Net alsof marktwerking er toe doet bij de NS.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:43 schreef zatoichi het volgende:
Tja er is veel vraag naar treinverkeer in de spits dus op zich is dit gewoon een goed voorbeeld van marktwerking...
Ware het niet dat dit natuurlijk niet gaat helpen om mensen uit de auto te krijgen...
Jep.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Worden de prijzen buiten de spits dan ook lager?
Mooi. Ik ben voor.quote:
Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...quote:
De NS kennende zal hier wel weer een zeer ingenieus computersysteem omheen worden ontwikkeldquote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
een kaartje ja?quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Nooit gehoord van dat fenomeen?quote:
Ze hebben al aangegeven dat het buiten de spits dan goedkoper wordt. Dus niet afkomen met 'die blijven dan normaal'.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef tcr het volgende:
[..]
Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
Daar is men van op de hoogte en zal dan gewoon rekening mee worden gehouden.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Of stel, door vertagingen val je ineens in de spitsuren terwijl je een normaal kaartje hebt.
Er zijn gewoon te veel vervelende scenario's mogelijk.
Is het geautomatiseerde systeem voor de ov-chipkaart daar dan ook van op de hoogte?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:03 schreef Dven het volgende:
Daar is men van op de hoogte en zal dan gewoon rekening mee worden gehouden.
never gehoord van een voordeelurenkaart?quote:Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef tcr het volgende:
[..]
Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
ik zal het eens aan mijn opa vragenquote:Op woensdag 23 april 2014 08:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nooit gehoord van dat fenomeen?
NS kennende zal het vooral betekenen dat reizen met een papieren kaartje onmogelijk wordt of automatisch altijd voor het hoogste tarief zijn, want met de chipkaart kun je natuurlijk zo zien of de reis binnen of buiten de spits valt.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:49 schreef danos het volgende:
[..]
De NS kennende zal hier wel weer een zeer ingenieus computersysteem omheen worden ontwikkeld
Dan is de prijs niet lager. Je krijgt korting op de normale prijs. Da's een subtiel doch belangrijk verschil.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:12 schreef JoPiDo het volgende:
never gehoord van een voordeelurenkaart?
Reist die nog met de trein tegenwoordig dan?quote:
40% korting als beloning dat je niet in de spits rijdt? Maar korting in de spits gaat "never" gebeuren zei je?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan is de prijs niet lager. Je krijgt korting op de normale prijs. Da's een subtiel doch belangrijk verschil.
ik hoop het niet, want hij is al zeker 25 jaar doodquote:Op woensdag 23 april 2014 08:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Reist die nog met de trein tegenwoordig dan?
Nee, dat zei ik niet. Wel blijven opletten he?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:15 schreef JoPiDo het volgende:
40% korting als beloning dat je niet in de spits rijdt? Maar korting in de spits gaat "never" gebeuren zei je?
Ja, vraag het hem dan maarquote:Op woensdag 23 april 2014 08:16 schreef JoPiDo het volgende:
ik hoop het niet, want hij is al zeker 25 jaar dood
Hopen op revolutie dan maar.quote:Ook mogen consumentenorganisaties nog hun advies uitbrengen over het plan.
Ik vrees dat je niet kan rekenen, de files vergeet en een aparte definitie hanteert van relaxt.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten. Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook!
Dit gaat waarschijnlijk gewoon net zo werken als met het kortingssysteem buiten de spitsuren. Ook al check je 5 minuten voor de spits in, je kan vervolgens je gehele reis met korting reizen.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Meer inkomsten. Goh, daar zullen ze van schrikken bij de NS...quote:Op woensdag 23 april 2014 08:27 schreef Intellectueel het volgende:
Zijn ze nou werkelijk zo naïef bij de NS, of acteren ze maar? Duurdere kaartjes in de spits en goedkopere kaartjes buiten de spits zal het spitsverkeer niet drastisch afnemen. De meeste mensen die in de spits reizen doen dat voornamelijk vanwege de verplichtingen die het beroeps- of studentenleven met zich meebrengt. Uit noodzaak dus. Resultaat is gewoon dat de mensen die in de spits reizen wel genoodzaakt zijn om te blijven reizen, waardoor het treinverkeer enigszins gelijk blijft, terwijl het treinverkeer buiten de spits daarentegen zal toenemen vanwege goedkopere kaartjes. Conclusie: meer inkomsten voor de NS.
Papieren kaartjes gaan er toch uit. Met een chipkaart betaal je aan het eind van de reis dus het zal er wel aan liggen of dat in of buiten de spits is.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
goedkoper dan tijdens de spits, natuurlijk. Tenzij Pasen en Pinkster op 1 dag vallen, alleen dan wordt het buiten de spits goedkoper dan het nu is.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ze hebben al aangegeven dat het buiten de spits dan goedkoper wordt. Dus niet afkomen met 'die blijven dan normaal'.
Waarom zou je uberhaupt 4 uur per dag gaan reizen? Wellicht handiger om gewoon wat meer in de buurt van je werk te gaan wonen. Overigens zelf geen slechte ervaringen met trein, ik reis regelmatig bijvoorbeeld van Amsterdam naar Utrecht of Amsterdam Zaandam, en dat gaat altijd goed.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten. Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook!
.quote:In daluren moeten de kaartjes juist twaalf procent goedkoper worden
Stel het bij je baas voor? Bij ons hebben we inderdaad zeer flexibele tijden (beginnen kan tussen 7:00 en 10:00) en als je thuis wilt werken is dat ook geen probleem, algemene regel is dat zolang het je werkzaamheden niet belemmert je maar lekker je gang gaat, sterker nog 1 collega van me woont in Canadaquote:Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Individual het volgende:
Het zou mooi zijn als hierdoor kantooruren flexibeler worden en de spits minder druk.
Als je niet in een gehucht woont is de trein bijna altijd sneller. Probeer in de spits maar eens van Arnhem naar Den Haag te gaan.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten. Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook!
Dan mogen ze het van mij doen zoals nu: Moment van inchecken bepaalt je tarief.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Van station naar station is dit natuurlijk waar, maar als je toevallig niet naast een station woont, en je plaats van bestemming ook niet op loopafstand van een (centraal) station is heb je natuurlijk behoorlijk wat meer tijd nodig.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:53 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Als je niet in een gehucht woont is de trein bijna altijd sneller. Probeer in de spits maar eens van Arnhem naar Den Haag te gaan.
Ik woon in Tilburg West en werk in Den Bosch oost. Ook voor mij is de Trein + Bus sneller als de auto. Oké, het scheelt 5 minutenquote:Op woensdag 23 april 2014 08:55 schreef Fides het volgende:
[..]
Van station naar station is dit natuurlijk waar, maar als je toevallig niet naast een station woont, en je plaats van bestemming ook niet op loopafstand van een (centraal) station is heb je natuurlijk behoorlijk wat meer tijd nodig.
Goed plan; dat maakt de drempel weer wat lager om in de auto te stappen ipv de trein :-)quote:Op woensdag 23 april 2014 07:42 schreef Rezania het volgende:
Juist in de spits moeten ze goedkopere kaartjes aanbieden als ze niet iedereen hun auto in willen jagen.
Die kostprijs van die auto is ofwel berekend met een truttenschudder zoals een aygo (en dan nog moet je dan je best doen), ofwel men kan niet rekenen.quote:
1e klasse reizen. Heb je geen probleem met drukte.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:14 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop niet dat dit betekent dat het nog drukker wordt in de trein net na 9 uur.
Ik mis de files en parkeergeld in je autoberekening.quote:
Ja, we zijn niet allemaal miljonair, he.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
1e klasse reizen. Heb je geen probleem met drukte.
