abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139171313
De NS wil de tarieven van treinkaartjes in de spits opschroeven. Daarover zijn afspraken gemaakt met staatssecretaris Mansveld, bevestigt de NS na berichtgeving hierover in het AD.Voor een enkele reis kan de prijs stijgen met maximaal 10 procent. Een trajectkaart mag 6 procent duurder worden.De NS werkt nog een voorstel uit voor de invoering van de zogeheten tariefdifferentiatie. Ook mogen consumentenorganisaties nog hun advies uitbrengen over het plan.

http://nos.nl/artikel/639097-ns-wil-duurdere-kaartjes-spits.html

:')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_139171332
Juist in de spits moeten ze goedkopere kaartjes aanbieden als ze niet iedereen hun auto in willen jagen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_139171334
Tja er is veel vraag naar treinverkeer in de spits dus op zich is dit gewoon een goed voorbeeld van marktwerking...

Ware het niet dat dit natuurlijk niet gaat helpen om mensen uit de auto te krijgen...
pi_139171351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:43 schreef zatoichi het volgende:
Tja er is veel vraag naar treinverkeer in de spits dus op zich is dit gewoon een goed voorbeeld van marktwerking...

Ware het niet dat dit natuurlijk niet gaat helpen om mensen uit de auto te krijgen...
Net alsof marktwerking er toe doet bij de NS.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_139171357
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten :') . Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook! ^O^
pi_139171363
Worden de prijzen buiten de spits dan ook lager?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 07:46:45 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139171375
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Worden de prijzen buiten de spits dan ook lager?
Jep.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Donald Duck held woensdag 23 april 2014 @ 07:46:59 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139171379
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_139171381
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef Dven het volgende:
Jep.
Mooi. Ik ben voor.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 07:47:34 #10
12621 tcr
*nix 4ever
pi_139171384
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Jep.
Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
pi_139171404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
De NS kennende zal hier wel weer een zeer ingenieus computersysteem omheen worden ontwikkeld :')
Even a broken clock is right twice a day.
  Donald Duck held woensdag 23 april 2014 @ 07:50:58 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139171418
Of stel, door vertagingen val je ineens in de spitsuren terwijl je een normaal kaartje hebt.
Er zijn gewoon te veel vervelende scenario's mogelijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 23 april 2014 @ 07:52:32 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139171432
Kijk, extra betalen omdat je moet staan, zo kennen we de monopolist weer!

Ik zou zeggen, stop alle subsidie op OV, laat ze daadwerkelijk concurreren op de vrije markt en zichzelf leren bedruipen!

Zou dit zijn wat de nieuwe directeur van NS bedoelde met "de klant voorop zetten"?
censuur :O
pi_139171453
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
een kaartje ja?
pi_139171482
Zemmels :')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_139171503
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:54 schreef JoPiDo het volgende:
een kaartje ja?
Nooit gehoord van dat fenomeen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:02:36 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139171521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef tcr het volgende:

[..]

Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
Ze hebben al aangegeven dat het buiten de spits dan goedkoper wordt. Dus niet afkomen met 'die blijven dan normaal'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 23 april 2014 @ 08:03:03 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139171524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Of stel, door vertagingen val je ineens in de spitsuren terwijl je een normaal kaartje hebt.
Er zijn gewoon te veel vervelende scenario's mogelijk.
Daar is men van op de hoogte en zal dan gewoon rekening mee worden gehouden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139171578
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:03 schreef Dven het volgende:
Daar is men van op de hoogte en zal dan gewoon rekening mee worden gehouden.
Is het geautomatiseerde systeem voor de ov-chipkaart daar dan ook van op de hoogte?
Stel, je checkt in om 15:30 en je reis duurt normaliter tot 15:50. Dan is er vertraging en je reist duurt tot 16:10. Laat "het systeem" je dan het spitstarief betalen? Of toch het dalurentarief? Want volgens mij zijn die systemen nog lang niet realtime en up-to-date. En als ze dat al zijn, dan zijn ze ook nog niet gekoppeld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:10:23 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139171595
In Londen doen ze dit altijd al. Als iedereen de auto pakt wordt het op de weg ook drukker dus dan moet je een afweging maken wat beter/sneller is.
reset
pi_139171611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef tcr het volgende:

[..]

Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
never gehoord van een voordeelurenkaart?
pi_139171619
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nooit gehoord van dat fenomeen?
ik zal het eens aan mijn opa vragen
  woensdag 23 april 2014 @ 08:13:01 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139171622
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:49 schreef danos het volgende:

[..]

De NS kennende zal hier wel weer een zeer ingenieus computersysteem omheen worden ontwikkeld :')
NS kennende zal het vooral betekenen dat reizen met een papieren kaartje onmogelijk wordt of automatisch altijd voor het hoogste tarief zijn, want met de chipkaart kun je natuurlijk zo zien of de reis binnen of buiten de spits valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_139171628
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:12 schreef JoPiDo het volgende:
never gehoord van een voordeelurenkaart?
Dan is de prijs niet lager. Je krijgt korting op de normale prijs. Da's een subtiel doch belangrijk verschil.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139171635
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:12 schreef JoPiDo het volgende:
ik zal het eens aan mijn opa vragen
Reist die nog met de trein tegenwoordig dan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139171644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan is de prijs niet lager. Je krijgt korting op de normale prijs. Da's een subtiel doch belangrijk verschil.
40% korting als beloning dat je niet in de spits rijdt? Maar korting in de spits gaat "never" gebeuren zei je?
pi_139171659
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Reist die nog met de trein tegenwoordig dan?
ik hoop het niet, want hij is al zeker 25 jaar dood :D
pi_139171662
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:15 schreef JoPiDo het volgende:
40% korting als beloning dat je niet in de spits rijdt? Maar korting in de spits gaat "never" gebeuren zei je?
Nee, dat zei ik niet. Wel blijven opletten he?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139171667
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:16 schreef JoPiDo het volgende:
ik hoop het niet, want hij is al zeker 25 jaar dood :D
Ja, vraag het hem dan maar :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139171693
quote:
Ook mogen consumentenorganisaties nog hun advies uitbrengen over het plan.
Hopen op revolutie dan maar.
pi_139171732
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten :') . Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook! ^O^
Ik vrees dat je niet kan rekenen, de files vergeet en een aparte definitie hanteert van relaxt.

In de spits is de trein, mits de bestemming daar geschikt voor is, vaak het beste vervoermiddel. En het is sowieso veel goedkoper dan een normale auto. Al gaat dat hier over enkele weken veranderen omdat we dan ook een elektrische auto hebben en die is weer veel goedkoper dan de trein.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139171735
PvdA staatssecretaris stelt extra belasting op arbeider voor, onder het mom van "de maakbare samenleving".

News at eleven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_139171779
Zijn ze nou werkelijk zo naïef bij de NS, of acteren ze maar? Duurdere kaartjes in de spits en goedkopere kaartjes buiten de spits zal het spitsverkeer niet drastisch afnemen. De meeste mensen die in de spits reizen doen dat voornamelijk vanwege de verplichtingen die het beroeps- of studentenleven met zich meebrengt. Uit noodzaak dus. Resultaat is gewoon dat de mensen die in de spits reizen wel genoodzaakt zijn om te blijven reizen, waardoor het treinverkeer enigszins gelijk blijft, terwijl het treinverkeer buiten de spits daarentegen zal toenemen vanwege goedkopere kaartjes. Conclusie: meer inkomsten voor de NS.
pi_139171802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Dit gaat waarschijnlijk gewoon net zo werken als met het kortingssysteem buiten de spitsuren. Ook al check je 5 minuten voor de spits in, je kan vervolgens je gehele reis met korting reizen.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:36:07 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139171870
ALsof mensen voor de lol in de spits in de trein zitten :')
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_139171885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:27 schreef Intellectueel het volgende:
Zijn ze nou werkelijk zo naïef bij de NS, of acteren ze maar? Duurdere kaartjes in de spits en goedkopere kaartjes buiten de spits zal het spitsverkeer niet drastisch afnemen. De meeste mensen die in de spits reizen doen dat voornamelijk vanwege de verplichtingen die het beroeps- of studentenleven met zich meebrengt. Uit noodzaak dus. Resultaat is gewoon dat de mensen die in de spits reizen wel genoodzaakt zijn om te blijven reizen, waardoor het treinverkeer enigszins gelijk blijft, terwijl het treinverkeer buiten de spits daarentegen zal toenemen vanwege goedkopere kaartjes. Conclusie: meer inkomsten voor de NS.
Meer inkomsten. Goh, daar zullen ze van schrikken bij de NS...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:39:47 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139171913
Het zou mooi zijn als hierdoor kantooruren flexibeler worden en de spits minder druk.
reset
pi_139171974
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Papieren kaartjes gaan er toch uit. Met een chipkaart betaal je aan het eind van de reis dus het zal er wel aan liggen of dat in of buiten de spits is.
  Redactie Sport woensdag 23 april 2014 @ 08:46:18 #39
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139171989
Hoe willen ze dat doen met de chipkaart?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2014 @ 08:46:21 #40
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_139171990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Ze hebben al aangegeven dat het buiten de spits dan goedkoper wordt. Dus niet afkomen met 'die blijven dan normaal'.
goedkoper dan tijdens de spits, natuurlijk. Tenzij Pasen en Pinkster op 1 dag vallen, alleen dan wordt het buiten de spits goedkoper dan het nu is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_139172037
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten :') . Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook! ^O^
Waarom zou je uberhaupt 4 uur per dag gaan reizen? Wellicht handiger om gewoon wat meer in de buurt van je werk te gaan wonen. Overigens zelf geen slechte ervaringen met trein, ik reis regelmatig bijvoorbeeld van Amsterdam naar Utrecht of Amsterdam Zaandam, en dat gaat altijd goed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139172044
Oooh:

quote:
In daluren moeten de kaartjes juist twaalf procent goedkoper worden
.

Laat maar komen dan, de werkgever vergoedt mijn treinreizen naar het werk in de spits toch dus dan kan ik mooi goedkoper privé met de trein reizen.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_139172071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Individual het volgende:
Het zou mooi zijn als hierdoor kantooruren flexibeler worden en de spits minder druk.
Stel het bij je baas voor? Bij ons hebben we inderdaad zeer flexibele tijden (beginnen kan tussen 7:00 en 10:00) en als je thuis wilt werken is dat ook geen probleem, algemene regel is dat zolang het je werkzaamheden niet belemmert je maar lekker je gang gaat, sterker nog 1 collega van me woont in Canada :) Ideaal dus als er bijvoorbeeld in de nacht werkzaamheden uitgevoerd moeten worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139172098
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten :') . Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook! ^O^
Als je niet in een gehucht woont is de trein bijna altijd sneller. Probeer in de spits maar eens van Arnhem naar Den Haag te gaan.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_139172111
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Dan mogen ze het van mij doen zoals nu: Moment van inchecken bepaalt je tarief.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_139172133
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:53 schreef WebHawk het volgende:

[..]

Als je niet in een gehucht woont is de trein bijna altijd sneller. Probeer in de spits maar eens van Arnhem naar Den Haag te gaan.
Van station naar station is dit natuurlijk waar, maar als je toevallig niet naast een station woont, en je plaats van bestemming ook niet op loopafstand van een (centraal) station is heb je natuurlijk behoorlijk wat meer tijd nodig.
pi_139172145
Aparte tarieven voor in de spits zijn er nu al bij bepaalde abonnementen (Dal Vrij en Altijd Voordeel).
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_139172169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:55 schreef Fides het volgende:

[..]

Van station naar station is dit natuurlijk waar, maar als je toevallig niet naast een station woont, en je plaats van bestemming ook niet op loopafstand van een (centraal) station is heb je natuurlijk behoorlijk wat meer tijd nodig.
Ik woon in Tilburg West en werk in Den Bosch oost. Ook voor mij is de Trein + Bus sneller als de auto. Oké, het scheelt 5 minuten :')
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_139172182
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:42 schreef Rezania het volgende:
Juist in de spits moeten ze goedkopere kaartjes aanbieden als ze niet iedereen hun auto in willen jagen.
Goed plan; dat maakt de drempel weer wat lager om in de auto te stappen ipv de trein :-)
pi_139172195
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_139172198
Overigens zou je zeggen dat een volle trein in de spits voor de NS voordeliger is dan de lege treinen die je overdags en 's avonds ziet. Volgens mij zou de NS veel meer op de vraag kunnen inspelen. Overdag kan je volgens mij op veel trajecten gewoon 1x per uur een sprinter laten rijden, en dan in de spits (in de Randstad met name) gewoon elke 6 of 10 minuten een IC. Zal wel problematisch worden met het materiaal e.d. maar heel logisch om meer geld te vragen aan de mensen die (vast niet voor hun lol) in de spits treinen is het ook niet.
pi_139172294
OV van tegenwoordig :')

Gewoon met eigen vervoer reizen ^O^
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_139172371
Toch leuk zo'n monopolie

In mijn eentje is de auto al bijna goedkoper en met z'n tweeën helemaal. Straks met de elektrische auto's is het nog goedkoper. Kunnen ze beter de spoorlijnen asfalteren. Qua comfort moet je ook niet in de spits in de trein zijn.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 23 april 2014 @ 09:11:29 #54
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139172381
Dat het spits- en dalurensysteem moet eens anders opgezet worden. Check je om 18.24 in en reis je tot 19.00 betaal je de volle mep. Check je om 18.25 in en reis je tot 19.00 dan krijg je wel korting. Erg handig als je geen tijd hebt om te wachten met inchecken omdat je anders de trein mist, terwijl je wel recht op korting hebt.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_139172405
quote:
Die kostprijs van die auto is ofwel berekend met een truttenschudder zoals een aygo (en dan nog moet je dan je best doen), ofwel men kan niet rekenen.

Ik ben aan benzine al zo'n 45 euro kwijt bij 180 km in de spits. Nou is mijn auto niet erg zuinig, maar laat een normale auto de helft kwijt zijn aan benzine... En dan nog de overige kosten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:14:17 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172422
Ik hoop niet dat dit betekent dat het nog drukker wordt in de trein net na 9 uur.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:16:50 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139172460
Als het probleem is dat het in de spits teveel proppen is, kan je twee dingen doen. Gewoon je aanbod aanpassen naar de vraag, en er een treinstel aanplakken zodat mensen gewoon normaal kunnen reizen, of je product duurder maken zodat minder mensen kunnen/willen reizen. We hebben het over de NS, dus consumentvriendelijk denken kunnen ze niet. Daarom is het de laatste optie geworden. Gewoon mensen afschrikken je product te gebruiken, als je een door de staat gefinancieerd monopolie hebt, kan dat gewoon.

Zal me niks verbazen als het dan uiteindelijk minder proppen is en de NS er, met de hogere prijzen, een treinstel afhaalt om de 10 lege plekjes die er dan zijn. Boevenbende
Laffe huichelaar
pi_139172461
quote:
8s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:14 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop niet dat dit betekent dat het nog drukker wordt in de trein net na 9 uur.
1e klasse reizen. Heb je geen probleem met drukte.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139172463
quote:
Ik mis de files en parkeergeld in je autoberekening.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:17:18 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172470
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

1e klasse reizen. Heb je geen probleem met drukte.
Ja, we zijn niet allemaal miljonair, he.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:19:41 #61
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139172515
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

1e klasse reizen. Heb je geen probleem met drukte.
Betaal je al een debiele hoeveelheid voor een kaartje, wordt er wegens drukte ook nog eens omgeroepen dst je in de eerste klas plaats mag nemen. Zit je alsnog met de paupers _O-
Laffe huichelaar
pi_139172525
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:17 schreef Tijn het volgende:

Ja, we zijn niet allemaal miljonair, he.
Komkom, met een voordeelurenkaart is het net zo goedkoop als tweede klasse volle prijs.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139172530
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die kostprijs van die auto is ofwel berekend met een truttenschudder zoals een aygo (en dan nog moet je dan je best doen), ofwel men kan niet rekenen.

Ik ben aan benzine al zo'n 45 euro kwijt bij 180 km in de spits. Nou is mijn auto niet erg zuinig, maar laat een normale auto de helft kwijt zijn aan benzine... En dan nog de overige kosten...
Jouw auto rijdt zo'n 1:6,7?

Er zijn ook auto's die 1:20 rijden dan betaal je met een benzineprijs van 1,70e maar 15,30e voor 180 km. Daar kan geen treinkaartje tegenop.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 23 april 2014 @ 09:21:27 #64
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139172551
quote:
8s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:14 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop niet dat dit betekent dat het nog drukker wordt in de trein net na 9 uur.
Mensen die de begintijd van hun werk- of schooldag niet kunnen wijzigen, hebben sowieso geen alternatief later te gaan.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  Redactie Sport woensdag 23 april 2014 @ 09:22:16 #65
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139172570
Mensen met school hebben een studenten-OV

Oh, wacht, dat wordt afgeschaft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139172575
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:19 schreef timmmmm het volgende:

Betaal je al een debiele hoeveelheid voor een kaartje, wordt er wegens drukte ook nog eens omgeroepen dst je in de eerste klas plaats mag nemen. Zit je alsnog met de paupers _O-
Buiten de spits om heb ik dat nog nooit meegemaakt, maar dat systeem van toestaan dat met 2e klasse ook 1e klasse kan worden gebruikt is inderdaad schandalig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:22:52 #67
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172578
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Komkom, met een voordeelurenkaart is het net zo goedkoop als tweede klasse volle prijs.
De eerste klas is ongeveer 70% duurder dan de tweede klas. Ik vind het met korting in de tweede klas al niet goedkoop om met de trein te reizen eerlijk gezegd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:23:34 #68
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172592
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:21 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Mensen die de begintijd van hun werk- of schooldag niet kunnen wijzigen, hebben sowieso geen alternatief later te gaan.
Ik hoop dat dat voor veel mensen geldt, want het is nu al stikdruk in de trein net buiten de spits en dat wordt met dit soort maatregelen natuurlijk alleen maar erger.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:25:25 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139172622
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Buiten de spits om heb ik dat nog nooit meegemaakt, maar dat systeem van toestaan dat met 2e klasse ook 1e klasse kan worden gebruikt is inderdaad schandalig.
Het is je eigen fouten compenseren he. als je een treinstel te weinig geleverd hent gekregen/aangevraagd hebt, moet je toch wat. Zelfs de NS kan het niet maken mensen op het perron te laten staan omdat ze er echt niet meer bij kunnen, terwijl de eerste klas uitgestorven is
Laffe huichelaar
pi_139172626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:20 schreef ssebass het volgende:

Jouw auto rijdt zo'n 1:6,7?
Als ik niet te gek met het gaspedaal doe haalt ze dat wel ja....

quote:
Er zijn ook auto's die 1:20 rijden dan betaal je met een benzineprijs van 1,70e maar 15,30e voor 180 km. Daar kan geen treinkaartje tegenop.
In de file 1:20... Jaja... Bij 100 km/u constant zijn er truttenschudders die het halen, maar dat is net zo realistisch rekenen als met mijn auto.

En ook die truttenschudders kosten meer dan benzine alleen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139172640
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:22 schreef Tijn het volgende:

De eerste klas is ongeveer 70% duurder dan de tweede klas. Ik vind het met korting in de tweede klas al niet goedkoop om met de trein te reizen eerlijk gezegd.
Ligt aan jouw definitie. Tov de fiets is het prijzig, maar tov de auto goedkoop.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139172654
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:26 schreef DS4 het volgende:
Ligt aan jouw definitie. Tov de fiets is het prijzig, maar tov de auto goedkoop.
Daarom zegt hij ook "ik vind"...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139172681
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef timmmmm het volgende:

Het is je eigen fouten compenseren he. als je een treinstel te weinig geleverd hent gekregen/aangevraagd hebt, moet je toch wat. Zelfs de NS kan het niet maken mensen op het perron te laten staan omdat ze er echt niet meer bij kunnen, terwijl de eerste klas uitgestorven is
Vind ik wel. Dan bied maar aan dat je een kaartje kan kopen voor een upgrade. Moet je eens zien hoe druk het wordt om die te kopen ipv achterblijven op het station.

(Overigens is het zeer uitzonderlijk dat er mensen achter zouden moeten blijven, het is vaak meer om mensen uit het gangpad weg te krijgen)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:29:39 #74
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172697
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ligt aan jouw definitie. Tov de fiets is het prijzig, maar tov de auto goedkoop.
Aangezien ik buiten de spits reis, sta ik ook niet in de file en valt het prijsverschil reuze mee. Bovendien daalt de prijs enorm als ik met 2 of 3 mensen in de auto zit en de kosten deel. In de trein stijgen de kosten evenredig met het aantal reizigers, maar in de auto dalen de kosten per persoon juist.
pi_139172708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daarom zegt hij ook "ik vind"...
Prima. Maar objectief gezien is de trein allesbehalve duur.

Het is hip om te zeiken over de trein, maar het slaat meestal nergens op.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139172719
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:29 schreef Tijn het volgende:

Aangezien ik buiten de spits reis, sta ik ook niet in de file en valt het prijsverschil reuze mee. Bovendien daalt de prijs enorm als ik met 2 of 3 mensen in de auto zit en de kosten deel. In de trein stijgen de kosten evenredig met het aantal reizigers, maar in de auto dalen de kosten per persoon juist.
Klopt. Een volle auto is goedkoper (in de meeste gevallen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:31:14 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139172721
quote:
Gezien de parkeerprijzen die al extreem hoog zijn en ook nog eens verdubbeld gaan worden ofzo mag de trein 25% duurder worden en alsnog goedkoper blijven :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139172737
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als ik niet te gek met het gaspedaal doe haalt ze dat wel ja....

[..]

In de file 1:20... Jaja... Bij 100 km/u constant zijn er truttenschudders die het halen, maar dat is net zo realistisch rekenen als met mijn auto.

En ook die truttenschudders kosten meer dan benzine alleen.
Ja zat ook een beetje hier te kijken naar gemiddeld brandstofverbruik. Van de nieuwe auto's zijn de inefficiente types gemiddeld 1:13. Dan zou je op 23,5e voor 180 km uitkomen. Maar ook in jouw geval 45e voor 180km met waarschijnlijk een comfortabele auto, zou ik zeker daar voor kiezen. Ook gewoon lekker van deur tot deur in plaats van eerst naar het station, dan druk perron, staan en duwen in de trein, weer op een ander druk station en dan nog vanaf daar naar plaats van bestemming, voor hetzelfde bedrag of meer....

http://www.voertuig-stati(...)auto-carrosserievorm
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_139172739
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:31 schreef Dven het volgende:

Gezien de parkeerprijzen die al extreem hoog zijn en ook nog eens verdubbeld gaan worden ofzo mag de trein 25% duurder worden en alsnog goedkoper blijven :D
Parkeren moet je idd ook meenemen. Maar die staat er iig als pm bij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:32:51 #80
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139172749
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:31 schreef DS4 het volgende:
Klopt. Een volle auto is goedkoper (in de meeste gevallen).
Des te vreemder dat een volle trein niet goedkoper kan. Ik zeg het wel vaker: langdurige subsidie maakt meer kapot dan je lief is!

Hoeveel duizend euro krijgt NS nu eigenlijk in de spits per container (=treinstel)? 't Is natuurlijk totaal belachelijk dat massavervoer niet vele malen goedkoper is dan privevervoer! En dan wordt NS gesubsidieerd en prive-vervoer belast...

Ik ben serieus benieuwd hoe Nederland er voor zou staan als we subsidies en belastingen op vervoer afschaffen. Of beter nog: belast OV net zoals wegverkeer wordt belast! Treinkaartje gewoon +30 euro belasting.
censuur :O
  woensdag 23 april 2014 @ 09:33:01 #81
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172752
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Klopt. Een volle auto is goedkoper (in de meeste gevallen).
Zelfs met z'n 2'en in de auto is al veel goedkoper dan met z'n 2'en met de trein.

Wat me het meest stoort aan de trein is dat je geen korting krijgt als je een vaste reiziger bent. Ik snap de huidige tarieven best voor incidenteel gebruik, maar ik vind dat je vanaf 2 of 3 reizen per week met een abonnement goedkoper uit zou moeten zijn. Dat is nu niet het geval, zelfs iemand die 4 of 5 keer per week reist is soms beter uit met losse kaartjes dan met een abonnement.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:34:07 #82
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172774
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Parkeren moet je idd ook meenemen. Maar die staat er iig als pm bij.
Parkeren kan op heel veel plaatsen natuurlijk gewoon gratis. Alleen als je in het centrum van een grote stad wil staan, kost het een bom duiten. Maar over het algemeen rijden mensen bv naar hun werk, waar ze gewoon gratis in de garage of op het parkeerterrein kunnen staan.
pi_139172791
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:32 schreef ssebass het volgende:

Ja zat ook een beetje hier te kijken naar gemiddeld brandstofverbruik. Van de nieuwe auto's zijn de inefficiente types gemiddeld 1:13. Dan zou je op 23,5e voor 180 km uitkomen.
Op basis van verbruikscijfers die, zo weten we allemaal, in de praktijk onhaalbaar zijn.

quote:
Maar ook in jouw geval 45e voor 180km met waarschijnlijk een comfortabele auto, zou ik zeker daar voor kiezen. Ook gewoon lekker van deur tot deur in plaats van eerst naar het station, dan druk perron, staan en duwen in de trein, weer op een ander druk station en dan nog vanaf daar naar plaats van bestemming, voor hetzelfde bedrag of meer....

http://www.voertuig-stati(...)auto-carrosserievorm
Het hangt er vanaf. Veel rechtbanken liggen naast het station. Dan is het voor mij interessant. Dossiertje lezen in de trein... Niets mis mee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:35:19 #84
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139172800
Voor mij is de trein op dit moment nog iets goedkoper dan met de auto, maar dat wordt zo wel snel anders. Voordeel van de trein vind ik dat ik na een werkdag van 10 uur onderuit kan zitten, in plaats van nog een half uur terug rijden achter het stuur. Mits de trein rijdt... :')
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  woensdag 23 april 2014 @ 09:35:26 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_139172804
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vind ik wel. Dan bied maar aan dat je een kaartje kan kopen voor een upgrade. Moet je eens zien hoe druk het wordt om die te kopen ipv achterblijven op het station.

(Overigens is het zeer uitzonderlijk dat er mensen achter zouden moeten blijven, het is vaak meer om mensen uit het gangpad weg te krijgen)
ik zit vaak in de intercity van Roosendaal naar Breda, en in Etten-Leur moeten mensen zichzelf echt naar binnen persen en komt het gewoon voor dat ze er niet meer bijkunnen. Nu valt het nog mee, maar als de mensen die in de eerste klas zitten en staan dat niet meer mogen, is dat veel meer. Maar NS schoffeert liever de mensen van de eerste klas dan dat ze een treinstel eraan doen. Consumentonvriendelijk, maar dst boeit de NS niet, want het is voordeliger
Laffe huichelaar
  woensdag 23 april 2014 @ 09:35:53 #86
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172815
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op basis van verbruikscijfers die, zo weten we allemaal, in de praktijk onhaalbaar zijn.
1:13 gemiddeld is natuurlijk helemaal niet onhaalbaar met een normale, moderne auto.
pi_139172827
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:32 schreef RemcoDelft het volgende:

Des te vreemder dat een volle trein niet goedkoper kan. Ik zeg het wel vaker: langdurige subsidie maakt meer kapot dan je lief is!

Hoeveel duizend euro krijgt NS nu eigenlijk in de spits per container (=treinstel)? 't Is natuurlijk totaal belachelijk dat massavervoer niet vele malen goedkoper is dan privevervoer! En dan wordt NS gesubsidieerd en prive-vervoer belast...

Ik ben serieus benieuwd hoe Nederland er voor zou staan als we subsidies en belastingen op vervoer afschaffen. Of beter nog: belast OV net zoals wegverkeer wordt belast! Treinkaartje gewoon +30 euro belasting.
Infrastructurele kosten zijn gewoon erg hoog bij een trein.

Is in andere vergelijkbare landen de trein echt veel goedkoper?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:36:59 #88
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139172833
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

ik zit vaak in de intercity van Roosendaal naar Breda, en in Etten-Leur moeten mensen zichzelf echt naar binnen persen en komt het gewoon voor dat ze er niet meer bijkunnen. Nu valt het nog mee, maar als de mensen die in de eerste klas zitten en staan dat niet meer mogen, is dat veel meer. Maar NS schoffeert liever de mensen van de eerste klas dan dat ze een treinstel eraan doen. Consumentonvriendelijk, maar dst boeit de NS niet, want het is voordeliger
En het dan raar vinden dat mensen uit de eerste klasse boos worden.. Niet zo heel raar nee.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_139172860
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:33 schreef Tijn het volgende:

Zelfs met z'n 2'en in de auto is al veel goedkoper dan met z'n 2'en met de trein.
Nee. Het kan, maar gemiddeld gezien niet.

quote:
Wat me het meest stoort aan de trein is dat je geen korting krijgt als je een vaste reiziger bent. Ik snap de huidige tarieven best voor incidenteel gebruik, maar ik vind dat je vanaf 2 of 3 reizen per week met een abonnement goedkoper uit zou moeten zijn. Dat is nu niet het geval, zelfs iemand die 4 of 5 keer per week reist is soms beter uit met losse kaartjes dan met een abonnement.
Voordeelurenkaart. 40% korting!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139172884
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op basis van verbruikscijfers die, zo weten we allemaal, in de praktijk onhaalbaar zijn.

[..]

Het hangt er vanaf. Veel rechtbanken liggen naast het station. Dan is het voor mij interessant. Dossiertje lezen in de trein... Niets mis mee.
Dat is waar maar ook met mijn auto die veel meer verbruikt, vind ik het prijsverschil niet bijzonder goot. Zeker niet gezien het comfort.

Trein kan zo zijn voordelen hebben. Ga naar Amsterdam ook met de trein want dat scheelt veel parkeren en het is een rotstad om in rond te rijden. Je kunt eventueel werken als je kunt zitten en als je op een borrel bent kun je gewoon drinken.

Heb zelf jaren voor werk met de trein van Utrecht naar Rotterdam gereisd, want kon mijn auto in het centrum niet kwijt. Ben echt heel blij dat ik daar nu vanaf ben. Stuk stressvoller dan in de auto. Maargoed ik erger mij dan ook erg aan drukte..
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 23 april 2014 @ 09:39:28 #91
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172887
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voordeelurenkaart. 40% korting!
Ja, dat bedoel ik dus. Een abonnement is niet goedkoper dan losse kaartjes met een voordeelurenkaart. Ik vind dat raar. Waarom zou iemand dan een abonnement nemen?
pi_139172894
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:34 schreef Tijn het volgende:

Parkeren kan op heel veel plaatsen natuurlijk gewoon gratis. Alleen als je in het centrum van een grote stad wil staan, kost het een bom duiten. Maar over het algemeen rijden mensen bv naar hun werk, waar ze gewoon gratis in de garage of op het parkeerterrein kunnen staan.
Ik heb het dan ook vooral over reizen naar stadscentra.

En werkgevers moeten die parkeerplaatsen voor werknemers in het centrum betalen en nee... Dat is niet goedkoop!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Redactie Sport woensdag 23 april 2014 @ 09:41:42 #93
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139172933
Ik vind de trein zelden echt druk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139172937
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef timmmmm het volgende:

ik zit vaak in de intercity van Roosendaal naar Breda, en in Etten-Leur moeten mensen zichzelf echt naar binnen persen en komt het gewoon voor dat ze er niet meer bijkunnen. Nu valt het nog mee, maar als de mensen die in de eerste klas zitten en staan dat niet meer mogen, is dat veel meer. Maar NS schoffeert liever de mensen van de eerste klas dan dat ze een treinstel eraan doen. Consumentonvriendelijk, maar dst boeit de NS niet, want het is voordeliger
Ik kan het niet controleren, maar ik reisde vroeger vaak via Lage Zwaluwe en de trein die van daaruit naar Roosendaal reed was echt zelden druk... Dus ik verbaas mij er wel over.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:42:06 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_139172947
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook vooral over reizen naar stadscentra.
Zelfs dan nog kun je vaak gratis parkeren als je net buiten het centrum gaat staan. Vijf minuutjes in de bus en je bent alsnog waar je wezen moet voor helemaal niks :7

quote:
En werkgevers moeten die parkeerplaatsen voor werknemers in het centrum betalen en nee... Dat is niet goedkoop!
Daar heb je als werknemer natuurlijk niks mee te maken. Maar sowieso zitten de meeste bedrijven op industrieterreinen buiten de stadscentra, waar de kosten ook veel lager zijn.
pi_139172953
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

1:13 gemiddeld is natuurlijk helemaal niet onhaalbaar met een normale, moderne auto.
Ik ging dan ook uit van 1:13... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139172971
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:39 schreef Tijn het volgende:

Ja, dat bedoel ik dus. Een abonnement is niet goedkoper dan losse kaartjes met een voordeelurenkaart. Ik vind dat raar. Waarom zou iemand dan een abonnement nemen?
Baas betaalt. ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139173010
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:42 schreef Tijn het volgende:

Zelfs dan nog kun je vaak gratis parkeren als je net buiten het centrum gaat staan. Vijf minuutjes in de bus en je bent alsnog waar je wezen moet voor helemaal niks :7

Nee, dat is prettig... Even een stuk met de bus...

Dan betaal ik liever parkeergeld!

quote:
Daar heb je als werknemer natuurlijk niks mee te maken. Maar sowieso zitten de meeste bedrijven op industrieterreinen buiten de stadscentra, waar de kosten ook veel lager zijn.
OV is daar dan ook niet geschikt voor.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 09:48:22 #99
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_139173081
In Amsterdam sowieso lastig. Erg druk, hoge parkeerprijzen. Tram of metro is dan handig, maar de fiets is dan wel het beste alternatief. Zo lang je er niet te gehecht aan bent :+
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_139173090
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind de trein zelden echt druk.
In de spits in de randstad eigenlijk wel altijd. Dus met druk bedoel ik staan. Qua uren op een dag is dat misschien niet veel, maar wel precies de periode dat mensen de trein moeten hebben ivm werk. Neem aan dat de meeste mensen liever buiten de spits reizen. Die zitten niet voor hun lol op dat tijdstip in de trein.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')