Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Nieuwe sloffen zijn goedgekeurd Ze moeten nog wel een beetje meer worden ingelopen, maar ik denk dat ik hiermee wel weer lekker m'n duurloopjes kan gaan lopen.
Ik wist nog niet helemaal hoe ver ik ging lopen vanmorgen, omdat ik niet wist hoeveel last ik van m'n schoenen zou krijgen. Nog wel wat "last" van m'n voorvoeten tijdens het lopen, maar uiteindelijk gestopt vanwege vochttekort. Normaal had ik nog wel wat verder kunnen lopen, maar door de hoeveelheid alcohol die ik gisteren naar binnen heb gepompt, en doordat ik vanmiddag ook nog e.e.a. aan alcohol naar binnen moet pompen, was het denk ik het verstandigst om te stoppen. Wel weer een lekker ontspannen 9.1km op de teller zo.
48+ = minimaal 48% vet in de droge stof van de kaas. Omdat oude kaas langer heeft gerijpt, is er meer vocht uit en heeft het dus verhoudingsgewijs meer droge stof dan jonge(re) kaas. Meer droge stof = meer vet.
Op zaterdag 26 april 2014 12:07 schreef hatsaflats het volgende: Nieuwe sloffen zijn goedgekeurd Ze moeten nog wel een beetje meer worden ingelopen, maar ik denk dat ik hiermee wel weer lekker m'n duurloopjes kan gaan lopen.
Ik wist nog niet helemaal hoe ver ik ging lopen vanmorgen, omdat ik niet wist hoeveel last ik van m'n schoenen zou krijgen. Nog wel wat "last" van m'n voorvoeten tijdens het lopen, maar uiteindelijk gestopt vanwege vochttekort. Normaal had ik nog wel wat verder kunnen lopen, maar door de hoeveelheid alcohol die ik gisteren naar binnen heb gepompt, en doordat ik vanmiddag ook nog e.e.a. aan alcohol naar binnen moet pompen, was het denk ik het verstandigst om te stoppen. Wel weer een lekker ontspannen 9.1km op de teller zo.
Adistar boost heb je he? Mooi!! En goed om te lezen dat ze lekker lopen!
@ RD inderdaad 3 liter. ik verwacht er dan ook een uurtje of vier over te doen. En ik drink nogal veel.
Nog even terugkomend op de slappe cola, het was in dit geval half cola half water met een snufje zout. ik kon het nu mooi uittesten hoe mijn lichaam het verwerkt op hogere snelheden.
Op zaterdag 26 april 2014 11:32 schreef mosselmossel het volgende: Cola bevat veel koolhydraten en die heb je nodig bij het hardlopen, want je verbrandt grofweg vet en koolhydraten bij lange duurlopen. Verdun je cola met water (gewoon 50/50), dan wordt het isotoon, waardoor het snel wordt opgenomen. Doe je er nog een snufje zout bij, dan vult dat je natrium aan, die je uitzweet, waardoor je minder snel verzuurt. En natuurlijk werken suiker en cafeïne opwekkend.
Ziehier, slappe cola, goedkope sportdrank dus
En ik denk dat ik na 35 kilometer ook wel gewoon een glas cola kan waarderen ja
Tijdens de Tour de France drinken ze niet voor niks, tijdens het rijden, kleine blikjes cola
En fixeer je niet op het aantal kilo's. Gogo loopt nu dik een jaar hard en is geen kilo afgevallen, maar er zijn me potverdorie een hoop centimeters vanaf!!!
True. Ken genoeg mensen die van 65+ kg naar 55 kg zijn gegaan, maar er VEEL beter bij staan. Minder vet, meer spieren. Spiermassa weegt immers meer dan vet
Tijdens de Tour de France drinken ze niet voor niks, tijdens het rijden, kleine blikjes cola
[..]
True. Ken genoeg mensen die van 65+ kg naar 55 kg zijn gegaan, maar er VEEL beter bij staan. Minder vet, meer spieren. Spiermassa weegt immers meer dan vet
Dus 10+ kg afgevallen, maar eruit zien alsof je er 15-20 kwijt bent? Ik ken weinig mensen die er gezond uitzien bij 55kg... Tenzij ze 1,65m zijn.
Dus 10+ kg afgevallen, maar eruit zien alsof je er 15-20 kwijt bent? Ik ken weinig mensen die er gezond uitzien bij 55kg... Tenzij ze 1,65m zijn.
Ik bedoelde andersom. Van best wel "rond" op 55kg en dan super dun zijn terwijl ze 5-10kg aangekomen zijn. Zo uit m`n hoofd. Ik zal eens een vergelijkingsfoto opzoeken, maar staat tussen de andere 100 Instagram foto's
Wat gebruiken jullie om met dit weer de afstand, tijd en dergelijke bij te houden? In de koudere periodes heb ik een lange broek met achterzak waar mijn telefoon in past. Nu in de zomermaanden een kortere waar deze niet in past.
Zit te denken aan een horloge, maar telefoon vind ik wel fijn. Ook voor het geval er iets gebeurd onderweg.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Op zaterdag 26 april 2014 12:53 schreef Happel het volgende: Wat gebruiken jullie om met dit weer de afstand, tijd en dergelijke bij te houden? In de koudere periodes heb ik een lange broek met achterzak waar mijn telefoon in past. Nu in de zomermaanden een kortere waar deze niet in past.
Zit te denken aan een horloge, maar telefoon vind ik wel fijn. Ook voor het geval er iets gebeurd onderweg.
Op zaterdag 26 april 2014 12:53 schreef Happel het volgende: Wat gebruiken jullie om met dit weer de afstand, tijd en dergelijke bij te houden? In de koudere periodes heb ik een lange broek met achterzak waar mijn telefoon in past. Nu in de zomermaanden een kortere waar deze niet in past.
Gps klokje. Kleine telefoon die gewoon in mijn hardlooptightzakje past. Grotere telefoon zou eventueel gewoon in een armband of in de immer geprezen spibelt kunnen.
Gisteren is mijn extra paar schoenen binnen gekomen. Exact hetzelfde type als die ik al had, maar dan niet van yakleer maar van een mesh-achtig materiaal. Uitgevoerd in een kleur die nog het meest weg heeft van de kleur van kringloop-wcpapier.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ik hiermee ook de enige hardloper ben die maar liefst 2 paar Ecco's bezit (kom maar op met die sponsordeal!) want ik zie er verder nooit iemand mee lopen. Geen idee waarom trouwens, want ze zitten heerlijk. Ze zijn waarschijnlijk wat minder hip (kennelijk ook heel belangrijk) maar dat boeit me eigenlijk niks.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Op zaterdag 26 april 2014 13:11 schreef Guppyfriend het volgende: Wat zijn er weinig mensen bij de Huissense stratenloop ernstig risico op laatste worden dit
Op zaterdag 26 april 2014 13:11 schreef Guppyfriend het volgende: Wat zijn er weinig mensen bij de Huissense stratenloop ernstig risico op laatste worden dit
/bang
Been there, done that. Het is minder erg dan je denkt.
Gps klokje. Kleine telefoon die gewoon in mijn hardlooptightzakje past. Grotere telefoon zou eventueel gewoon in een armband of in de immer geprezen spibelt kunnen.
Die spibelt ziet er handig uit. Dank je.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Mijn pa kwam even langs om de badkamer aan gruzelementen te hakken (lekkage ín de muur ). Intussen schoot het weer eens in mijn rug, met een fijne uitstraling naar linkerbeen Afijn, tijd om te bewegen!
Dat was een lekkere trailrun, gezellig met streamnl 25 km door de bossen en over de hei. Met hertje, heel veel luide vogels en weinig mensen.
Volgende keer in mijn "achtertuin"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu eentje (of meer) pakken op onze koning
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op zaterdag 26 april 2014 13:58 schreef Guard het volgende: Dat was een lekkere trailrun, gezellig met streamnl 25 km door de bossen en over de hei. Met hertje, heel veel luide vogels en weinig mensen.
Volgende keer in mijn "achtertuin"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu eentje (of meer) pakken op onze koning
Op zaterdag 26 april 2014 14:52 schreef sylvesterrr het volgende: Ik ging vanochtend serieus op zoek naar mijn oranje shirt! Mijn start to run-shirt vind ik prettiger.
Op de website van de Koningsloop (morgen in Zwolle) vragen ze of je in oranje wil komen lopen. Tenzij je republikein bent, dan mag je ook in het wit komen.
Met dan een foto ernaast van WA van Buren in de marathon van NY, in wit shirt.
Phoe, plotselinge stress opstoot. Voor de ten miles morgen loopt mijn vriendin (voor de mensen die het gemist hebben, haar vader is enkele weken geleden heel onverwacht overleden) toch niet mee. Met als gevolg dat ik geen reden heb om rustig te hobbelen maar toch echt mijn best moet gaan doen... Maandag wel nog 18+ km gelopen, maar we gaan ervoor, ik mik op een tijd van 1:30, initieel had ik wat sneller gewild maar denk niet dat dat er al in zit...
En nog twijfel over welke schoenen, mijn Kinvara's (waar ik tegenwoordig al mijn LDL noodgedwongen op loop) of mijn nog minimalistischere Inov8 met 3mm drop, waar ik max 10-12 km op gelopen heb maar zonder problemen. Vandaag wel een nieuwe duurloopschoen gaan aankopen, joepie!
Op zaterdag 26 april 2014 16:38 schreef Sjaapje het volgende: Phoe, plotselinge stress opstoot. Voor de ten miles morgen loopt mijn vriendin (voor de mensen die het gemist hebben, haar vader is enkele weken geleden heel onverwacht overleden) toch niet mee. Met als gevolg dat ik geen reden heb om rustig te hobbelen maar toch echt mijn best moet gaan doen... Maandag wel nog 18+ km gelopen, maar we gaan ervoor, ik mik op een tijd van 1:30, initieel had ik wat sneller gewild maar denk niet dat dat er al in zit...
En nog twijfel over welke schoenen, mijn Kinvara's (waar ik tegenwoordig al mijn LDL noodgedwongen op loop) of mijn nog minimalistischere Inov8 met 3mm drop, waar ik max 10-12 km op gelopen heb maar zonder problemen. Vandaag wel een nieuwe duurloopschoen gaan aankopen, joepie!
duurlopen kunnen ook prima op kinvara's als je daar aan gewend bent lijkt mij.