geholpen, is dat ik wel eens bij een badplaats keek naar wat voor mensen er nou rondlopen. En dat blijkt dus echt dik, dun, groot, klein, bruin, bleek te zijn. En niemand die zich lijkt te schamen. Of niemand die een ander erop aankijkt dat hij zich daar op zo'n manier durft te vertonen. Misschien dat dat helpt om die schaamte wat weg te krijgen en om wel een keertje weer te zwemmen.
Maar blijkbaar ga je dat al doen, dus succes ermee! ^O^
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')