abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139171313
De NS wil de tarieven van treinkaartjes in de spits opschroeven. Daarover zijn afspraken gemaakt met staatssecretaris Mansveld, bevestigt de NS na berichtgeving hierover in het AD.Voor een enkele reis kan de prijs stijgen met maximaal 10 procent. Een trajectkaart mag 6 procent duurder worden.De NS werkt nog een voorstel uit voor de invoering van de zogeheten tariefdifferentiatie. Ook mogen consumentenorganisaties nog hun advies uitbrengen over het plan.

http://nos.nl/artikel/639097-ns-wil-duurdere-kaartjes-spits.html

:')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_139171332
Juist in de spits moeten ze goedkopere kaartjes aanbieden als ze niet iedereen hun auto in willen jagen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_139171334
Tja er is veel vraag naar treinverkeer in de spits dus op zich is dit gewoon een goed voorbeeld van marktwerking...

Ware het niet dat dit natuurlijk niet gaat helpen om mensen uit de auto te krijgen...
pi_139171351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:43 schreef zatoichi het volgende:
Tja er is veel vraag naar treinverkeer in de spits dus op zich is dit gewoon een goed voorbeeld van marktwerking...

Ware het niet dat dit natuurlijk niet gaat helpen om mensen uit de auto te krijgen...
Net alsof marktwerking er toe doet bij de NS.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_139171357
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten :') . Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook! ^O^
pi_139171363
Worden de prijzen buiten de spits dan ook lager?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 07:46:45 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139171375
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Worden de prijzen buiten de spits dan ook lager?
Jep.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Donald Duck held woensdag 23 april 2014 @ 07:46:59 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139171379
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_139171381
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef Dven het volgende:
Jep.
Mooi. Ik ben voor.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 07:47:34 #10
12621 tcr
*nix 4ever
pi_139171384
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Jep.
Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
pi_139171404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
De NS kennende zal hier wel weer een zeer ingenieus computersysteem omheen worden ontwikkeld :')
Even a broken clock is right twice a day.
  Donald Duck held woensdag 23 april 2014 @ 07:50:58 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139171418
Of stel, door vertagingen val je ineens in de spitsuren terwijl je een normaal kaartje hebt.
Er zijn gewoon te veel vervelende scenario's mogelijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 23 april 2014 @ 07:52:32 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_139171432
Kijk, extra betalen omdat je moet staan, zo kennen we de monopolist weer!

Ik zou zeggen, stop alle subsidie op OV, laat ze daadwerkelijk concurreren op de vrije markt en zichzelf leren bedruipen!

Zou dit zijn wat de nieuwe directeur van NS bedoelde met "de klant voorop zetten"?
censuur :O
pi_139171453
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
een kaartje ja?
pi_139171482
Zemmels :')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_139171503
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:54 schreef JoPiDo het volgende:
een kaartje ja?
Nooit gehoord van dat fenomeen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:02:36 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139171521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef tcr het volgende:

[..]

Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
Ze hebben al aangegeven dat het buiten de spits dan goedkoper wordt. Dus niet afkomen met 'die blijven dan normaal'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 23 april 2014 @ 08:03:03 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139171524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Of stel, door vertagingen val je ineens in de spitsuren terwijl je een normaal kaartje hebt.
Er zijn gewoon te veel vervelende scenario's mogelijk.
Daar is men van op de hoogte en zal dan gewoon rekening mee worden gehouden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139171578
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:03 schreef Dven het volgende:
Daar is men van op de hoogte en zal dan gewoon rekening mee worden gehouden.
Is het geautomatiseerde systeem voor de ov-chipkaart daar dan ook van op de hoogte?
Stel, je checkt in om 15:30 en je reis duurt normaliter tot 15:50. Dan is er vertraging en je reist duurt tot 16:10. Laat "het systeem" je dan het spitstarief betalen? Of toch het dalurentarief? Want volgens mij zijn die systemen nog lang niet realtime en up-to-date. En als ze dat al zijn, dan zijn ze ook nog niet gekoppeld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:10:23 #20
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139171595
In Londen doen ze dit altijd al. Als iedereen de auto pakt wordt het op de weg ook drukker dus dan moet je een afweging maken wat beter/sneller is.
reset
pi_139171611
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:47 schreef tcr het volgende:

[..]

Die blijven dan normaal, men had het andersom moeten doen, de prijs buiten de spits 10% goedkoper... Maar ja that's never gonna happen...
never gehoord van een voordeelurenkaart?
pi_139171619
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nooit gehoord van dat fenomeen?
ik zal het eens aan mijn opa vragen
  woensdag 23 april 2014 @ 08:13:01 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139171622
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:49 schreef danos het volgende:

[..]

De NS kennende zal hier wel weer een zeer ingenieus computersysteem omheen worden ontwikkeld :')
NS kennende zal het vooral betekenen dat reizen met een papieren kaartje onmogelijk wordt of automatisch altijd voor het hoogste tarief zijn, want met de chipkaart kun je natuurlijk zo zien of de reis binnen of buiten de spits valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_139171628
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:12 schreef JoPiDo het volgende:
never gehoord van een voordeelurenkaart?
Dan is de prijs niet lager. Je krijgt korting op de normale prijs. Da's een subtiel doch belangrijk verschil.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139171635
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:12 schreef JoPiDo het volgende:
ik zal het eens aan mijn opa vragen
Reist die nog met de trein tegenwoordig dan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139171644
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan is de prijs niet lager. Je krijgt korting op de normale prijs. Da's een subtiel doch belangrijk verschil.
40% korting als beloning dat je niet in de spits rijdt? Maar korting in de spits gaat "never" gebeuren zei je?
pi_139171659
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Reist die nog met de trein tegenwoordig dan?
ik hoop het niet, want hij is al zeker 25 jaar dood :D
pi_139171662
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:15 schreef JoPiDo het volgende:
40% korting als beloning dat je niet in de spits rijdt? Maar korting in de spits gaat "never" gebeuren zei je?
Nee, dat zei ik niet. Wel blijven opletten he?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139171667
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:16 schreef JoPiDo het volgende:
ik hoop het niet, want hij is al zeker 25 jaar dood :D
Ja, vraag het hem dan maar :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139171693
quote:
Ook mogen consumentenorganisaties nog hun advies uitbrengen over het plan.
Hopen op revolutie dan maar.
pi_139171732
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten :') . Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook! ^O^
Ik vrees dat je niet kan rekenen, de files vergeet en een aparte definitie hanteert van relaxt.

In de spits is de trein, mits de bestemming daar geschikt voor is, vaak het beste vervoermiddel. En het is sowieso veel goedkoper dan een normale auto. Al gaat dat hier over enkele weken veranderen omdat we dan ook een elektrische auto hebben en die is weer veel goedkoper dan de trein.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139171735
PvdA staatssecretaris stelt extra belasting op arbeider voor, onder het mom van "de maakbare samenleving".

News at eleven.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_139171779
Zijn ze nou werkelijk zo naďef bij de NS, of acteren ze maar? Duurdere kaartjes in de spits en goedkopere kaartjes buiten de spits zal het spitsverkeer niet drastisch afnemen. De meeste mensen die in de spits reizen doen dat voornamelijk vanwege de verplichtingen die het beroeps- of studentenleven met zich meebrengt. Uit noodzaak dus. Resultaat is gewoon dat de mensen die in de spits reizen wel genoodzaakt zijn om te blijven reizen, waardoor het treinverkeer enigszins gelijk blijft, terwijl het treinverkeer buiten de spits daarentegen zal toenemen vanwege goedkopere kaartjes. Conclusie: meer inkomsten voor de NS.
pi_139171802
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Dit gaat waarschijnlijk gewoon net zo werken als met het kortingssysteem buiten de spitsuren. Ook al check je 5 minuten voor de spits in, je kan vervolgens je gehele reis met korting reizen.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:36:07 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_139171870
ALsof mensen voor de lol in de spits in de trein zitten :')
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_139171885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:27 schreef Intellectueel het volgende:
Zijn ze nou werkelijk zo naďef bij de NS, of acteren ze maar? Duurdere kaartjes in de spits en goedkopere kaartjes buiten de spits zal het spitsverkeer niet drastisch afnemen. De meeste mensen die in de spits reizen doen dat voornamelijk vanwege de verplichtingen die het beroeps- of studentenleven met zich meebrengt. Uit noodzaak dus. Resultaat is gewoon dat de mensen die in de spits reizen wel genoodzaakt zijn om te blijven reizen, waardoor het treinverkeer enigszins gelijk blijft, terwijl het treinverkeer buiten de spits daarentegen zal toenemen vanwege goedkopere kaartjes. Conclusie: meer inkomsten voor de NS.
Meer inkomsten. Goh, daar zullen ze van schrikken bij de NS...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:39:47 #37
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_139171913
Het zou mooi zijn als hierdoor kantooruren flexibeler worden en de spits minder druk.
reset
pi_139171974
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Papieren kaartjes gaan er toch uit. Met een chipkaart betaal je aan het eind van de reis dus het zal er wel aan liggen of dat in of buiten de spits is.
  Redactie Sport woensdag 23 april 2014 @ 08:46:18 #39
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139171989
Hoe willen ze dat doen met de chipkaart?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 april 2014 @ 08:46:21 #40
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_139171990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Ze hebben al aangegeven dat het buiten de spits dan goedkoper wordt. Dus niet afkomen met 'die blijven dan normaal'.
goedkoper dan tijdens de spits, natuurlijk. Tenzij Pasen en Pinkster op 1 dag vallen, alleen dan wordt het buiten de spits goedkoper dan het nu is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_139172037
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten :') . Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook! ^O^
Waarom zou je uberhaupt 4 uur per dag gaan reizen? Wellicht handiger om gewoon wat meer in de buurt van je werk te gaan wonen. Overigens zelf geen slechte ervaringen met trein, ik reis regelmatig bijvoorbeeld van Amsterdam naar Utrecht of Amsterdam Zaandam, en dat gaat altijd goed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139172044
Oooh:

quote:
In daluren moeten de kaartjes juist twaalf procent goedkoper worden
.

Laat maar komen dan, de werkgever vergoedt mijn treinreizen naar het werk in de spits toch dus dan kan ik mooi goedkoper privé met de trein reizen.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_139172071
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Individual het volgende:
Het zou mooi zijn als hierdoor kantooruren flexibeler worden en de spits minder druk.
Stel het bij je baas voor? Bij ons hebben we inderdaad zeer flexibele tijden (beginnen kan tussen 7:00 en 10:00) en als je thuis wilt werken is dat ook geen probleem, algemene regel is dat zolang het je werkzaamheden niet belemmert je maar lekker je gang gaat, sterker nog 1 collega van me woont in Canada :) Ideaal dus als er bijvoorbeeld in de nacht werkzaamheden uitgevoerd moeten worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_139172098
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:44 schreef QBay het volgende:
Die auto --> trein discussie slaat sowieso nergens op. De auto is 9 v/d 10 keer sneller dan de trein, met de trein naar Den Haag kost mij bijvoorbeeld 2 uur en 40 minuten (!) en met de auto 2 uur en 5 minuten :') . Sowieso is de auto veel relaxter dan de trein EN nog stukken goedkoper ook! ^O^
Als je niet in een gehucht woont is de trein bijna altijd sneller. Probeer in de spits maar eens van Arnhem naar Den Haag te gaan.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_139172111
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Gaat geweldig gedoe opleveren. Stel je hebt een kaartje voor nog net buiten de spits, maar je mist helaas die trein. De volgende trein valt wel binnen de spits.
Dan mogen ze het van mij doen zoals nu: Moment van inchecken bepaalt je tarief.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_139172133
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:53 schreef WebHawk het volgende:

[..]

Als je niet in een gehucht woont is de trein bijna altijd sneller. Probeer in de spits maar eens van Arnhem naar Den Haag te gaan.
Van station naar station is dit natuurlijk waar, maar als je toevallig niet naast een station woont, en je plaats van bestemming ook niet op loopafstand van een (centraal) station is heb je natuurlijk behoorlijk wat meer tijd nodig.
pi_139172145
Aparte tarieven voor in de spits zijn er nu al bij bepaalde abonnementen (Dal Vrij en Altijd Voordeel).
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_139172169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:55 schreef Fides het volgende:

[..]

Van station naar station is dit natuurlijk waar, maar als je toevallig niet naast een station woont, en je plaats van bestemming ook niet op loopafstand van een (centraal) station is heb je natuurlijk behoorlijk wat meer tijd nodig.
Ik woon in Tilburg West en werk in Den Bosch oost. Ook voor mij is de Trein + Bus sneller als de auto. Oké, het scheelt 5 minuten :')
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl
WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk WebHawk
pi_139172182
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:42 schreef Rezania het volgende:
Juist in de spits moeten ze goedkopere kaartjes aanbieden als ze niet iedereen hun auto in willen jagen.
Goed plan; dat maakt de drempel weer wat lager om in de auto te stappen ipv de trein :-)
pi_139172195
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')