Net alsof marktwerking er toe doet bij de NS.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:43 schreef zatoichi het volgende:
Tja er is veel vraag naar treinverkeer in de spits dus op zich is dit gewoon een goed voorbeeld van marktwerking...
Ware het niet dat dit natuurlijk niet gaat helpen om mensen uit de auto te krijgen...
Jep.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Worden de prijzen buiten de spits dan ook lager?
Mooi. Ik ben voor.quote:
Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...quote:
De NS kennende zal hier wel weer een zeer ingenieus computersysteem omheen worden ontwikkeldquote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
een kaartje ja?quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Nooit gehoord van dat fenomeen?quote:
Ze hebben al aangegeven dat het buiten de spits dan goedkoper wordt. Dus niet afkomen met 'die blijven dan normaal'.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef tcr het volgende:
[..]
Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
Daar is men van op de hoogte en zal dan gewoon rekening mee worden gehouden.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Of stel, door vertagingen val je ineens in de spitsuren terwijl je een normaal kaartje hebt.
Er zijn gewoon te veel vervelende scenario's mogelijk.
Is het geautomatiseerde systeem voor de ov-chipkaart daar dan ook van op de hoogte?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:03 schreef Dven het volgende:
Daar is men van op de hoogte en zal dan gewoon rekening mee worden gehouden.
never gehoord van een voordeelurenkaart?quote:Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef tcr het volgende:
[..]
Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
ik zal het eens aan mijn opa vragenquote:Op woensdag 23 april 2014 08:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nooit gehoord van dat fenomeen?
NS kennende zal het vooral betekenen dat reizen met een papieren kaartje onmogelijk wordt of automatisch altijd voor het hoogste tarief zijn, want met de chipkaart kun je natuurlijk zo zien of de reis binnen of buiten de spits valt.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:49 schreef danos het volgende:
[..]
De NS kennende zal hier wel weer een zeer ingenieus computersysteem omheen worden ontwikkeld
Dan is de prijs niet lager. Je krijgt korting op de normale prijs. Da's een subtiel doch belangrijk verschil.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:12 schreef JoPiDo het volgende:
never gehoord van een voordeelurenkaart?
Reist die nog met de trein tegenwoordig dan?quote:
40% korting als beloning dat je niet in de spits rijdt? Maar korting in de spits gaat "never" gebeuren zei je?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan is de prijs niet lager. Je krijgt korting op de normale prijs. Da's een subtiel doch belangrijk verschil.
ik hoop het niet, want hij is al zeker 25 jaar doodquote:Op woensdag 23 april 2014 08:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Reist die nog met de trein tegenwoordig dan?
Nee, dat zei ik niet. Wel blijven opletten he?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:15 schreef JoPiDo het volgende:
40% korting als beloning dat je niet in de spits rijdt? Maar korting in de spits gaat "never" gebeuren zei je?
Ja, vraag het hem dan maarquote:Op woensdag 23 april 2014 08:16 schreef JoPiDo het volgende:
ik hoop het niet, want hij is al zeker 25 jaar dood
Hopen op revolutie dan maar.quote:Ook mogen consumentenorganisaties nog hun advies uitbrengen over het plan.
Ik vrees dat je niet kan rekenen, de files vergeet en een aparte definitie hanteert van relaxt.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten. Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook!
Dit gaat waarschijnlijk gewoon net zo werken als met het kortingssysteem buiten de spitsuren. Ook al check je 5 minuten voor de spits in, je kan vervolgens je gehele reis met korting reizen.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Meer inkomsten. Goh, daar zullen ze van schrikken bij de NS...quote:Op woensdag 23 april 2014 08:27 schreef Intellectueel het volgende:
Zijn ze nou werkelijk zo naďef bij de NS, of acteren ze maar? Duurdere kaartjes in de spits en goedkopere kaartjes buiten de spits zal het spitsverkeer niet drastisch afnemen. De meeste mensen die in de spits reizen doen dat voornamelijk vanwege de verplichtingen die het beroeps- of studentenleven met zich meebrengt. Uit noodzaak dus. Resultaat is gewoon dat de mensen die in de spits reizen wel genoodzaakt zijn om te blijven reizen, waardoor het treinverkeer enigszins gelijk blijft, terwijl het treinverkeer buiten de spits daarentegen zal toenemen vanwege goedkopere kaartjes. Conclusie: meer inkomsten voor de NS.
Papieren kaartjes gaan er toch uit. Met een chipkaart betaal je aan het eind van de reis dus het zal er wel aan liggen of dat in of buiten de spits is.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
goedkoper dan tijdens de spits, natuurlijk. Tenzij Pasen en Pinkster op 1 dag vallen, alleen dan wordt het buiten de spits goedkoper dan het nu is.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ze hebben al aangegeven dat het buiten de spits dan goedkoper wordt. Dus niet afkomen met 'die blijven dan normaal'.
Waarom zou je uberhaupt 4 uur per dag gaan reizen? Wellicht handiger om gewoon wat meer in de buurt van je werk te gaan wonen. Overigens zelf geen slechte ervaringen met trein, ik reis regelmatig bijvoorbeeld van Amsterdam naar Utrecht of Amsterdam Zaandam, en dat gaat altijd goed.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten. Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook!
.quote:In daluren moeten de kaartjes juist twaalf procent goedkoper worden
Stel het bij je baas voor? Bij ons hebben we inderdaad zeer flexibele tijden (beginnen kan tussen 7:00 en 10:00) en als je thuis wilt werken is dat ook geen probleem, algemene regel is dat zolang het je werkzaamheden niet belemmert je maar lekker je gang gaat, sterker nog 1 collega van me woont in Canadaquote:Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Individual het volgende:
Het zou mooi zijn als hierdoor kantooruren flexibeler worden en de spits minder druk.
Als je niet in een gehucht woont is de trein bijna altijd sneller. Probeer in de spits maar eens van Arnhem naar Den Haag te gaan.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten. Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook!
Dan mogen ze het van mij doen zoals nu: Moment van inchecken bepaalt je tarief.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Van station naar station is dit natuurlijk waar, maar als je toevallig niet naast een station woont, en je plaats van bestemming ook niet op loopafstand van een (centraal) station is heb je natuurlijk behoorlijk wat meer tijd nodig.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:53 schreef WebHawk het volgende:
[..]
Als je niet in een gehucht woont is de trein bijna altijd sneller. Probeer in de spits maar eens van Arnhem naar Den Haag te gaan.
Ik woon in Tilburg West en werk in Den Bosch oost. Ook voor mij is de Trein + Bus sneller als de auto. Oké, het scheelt 5 minutenquote:Op woensdag 23 april 2014 08:55 schreef Fides het volgende:
[..]
Van station naar station is dit natuurlijk waar, maar als je toevallig niet naast een station woont, en je plaats van bestemming ook niet op loopafstand van een (centraal) station is heb je natuurlijk behoorlijk wat meer tijd nodig.
Goed plan; dat maakt de drempel weer wat lager om in de auto te stappen ipv de trein :-)quote:Op woensdag 23 april 2014 07:42 schreef Rezania het volgende:
Juist in de spits moeten ze goedkopere kaartjes aanbieden als ze niet iedereen hun auto in willen jagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |