abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139312928
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil ooit de gehele Beach Challenge nog eens doen. Toen, vroeger, in 1832, toen ik bij de reddingsbrigade werkte, bewaakten wij die wel eens, iig voor het zwemgedeelte, en waren we 'standby' voor ehbo. Dat leek toen zo onmogelijk en zwaar! Vooral dat hardloopgedeelte. Dus hopelijk een keer meedoen in de toekomst!
Hoe oud bent u?
pi_139313002
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 18:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja hoor! Heb je een PR?
Dat niet. Ik vrees dat ik de quota van mn studententijd niet meer zonder kleerscheuren haal.
pi_139313017
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil ooit de gehele Beach Challenge nog eens doen. Toen, vroeger, in 1832, toen ik bij de reddingsbrigade werkte, bewaakten wij die wel eens, iig voor het zwemgedeelte, en waren we 'standby' voor ehbo. Dat leek toen zo onmogelijk en zwaar! Vooral dat hardloopgedeelte. Dus hopelijk een keer meedoen in de toekomst!
Het hardloopgedeelte lijkt me nou juist het makkelijkst.

Ik heb 3 jaar geleden daar gelopen, en ook nog even staan kijken naar de triatlon. Maar er stond dat jaar een noordenwind, terwijl ze op zuidenwind rekenen, en dus naar het noorden zwemmen. De eerste lichting triatleten moest dus een paar honderd meter tegen de stroom in zwemmen.

Voor de tweede start hadden ze de zwemrichting omgedraaid. Toen moesten ze dus na het zwemmen een paar honderd meter teruglopen naar de fietsen, maar dat hadden ze er wel voor over.
pi_139313103
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:20 schreef Jero_nimo het volgende:
Gup, Pijll, Yuki, Spiritus, Voccar, Daywalk3r en alle anderen die ik nu vergeet heel goed gedaan! Mooie verhalen en weer nieuwe PR's gelopen! _O_ *O* Ben trots op jullie allemaal! ^O^

En Murmeli, komt wel goed hoor. Vandaag gewoon even lekker rustig aan. Brakheid is nooit fijn :P Ik ben in ieder geval blij dat ik niets heb gezopen gisteren :D

Want bij mij ging vanochtend om 5 uur de wekker. Om 6 uur zat ik in de auto, om op 7 uur in Beek-Ubbergen aan te komen. Alwaar ik begroet werd door Thomas Dunkerbeck en Ronnie Duinkerken. Twee ontzettende trailhelden waarvan Thomas zeker 1 van de beste trailers is in Nederland.
Ik was uitgenodigd om een trainingkje mee te lopen voor het hoogtemeterklassement, dat werden dus lekker heuveltjes pakken in Berg en Dal. Nou dat heb ik geweten ;). De eerste 2 rondjes heb ik nog een beetje bij Thomas kunnen aanklampen, maar heb hem toen echt moeten laten lopen, wat een beest is dat! Omdat ik de route toen alweer kwijt was heb ik op het rustpunt 2 klimmen gepakt en daarna een rondje omlaag om een weiland. Dit was ook goed te doen en niet te saai.
Na ongeveer 2.5 uur werd het wel heel zwaar voor mijn kuiten, dus toen ben ik maar iets meer rust gaan pakken en tussendoor in ieder geval geprobeerd om de 3 uur vol te houden. Toen nog even een stukje naar de auto terug gelopen via wat klimmetjes en daar even omgekleed.
Toen naar een hotelletje gelopen met de vrouw van Ronnie die zelf ook meeliep en ook trailt en daar gewacht op de toppers met een bak koffie. 2 uur later kwam Thomas eindelijk binnen, die 42.5km had gelopen met 3000+ hoogtemeters in 5 uur... :+ _O_ . Dat wordt dus nog erg veel trainen voor mij, maar het was wel ontzettend gaaf om met ze mee te lopen. Wel enorm nat trouwens, de hele training heeft het geregend.
Volgens Endomondo heb ik bijna 1900 hoogtemeters, maar Garmin, die het kaartje erbij pakt komt op 1216, waar ik al ontzettend blij mee ben. Erg toffe training! ^O^ Nu lekker een weekje rustig aan tot de Koning van Spanjetrail! :)

http://www.endomondo.com/workouts/330311288/2368823
Goed gelopen!
Mooie omgeving daar. (Mijn oude achtertuin O+)
  zondag 27 april 2014 @ 19:04:48 #55
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_139313170
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 18:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Neem de MTB route bij drakestein, die stoomt je wel klaar voor die trail. ^O^
eens checken ja :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  zondag 27 april 2014 @ 19:07:19 #56
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139313261
quote:
9s.gif Op zondag 27 april 2014 19:00 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dat niet. Ik vrees dat ik de quota van mn studententijd niet meer zonder kleerscheuren haal.
Haha, nee, ik ook niet.
Misschien krijg ik het wel weg, maar daarna heb ik dan een kater van een week.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_139313300
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 19:00 schreef pijll het volgende:

[..]

Het hardloopgedeelte lijkt me nou juist het makkelijkst.

Ik heb 3 jaar geleden daar gelopen, en ook nog even staan kijken naar de triatlon. Maar er stond dat jaar een noordenwind, terwijl ze op zuidenwind rekenen, en dus naar het noorden zwemmen. De eerste lichting triatleten moest dus een paar honderd meter tegen de stroom in zwemmen.

Voor de tweede start hadden ze de zwemrichting omgedraaid. Toen moesten ze dus na het zwemmen een paar honderd meter teruglopen naar de fietsen, maar dat hadden ze er wel voor over.
Inmiddels is het hardloopgedeelte ook een stuk makkelijker te behappen. Zwemmen (in zee O+ ) is niet zo'n probleem. Fietsen kan ik ook wel :+

Vroeger, echter, was hardlopen mijn nemesis.
Ja doei.
  zondag 27 april 2014 @ 19:14:42 #58
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_139313559
Ok mijn tweede HM, een jaar en een week nadat ik mijn eerste wedstrijd ooit liep. De 10k in Enschedee.

Vorig jaar was het een de hele dag volle zon maar nu zag ik op tv al dat het begon te miezeren bij de start van de marathon. Toen ik evenlater zelf weg wou rijden spoelde het hier en tijdens de rit uit de lucht, maar gelukkig was het in Enschede nog steeds aan het miezeren. Auto geparkeerd, kilometertje lopen voor mijn startnummer, kilometertje hardlopen terug om vast wat op te warmen en zo door de startvakken in. Ik had mijn virtual pacer van garmin ingesteld op 5.20/km zodat ik onder de 1.55 zou duiken.

Ik liep langs de ballon van 2.00 en blijkbaar miste ik 1.55 want ik stond ineens achter de pacers van 1.50. Nouja omdat het vorig jaar ook veel inhaalwerk was had ik zoiets van nou, dan halen ze mij maar in, dus lekker gestart op 1.50. Eigenlijk liep ik best lekker op 5.10/km ongeveer dus ik besloot om aan te kijken of dat een tempo zou zijn wat ik vol zou kunnen houden.

Dus ik lekker lopen, mensen inhalen, drinken pakken enz enz. Bij de momenten dat het heuvelop ging merkte ik dat ik best veel energie van mezelf aan het vragen was maar ik liet me er niet van weerhouden om dom door te stomen. Dan maar aan het eind helemaal kapot. Na 13km begon ik te merken dat het zwaarder werd dus heb ik vanaf toen waar ik energiedrank en bananen zag dit allemaal maar gepakt. Ook rond die tijd even de een boom wat extra vocht gegeven. Bij kilometer 17/18 zat ik er he-le-maal doorheen en was het na even een paar meter lopen echt flink werken om een tempo te blijven houden om bij de finish te komen maar dit is uiteindelijk toch nog met een redelijke pace gelukt. Volgens de site gefinisht in 1:50:39, echter gaf mijn garmin al iets eerder de 21.1km aan waar ik 1.49.nogiets op mijn horloge zag.

Statistieken komen nog. Garmin zit half in een update enzo vast dus ik krijg mijn loopje nog niet echt geupload.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 27 april 2014 @ 19:16:02 #59
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139313608
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:14 schreef Daywalk3r het volgende:
Ok mijn tweede HM, een jaar en een week nadat ik mijn eerste wedstrijd ooit liep. De 10k in Enschedee.

Vorig jaar was het een de hele dag volle zon maar nu zag ik op tv al dat het begon te miezeren bij de start van de marathon. Toen ik evenlater zelf weg wou rijden spoelde het hier en tijdens de rit uit de lucht, maar gelukkig was het in Enschede nog steeds aan het miezeren. Auto geparkeerd, kilometertje lopen voor mijn startnummer, kilometertje hardlopen terug om vast wat op te warmen en zo door de startvakken in. Ik had mijn virtual pacer van garmin ingesteld op 5.20/km zodat ik onder de 1.55 zou duiken.

Ik liep langs de ballon van 2.00 en blijkbaar miste ik 1.55 want ik stond ineens achter de pacers van 1.50. Nouja omdat het vorig jaar ook veel inhaalwerk was had ik zoiets van nou, dan halen ze mij maar in, dus lekker gestart op 1.50. Eigenlijk liep ik best lekker op 5.10/km ongeveer dus ik besloot om aan te kijken of dat een tempo zou zijn wat ik vol zou kunnen houden.

Dus ik lekker lopen, mensen inhalen, drinken pakken enz enz. Bij de momenten dat het heuvelop ging merkte ik dat ik best veel energie van mezelf aan het vragen was maar ik liet me er niet van weerhouden om dom door te stomen. Dan maar aan het eind helemaal kapot. Na 13km begon ik te merken dat het zwaarder werd dus heb ik vanaf toen waar ik energiedrank en bananen zag dit allemaal maar gepakt. Ook rond die tijd even de een boom wat extra vocht gegeven. Bij kilometer 17/18 zat ik er he-le-maal doorheen en was het na even een paar meter lopen echt flink werken om een tempo te blijven houden om bij de finish te komen maar dit is uiteindelijk toch nog met een redelijke pace gelukt. Volgens de site gefinisht in 1:50:39, echter gaf mijn garmin al iets eerder de 21.1km aan waar ik 1.49.nogiets op mijn horloge zag.

Statistieken komen nog. Garmin zit half in een update enzo vast dus ik krijg mijn loopje nog niet echt geupload.
Gefeliciteerd! ^O^
F means you're fucked
  zondag 27 april 2014 @ 19:18:38 #60
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_139313686
quote:

Zo dan! Knap volgehouden als je er al helemaal doorheen zat O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_139313702
quote:

Lekker gelopen hoor, knap dat je door omstandigheden gewoon achter een snellere pacer ben gaan lopen
*O*

Maar 21.1 op de Garmin telt niet he als PR :P
Het gaat om de tijd bij de finish.
pi_139313778
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 19:19 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Lekker gelopen hoor, knap dat je door omstandigheden gewoon achter een snellere pacer ben gaan lopen
*O*

Bij gecertificeerde loopjes lijkt me dat ook ja. En Enschede lijkt me wel gecertificeerd.
Maar je mag het natuurlijk zelf weten ;)
Maar sowieso een enorm mooie prestatie! Toptijd! *O*
  zondag 27 april 2014 @ 19:26:04 #63
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_139313962
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 19:19 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

*O*

Garmin gaf 21.24 ofzo aan. Dus ik ga gewoon van mijn nieuwe garmin pr's uit :P (als dat stomme apparaat even mee gaat werken)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_139313966
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 19:04 schreef Jumparound het volgende:

[..]

eens checken ja :)
http://connect.garmin.com/activity/484133774 ^O^
pi_139314024
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 19:21 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Bij gecertificeerde loopjes lijkt me dat ook ja. En Enschede lijkt me wel gecertificeerd.
Maar je mag het natuurlijk zelf weten ;)
Maar sowieso een enorm mooie prestatie! Toptijd! *O*
Tja, ik hou altijd de finishtijd aan. Zo heb ik mijn officieuze pr op de 15 en 10 km bij respectievelijk een halve marathon en 12 km gelopen. Dat is dan jammer, maar dat is geen pr :P
  zondag 27 april 2014 @ 19:28:18 #66
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_139314067
Heette dat niet de wet van pijll?

Maar mooi hoor, dw! _O_
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  zondag 27 april 2014 @ 19:29:53 #67
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_139314143
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 19:27 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Tja, ik hou altijd de finishtijd aan. Zo heb ik mijn officieuze pr op de 15 en 10 km bij respectievelijk een halve marathon en 12 km gelopen. Dat is dan jammer, maar dat is geen pr :P
Vooruit. 1.50.39 dan maar. Ik had rond de 1.55 in mijn hoofd dus ik vind het allang goed O+ O+
pi_139314176
Mooie tijd DW! ^O^
Jero, je zat inderdaad in N70 gebied. Een prachtige omgeving om helemaal naar de klote te gaan.

Stipstreep heeft zich uit de auto laten zetten om de laatste kilometers naar huis te rennen. De bedoeling was St.Jansberg. Eenmaal uit de auto het plan aangepast want in verte lokte het Reichswald. Wellicht onverstandig, want geen lunch gehad en eind van de middag en net twee-en-een-half uur in het zwembad gelegen, maar de lokroep was te sterk.

Met de karakteristieke betonnen grenspalen aan de rand. Pad is .nl, bos is .de.

Reichswald door en weer terug Nederland in, via een prachtig stuk gras (gespoilerd voor Hats).

SPOILER: gras!!!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsnog de St.Jansberg over. Daarna werden de benen zwaar, maar gelukkig was er licht aan het eind van de bostunnel.

De laatste 8km waren gelukkig enigzins vlak met netto zelfs een daling. Al met al een heerlijk begin van mijn voorgenomen post-schouderblessureherstart. Mede dankzij deze trail heb ik afgelopen week meer kilometers gemaakt dan de 5 weken hiervoor bij elkaar. Het voelt goed!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2014 19:38:10 ]
pi_139314199
quote:
Oef,daar zitten een paar frustrerende lussen in.
pi_139314203
Superprestatie DW! *O*
Ja doei.
pi_139314226
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:29 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Vooruit. 1.50.39 dan maar. Ik had rond de 1.55 in mijn hoofd dus ik vind het allang goed O+ O+
Die sub 1:50 komt vanzelf :)
pi_139314502
Goed gedaan DW! Knap hoor!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_139314528
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 19:30 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Oef,daar zitten een paar frustrerende lussen in.
Daar merk je helemaal niks van, je ziet alleen maar bomen en bos om je heen. Je hebt echt geen flauw idee dat je af en toe langs een vorig stuk pad gaat
pi_139314562
Netjes DW!

Jero, gaaf om met die bekende mannen te lopen! Bizar hoe hard, lang, ver, hoog die gasten gaan als ze jou er af lopen.

Vanmorgen ook weet eens het bos ik gedoken. Ging erg lekker. Ik knalde de heuvels op alsof ze er niet waren. Goeie opwarmer voor de KVS van volgende week. Wel wat last van m'n onderrug, straalt wat uit naar m'n linkerbeen. Even rustig aan doen deze week.
pi_139314588
Daywalker. ^O^ *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')