Eetstoornis of verslaving. Door die verslaving maakt het niet of je nou 100 of 110 kilo bent. Anders hadden er bij 80 kilo toch ook al alarmbellen moeten gaan rinkelen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:05 schreef Twiitch het volgende:
Geen belediging maar een serieuze vraag:
Hoe kun je het in godsnaam zo ver laten komen? Bij de 100 kg moesten er toch al gigantische alarmbellen rinkelen?
Ben daar altijd wel benieuwd naar.
Dit goedbedoelde advies is voor iemand met een eetstoornis niet zo relevant. Het zit tussen haar oren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:39 schreef Ferdii het volgende:
Ondanks bovenstaande goedbedoelde adviezen nu een tip dat wel simpel is vol te houden:
3 keer per dag normale maaltijd, waarbij je niet veel aardappelen, brood of rijst of pasta gebruikt. (Koolhydraten)
3 gezonde tussendoortjes (2 tussen maaltijden en 1 savonds) bv appel, rijstwafel etc
GEEN ongezonde snacks kopen als chips, koekjes, cola energiedrank etc. Gewoon niet in huis hebben kan je het ook niet eten.
3 keer per week sporten. Op licht verhoogde hartslag (110/120 hartslag) kapot gaan zorgt voor betere conditie maar niet voor vet verbranding. Beter langdurig dan kort en intensief
Hiermee ga je niet snel afvallen, maar wel verantwoord en langdurig. Het is namelijk gewoon een gezond leefpatroon wat je de rest van je leven kan volhouden.
Oke je hebt gelijk, ik had niet alles gelezenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:54 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dit goedbedoelde advies is voor iemand met een eetstoornis niet zo relevant. Het zit tussen haar oren.
TS Veel succes, stap een is het zoeken naar hulp. Dit heb je gedaan en dat is super! Nu geloven in jezelf en volhouden
Van de mensen die ik heb begeleid zijn dit de meest voorkomende scenario's:quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:05 schreef Twiitch het volgende:
Hoe kun je het in godsnaam zo ver laten komen? Bij de 100 kg moesten er toch al gigantische alarmbellen rinkelen?
10.000 kcal eiwitten per dag word je zo'n opgeblazen spierbundel van zon anabolenharryquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:11 schreef 16meter het volgende:
domme adviezen van 'niet te veel koolhydraten'
NIET TE VEEL KCAL!
Daarom: Meten is weten. Als je dagelijks ff sochtends na 't pissen en schijten op de weegschaal gaat staan en de gegevens dagelijks netjes in excel invoert en er een trendlijn van laat maken kun je veel beter in monitoren wat je gewicht doet. Eventuele fluctuaties in glycogeen en waterberging kun je zo uitmiddelen en hoef je dus niet meteen in de stress te schieten als je ineens zwaarder bent een keertje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:58 schreef kahlie het volgende:
[..]
Van de mensen die ik heb begeleid zijn dit de meest voorkomende scenario's:
Scenario 1: Altijd al te zwaar geweest en rest van de familie meestal ook, daardoor het idee dat 5-15kg overgewicht gemiddeld/normaal is, vervolgens in situaties waarin iedereen kan aankomen (werkstress, zwangerschap, studie, kleine kinderen, overgang) veel meer aankomen dan gebruikelijk (want eten minderen is ongebruikelijk), overblijven met een overgewicht van 20-30kg, het idee hebben dat het er toch 'allemaal niet meer toe doet, ben toch veel te dik' en/of 'ik weet niet waarom ik aankom maar kennelijk hoort dat erbij'. Elk jaar dus 5-10kg erbij.
Scenario 2: Altijd al problemen met gewicht stabiel houden, veel dieeten, miserabel zelfbeeld, metabolisme naar de hel, yo-yo gekte en op zoek naar snelle oplossingen. Uiteindelijk door het geyoyo, fiks overgewicht. Miserabel, want 'niets werkt en ik heb alles al geprobeerd'. Mensen in dit scenario hebben het vaakst last van eetstoornissen.
Scenario 3: Gemiddeld of laag gewicht gehad, dus geen idee hoe je moet minderen met eten of gezonder moet eten, want nooit nodig gehad. Reden van gemiddeld/laag gewicht houdt op (metabolisme wordt langzamer, ziekte, van zwaar lichamelijk werk naar licht lichamelijk werk, etc.) en kennis wordt nooit op peil gebracht.
Wat altijd opvalt:
* Zodra je overgewicht een bepaald niveau behaald wordt het steeds moeilijker om blijvend en rustig af te vallen. Je lijf is fiks ontregelt, sporten gaat moeizaam of is te gevaarlijk en je hebt regelmatig een plateau. Je wil echter het gewicht zo snel mogelijk kwijt, dus dat levert veel stress op
* Honger gevoel raakt ontregelt, waardoor porties aanhouden lastig is.
* Weinig kennis van hun eigen lijf en gezonde voeding
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:16 schreef fathank het volgende:
[..]
10.000 kcal eiwitten per dag word je zo'n opgeblazen spierbundel van zon anabolenharry
Door problemen in het verleden, en met mij psychologisch.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:05 schreef Twiitch het volgende:
Goed dat je dat al weet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:23 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, ik kan niet op iedereen reageren, en enorm bedankt voor jullie reacties, maar calorieën tellen gaat het hem niet worden. Ik raak dan geobsedeerd en sla door, dit is in het verleden al geprobeerd.
Voor afvallen is wat je eet, véél belangrijker dan hoeveel sport. Met een goed eetpatroon kan je afvallen. Hierbij zwemmen helpt dan een beetje.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:21 schreef emil23 het volgende:
Ik ben bang dat zwemmen niet intensief genoeg is om zoveel af te vallen. Misschien leuk om je gewicht op peil te houden uiteindelijk. Om zoveel te willen afvallen raad ik je aan om in een goede sportschool te gaan trainen, met goede begeleiding. Daar kunnen ze je helpen om bijvoorbeeld puur op vetverbranding te trainen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |