abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145661641
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 21:28 schreef Elvi het volgende:
Zou je er ook weer 1 voor mij kunnen doen? :@ Want ik loop een beetje vast op elk vlak...
Hier is alvast de trekking:

0: arcana 3, de keizerin
1: koningin van munten, omgekeerd
2: arcana 5, de hierofant
3: bekers 5, omgekeerd
4: zwaarden 6
5: de koning van staven, omgekeerd
6: zwaarden 8, omgekeerd
7: koningin van bekers
8: munten 2, omgekeerd
9: zwaarden 2
10: ridder van bekers, omgekeerd
pi_145662083
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, nou hier is ie dan. Soms zit ik er echt volledig naast, maar wie weet gaat het ergens over:

Je ontdekt je talenten en mss. had je niet gedacht dat je het in je had. Het is wel zaak om met beide benen op de grond te blijven en je niet groter te willen maken dan je bent. Als autodidact iets leren en ervaring opdoen kan een verrassend goede methode zijn. Tenslotte komt het uiteindelijk op jezelf aan, dus als je zelfstandig iets ontdekt of leert, maak je het je meer eigen.In die zin is het niet zo gek om opnieuw het wiel uit te vinden. Je weet je voordeel te doen met je talenten. Dat is een heel goede grondhouding. Dat kan ook bevrijdend werken. Mss. voel je je wel herboren, opnieuw geïnspireerd en weer onbevangen. Het is wel belangrijk om niet obsessief te worden met deze zaken. Je zet je doelbewust in, maar het doel moet niet het middel worden.
Op het moment doe je veel kennis op en ik zou denken dat je een enthousiaste leerling bent. Ergens kamp je nog met een minderwaardigheidsgevoel. Kennelijk ben je nooit echt uit de verf gekomen. Het is dan ook niet nodig om jezelf kleiner te maken dan je bent, zonder naast je schoenen te gaan lopen, natuurlijk.
Eigenlijk moet je altijd wel hebben geweten dat je meer in huis hebt. Omdat je je niet altijd erkend hebt gevoeld en daar onzeker of ontevreden over was, was je weleens krampachtig bezig met een doel te halen of je te bewijzen.
Nu ben je eindelijk zover dat je op een heel eigen manier heel goede resultaten behaald met een eigen benadering en door hard te werken. Maar wees niet te fanatiek, anders brand je je daar weer aan op. :)
Klopt echt!! Ik was zo benieuwd dat ik de betekenis van de afzonderlijke kaarten al had opgezocht. Zat vooral in mijn maag met die eindkaart: zwaarden 5. Hoe jij er een heel herkenbaar geheel van maakt, vind ik echt knap!
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:49:19 #203
47102 Elvi
miemkwien
pi_145685613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: arcana 3, de keizerin
1: koningin van munten, omgekeerd
2: arcana 5, de hierofant
3: bekers 5, omgekeerd
5: de koning van staven, omgekeerd
6: zwaarden 8, omgekeerd
7: koningin van bekers
8: munten 2, omgekeerd
9: zwaarden 2
10: ridder van bekers, omgekeerd
Oeh spannend! Ik ga vast de betekenis opzoeken maar ben wel benieuwd naar jou interpretatie :Y
pi_145690085
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 23:49 schreef Elvi het volgende:

[..]

Oeh spannend! Ik ga vast de betekenis opzoeken maar ben wel benieuwd naar jou interpretatie :Y
Dit is wat ik ervan gebakken heb. ik hoop dat je je er een beetje in herkent:

Het thema van deze lezing is creativiteit en het benutten van potentiele talenten. Je wilt graag erkend worden. Dat is logisch, trek je alleen niet teveel aan van wat anderen van je vinden. Het lijkt veel verstandiger om inplaats daarvan te kijken naar je eigen kwaliteiten en wat je daarmee voor anderen kunt betekenen.
Je geeft mss. jezelf graag de schuld geeft als iets niet lukt. Dat is een eigenaardig mechanisme. Als het om goede dingen gaat kijk je naar anderen, zodra het om minder goede dingen gaat kijk je alleen naar jezelf. Dat kun je wellicht veranderen door wat je werkelijk gelukkig maakt als leidraad te nemen, niet je gevoel van minderwaardigheid of een daaruit voortvloeiende neiging om je te laten gelden.
Het is dan ook zaak om anderen niet je wil te willen opleggen, maar inplaats daarvan ze op een meer constructieve manier te motiveren. Dan kom je ook zelf een beetje los van vastgeroeste routines en gewoontes.
Je voelt je soms nog steeds een beetje het slachtoffer van vroegere omstandigheden daarom begeer je een zekere machtspositie. Een bepaalde status betekent veiligheid en een zekere compensatie, ook en vooral om anderen te laten zien dat je het helemaal zo slecht nog niet doet. Het doorbreken van routines en datgene gaan doen waarvan je gevoelsmatig weet dat het juist is, kan ervoor zorgen dat je veel beter uit de verf komt.
Naar buiten zou je een zeer empathisch en warm persoon moeten zijn. Je doet ook je best, daarom kan kritiek je echt raken. Je bent nog steeds een beetje bang om te doen wat je echt graag zou willen.
Het is natuurlijk wel zaak om je te bezinnen op de consequenties alvorens te handelen. Je staat wrs. op een kruising van wegen. Om te voorkomen dat je eigen wil nog langer ondergesneeuwd wordt, zul je een knoop door moeten hakken.
Het kan best zijn dat je niet helemaal tevreden bent met de uitkomst van je leven tot nu toe, maar je doet er goed aan om geen compensatie buiten jezelf te zoeken. Als je dat teveel doet blijf je nl. zelf zonder inhoud. En je hebt meer dan genoeg in huis en veel te bieden.
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:11:05 #205
47102 Elvi
miemkwien
pi_145703981
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 01:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dit is wat ik ervan gebakken heb. ik hoop dat je je er een beetje in herkent:

Het thema van deze lezing is creativiteit en het benutten van potentiele talenten. Je wilt graag erkend worden. Dat is logisch, trek je alleen niet teveel aan van wat anderen van je vinden. Het lijkt veel verstandiger om inplaats daarvan te kijken naar je eigen kwaliteiten en wat je daarmee voor anderen kunt betekenen.
Je geeft mss. jezelf graag de schuld geeft als iets niet lukt. Dat is een eigenaardig mechanisme. Als het om goede dingen gaat kijk je naar anderen, zodra het om minder goede dingen gaat kijk je alleen naar jezelf. Dat kun je wellicht veranderen door wat je werkelijk gelukkig maakt als leidraad te nemen, niet je gevoel van minderwaardigheid of een daaruit voortvloeiende neiging om je te laten gelden.
Het is dan ook zaak om anderen niet je wil te willen opleggen, maar inplaats daarvan ze op een meer constructieve manier te motiveren. Dan kom je ook zelf een beetje los van vastgeroeste routines en gewoontes.
Je voelt je soms nog steeds een beetje het slachtoffer van vroegere omstandigheden daarom begeer je een zekere machtspositie. Een bepaalde status betekent veiligheid en een zekere compensatie, ook en vooral om anderen te laten zien dat je het helemaal zo slecht nog niet doet. Het doorbreken van routines en datgene gaan doen waarvan je gevoelsmatig weet dat het juist is, kan ervoor zorgen dat je veel beter uit de verf komt.
Naar buiten zou je een zeer empathisch en warm persoon moeten zijn. Je doet ook je best, daarom kan kritiek je echt raken. Je bent nog steeds een beetje bang om te doen wat je echt graag zou willen.
Het is natuurlijk wel zaak om je te bezinnen op de consequenties alvorens te handelen. Je staat wrs. op een kruising van wegen. Om te voorkomen dat je eigen wil nog langer ondergesneeuwd wordt, zul je een knoop door moeten hakken.
Het kan best zijn dat je niet helemaal tevreden bent met de uitkomst van je leven tot nu toe, maar je doet er goed aan om geen compensatie buiten jezelf te zoeken. Als je dat teveel doet blijf je nl. zelf zonder inhoud. En je hebt meer dan genoeg in huis en veel te bieden.
:o Ok je slaat wel de spijker op zn kop :@
Ik ga m even laten bezinken..
pi_145756814
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:11 schreef Elvi het volgende:

[..]

:o Ok je slaat wel de spijker op zn kop :@
Ik ga m even laten bezinken..
Klopt het een beetje met je eigen interpretatie?
pi_146358746
Zijn er nog meer orakelaars onder ons, eigenlijk? :P
pi_146386889
Zou je voor mij een legging willen doen....vertel je achteraf waarom ok?
The human spirit needs places where nature has not been rearranged by the hand of man
pi_146404269
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:55 schreef Mousy39 het volgende:
Ja hoor! Ik ga er zsm mee aan de gang :)
pi_146433771
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 22:55 schreef Mousy39 het volgende:

0: bekers 2, omgekeerd
1: munten 2, omgekeerd
2: arcana 20, het oordeel.
3: munten 6
4: munten 4
5:staven 3, omgekeerd
6: de ridder van pentakels
7: staven 4, omgekeerd
8: zwaarden 8
9: aarcana 2, de hogepriesteres
10: staven 6
pi_146466120
Dank je wel ik ga het opzoeken :D Kan alleen de omgekeerde versies nergens vinden kwa uitleg :( Dus ik wacht jouw uitleg wel even af.....
The human spirit needs places where nature has not been rearranged by the hand of man
pi_146471051
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:11 schreef Mousy39 het volgende:
Dank je wel ik ga het opzoeken :D Kan alleen de omgekeerde versies nergens vinden kwa uitleg :( Dus ik wacht jouw uitleg wel even af.....
Je kon niet de betekenis vinden van omgekeerde kaarten? Eigenaardig..

Dit is wat ik ervan gebakken heb. Ik hoop dat het een beetje klopt met jouw uitleg. En dat er überhaupt wa van klopt, natuurlijk :)

Het lijkt erop dat je bezig bent met verdringing en angstgevoelens. De term 'zelfmedelijden' is veel te zwaar, maar je zou er goed aan doen om wat meer naar de oplossingen te kijken en minder naar de problemen.
Wat diepgeworteld zit is een zekere angst voor verlies en een daaruit voortkomende drempelvrees.
Het kan heel goed zijn dat je je bewust aan het worden bent van je talenten. Wellicht ben je aan het herstellen van een burnout of een problematische periode en kom je er nu achter dat er verschil kan zijn tussen aangeleerd gedrag en je karakter. Wellicht heb je je zó onderdrukt gevoeld dat je je meestal kleiner hebt gemaakt dan je in wezen bent. Hoe dan ook, je voelt je herboren.
In de grond ben je iemand die waarde hecht aan omstandigheden, zoals gezelligheid in huis en daar ook liefdevol zorg voor dragen. Je zou ook graag veel willen delen met een partner, of je kinderen, mss.
De belangrijkste dingen moeten echter het eerst komen: de juiste prioriteiten stellen en ook het juiste doen met de enigszins beperkte middelen die je hebt. Doen wat je echt graag zou willen kan best een probleem zijn. Vooral als je je genoopt voelt concessies te doen aan je idealen. Hetzij door omstandigheden, hetzij omdat het te onbereikbaar lijkt en je tóch wel niet goed genoeg zult zijn. Het is natuurlijk maar de vraag of dat echt zo is of dat je dat alleen maar denkt.
Het is zaak om het beste van jezelf te leggen in alles wat je doet. Zo kom je tot ontplooiïng en daar zou je duurzaam voordeel van kunnen hebben.
Wat je ook doet, je doet het vaak met de beste bedoelingen. Je durft niet altijd te zeggen waar het op staat en daarom zijn er mss. dingen van je afgenomen die je min of meer dierbaar waren. Inmiddels heb je mss. wel voornemens om wat meer uit de verf te komen, maar er zijn nog heel wat 'maren', lijkt het.
Misschien voel je je getergd, omdat je wil beschermen wat je lief is. Je moet immers wel, strijdbaar of niet, er wordt je geen keuze gegeven.
Het is tijd om de balans op te maken van alles wat er gebeurd is en hoe er gehandeld is, de afgelopen periode. Daarbij is het belangrijk dat je een redelijk deel van wat je toekomt ook daadwerkelijk krijgt.
Dat kan eng zijn, tenslotte is het nodig om een confrontatie aan te gaan. Dat is nieuw en onbekend en kan in die zin ook een confrontatie met jezelf zijn.
Als je je enigszins kunt ontplooien is dat ook goed voor je gevoel van eigenwaarde. Je zult dan ook beter in staat zijn om je hart te volgen. Dat zou eventueel ook een nieuwe liefde of verliefdheid kunnen inhouden.
pi_146536521
Blij dit te lezen geeft mij aan dat ik op de goede weg zit en idd ik voel me stukken beter dan een tijdje geleden, k vroeg me toen af of ik nog wel uit het zwarte gat zou komen...en ja dus.
Rustig aan alles weer beetje opbouwen en ik was idd bang voor verlies iemand in mn familie was erg ziek. En in een nachtmerrie lag die persoon in de kist. Is gelukkig weer goed gekomen en mn droom dus niet uit gekomen. Ik heb hier wel wat aan E_O dank je wel
pi_146829094
Heb je pm. bericht gestuurd Enneacanthus_Obesus. Kaartje leggen :)
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_146839659
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:43 schreef LLgetikt het volgende:
Heb je pm. bericht gestuurd Enneacanthus_Obesus. Kaartje leggen :)
Ik heb je PM gehad.. Ik ga er vanmiddag mee aan de gang :)
pi_146839682
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb je PM gehad.. Ik ga er vanmiddag mee aan de gang :)
Dankjewel.. superjoh :)
pi_146846393
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:35 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Dankjewel.. superjoh :)

0: arcana 4, de keizer
1: zwaarden 8, omgekeerd
2: bekers 5, omgekeerd
3: bekers 3, omgekeerd
4: ridder van zwaarden
5: bekers 8
6: staven 7
7: de schildknaap van kelker
8: staven 9
9: de koningin van kelken
10: arcana 14, matigheid, omgekeerd
  donderdag 20 november 2014 @ 17:47:53 #218
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146846899
Als je het voor mij ook zou willen doen, heel graag :) toch nieuwsgierig geworden nu.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_146872338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: arcana 4, de keizer
1: zwaarden 8, omgekeerd
2: bekers 5, omgekeerd
3: bekers 3, omgekeerd
4: ridder van zwaarden
6: staven 7
7: de schildknaap van kelker
8: staven 9
9: de koningin van kelken
10: arcana 14, matigheid, omgekeerd
Heb je dit weekend tijd voor de uitleg :@ *O*
pi_146873897
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:47 schreef houdjemond het volgende:
Als je het voor mij ook zou willen doen, heel graag :) toch nieuwsgierig geworden nu.
Ik ga eer zo snel mogelijk mee aan de gang :)
pi_146884970
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 16:32 schreef LLgetikt het volgende:

[..]

Heb je dit weekend tijd voor de uitleg :@ *O*
Of ie ook zo accuraat is weet ik niet, maar dit is wat ik ervan gebakken heb:

Beheersing is het thema van de legging. Je voelt je de koning te rijk. Je lijkt op de top van de wereld te zitten. Althans die hoop heb je in ieder geval.
Desalniettemin voel je je bitter over de uitkomst van je leven, tot nu toe. Dat komt mss. omdat je te maken krijgt met onverwerkt verdriet. Een ander willen dwingen aan je verwachtingen te voldoen of omdat je bang bent ergens teveel bij betrokken te raken of je te binden kan daarmee te maken hebben. Ervaring is de beste leermeester. Alleen maar zitten denken en niets ondernemen schiet niet op. Het is dan ook tijd om af te rekenen met negatieve gevoelens. Dat kun je het beste doen door je af te vragen in hoeverre het verleden er nog toe doet. Je zult met dit alles jezelf volledig kunnen inzetten en het beste uit jezelf kunnen halen door je geestdrift en een gevoel van optimisme.
Het inzicht in welke gevoelens en verwachtingen irrationeel zijn en hoe je daarmee de ander aan je verwachtingen wilde laten voldoen kan je eventueel wat bitter stemmen. Het aanpakken van dingen en een nieuw enthousiasme en de doelbewustheid geven je wel weer heel sterk het gevoel dat je greep krijgt op je leven.
Je zou een heel open houding moeten hebben. Je bent altijd bereid om het goede in anderen te zien. Dat wil niet gelijk zeggen dat je een ander dichtbij wil laten komen. Je hebt helder voor ogen wat je wil en je maakt dan ook de beste voornemens. Je instelling van al doende leert men is daar de motor achter. Belangrijk is nu je invoelend vermogen. Wellicht als moeder, of mss. heb je zelf wat geborgenheid nodig en zou je je moeder eens om raad kunnen vragen, ofzo. Je kunt dan alle zaken aangaande het gevoelsleven eens goed op een rijtje zetten.
Hoe vol je ook bent van je idealen, of wellicht een nieuwe verliefdheid. Het kan zijn dat het verleden je af en toe parten blijft spelen, in die zin dat je je mss. wat onzeker kunt voelen bij tijd en wijle.
pi_146886513
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 22:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Of ie ook zo accuraat is weet ik niet, maar dit is wat ik ervan gebakken heb:

Beheersing is het thema van de legging. Je voelt je de koning te rijk. Je lijkt op de top van de wereld te zitten. Althans die hoop heb je in ieder geval.
Desalniettemin voel je je bitter over de uitkomst van je leven, tot nu toe. Dat komt mss. omdat je te maken krijgt met onverwerkt verdriet. Een ander willen dwingen aan je verwachtingen te voldoen of omdat je bang bent ergens teveel bij betrokken te raken of je te binden kan daarmee te maken hebben. Ervaring is de beste leermeester. Alleen maar zitten denken en niets ondernemen schiet niet op. Het is dan ook tijd om af te rekenen met negatieve gevoelens. Dat kun je het beste doen door je af te vragen in hoeverre het verleden er nog toe doet. Je zult met dit alles jezelf volledig kunnen inzetten en het beste uit jezelf kunnen halen door je geestdrift en een gevoel van optimisme.
Het inzicht in welke gevoelens en verwachtingen irrationeel zijn en hoe je daarmee de ander aan je verwachtingen wilde laten voldoen kan je eventueel wat bitter stemmen. Het aanpakken van dingen en een nieuw enthousiasme en de doelbewustheid geven je wel weer heel sterk het gevoel dat je greep krijgt op je leven.
Je zou een heel open houding moeten hebben. Je bent altijd bereid om het goede in anderen te zien. Dat wil niet gelijk zeggen dat je een ander dichtbij wil laten komen. Je hebt helder voor ogen wat je wil en je maakt dan ook de beste voornemens. Je instelling van al doende leert men is daar de motor achter. Belangrijk is nu je invoelend vermogen. Wellicht als moeder, of mss. heb je zelf wat geborgenheid nodig en zou je je moeder eens om raad kunnen vragen, ofzo. Je kunt dan alle zaken aangaande het gevoelsleven eens goed op een rijtje zetten.
Hoe vol je ook bent van je idealen, of wellicht een nieuwe verliefdheid. Het kan zijn dat het verleden je af en toe parten blijft spelen, in die zin dat je je mss. wat onzeker kunt voelen bij tijd en wijle.
Dankjewel. Kan me er redelijk in vinden. Voor zo'n 90 % :)
pi_146895593
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 17:47 schreef houdjemond het volgende:

0: staven 2
1: arcana 19, de zon
2: bekers 2
3: staven 8
4: de ridder van zwaarden
6: arcana 20, het oordeel
7: arcana 1: de magier, omgekeerd
8: bekers 7
9: arcana 9, de kluizenaar
10: arcana 21, de wereld
  zaterdag 22 november 2014 @ 22:06:20 #224
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146910841
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

0: staven 2
1: arcana 19, de zon
2: bekers 2
3: staven 8
4: de ridder van zwaarden
6: arcana 20, het oordeel
7: arcana 1: de magier, omgekeerd
8: bekers 7
9: arcana 9, de kluizenaar
10: arcana 21, de wereld
Hoop bekers :@ ben benieuwd!
-Scorpion_17
pi_146922506
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 22:06 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Hoop bekers :@ ben benieuwd!
Dit is sowieso een opvallende legging. Twee achten, aan het hoofd en de voet van het kruis, maar één kaart omgekeerd en maar liefst vijf arcanakaarten. De uitkomst is bijna sprookjesachtig.
Nou maar hopen dat er iets van klopt...

Er zijn diverse motieven die van belang zijn. Het is dus tijd om je idealen te herzien en uit te breiden, of om een keuze te maken tussen verschillende alternatieven. Dat is ook het thema van deze lezing.
Je bent niet iemand die bij de pakken neer gaat zitten. Je bent optimistisch en blij en je ziet altijd wel het positieve in de meeste situaties. Je krijgt te maken met een gevoelskwestie. Het gaat om een keuze. Dat kan een nieuwe verliefheid zijn of een nieuwe fase in je huidige relatie. Het betekent hoe dan ook een uitnodiging om je eigen gevoelsleven eens onder de loep te nemen. Misschien betekent het uitbreiding van je zelfkennis en ontdek je een motief waarvan je je eerder niet bewust was.
Een dergelijke bewustwording zou een doorbraak kunnen betekenen en een nieuw ideaal kunnen inhouden. Je kan daardoor anders in het leven komen te staan.
Op doorzettingsvermogen komt het aan. Het is belangrijk om in praktijk te brengen waar je in gelooft. Ondanks mogelijke tegenslag. Met gevoelens en verlangens die niet reëel blijken te zijn, kun je maar één ding doen: in het ronde archief ermee! :P
Er staat je een nieuw leven te wachten, als je er open voor staat.
Een nieuw, aan de realiteit getoetst, ideaal en gevoel voor realiteit mbt gevoelskwesties kan ervoor zorgen dat je oprecht van karakter bent. Je zult daarvoor mss wel een dappere keuze moeten maken.
Pas wel op dat je niet jezelf overschat of wil imponeren met je herwonnen kracht. Je hebt een welverdiende mijlpaal bereikt op de levensweg, omdat je dapper voor je ideaal hebt gestreden. Alleen zijn strookte voorheen mss. niet met wat je dacht dat je wilde in het leven. Zelfstandig zijn is een ander verhaal.
Je begint een nieuw leven en de wereld ligt aan je voeten.
Ik zou bijna zeggen, 'en ze leefde(n) nog lang en gelukkig'. Iedere lezing is natuurlijk uniek, maar deze valt echt op.
  zondag 23 november 2014 @ 18:36:51 #226
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_146932470
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 12:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dit is sowieso een opvallende legging. Twee achten, aan het hoofd en de voet van het kruis, maar één kaart omgekeerd en maar liefst vijf arcanakaarten. De uitkomst is bijna sprookjesachtig.
Nou maar hopen dat er iets van klopt...

Er zijn diverse motieven die van belang zijn. Het is dus tijd om je idealen te herzien en uit te breiden, of om een keuze te maken tussen verschillende alternatieven. Dat is ook het thema van deze lezing.
Je bent niet iemand die bij de pakken neer gaat zitten. Je bent optimistisch en blij en je ziet altijd wel het positieve in de meeste situaties. Je krijgt te maken met een gevoelskwestie. Het gaat om een keuze. Dat kan een nieuwe verliefheid zijn of een nieuwe fase in je huidige relatie. Het betekent hoe dan ook een uitnodiging om je eigen gevoelsleven eens onder de loep te nemen. Misschien betekent het uitbreiding van je zelfkennis en ontdek je een motief waarvan je je eerder niet bewust was.
Een dergelijke bewustwording zou een doorbraak kunnen betekenen en een nieuw ideaal kunnen inhouden. Je kan daardoor anders in het leven komen te staan.
Op doorzettingsvermogen komt het aan. Het is belangrijk om in praktijk te brengen waar je in gelooft. Ondanks mogelijke tegenslag. Met gevoelens en verlangens die niet reëel blijken te zijn, kun je maar één ding doen: in het ronde archief ermee! :P
Er staat je een nieuw leven te wachten, als je er open voor staat.
Een nieuw, aan de realiteit getoetst, ideaal en gevoel voor realiteit mbt gevoelskwesties kan ervoor zorgen dat je oprecht van karakter bent. Je zult daarvoor mss wel een dappere keuze moeten maken.
Pas wel op dat je niet jezelf overschat of wil imponeren met je herwonnen kracht. Je hebt een welverdiende mijlpaal bereikt op de levensweg, omdat je dapper voor je ideaal hebt gestreden. Alleen zijn strookte voorheen mss. niet met wat je dacht dat je wilde in het leven. Zelfstandig zijn is een ander verhaal.
Je begint een nieuw leven en de wereld ligt aan je voeten.
Ik zou bijna zeggen, 'en ze leefde(n) nog lang en gelukkig'. Iedere lezing is natuurlijk uniek, maar deze valt echt op.
Dit is gewoon eng accuraat :@ .

Mag ik je later/morgen even een PM sturen?
En ik print je lezing even uit als je dat niet erg vind..?
-Scorpion_17
pi_146935153
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 18:36 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Dit is gewoon eng accuraat :@ .

Mag ik je later/morgen even een PM sturen?
En ik print je lezing even uit als je dat niet erg vind..?
Go your gang :)
En dank je wel voor een compliment :) Natuurlijk mag je altijd PM'en.
pi_147055403
E_O wil je weer een legging voor me doen? Ik voel verandering op bepaald vlak en ben heel benieuwd of de kaarten dat gevoel bevestigen.
pi_147088559
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:31 schreef plieneminie het volgende:
E_O wil je weer een legging voor me doen? Ik voel verandering op bepaald vlak en ben heel benieuwd of de kaarten dat gevoel bevestigen.
Ik ga er zo mee aan de gang :)
pi_147113705
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ga er zo mee aan de gang :)
:-)
pi_147118321
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:31 schreef plieneminie het volgende:
Oh oh.. Het heeft even geduurd, maar bij deze de trekking:

0: de koning van zwaarden, omgekeerd
1: zwaarden 10
2: arcana 16, de toren
3: staven 3
4: arcana 4, de keizer, omgekeerd
5: munten 5, omgekeerd
6: arcana 1, de magier, omgekeerd
7: arcana 10, het rad van fortuin
8: staven 2
9: de ridder van kelken
10 arcana 11, gerechtigheid, omgekeerd
pi_147119938
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 11:41 schreef plieneminie het volgende:

[..]

:-)
En hier is de duiding, helaas niet onverdeeld positief:

Je zit gevangen in een patroon van rigide handelen. Je taak is daar echter klaar.
Je wereldbeeld gaat aan gruzelementen, maar dat is in dit geval geen slechte zaak.
Je bent in de grond nog steeds veerkrachtig en strijdbaar. Je hebt te maken gehad met botheid. Je hebt daar een gevoel aan overgehouden alsof je hopeloos vastzit in je omstandigheden. Het lijkt wel alsof er geen uitweg meer is. Het valt dan ook niet mee om jezelf groot te houden.
Je vindt wel steeds manieren om op een slimme manier daarmee om te gaan. Je bent niet voor één gat te vangen.
Het lijkt alsof in een soort catch-22 situatie zit. De ene partij is bot. De andere houdt zich flinker dan die is. Dit resulteert in een patstelling; Er zit geen beweging meer in. Positief blijven levert je wel iets op in deze omstandigheden. Je wordt er wijzer van en je ziet ook de betrekkelijkheid van alles in.Er zijn verschillende motieven die van belang zijn. Het zal je echter niet gemakkelijk gemaakt worden om vrijelijk te kiezen (voor jezelf?) Ondanks de bitterheid die je hebt moeten ervaren omdat je bepaalt lijkt te worden door je omstandigheden en je niet direct om empathie en medemenselijkheid kunt rekenen, is het zaak de moed niet te laten zakken.
Je hebt gedaan wat je kon. Je hebt jezelf moediger betoond dan je in feite echt bent en ondanks die strijd krijg je te maken met onrechtvaardigheid.
Dat is een tegenslag, maar natuurlijk is dat ook iets tijdelijks, zoals alles in het leven.
pi_147120660
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 16:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En hier is de duiding, helaas niet onverdeeld positief:

Je zit gevangen in een patroon van rigide handelen. Je taak is daar echter klaar.
Je wereldbeeld gaat aan gruzelementen, maar dat is in dit geval geen slechte zaak.
Je bent in de grond nog steeds veerkrachtig en strijdbaar. Je hebt te maken gehad met botheid. Je hebt daar een gevoel aan overgehouden alsof je hopeloos vastzit in je omstandigheden. Het lijkt wel alsof er geen uitweg meer is. Het valt dan ook niet mee om jezelf groot te houden.
Je vindt wel steeds manieren om op een slimme manier daarmee om te gaan. Je bent niet voor één gat te vangen.
Het lijkt alsof in een soort catch-22 situatie zit. De ene partij is bot. De andere houdt zich flinker dan die is. Dit resulteert in een patstelling; Er zit geen beweging meer in. Positief blijven levert je wel iets op in deze omstandigheden. Je wordt er wijzer van en je ziet ook de betrekkelijkheid van alles in.Er zijn verschillende motieven die van belang zijn. Het zal je echter niet gemakkelijk gemaakt worden om vrijelijk te kiezen (voor jezelf?) Ondanks de bitterheid die je hebt moeten ervaren omdat je bepaalt lijkt te worden door je omstandigheden en je niet direct om empathie en medemenselijkheid kunt rekenen, is het zaak de moed niet te laten zakken.
Je hebt gedaan wat je kon. Je hebt jezelf moediger betoond dan je in feite echt bent en ondanks die strijd krijg je te maken met onrechtvaardigheid.
Dat is een tegenslag, maar natuurlijk is dat ook iets tijdelijks, zoals alles in het leven.
Ojee.. herken het niet maar mss gaat het kwartje nog vallen. Bedankt iig!
pi_147132176
vraagje, wat staat mij in 2015 op liefdesvlak te wachten ? :)
pi_147141117
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:25 schreef EilandjeOnline het volgende:
Spannend! En hier is alvast de trekking:

0: arcana 21, de wereld
1: bekers 8
2: zwaarden 3
3: munten 5
4: de koning van pentagrammen
5: zwaarden 8
6: bekers 3, omgekeerd
7: staven 6
8: zwaarden 8, omgekeerd
9: de koning van zwaarden, omgekeerd
10: arcana 4, de keizer
pi_147142740
Thx, je hebt 2x zwaarden 8 in je legging
pi_147149452
quote:
0s.gif
Op zondag 30
november 2014 11:49
schreef
EilandjeOnline het
volgende:

Thx, je hebt 2x zwaarden 8 in je legging
Dat is werkelijk uniek. Ik zal eens kijken of ik de fout kan achterhalen, anders zal ie opnieuw moeten..

edit: gelukkig had ik mijn kaarten nog niet weer geschud. Het moet zwaarden 6 zijn, omgekeerd, op positie 8

[ Bericht 5% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 30-11-2014 18:21:21 ]
pi_147332383
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:25 schreef EilandjeOnline het volgende:
Ok, hier is de uitleg dan.. Ik hoop dat het klopt. Want volgens de kaarten zou het best eens een mooi jaar voor je kunnen worden.

De wereld ligt voor je open, althans dat gevoel heb je. Je bent ook een beetje klaar met problemen uit het verleden en je begint met een schone lei.
Er moeten (definitieve) beslissingen worden genomen en knopen worden doorgehakt. Dat vergt enige moed en daadkracht. Je bent vindingrijk als het gaat om het beste te maken van de gegeven omstandigheden. Dat is ook een positieve grondhouding. Allerlei dingen waarvan je niet zeker wist dat ze binnen je bereik lagen, lijken ineens mogelijk. Je moet natuurlijk wel geloven in jezelf. Het is ook tijd om je af te vragen of je op dezelfde voet verder wilt gaan met je leven. Wellicht wil je allerlei zaken in het vervolg anders aanpakken om te voorkomen dat je weer dezelfde fouten maakt of in een soortgelijke situatie terechtkomt. Dit kan er wel toe leiden dat je veel terughoudender bent als het gaat om persoonlijke betrekkingen en je kwetsbaar te maken door je gevoelens te laten zien. Misschien wel té, op het moment..
Door goede ideeën in de praktijk te brengen, en de beste te behouden krijg je een reëler kijk op andere mensen.
het is dan ook goed om wat terughoudender te zijn en je gulheid en welwillendheid niet te verspillen aan iedereen.
Je hebt de beste bedoelingen en wellicht zul je mensen aantrekken die je creativiteit weten te waarderen. Het kan best zo zijn dat je nog steeds wat bitter bent over een relatie die beëindigd is. Waarschijnlijk is die bitterheid niet helemaal terecht. Je krijgt nu wel de kans om je te ontplooien. Je moet wel strijden tegen starre en dogmatische omstandigheden, of wellicht een persoon. Een manier om die te winnen is overwegen waar je zelf moet volhouden en wat je moet laten gaan. Iets wat je toch niet kunt veranderen niet meer willen veranderen is ook winst, omdat je daar geen energie meer in hoeft te steken, tenslotte.
Een zekere gereserveerdheid is goed, het geeft je de beheersing over je leven terug omdat je je minder door omstandigheden dan wel door anderen laat bepalen.
Er zullen mannen genoeg op je pad komen, wees dus gerust wat selectief en cijfer jezelf vooral niet weg.
pi_147367890
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ok, hier is de uitleg dan.. Ik hoop dat het klopt. Want volgens de kaarten zou het best eens een mooi jaar voor je kunnen worden.
spannend :)
quote:
De wereld ligt voor je open, althans dat gevoel heb je.
niet echt
quote:
Je bent ook een beetje klaar met problemen uit het verleden en je begint met een schone lei.
dat klopt
quote:
Er moeten (definitieve) beslissingen worden genomen en knopen worden doorgehakt. Dat vergt enige moed en daadkracht.
klopt
quote:
Je bent vindingrijk als het gaat om het beste te maken van de gegeven omstandigheden. Dat is ook een positieve grondhouding. Allerlei dingen waarvan je niet zeker wist dat ze binnen je bereik lagen, lijken ineens mogelijk.
daar moet ik nog achter komen dan :)
quote:
Je moet natuurlijk wel geloven in jezelf. Het is ook tijd om je af te vragen of je op dezelfde voet verder wilt gaan met je leven. Wellicht wil je allerlei zaken in het vervolg anders aanpakken om te voorkomen dat je weer dezelfde fouten maakt of in een soortgelijke situatie terechtkomt. Dit kan er wel toe leiden dat je veel terughoudender bent als het gaat om persoonlijke betrekkingen en je kwetsbaar te maken door je gevoelens te laten zien. Misschien wel té, op het moment..
dat te terughoudender zijn klopt
quote:
Door goede ideeën in de praktijk te brengen, en de beste te behouden krijg je een reëler kijk op andere mensen.
het is dan ook goed om wat terughoudender te zijn en je gulheid en welwillendheid niet te verspillen aan iedereen.
die les heb ik inmiddels wel geleerd
quote:
Je hebt de beste bedoelingen en wellicht zul je mensen aantrekken die je creativiteit weten te waarderen. Het kan best zo zijn dat je nog steeds wat bitter bent over een relatie die beëindigd is.
klopt
quote:
Waarschijnlijk is die bitterheid niet helemaal terecht. Je krijgt nu wel de kans om je te ontplooien. Je moet wel strijden tegen starre en dogmatische omstandigheden, of wellicht een persoon. Een manier om die te winnen is overwegen waar je zelf moet volhouden en wat je moet laten gaan. Iets wat je toch niet kunt veranderen niet meer willen veranderen is ook winst, omdat je daar geen energie meer in hoeft te steken, tenslotte.
Een zekere gereserveerdheid is goed, het geeft je de beheersing over je leven terug omdat je je minder door omstandigheden dan wel door anderen laat bepalen.
Er zullen mannen genoeg op je pad komen, wees dus gerust wat selectief en cijfer jezelf vooral niet weg.
Ik zal proberen om hier later in 2015 feedback op te geen, bedankt! oO/
pi_147368808
Hoi E_O, Ik ben erg benieuwd. Zou je voor mij ook kaarten willen leggen?
pi_147387294
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:21 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

spannend :)

[..]

niet echt

[..]

dat klopt

[..]

klopt

[..]

daar moet ik nog achter komen dan :)

[..]

dat te terughoudender zijn klopt

[..]

die les heb ik inmiddels wel geleerd

[..]

klopt

[..]

Ik zal proberen om hier later in 2015 feedback op te geen, bedankt! oO/
Ik ben heel benieuwd hoe het met je zal gaan in het komende jaar. Ben ook benieuwd of het klopt.
Of de 'wereld aan je voeten' zal liggen zou idd een interpretatie kunnen zijn die niet helemaal klopt. 'De wereld' met al haar mogelijkheden is wel het thema van deze lezing iig.
Laat maar horen wat er gebeurt. Dat vind ik leuk :)
pi_147387813
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 19:46 schreef -Bushok het volgende:
Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de gang :)
pi_147388553
kan iemand misschien ook kaarten leggen voor mij?
my nights are for overthinking, my mornings are for oversleeping.
pi_147401920
quote:
11s.gif Op maandag 8 december 2014 13:22 schreef scarsandpoetry het volgende:
kan iemand misschien ook kaarten leggen voor mij?
Jij bent als eerstvolgende aan de beurt :P
pi_147425124
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 19:46 schreef -Bushok het volgende:
Hier is alvast de trekking. De uitleg volgt zsm.:

0: bekers 9
1: staven 5
2: het aas van pentakels
3: arcana 13 de dood/de koning van bekers, omgekeerd
5: bekers 7
6: de schildknaap van zwaarden, omgekeerd
7: staven 3, omgekeerd
9: de ridder van zwaarden
10: staven 4, omgekeerd

Bij kaart nr. 4 trok ik er per ongeluk twee. Ik heb die ook maar meegenomen in de trekking.
pi_147429768
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hier is alvast de trekking. De uitleg volgt zsm.:

0: bekers 9
1: staven 5
2: het aas van pentakels
3: arcana 13 de dood/de koning van bekers, omgekeerd
5: bekers 7
6: de schildknaap van zwaarden, omgekeerd
7: staven 3, omgekeerd
9: de ridder van zwaarden
10: staven 4, omgekeerd

Bij kaart nr. 4 trok ik er per ongeluk twee. Ik heb die ook maar meegenomen in de trekking.
Bedankt :) Ik ben erg benieuwd naar de uitleg. Nr 3 klinkt spannend :o (of het ligt aan mijn matige kennis van kaarten leggen :@ )
pi_147434188
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:07 schreef -Bushok het volgende:

[..]

Bedankt :) Ik ben erg benieuwd naar de uitleg. Nr 3 klinkt spannend :o (of het ligt aan mijn matige kennis van kaarten leggen :@ )
Het kan heel goed zijn dat ik er volledig naast zit, maar hier is dan de uitleg:

Je bent je aan het voorbereiden op een zekere geestelijke vernieuwing. Dat is ook het thema van deze lezing. Je zou vrij impulsief van karakter moeten zijn en in de basis op een aanstekelijke manier heel vrolijk. Misschien was je dat kwijtgeraakt, maar 'ineens' heb je het weer gevonden. Dat is niet heel verwonderlijk want je krijgt nieuwe kansen en je kunt de regie van je leven eindelijk in eigen hand nemen.
Je grondhouding is ingrijpend veranderd. Een hoop zaken hebben afgedaan, een nieuwe levensfase breekt aan.
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien is er iemand geweest - dierbare? naast familielid? Moeder? Geliefde? - die zich onder de schijn van opofferende liefde je heeft geclaimd en afhankelijk heeft willen maken, maar die nu van een voetstuk gevallen is. Het kan ook zijn dat je je bewust werd van een iets te consumptieve basishouding van jezelf en nu bewust wordt van tijd en verantwoordelijkheid. Beide interpretaties kunnen ook tegelijkertijd waar zijn, natuurlijk. Het is in ieder geval zaak om verlies, of een bepaalde situatie die niet prettig is, te accepteren. Zo word je een illusie armer, maar een ervaring rijker.
Je blijft wel zitten, voorlopig, met de brokken uit het verleden.
Het bewust worden en loslaten van allerlei zaken in je persoon die niet meer belangrijk zijn, geeft je een opgeruimd gevoel en een gevoel van welbevinden.
Kunnen accepteren wat onvermijdelijk is, is in dit geval hoopgevend. Ook al moet je nog een hoop dingen regelen.
Je durfde misschien nooit op te komen voor datgene wat je lief was. Inplaats daarvan was je onrustig en wispelturig. Het lijkt erop dat de oorzaak, of datgene dat dat triggerde in ieder geval goeddeels is verdwenen.
Het is nu tijd om de balans op te maken. Wat heb je fout gedaan, vroeger? Waar kon je wat aan doen? En wat wil je daaraan veranderen? Waar kon je niks aan doen en hoef je je dus ook niet verantwoordelijk of schuldig (meer) over te voelen?
Met je nieuwe levenservaring en inzicht voel je je strijdbaar. Het is zaak om ernaar te handelen. Dus ook om goed om te gaan met kritiek en niet te snel in de verdediging te schieten.
pi_147436129
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jij bent als eerstvolgende aan de beurt :P
ik kan niet wachten! haha ben echt benieuwd
my nights are for overthinking, my mornings are for oversleeping.
pi_147440128
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het kan heel goed zijn dat ik er volledig naast zit, maar hier is dan de uitleg:

Je bent je aan het voorbereiden op een zekere geestelijke vernieuwing. Dat is ook het thema van deze lezing. Je zou vrij impulsief van karakter moeten zijn en in de basis op een aanstekelijke manier heel vrolijk. Misschien was je dat kwijtgeraakt, maar 'ineens' heb je het weer gevonden. Dat is niet heel verwonderlijk want je krijgt nieuwe kansen en je kunt de regie van je leven eindelijk in eigen hand nemen.
Je grondhouding is ingrijpend veranderd. Een hoop zaken hebben afgedaan, een nieuwe levensfase breekt aan.
Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien is er iemand geweest - dierbare? naast familielid? Moeder? Geliefde? - die zich onder de schijn van opofferende liefde je heeft geclaimd en afhankelijk heeft willen maken, maar die nu van een voetstuk gevallen is. Het kan ook zijn dat je je bewust werd van een iets te consumptieve basishouding van jezelf en nu bewust wordt van tijd en verantwoordelijkheid. Beide interpretaties kunnen ook tegelijkertijd waar zijn, natuurlijk. Het is in ieder geval zaak om verlies, of een bepaalde situatie die niet prettig is, te accepteren. Zo word je een illusie armer, maar een ervaring rijker.
Je blijft wel zitten, voorlopig, met de brokken uit het verleden.
Het bewust worden en loslaten van allerlei zaken in je persoon die niet meer belangrijk zijn, geeft je een opgeruimd gevoel en een gevoel van welbevinden.
Kunnen accepteren wat onvermijdelijk is, is in dit geval hoopgevend. Ook al moet je nog een hoop dingen regelen.
Je durfde misschien nooit op te komen voor datgene wat je lief was. Inplaats daarvan was je onrustig en wispelturig. Het lijkt erop dat de oorzaak, of datgene dat dat triggerde in ieder geval goeddeels is verdwenen.
Het is nu tijd om de balans op te maken. Wat heb je fout gedaan, vroeger? Waar kon je wat aan doen? En wat wil je daaraan veranderen? Waar kon je niks aan doen en hoef je je dus ook niet verantwoordelijk of schuldig (meer) over te voelen?
Met je nieuwe levenservaring en inzicht voel je je strijdbaar. Het is zaak om ernaar te handelen. Dus ook om goed om te gaan met kritiek en niet te snel in de verdediging te schieten.
Dit spreekt mij op alle vlakken aan, ik heb het al 4 keer gelezen en ik ben er nog steeds ondersteboven van. Je zat er dus niet naast :@
Bedankt, je hebt geen idee hoeveel mij dit helpt nu.
pi_147448784
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:53 schreef scarsandpoetry het volgende:

[..]

ik kan niet wachten! haha ben echt benieuwd

0: arcana 4
1: arcana 13, de dood, omgekeerd
2: arcana 20, het oordeel, omgekeerd
3: de schildknaap van kelken, omgekeerd
4: arcana 5, de hierofant, omgekeerd
5: zwaarden 9, omgekeerd