Hij gaf eigenlijk aan dat alle partijen uiteindelijk de verliezer zijn. Behalve een deel van het bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:03 schreef El_Matador het volgende:
@Dven; "Dan zit Farage ernaast...", dus je hebt het filmpje niet eens gezien, je begrijpt mijn punt niet en je geeft met je laatste post in het vorige deel Farage juist gelijk.
Mwah, voor het deel dat lobbygroepen kan inschakelen wel. De kleine ondernemers lijden juist onder de vele regeldruk uit Straatsbrussel en vooral die ridicule carbon tax is een probleem.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:04 schreef Globali het volgende:
Voor het Nederlandse bedrijfsleven werkt het wel natuurlijk.
Hij verkondigt gewoon heel simpel een VVD onzin verhaal. En Wientjes komt nooit op voor de normale arbeider. Ik ben geen Marokkaan trouwens. Niet dat het iets uitmaakt.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, voor het deel dat lobbygroepen kan inschakelen wel. De kleine ondernemers lijden juist onder de vele regeldruk uit Straatsbrussel en vooral die ridicule carbon tax is een probleem.
Oke. Je hebt het Nederlanderschap cadeau gekregen omdat je vader vanuit het buitenland deze kant op is gekomen samen met tienduizenden anderen die nu allemaal banen bezet houden die echte Nederlanders nu heel goed zouden kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 08:58 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ben geen buitenlander. Daar ga je al mis.
Dat had je ook kunnen bereiken met wat hulp en niet laten toetreden.
Filmpje inderdaad niet gezien daar ik hem hier niet kan openen dus ik moest afgaan op wat ik in jouw post terugzagquote:Op zaterdag 26 april 2014 09:03 schreef El_Matador het volgende:
@Dven; "Dan zit Farage ernaast...", dus je hebt het filmpje niet eens gezien, je begrijpt mijn punt niet en je geeft met je laatste post in het vorige deel Farage juist gelijk.
Zoals gezegd. Je bent een erg simpel figuur. Hoe kom je erbij dat ik welke vorm dan ook niet Nederlandse ouders, grootouders of overgrootouders zou hebben? En wat zou dat uitmaken?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Je hebt het Nederlanderschap cadeau gekregen omdat je vader vanuit het buitenland deze kant op is gekomen samen met tienduizenden anderen die nu allemaal banen bezet houden die echte Nederlanders nu heel goed zouden kunnen gebruiken.
Het blijft ironisch.
En waarom is Hulp dan anders dan toetreding? De toetreding gaat gepaard met Hulp opdat de EU er als geheel sterker van wordt en alle landen zo snel mogelijk op een hoog welvaartsniveau zitten zodat je samen een sterk blok vormt.
Maar nogmaals, de feiten liggen er gewoon hoor. De EU kost 1% van het BNP en het geeft 6 tot 8% extra.
Ik neem aan dat ook jij de winst uit kan tellen.
Oke, dan schijnbaar onderdeel van de 1% die geen Marokkaan is maar wel op Marokko.nl zat. Excuses voor mijn aanname.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:06 schreef Globali het volgende:
[..]
Hij verkondigt gewoon heel simpel een VVD onzin verhaal. En Wientjes komt nooit op voor de normale arbeider. Ik ben geen Marokkaan trouwens. Niet dat het iets uitmaakt.
Die economische steun is er nu toch dus wat is nu je gehele punt ?!?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:09 schreef Globali het volgende:
[..]
Zoals gezegd. Je bent een erg simpel figuur. Hoe kom je erbij dat ik welke vorm dan ook niet Nederlandse ouders, grootouders of overgrootouders zou hebben? En wat zou dat uitmaken?
Je kan landen economisch steunen en er dan zaken mee doen. ooit van gehoord? Of denk je dat bedrijven over het algemeen ook investeren in kansloze bedrijfjes en later gaan roepen dat het wel iets opleverde?
Je roept duidelijk wel vaker domme dingen. Maar leg eens uit wat het uitgemaakt zou hebben als ik wél een Nederlandse Marokkaan was geweest? Dan had ik mijn mond moeten houden? Je bent een soort mix van pvvér en vvd'er volgens mij. Oogjes dicht voor het normale volk.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke, dan schijnbaar onderdeel van de 1% die geen Marokkaan is maar wel op Marokko.nl zat. Excuses voor mijn aanname.
Ik ben het er zeker mee eens dat de huidige opzet van de EU niet de meest ideale is. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, voor het deel dat lobbygroepen kan inschakelen wel. De kleine ondernemers lijden juist onder de vele regeldruk uit Straatsbrussel en vooral die ridicule carbon tax is een probleem.
Ja. En omdat men bij de EU hoort gaat dat te ver. Men kan geen kant meer op.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Die economische steun is er nu toch dus wat is nu je gehele punt ?!?
1% van het BNP? Je vergeet even voor het gemak het geld wat naar de PIIGS-landen is gegaan, het rente-beleid van de ECB wat onze pensioenfondsen veel geld kost, de mega-garanties die we hebben moeten geven voor het ESM..garanties die ieder moment ook echt geld kunnen gaan kosten. Dan heb ik niet eens over de arbeidsmigratie.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Je hebt het Nederlanderschap cadeau gekregen omdat je vader vanuit het buitenland deze kant op is gekomen samen met tienduizenden anderen die nu allemaal banen bezet houden die echte Nederlanders nu heel goed zouden kunnen gebruiken.
Het blijft ironisch.
En waarom is Hulp dan anders dan toetreding? De toetreding gaat gepaard met Hulp opdat de EU er als geheel sterker van wordt en alle landen zo snel mogelijk op een hoog welvaartsniveau zitten zodat je samen een sterk blok vormt.
Maar nogmaals, de feiten liggen er gewoon hoor. De EU kost 1% van het BNP en het geeft 6 tot 8% extra.
Ik neem aan dat ook jij de winst uit kan tellen.
Die ironie heb ik je al 2 keer eerder uitgelegd, ik weiger het om een derde keer te doen. Je kan het teruglezen hoor, het staat weergeven naast opmerking dat het ook ironisch is dat je zelf tegen argumenta ad hominem bent maar vervolgens andere mensen wel simpel noemt en beticht van het zijn van een mix tussen pvv'ers en vvd'er. Je legt het echt op alle fronten af nu. Zo enorm grappig ditquote:Op zaterdag 26 april 2014 09:11 schreef Globali het volgende:
[..]
Je roept duidelijk wel vaker domme dingen. Maar leg eens uit wat het uitgemaakt zou hebben als ik wél een Nederlandse Marokkaan was geweest? Dan had ik mijn mond moeten houden? Je bent een soort mix van pvvér en vvd'er volgens mij. Oogjes dicht voor het normale volk.
Juist.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben het er zeker mee eens dat de huidige opzet van de EU niet de meest ideale is. Laat dat duidelijk zijn.
Het was niet ironisch bedoelt. Dat maak je er nu van omdat je je niet kan redden uit de situatie. Jij vindt dat als ik een Nederlandse Marokkaan was geweest ik mijn mond moet houden. Daarom liet ik je ook even doorpraten. Ik noem je simpel omdat je zo denkt. Op dat gebied denk je dus als een pvv 'er.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Die ironie heb ik je al 2 keer eerder uitgelegd, ik weiger het om een derde keer te doen. Je kan het teruglezen hoor, het staat weergeven naast opmerking dat het ook ironisch is dat je zelf tegen argumenta ad hominem bent maar vervolgens andere mensen wel simpel noemt. Zo enorm grappig dit
Het ging hem in eerste instantie om die bijdrage.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
1% van het BNP? Je vergeet even voor het gemak het geld wat naar de PIIGS-landen is gegaan, het rente-beleid van de ECB wat onze pensioenfondsen veel geld kost, de mega-garanties die we hebben moeten geven voor het ESM..garanties die ieder moment ook echt geld kunnen gaan kosten. Dan heb ik niet eens over de arbeidsmigratie.
Het is wel wat ingewikkelder dan alleen naar de jaarlijkse eu-bijdrage te gaan kijken.
Aantal vacatures op de EUwebsite: VK 1075 (exact getal heb ik ook ff niet) en Bulgarije...quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Filmpje inderdaad niet gezien daar ik hem hier niet kan openen dus ik moest afgaan op wat ik in jouw post terugzag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat geeft de scheve verhouding afdoende aan, lijkt me. En het onderschrijft wat je zegt over mensen die juist wegtrekken en juist niet en masse de nieuwe open grens naar Bulgarije oversteken om daar een mooie uitdagende baan te vinden.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het er nu uitstappen is ook geen goed idee. Men had bepaalde landen gewoon niet zo makkelijk moeten toelaten. Een bedrijf koopt ook niet snel kansloze bedrijfjes op.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Juist.
Echter dat het alternatief van ui de EU of Euro stappen nog stukken beroerder is, is ook overduidelijk. Best sneu daarom dat die anti-EU kliek totaal niet vatbaar is voor enig argument wat niet direct in hun straatje ligt...
En jij probeert nu mogelijke incidentele kosten af te zetten tegen structurele opbrengsten. Dat kan natuurlijk maar probeer dan wel die vergelijking redelijk zuiver te maken. Nu is het vooral retoriek.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
1% van het BNP? Je vergeet even voor het gemak het geld wat naar de PIIGS-landen is gegaan, het rente-beleid van de ECB wat onze pensioenfondsen veel geld kost, de mega-garanties die we hebben moeten geven voor het ESM..garanties die ieder moment ook echt geld kunnen gaan kosten. Dan heb ik niet eens over de arbeidsmigratie.
Het is wel wat ingewikkelder dan alleen naar de jaarlijkse eu-bijdrage te gaan kijken.
Maak nu niet nog meer een karikatuur van jezelf. Ik noemde het in de eerste plaats al ironisch. Hoe durf je dan nog te zeggen dat ik het niet ironisch bedoelde?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Het was niet ironisch bedoelt. Dat maak je er nu van omdat je je niet kan redden uit de situatie. Jij vindt dat als ik een Nederlandse Marokkaan was geweest ik mijn mond moet houden. Daarom liet ik je ook even doorpraten. Ik noem je simpel omdat je zo denkt. Op dat gebied denk je dus als een pvv 'er.
quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aantal vacatures op de EUwebsite: VK 1075 (exact getal heb ik ook ff niet) en Bulgarije...Tja de vrije markt, en dus ook de vrije arbeidsmarkt binnen Europa is wat eng voor de minder bedeelden...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat geeft de scheve verhouding afdoende aan, lijkt me. En het onderschrijft wat je zegt over mensen die juist wegtrekken en juist niet en masse de nieuwe open grens naar Bulgarije oversteken om daar een mooie uitdagende baan te vinden.
Prima, valt iets voor te zeggen. Maar dat is niet de lijn van het grootste deel van de anti-Europa kliek hier. Die zien grote voordelen in desintegratie. Alleen weet men dat helaas nooit te onderbouwen...quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:16 schreef Globali het volgende:
[..]
Het er nu uitstappen is ook geen goed idee. Men had bepaalde landen gewoon niet zo makkelijk moeten toelaten. Een bedrijf koopt ook niet snel kansloze bedrijfjes op.
Rentebeleid van de ECB, kosten van arbeidsmigratie, het verlies van soevereiniteit(lastig uit te drukken in geld maar toch), overlast en de vele nadelen van open grenzen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En jij probeert nu mogelijke incidentele kosten af te zetten tegen structurele opbrengsten. Dat kan natuurlijk maar probeer dan wel die vergelijking redelijk zuiver te maken. Nu is het vooral retoriek.
quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aantal vacatures op de EUwebsite: VK 1075 (exact getal heb ik ook ff niet) en Bulgarije...De grootste influx van Bulgaren heeft zich allang voorgedaan hoor, maak je daar vooral geen zorgen over. Overigens zijn er wel degelijk veel buitenlanders die naar Bulgarije trekken hoor. Hier in de stad zijn er in de afgelopen 3 jaar zo'n 200 Nederlanders engels mannen Amerikanen en Duitsers komen wonen. En dat op nog geen 70.000 inwoners.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat geeft de scheve verhouding afdoende aan, lijkt me. En het onderschrijft wat je zegt over mensen die juist wegtrekken en juist niet en masse de nieuwe open grens naar Bulgarije oversteken om daar een mooie uitdagende baan te vinden."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Een gedeelde arbeidsmarkt levert juist geld op. En zo ligt er wel meer genuanceerd. Maar de berekening voor de baten draaien om wat de interne markt aan extra economische groei oplevert en dat is zeer aanzienlijk.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Rentebeleid van de ECB, kosten van arbeidsmigratie, het verlies van soevereiniteit(lastig uit te drukken in geld maar toch), overlast en de vele nadelen van open grenzen.
Allemaal structureel. Maargoed, een zuivere vergelijking is niet te maken. Waar is die 6% extra groei eigenlijk op gebaseerd? Vast een vergelijking tussen de EU in haar huidige staat ten opzichte van geen enkele samenwerking tussen landen.
Een interne markt met alleen ontwikkelde landen had ons net bijna net zoveel opgeleverd. Zoals voor 2004.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een gedeelde arbeidsmarkt levert juist geld op. En zo ligt er wel meer genuanceerd. Maar de berekening voor de baten draaien om wat de interne markt aan extra economische groei oplevert en dat is zeer aanzienlijk.
Maar alleen voor aandeelhouders en CEO's. De gemiddelde burger betaald de kosten en de lager opgeleiden worden verdrongen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een gedeelde arbeidsmarkt levert juist geld op.
Wat je aangaf is dat het ironisch zou zijn dat ik als buitenlander commentaar heb. Niets meer en niets minder. En daarna haal je het verschillende keren aan......quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Maak nu niet nog meer een karikatuur van jezelf. Ik noemde het in de eerste plaats al ironisch. Hoe durf je dan nog te zeggen dat ik het niet ironisch bedoelde?wanneer jij een Marokkaan bent dan mag jij van mij gewoon nog je mening ventileren hoor. Turk Griek of Marokkaan, ik kan er niet van wakker liggen. Maar ga dan niet zeiken over het gegeven dat ik het grappig vind wanneer zij aangeven dat buitenlanders hun baan inpikken.
quote:
Als je 2x verder klikt kan je genieten van een hele serie verhalen over het succes van "Europa"quote:'Beetje dimmen', wil Volkskrantverslaggever Jan Tromp zowel Brussel als de lidstaten toeroepen na zes maanden ronddolen in de Europese coulissen. 'Zichtbaar drama ontbreekt in het Brusselse theater. Het systeem is nu eenmaal ondoorgrondelijk uit noodzaak.' Hier de laatste aflevering van Tromps rapportages uit Brussel.
Wij als Nederland profiteren daar natuurlijk juist wel van als handelsland put sang!quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een interne markt met alleen ontwikkelde landen had ons net bijna net zoveel opgeleverd. Zoals voor 2004.
Maar helaas krijgen we er steeds meer brekebeentjes als Bulgarije en Roemenië bij. Je maakt mij niet wijs dat we daar van profiteren.
Een gedeelde arbeidsmarkt heeft trouwens altijd winnaars en verliezers. Er zijn maar een beperkt aantal banen.
Nonsensquote:Op zaterdag 26 april 2014 09:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar alleen voor aandeelhouders en CEO's. De gemiddelde burger betaald de kosten en de lager opgeleiden worden verdrongen.
Dat is toch het enige alternatief dat wordt afgedwongen?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Juist.
Echter dat het alternatief van ui de EU of Euro stappen nog stukken beroerder is
Je kan gewoon bepaalde landen helpen economisch beter te worden en dan daar mee gaan handelen. Je hoeft hen geen deel van de EU te maken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wij als Nederland profiteren daar natuurlijk juist wel van als handelsland put sang!
Dat je dat gegeven niet wilt zien kan ik verder weinig aan doen...
Je hebt een beetje door waarom mensen jou als trol en niet als inhoudelijke bijdrager zien?quote:
Wat ik aangaf is dat ik het inderdaad grappig vind wanneer een Marokkaan zegt dat hij geen andere landen bij de EU wil omdat die mensen zijn baan in kunnen pikken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Wat je aangaf is dat het ironisch zou zijn dat ik als buitenlander commentaar heb. Niets meer en niets minder. En daarna haal je het verschillende keren aan......
Blijf er vooral kansloos op doorhameren maar ik neem aan dat iedereen met meer verstand dan dat van een pelpinda er de ironie van inziet.quote:Oh we zijn op het niveau 'they took our jobs' terecht gekomenwel weer grappig om dat te horen van een Marokkaan maar dat geheel ter zijde.
Waarom snap je niet dat handel met een interne markt veel interessanter is?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:40 schreef Globali het volgende:
[..]
Je kan gewoon bepaalde landen helpen economisch beter te worden en dan daar mee gaan handelen. Je hoeft hen geen deel van de EU te maken.
Het deed en doet er niets toe. Daarnaast ben ik geen Marokkaan. Gek toch? Dat ik daar iets over zeg!quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat ik aangaf is dat ik het inderdaad grappig vind wanneer een Marokkaan zegt dat hij geen andere landen bij de EU wil omdat die mensen zijn baan in kunnen pikken.
Om letterlijk te quoten
[..]
Blijf er vooral kansloos op doorhameren maar ik neem aan dat iedereen met meer verstand dan dat van een pelpinda er de ironie van inziet.
Waarom snap je niet dat als de investering veel te groot wordt en je zo'n land op hetzelfde niveau wil gaan trekken als de wel lopende landen in de EU (kost nog vele miljarden meer) het dat alles misschien gewoon niet waard is?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom snap je niet dat handel met een interne markt veel interessanter is?
Want Marokkanen "pikten" banen in? Polen en Roegaren "pikken" geen banen in, wel kunnen ze vals concurreren door onder de prijs te gaan zitten.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat ik aangaf is dat ik het inderdaad grappig vind wanneer een Marokkaan zegt dat hij geen andere landen bij de EU wil omdat die mensen zijn baan in kunnen pikken.
Om letterlijk te quoten
[..]
Blijf er vooral kansloos op doorhameren maar ik neem aan dat iedereen met meer verstand dan dat van een pelpinda er de ironie van inziet.
Ik heb je volgens mij al aangegeven dat de handel met bijvoorbeeld bulgarije zo sterk gestegen is dat het de bijdrage van Nederland aan dat land ruimschoots overstijgt. Dus wederom flauwekul wat je nu noemt. Begint een gewoonte te worden.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Waarom snap je niet dat als de investering veel te groot wordt en je zo'n land op hetzelfde niveau wil gaan trekken als de wel lopende landen in de EU (kost nog vele miljarden meer) het dat alles misschien gewoon niet waard is?
Het is in elk geval waar een pvv of artikel50 zeer veel heil in ziet. Alleen uitleggen hoe we daar dan beter van zouden moeten worden gebeurt helaas niet. In tegendeel zelfs...quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is toch het enige alternatief dat wordt afgedwongen?
Of is er nog een ander alternatief beschikbaar?
Marokkanen zitten inderdaad op banen die door Nederlanders bezet hadden kunnen zijn. Valt weinig aan te ontkennen. Niet dat ik daar verder een punt van maak want ik heb niets tegen de aanwezigheid van buitenlanders in Nederland.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Want Marokkanen "pikten" banen in? Polen en Roegaren "pikken" geen banen in, wel kunnen ze vals concurreren door onder de prijs te gaan zitten.
Dat vind jij wel eerlijk voor de Nederlandse (al dan niet van Marokkaanse afkomst) arbeider?
Aha. Jij bent dus met papier eens dat economische groei en meer internationale handel enkel ten goede komt aan de CEO's?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt een beetje door waarom mensen jou als trol en niet als inhoudelijke bijdrager zien?
Een argumentje is teveel gevraagd?
Tja, misschien had dat gekund. En dan nu? Hoe wou je daar nu nog iets aan doen?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:40 schreef Globali het volgende:
[..]
Je kan gewoon bepaalde landen helpen economisch beter te worden en dan daar mee gaan handelen. Je hoeft hen geen deel van de EU te maken.
Ik geloof niet dat de eu er vrstandig aan doet dat soort landen zo snel toe te laten treden. Maar ik had het eerder ook over Griekenland. Niet Bulgarije.quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb je volgens mij al aangegeven dat de handel met bijvoorbeeld bulgarije zo sterk gestegen is dat het de bijdrage van Nederland aan dat land ruimschoots overstijgt. Dus wederom flauwekul wat je nu noemt. Begint een gewoonte te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |