Zal dit weekend even kijken of er wat uit kan. Wellicht wat rijst of inderdaad nootjes.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:48 schreef Verbosity het volgende:
Het verschil tussen een normale bulk en een clean bulk is slechts ~250-300 kcals. Als je 25 gram minder noten eten i.c.m. de franse yoghurt dan zit je er al aan.
Mocht je de franse yoghurt smerig vinden probeer dan eens wat fruit, siroop erdoor te gooien. Eventueel kan je ook kwark met wat honing, appel/banaan, kaneel, rozijnen of siroop nemen om er wat extra smaak aan te geven.
20% of hoger is niet noodzakelijk zelfs niet voor een endo... Geef hem alleen mijn ideeën over clean bulken. Sommige maken/denken moeilijker dan het eigenlijk is. Gains maak je ook zonder onnodig veel vet aan te zetten. Imo is 20% of hoger onnodig voor een beginner/intermediate. Verder is de kans op ziektebeelden groter en zullen andere fysieke parameters erop achteruitgaan. Denk dan aan conditie, bloeddruk, hartslag etc.quote:Op donderdag 24 april 2014 01:24 schreef star_gazer het volgende:
Man man wat een gemiep. Het is de Libelle niet. Gewoon veel kanen en zwaar liften. Plateau? Meer. Bolle pens? Minder.
Daarnaast is ieder lijf anders. Als je endo bent is het heel moeilijk om niet vettig te worden tijdens een bulk. "Fat acceptance" is dan gewoon noodzakelijk om vooruitgang te boeken.
Dat vind ik niet, helemaal niet hier in Australie waar je 10 van de 12 maanden met weinig kleding rond loopt.quote:Op donderdag 24 april 2014 01:24 schreef star_gazer het volgende:
Daarnaast is ieder lijf anders. Als je endo bent is het heel moeilijk om niet vettig te worden tijdens een bulk. "Fat acceptance" is dan gewoon noodzakelijk om vooruitgang te boeken.
Ditquote:Op donderdag 24 april 2014 02:46 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, helemaal niet hier in Australie waar je 10 van de 12 maanden met weinig kleding rond loopt.(ja, dat boeit niet iedereen)
Daarnaast is het gewoon slecht voor je (en je "gains") om een relatief hoog vetpercentage te hebben. Vetgains betekenen dat je meer hebt gegeten dan je lichaam nodig had voor je inspanningen, dus het waren overbodige calorieen. Noodzakelijk om vooruitgang te boeken is dus onzin, en het zal je cut weer flink verlengen waardoor je minder tijd kunt besteden aan je vooruitgang.
Een laag VP is minstens even slecht voor je (alles waar 'te' voor staat...).quote:Op donderdag 24 april 2014 02:46 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, helemaal niet hier in Australie waar je 10 van de 12 maanden met weinig kleding rond loopt.(ja, dat boeit niet iedereen)
Daarnaast is het gewoon slecht voor je (en je "gains") om een relatief hoog vetpercentage te hebben. Vetgains betekenen dat je meer hebt gegeten dan je lichaam nodig had voor je inspanningen, dus het waren overbodige calorieen. Noodzakelijk om vooruitgang te boeken is dus onzin, en het zal je cut weer flink verlengen waardoor je minder tijd kunt besteden aan je vooruitgang.
Ik denk niet dat iemand hier in de buurt van "te laag" zal komen.quote:Op donderdag 24 april 2014 03:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Een laag VP is minstens even slecht voor je (alles waar 'te' voor staat...).
Dat je "endo bent" betekent niet dat je VP omhoog schiet wanneer je een hap neemt, maar meer dat je met minder overschot moet gaan bulken. Als je vindt dat je snel aankomt overschat je waarschijnlijk flink je TDEE. Zelf bulk ik op dit moment met 2100/2500kcal, na een cut van 1700/2100 kcals. Heel andere (lagere) waarden dan wat ik hier voorbij zie komen, maar voor mij werkt het.quote:Ik zeg niet dat je met een zwabberpens van 30+% door het leven moet gaan, maar 18-20% is voor veel endo's gewoon de realiteit, hoe 'clean' er ook gebulkt wordt. Hormoonspiegels enzo (meer vet = meer E + insuline resistentie = meer vet etc.) maken dat gewoon moeilijk.
Quoted for truth.quote:Op donderdag 24 april 2014 00:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Scheikundig? Voor een week je eigen voeding bijhouden geeft je al een heel goed inzicht over kcals in het algemeen. Een dieet bestaat altijd uit een paar basis producten met daarom heen wat extra's.
Zo is het voor mij een maaltijd met ~200 gram vlees, ~300 gram aan aardappels, rijst, pasta etc en ~200 gram groente en eventueel dessert. Dit komt altijd rond de 800-900 kcals uit. Een liter volle melk =660 kcals(halfvolle 460kcals, mager 330 kcals). Daarnaast nog 2 stuks fruit = 200 kcals. Vervolgens met wat snacks of nog een maaltijd 800kcals erbij is ~2300kcals oftewel een langzame cut van 300 kcals voor mij.
Op een dag eet ik gewoon wat ik wil en mij uit komt. Zolang het maar in de overige 800 kcals past. Of dit nu uit kwark, chocolade, salami, kaas, noten etc. maakt me niet veel uit. Ligt er net aan waar ik trek in heb.
Heel lastig is het niet als je eens per maand het voor een paar dagen tot een week bijhoudt. Op die leer je de macro's en kcals van veel gebruikte of nieuwe producten wel kennen. Zo heb je toch een redelijk accurate kcal intake.
P.s. stats staan allemaal in mijn signature.
Ik ben echt 100% endo maar 15% lukt mij makkelijk hoor. Daar kom ik echt niet meer boven.quote:Op donderdag 24 april 2014 03:05 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Een laag VP is minstens even slecht voor je (alles waar 'te' voor staat...).
Ik zeg niet dat je met een zwabberpens van 30+% door het leven moet gaan, maar 18-20% is voor veel endo's gewoon de realiteit, hoe 'clean' er ook gebulkt wordt. Hormoonspiegels enzo (meer vet = meer E + insuline resistentie = meer vet etc.) maken dat gewoon moeilijk.
quote:Furthermore, when you bulk up and body fat levels rise, you can gradually decrease insulin sensitivity, which can actually impede muscle growth. Insulin is actually a signaling protein for both muscle and fat cells to utilize amino acids and glucose. Ideally, insulin-sensitive muscle cells will readily absorb glucose and amino acids when insulin "signals" them to open. With increased body fat, though, comes increased levels of insulin, and this can desensitize muscle cells to insulin's signaling effects.
If you decrease insulin sensitivity, your muscle won't use glucose and amino acids as efficiently, and since it's metabolically less expensive to store fat, your body will convert more of the excess calories into body fat. The more overweight you are, the more you change your physiology to favor fat storage over muscle recovery and growth.
*boem*quote:Op donderdag 24 april 2014 22:05 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Hoe klinkt het bij jullie als je stang neerkomt bij deadlift?
Nah, Allstars, maar het mag ook niet. Jij?quote:Op donderdag 24 april 2014 22:14 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
doe je het wel eens op sokken?
Heb nu 1 gym daar mag je geen boem geen sokken geen magnesiumquote:Op donderdag 24 april 2014 22:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nah, Allstars, maar het mag ook niet. Jij?
Hoe klinkt het bij jou trouwens? Ik vind het geluid van metalen platen mooier eigenlijk, mja.
Dat is geen gym, maar een health club.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:16 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Heb nu 1 gym daar mag je geen boem geen sokken geen magnesium![]()
Daar gaan we dus nooit meer naartoe
Bij die andere heb ik idd metalen platen en rubberen platen
Maar rubberen tegels vloer waar we dl-en dus
Ja nou mijn "echte" gym waar ik dus t liefst kom ( kan niet altijd icm openingstijden en werktijden )quote:Op donderdag 24 april 2014 22:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is geen gym, maar een health club.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |