quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:15 schreef golfer het volgende:
Wat is de bedoeling van dit topic? Gratis marktonderzoek voor een te starten onderneming? School/Studie-opdracht?
Wat ga je met de resultaten doen en worden die nog ergens gepubliceerd?
Lees aub post #27 even.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:25 schreef golfer het volgende:
Misschien moeten we z'n businessplan ook nog voor hem schrijven?
Post #27 gelezen en die voegt niks toe aan de vraag die ik stelde. Gelukkig dat je daarna alsnog antwoord gaf op de vragen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:59 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
[..]
Lees aub post #27 even.
Het is inderdaad bedoeld als soort van inspiratie opdoen voor een evt bedrijf.
Sommige aangedragen opties zijn waarschijnlijk iets te arbeidsintensief om te maken, maar andere zijn zeer geschikt en had ik zelf nog niet aan gedacht.
Alvast bedankt voor de reacties tot dusver.
Ja dat heb ik,quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Post #27 gelezen en die voegt niks toe aan de vraag die ik stelde. Gelukkig dat je daarna alsnog antwoord gaf op de vragen.
Je wilt dus eventueel een belegde-broodjes-bedrijfje beginnen. Waar en hoe heb je dat al bedacht?
Dus je wil een broodjeszaak die tijdens de lunch dicht isquote:Ook wil ik om de kosten ietwat te beperken maar beperkte openingstijden hebben
Dus bijvoorbeeld doordeweeks van 1630 tot 21.00 en weekenden vanaf 1100 tot 2100
Dat viel mij ook al op.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:53 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Dus je wil een broodjeszaak die tijdens de lunch dicht is
Ja, het is een klein dorp, waar niet veel bedrijvigheid is van mensen die snel even in de pauze een broodje bestellen. Het is dan ook meer bedoeld als alternatief voor de snackbar s'avonds.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:53 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Dus je wil een broodjeszaak die tijdens de lunch dicht is
Dan ben je idd dus gewoon een snackbar, en daar hebben ze er al een van in het dorp.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Dan zou ik meer gaan voor warme broodjes en broodjes met warme snacks dan koud belegde broodjes.
Patat erbij en een (luxe) snackbar van maken waarbij je dan echt verse en goed belegde broodjes kunt bieden. Broodjeszaak in een dorp is heel moeilijk.
waar haal je dat? Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:39 schreef regnavetto het volgende:
[..]
Creepy, maar ik wilde net ook pulled pork en de momofuku buns posten.
Sorry, maar een broodjeszaak voor in de avonden, in een dorp. Ik zou iets anders gaan verzinnen, want dit gaat niet werken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:10 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Ja, het is een klein dorp, waar niet veel bedrijvigheid is van mensen die snel even in de pauze een broodje bestellen. Het is dan ook meer bedoeld als alternatief voor de snackbar s'avonds.
Eventueel misschien vrijdag eerder open gaan, maar ik denk niet dat het rendabel is om daarvoor open te gaan, en 5 uur te zitten wachten totdat de mensen van hun werk komen.
Denk dat het beter is om dat geld(personeel) uit te geven aan de avonden zodat er dan snel broodjes geleverd kunnen worden en de klant tevreden is.
Wat betreft de bedrijven, hier in het dorp zitten geen echte bedrijven. Ligt wel een groot industrieterrein tussen mijn dorp en een stad in de buurt, maar dat is toch 5 km verderop, en daar zit al een broodjeszaak en deze richt zich echt puur op dat terrein, zijn bijvoorbeeld ook om 1700 gesloten. Levert trouwens ook heerlijke broodjes, dus daar is weinig eer te behalen op het moment.
Misschien in de toekomst wel uiteraard , maar om te beginnen wil ik me eerst even richten op het dorp zelf, ook om zelf ervaring op te doen en de processen etc onder de knie te krijgen, bij een dorpsgenoot,(ons kent ons) mag je nog weleens een foutje maken als je dit oplost uiteraard , maar bij een groot bedrijf die van 12.00 tot 12.30 pauze hebben kun je niet aankomen met de broodjes om 12.25, dan is het eens en nooit meer. (dit is overigens waargebeurd bij de vorige broodjeszaak)
Bedankt voor jullie reacties trouwens
Ja, nieuw gat in de markt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Een broodjeszaak die geen lunch doet, je moet er maar opkomen
Vroeger in Delft een broodjeszaak die heel vroeg opende... na het stappen kon je bij liliput voor weinig ontbijten (ipv shoarma)... filet met ei, uitjes en mayo... rosbief, broodjes bal.. halfom, ei, . alles hadden ze. En vers, vanwege de grote hoeveelheid bestellingen en klanten...quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:28 schreef Myraela het volgende:
Een broodje eet je bij de lunch. En als je alleen gaat bezorgen ben je voornamelijk afhankelijk van bedrijven. Zou jij een broodje bestellen ergens als je thuis bent? Dan smeer ik zelf wel een boterham. Zeker als je zulke simpele broodjes gaat aanbieden.
Voor de rest eet je zoiets op locatie, ook weer bij de lunch.
Dus denken dat je gaat bezorgen, in de avonden in een dorp, is gewoon je doelgroep niet kennen.
Je kunt beter vroeg in de ochtend open gaan. Om 6 uur ofzo. En dan het liefst op een plek waar taxichauffeurs, buschauffeurs en/of forenzen komen. Als je broodjes en koffie betaalbaar zijn kun je best volume draaien en daarmee een goede boterham verdienen. De broodjes moeten dan wel simpel zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:10 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Ja, het is een klein dorp, waar niet veel bedrijvigheid is van mensen die snel even in de pauze een broodje bestellen. Het is dan ook meer bedoeld als alternatief voor de snackbar s'avonds.
Eventueel misschien vrijdag eerder open gaan, maar ik denk niet dat het rendabel is om daarvoor open te gaan, en 5 uur te zitten wachten totdat de mensen van hun werk komen.
Denk dat het beter is om dat geld(personeel) uit te geven aan de avonden zodat er dan snel broodjes geleverd kunnen worden en de klant tevreden is.
Wat betreft de bedrijven, hier in het dorp zitten geen echte bedrijven. Ligt wel een groot industrieterrein tussen mijn dorp en een stad in de buurt, maar dat is toch 5 km verderop, en daar zit al een broodjeszaak en deze richt zich echt puur op dat terrein, zijn bijvoorbeeld ook om 1700 gesloten. Levert trouwens ook heerlijke broodjes, dus daar is weinig eer te behalen op het moment.
Misschien in de toekomst wel uiteraard , maar om te beginnen wil ik me eerst even richten op het dorp zelf, ook om zelf ervaring op te doen en de processen etc onder de knie te krijgen, bij een dorpsgenoot,(ons kent ons) mag je nog weleens een foutje maken als je dit oplost uiteraard , maar bij een groot bedrijf die van 12.00 tot 12.30 pauze hebben kun je niet aankomen met de broodjes om 12.25, dan is het eens en nooit meer. (dit is overigens waargebeurd bij de vorige broodjeszaak)
Neu. Af en toe bestellen we wel een broodje, hoor. Eén van m'n go-to broodjes als ik het niet weet; https://www.jimmyjohns.com/menu/#/clubs/hunters-club/ Maar dan met French bread, roast beef, provolone, sla, tomaat, mayo, vinaigrette, ui, en komkommer. Ik heb geen zin om alle ingrediënten te halen, dus voor die paar dollar laat ik het dan wel bezorgen als avondeten, met chips.quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:28 schreef Myraela het volgende:
Een broodje eet je bij de lunch. En als je alleen gaat bezorgen ben je voornamelijk afhankelijk van bedrijven. Zou jij een broodje bestellen ergens als je thuis bent? Dan smeer ik zelf wel een boterham. Zeker als je zulke simpele broodjes gaat aanbieden.
Grapje, zeker?quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:10 schreef JonJonJip het volgende:
[..]
Waar heb je die salami vandaan?quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:00 schreef Soury het volgende:
En de Italiaanse bol met dit gaat straks de oven in![]()
Salami
Mozzarella
Uienringen
Plakjes tomaat
Gesneden olijfjes
Groene pepers
Kappertjes
En ik had nog wat verse basilicum
Een minuut of 4 op 200 graden
[ afbeelding ]
Het is een maaltijd broodje.
Aldiquote:
Oke, dank je, zeker een tijdelijk artikel of niet?quote:
Nee hoor. En de Italiaanse bollen haal ik daar ook. Wel afbak 3 in een pak. Ze gaan prima in de vriezer.quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:41 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Oke, dank je, zeker een tijdelijk artikel of niet?
Die bollen heb ik inderdaad wel eens gezien, volgende keer maar eens kijken voor de salami.quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee hoor. En de Italiaanse bollen haal ik daar ook. Wel afbak 3 in een pak. Ze gaan prima in de vriezer.
6 minuten in de oven, dan beleggen en nog een minuut of 4 zodat de mozarella smelt.
In David Chang's restaurant ;-) Maar ik maak het thuis weleens, recept staat ook in zijn boek. Zou je vast ook kunnen googlen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |