Die obsessie heb ik ook n tijdje gehad.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:53 schreef summer2bird het volgende:
Even om het wegen, ik ga niet elke dag op de weegschaal staan, denk ook niet elke week.
Heb vroeger een periode gehad waar ik nogal geobsedeerd werd door de weegschaal, en daar at ik ineens minder en bewoog ik als een dolle, en dat wil ik niet.
Weet ik niet, heb zelf nog niet me overgewicht te maken gehad.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]Want dan geeft je lichaam geen signaal meer als je maag leeg is denk je?
Je krijgt niet alleen honger als je lichaam nodig heeft. Heeft ook veel met gewenning te maken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Weet ik niet, heb zelf nog niet me overgewicht te maken gehad.
Maar dacht dat je dan altijd minder snel honger zou hebben omdat je op je flinke reserves kunt teren.
TS kan dus alvast beginnen met sparen voor de operatie.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:44 schreef fathank het volgende:
[..]
1 kg per week is een recept voor veel loshangend vel
Volgens mij gaat je lichaam toch echt eerst spiermassa verbranden als je te weinig eet. Vetreserves zien je lichaam als de laatste oplossing.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:46 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Probeer een dag in de week te vasten.
Je lichaam kent 4 fasen qua honger hebben.
1. Vol: Je buik zit vol met eten en je hebt nergens zin in.
2. Trek: je lichaam heeft nog voedsel in zich, maar als er wat lekker in de buurt is krijg je daar zin in.
3. Honger: Je buik is leeg en de energie van het net opgenomen voedsel raakt op. Je krijgt meestal een vervelend gevoel in je buik als teken dat je moet eten.
4. Als je niet eet terwijl je honger hebt zal je het honger gevoel na een tijdje verdwijnen. je lichaam accepteert dat het voorlopig geen eten heeft en breekt de vetreserves aan.
Als je even door de honger heen gaat is het daarna een makkie om een dag niet te eten. Als je dan aan het eind van de dag een bord eten voor je neus krijgt heb je er geen eens zin meer in.
+ heel gezond en reinigend voor je lichaam.
[..]
Wanneer je geen overgewicht hebt werkt sporten juist levensverkortend!
Hoe meer je beweegt, hoe meer voedsel je lichaam nodig heeft, hoe sneller je organen die dat voedsel verwerken (darmen, maag, lever, nieren) aan het eind van hun latijn komen.
Als je sport, voldoende eiwitten binnenkrijgt en niet teveel onder je onderhoud zit qua calorieinname zul je weinig spiermassa verliezen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:08 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Volgens mij gaat je lichaam toch echt eerst spiermassa verbranden als je te weinig eet. Vetreserves zien je lichaam als de laatste oplossing.
Vet heeft geen functie behalve voedselreserve zijn, die wordt dus eerder aangebroken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:08 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Volgens mij gaat je lichaam toch echt eerst spiermassa verbranden als je te weinig eet. Vetreserves zien je lichaam als de laatste oplossing.
Als dat zo was zou je jezelf uit kunnen hongeren en geen spiermassa verliezen todat je al je lichaamsvet kwijt bent.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:14 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Vet heeft geen functie behalve voedselreserve zijn, die wordt dus eerder aangebroken.
Spieren heb je nodig om nieuw voedsel te vinden/vangen/krijgen.
Als allerlaatst gaat je lichaam organen verbranden.
Dus je dacht altijd iets en gooit dat dan maar even in het topic? Logisch...quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Weet ik niet, heb zelf nog niet me overgewicht te maken gehad.
Maar dacht dat je dan altijd minder snel honger zou hebben omdat je op je flinke reserves kunt teren.
Goede kick!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Sorry voor de kick, maar hoe gaat het, TS?
Mweh, niet zo sportief meer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Sorry voor de kick, maar hoe gaat het, TS?
Oh, arme jij. Wel goed dat je hulptroepen hebt ingeschakelt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mweh, niet zo sportief meer.
Het is nu zomervakantie dus ik durf niet meer te gaan zwemmen.
Ik weeg nu 120 kg, en de dientiste, psychiater en arts denken aan een eetstoornis of verslaving.
Dus zo geweldig gaat het niet.
Dat is toch altijd het geval, anders weeg je toch geen 120 KG, of zeg ik nu iets vreemds?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mweh, niet zo sportief meer.
Het is nu zomervakantie dus ik durf niet meer te gaan zwemmen.
Ik weeg nu 120 kg, en de dientiste, psychiater en arts denken aan een eetstoornis of verslaving.
Dus zo geweldig gaat het niet.
Och, ik ben niet zielig oid hoor. Ik baal er alleen van dat het zover heeft moeten komenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Oh, arme jij. Wel goed dat je hulptroepen hebt ingeschakelt.
Eerst willen ze de wortel van het probleem weten en dan gaan ze met therapieen en dergelijke aan de slag.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is toch altijd het geval, anders weeg je toch geen 120 KG, of zeg ik nu iets vreemds?
Hebben ze ook oplossingen aangedragen? En waarom durf je niet te zwemmen in de zomer? Bang voor wespen?
Wat is een woongebouw? Ik vind het al goed dat je sowieso gaat zwemmen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:14 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Och, ik ben niet zielig oid hoor. Ik baal er alleen van dat het zover heeft moeten komen
[..]
Eerst willen ze de wortel van het probleem weten en dan gaan ze met therapieen en dergelijke aan de slag.
Ik durf niet omdat er dan veel meer mensen zijn, en ook meer kinderen.
Ik kan geen drukte aan, vooral van jonge kinderen.
Maar in september start in het woongebouw hier weer zwemmen en paardrijden met de groep, dan ga ik ook meedoen
Beschermd wonen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat is een woongebouw? Ik vind het al goed dat je sowieso gaat zwemmen.Ik ben ook te dik, en durf me daardoor niet in een zwembroek te tonen.
Ik heb nog wel een goeie tip voor je: myfitnesspalquote:
Ik weet niet of meer obsessie met voeding nou het advies is dat TS nodig heeft... Blijkbaar speelt er meer, laat haar maar eens bij de kern beginnen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:27 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een goeie tip voor je: myfitnesspal
Is een app voor op je telefoon waar je al je maaltijden in kunt zetten. Alle producten staan er in (en anders kun je ze handmatig toevoegen). Op die manier kun je heel gemakkelijk precies in de gaten houden hoeveel calorieen je eet, en je macro's (eiwitten/koolhydraten/vetten) tracken.
(...)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |