abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:37:36 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_139660785
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:33 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Naar wat ik hoor, is dat bij Turkse bruiloften wel beter geregeld. Ex van me had een keer twee bruiloften tegelijk op haar werk en moest even het cadeaugeld in de kluis doen, zoveel was het.
Ja maar daar geef je het niet in een enveloppe, maar openlijk op een soort verhoging. Dan word je publiekelijk verguisd als je 5 euro geeft _O-
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:40:39 #102
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139660848
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja maar daar geef je het niet in een enveloppe, maar openlijk op een soort verhoging. Dan word je publiekelijk verguisd als je 5 euro geeft _O-
Ik zie een aanpassing in onze bruiloft komen :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_139660898
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Wij hebben ook een paar mensen die wij écht niet op onze bruiloft willen. Als ze wel komen, worden ze eruit gekickt. Maar als iemand met een ander meekomt, zitten wij daar niet mee. :)

Uitnodigingen zijn trouwens klaar. Niet dat jullie er iets van zullen snappen, maar goed. :D
[ afbeelding ]
Wel waar. Het ene begint om 19:30 en het andere om 20.00
en het is een uitnodiging.

Verder kom ik niet :D
pi_139660960
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja maar daar geef je het niet in een enveloppe, maar openlijk op een soort verhoging. Dan word je publiekelijk verguisd als je 5 euro geeft _O-
En er wordt opgelezen wat iemand cadeau doet (Een gouden armband van de neef van de broer van de oma van de bruid :D :') ) zodat de bruid & bruidegom later hetzelfde cadeau kunnen geven. Het zijn eigenlijk allemaal kleine investeringen. :P
pi_139660993
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:57 schreef Cheerful het volgende:

[..]

Bah, wat akelig. Ik hoop voor je dat hij er nog bij kan zijn! En natuurlijk dat het, ondanks dat alles snel geregeld moet worden, voor jullie ook een heel mooie dag wordt waarop alles gaat zoals jullie het het liefst willen.

O, en hier toch nog een probleem m.b.t. de gastenlijst. Wij hebben 36 daggasten (inclusief onszelf). Aangezien we samen enorm veel ooms en tantes hebben, hebben we besloten niemand daarvan als daggast uit te nodigen, met uitzondering van een paar mensen. De meeste ooms en tantes komen wel naar het feest.
Nu vindt mijn oom van moeders kant het toch wel érg vervelend dat mijn tante (zijn zus) wel als daggast mag komen, maar hij niet. Echt, STAHP. Ik bepaal zelf wie ik wanneer uitnodig!
Hier is daar 1 heel klein "aanvaring" over geweest. a.s. schoonmoe probeerde wat mensen uit te nodigen voor ons, als in "naam dochter" heb je nog wat kaarten over? aanstaande: hoezo?
a.s. schoonmoe " ja ik wilde die en die uitnodigen "
Mijn aanstaande ( O+ ) lief dat ze is kon moeilijk nee zeggen, dat merkte ik en ik zat er bij.
Ik zei: ja we hebben kaarten over, maar iedereen die wij uit wilde nodigen heeft er een gehad. De rest is reserve.
a.s. schoonmoe "ja en die en die dan ? "
Ik: We hebben iedereen die we uit wilde nodigen gehad...

a.s. schoonmoe "ah, ohja ok."

Opgelost :D
Verder bij mij en a.s. geen berichten gekomen van familie die daar wel/niet moeilijk over doet. Gelukkig maar. Anders id wat scorpie zegt - volledig intrekken :D
pi_139660997
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:43 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Wel waar. Het ene begint om 19:30 en het andere om 20.00
en het is een uitnodiging.

Verder kom ik niet :D
Onze namen

Een tekstje waarin staat dat we gaan trouwen en dat we de uitgenodigde(n) graag erbij willen hebben.

Naam van mijn ouders - Naam van zijn ouders

En dan datum/tijd/plaats van het hennafeest
En als laatst datum/tijd/plaats van de bruiloft

:P
pi_139661112
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:06 schreef Kings het volgende:

[..]

Mooie kaart! Weer eens wat anders met zo'n envelopje. Ga je in Nederland trouwen?

Over daggasten; we hadden eerst ook ooms en tantes in gedachten, maar toen bedachten we of we hun kinderen ook moesten uitnodigen... Uiteindelijk toch maar besloten zo klein mogelijk te houden qua daggasten en wel iedereen voor het feest uit te nodigen. Zullen wel een paar scheve gezichten tussen zitten, maar dan vind ik ons budget iets belangrijker...
Hier heb ik een oom en tante die ik graag wilde uitnodigen als daggast - een apparte kaart gestuurd dan hun twee inwonende nietsnutten 25+ jarige thuiswoners die je nooit ziet of hoort behalve om gratis te komen uzipen. Die hebben een kaart om savonds te komen :9
pi_139661119
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:47 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Hier is daar 1 heel klein "aanvaring" over geweest. a.s. schoonmoe probeerde wat mensen uit te nodigen voor ons, als in "naam dochter" heb je nog wat kaarten over? aanstaande: hoezo?
a.s. schoonmoe " ja ik wilde die en die uitnodigen "
Mijn aanstaande ( O+ ) lief dat ze is kon moeilijk nee zeggen, dat merkte ik en ik zat er bij.
Ik zei: ja we hebben kaarten over, maar iedereen die wij uit wilde nodigen heeft er een gehad. De rest is reserve.
a.s. schoonmoe "ja en die en die dan ? "
Ik: We hebben iedereen die we uit wilde nodigen gehad...

a.s. schoonmoe "ah, ohja ok."

Opgelost :D
Verder bij mij en a.s. geen berichten gekomen van familie die daar wel/niet moeilijk over doet. Gelukkig maar. Anders id wat scorpie zegt - volledig intrekken :D
Zei wilde nog wat mensen voor jullie uitnodigen? Oh wow :o
pi_139661217
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:52 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Zei wilde nog wat mensen voor jullie uitnodigen? Oh wow :o
Mja, als in "ja maar die heb je vroeger ook wel eens gezien" ze bedoelde het goed hoor, maar werd meteen duidelijk dat dat niet hoefde. M'n a.s. schoonmoe is, nja met alle respect, niet de slimste en probeert te goed te doen voor iedereen en wil niemand passeren e.d. Dus het was met alle goede bedoelingen.

Alleen dat hoefde niet :D

En wij hebben op de gemeente te horen gekregen dat je bij de ceremonie niemand mag weigeren omdat het openbaar is.
Mijn broer is ceremoniemeester en er wordt 1 iemand 100% zeker niet binnen gelaten. (zeg maar een ouder van een van de twee die op vroege leeftijd het afgetrapt heeft en nooit meer van zich heeft laten horen of zien.) Die komt pertinent niet binnen, en daar hebben wij 100% gegarandeerd een familieruzie voor over :D
pi_139661229
Mijn schoonmoeder is al een jaar bezig met hinten over de gastenlijst

Maar ze doet maar. Wij trekken ons er niks van aan
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139661261
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zie een aanpassing in onze bruiloft komen :P
Hier toch ook eens over denken.

Zaterdag m'n pak ophalen. Afgelopen vrijdag laatste keer passen gegaan. Mijn god :@ zit als gegoten.
pi_139661266
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:56 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Mja, als in "ja maar die heb je vroeger ook wel eens gezien" ze bedoelde het goed hoor, maar werd meteen duidelijk dat dat niet hoefde. M'n a.s. schoonmoe is, nja met alle respect, niet de slimste en probeert te goed te doen voor iedereen en wil niemand passeren e.d. Dus het was met alle goede bedoelingen.

Alleen dat hoefde niet :D

En wij hebben op de gemeente te horen gekregen dat je bij de ceremonie niemand mag weigeren omdat het openbaar is.
Mijn broer is ceremoniemeester en er wordt 1 iemand 100% zeker niet binnen gelaten. (zeg maar een ouder van een van de twee die op vroege leeftijd het afgetrapt heeft en nooit meer van zich heeft laten horen of zien.) Die komt pertinent niet binnen, en daar hebben wij 100% gegarandeerd een familieruzie voor over :D
maar als ie nooit meer wat heeft laten horen of zien zal hij nu toch ook niet komen?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139661288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:56 schreef rhubarbje het volgende:
Mijn schoonmoeder is al een jaar bezig met hinten over de gastenlijst

Maar ze doet maar. Wij trekken ons er niks van aan
Hinten mag, en wij zijn ook mensen "vergeten". Waar moeder/schoonmoeder netjes van heeft gezegd, goh, denk je aan die en die - wat je daar mee wilt doen.
Zo waren we 2 stel oom en tantes volledig vergeten :')
pi_139661335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar als ie nooit meer wat heeft laten horen of zien zal hij nu toch ook niet komen?
Woont nog steeds in zelfde stad, en broers/zussen van diegene komen wel (want die hebben wel contact gehouden) dus via via komt die het wel te weten.
Denk ook niet dat diegene zal komen. Althans, dan gaatie van een koude kermis thuiskomen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:00:13 #115
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139661344
Bij ons was er maar 1 twijfelgevalletje en dat is mijn oma van 85 die slecht ter been is. We hebben haar een kaart gestuurd voor s'avonds maar hebben haar ook even telefonisch gemeld dat ze gewoon overal bij aanwezig mag zijn als ze dat wilde, daar hebben we nog geen bericht op teruggehad dus ik neem dan gewoon aan dat ze 's avonds komt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_139661351
- zo, daar is mijn duuzt woorden update van dit topic weer -

*kruipt stilletjes terug in een hoekje en wacht tot deze productiviteit wegvaagd voordat ik nog iets ga doen op het werk*
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:05:35 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139661498
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:00 schreef Scorpie het volgende:
Bij ons was er maar 1 twijfelgevalletje en dat is mijn oma van 85 die slecht ter been is. We hebben haar een kaart gestuurd voor s'avonds maar hebben haar ook even telefonisch gemeld dat ze gewoon overal bij aanwezig mag zijn als ze dat wilde, daar hebben we nog geen bericht op teruggehad dus ik neem dan gewoon aan dat ze 's avonds komt.
Oma is hier juist daggast geweest en is bij het feest 's avonds naar huis gegaan want de dansvloer op kon ze toch niet en ze wilde niet dat al haar kinderen dan bij haar in de serre kwamen zitten om de beurt :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139661599
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Oma is hier juist daggast geweest en is bij het feest 's avonds naar huis gegaan want de dansvloer op kon ze toch niet en ze wilde niet dat al haar kinderen dan bij haar in de serre kwamen zitten om de beurt :D
dat gaat bij ons ook zo iets zijn waarschijnlijk. Net wat oma wilt. Want oma is niet alleen minder goed ter been - maar ook doof als er te veel randgeluid is. Dus als er muziek draait hoort ze toch geen hannes. _O-
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:09:04 #119
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139661615
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:08 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

dat gaat bij ons ook zo iets zijn waarschijnlijk. Net wat oma wilt. Want oma is niet alleen minder goed ter been - maar ook doof als er te veel randgeluid is. Dus als er muziek draait hoort ze toch geen hannes. _O-
Ja daarom. Wij hebben haar dus de volledige keuze gegeven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_139661738
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:58 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Hinten mag, en wij zijn ook mensen "vergeten". Waar moeder/schoonmoeder netjes van heeft gezegd, goh, denk je aan die en die - wat je daar mee wilt doen.
Zo waren we 2 stel oom en tantes volledig vergeten :')
Hinten mag niet (vind ik)
Als ik iemand vergeet kun je dat zeggen
Ik hou niet van gekonkel

Maar we zijn nog niet eens aan het plannen. We hebben nog niets gezegd over onze gastenlijst
Als je dan al gaat hinten ga je wel een beetje ver vind ik
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139661912
Ik hoor het al, goede keuze om het allemaal in zo'n korte tijd te roggelen, geen tijd voor bemoeizieke familie om zich er tegen aan te bemoeien :D
pi_139661997
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:18 schreef stbabylon het volgende:
Ik hoor het al, goede keuze om het allemaal in zo'n korte tijd te roggelen, geen tijd voor bemoeizieke familie om zich er tegen aan te bemoeien :D
Ik luister gewoon niet hoor :P
Ik luister sowieso al jaren niet meer, ik doe alleen 'hmmmm' en 'oh' en 'echt waar?' etc
ik geloof niet dat ik veel mis
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139662082
Huwelijksvoorbereidingen O+
S. 2014
J. 2016
pi_139662106
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Huwelijksvoorbereidingen O+
Ik heb echt heel veel zin om echt te beginnen O+

Nog een paar maanden (even afstuderen)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139662235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:25 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik heb echt heel veel zin om echt te beginnen O+

Nog een paar maanden (even afstuderen)
Ik vond het 95% van de tijd echt genieten, en 5% gestress en gezeik :P

Dinsdag alweer een jaar getrouwd,.dus net spullen besteld zodat ik onze bruidstaart in het klein kan maken. :Y)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:31:16 #126
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139662260
Wij hebben de bovenste laag nog in de vriezer liggen. Ben benieuwd of ie nog te vreten is na een jaar _O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139662380
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:31 schreef laziness het volgende:
Wij hebben de bovenste laag nog in de vriezer liggen. Ben benieuwd of ie nog te vreten is na een jaar _O-
Nou daar ben ik ook benieuwd naar...

Ik heb onze bruidstaart zelf gemaakt dus hadden we nu ook zoiets van ja dat kan je zelf toch n verse maken :P
S. 2014
J. 2016
pi_139663100
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:56 schreef Prof_Hoax het volgende:

En wij hebben op de gemeente te horen gekregen dat je bij de ceremonie niemand mag weigeren omdat het openbaar is.
Mijn broer is ceremoniemeester en er wordt 1 iemand 100% zeker niet binnen gelaten. (zeg maar een ouder van een van de twee die op vroege leeftijd het afgetrapt heeft en nooit meer van zich heeft laten horen of zien.) Die komt pertinent niet binnen, en daar hebben wij 100% gegarandeerd een familieruzie voor over :D
wij hebben als eis: geen kinderen

de ceremoniemeesters (2 stuks ;) ) hebben de duidelijke instructie iedereen met kinderen de toegang te weigeren.
uitgenodigde familie/vrienden hebben we daar allemaal persoonlijk van op de hoogte gebracht dus de enige eventuele kinderen zouden van mensen komen die we niet uitgenodigd hebben, maar die toch naar het gemeentehuis zouden komen. No way dat die dan binnen komen :P (zou ook raar staan tegenover de uitgenodigde gasten die hun kinderen wel thuis gelaten hebben)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_139663242
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:00 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

wij hebben als eis: geen kinderen

de ceremoniemeesters (2 stuks ;) ) hebben de duidelijke instructie iedereen met kinderen de toegang te weigeren.
uitgenodigde familie/vrienden hebben we daar allemaal persoonlijk van op de hoogte gebracht dus de enige eventuele kinderen zouden van mensen komen die we niet uitgenodigd hebben, maar die toch naar het gemeentehuis zouden komen. No way dat die dan binnen komen :P (zou ook raar staan tegenover de uitgenodigde gasten die hun kinderen wel thuis gelaten hebben)
Zo'n volwassen vent die iets heeft geflikt, kun je wel mee wegkomen om die niet binnen te laten. Voor de rest is de wet wel vrij duidelijk wat betreft de openbaarheid van een huwelijk.
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:06:08 #130
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139663277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Huwelijksvoorbereidingen O+
Ja leuk, maar hoeft van mij niet veel drukker te worden :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_139663290
T is en openbaar gebouw en een openbare gelegenheid, dus je kunt het vervelend vinden, of iemand vriendelijk vragen te vertrekken maar weigeren kun je ze niet.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:07:07 #132
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139663309
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:31 schreef laziness het volgende:
Wij hebben de bovenste laag nog in de vriezer liggen. Ben benieuwd of ie nog te vreten is na een jaar _O-
Onze bakker gaf aan om gewoon een jaar na dato een vers stukje te bestellen bij ze, is meestal veel lekkerder en die ruimte in je vriezer kan je goed gebruiken :) Dat hele invriezen was nog iets van vroegah .
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:08:07 #133
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139663338
quote:
7s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Onze bakker gaf aan om gewoon een jaar na dato een vers stukje te bestellen bij ze, is meestal veel lekkerder en die ruimte in je vriezer kan je goed gebruiken :) Dat hele invriezen was nog iets van vroegah .
Er was nog over. Mijn schoonvader, de banketbakker, heeft hem zelf gemaakt en hij ligt in hun mega grote vrieskist. Als hij niet te eten is maakt hij wel een nieuw stukje :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139663847
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Precies!! Jullie bepalen! Dus eigenlijk is er geen probleem ;)

Hij kan het jammer vinden maar jullie zullen er vast je redenen voor hebben om het zo te doen..

Als t voor jullie zo goed voelt dan is het klaar... Wij hadden ook een gastenlijst en nu bijna een jaar later denk ik... Tja had ik die en die nou toch maar omgedraaid... Mja je weet t gewoon niet..
Ja, wij hebben zeker een goede reden om het zo te doen. Een tante komt met mijn oma mee, want anders zou die er niet bij kunnen zijn i.v.m. slecht ter been en zo; een oom en tante komen omdat mijn vriend met die oom een zeer goede band heeft; een oom en tante komen omdat ik met die tante een zeer goede band heb. (Zo is ze meegegaan toen ik mijn trouwschoenen en -lingerie ging kopen, en toen ik mijn trouwjurk ging passen.)
Zo vermoeiend dat er gezeik over moet zijn. En dan ook nog van de op 2 na oudste gast op het hele feest. Dan denk ik: ben je daar nou 70+ voor geworden?
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:45:47 #135
403253 Meke
after all this time? always.
pi_139664413
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:31 schreef laziness het volgende:
Wij hebben de bovenste laag nog in de vriezer liggen. Ben benieuwd of ie nog te vreten is na een jaar _O-
Een vriendin van mij had ook nog een heul groot stuk over, en hebben daar het eerste jaar elke maand een stuk van gegeten :D Ik was er toevallig na elf maanden, en dat was echt nog prima weg te werken hoor *)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_139665419
Wij hebben gelukkig nauwelijks gezeik geheid op onze 'gastenlijst', aangezien die heel duidelijk is: de gezinnen waar we uitkomen met aanhang. Later zijn daar nog 2 oma's bijgekomen maar ik weet niet of ze allebei komen.

Ik heb zelf 2 oma's en daarvan maar 1 uitgenodigd, omdat ik die andere al jaaaaaaaren niet heb gezien omdat ze vroeger nooit naar ons om keek en wel naar onze neefjes en nichtjes. Prima, maakt mij niet uit, ik had gelukkig nog een oma die wel heel lief was/is.
Maar nu vond mijn lieve oma het echt niet kunnen dat mijn andere oma niet uitgenodigd was, die MOEST ik wel uitnodigen!! Ik heb gezegd dat ze mij niet eens zou herkennen op straat (de laatste keer dat ik bij haar aanbelde - ongeveer 12 jaar geleden- zei ze 'ja?' Toen zei ik: 'hoi oma!' en toen duurde het erg lang voordat er een lampje ging branden. En toen kwam ik daar nog regelmatig), en toen bond mijn lieve oma wel in.

De oma van aanstaande is slecht ter been. Dus een tante van hem was wel even van mening dat oma de hele dag persoonlijke begeleiding nodig heeft, en ja, ze weet dat we het klein houden, maar zij kan er toch wel bij?? Alleen om die arme oma te helpen!! :') Euh......NEE!
We hebben persoonlijk vervoer geregeld, en wij zijn er zelf ook bij, dus dat is niet nodig en dat gaat dus mooi niet door. Ze was wel een beetje beledigd. Maar alleen omwille van oma uiteraard.
pi_139671175
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:56 schreef Prof_Hoax het volgende:

En wij hebben op de gemeente te horen gekregen dat je bij de ceremonie niemand mag weigeren omdat het openbaar is.
Dat heb ik inderdaad ook gehoord. Nu hebben wij 30 daggasten (dat is alleen directe familie plus aanhang en een paar goede vrienden) echter is er maar plek voor 40 personen. De rest moet staan. Ik heb nu het idee dat het zaaltje in het gemeentehuis overvol gaat worden als we dat niet in banen gaan leiden... Anderen die dit probleem ook gaan hebben en er al een oplossing voor hebben verzonnen?
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_139675733
Ik ben nu bij 3 bruiloften geweest en elke keer wisten de mensen die niet daggasten waren hun plek. Dus die laten echt wel eerst de daggasten voor.
pi_139677247
Daggasten overdag zijn we over uit. Naaste familie, beste vrienden. En van hem zijn peetoom en meter en bij bij 2 ooms en tantes.
gastenlijst voor savonds, zijn andere ooms en tantes erbij, en mijn neef en nichten erbij. Wij hebben niets met zijn neven en nichten.

al wel een discussie met mijn moeder gehad over de daggasten.
ja die en die komen ook.
moeder, ja maar toch niet heel de dag
ik, ja heel de dag
moeder, oh dan zal ik tegen je vader zeggen dat hij zich gedraagd.
ik, ja en anders kan hij gewoon buiten blijven.
moeder 😨
ik, ja ik meen het, het is onze bruiloft en ik wil niet dat het verpest word, papa gedraagt zich maar.
moeder heeft zich neergelegd bij ons besluit.
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 mei 2014 @ 21:40:40 #140
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_139677436
quote:
99s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:45 schreef stbabylon het volgende:
Ja, zet er maar bij, 17 juli.
Proficiat *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_139679752
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:51 schreef Kings het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad ook gehoord. Nu hebben wij 30 daggasten (dat is alleen directe familie plus aanhang en een paar goede vrienden) echter is er maar plek voor 40 personen. De rest moet staan. Ik heb nu het idee dat het zaaltje in het gemeentehuis overvol gaat worden als we dat niet in banen gaan leiden... Anderen die dit probleem ook gaan hebben en er al een oplossing voor hebben verzonnen?
Zo vaak komen mensen ook niet zomaar opdagen voor zoiets hoor
Het is gewoon de wet dat het openbaar moet zijn, dat komt nog vanuit vroeger geloof ik. Daar maken mensen echt niet zomaar gebruik van
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139687671
Bij mij komen er 15 mensen die geen daggast zijn naar het gemeentehuis...
Bij ons scheelt het wel dat ons feest direct na de ceremonie begint. Bij veel mensen zit daar nog een maaltijd/fotoreportage/kerkdienst tussen.
pi_139688014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 07:27 schreef Cheerful het volgende:
Bij mij komen er 15 mensen die geen daggast zijn naar het gemeentehuis...
Bij ons scheelt het wel dat ons feest direct na de ceremonie begint. Bij veel mensen zit daar nog een maaltijd/fotoreportage/kerkdienst tussen.
Wat is dan het verschil tussen de daggasten en de 15 gasten die naar de ceremonie komen? Of doen jullie nog dingen voor de ceremonie?
pi_139688759
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
T is en openbaar gebouw en een openbare gelegenheid, dus je kunt het vervelend vinden, of iemand vriendelijk vragen te vertrekken maar weigeren kun je ze niet.
Vraag me dit dus af, wij huren de zaal af van een kasteeltje voor de ceremonie. Lijkt me dan toch een besloten bijeenkomst?
pi_139688793
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:10 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Vraag me dit dus af, wij huren de zaal af van een kasteeltje voor de ceremonie. Lijkt me dan toch een besloten bijeenkomst?
Nope, je moet zelfs een formulier laten ondertekenen op de locatie waar bij staat dat het openbaar toegankelijk moet zijn.
pi_139688814
4. de locatie is voor een ieder vrij toegankelijk. Huwelijken worden uitsluitend voltrokken in openbaarheid;
pi_139688834
oh, wat een bullshit eigenlijk :')
pi_139689030
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:14 schreef Audreyoot het volgende:
oh, wat een bullshit eigenlijk :')
Trouwen doe je in het openbaar vindt de wet. Dat doe je niet in 'het geniep'. Heck, vroeger (misschien nog steeds) werd je ondertrouw aangekondigt en kon iedereen daar bezwaar tegen aantekenen.
pi_139689338
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:25 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Trouwen doe je in het openbaar vindt de wet. Dat doe je niet in 'het geniep'. Heck, vroeger (misschien nog steeds) werd je ondertrouw aangekondigt en kon iedereen daar bezwaar tegen aantekenen.
Voor zover ik weet wordt de ondertrouw niet meer aangetekend, vroeger idd wel, om polygamie tegen te gaan..

Het is openbaar maar in de praktijk zal er echt geen horde vreemdelingen mee naar binnen gaan, veel mensen hebben gelukkig nog fatsoen :+
S. 2014
J. 2016
pi_139689425
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet wordt de ondertrouw niet meer aangetekend, vroeger idd wel, om polygamie tegen te gaan..

Het is openbaar maar in de praktijk zal er echt geen horde vreemdelingen mee naar binnen gaan, veel mensen hebben gelukkig nog fatsoen :+
Je kunt nog steeds protest aantekenen, maar het komt niet meer op het (virtuele) aanplakbord (heb ik net opgezocht :P)
pi_139689618
Ooh oke. Nou gelukkig was ik niet al getrouwd :P
S. 2014
J. 2016
pi_139690035
En al mag de wet dat vinden, er zijn fatsoensnormen. Wij hebben 1 iemand die uit normaal geaccepteerd fatsoen zich niet zal laten zien. Doet deze dat wel zal deze wel degelijk geweigerd worden. Maar wij gaan er van uit dat diegene niet zal komen :)

Om op iets anders over te gaan, het is nog maar enkele weken:

Onze dagindeling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139690157
onze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139690180
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:09 schreef Prof_Hoax het volgende:
En al mag de wet dat vinden, er zijn fatsoensnormen. Wij hebben 1 iemand die uit normaal geaccepteerd fatsoen zich niet zal laten zien. Doet deze dat wel zal deze wel degelijk geweigerd worden. Maar wij gaan er van uit dat diegene niet zal komen :)

Om op iets anders over te gaan, het is nog maar enkele weken:

Onze dagindeling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jeetje wat een lange dag!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139690188
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:14 schreef stbabylon het volgende:
onze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat voor locatie heb je?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139690346
Ik heb nu dit als dagindeling:

In de ochtend rustig tijd voor aankleden, make-up e.d.
13:45 Afgehaald worden in VW t1 busje :D
14:00-15:00 Ceremonie op kasteel
15:00-16:30 Foto's door fotograaf (zij zei dat ik het beter na de ceremonie kon doen, omdat ik dan ook minder gestrest zou zijn dat de jurk vies zou worden etc)
16:30-18:30 Receptie
19:00-20:00 Buffet
20:30-?? Feest
pi_139690496
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

jeetje wat een lange dag!
Moah ja, eignelijk voor de middag is er weinig te doen, behalve foto's maken. En we hebben expres 2,5 uur voor avondeten uitgetrokken - een rustmoment. Hebben ook maar 20 daggasten zodat het ook echt een rustmoment is. Maar inderdaad, stevige dag :9
pi_139690500
Wij hebben alleen maar een globaal idee:

16.00 aankomst daggasten, drankje etc
17.00 eten met de daggasten
19.30 aankomst mensen die ook de ceremonie willen meemaken, drankje
20.00 ceremonie
20.30/21.00 feest! nog meer drankjes
en dan s avonds nog wat te eten ergens

zoiets ongeveer
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139690505
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb nu dit als dagindeling:

In de ochtend rustig tijd voor aankleden, make-up e.d.
13:45 Afgehaald worden in VW t1 busje :D

Ik pik je vent in :( als hij mij daarin ophaalt dan trouw ik met hem!
pi_139690677
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:27 schreef rhubarbje het volgende:
Wij hebben alleen maar een globaal idee:

16.00 aankomst daggasten, drankje etc
17.00 eten met de daggasten
19.30 aankomst mensen die ook de ceremonie willen meemaken, drankje
20.00 ceremonie
20.30/21.00 feest! nog meer drankjes
en dan s avonds nog wat te eten ergens

zoiets ongeveer
Zo laat de ceremonie? Ik kon op onze gemeente tot max 15:00 uur trouwen

quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:27 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ik pik je vent in :( als hij mij daarin ophaalt dan trouw ik met hem!
haha als het aan hem lag was het een andere auto hoor :P
pi_139690705
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:33 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Zo laat de ceremonie? Ik kon op onze gemeente tot max 15:00 uur trouwen

[..]

haha als het aan hem lag was het een andere auto hoor :P
Trouwen op locatie, niet op de gemeente
Ik weet nog niet zeker of het kan hoor maar ik wil het :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:35:07 #162
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139690736
Op locatie kan je zo laat trouwen als je zelf wilt over het algemeen, zolang je maar geld schuift.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_139690761
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:33 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Zo laat de ceremonie? Ik kon op onze gemeente tot max 15:00 uur trouwen

[..]

haha als het aan hem lag was het een andere auto hoor :P
Ben jij al bezet? *;
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:35:54 #164
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139690768
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb nu dit als dagindeling:

In de ochtend rustig tijd voor aankleden, make-up e.d.
13:45 Afgehaald worden in VW t1 busje :D
14:00-15:00 Ceremonie op kasteel
15:00-16:30 Foto's door fotograaf (zij zei dat ik het beter na de ceremonie kon doen, omdat ik dan ook minder gestrest zou zijn dat de jurk vies zou worden etc)
16:30-18:30 Receptie
19:00-20:00 Buffet
20:30-?? Feest
Die T1 busjes zijn wel vet, beste vriend gaat trouwen en doet een soortgelijk iets.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_139690820
quote:
6s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:35 schreef Scorpie het volgende:
Op locatie kan je zo laat trouwen als je zelf wilt over het algemeen, zolang je maar geld schuift.
Ik trouw ook op locatie, maar kon maar een ambtenaar tot 15:00 uur boeken. Belachelijk wel dat we meer dan 500 euro moeten betalen omdat het een zaterdag is :')

quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:35 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ben jij al bezet? *;
Verloofd zelfs haha
pi_139690853
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:38 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik trouw ook op locatie, maar kon maar een ambtenaar tot 15:00 uur boeken
Je kan ook ambtenaars (maar dan niet via gemeente) freelance zeg maar, boeken. Kos je veel geld en die doen naar gelang het geld dat je schuift :p
quote:
[..]

Verloofd zelfs haha
Ohja kak. ik ook :') :D
pi_139690895
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:39 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ohja kak. ik ook :') :D

Je kan ook ambtenaars (maar dan niet via gemeente) freelance zeg maar, boeken. Kos je veel geld en die doen naar gelang het geld dat je schuift :p
Oh dat wist ik niet eens. Maarja, op de gemeente moet ik ook meer dan 500 euro ervoor betalen en dan nog niet eens incl de huur van de locatie :') Maargoed, wij hadden een vrij vol avondschema dus ik vond de middag wel prima.
pi_139690914
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:40 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet eens. Maarja, op de gemeente moet ik ook meer dan 500 euro ervoor betalen en dan nog niet eens incl de huur van de locatie :') Maargoed, wij hadden een vrij vol avondschema dus ik vond de middag wel prima.
Ben je goedkoop af :') wij zijn 700 nog wat kwijt, om 1 uur smiddag's. Zonder externe locatie :')
Als we op locatie (een aantal voorgeselecteerde) zouden trouwen - was het over de 1000 geweest.
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:46:23 #169
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139691041
Hier 450 euro voor een ambtenaar van de gemeente zelf, s'middags. Op locatie. En idd, je had ook een freelancer in kunnen schakelen maar die zijn behoorlijk duur :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_139691062
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

wat voor locatie heb je?


Ooit door de koning van Noorwegen aan ons koningshuis gegeven. Grote tuin erachter. We trouwen aan deze kant, receptie/barbeknoei in de tuin, feest binnen.
pi_139691079
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb nu dit als dagindeling:

In de ochtend rustig tijd voor aankleden, make-up e.d.
13:45 Afgehaald worden in VW t1 busje :D
14:00-15:00 Ceremonie op kasteel
15:00-16:30 Foto's door fotograaf (zij zei dat ik het beter na de ceremonie kon doen, omdat ik dan ook minder gestrest zou zijn dat de jurk vies zou worden etc)
16:30-18:30 Receptie
19:00-20:00 Buffet
20:30-?? Feest
Oei, goeie tip! Mooi dat wij het ook zo doen :D
pi_139691097
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:33 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Zo laat de ceremonie? Ik kon op onze gemeente tot max 15:00 uur trouwen
In Zwolle kan het 24/7, zolang je maar een ambtenaar en locatie zo gek krijgt :P
pi_139691121
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:39 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Je kan ook ambtenaars (maar dan niet via gemeente) freelance zeg maar, boeken. Kos je veel geld en die doen naar gelang het geld dat je schuift :p

[..]

Ohja kak. ik ook :') :D

Je kunt zelfs een vriend of familielid ambtenaar voor een dag maken. Kost ~100 euro meer dan een gemeenteambtenaar. (en diegene moet van smette vrij zijn)
pi_139691198
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:41 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Ben je goedkoop af :') wij zijn 700 nog wat kwijt, om 1 uur smiddag's. Zonder externe locatie :')
Als we op locatie (een aantal voorgeselecteerde) zouden trouwen - was het over de 1000 geweest.
jezus heb jij dan zo'n freelance ambtenaar?

quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:48 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Oei, goeie tip! Mooi dat wij het ook zo doen :D
Had er zelf ook nog niet aan gedacht maar omdat we foto's in het bos maken vond ik het wel meedenkend van de fotografe :)
pi_139691228
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:47 schreef stbabylon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ooit door de koning van Noorwegen aan ons koningshuis gegeven. Grote tuin erachter. We trouwen aan deze kant, receptie/barbeknoei in de tuin, feest binnen.
Oh man als ik ooit mn geloftes vernieuw... O+

Wij hadden ook foto's na de ceremonie, inderdaad vanwege mn jurk maar ook omdat ik voor de ceremonie helemaal nog niet getrouwd was... ( maar ik begrijp dat ik wat dat betreft n rare kronkel heb hoor...)

Hoax... Als je om 13:00 trouwt neem ik aan dat je om 12:45 aanwezig moet zijn op de locatie... Tenminste bij ons was dat wel zo... En hou in de rit er heen ajb ook rekening met oponthoud..
S. 2014
J. 2016
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:55:03 #176
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139691249
Ben bezig met een drankenlijst, maar das nog best lastig :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_139691398
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:50 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je kunt zelfs een vriend of familielid ambtenaar voor een dag maken. Kost ~100 euro meer dan een gemeenteambtenaar. (en diegene moet van smette vrij zijn)
een kennis is babs. Dus ik wil haar of anders doen we dit inderdaad. Alleen geen flauw idee wie dan. Een goede vriend (in) of zo
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_139691399
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:53 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

jezus heb jij dan zo'n freelance ambtenaar?
Nee :') gewoon bij de gemeente _O- wel weekeind.

quote:
[..]

Had er zelf ook nog niet aan gedacht maar omdat we foto's in het bos maken vond ik het wel meedenkend van de fotografe :)
Wij kregen juist de tip om het voor de ceremonie en alles te doen omdat - uitloop van makeup en haar (wij hebben een cabrio) en dat je dan nog op en top fris ziet en al wat kan wennen aan je kledij :D
pi_139691416
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef Scorpie het volgende:
Ben bezig met een drankenlijst, maar das nog best lastig :D
Bij ons - alle soorten fris. Een wit bier - gewoon bier - kriek - wit/rood/rose wijn. Dat was het
pi_139691505
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef Scorpie het volgende:
Ben bezig met een drankenlijst, maar das nog best lastig :D
Wij hebben Nederlandse drank. En vanaf 23:00 mag er op verzoek ook buitenlands.

Ik hou zelf teveel van berenburg om ons dat te ontzeggen :P
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:11:00 #181
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139691650
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:01 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Bij ons - alle soorten fris. Een wit bier - gewoon bier - kriek - wit/rood/rose wijn. Dat was het
Ja bij mij zit er dus ook sterke drank bij, maar ben even een lijstje aan het maken van welke dranken ze zich mogen beperken. Is nog best lastig :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_139692040
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh man als ik ooit mn geloftes vernieuw... O+

Wij hadden ook foto's na de ceremonie, inderdaad vanwege mn jurk maar ook omdat ik voor de ceremonie helemaal nog niet getrouwd was... ( maar ik begrijp dat ik wat dat betreft n rare kronkel heb hoor...)

Hoax... Als je om 13:00 trouwt neem ik aan dat je om 12:45 aanwezig moet zijn op de locatie... Tenminste bij ons was dat wel zo... En hou in de rit er heen ajb ook rekening met oponthoud..
Je hebt gelijk, we rijden om 12:30 door geloof ik. Het is 5 minuten rijden - weinig knelpunten dus oponthoud weinig mogelijk. Heb de planning even snel uit m'n hoofd neergezet :D
pi_139692332
Wij hebben ook alle dranken incl sterke drank dus. Betalen toch maar 1,50 per consumptie ongeacht wat het is :')
pi_139692666
hmm, krijg net een telefoontje dat er geruchten zijn dat de mannenmode zaak waar m'n pak vandaan komt failliet aan het gaan is.

Mijn vaders pak is vorige week opgemeten en alles en moest vermaakt worden, zou zaterdag a.s. klaar zijn, ik had mijn laatste pasmoment en paste perfect. Zouden beide pakken zaterdag ophalen.
Kregen mijn ouders gister van een oom, die in financiele/verzekerigns wereldje zit te horen dat die zaak wss over de kop gaat. Zijn ze vanochtend maar mijn pak alvast op gaan halen.

Dus die is veilig :D gelukkig, beide pakken zijn volledig betaald en alles, zou kut zijn dat ze morgen de deur op slot draaien... dan kan je fluiten naar je pak en geld waarschijnlijk.
pi_139693688
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:15 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Wat is dan het verschil tussen de daggasten en de 15 gasten die naar de ceremonie komen? Of doen jullie nog dingen voor de ceremonie?
Ja, lunchen bij mijn ouderlijk huis :) De daggasten zijn ook de mensen die ik echt bij de ceremonie wil hebben.
pi_139693838
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:44 schreef Prof_Hoax het volgende:
hmm, krijg net een telefoontje dat er geruchten zijn dat de mannenmode zaak waar m'n pak vandaan komt failliet aan het gaan is.

Mijn vaders pak is vorige week opgemeten en alles en moest vermaakt worden, zou zaterdag a.s. klaar zijn, ik had mijn laatste pasmoment en paste perfect. Zouden beide pakken zaterdag ophalen.
Kregen mijn ouders gister van een oom, die in financiele/verzekerigns wereldje zit te horen dat die zaak wss over de kop gaat. Zijn ze vanochtend maar mijn pak alvast op gaan halen.

Dus die is veilig :D gelukkig, beide pakken zijn volledig betaald en alles, zou kut zijn dat ze morgen de deur op slot draaien... dan kan je fluiten naar je pak en geld waarschijnlijk.
O, dat is echt niet leuk! Gelukkig is het in jouw geval geen probleem!
pi_139693991
En ons dagprogramma:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:34:27 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_139694499
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

jeetje wat een lange dag!
Vind je? Wij hadden bijna hetzelfde programma :D
Naja, wij zijn iets later vertrokken omdat onze ceremonie om 15:00 was. Feest tot 01:00. Ik had overigens geen intrigerend kapsel en heb mijn eigen make-up gedaan, dus ik hoefde niet om 6 uur al in de steigers. Ben om half acht opgestaan en dat was prima te doen de hele dag!

Oh, wij hebben de foto's dus wel vòòr de ceremonie gedaan ;)
disclaimer
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:58:01 #189
327807 Mariposas
יה&#14
pi_139695310
Ik heb echt de meest korte dag, totaal 7 uur. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_139697229
Stel je voor dat je denkt dat je werk heel laat is met vakantiegeld, maar het echt niet zo erg is dat het pas eind juli (na je bruiloft) is, maar dat het eind juni is. Dan heb je in één keer een dikke 2000 euro extra voor je bruiloft *G*
pi_139697751
Niet in alle gemeentes kun je een familielid of vriend als babs kiezen. Bij ons moet diegene in dienst zijn bij een gemeente.

Verder ons programma:
zelf opmaken en haar doen
14.30 aankomst op lokatie
15.00 ceremonie
15.30 taart en champagne
16.00 foto's maken op de hei (ligt direct aan de lokatie)
18.00 - 22.00 eten en feest enzo.

drank regelen we zelf. We hebben al wat dozen wijn uit Frankrijk geregeld, verder zorgen we voor bier, fris en wodka. :)
pi_139700298
Onze dagen zijn niet zo druk. :P Trouwen voor de wet hebben we al ruim 1,5 jaar geleden gedaan.

's Ochtends opstaan,
Samen ontbijten,
Haar & make-up,
Foto-shoot van een uur of 2, 2,5,
Samen dineren,
Naar het feest van 19:30 / uur of 2

En de volgende dag hetzelfde maar dan feest vanaf 20:00 tot een uur of 12
:)
pi_139730060
'Ochtends samen ontbijten en daarna huis verdelen (dames de woonkamer, heren de rest en de wc is onderhandelbaar ;)) voor aankleden, haar en makeup. Foto's maken, ergens in de stad lunchen (denken we nu nog, kan nog thuis worden), 13.30 ceremonie, vanaf 14.30 proosten/taart/borrel tot 17.00. Daarna eten met ouders/getuigen en vanaf 20.30 feest :)
Wij hebben gin, safari en jagermeister op de toegestane lijst vanwege enkele grootverbruikers in de vriendenkring. De rest vermaakt zich prima met bier, fris en wijn.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  vrijdag 9 mei 2014 @ 08:04:22 #194
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_139730507
quote:
17s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:38 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik trouw ook op locatie, maar kon maar een ambtenaar tot 15:00 uur boeken. Belachelijk wel dat we meer dan 500 euro moeten betalen omdat het een zaterdag is :')
Wij konden alleen op de hele uren trouwen volgens de gemeente... Gelukkig is de tante van mijn vriend onze babs en die maakt t helemaal niets uit hoelaat ze moet komen. Heeft mijn schoonzusjes vorig jaar ook getrouwd. Een keer officieel en 's avonds nog een ceremonie.

Wij betalen overigens 400 voor de gemeente + 350 voor de locatie (gelukkig wel incl bloemstukken en foto's)... gewoon op een vrijdagmiddag om 13.30 uur

en de dagplanning tot nu toe:
11.00 komt de fotograaf
12.30 vertrekken naar locatie
13.30 ceremonie
14.30 - 16.00 foto's maken
16.00 taart en koffie
17.00/17.30 eten met daggasten (buffet)
vanaf 19.00 mogen de avond gasten komen
en om 20.00 willen we waarschijnlijk de openingsdans doen.. al twijfelen we daar nog over
overigens verzorgen wij alles zelf, want we houden het feest in de (grote, mooie) achtertuin van mn schoonouders :)
pi_139735950
ons schema:

- 11.00 fotograaf komt bij ons thuis
- 11.30 op weg naar fotoshoot op mooie locatie
- 14.00 trouwen op gemeentehuis
- 15.00 aankomst feestlocatie (ons eigen stukje land aan het water ;) )

en vanaf dan is er geen schema meer en is het eten/zuipen/lachen/feesten tot we er geen zin meer in hebben (wij slapen in onze camper op locatie en hoeven dus niet meer weg :P )

wij verzorgen verder ook alles zelf (bbq, drank, etc is zelfbediening)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator vrijdag 9 mei 2014 @ 20:05:30 #196
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_139751597
Wij zijn zo met een half oog aan het kijken naar locaties voor een bruiloft; maar laat ons nou wonen in zo;n gemeente waar je eigenlijk geen leuke of toffe locaties hebt :{

Een ouwe boederij, een watermolen, een oranjerie en gewoon bij het gemeentehuis -O-
Oranjerie is een vrij dure externe lokatie die je via de gemeente kunt huren.
En de boederij en de watermolen staan niet echt op een fotogenieke lokatie -O-
pi_139751928
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef Vonkenboer het volgende:

En de boederij en de watermolen staan niet echt op een fotogenieke lokatie -O-
dan ga je ergens anders heen voor de fotoshoot :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 9 mei 2014 @ 20:16:02 #198
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_139752038
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Wij zijn zo met een half oog aan het kijken naar locaties voor een bruiloft; maar laat ons nou wonen in zo;n gemeente waar je eigenlijk geen leuke of toffe locaties hebt :{

Een ouwe boederij, een watermolen, een oranjerie en gewoon bij het gemeentehuis -O-
Oranjerie is een vrij dure externe lokatie die je via de gemeente kunt huren.
En de boederij en de watermolen staan niet echt op een fotogenieke lokatie -O-
Is er een reden waarom je per se in je eigen gemeente wilt trouwen?

Je mag gewoon in andere gemeenten trouwen. Alleen ondertrouw moet je in je eigen gemeente doen.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_139752084
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Wij zijn zo met een half oog aan het kijken naar locaties voor een bruiloft; maar laat ons nou wonen in zo;n gemeente waar je eigenlijk geen leuke of toffe locaties hebt :{

Een ouwe boederij, een watermolen, een oranjerie en gewoon bij het gemeentehuis -O-
Oranjerie is een vrij dure externe lokatie die je via de gemeente kunt huren.
En de boederij en de watermolen staan niet echt op een fotogenieke lokatie -O-
Maar je trouwlocatie hoeft niet per se je feestlocatie te zijn, he?
Wij trouwen ook gewoon in het gemeentehuis, maar daar zijn we alleen voor de ceremonie. Foto's maken doen we bij onze feestlocatie en eerder op de dag.
  Moderator vrijdag 9 mei 2014 @ 20:24:10 #200
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_139752374
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:16 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Is er een reden waarom je per se in je eigen gemeente wilt trouwen?

Je mag gewoon in andere gemeenten trouwen. Alleen ondertrouw moet je in je eigen gemeente doen.
Wist ik niet ! Maar behalve dat trouwen in eigen gemeente eenvoudiger is ;) en het waarschijnlijk heel wat euro's scheelt.

Kan mij in denken dat trouwen buiten je eigen gemeente best heel veel duurder kan zijn.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:17 schreef Cheerful het volgende:

[..]

Maar je trouwlocatie hoeft niet per se je feestlocatie te zijn, he?
Wij trouwen ook gewoon in het gemeentehuis, maar daar zijn we alleen voor de ceremonie. Foto's maken doen we bij onze feestlocatie en eerder op de dag.
Dat weet ik; dat hoeft niet dezelfde locatie te zijn. Maar we willen het toch vrij kleinschalig houden allemaal. We zien ook geen uitbundige feestavond voor ons met +/- 50 of 100 man.

Maar trouwen in het gemeentehuis op een gratis dag aan de balie is dan ook weer niet wat we willen :P

(aan die 50 of 100 personen komen we denk ik ook niet eens. :@ )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')