abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139171313
De NS wil de tarieven van treinkaartjes in de spits opschroeven. Daarover zijn afspraken gemaakt met staatssecretaris Mansveld, bevestigt de NS na berichtgeving hierover in het AD.Voor een enkele reis kan de prijs stijgen met maximaal 10 procent. Een trajectkaart mag 6 procent duurder worden.De NS werkt nog een voorstel uit voor de invoering van de zogeheten tariefdifferentiatie. Ook mogen consumentenorganisaties nog hun advies uitbrengen over het plan.

http://nos.nl/artikel/639097-ns-wil-duurdere-kaartjes-spits.html

:')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_139171332
Juist in de spits moeten ze goedkopere kaartjes aanbieden als ze niet iedereen hun auto in willen jagen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_139171334
Tja er is veel vraag naar treinverkeer in de spits dus op zich is dit gewoon een goed voorbeeld van marktwerking...

Ware het niet dat dit natuurlijk niet gaat helpen om mensen uit de auto te krijgen...
pi_139171351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:43 schreef zatoichi het volgende:
Tja er is veel vraag naar treinverkeer in de spits dus op zich is dit gewoon een goed voorbeeld van marktwerking...

Ware het niet dat dit natuurlijk niet gaat helpen om mensen uit de auto te krijgen...
Net alsof marktwerking er toe doet bij de NS.
pi_139171357
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten :') . Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook! ^O^
pi_139171363
Worden de prijzen buiten de spits dan ook lager?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 07:46:45 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139171375
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Worden de prijzen buiten de spits dan ook lager?
Jep.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Donald Duck held woensdag 23 april 2014 @ 07:46:59 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139171379
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_139171381
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef Dven het volgende:
Jep.
Mooi. Ik ben voor.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 07:47:34 #10
12621 tcr
*nix 4ever
pi_139171384
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Jep.
Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
pi_139171404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
De NS kennende zal hier wel weer een zeer ingenieus computersysteem omheen worden ontwikkeld :')
Even a broken clock is right twice a day.
  Donald Duck held woensdag 23 april 2014 @ 07:50:58 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139171418
Of stel, door vertagingen val je ineens in de spitsuren terwijl je een normaal kaartje hebt.
Er zijn gewoon te veel vervelende scenario's mogelijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 23 april 2014 @ 07:52:32 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139171432
Kijk, extra betalen omdat je moet staan, zo kennen we de monopolist weer!

Ik zou zeggen, stop alle subsidie op OV, laat ze daadwerkelijk concurreren op de vrije markt en zichzelf leren bedruipen!

Zou dit zijn wat de nieuwe directeur van NS bedoelde met "de klant voorop zetten"?
censuur :O
pi_139171453
quote:
een kaartje ja?
pi_139171482
Zemmels :')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_139171503
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:54 schreef JoPiDo het volgende:
een kaartje ja?
Nooit gehoord van dat fenomeen?
  woensdag 23 april 2014 @ 08:02:36 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139171521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef tcr het volgende:

[..]

Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
Ze hebben al aangegeven dat het buiten de spits dan goedkoper wordt. Dus niet afkomen met 'die blijven dan normaal'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 23 april 2014 @ 08:03:03 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139171524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Of stel, door vertagingen val je ineens in de spitsuren terwijl je een normaal kaartje hebt.
Er zijn gewoon te veel vervelende scenario's mogelijk.
Daar is men van op de hoogte en zal dan gewoon rekening mee worden gehouden.
pi_139171578
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:03 schreef Dven het volgende:
Daar is men van op de hoogte en zal dan gewoon rekening mee worden gehouden.
Is het geautomatiseerde systeem voor de ov-chipkaart daar dan ook van op de hoogte?
Stel, je checkt in om 15:30 en je reis duurt normaliter tot 15:50. Dan is er vertraging en je reist duurt tot 16:10. Laat "het systeem" je dan het spitstarief betalen? Of toch het dalurentarief? Want volgens mij zijn die systemen nog lang niet realtime en up-to-date. En als ze dat al zijn, dan zijn ze ook nog niet gekoppeld.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:10:23 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139171595
In Londen doen ze dit altijd al. Als iedereen de auto pakt wordt het op de weg ook drukker dus dan moet je een afweging maken wat beter/sneller is.
reset
pi_139171611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef tcr het volgende:

[..]

never gehoord van een voordeelurenkaart?
pi_139171619
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nooit gehoord van dat fenomeen?
ik zal het eens aan mijn opa vragen
  woensdag 23 april 2014 @ 08:13:01 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139171622
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:49 schreef danos het volgende:

[..]

De NS kennende zal hier wel weer een zeer ingenieus computersysteem omheen worden ontwikkeld :')
NS kennende zal het vooral betekenen dat reizen met een papieren kaartje onmogelijk wordt of automatisch altijd voor het hoogste tarief zijn, want met de chipkaart kun je natuurlijk zo zien of de reis binnen of buiten de spits valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_139171628
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:12 schreef JoPiDo het volgende:
never gehoord van een voordeelurenkaart?
Dan is de prijs niet lager. Je krijgt korting op de normale prijs. Da's een subtiel doch belangrijk verschil.
pi_139171635
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:12 schreef JoPiDo het volgende:
ik zal het eens aan mijn opa vragen
Reist die nog met de trein tegenwoordig dan?
pi_139171644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan is de prijs niet lager. Je krijgt korting op de normale prijs. Da's een subtiel doch belangrijk verschil.
40% korting als beloning dat je niet in de spits rijdt? Maar korting in de spits gaat "never" gebeuren zei je?
pi_139171659
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Reist die nog met de trein tegenwoordig dan?
ik hoop het niet, want hij is al zeker 25 jaar dood :D
pi_139171662
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:15 schreef JoPiDo het volgende:
40% korting als beloning dat je niet in de spits rijdt? Maar korting in de spits gaat "never" gebeuren zei je?
Nee, dat zei ik niet. Wel blijven opletten he?
pi_139171667
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:16 schreef JoPiDo het volgende:
ik hoop het niet, want hij is al zeker 25 jaar dood :D
Ja, vraag het hem dan maar :')
pi_139171693
quote:
Ook mogen consumentenorganisaties nog hun advies uitbrengen over het plan.
Hopen op revolutie dan maar.
pi_139171732
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten :') . Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook! ^O^
Ik vrees dat je niet kan rekenen, de files vergeet en een aparte definitie hanteert van relaxt.

In de spits is de trein, mits de bestemming daar geschikt voor is, vaak het beste vervoermiddel. En het is sowieso veel goedkoper dan een normale auto. Al gaat dat hier over enkele weken veranderen omdat we dan ook een elektrische auto hebben en die is weer veel goedkoper dan de trein.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139171735
PvdA staatssecretaris stelt extra belasting op arbeider voor, onder het mom van "de maakbare samenleving".

News at eleven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_139171779
Zijn ze nou werkelijk zo naïef bij de NS, of acteren ze maar? Duurdere kaartjes in de spits en goedkopere kaartjes buiten de spits zal het spitsverkeer niet drastisch afnemen. De meeste mensen die in de spits reizen doen dat voornamelijk vanwege de verplichtingen die het beroeps- of studentenleven met zich meebrengt. Uit noodzaak dus. Resultaat is gewoon dat de mensen die in de spits reizen wel genoodzaakt zijn om te blijven reizen, waardoor het treinverkeer enigszins gelijk blijft, terwijl het treinverkeer buiten de spits daarentegen zal toenemen vanwege goedkopere kaartjes. Conclusie: meer inkomsten voor de NS.
pi_139171802
quote:
Dit gaat waarschijnlijk gewoon net zo werken als met het kortingssysteem buiten de spitsuren. Ook al check je 5 minuten voor de spits in, je kan vervolgens je gehele reis met korting reizen.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:36:07 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139171870
ALsof mensen voor de lol in de spits in de trein zitten :')
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_139171885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:27 schreef Intellectueel het volgende:
Zijn ze nou werkelijk zo naïef bij de NS, of acteren ze maar? Duurdere kaartjes in de spits en goedkopere kaartjes buiten de spits zal het spitsverkeer niet drastisch afnemen. De meeste mensen die in de spits reizen doen dat voornamelijk vanwege de verplichtingen die het beroeps- of studentenleven met zich meebrengt. Uit noodzaak dus. Resultaat is gewoon dat de mensen die in de spits reizen wel genoodzaakt zijn om te blijven reizen, waardoor het treinverkeer enigszins gelijk blijft, terwijl het treinverkeer buiten de spits daarentegen zal toenemen vanwege goedkopere kaartjes. Conclusie: meer inkomsten voor de NS.
Meer inkomsten. Goh, daar zullen ze van schrikken bij de NS...
  woensdag 23 april 2014 @ 08:39:47 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139171913
Het zou mooi zijn als hierdoor kantooruren flexibeler worden en de spits minder druk.
reset
pi_139171974
quote:
Papieren kaartjes gaan er toch uit. Met een chipkaart betaal je aan het eind van de reis dus het zal er wel aan liggen of dat in of buiten de spits is.
  Redactie Sport woensdag 23 april 2014 @ 08:46:18 #39
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139171989
Hoe willen ze dat doen met de chipkaart?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2014 @ 08:46:21 #40
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_139171990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Ze hebben al aangegeven dat het buiten de spits dan goedkoper wordt. Dus niet afkomen met 'die blijven dan normaal'.
goedkoper dan tijdens de spits, natuurlijk. Tenzij Pasen en Pinkster op 1 dag vallen, alleen dan wordt het buiten de spits goedkoper dan het nu is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_139172037
quote:
Waarom zou je uberhaupt 4 uur per dag gaan reizen? Wellicht handiger om gewoon wat meer in de buurt van je werk te gaan wonen. Overigens zelf geen slechte ervaringen met trein, ik reis regelmatig bijvoorbeeld van Amsterdam naar Utrecht of Amsterdam Zaandam, en dat gaat altijd goed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139172044
Oooh:

quote:
In daluren moeten de kaartjes juist twaalf procent goedkoper worden
.

Laat maar komen dan, de werkgever vergoedt mijn treinreizen naar het werk in de spits toch dus dan kan ik mooi goedkoper privé met de trein reizen.
pi_139172071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Individual het volgende:
Het zou mooi zijn als hierdoor kantooruren flexibeler worden en de spits minder druk.
Stel het bij je baas voor? Bij ons hebben we inderdaad zeer flexibele tijden (beginnen kan tussen 7:00 en 10:00) en als je thuis wilt werken is dat ook geen probleem, algemene regel is dat zolang het je werkzaamheden niet belemmert je maar lekker je gang gaat, sterker nog 1 collega van me woont in Canada :) Ideaal dus als er bijvoorbeeld in de nacht werkzaamheden uitgevoerd moeten worden.
pi_139172098
quote:
Als je niet in een gehucht woont is de trein bijna altijd sneller. Probeer in de spits maar eens van Arnhem naar Den Haag te gaan.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_139172111
quote:
Dan mogen ze het van mij doen zoals nu: Moment van inchecken bepaalt je tarief.
pi_139172133
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:53 schreef WebHawk het volgende:

[..]

Als je niet in een gehucht woont is de trein bijna altijd sneller. Probeer in de spits maar eens van Arnhem naar Den Haag te gaan.
Van station naar station is dit natuurlijk waar, maar als je toevallig niet naast een station woont, en je plaats van bestemming ook niet op loopafstand van een (centraal) station is heb je natuurlijk behoorlijk wat meer tijd nodig.
pi_139172145
Aparte tarieven voor in de spits zijn er nu al bij bepaalde abonnementen (Dal Vrij en Altijd Voordeel).
pi_139172169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:55 schreef Fides het volgende:

[..]

Van station naar station is dit natuurlijk waar, maar als je toevallig niet naast een station woont, en je plaats van bestemming ook niet op loopafstand van een (centraal) station is heb je natuurlijk behoorlijk wat meer tijd nodig.
Ik woon in Tilburg West en werk in Den Bosch oost. Ook voor mij is de Trein + Bus sneller als de auto. Oké, het scheelt 5 minuten :')
pi_139172182
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:42 schreef Rezania het volgende:
Juist in de spits moeten ze goedkopere kaartjes aanbieden als ze niet iedereen hun auto in willen jagen.
Goed plan; dat maakt de drempel weer wat lager om in de auto te stappen ipv de trein :-)
pi_139172195
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_139172198
Overigens zou je zeggen dat een volle trein in de spits voor de NS voordeliger is dan de lege treinen die je overdags en 's avonds ziet. Volgens mij zou de NS veel meer op de vraag kunnen inspelen. Overdag kan je volgens mij op veel trajecten gewoon 1x per uur een sprinter laten rijden, en dan in de spits (in de Randstad met name) gewoon elke 6 of 10 minuten een IC. Zal wel problematisch worden met het materiaal e.d. maar heel logisch om meer geld te vragen aan de mensen die (vast niet voor hun lol) in de spits treinen is het ook niet.
pi_139172294
OV van tegenwoordig :')

Gewoon met eigen vervoer reizen ^O^
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_139172371
Toch leuk zo'n monopolie

In mijn eentje is de auto al bijna goedkoper en met z'n tweeën helemaal. Straks met de elektrische auto's is het nog goedkoper. Kunnen ze beter de spoorlijnen asfalteren. Qua comfort moet je ook niet in de spits in de trein zijn.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 23 april 2014 @ 09:11:29 #54
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139172381
Dat het spits- en dalurensysteem moet eens anders opgezet worden. Check je om 18.24 in en reis je tot 19.00 betaal je de volle mep. Check je om 18.25 in en reis je tot 19.00 dan krijg je wel korting. Erg handig als je geen tijd hebt om te wachten met inchecken omdat je anders de trein mist, terwijl je wel recht op korting hebt.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_139172405
quote:
Die kostprijs van die auto is ofwel berekend met een truttenschudder zoals een aygo (en dan nog moet je dan je best doen), ofwel men kan niet rekenen.

Ik ben aan benzine al zo'n 45 euro kwijt bij 180 km in de spits. Nou is mijn auto niet erg zuinig, maar laat een normale auto de helft kwijt zijn aan benzine... En dan nog de overige kosten...
  woensdag 23 april 2014 @ 09:14:17 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172422
Ik hoop niet dat dit betekent dat het nog drukker wordt in de trein net na 9 uur.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:16:50 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139172460
Als het probleem is dat het in de spits teveel proppen is, kan je twee dingen doen. Gewoon je aanbod aanpassen naar de vraag, en er een treinstel aanplakken zodat mensen gewoon normaal kunnen reizen, of je product duurder maken zodat minder mensen kunnen/willen reizen. We hebben het over de NS, dus consumentvriendelijk denken kunnen ze niet. Daarom is het de laatste optie geworden. Gewoon mensen afschrikken je product te gebruiken, als je een door de staat gefinancieerd monopolie hebt, kan dat gewoon.

Zal me niks verbazen als het dan uiteindelijk minder proppen is en de NS er, met de hogere prijzen, een treinstel afhaalt om de 10 lege plekjes die er dan zijn. Boevenbende
Laffe huichelaar
pi_139172461
quote:
8s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:14 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop niet dat dit betekent dat het nog drukker wordt in de trein net na 9 uur.
1e klasse reizen. Heb je geen probleem met drukte.
pi_139172463
quote:
Ik mis de files en parkeergeld in je autoberekening.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:17:18 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172470
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, we zijn niet allemaal miljonair, he.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:19:41 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139172515
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Betaal je al een debiele hoeveelheid voor een kaartje, wordt er wegens drukte ook nog eens omgeroepen dst je in de eerste klas plaats mag nemen. Zit je alsnog met de paupers _O-
Laffe huichelaar
pi_139172525
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:17 schreef Tijn het volgende:

Ja, we zijn niet allemaal miljonair, he.
Komkom, met een voordeelurenkaart is het net zo goedkoop als tweede klasse volle prijs.
pi_139172530
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die kostprijs van die auto is ofwel berekend met een truttenschudder zoals een aygo (en dan nog moet je dan je best doen), ofwel men kan niet rekenen.

Ik ben aan benzine al zo'n 45 euro kwijt bij 180 km in de spits. Nou is mijn auto niet erg zuinig, maar laat een normale auto de helft kwijt zijn aan benzine... En dan nog de overige kosten...
Jouw auto rijdt zo'n 1:6,7?

Er zijn ook auto's die 1:20 rijden dan betaal je met een benzineprijs van 1,70e maar 15,30e voor 180 km. Daar kan geen treinkaartje tegenop.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:21:27 #64
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139172551
quote:
8s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:14 schreef Tijn het volgende:
Mensen die de begintijd van hun werk- of schooldag niet kunnen wijzigen, hebben sowieso geen alternatief later te gaan.
  Redactie Sport woensdag 23 april 2014 @ 09:22:16 #65
pi_139172570
Mensen met school hebben een studenten-OV

Oh, wacht, dat wordt afgeschaft.
pi_139172575
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:19 schreef timmmmm het volgende:

Betaal je al een debiele hoeveelheid voor een kaartje, wordt er wegens drukte ook nog eens omgeroepen dst je in de eerste klas plaats mag nemen. Zit je alsnog met de paupers _O-
Buiten de spits om heb ik dat nog nooit meegemaakt, maar dat systeem van toestaan dat met 2e klasse ook 1e klasse kan worden gebruikt is inderdaad schandalig.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:22:52 #67
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172578
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Komkom, met een voordeelurenkaart is het net zo goedkoop als tweede klasse volle prijs.
De eerste klas is ongeveer 70% duurder dan de tweede klas. Ik vind het met korting in de tweede klas al niet goedkoop om met de trein te reizen eerlijk gezegd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:23:34 #68
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172592
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:21 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Mensen die de begintijd van hun werk- of schooldag niet kunnen wijzigen, hebben sowieso geen alternatief later te gaan.
Ik hoop dat dat voor veel mensen geldt, want het is nu al stikdruk in de trein net buiten de spits en dat wordt met dit soort maatregelen natuurlijk alleen maar erger.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:25:25 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139172622
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Buiten de spits om heb ik dat nog nooit meegemaakt, maar dat systeem van toestaan dat met 2e klasse ook 1e klasse kan worden gebruikt is inderdaad schandalig.
Het is je eigen fouten compenseren he. als je een treinstel te weinig geleverd hent gekregen/aangevraagd hebt, moet je toch wat. Zelfs de NS kan het niet maken mensen op het perron te laten staan omdat ze er echt niet meer bij kunnen, terwijl de eerste klas uitgestorven is
Laffe huichelaar
pi_139172626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:20 schreef ssebass het volgende:

Jouw auto rijdt zo'n 1:6,7?
Als ik niet te gek met het gaspedaal doe haalt ze dat wel ja....

quote:
Er zijn ook auto's die 1:20 rijden dan betaal je met een benzineprijs van 1,70e maar 15,30e voor 180 km. Daar kan geen treinkaartje tegenop.
In de file 1:20... Jaja... Bij 100 km/u constant zijn er truttenschudders die het halen, maar dat is net zo realistisch rekenen als met mijn auto.

En ook die truttenschudders kosten meer dan benzine alleen.
pi_139172640
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:22 schreef Tijn het volgende:

De eerste klas is ongeveer 70% duurder dan de tweede klas. Ik vind het met korting in de tweede klas al niet goedkoop om met de trein te reizen eerlijk gezegd.
Ligt aan jouw definitie. Tov de fiets is het prijzig, maar tov de auto goedkoop.
pi_139172654
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:26 schreef DS4 het volgende:
Ligt aan jouw definitie. Tov de fiets is het prijzig, maar tov de auto goedkoop.
Daarom zegt hij ook "ik vind"...
pi_139172681
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef timmmmm het volgende:

Het is je eigen fouten compenseren he. als je een treinstel te weinig geleverd hent gekregen/aangevraagd hebt, moet je toch wat. Zelfs de NS kan het niet maken mensen op het perron te laten staan omdat ze er echt niet meer bij kunnen, terwijl de eerste klas uitgestorven is
Vind ik wel. Dan bied maar aan dat je een kaartje kan kopen voor een upgrade. Moet je eens zien hoe druk het wordt om die te kopen ipv achterblijven op het station.

(Overigens is het zeer uitzonderlijk dat er mensen achter zouden moeten blijven, het is vaak meer om mensen uit het gangpad weg te krijgen)
  woensdag 23 april 2014 @ 09:29:39 #74
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172697
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aangezien ik buiten de spits reis, sta ik ook niet in de file en valt het prijsverschil reuze mee. Bovendien daalt de prijs enorm als ik met 2 of 3 mensen in de auto zit en de kosten deel. In de trein stijgen de kosten evenredig met het aantal reizigers, maar in de auto dalen de kosten per persoon juist.
pi_139172708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daarom zegt hij ook "ik vind"...
Prima. Maar objectief gezien is de trein allesbehalve duur.

Het is hip om te zeiken over de trein, maar het slaat meestal nergens op.
pi_139172719
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:29 schreef Tijn het volgende:

Aangezien ik buiten de spits reis, sta ik ook niet in de file en valt het prijsverschil reuze mee. Bovendien daalt de prijs enorm als ik met 2 of 3 mensen in de auto zit en de kosten deel. In de trein stijgen de kosten evenredig met het aantal reizigers, maar in de auto dalen de kosten per persoon juist.
Klopt. Een volle auto is goedkoper (in de meeste gevallen).
  woensdag 23 april 2014 @ 09:31:14 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139172721
quote:
Gezien de parkeerprijzen die al extreem hoog zijn en ook nog eens verdubbeld gaan worden ofzo mag de trein 25% duurder worden en alsnog goedkoper blijven :D
pi_139172737
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als ik niet te gek met het gaspedaal doe haalt ze dat wel ja....

[..]

In de file 1:20... Jaja... Bij 100 km/u constant zijn er truttenschudders die het halen, maar dat is net zo realistisch rekenen als met mijn auto.

En ook die truttenschudders kosten meer dan benzine alleen.
Ja zat ook een beetje hier te kijken naar gemiddeld brandstofverbruik. Van de nieuwe auto's zijn de inefficiente types gemiddeld 1:13. Dan zou je op 23,5e voor 180 km uitkomen. Maar ook in jouw geval 45e voor 180km met waarschijnlijk een comfortabele auto, zou ik zeker daar voor kiezen. Ook gewoon lekker van deur tot deur in plaats van eerst naar het station, dan druk perron, staan en duwen in de trein, weer op een ander druk station en dan nog vanaf daar naar plaats van bestemming, voor hetzelfde bedrag of meer....

http://www.voertuig-stati(...)auto-carrosserievorm
pi_139172739
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:31 schreef Dven het volgende:

Gezien de parkeerprijzen die al extreem hoog zijn en ook nog eens verdubbeld gaan worden ofzo mag de trein 25% duurder worden en alsnog goedkoper blijven :D
Parkeren moet je idd ook meenemen. Maar die staat er iig als pm bij.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:32:51 #80
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139172749
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:31 schreef DS4 het volgende:
Des te vreemder dat een volle trein niet goedkoper kan. Ik zeg het wel vaker: langdurige subsidie maakt meer kapot dan je lief is!

Hoeveel duizend euro krijgt NS nu eigenlijk in de spits per container (=treinstel)? 't Is natuurlijk totaal belachelijk dat massavervoer niet vele malen goedkoper is dan privevervoer! En dan wordt NS gesubsidieerd en prive-vervoer belast...

Ik ben serieus benieuwd hoe Nederland er voor zou staan als we subsidies en belastingen op vervoer afschaffen. Of beter nog: belast OV net zoals wegverkeer wordt belast! Treinkaartje gewoon +30 euro belasting.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:33:01 #81
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172752
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zelfs met z'n 2'en in de auto is al veel goedkoper dan met z'n 2'en met de trein.

Wat me het meest stoort aan de trein is dat je geen korting krijgt als je een vaste reiziger bent. Ik snap de huidige tarieven best voor incidenteel gebruik, maar ik vind dat je vanaf 2 of 3 reizen per week met een abonnement goedkoper uit zou moeten zijn. Dat is nu niet het geval, zelfs iemand die 4 of 5 keer per week reist is soms beter uit met losse kaartjes dan met een abonnement.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:34:07 #82
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172774
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Parkeren moet je idd ook meenemen. Maar die staat er iig als pm bij.
Parkeren kan op heel veel plaatsen natuurlijk gewoon gratis. Alleen als je in het centrum van een grote stad wil staan, kost het een bom duiten. Maar over het algemeen rijden mensen bv naar hun werk, waar ze gewoon gratis in de garage of op het parkeerterrein kunnen staan.
pi_139172791
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:32 schreef ssebass het volgende:

Ja zat ook een beetje hier te kijken naar gemiddeld brandstofverbruik. Van de nieuwe auto's zijn de inefficiente types gemiddeld 1:13. Dan zou je op 23,5e voor 180 km uitkomen.
Op basis van verbruikscijfers die, zo weten we allemaal, in de praktijk onhaalbaar zijn.

quote:
Maar ook in jouw geval 45e voor 180km met waarschijnlijk een comfortabele auto, zou ik zeker daar voor kiezen. Ook gewoon lekker van deur tot deur in plaats van eerst naar het station, dan druk perron, staan en duwen in de trein, weer op een ander druk station en dan nog vanaf daar naar plaats van bestemming, voor hetzelfde bedrag of meer....

Het hangt er vanaf. Veel rechtbanken liggen naast het station. Dan is het voor mij interessant. Dossiertje lezen in de trein... Niets mis mee.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:35:19 #84
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139172800
Voor mij is de trein op dit moment nog iets goedkoper dan met de auto, maar dat wordt zo wel snel anders. Voordeel van de trein vind ik dat ik na een werkdag van 10 uur onderuit kan zitten, in plaats van nog een half uur terug rijden achter het stuur. Mits de trein rijdt... :')
  woensdag 23 april 2014 @ 09:35:26 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139172804
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vind ik wel. Dan bied maar aan dat je een kaartje kan kopen voor een upgrade. Moet je eens zien hoe druk het wordt om die te kopen ipv achterblijven op het station.

(Overigens is het zeer uitzonderlijk dat er mensen achter zouden moeten blijven, het is vaak meer om mensen uit het gangpad weg te krijgen)
ik zit vaak in de intercity van Roosendaal naar Breda, en in Etten-Leur moeten mensen zichzelf echt naar binnen persen en komt het gewoon voor dat ze er niet meer bijkunnen. Nu valt het nog mee, maar als de mensen die in de eerste klas zitten en staan dat niet meer mogen, is dat veel meer. Maar NS schoffeert liever de mensen van de eerste klas dan dat ze een treinstel eraan doen. Consumentonvriendelijk, maar dst boeit de NS niet, want het is voordeliger
Laffe huichelaar
  woensdag 23 april 2014 @ 09:35:53 #86
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172815
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op basis van verbruikscijfers die, zo weten we allemaal, in de praktijk onhaalbaar zijn.
1:13 gemiddeld is natuurlijk helemaal niet onhaalbaar met een normale, moderne auto.
pi_139172827
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:32 schreef RemcoDelft het volgende:

Des te vreemder dat een volle trein niet goedkoper kan. Ik zeg het wel vaker: langdurige subsidie maakt meer kapot dan je lief is!

Hoeveel duizend euro krijgt NS nu eigenlijk in de spits per container (=treinstel)? 't Is natuurlijk totaal belachelijk dat massavervoer niet vele malen goedkoper is dan privevervoer! En dan wordt NS gesubsidieerd en prive-vervoer belast...

Ik ben serieus benieuwd hoe Nederland er voor zou staan als we subsidies en belastingen op vervoer afschaffen. Of beter nog: belast OV net zoals wegverkeer wordt belast! Treinkaartje gewoon +30 euro belasting.
Infrastructurele kosten zijn gewoon erg hoog bij een trein.

Is in andere vergelijkbare landen de trein echt veel goedkoper?
  woensdag 23 april 2014 @ 09:36:59 #88
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139172833
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

ik zit vaak in de intercity van Roosendaal naar Breda, en in Etten-Leur moeten mensen zichzelf echt naar binnen persen en komt het gewoon voor dat ze er niet meer bijkunnen. Nu valt het nog mee, maar als de mensen die in de eerste klas zitten en staan dat niet meer mogen, is dat veel meer. Maar NS schoffeert liever de mensen van de eerste klas dan dat ze een treinstel eraan doen. Consumentonvriendelijk, maar dst boeit de NS niet, want het is voordeliger
En het dan raar vinden dat mensen uit de eerste klasse boos worden.. Niet zo heel raar nee.
pi_139172860
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:33 schreef Tijn het volgende:

Zelfs met z'n 2'en in de auto is al veel goedkoper dan met z'n 2'en met de trein.
Nee. Het kan, maar gemiddeld gezien niet.

quote:
Wat me het meest stoort aan de trein is dat je geen korting krijgt als je een vaste reiziger bent. Ik snap de huidige tarieven best voor incidenteel gebruik, maar ik vind dat je vanaf 2 of 3 reizen per week met een abonnement goedkoper uit zou moeten zijn. Dat is nu niet het geval, zelfs iemand die 4 of 5 keer per week reist is soms beter uit met losse kaartjes dan met een abonnement.
Voordeelurenkaart. 40% korting!
pi_139172884
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Het hangt er vanaf. Veel rechtbanken liggen naast het station. Dan is het voor mij interessant. Dossiertje lezen in de trein... Niets mis mee.
Dat is waar maar ook met mijn auto die veel meer verbruikt, vind ik het prijsverschil niet bijzonder goot. Zeker niet gezien het comfort.

Trein kan zo zijn voordelen hebben. Ga naar Amsterdam ook met de trein want dat scheelt veel parkeren en het is een rotstad om in rond te rijden. Je kunt eventueel werken als je kunt zitten en als je op een borrel bent kun je gewoon drinken.

Heb zelf jaren voor werk met de trein van Utrecht naar Rotterdam gereisd, want kon mijn auto in het centrum niet kwijt. Ben echt heel blij dat ik daar nu vanaf ben. Stuk stressvoller dan in de auto. Maargoed ik erger mij dan ook erg aan drukte..
  woensdag 23 april 2014 @ 09:39:28 #91
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172887
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voordeelurenkaart. 40% korting!
Ja, dat bedoel ik dus. Een abonnement is niet goedkoper dan losse kaartjes met een voordeelurenkaart. Ik vind dat raar. Waarom zou iemand dan een abonnement nemen?
pi_139172894
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:34 schreef Tijn het volgende:

Parkeren kan op heel veel plaatsen natuurlijk gewoon gratis. Alleen als je in het centrum van een grote stad wil staan, kost het een bom duiten. Maar over het algemeen rijden mensen bv naar hun werk, waar ze gewoon gratis in de garage of op het parkeerterrein kunnen staan.
Ik heb het dan ook vooral over reizen naar stadscentra.

En werkgevers moeten die parkeerplaatsen voor werknemers in het centrum betalen en nee... Dat is niet goedkoop!
  Redactie Sport woensdag 23 april 2014 @ 09:41:42 #93
pi_139172933
Ik vind de trein zelden echt druk.
pi_139172937
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef timmmmm het volgende:

Ik kan het niet controleren, maar ik reisde vroeger vaak via Lage Zwaluwe en de trein die van daaruit naar Roosendaal reed was echt zelden druk... Dus ik verbaas mij er wel over.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:42:06 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172947
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook vooral over reizen naar stadscentra.
Zelfs dan nog kun je vaak gratis parkeren als je net buiten het centrum gaat staan. Vijf minuutjes in de bus en je bent alsnog waar je wezen moet voor helemaal niks :7

quote:
En werkgevers moeten die parkeerplaatsen voor werknemers in het centrum betalen en nee... Dat is niet goedkoop!
Daar heb je als werknemer natuurlijk niks mee te maken. Maar sowieso zitten de meeste bedrijven op industrieterreinen buiten de stadscentra, waar de kosten ook veel lager zijn.
pi_139172953
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

1:13 gemiddeld is natuurlijk helemaal niet onhaalbaar met een normale, moderne auto.
Ik ging dan ook uit van 1:13... ;)
pi_139172971
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:39 schreef Tijn het volgende:

Ja, dat bedoel ik dus. Een abonnement is niet goedkoper dan losse kaartjes met een voordeelurenkaart. Ik vind dat raar. Waarom zou iemand dan een abonnement nemen?
Baas betaalt. ;)
pi_139173010
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:42 schreef Tijn het volgende:

Zelfs dan nog kun je vaak gratis parkeren als je net buiten het centrum gaat staan. Vijf minuutjes in de bus en je bent alsnog waar je wezen moet voor helemaal niks :7

Nee, dat is prettig... Even een stuk met de bus...

Dan betaal ik liever parkeergeld!

quote:
Daar heb je als werknemer natuurlijk niks mee te maken. Maar sowieso zitten de meeste bedrijven op industrieterreinen buiten de stadscentra, waar de kosten ook veel lager zijn.
OV is daar dan ook niet geschikt voor.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:48:22 #99
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139173081
In Amsterdam sowieso lastig. Erg druk, hoge parkeerprijzen. Tram of metro is dan handig, maar de fiets is dan wel het beste alternatief. Zo lang je er niet te gehecht aan bent :+
pi_139173090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind de trein zelden echt druk.
In de spits in de randstad eigenlijk wel altijd. Dus met druk bedoel ik staan. Qua uren op een dag is dat misschien niet veel, maar wel precies de periode dat mensen de trein moeten hebben ivm werk. Neem aan dat de meeste mensen liever buiten de spits reizen. Die zitten niet voor hun lol op dat tijdstip in de trein.
pi_139173123
Het probleem is natuurlijk dat je het gevoel van comfort, relaxtheid, rust, vrijheid, e.d. die naar voren komen bij het reizen per auto en trein, niet te berekenen zijn in geld.
Dat ene aspect, de prijs van een autorit of een treinrit, is niet het enige dat je moet meenemen in de keuze voor je voorkeursvervoermiddel.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:51:29 #102
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139173143
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan het niet controleren, maar ik reisde vroeger vaak via Lage Zwaluwe en de trein die van daaruit naar Roosendaal reed was echt zelden druk... Dus ik verbaas mij er wel over.
Dat is dan ook een heel amder traject. Roosendaal als eindbestemming is zelden druk. Echter naar breda, tilburg en den bosch wel
Laffe huichelaar
pi_139173226
Treinreizen is gelukkig niet al veel te duur in NL.

Wat iemand hier al zei, mensen reizen in de spits vaak uit noodzaak ipv gemak. Nu gaan we nog eens extra betalen (dus 11/12 euro om van Den Bosch naar Utrecht te komen) om vervolgens in een slecht geventileerde wagon te staan, waar je je niet eens goed vast kan houden.

Way to go NS ^O^
pi_139173372
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:32 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja zat ook een beetje hier te kijken naar gemiddeld brandstofverbruik. Van de nieuwe auto's zijn de inefficiente types gemiddeld 1:13. Dan zou je op 23,5e voor 180 km uitkomen. Maar ook in jouw geval 45e voor 180km met waarschijnlijk een comfortabele auto, zou ik zeker daar voor kiezen. Ook gewoon lekker van deur tot deur in plaats van eerst naar het station, dan druk perron, staan en duwen in de trein, weer op een ander druk station en dan nog vanaf daar naar plaats van bestemming, voor hetzelfde bedrag of meer....

Nou doe mij maar de trein, ben blij dat ik mijn auto de deur uit heb kunnen doen. Het reizen met het OV naar mijn scheelt me zo'n 200 euro per maand (mijn eigen bijdrage is 20 euro in de maand) en de prijzen voor privegebruik zijn zeer goed te doen met 40% korting. Daarbij krijg ik die kortingskaart ook nog eens bij mijn traject-vrije NS businesscard.

Op mijn traject hoef ik nooit te staan en ik prefereer lekker te kunnen internetten/krantje te lezen ipv auto te moeten rijden op weg naar mijn werk.

Omdat ik in Utrecht woon is alles goed en makkelijk te bereiken via het OV en als ik in een andere stad ergens moet zijn dan fix ik wel een OV-fiets voor 3 euro per dag. Verder, voor die ene keer in het jaar dat ik echte en auto nodig heb dan maak ik gebruik van Greenwheels.
pi_139173465
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:55 schreef Markeerstift het volgende:

Wat iemand hier al zei, mensen reizen in de spits vaak uit noodzaak ipv gemak. Nu gaan we nog eens extra betalen (dus 11/12 euro om van Den Bosch naar Utrecht te komen) om vervolgens in een slecht geventileerde wagon te staan, waar je je niet eens goed vast kan houden.

Way to go NS ^O^
Er komt 10% bij volgens hun plannen geen 50%... Retourtje DB-Bijlmer (wat ik 3 x per week doe) kost zonder korting 26,40. dus zou 2,60 duurder worden.
Ik reis liever met de auto, maar mijn werkgever vergoed de jaartrajectkaart een heel stuk beter dan dat de km-vergoeding me oplevert.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 23 april 2014 @ 10:08:42 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_139173522
Dacht dat de ns de reiziger op 1 2 en 3 zou zetten? Dit is echt weer een kansloos idee. Jarenlang te weinig capaciteit in de spits, enige wat kan voldoen aan die vraag is meer en langere treinen. Maaaar dat is te makkelijk gedacht en kost geld natuurlijk. Dus wat doen we? Mensen proberen te weren uit de spits.

Mensen gaan toch niet buiten de vaste tijden werken. Al 25 jaar een probeersel en men ziet het tijdens de spits. Dat weet ns, dus is dit een vieze maatregel om nog meer geld naar binnen te trekken over de rug van de werkende.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mooi. Ik ben voor.
Ik niet. Tijdens de spits moet juist het OV benut worden. Zij kunnen de stroom auto's verminderen en de files drastisch tegen gaan. Iedere bus heeft voor 50 man capaciteit en dat betekend direct 50 minder auto's op de weg. Een trein 250 a 500 auto's...
NS is al niet veel goedkoper dan de auto waardoor het voor veel meer mensen nu een omslag gaat vormen om toch weer de auto te pakken.

OV dient per definitie goedkoper te zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Sport woensdag 23 april 2014 @ 10:11:23 #107
pi_139173571
ach, dan leggen we gewoon meer wegen aan

#vvd
pi_139173734
Ok, welke politieke partij is voor goedkoper openbaar vervoer?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Sport woensdag 23 april 2014 @ 10:22:31 #109
pi_139173784
GroenLinks
pi_139173927
quote:
Met kaartjes een probleem ja, maar met in/uit checken totaal geen probleem. Ze kijken gewoon in welk tijdsframe je gereisd hebt.
  woensdag 23 april 2014 @ 10:29:47 #111
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139173931
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:08 schreef Red_85 het volgende:
Dacht dat de ns de reiziger op 1 2 en 3 zou zetten?
Doen ze ook: 1e klas, 2e klas, en nu 10% extra betalen voor 3e klas staanplaatsen.
pi_139174511
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:51 schreef timmmmm het volgende:

Dat is dan ook een heel amder traject. Roosendaal als eindbestemming is zelden druk. Echter naar breda, tilburg en den bosch wel
Maar toch blijft mijn verbazing.
pi_139174521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:55 schreef Markeerstift het volgende:
Hoezo is treinreizen al veel te duur?
pi_139174582
Ze kunnen ook gewoon het reizen buiten de spits extra goedkoop maken.... Levert ze alleen geen extra geld op :')
  woensdag 23 april 2014 @ 11:05:05 #115
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139174691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo is treinreizen al veel te duur?
Omdat het weinig scheelt met de auto en dat is volstrekt absurd voor massavervoer. Je zou juist verwachten dat reizen met de trein een schaalbare operatie zou zijn waarbij de kosten per reiziger enorm meevallen omdat er zoveel mensen gebruik van maken. Het blijkt echter dat zelf benzine verstoken nauwelijks duurder is dan gebruik te maken van het openbaar vervoer, ondanks de heftige belasting op autorijden.
  woensdag 23 april 2014 @ 11:14:27 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139174914
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:05 schreef Tijn het volgende:
Omdat het weinig scheelt met de auto en dat is volstrekt absurd voor massavervoer. Je zou juist verwachten dat reizen met de trein een schaalbare operatie zou zijn waarbij de kosten per reiziger enorm meevallen omdat er zoveel mensen gebruik van maken. Het blijkt echter dat zelf benzine verstoken nauwelijks duurder is dan gebruik te maken van het openbaar vervoer, ondanks de heftige belasting op autorijden.
Vergelijk de prijs van ongesubsidieerde (!) busreizen (zoals Eurolines) eens met de prijs van gesubsidieerd OV, en je ziet het resultaat van subsidie...
pi_139175285
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:05 schreef Tijn het volgende:

Omdat het weinig scheelt met de auto
Voor de zoveelste keer: als je niet kan rekenen ja...

Voorbeeld: Eindhoven-Utrecht per trein: 13,60 euro, of 8,20 euro met maximale korting enkele reis.

Per auto: 91 km a 33 ct bij compacte klasse tot 51 cent middenklasse (of bij een tweedehandse auto 26,5 ct compacte klasse tot 38 ct): 30 euro tot 46 euro + parkeerkosten (al snel 15 euro in Utrecht), bij tweedehands auto 26 euro tot 35 euro.

Ik kom op OV gemiddeld: ¤ 21,80.
Auto gemiddeld: ¤ 87,00

Dat noem ik ruim 4 keer zo duur!

En natuurlijk is een deel van die kosten voor mensen vast omdat ze sowieso een auto hebben, maar zelfs dan scheelt het niet weinig. Laat de helft vast zijn. Dan is het nog steeds ruim 2 keer zo duur (bedenk ook dat de parkeerkosten natuurlijk wel 1:1 blijven).

(bron kilometerkostprijs: Nibud/ANWB)

quote:
en dat is volstrekt absurd voor massavervoer.
Alleen leert een correcte berekening dat het massavervoer ongeveer een kwart kost.

quote:
Je zou juist verwachten dat reizen met de trein een schaalbare operatie zou zijn waarbij de kosten per reiziger enorm meevallen omdat er zoveel mensen gebruik van maken. Het blijkt echter dat zelf benzine verstoken nauwelijks duurder is dan gebruik te maken van het openbaar vervoer, ondanks de heftige belasting op autorijden.
Nee, dat blijkt dus niet.

Mensen denken steevast dat een auto veel goedkoper is dan deze is omdat ze de bulk van de werkelijke kosten niet meenemen.
pi_139175335
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:14 schreef RemcoDelft het volgende:

Vergelijk de prijs van ongesubsidieerde (!) busreizen (zoals Eurolines) eens met de prijs van gesubsidieerd OV, en je ziet het resultaat van subsidie...
Alleen rendabele lijnen, niet om de zoveel minuten... dat speelt natuurlijk geen enkele rol van betekenis.

Je snapt ineens weer waarom mensen geloven dat de SP niet desastreus is voor de Nederlandse economie...
  woensdag 23 april 2014 @ 11:39:22 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139175592
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:30 schreef DS4 het volgende:
Alleen rendabele lijnen, niet om de zoveel minuten... dat speelt natuurlijk geen enkele rol van betekenis.
"Onrendabele lijnen" en "elke paar minuten" zijn typische uitdrukkingen die gebruikt worden zonder ook maar bij de noodzaak stil te staan! Het feit dat het onrendabel is, zegt al dat er nauwelijks mensen gebruik van maken. En de meeste van die mensen kunnen prima een alternatief nemen. Dat is geen reden om onrendabel rond te rijden, sterker nog, het is een enorme verspilling van middelen (en milieu!).
Om precies die reden vliegen er niet leeg gesubsidieerde vliegtuigen elk half uur naar elke mogelijke bestemming in Europa. Waarom zou je ook? Het is juist vreemd om dat bij OV wel te doen.
En voor je zegt dat mensen ervan afhankelijk zijn: er zijn veel MEER mensen afhankelijk van de auto, en daar wordt ook geen subsidie in gestrooid...
  woensdag 23 april 2014 @ 11:42:21 #120
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139175673
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voorbeeld: Eindhoven-Utrecht per trein: 13,60 euro, of 8,20 euro met maximale korting enkele reis.

Per auto: 91 km a 33 ct bij compacte klasse tot 51 cent middenklasse (of bij een tweedehandse auto 26,5 ct compacte klasse tot 38 ct): 30 euro tot 46 euro + parkeerkosten (al snel 15 euro in Utrecht), bij tweedehands auto 26 euro tot 35 euro.

En natuurlijk is een deel van die kosten voor mensen vast omdat ze sowieso een auto hebben, maar zelfs dan scheelt het niet weinig. Laat de helft vast zijn. Dan is het nog steeds ruim 2 keer zo duur (bedenk ook dat de parkeerkosten natuurlijk wel 1:1 blijven).

[..]

Alleen leert een correcte berekening dat het massavervoer ongeveer een kwart kost.

[..]

Mensen denken steevast dat een auto veel goedkoper is dan deze is omdat ze de bulk van de werkelijke kosten niet meenemen.
Zelfs met deze berekening blijkt dus dat met z'n 2'en met de auto reizen ongeveer net zo duur kan zijn als reizen met de trein. Hoe kan dat? :? Hoe kan het zo zijn dat bulkvervoer niet vele malen goedkoper is?
pi_139175802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:39 schreef RemcoDelft het volgende:

"Onrendabele lijnen" en "elke paar minuten" zijn typische uitdrukkingen die gebruikt worden zonder ook maar bij de noodzaak stil te staan! Het feit dat het onrendabel is, zegt al dat er nauwelijks mensen gebruik van maken. En de meeste van die mensen kunnen prima een alternatief nemen. Dat is geen reden om onrendabel rond te rijden, sterker nog, het is een enorme verspilling van middelen (en milieu!).
Met alle respect, maar dit is kletskoek. Er zijn veel mensen afhankelijk van het openbaar vervoer. Als je alleen rendabele lijnen houdt, dan tref je een kwetsbare groep onevenredig hard.

Juist daar waar de commercie niets van kan maken is overheid nodig.

quote:
Om precies die reden vliegen er niet leeg gesubsidieerde vliegtuigen elk half uur naar elke mogelijke bestemming in Europa. Waarom zou je ook? Het is juist vreemd om dat bij OV wel te doen.
En voor je zegt dat mensen ervan afhankelijk zijn: er zijn veel MEER mensen afhankelijk van de auto, en daar wordt ook geen subsidie in gestrooid...
Hoe zeer het mij ook uit zou komen dat de auto niet zo extreem wordt belast vind ik jouw mening bijzonder kortzichtig. De overheid heeft voor de zwakkeren een vervoerssysteem geregeld (welke al is uitgehold en nu mbv vrijwilligers op zogenaamde buurtbussen wordt aangevoerd). Als de auto te duur is voor je kun je daar op terugvallen. Als iedereen dat zou doen zouden veel meer lijnen rendabel zijn overigens.
  woensdag 23 april 2014 @ 11:51:11 #122
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139175960
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Onrendabel is een nietszeggende term als het gaat over vervoer in Nederland. Aan de ene kant worden ov bedrijven opgezadeld met allerlei politieke wensen zoals bij iedere aanbesteding nieuwe bussen en iedere 10 minuten naar een vage buitenwijk rijden waardoor de kaartjes kunstmatig duur zijn. Aan de andere kant heb je het auto verkeer waar de overheid gigantische hoeveelheden belasting over heft, maar daarvoor wel haar gewelddadige spierballen laat zien om omwonenden van (toekomstige) snelwegen te naaien waardoor je ook daar de echte prijs niet van weet.
pi_139175994
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:42 schreef Tijn het volgende:

Zelfs met deze berekening blijkt dus dat met z'n 2'en met de auto reizen ongeveer net zo duur kan zijn als reizen met de trein. Hoe kan dat? :? Hoe kan het zo zijn dat bulkvervoer niet vele malen goedkoper is?
Nou lees je niet goed. Als je echt gaat vergelijken is het ruim 4 keer. Want ook de NS moet de infra en treinen betalen als ze stil staan.

Net als met de auto (die vol is bij 4) is een trein zelden vol. Gemiddeld zal die bezettingsgraad 25% zijn schat ik in (misschien zelfs nog wel minder). Dus blijf je toch staan op dat het massavervoer vele malen goedkoper is.

Bedenk daarnaast dat je ook nog een circus er omheen hebt wat betaald moet worden...

Nee, ik vind het allemaal niet zo gek.
  woensdag 23 april 2014 @ 11:56:44 #124
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139176156
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou lees je niet goed. Als je echt gaat vergelijken is het ruim 4 keer. Want ook de NS moet de infra en treinen betalen als ze stil staan.

Net als met de auto (die vol is bij 4) is een trein zelden vol. Gemiddeld zal die bezettingsgraad 25% zijn schat ik in (misschien zelfs nog wel minder). Dus blijf je toch staan op dat het massavervoer vele malen goedkoper is.

Bedenk daarnaast dat je ook nog een circus er omheen hebt wat betaald moet worden...

Nee, ik vind het allemaal niet zo gek.
Ik vind het wel raar dat je zelf je vervoer goedkoper kunt regelen als je met 4 man in een auto stapt, dan wanneer je met honderden mensen in een trein zit die op gezette tijden een vast traject aflegt. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de gigantische kosten die worden gemaakt in het openbaar vervoer voor een groot gedeelte worden veroorzaakt door wanbeleid bij de directie van NS en/of ProRail. Dat de Belgische spoorwegen zo kritisch waren op de NS tijdens het Fyra debacle versterkt die vermoedens.
pi_139176254
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:56 schreef Tijn het volgende:

Ik vind het wel raar dat je zelf je vervoer goedkoper kunt regelen als je met 4 man in een auto stapt, dan wanneer je met honderden mensen in een trein zit die op gezette tijden een vast traject aflegt. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de gigantische kosten die worden gemaakt in het openbaar vervoer voor een groot gedeelte worden veroorzaakt door wanbeleid bij de directie van NS en/of ProRail. Dat de Belgische spoorwegen zo kritisch waren op de NS tijdens het Fyra debacle versterkt die vermoedens.
Hoeveel goedkoper is de trein in België tov Nederland dan?
pi_139176256
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik vind het wel raar dat je zelf je vervoer goedkoper kunt regelen als je met 4 man in een auto stapt,...
In zekere mate; voor de forenzen (die deze regel toch redelijk hard raakt) is het vaak niet mogelijk om dat te regelen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_139176325
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:

In zekere mate; voor de forenzen (die deze regel toch redelijk hard raakt) is het vaak niet mogelijk om dat te regelen.
En dat niet alleen: de vergelijking betreft nu een auto op maximale capaciteit tov de trein die gemiddeld op een kwart of minder van de capaciteit opereert.

Dat doet de auto in de praktijk overigens ook.

Het is derhalve geen eerlijke vergelijking.
pi_139176420
De jarenlang verkondigde riedel dat mensen de auto moesten laten staan en voor de trein moesten kiezen, was dus gewoon onzin. Het échte doel is uitmelken van reizigers; linksom of rechtsom.

De overgrote meerderheid van mensen die in de spits onderweg zijn, moet naar hun werk. En flexibele werktijden zijn slechts voor een beperkte groep weggelegd.

Per saldo straffen we mensen voor hun mobiliteit. Nee, erger dan dat: we straffen mensen omdat ze naar hun werk moeten. Totaal bezopen.
  woensdag 23 april 2014 @ 12:05:12 #129
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139176423
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dat niet alleen: de vergelijking betreft nu een auto op maximale capaciteit tov de trein die gemiddeld op een kwart of minder van de capaciteit opereert.

Dat doet de auto in de praktijk overigens ook.

Het is derhalve geen eerlijke vergelijking.
Het maakt niet uit of het een eerlijke vergelijking is of niet, het gaat erom dat het raar is dat de kosten zo hoog zijn per treinreiziger dat het überhaupt mogelijk is om het zelf goedkoper te regelen.
pi_139176941
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het maakt niet uit of het een eerlijke vergelijking is of niet, het gaat erom dat het raar is dat de kosten zo hoog zijn per treinreiziger dat het überhaupt mogelijk is om het zelf goedkoper te regelen.
Omdat er te weinig treinreizigers zijn ? Veel treinen rijden bijna leeg rond, dan worden de kosten per treinreiziger veel hoger.

NS zou juist prijzen moeten verlagen. Geldt ook voor die onrendabele lijnen.
  woensdag 23 april 2014 @ 12:26:49 #131
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139177020
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Omdat er te weinig treinreizigers zijn ? Veel treinen rijden bijna leeg rond, dan worden de kosten per treinreiziger veel hoger.

My thoughts exactly.
pi_139177024
quote:

[..]

Treinen pas laten rijden als ze vol zijn; probleem opgelost.
pi_139177267
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Kijk, extra betalen omdat je moet staan, zo kennen we de monopolist weer!

Ik zou zeggen, stop alle subsidie op OV, laat ze daadwerkelijk concurreren op de vrije markt en zichzelf leren bedruipen!

Zou dit zijn wat de nieuwe directeur van NS bedoelde met "de klant voorop zetten"?
Vrij concurreren op een enkel spoor?
  woensdag 23 april 2014 @ 12:47:39 #134
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139177551
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:46 schreef DS4 het volgende:
Met alle respect, maar dit is kletskoek. Er zijn veel mensen afhankelijk van het openbaar vervoer. Als je alleen rendabele lijnen houdt, dan tref je een kwetsbare groep onevenredig hard.overigens.
Leuk verhaal, heel politiek correct, en zo wordt het inderdaad altijd verteld. Er zijn 10.000 mensen afhankelijk van OV o.i.d.
Ondertussen zijn er miljoenen mensen afhankelijk van de auto, en toch wordt het niet gesubsidieerd, integendeel zelfs! Dat meten met twee maten geeft al aan dat het argument niet opgaat.

quote:
Hoe zeer het mij ook uit zou komen dat de auto niet zo extreem wordt belast vind ik jouw mening bijzonder kortzichtig. De overheid heeft voor de zwakkeren een vervoerssysteem geregeld (welke al is uitgehold en nu mbv vrijwilligers op zogenaamde buurtbussen wordt aangevoerd). Als de auto te duur is voor je kun je daar op terugvallen.
Hier ga je dus weer uit van de huidige situatie met torenhoge voertuigbelastingen en subsidies voor OV. Draai dat eens om: als het OV te duur voor je is, kan je terugvallen op de auto! En tadaaaaaaaa probleem opgelost, want een taxi is (als land gezien) goedkoper dan een lege bus subsidieren.

Edit na de lunch: je definitie van afhankelijkheid begint met een verkeerd uitgangspunt. Mensen zijn afhankelijk van vervoer! Niet van OV, maar van vervoer. En de weinige mensen die zelf niets anders dan OV kunnen verzorgen, zijn niet afhankelijk van OV, maar afhankelijk van subsidie. 't Is nogal een omweg om miljarden in een totaal systeem te steken omdat een enkeling daar afhankelijk van is.

[ Bericht 11% gewijzigd door RemcoDelft op 23-04-2014 13:50:43 ]
pi_139177844
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:47 schreef RemcoDelft het volgende:

Leuk verhaal, heel politiek correct, en zo wordt het inderdaad altijd verteld. Er zijn 10.000 mensen afhankelijk van OV o.i.d.
Ondertussen zijn er miljoenen mensen afhankelijk van de auto, en toch wordt het niet gesubsidieerd, integendeel zelfs! Dat meten met twee maten geeft al aan dat het argument niet opgaat.

[..]

Hier ga je dus weer uit van de huidige situatie met torenhoge voertuigbelastingen en subsidies voor OV. Draai dat eens om: als het OV te duur voor je is, kan je terugvallen op de auto! En tadaaaaaaaa probleem opgelost, want een taxi is (als land gezien) goedkoper dan een lege bus subsidieren.
OV weg, problemen opgelost? Rly?
pi_139178755
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

OV weg, problemen opgelost? Rly?
iig geen problemen met het OV, hooguit met het gebrek daaraan ;)
  woensdag 23 april 2014 @ 14:13:33 #137
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_139179791
Worden de kaartjes buiten spits dan ook 10% goedkoper?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_139179868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:13 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Worden de kaartjes buiten spits dan ook 10% goedkoper?
3e zin uit het bronartikel in de op:

Buiten de spits wordt de prijs van een enkeltje met minimaal 12 procent verlaagd.

astu.
pi_139180327
quote:

[..]

[..]

[..]

Je gaat er in je berekening wel van uit dat mensen van station naar station moeten. En dat er dus wel parkeerkosten zullen zijn.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_139180432
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:29 schreef Trommeldaris het volgende:

Je gaat er in je berekening wel van uit dat mensen van station naar station moeten. En dat er dus wel parkeerkosten zullen zijn.
Omdat ik in het begin al aangaf dat de trein niet voor iedere rit de beste keuze is. De trein is superhandig als je naar het centrum van een stad moet.

En ik snap best dat er ook mensen zijn die ergens wonen dat eerst naar het station rijden geen best idee is. Voor hen geldt dus wat anders.

OV heeft zo zijn nadelen. Dat accepteer ik.
pi_139180779
quote:

[..]

Wat is "bij tweedehands auto 26 euro tot 35 euro"?
  woensdag 23 april 2014 @ 15:04:21 #142
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139181487
Parkeerkosten zullen bij woon-werk verkeer toch wel meevallen? Bedrijven met een terrein voor medewerkers etc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 23 april 2014 @ 15:04:53 #143
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_139181511
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het is Utrecht, dus waarschijnlijk hebben die huilies verzonnen dat je extra moet betalen als je auto ouder is dan 3 maanden want dan is 'ie heul vervuilend boehooo :')
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_139181758
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Omdat ik in het begin al aangaf dat de trein niet voor iedere rit de beste keuze is. De trein is superhandig als je naar het centrum van een stad moet.

En ik snap best dat er ook mensen zijn die ergens wonen dat eerst naar het station rijden geen best idee is. Voor hen geldt dus wat anders.

OV heeft zo zijn nadelen. Dat accepteer ik.
- Hoe komen de mensen in jouw voorbeeld bij het station aan? Ik moet vanuit mijn huis of half uur lopen of 1,19 euro betalen om te reizen met de tram naar het station.
- Niemand heeft een station als eindbestemming. Als jij het lopen naar het centrum prima vindt, kun je wat mij betreft parkeerkosten ook schrappen. Net buiten het centrum zijn er altijd wel gratis parkeerplekken. Je loopt hoogstwaarschijnlijk 5 minuten langer.
- Deur tot deur kan extra kosten met zich meebrengen, denk aan bus, tram of metro van het station naar werk. Ik betaal 1,50 euro voor de metro.
- OV-chipkaart aanschaffen kost 7,50 euro.
- Instaptarief (OV-chipkaart) bij de trein is 20 euro. Dat betaal je dus sowieso, al kost je reis 13,60 euro.

Buiten alle gemakken die je bij een auto hebt. En de onbetrouwbaarheid van de NS in de winter.

Wat vergelijk je nu echt eigenlijk? Niemand gaat in de spits voor zijn lol in de auto of trein stappen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 15:13:44 ]
pi_139182743
Onzinnig plan. Ik ben het Nederlandse OV meer gaan waarderen nu ik het Engelse gewend ben, maar blijkbaar ziet de NS dat als voorbeeld. (Hier kost, afhankelijk van het tijdstip een kaartje voor de terugweg soms letterlijk 4 keer wat je op de heenweg betaalde.)
pi_139182914
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:41 schreef Operc het volgende:
Onzinnig plan. Ik ben het Nederlandse OV meer gaan waarderen nu ik het Engelse gewend ben, maar blijkbaar ziet de NS dat als voorbeeld. (Hier kost, afhankelijk van het tijdstip een kaartje voor de terugweg soms letterlijk 4 keer wat je op de heenweg betaalde.)
Dat is daar helemaal belachelijk, ook dat een kaartje uit een automaat duurder kan zijn dan bij het loket.
  woensdag 23 april 2014 @ 15:57:39 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139183305
quote:
ja ja en in het hoogseizoen moeten de vakanties goedkoper zijn omdat dan gezinnen met kinderen op vakantie gaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139183348
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ja ja en in het hoogseizoen moeten de vakanties goedkoper zijn omdat dan gezinnen met kinderen op vakantie gaan
Tuurlijk niet. Maar de overheid subsidieert het OV juist om onder andere het gebruik van de wegen te verlagen, en dan gaat het grootste OV-staatsbedrijf van Nederland de prijzen in de spits verhogen. Beetje apart hè. Nog aparter is het feit dat de overheid dit prima vindt blijkbaar.
  woensdag 23 april 2014 @ 15:59:47 #149
45206 Pietverdriet
pi_139183371
quote:

[..]

Reizen buiten de spits al de treinen leeg zijn is veel goedkoper
  woensdag 23 april 2014 @ 16:01:46 #150
45206 Pietverdriet
pi_139183435
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Maar de overheid subsidieert het OV juist om onder andere het gebruik van de wegen te verlagen, en dan gaat het grootste OV-staatsbedrijf van Nederland de prijzen in de spits verhogen. Beetje apart hè. Nog aparter is het feit dat de overheid dit prima vindt blijkbaar.
In de Spits zijn de treinen over en overvol, dit zorgt er voor dat mensen meer buiten de spits gaan reizen.
pi_139183437
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Reizen buiten de spits al de treinen leeg zijn is veel goedkoper
Als je een abonnement hebt wel, anders niet. En de mensen willen best met de trein als het goedkoper is, dat bewijzen die Kruidvat/Blokker kaartjes wel, die vliegen over de toonbank.
pi_139183455
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de Spits zijn de treinen over en overvol, dit zorgt er voor dat mensen meer buiten de spits gaan reizen.
Waarom ? De meeste mensen hebben geen keus, die moeten naar werk/school op vaste tijden.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:02:35 #153
45206 Pietverdriet
pi_139183457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als je een abonnement hebt wel, anders niet. En de mensen willen best met de trein als het goedkoper is, dat bewijzen die Kruidvat/Blokker kaartjes wel, die vliegen over de toonbank.
Dat zijn geen forenzen.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:04:00 #154
45206 Pietverdriet
pi_139183506
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom ? De meeste mensen hebben geen keus, die moeten naar werk/school op vaste tijden.
Tja, ik in de auto ook niet, maar ik wordt niet gesubsidieerd, ik mag betalen tot ik groen zie
pi_139183515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat zijn geen forenzen.
Nee maar ze reizen wel in anders lege treinen. Dus als je het goedkoper maakt, trek je meer reizigers overdag, dus ben je meer rendabel.
pi_139183531
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En de mensen die in de spits moeten reizen dus liever met de auto dan met de trein gaan. En nu gaat de NS nog meer spits-forensen de auto injagen.
pi_139183533
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, ik in de auto ook niet, maar ik wordt niet gesubsidieerd, ik mag betalen tot ik groen zie
Haha, jij betaalt al die wegen e.d. zelf ? Vast.
pi_139183641
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

En de mensen die in de spits moeten reizen dus liever met de auto dan met de trein gaan. En nu gaat de NS nog meer spits-forensen de auto injagen.
Hoe weet je zo zeker dat ze mensen de auto injagen? Dat ze niet mensen buiten de spits jagen maar wel in de trein?

Als je dat zo goed weet zou ik dat doorgeven aan de NS kennelijk heb jij betere rekenmodellen.
pi_139183746
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:07 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat ze mensen de auto injagen? Dat ze niet mensen buiten de spits jagen maar wel in de trein?

Als je dat zo goed weet zou ik dat doorgeven aan de NS kennelijk heb jij betere rekenmodellen.
Als de trein duurder dan de auto wordt, wordt de auto aantrekkelijker hè. Dat lijkt me logisch?
En ik snap je tweede vraag niet.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:11:34 #160
45206 Pietverdriet
pi_139183779
Heerlijk, die beledigde treinreizigers, boehoehoe
pi_139183853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
? :')
  woensdag 23 april 2014 @ 16:16:41 #162
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139183964
Als de NS dit mogen doen, dan is de enige die je daarop aan mag kijken de minister (staatssecretaris) van I&M. Die heeft als concessieverlener voor het HRN die touwtjes in handen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_139184046
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:16 schreef Janneke141 het volgende:
Als de NS dit mogen doen, dan is de enige die je daarop aan mag kijken de minister (staatssecretaris) van I&M. Die heeft als concessieverlener voor het HRN die touwtjes in handen.
quote:
Reizigers verleiden met OV
Het openbaar vervoer moet betrouwbaar, toegankelijk en efficiënt zijn. Alleen dan worden reizigers verleid in trein, bus, tram en metro te stappen. Goede en tijdige reisinformatie en een goede aansluiting tussen trein en stads- en streekvervoer zijn hiervoor onmisbaar. De veiligheid op het spoor pakken we de komende jaren ondermeer aan door het Europese treinbeveiligingssysteem in te voeren.
http://www.rijksoverheid.(...)sonen/wilma-mansveld

Wordt er echt toegankelijker op zo. :D _O- :')_!
  woensdag 23 april 2014 @ 16:21:33 #164
45206 Pietverdriet
pi_139184129
Brandstof is zo duur geworden, mensen stappen echt niet over op de auto.
pi_139184311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Brandstof is zo duur geworden, mensen stappen echt niet over op de auto.
Als de auto goedkoper is wel hè.
pi_139184380
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:16 schreef Janneke141 het volgende:
Het is al jaren overduidelijk dat eerst Schultz en nu Mansveld niets over de NS mogen zeggen zonder dat kort te sluiten met de minister van Financiën, dus kijk nog maar wat verder :P.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:30:51 #167
346939 Janneke141
pi_139184445
quote:
6s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:29 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is al jaren overduidelijk dat eerst Schultz en nu Mansveld niets over de NS mogen zeggen zonder dat kort te sluiten met de minister van Financiën, dus kijk nog maar wat verder :P.
Blijft staan dat de NS dit niet eenzijdig kunnen besluiten zonder toestemming van de politiek.
pi_139184751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Blijft staan dat de NS dit niet eenzijdig kunnen besluiten zonder toestemming van de politiek.
Eens :+. Maar diezelfde politiek geeft er al jaren blijk van zich voornamelijk te interesseren voor het jaarlijkse dividend.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:42:05 #169
346939 Janneke141
pi_139184793
quote:
6s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Eens :+. Maar diezelfde politiek geeft er al jaren blijk van zich voornamelijk te interesseren voor het jaarlijkse dividend.
Correct. Ik heb niet zoveel problemen met de wijze van privatiseren van de spoorwegen, maar wel met het gegeven dat de concessieverlener en de enig aandeelhouder op dezelfde stoel zitten. Belangenverstrengeling ten top.
pi_139185748
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:43 schreef zarGon het volgende:

Enkele reis Eindhoven centrum-Utrecht centrum
pi_139185903
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:11 schreef zarGon het volgende:

- Hoe komen de mensen in jouw voorbeeld bij het station aan? Ik moet vanuit mijn huis of half uur lopen of 1,19 euro betalen om te reizen met de tram naar het station.
Dan ga je lekker fietsen. Maakt mij dat nou uit?

quote:
- Niemand heeft een station als eindbestemming.
Een parkeergarage wel dan?

quote:
Als jij het lopen naar het centrum prima vindt, kun je wat mij betreft parkeerkosten ook schrappen. Net buiten het centrum zijn er altijd wel gratis parkeerplekken. Je loopt hoogstwaarschijnlijk 5 minuten langer.
In Utrecht niet hoor. Ik heb er gewoond en ik kan mij niet voorstellen dat je nu ineens niet meer hoeft te betalen waar je ruim 10 jaar geleden al wel moest betalen.

quote:
- Deur tot deur kan extra kosten met zich meebrengen, denk aan bus, tram of metro van het station naar werk. Ik betaal 1,50 euro voor de metro.
Nou tsjonge... En nu?

quote:
- OV-chipkaart aanschaffen kost 7,50 euro.
Route mobiel / ANWB pechhulp onderweg kost ook geld. Wassen van een auto ook. Zit ook niet bij die autokosten.

quote:
- Instaptarief (OV-chipkaart) bij de trein is 20 euro. Dat betaal je dus sowieso, al kost je reis 13,60 euro.
Nee, je betaalt niet altijd minimaal 20 euro. Verre van!

quote:
Buiten alle gemakken die je bij een auto hebt. En de onbetrouwbaarheid van de NS in de winter.
Er zijn ook gemakken van de trein. Zoals kunnen werken onderweg. En in de spits is de trein betrouwbaarder is mijn stellige ervaring.

quote:
Wat vergelijk je nu echt eigenlijk? Niemand gaat in de spits voor zijn lol in de auto of trein stappen.
Ik vergelijk de kostprijs om met trein dan wel auto van Eindhoven centrum naar Utrecht centrum te gaan. Dat stond er gewoon.
pi_139186549
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan ga je lekker fietsen. Maakt mij dat nou uit?
Een fiets aanschaffen kost ook geld.

quote:
[..]

Een parkeergarage wel dan?
Mooi dat je het eens bent dat een station geen eindbestemming is.

quote:
[..]

In Utrecht niet hoor. Ik heb er gewoond en ik kan mij niet voorstellen dat je nu ineens niet meer hoeft te betalen waar je ruim 10 jaar geleden al wel moest betalen.
In Delft, Schiedam en Rotterdam wel. Vast ook in Utrecht. En anders heb je P+R ( :D ).

quote:
[..]

Nou tsjonge... En nu?
(1,19 + 1,50) * 2 = 5,38 euro die je niet meeneemt bij het reizen met de trein.

quote:
[..]

Route mobiel / ANWB pechhulp onderweg kost ook geld. Wassen van een auto ook. Zit ook niet bij die autokosten.
ANWB kost - per reis - bijna niets. Er zijn 255 werkdagen in 2014. Gezien je heen en terug reist, maak je (minimaal) 510 reizen. ANWB instapprijs voor 2014 is 83 euro. Kost je per reis net iets meer dan 16 cent.

quote:
[..]

Nee, je betaalt niet altijd minimaal 20 euro. Verre van!
Je weet hoe het instaptarief werkt bij de ov-chipkaart?

quote:
[..]

Er zijn ook gemakken van de trein. Zoals kunnen werken onderweg. En in de spits is de trein betrouwbaarder is mijn stellige ervaring.
Kunnen werken in de spits. :D. Bhahaha.

quote:
[..]

Ik vergelijk de kostprijs om met trein dan wel auto van Eindhoven centrum naar Utrecht centrum te gaan. Dat stond er gewoon.
Nee, dat doe je niet. Je vergelijkt de prijs van Station Eindhoven naar Station Utrecht. En aangezien niemand van station naar station reist en hoogstwaarschijnlijk kosten eromheen maakt, is zo'n vergelijking nutteloos in de praktijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 17:42:59 ]
pi_139186641
En als je de fiets een prima alternatief vindt, heb je geen last van parkeren in Utrecht. Dan neem jij altijd de fiets. Toch?
pi_139187152
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Piet :o Dat nota bene jij niet door hebt dat dit gewoon het standaard verdeel en heers riedeltje is.

Nu juichen de automobilisten dat de treinreiziger meer moeten betalen. Als de autokosten omhoog worden geschroefd jubelen de treinreizigers. Iedereen lijkt het maar prima te vinden als iemand anders dan de groep waar zij toe behoren gepakt wordt.

Aan het einde van de rit behoort iedereen een keer bij zo'n groep en zijn we met z'n allen armer geworden ten kosten van de almaar uitdijende overheid.

De enige winnaar is de ambtenarij.
pi_139187638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:41 schreef zarGon het volgende:

Een fiets aanschaffen kost ook geld.
Ik weet het, vandaag nog gedaan. Al denk ik dat je ook zo voor 1% van wat ik uitgegeven heb ergens tweedehands wat op de kop tikt.

Maar jij hebt geen fiets, of ben je aan het zeuren om het zeuren?

quote:
Mooi dat je het eens bent dat een station geen eindbestemming is.
HC heeft inderdaad geen enkele aantrekkingskracht op mensen. Vandaar dat het er altijd zo rustig is.

quote:
In Delft, Schiedam en Rotterdam wel. Vast ook in Utrecht. En anders heb je P+R ( :D ).
Dus?

quote:
(1,19 + 1,50) * 2 = 5,38 euro die je niet meeneemt bij het reizen met de trein.
Nee, omdat ik een vergelijking maak tussen centrum a en centrum b.

quote:
ANWB kost - per reis - bijna niets. Er zijn 255 werkdagen in 2014. Gezien je heen en terug reist, maak je (minimaal) 510 reizen. ANWB instapprijs voor 2014 is 83 euro. Kost je per reis net iets meer dan 16 cent.
Die OV chipkaart hoef je ook niet iedere keer aan te schaffen, of wel?

quote:
Je weet hoe het instaptarief werkt bij de ov-chipkaart?
Ja. Ik ga uit van iemand die slim genoeg is om ook uit te checken.

quote:
Kunnen werken in de spits. :D. Bhahaha.
Pauperen in de 2e klasse. :D Bhahaha.

quote:
Nee, dat doe je niet. Je vergelijkt de prijs van Station Eindhoven naar Station Utrecht. En aangezien niemand van station naar station reist en hoogstwaarschijnlijk kosten eromheen maakt, is zo'n vergelijking nutteloos in de praktijk.
Niemand? Rly?

Je bent gewoon smoesjes aan het verzinnen, maar onder de streep is de trein normaliter een klap goedkoper dan de auto, vermits je een route pakt waar de trein voor jou zin heeft. Om van dorp a naar naastgelegen dorp b te geraken doorgaans niet nee.

Maar dat hoort dus bij de nadelen die aan een trein zitten.
pi_139187640
quote:
Dat.

10% extra betalen om hutjemutje als haringen in een ton te "mogen" reizen. :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139187661
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:43 schreef zarGon het volgende:
En als je de fiets een prima alternatief vindt, heb je geen last van parkeren in Utrecht. Dan neem jij altijd de fiets. Toch?
Nee, maar ik hou niet zo van zeikwijven die altijd wel een probleem kunnen bedenken. Los het zelf lekker op zeg...
pi_139187742
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:16 schreef DS4 het volgende:
Pauperen in de 2e klasse. :D
Niet alsof je in de 1e klasse verstoken bent van het plebs :P.
  woensdag 23 april 2014 @ 18:25:43 #179
45206 Pietverdriet
pi_139187916
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Piet :o Dat nota bene jij niet door hebt dat dit gewoon het standaard verdeel en heers riedeltje is.

Nu juichen de automobilisten dat de treinreiziger meer moeten betalen. Als de autokosten omhoog worden geschroefd jubelen de treinreizigers. Iedereen lijkt het maar prima te vinden als iemand anders dan de groep waar zij toe behoren gepakt wordt.

Aan het einde van de rit behoort iedereen een keer bij zo'n groep en zijn we met z'n allen armer geworden ten kosten van de almaar uitdijende overheid.

Oh natuurlijk weet ik dat en je hebt helemaal gelijk, maar niets leukers dan de auto hatenden treinforenzen op de kast te jagen.
pi_139189083
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh natuurlijk weet ik dat en je hebt helemaal gelijk, maar niets leukers dan de auto hatenden treinforenzen op de kast te jagen.
Ik neem aan dat de gemiddelde trein forens dat gewoon door zijn of haar werkgever laat betalen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 23 april 2014 @ 19:09:38 #181
45206 Pietverdriet
pi_139189153
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de gemiddelde trein forens dat gewoon door zijn of haar werkgever laat betalen.
Of aftrekt van inkomsten
pi_139189365
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Of aftrekt van inkomsten
Wellicht, maar alle treinreizigers die ik ken hebben minimaal de keus uit een vaste vergoeding of een traject abonnement.
  woensdag 23 april 2014 @ 19:30:22 #183
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_139189893
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een moderne zuinige c segmenter doet minimaal 1:15 en 1:20 is ook niet ongebruikelijk.

In de spits rijd ik eenvoudig 1:21 met de Auris TS, met 15 euro ben je dan wel aardig klaar. Met een spaardiesel of ev kan dat zelfs nog goedkoper.

Met de 1.2tdi koffiemolen deed ik 1:23 in de spits wat neerkomt op 11 euro.
pi_139193083
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:19 schreef Litpho het volgende:

Niet alsof je in de 1e klasse verstoken bent van het plebs :P.
Helaas niet, maar in ieder geval kan ik daar wel werken.
pi_139193221
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:30 schreef Revolution-NL het volgende:

Een moderne zuinige c segmenter doet minimaal 1:15 en 1:20 is ook niet ongebruikelijk.

In de spits rijd ik eenvoudig 1:21 met de Auris TS, met 15 euro ben je dan wel aardig klaar. Met een spaardiesel of ev kan dat zelfs nog goedkoper.

Met de 1.2tdi koffiemolen deed ik 1:23 in de spits wat neerkomt op 11 euro.
Natuurlijk heb jij een auto die bwvs op alleen maar lucht rijdt met een heel klein beetje brandstof, maar de ANWB heeft gewoon berekend wat de werkelijke kosten zijn in the real world. Dat neem ik als uitgangspunt, niet een persoon als ik die een godsvermogen kwijt is en ook niet een persoon zoals jij die naar eigen zeggen vrijwel gratis rond tuft.
pi_139195717
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:43 schreef zatoichi het volgende:

Marktwerking?

De prijzen OV en Auto zijn dusdanig in balans en onder invloed van de overheid middels subsidies en belastingen dat er totaal geen marktwerking is.

Kiezen uit 2 kwaden gezien de torenhoge kunstmatige prijzen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_139197592
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waarom zou je uberhaupt 4 uur per dag gaan reizen? Wellicht handiger om gewoon wat meer in de buurt van je werk te gaan wonen. Overigens zelf geen slechte ervaringen met trein, ik reis regelmatig bijvoorbeeld van Amsterdam naar Utrecht of Amsterdam Zaandam, en dat gaat altijd goed.
ja want verhuizen gaat zo makkelijk met de huizenmarkt van nu.. 4 uur reizen per dag is peanuts voor mensen in andere landen, maar hier 'mag' het opeens niet?
There are only 151 Pokémon.
pi_139199084
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:25 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ja want verhuizen gaat zo makkelijk met de huizenmarkt van nu.. 4 uur reizen per dag is peanuts voor mensen in andere landen, maar hier 'mag' het opeens niet?
Valt best mee.

pi_139203102
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:25 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Wat is het probleem met de huizenmarkt? De prijzen zijn lager dan ooit, daarnaast is 20 uur per week reizen inderdaad spotgoedkoop, al afgezien van de kosten, had je beter een bijbaan er bij kunnen nemen.
pi_139203611
Dit systeem heb je in Frankrijk ook al. Ik reis daar een route best vaak ¤12,4 daluren, ¤18,60 piekuren bijv. Wat mij betreft voeren ze het in máár dan moeten ze ook een zero-sum game spelen waarbij ze er voor proberen te zorgen dat hun inkomsten ongeveer gelijk blijven. Dit kan je natuurlijk nooit helemaal voorspellen, maar dit 10% omhoog en 12% omlaag verhaal is gewoon een verkapte geld-binnenhaal actie.

Tijden in Frankrijk:

In Frankrijk is het echter afhankelijk van de trein vertrektijden, want daar heb je geen OV chipkaart. Hoe ze dat dan hier willen gaan doen weet ik niet. Afhankelijk van de in en uitcheck tijden? Wat nou als ik 7:59 incheck, 8 uur de piek ingaat en ik om 10:01 uitcheck?

Nu al zie je enkele mensen bij de incheck staan wachten, omdat hun trein om bijv 9:32 vertrekt en ze dan net om 9:30 hun dalurenkaart kunnen inchecken en dan naar de trein kunnen rennen.

Dat werkt toch van geen meter? Dan zal je bepaalde treinen hebben waar iedereen dat probeert te doen, chaos.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 24 april 2014 @ 01:19:29 #191
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_139203653
quote:

[..]

_O_ _O_
Waren er maar meer mensen met dit inzicht.
pi_139203782
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Valt best mee.

[ afbeelding ]
Dit per land vergelijken. :')

Nederland is een uniek land in die zin dat veel mensen in zeg Utrecht wonen, zij werkt in Arnhem en hij in Hoofddorp. De kinderen gaan naar de Vrije School in Zeist en het goede lyceum in Hilversum.

Geen enkel ander land kent zo'n grote spreiding en dientengevolge reistijd.

Nederland heeft de hoogste filedruk van Europa, logisch als iedereen in kleine steden (inclusief Amsterdam) woont.

Wb de spits; waarom toch die 9:05-16:55-mentaliteit?

Flexwerken en thuis werken kan heel veel mobiliteitsproblemen in NL wegnemen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 24 april 2014 @ 02:51:07 #193
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139204001
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vrees dat je niet kan rekenen, de files vergeet en een aparte definitie hanteert van relaxt.

In de spits is de trein, mits de bestemming daar geschikt voor is, vaak het beste vervoermiddel. En het is sowieso veel goedkoper dan een normale auto. Al gaat dat hier over enkele weken veranderen omdat we dan ook een elektrische auto hebben en die is weer veel goedkoper dan de trein.
motor is een nog beter vervoersmiddel in de spits. Geen last van files, relatief goedkoop en stuk leuker dan de auto of trein.

Als ik met Ov. Van Eindhoven naar mijn huis in Utrecht wil ben ik in totaal 1:45 uur onderweg, mits geen vertraging ( :') ). Met de motor/auto duurt dezelfde reis 50 minuten.

OV. :')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_139204159
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:15 schreef MouzurX het volgende:
Dit systeem heb je in Frankrijk ook al. Ik reis daar een route best vaak ¤12,4 daluren, ¤18,60 piekuren bijv. Wat mij betreft voeren ze het in máár dan moeten ze ook een zero-sum game spelen waarbij ze er voor proberen te zorgen dat hun inkomsten ongeveer gelijk blijven. Dit kan je natuurlijk nooit helemaal voorspellen, maar dit 10% omhoog en 12% omlaag verhaal is gewoon een verkapte geld-binnenhaal actie.

Tijden in Frankrijk:
[ afbeelding ]

In Frankrijk is het echter afhankelijk van de trein vertrektijden, want daar heb je geen OV chipkaart. Hoe ze dat dan hier willen gaan doen weet ik niet. Afhankelijk van de in en uitcheck tijden? Wat nou als ik 7:59 incheck, 8 uur de piek ingaat en ik om 10:01 uitcheck?

Nu al zie je enkele mensen bij de incheck staan wachten, omdat hun trein om bijv 9:32 vertrekt en ze dan net om 9:30 hun dalurenkaart kunnen inchecken en dan naar de trein kunnen rennen.

Dat werkt toch van geen meter? Dan zal je bepaalde treinen hebben waar iedereen dat probeert te doen, chaos.
Ik heb zelf een DalVrij kaart (Voor 99 euro per maand vrij door heel Nederland, zolang je buiten de spits incheckt), en dit heb ik nog nooit meegemaakt :')

Maargoed, ik weet ook niet hoeveel mensen zo ren kaart hebben op het ogenblik.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 24 april 2014 @ 07:17:24 #195
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139204347
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 06:07 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik heb zelf een DalVrij kaart (Voor 99 euro per maand vrij door heel Nederland, zolang je buiten de spits incheckt), en dit heb ik nog nooit meegemaakt :')

Maargoed, ik weet ook niet hoeveel mensen zo ren kaart hebben op het ogenblik.
Moet je eens rond 18.25 op Sloterdijk gaan staan. Veel wachtende mensen.
pi_139204383
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 02:51 schreef Drinky het volgende:

motor is een nog beter vervoersmiddel in de spits. Geen last van files, relatief goedkoop en stuk leuker dan de auto of trein.

Als ik met Ov. Van Eindhoven naar mijn huis in Utrecht wil ben ik in totaal 1:45 uur onderweg, mits geen vertraging ( :') ). Met de motor/auto duurt dezelfde reis 50 minuten.

OV. :')
Met kutweer is de motor natuurlijk ook vrij kut.
pi_139204403
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

De organen zijn weer wel sneller beschikbaar. O-)

pi_139204412
quote:
15s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De organen zijn weer wel sneller beschikbaar. O-)
Dat is zeker een voordeel!
pi_139204436
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit per land vergelijken. :')
Iemand beweert dat het in andere landen volstrekt normaal is om zeer lang te reizen, maar in Nederland niet. Dan lijkt een vergelijking met andere landen mij op zijn plaats, denk je ook niet?
pi_139204584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Iemand beweert dat het in andere landen volstrekt normaal is om zeer lang te reizen, maar in Nederland niet. Dan lijkt een vergelijking met andere landen mij op zijn plaats, denk je ook niet?
Monolith, denk nou even na man. Hoe kan je "de" reistijd van "de" VSAmerikaan nou middelen, dat slaat toch compleet nergens op? 6 uur met de Greyhound in Kentucky of in 15 minuutjes New York City door.

Ik woon in een stad vol files en enorme gaten in de weg, als het regent nog es 3 keer zo erg. 9 miljoen inwoners, net zoveel als de Randstad. Maar wel verkeerstechnisch heel anders en bergachtig.

Dat soort statistiekjes moet je echt niet serieus nemen omdat het in een staafdiagrammetje staat. Beetje kritisch zijn op wat je wil laten zien.

donderdag 24 april 2014 @ 07:59:36 #201
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139204601
quote:

Uiteraard! Neemt niet weg dat wegvervoer ondanks torenhoge belastingen nog steeds de voorkeur geniet van de overgrote meerderheid van de bevolking. Bij OV is dat het omgekeerde.

Waarom zit er eigenlijk maar 6% belasting op treinreizen? Op drinkwater zit al 48% belasting!
  donderdag 24 april 2014 @ 08:03:08 #202
45206 Pietverdriet
pi_139204645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Uiteraard! Neemt niet weg dat wegvervoer ondanks torenhoge belastingen nog steeds de voorkeur geniet van de overgrote meerderheid van de bevolking. Bij OV is dat het omgekeerde.

Waarom zit er eigenlijk maar 6% belasting op treinreizen? Op drinkwater zit al 48% belasting!
Wetten zijn door ambtenaren voor ambtenaren, en aangezien die bijna allemaal met de trein naar de ministeries gaan...
pi_139204665
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 01:35 schreef El_Matador het volgende:
Wb de spits; waarom toch die 9:05-16:55-mentaliteit?
Zo is de maatschappij ingericht. Daar is vast wel het een en ander aan te veranderen, maar niet door de NS. Dat weet de NS ook, maar onder het motto van het promoten van flexwerken is het wel makkelijk cashen. En Mansveld stond er bij en keek er naar en wacht rustig af tot haar Ineke van Gent-momentje komt.
pi_139204866
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Monolith, denk nou even na man. Hoe kan je "de" reistijd van "de" VSAmerikaan nou middelen, dat slaat toch compleet nergens op? 6 uur met de Greyhound in Kentucky of in 15 minuutjes New York City door.

Ik woon in een stad vol files en enorme gaten in de weg, als het regent nog es 3 keer zo erg. 9 miljoen inwoners, net zoveel als de Randstad. Maar wel verkeerstechnisch heel anders en bergachtig.

Dat soort statistiekjes moet je echt niet serieus nemen omdat het in een staafdiagrammetje staat. Beetje kritisch zijn op wat je wil laten zien.
Als het normaal zou zijn, zou je dat ook terugzien in de grafiek. Of beweer jij nu dat als 50% van de mensen er tien minuten over doet en 50% zes uur dat zes uur dan normaal is?

Een reistijd van vier uur per dag is nergens 'normaal'. Wij hebben alleen een uitzonderlijk gespreide ligging van alles. Hier bijvoorbeeld woont iemand in Beijing en werkt dat ook. Je zult hier geen mensen tegenkomen die in een andere stad wonen. Echter is de reistijd nog steeds wel rond de 50 minuten tot een uur omdat de stad veel groter is en de files binnen de stad veel heftiger.

Dat is ook een van de grootste verschillen natuurlijk: de manier waarop de trein werkt. Wij zijn eigenlijk meer bezig met een bovengronds enorm metronetwerk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139205598
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is volstrekt irrelevant. Wat begrijp je nou niet aan het feit dat men beweert dat reistijden van vele uren in andere landen volstrekt normaal zijn? Als dat het geval zou zijn, dan zou je dat terug moeten zien in de gemiddelde reistijden. Tenzij al die extreme reistijden in andere landen gepaard gaan met veel meer hele korte tripjes, oftewel dat de distributie van reistijden in andere landen significant anders zou zijn. Daar zie ik echter geen directe aanleiding toe.

quote:

Reuzeschattig, wat is de relevantie voor de relatie tussen veel lange forenstijden en het effect op het gemiddelde?
  donderdag 24 april 2014 @ 09:10:14 #206
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139205680
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 07:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

mwah, valt reuze mee als je een goed pak hebt.
Drinky is een baas
pi_139205704
Ze zouden beter reistijd per km kunnen bepalen. Dat geeft een beter beeld hoe vervelend reizen is.
pi_139205999
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:10 schreef Drinky het volgende:

mwah, valt reuze mee als je een goed pak hebt.
Nou, ik zit liever droog en warm.
pi_139206076
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is volstrekt irrelevant. Wat begrijp je nou niet aan het feit dat men beweert dat reistijden van vele uren in andere landen volstrekt normaal zijn? Als dat het geval zou zijn, dan zou je dat terug moeten zien in de gemiddelde reistijden. Tenzij al die extreme reistijden in andere landen gepaard gaan met veel meer hele korte tripjes, oftewel dat de distributie van reistijden in andere landen significant anders zou zijn. Daar zie ik echter geen directe aanleiding toe.

[..]

Reuzeschattig, wat is de relevantie voor de relatie tussen veel lange forenstijden en het effect op het gemiddelde?
Dat jij geen idee hebt waar je over praat. _O-

pi_139206204
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat jij geen idee hebt waar je over praat. _O-
Volgens mij heeft al dat drugsgebruik je cognitieve vermogens wat aangetast.
Als er iemand is die hier keer niet in staat is om basale statistiek te begrijpen en ook niet begrijpend te kunnen lezen, dan ben jij het wel.
Laat maar zien dat de distributie significant anders is in andere landen.
pi_139206304
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij heeft al dat drugsgebruik je cognitieve vermogens wat aangetast.
Als er iemand is die hier keer niet in staat is om basale statistiek te begrijpen en ook niet begrijpend te kunnen lezen, dan ben jij het wel.
Laat maar zien dat de distributie significant anders is in andere landen.
De uniciteit van Nederland is je al door mij en SuperHarre uitgelegd. Blijf je lekker waarde hechten aan een staafdiagrammetje, mij best. _O-

donderdag 24 april 2014 @ 09:38:12 #212
346939 Janneke141
pi_139206389
Kom jongens, aan statistieken moet je alleen maar waarde hechten als ze in je voordeel zijn.
pi_139206491
quote:
9s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De uniciteit van Nederland is je al door mij en SuperHarre uitgelegd. Blijf je lekker waarde hechten aan een staafdiagrammetje, mij best. _O-
Ben je nog onder invloed? Super bevestigt mijn punt, niet dat van jou.
  donderdag 24 april 2014 @ 09:43:30 #214
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_139206515
Toch maar kijken of ik ergens een goedkoop scootertje op de kop kan tikken dan :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 24 april 2014 @ 09:54:57 #215
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139206818
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, ik zit liever droog en warm.
kun je niet lezen ofzo? Met een goed pak zit je ook droog en warm. Maar verder veel plezier met droog en warm in de file te staan, terwijl ik allang weer droog en warm thuis ben :) .
Drinky is een baas
pi_139211723
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:54 schreef Drinky het volgende:

kun je niet lezen ofzo? Met een goed pak zit je ook droog en warm. Maar verder veel plezier met droog en warm in de file te staan, terwijl ik allang weer droog en warm thuis ben :) .
Nee, die houdt jouw lichaam droog en warm. Maar dan moet jij je weer omkleden.

En die file hou ik wel uit. Ga ik gewoon TV kijken, of ik zet een lekker muziekje op. Niets mis mee.
pi_139212451
De grap is natuurlijk dat 'flexwerken' geen moer met werktijden te maken heeft.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_139212531
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:28 schreef Ener-G het volgende:
Niet?
Bij mijn vorige werkgever mocht ik zelf werktijden (tussen 06:00 en 19:00) bepalen en wat mijn thuiswerkdagen zouden zijn. Ik werkte van 06:00 tot 14:00 iedere dag en vermeed daarmee perfect de spits.

-edit-
de een noemt dat flexwerken, de ander 'het nieuwe werken'...
pi_139213533
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:31 schreef Ceased2Be het volgende:
de een noemt dat flexwerken, de ander 'het nieuwe werken'...
En weer anderen zijn gezegend met een stompzinnige marketingafdeling die denkt dat de term "@nders werken" hip is 8)7.
pi_139213597
quote:
6s.gif Op donderdag 24 april 2014 14:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

En weer anderen zijn gezegend met een stompzinnige marketingafdeling die denkt dat de term "@nders werken" hip is 8)7.
iWerken.
  donderdag 24 april 2014 @ 17:03:06 #221
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_139219411
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, die houdt jouw lichaam droog en warm. Maar dan moet jij je weer omkleden.

En die file hou ik wel uit. Ga ik gewoon TV kijken, of ik zet een lekker muziekje op. Niets mis mee.
Zo'n pak trek je gewoon over je kleren aan, gewoon een setje schoenen mee en that's it. En ik doe liever iets nuttigs met mijn tijd dan onnodig in de file zitten ;)
Drinky is een baas
  donderdag 24 april 2014 @ 17:21:29 #222
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139219974
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:03 schreef Drinky het volgende:
En ik doe liever iets nuttigs met mijn tijd dan onnodig in de file zitten ;)
Gek genoeg zitten de meeste mensen graag in de file. 't Is zelfs zo'n verslaving, dat ze pas op weg gaan als de rest er ook is! Op tijden dat er geen file staat, zie je ze niet.
pi_139223890
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:03 schreef Drinky het volgende:

Zo'n pak trek je gewoon over je kleren aan, gewoon een setje schoenen mee en that's it. En ik doe liever iets nuttigs met mijn tijd dan onnodig in de file zitten ;)
Ik sta zelden tot nooit in de file.

Maar ik heb in mijn auto veel meer comfort dan op een motor en ben ook nog eens sneller dan 99% van die motoren tot hun grote verrassing.

Als jij motorrijden leuk vind moet je dat vooral doen (ik denk ook dat het leuk is, alleen zou ik het snelste model kopen en daar ook mee gaan stunten en dat is niet goed voor mijn levensduur, dus ik hou het gewoon bij normaal gevaarlijk gedrag), maar je moet niet denken dat er één vervoermiddel is wat in alle gevallen het beste is. Dat bestaat niet.

En dus zit ik ook wel eens in de trein. Of in het vliegtuig. Of... zelfs wel eens op de fiets.
  donderdag 24 april 2014 @ 19:54:01 #224
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_139224881
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

en ben ook nog eens sneller dan 99% van die motoren tot hun grote verrassing.

Lol. Zelfs een moderne stock 600cc brommer rijdt die opgevoerde rs6 van je eruit in het dagelijks verkeer waar je niet harder zal rijden dan 230 ;)

Boven de 275 zal je de meeste 1000cc motoren de baas zijn inderdaad, daar is een motor fors in het nadeel door de luchtweerstand.

Ik ben nu bezig met een s1000rr. Rijdt best leuk.....

[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 24-04-2014 20:30:29 ]
pi_139230692
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:54 schreef Revolution-NL het volgende:

Lol. Zelfs een moderne stock 600cc brommer rijdt die opgevoerde rs6 van je eruit in het dagelijks verkeer waar je niet harder zal rijden dan 230 ;)
Nee hoor. Op de Nordschleife vaak zat met de Porsche (die minder rap was in rechte lijn) voorbij gevlogen aan motoren die het echt vol probeerden. En dat waren al racers met echt wat meer dan 600cc.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:09:51 #226
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_139231821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee hoor. Op de Nordschleife vaak zat met de Porsche (die minder rap was in rechte lijn) voorbij gevlogen aan motoren die het echt vol probeerden. En dat waren al racers met echt wat meer dan 600cc.
Dat waren dan snelheden boven de 230/240. Daar onder kan je het echt vergeten met je auto. Ik ben nog geen auto tegen gekomen die onder de 230kmph partij was voor een 120pk (600cc) supersport motor.

pi_139236353
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:09 schreef Revolution-NL het volgende:

Dat waren dan snelheden boven de 230/240. Daar onder kan je het echt vergeten met je auto. Ik ben nog geen auto tegen gekomen die onder de 230kmph partij was voor een 120pk (600cc) supersport motor.

Nee, ook daaronder. Gewoon de praktijk ipv youtube.

Ook op de snelweg in Duitsland zet ik geregeld een motor voor joker overigens.

En natuurlijk neemt het verschil toe met de snelheid, mijn auto loopt 350 km/u...
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:17:00 #228
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_139241962
10% verhoging, boehoe :') Als ik met het ov zou reizen zou ik 1 euro extra per dag betalen. ¤22 per maand :'(

Of je praat met je werkgever over werktijddifferentiatie. Want met een treinbezettingsgraad van 33% op een dag snap ik deze maatregel wel en vind ik hem nog vrij mild.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_139243183
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:28 schreef Ener-G het volgende:
wel hoor. Letterlijk vertaald: tijd en plaats onafhankelijk werken.
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 25 april 2014 @ 09:37:19 #230
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_139243280
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, ook daaronder. Gewoon de praktijk ipv youtube.

Ook op de snelweg in Duitsland zet ik geregeld een motor voor joker overigens.

En natuurlijk neemt het verschil toe met de snelheid, mijn auto loopt 350 km/u...
Daaronder is kan je het echt vergeten geloof mij nu maar. 0-100, 0-200, 100-200cijfers, en pk/kg ratio cijfers zeggen genoeg.

Onder de 230 heeft een motor een groot voordeel door pk vs gewicht door boven een auto omdat gewicht dan minder een issue is maar wel de luchtweerstand.

De cw waarde bij een motor is ten aanzien van frontaal oppervlak vele malen hoger dan een auto, een motor heeft ongeveer de cw waarde van een vrachtwagen.

In het filmpje van de RS6 tegen de R6 zie je dat ook duidelijk gebeuren, rond de 200kmph gaat de CW waarde de motor parten spelen vanaf 240 en stuift de RS6 voorbij. Daaronder rijdt de R6 als een kanon weg simpelweg omdat de RS6 en pk/kg verhouding heeft die niet in de buurt van de R6 komt.

Specificaties
R6 (stock): 189kg/123pk
RS6 evotech: 2000kg/750pk

Hetzelfde is te zien in bovenstaand filmpje Bugati Veyron vs de BMW S1000RR

Specificaties
BMW S1000RR (stock): 163kg/193pk _O_
Bugati Veyron: 2080kg / 1200pk

[ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 25-04-2014 10:27:42 ]
pi_139243762
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:32 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

wel hoor. Letterlijk vertaald: tijd en plaats onafhankelijk werken.
quote:
Een flexwerker is een werknemer met een flexibel arbeidscontract, te weten:

een uitzendkracht
een gedetacheerde
een payroller
een seizoensarbeider
een freelancer
een werknemer met nulurencontract.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_139250667
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:37 schreef Revolution-NL het volgende:

Daaronder is kan je het echt vergeten geloof mij nu maar. 0-100, 0-200, 100-200cijfers, en pk/kg ratio cijfers zeggen genoeg.
Waarom moet ik jou geloven als ik keer op keer sneller blijk dan motoren die vol accelereren?

Zouden die allemaal stuk zijn ofzo?

Praktijk, mijn waarde... ;)
pi_139250819
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:17 schreef ACT-F het volgende:
10% verhoging, boehoe :') Als ik met het ov zou reizen zou ik 1 euro extra per dag betalen. ¤22 per maand :'(

Of je praat met je werkgever over werktijddifferentiatie. Want met een treinbezettingsgraad van 33% op een dag snap ik deze maatregel wel en vind ik hem nog vrij mild.
Je vergeet dat een heel groot deel van de reizigers student is. Die moeten straks zelf het vervoer gaan betalen, en dan maak je het ook nog duurder. Bovendien kun je als oplossing ook gewoon korting bieden in de dal-uren. Dan jaag je mensen ook niet de auto in.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:28:40 #234
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_139250866
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom moet ik jou geloven als ik keer op keer sneller blijk dan motoren die vol accelereren?

Zouden die allemaal stuk zijn ofzo?

Praktijk, mijn waarde... ;)
Tja... in de praktijk ben ik nog nooit een blik tegengekomen die mij kon hebben tot de 250 en dan ben ik heel wat tegengekomen. Meest exclusieve was een Salica gt met 500pk @ 1000kg, geweldig apparaat overigens _O_. In eerste instantie vergiste ik mij flink in deze auto.

Vorig jaar op de autobahn nog aan het spelen geweest met een Turbo S.
Tot de 265 was hij geen partij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 25-04-2014 14:40:18 ]
pi_139251248
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:28 schreef Revolution-NL het volgende:

Tja... in de praktijk ben ik nog nooit een blik tegengekomen die mij kon hebben tot de 250 en dan ben ik heel wat tegengekomen. Meest exclusieve was een Salica gt met 500pk @ 1000kg, geweldig apparaat overigens _O_. In eerste instantie vergiste ik mij flink in deze auto.

Vorig jaar op de autobahn nog aan het spelen geweest met een Turbo S.
Tot de 265 was hij geen partij.
Er zijn motoren die sneller zijn, dat betwist ik niet.

Maar het overgrote deel van wat er op de wegen rondrijdt is echt niet de baas over de RS6. En die van mij is dan ook wel erg rap, kreeg van de week nog bij Audi te horen dat ze kort daarvoor een MTM RS6 hadden gehad en die toch wel merkbaar minder snel was dan die van mij. ;)
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:47:57 #236
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_139251346
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn motoren die sneller zijn, dat betwist ik niet.

Maar het overgrote deel van wat er op de wegen rondrijdt is echt niet de baas over de RS6. En die van mij is dan ook wel erg rap, kreeg van de week nog bij Audi te horen dat ze kort daarvoor een MTM RS6 hadden gehad en die toch wel merkbaar minder snel was dan die van mij. ;)
Dat is wel serieus, dan ga je qua performance redelijk richting een evotech _O_
Misschien dat wel elkaar nog eens tegenkomen onderweg })
pi_139251432
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:47 schreef Revolution-NL het volgende:

Dat is wel serieus, dan ga je qua performance redelijk richting een evotech _O_
Evotech heeft toch niet meer dan 750pk? Dan steek ik daar dus voorbij.

quote:
Misschien dat wel elkaar nog eens tegenkomen onderweg })
Dat valt niet uit te sluiten, al rij ik vaker gewoon rustig met het verkeer dan volgas. Af en toe doe ik net alsof ik verstandig ben. ;)
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:41:52 #238
24533 ACT-F
pi_139252840
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:26 schreef H.FR het volgende:
Je vergeet dat een heel groot deel van de reizigers student is. Die moeten straks zelf het vervoer gaan betalen, en dan maak je het ook nog duurder.
Vergeet ik ze ja? Ik denk dat je vergeet dat je nooit aannames moet doen:
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2010 00:35 schreef ACT-F het volgende:
Zo ben ik er een groot voorstander van het eerste lesuur van HBO en WO pas om 10:00 te laten beginnen. Het contract met de NS kan daardoor een stuk goedkoper omdat de spitsbelasting fors daalt.
NWS / Spitstarief treinen

quote:
Bovendien kun je als oplossing ook gewoon korting bieden in de dal-uren. Dan jaag je mensen ook niet de auto in.
Korting krijgen is leuk, maar iemand moet het ook kunnen bieden:
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2010 23:46 schreef ACT-F het volgende:
Gewoon 'zomaar' goedkoper maken? En het personeel moet dan ook maar 40% minder verdienen of zo? Van mij mogen ze de spits 40% duurder maken i.p.v. de voorgestelde 10%. Een trein laten rijden is nu eenmaal vele malen duurder dan de auto, dus ga die kosten als treinreiziger maar zelf betalen i.p.v. de belastingbetaler die nooit met het ov reist.
pi_139253205
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Vergeet ik ze ja? Ik denk dat je vergeet dat je nooit aannames moet doen:

[..]

[..]

Korting krijgen is leuk, maar iemand moet het ook kunnen bieden:

[..]

Je hebt het hier alleen over werkgevers, dus ja.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:53:26 #240
24533 ACT-F
pi_139253234
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:52 schreef H.FR het volgende:

[..]

Je hebt het alleen over werkgevers, dus ja.
Wat?
pi_139253271
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat?
Je hebt het alleen over werkgevers dus ja, je vergeet ze. Dat je in 2010 wel aan ze dacht is niet relevant.
Wat zou kunnen is een lichte verhoging in de spits (max. 5%, geen 10%) om daarmee een daling in de daluren te financieren. Dan maak je het gat groter, maar de extra kosten in de spits hou je beperkt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:00:12 #242
24533 ACT-F
pi_139253422
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:54 schreef H.FR het volgende:
Je hebt het alleen over werkgevers dus ja, je vergeet ze. Dat je in 2010 wel aan ze dacht is niet relevant.
Wat zou kunnen is een lichte verhoging in de spits (max. 5%, geen 10%) om daarmee een daling in de daluren te financieren. Dan maak je het gat groter, maar de extra kosten in de spits hou je beperkt.
Je trekt conclusies op basis van summiere informatie, en dat is fout. Je had mij kunnen vragen hoe het dan met de studenten verder moet, want ik roep als sinds 1998 dat ze later moeten beginnen want het blijkt zelfs beter te zijn voor de leerprestaties. Terug naar de schoolbanken jij.
pi_139253771
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je trekt conclusies op basis van summiere informatie, en dat is fout. Je had mij kunnen vragen hoe het dan met de studenten verder moet, want ik roep als sinds 1998 dat ze later moeten beginnen want het blijkt zelfs beter te zijn voor de leerprestaties. Terug naar de schoolbanken jij.
Ik trek een conclusie op basis van de informatie die ik heb. Dat was jouw post van dat moment, waar jij alleen werkgevers noemt :)

Je geeft me nu meer informatie, dus dan kan ik mijn conclusie aanpassen.
Al ben ik het niet met je eens dat dat beter zou zijn voor de leerprestaties.
In de middag heb je namelijk de grootste 'dip' van de dag. Je moet dus zorgen dat je daar zo min mogelijk in zit.
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:28:22 #244
24533 ACT-F
pi_139254224
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:10 schreef H.FR het volgende:
.
Al ben ik het niet met je eens dat dat beter zou zijn voor de leerprestaties.
In de middag heb je namelijk de grootste 'dip' van de dag. Je moet dus zorgen dat je daar zo min mogelijk in zit.
Wie is 'je'? Jij zelf? Kennelijk is de ochtenddip bij de meerderheid een groter probleem. Maar goed, ik baseer mijn mening op Italiaans onderzoek wat ik in 1998 las. Iets wat ik persoonlijk kan onderschrijven. Zeker getuige de 'uitgeslapen' koppen in de klas :') In de middaguren hadden we meestal tussenuren om te kunnen lunchen dus zo erg was dat dipje dan ook weer niet. En richting de avond praktijklessen en zelfstudie. De ochtenden heb ik altijd vervloekt, maar dat komt omdat ik een avondmens ben. Maar als onderzoek aantoont dat ik tot een meerderheid behoor dan is het zeker de moeite waard om de tijden aan te passen, zeker als er geld mee bespaard wordt.
pi_139254529
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wie is 'je'? Jij zelf? Kennelijk is de ochtenddip bij de meerderheid een groter probleem. Maar goed, ik baseer mijn mening op Italiaans onderzoek wat ik in 1998 las. Iets wat ik persoonlijk kan onderschrijven. Zeker getuige de 'uitgeslapen' koppen in de klas :') In de middaguren hadden we meestal tussenuren om te kunnen lunchen dus zo erg was dat dipje dan ook weer niet. En richting de avond praktijklessen en zelfstudie. De ochtenden heb ik altijd vervloekt, maar dat komt omdat ik een avondmens ben. Maar als onderzoek aantoont dat ik tot een meerderheid behoor dan is het zeker de moeite waard om de tijden aan te passen, zeker als er geld mee bespaard wordt.
Ah, ik baseer het op een seminar dat ik laatst had, over optimaal presteren.
Dat schijnt ook weer op onderzoek gebaseerd te zijn. Wellicht maakt leeftijd ook nog uit in deze.
In de ochtend heb je inderdaad ook een dip, maar deze is kleiner dan die van na de lunch (begint rond 2 uur volgens mij).
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:13:12 #246
24533 ACT-F
pi_139255393
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 16:39 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ah, ik baseer het op een seminar dat ik laatst had, over optimaal presteren.
Dat schijnt ook weer op onderzoek gebaseerd te zijn. Wellicht maakt leeftijd ook nog uit in deze.
In de ochtend heb je inderdaad ook een dip, maar deze is kleiner dan die van na de lunch (begint rond 2 uur volgens mij).
Dat onderzoek komt me bekend voor en is volgens mij gericht op werknemers. Leeftijd speelt zeker een rol. Ik las enkele jaren geleden nog dat kinderen c.q. jonge volwassenen een vertraagd ritme hebben tegenover volwassen. Ik merk het bij mezelf naarmate ik ouder word ik steeds minder moeite heb om vroeg op te staan. Op zich is het fysieke opstaan niet het grootste probleem (wat moet, dat moet), maar het is wel zo prettig dat je mentaal ook wakker bent :')

Als deze onderzoeken kloppen dan is het bij uitstek een goed uitgangspunt voor tijdsdifferentiatie tussen werknemers en leerlingen. Schaf de kortingskaart af en maak de daluren standaard voor iedereen zodat de incidentele (recreatieve) reiziger ook verleidt wordt buiten de spits te reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')