Betaal je al een debiele hoeveelheid voor een kaartje, wordt er wegens drukte ook nog eens omgeroepen dst je in de eerste klas plaats mag nemen. Zit je alsnog met de paupersquote:Op woensdag 23 april 2014 09:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
1e klasse reizen. Heb je geen probleem met drukte.
Komkom, met een voordeelurenkaart is het net zo goedkoop als tweede klasse volle prijs.quote:
Jouw auto rijdt zo'n 1:6,7?quote:Op woensdag 23 april 2014 09:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die kostprijs van die auto is ofwel berekend met een truttenschudder zoals een aygo (en dan nog moet je dan je best doen), ofwel men kan niet rekenen.
Ik ben aan benzine al zo'n 45 euro kwijt bij 180 km in de spits. Nou is mijn auto niet erg zuinig, maar laat een normale auto de helft kwijt zijn aan benzine... En dan nog de overige kosten...
Mensen die de begintijd van hun werk- of schooldag niet kunnen wijzigen, hebben sowieso geen alternatief later te gaan.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:14 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop niet dat dit betekent dat het nog drukker wordt in de trein net na 9 uur.
Buiten de spits om heb ik dat nog nooit meegemaakt, maar dat systeem van toestaan dat met 2e klasse ook 1e klasse kan worden gebruikt is inderdaad schandalig.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:19 schreef timmmmm het volgende:
Betaal je al een debiele hoeveelheid voor een kaartje, wordt er wegens drukte ook nog eens omgeroepen dst je in de eerste klas plaats mag nemen. Zit je alsnog met de paupers
De eerste klas is ongeveer 70% duurder dan de tweede klas. Ik vind het met korting in de tweede klas al niet goedkoop om met de trein te reizen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Komkom, met een voordeelurenkaart is het net zo goedkoop als tweede klasse volle prijs.
Ik hoop dat dat voor veel mensen geldt, want het is nu al stikdruk in de trein net buiten de spits en dat wordt met dit soort maatregelen natuurlijk alleen maar erger.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:21 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Mensen die de begintijd van hun werk- of schooldag niet kunnen wijzigen, hebben sowieso geen alternatief later te gaan.
Het is je eigen fouten compenseren he. als je een treinstel te weinig geleverd hent gekregen/aangevraagd hebt, moet je toch wat. Zelfs de NS kan het niet maken mensen op het perron te laten staan omdat ze er echt niet meer bij kunnen, terwijl de eerste klas uitgestorven isquote:Op woensdag 23 april 2014 09:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Buiten de spits om heb ik dat nog nooit meegemaakt, maar dat systeem van toestaan dat met 2e klasse ook 1e klasse kan worden gebruikt is inderdaad schandalig.
Als ik niet te gek met het gaspedaal doe haalt ze dat wel ja....quote:
In de file 1:20... Jaja... Bij 100 km/u constant zijn er truttenschudders die het halen, maar dat is net zo realistisch rekenen als met mijn auto.quote:Er zijn ook auto's die 1:20 rijden dan betaal je met een benzineprijs van 1,70e maar 15,30e voor 180 km. Daar kan geen treinkaartje tegenop.
Ligt aan jouw definitie. Tov de fiets is het prijzig, maar tov de auto goedkoop.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:22 schreef Tijn het volgende:
De eerste klas is ongeveer 70% duurder dan de tweede klas. Ik vind het met korting in de tweede klas al niet goedkoop om met de trein te reizen eerlijk gezegd.
Daarom zegt hij ook "ik vind"...quote:Op woensdag 23 april 2014 09:26 schreef DS4 het volgende:
Ligt aan jouw definitie. Tov de fiets is het prijzig, maar tov de auto goedkoop.
Vind ik wel. Dan bied maar aan dat je een kaartje kan kopen voor een upgrade. Moet je eens zien hoe druk het wordt om die te kopen ipv achterblijven op het station.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef timmmmm het volgende:
Het is je eigen fouten compenseren he. als je een treinstel te weinig geleverd hent gekregen/aangevraagd hebt, moet je toch wat. Zelfs de NS kan het niet maken mensen op het perron te laten staan omdat ze er echt niet meer bij kunnen, terwijl de eerste klas uitgestorven is
Aangezien ik buiten de spits reis, sta ik ook niet in de file en valt het prijsverschil reuze mee. Bovendien daalt de prijs enorm als ik met 2 of 3 mensen in de auto zit en de kosten deel. In de trein stijgen de kosten evenredig met het aantal reizigers, maar in de auto dalen de kosten per persoon juist.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ligt aan jouw definitie. Tov de fiets is het prijzig, maar tov de auto goedkoop.
Prima. Maar objectief gezien is de trein allesbehalve duur.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daarom zegt hij ook "ik vind"...
Klopt. Een volle auto is goedkoper (in de meeste gevallen).quote:Op woensdag 23 april 2014 09:29 schreef Tijn het volgende:
Aangezien ik buiten de spits reis, sta ik ook niet in de file en valt het prijsverschil reuze mee. Bovendien daalt de prijs enorm als ik met 2 of 3 mensen in de auto zit en de kosten deel. In de trein stijgen de kosten evenredig met het aantal reizigers, maar in de auto dalen de kosten per persoon juist.
Gezien de parkeerprijzen die al extreem hoog zijn en ook nog eens verdubbeld gaan worden ofzo mag de trein 25% duurder worden en alsnog goedkoper blijvenquote:
Ja zat ook een beetje hier te kijken naar gemiddeld brandstofverbruik. Van de nieuwe auto's zijn de inefficiente types gemiddeld 1:13. Dan zou je op 23,5e voor 180 km uitkomen. Maar ook in jouw geval 45e voor 180km met waarschijnlijk een comfortabele auto, zou ik zeker daar voor kiezen. Ook gewoon lekker van deur tot deur in plaats van eerst naar het station, dan druk perron, staan en duwen in de trein, weer op een ander druk station en dan nog vanaf daar naar plaats van bestemming, voor hetzelfde bedrag of meer....quote:Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ik niet te gek met het gaspedaal doe haalt ze dat wel ja....
[..]
In de file 1:20... Jaja... Bij 100 km/u constant zijn er truttenschudders die het halen, maar dat is net zo realistisch rekenen als met mijn auto.
En ook die truttenschudders kosten meer dan benzine alleen.
Parkeren moet je idd ook meenemen. Maar die staat er iig als pm bij.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:31 schreef Dven het volgende:
Gezien de parkeerprijzen die al extreem hoog zijn en ook nog eens verdubbeld gaan worden ofzo mag de trein 25% duurder worden en alsnog goedkoper blijven
Des te vreemder dat een volle trein niet goedkoper kan. Ik zeg het wel vaker: langdurige subsidie maakt meer kapot dan je lief is!quote:Op woensdag 23 april 2014 09:31 schreef DS4 het volgende:
Klopt. Een volle auto is goedkoper (in de meeste gevallen).
Zelfs met z'n 2'en in de auto is al veel goedkoper dan met z'n 2'en met de trein.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt. Een volle auto is goedkoper (in de meeste gevallen).
Parkeren kan op heel veel plaatsen natuurlijk gewoon gratis. Alleen als je in het centrum van een grote stad wil staan, kost het een bom duiten. Maar over het algemeen rijden mensen bv naar hun werk, waar ze gewoon gratis in de garage of op het parkeerterrein kunnen staan.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Parkeren moet je idd ook meenemen. Maar die staat er iig als pm bij.
Op basis van verbruikscijfers die, zo weten we allemaal, in de praktijk onhaalbaar zijn.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:32 schreef ssebass het volgende:
Ja zat ook een beetje hier te kijken naar gemiddeld brandstofverbruik. Van de nieuwe auto's zijn de inefficiente types gemiddeld 1:13. Dan zou je op 23,5e voor 180 km uitkomen.
Het hangt er vanaf. Veel rechtbanken liggen naast het station. Dan is het voor mij interessant. Dossiertje lezen in de trein... Niets mis mee.quote:Maar ook in jouw geval 45e voor 180km met waarschijnlijk een comfortabele auto, zou ik zeker daar voor kiezen. Ook gewoon lekker van deur tot deur in plaats van eerst naar het station, dan druk perron, staan en duwen in de trein, weer op een ander druk station en dan nog vanaf daar naar plaats van bestemming, voor hetzelfde bedrag of meer....
http://www.voertuig-stati(...)auto-carrosserievorm
ik zit vaak in de intercity van Roosendaal naar Breda, en in Etten-Leur moeten mensen zichzelf echt naar binnen persen en komt het gewoon voor dat ze er niet meer bijkunnen. Nu valt het nog mee, maar als de mensen die in de eerste klas zitten en staan dat niet meer mogen, is dat veel meer. Maar NS schoffeert liever de mensen van de eerste klas dan dat ze een treinstel eraan doen. Consumentonvriendelijk, maar dst boeit de NS niet, want het is voordeligerquote:Op woensdag 23 april 2014 09:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vind ik wel. Dan bied maar aan dat je een kaartje kan kopen voor een upgrade. Moet je eens zien hoe druk het wordt om die te kopen ipv achterblijven op het station.
(Overigens is het zeer uitzonderlijk dat er mensen achter zouden moeten blijven, het is vaak meer om mensen uit het gangpad weg te krijgen)
1:13 gemiddeld is natuurlijk helemaal niet onhaalbaar met een normale, moderne auto.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op basis van verbruikscijfers die, zo weten we allemaal, in de praktijk onhaalbaar zijn.
Infrastructurele kosten zijn gewoon erg hoog bij een trein.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Des te vreemder dat een volle trein niet goedkoper kan. Ik zeg het wel vaker: langdurige subsidie maakt meer kapot dan je lief is!
Hoeveel duizend euro krijgt NS nu eigenlijk in de spits per container (=treinstel)? 't Is natuurlijk totaal belachelijk dat massavervoer niet vele malen goedkoper is dan privevervoer! En dan wordt NS gesubsidieerd en prive-vervoer belast...
Ik ben serieus benieuwd hoe Nederland er voor zou staan als we subsidies en belastingen op vervoer afschaffen. Of beter nog: belast OV net zoals wegverkeer wordt belast! Treinkaartje gewoon +30 euro belasting.
En het dan raar vinden dat mensen uit de eerste klasse boos worden.. Niet zo heel raar nee.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
ik zit vaak in de intercity van Roosendaal naar Breda, en in Etten-Leur moeten mensen zichzelf echt naar binnen persen en komt het gewoon voor dat ze er niet meer bijkunnen. Nu valt het nog mee, maar als de mensen die in de eerste klas zitten en staan dat niet meer mogen, is dat veel meer. Maar NS schoffeert liever de mensen van de eerste klas dan dat ze een treinstel eraan doen. Consumentonvriendelijk, maar dst boeit de NS niet, want het is voordeliger
Nee. Het kan, maar gemiddeld gezien niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:33 schreef Tijn het volgende:
Zelfs met z'n 2'en in de auto is al veel goedkoper dan met z'n 2'en met de trein.
Voordeelurenkaart. 40% korting!quote:Wat me het meest stoort aan de trein is dat je geen korting krijgt als je een vaste reiziger bent. Ik snap de huidige tarieven best voor incidenteel gebruik, maar ik vind dat je vanaf 2 of 3 reizen per week met een abonnement goedkoper uit zou moeten zijn. Dat is nu niet het geval, zelfs iemand die 4 of 5 keer per week reist is soms beter uit met losse kaartjes dan met een abonnement.
Dat is waar maar ook met mijn auto die veel meer verbruikt, vind ik het prijsverschil niet bijzonder goot. Zeker niet gezien het comfort.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op basis van verbruikscijfers die, zo weten we allemaal, in de praktijk onhaalbaar zijn.
[..]
Het hangt er vanaf. Veel rechtbanken liggen naast het station. Dan is het voor mij interessant. Dossiertje lezen in de trein... Niets mis mee.
Ja, dat bedoel ik dus. Een abonnement is niet goedkoper dan losse kaartjes met een voordeelurenkaart. Ik vind dat raar. Waarom zou iemand dan een abonnement nemen?quote:
Ik heb het dan ook vooral over reizen naar stadscentra.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:34 schreef Tijn het volgende:
Parkeren kan op heel veel plaatsen natuurlijk gewoon gratis. Alleen als je in het centrum van een grote stad wil staan, kost het een bom duiten. Maar over het algemeen rijden mensen bv naar hun werk, waar ze gewoon gratis in de garage of op het parkeerterrein kunnen staan.
Ik kan het niet controleren, maar ik reisde vroeger vaak via Lage Zwaluwe en de trein die van daaruit naar Roosendaal reed was echt zelden druk... Dus ik verbaas mij er wel over.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef timmmmm het volgende:
ik zit vaak in de intercity van Roosendaal naar Breda, en in Etten-Leur moeten mensen zichzelf echt naar binnen persen en komt het gewoon voor dat ze er niet meer bijkunnen. Nu valt het nog mee, maar als de mensen die in de eerste klas zitten en staan dat niet meer mogen, is dat veel meer. Maar NS schoffeert liever de mensen van de eerste klas dan dat ze een treinstel eraan doen. Consumentonvriendelijk, maar dst boeit de NS niet, want het is voordeliger
Zelfs dan nog kun je vaak gratis parkeren als je net buiten het centrum gaat staan. Vijf minuutjes in de bus en je bent alsnog waar je wezen moet voor helemaal niksquote:Op woensdag 23 april 2014 09:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook vooral over reizen naar stadscentra.
Daar heb je als werknemer natuurlijk niks mee te maken. Maar sowieso zitten de meeste bedrijven op industrieterreinen buiten de stadscentra, waar de kosten ook veel lager zijn.quote:En werkgevers moeten die parkeerplaatsen voor werknemers in het centrum betalen en nee... Dat is niet goedkoop!
Ik ging dan ook uit van 1:13...quote:Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
1:13 gemiddeld is natuurlijk helemaal niet onhaalbaar met een normale, moderne auto.
Baas betaalt.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:39 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat bedoel ik dus. Een abonnement is niet goedkoper dan losse kaartjes met een voordeelurenkaart. Ik vind dat raar. Waarom zou iemand dan een abonnement nemen?
Nee, dat is prettig... Even een stuk met de bus...quote:Op woensdag 23 april 2014 09:42 schreef Tijn het volgende:
Zelfs dan nog kun je vaak gratis parkeren als je net buiten het centrum gaat staan. Vijf minuutjes in de bus en je bent alsnog waar je wezen moet voor helemaal niks
OV is daar dan ook niet geschikt voor.quote:Daar heb je als werknemer natuurlijk niks mee te maken. Maar sowieso zitten de meeste bedrijven op industrieterreinen buiten de stadscentra, waar de kosten ook veel lager zijn.
In de spits in de randstad eigenlijk wel altijd. Dus met druk bedoel ik staan. Qua uren op een dag is dat misschien niet veel, maar wel precies de periode dat mensen de trein moeten hebben ivm werk. Neem aan dat de meeste mensen liever buiten de spits reizen. Die zitten niet voor hun lol op dat tijdstip in de trein.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind de trein zelden echt druk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |