Niet veel. Hij moet alleen nog bewijzen dat ie er echt alles voor over heeft. Hij moet op 1 of andere lugubere manier kleiner worden & afvallen.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij heeft RBR het juist erg goed voor elkaar. Ondanks een motorenleverancier met enorme problemen, krijgen ze het wel voor elkaar om mee te blijven strijden voor het podium. En ondaks het vertrek van Webber hebben ze met een nieuwe aanwinst wederom een sterk stel rijders op de grid staan.
Vettel valt w.m.b. helemaal niet door de mand, hij kon erg goed overweg met de V8's maar de V6 is niet zijn ding. Gelukkig maar, want zijn dominantie werd ook wel erg saai.
Verder ben ik wederom erg onder de indruk van de Hulk. Met een middenmotorteam toch maar weer mooi voor de top 6 plaatsen strijden, ik vind het erg knap en tegelijktijd schandalig dat hij nog steeds niet door een topteam is opgepikt. Hoeveel meer moet die jongen nog bewijzen?
Dat Vettel hard kan rijden weten we allemaal wel. Maar denk dat hij zich nu moet bewijzen om ook met deze druk om te gaan. Hij heeft nu gewoon niet de snelste auto. Er zit constant verkeer om hem heen en hij heeft een teamgenoot die sneller is dan hij.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij heeft RBR het juist erg goed voor elkaar. Ondanks een motorenleverancier met enorme problemen, krijgen ze het wel voor elkaar om mee te blijven strijden voor het podium. En ondaks het vertrek van Webber hebben ze met een nieuwe aanwinst wederom een sterk stel rijders op de grid staan.
Vettel valt w.m.b. helemaal niet door de mand, hij kon erg goed overweg met de V8's maar de V6 is niet zijn ding. Gelukkig maar, want zijn dominantie werd ook wel erg saai.
Verder ben ik wederom erg onder de indruk van de Hulk. Met een middenmotorteam toch maar weer mooi voor de top 6 plaatsen strijden, ik vind het erg knap en tegelijktijd schandalig dat hij nog steeds niet door een topteam is opgepikt. Hoeveel meer moet die jongen nog bewijzen?
Klopt, maar een Raikkonen bijvoorbeeld ook weer wel.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:54 schreef Rembrand21 het volgende:
En dat de V6 niet zijn ding is zal best maar je moet je aanpassen en daar moet je niet een half seizoen over doen. Coureurs als Hamilton, Alonso, Rosberg enzo hebben hier ook geen last van.
Hij zal echt nog wel terugkomen maar het verrast mij toch dat Ricciardo er meer uit haalt dan hij momenteelquote:Op woensdag 23 april 2014 10:15 schreef JohnB52 het volgende:
McLaren is zich denk ik alweer op volgend seizoen aan t voorbereiden met de Honda motor.
Vettel heeft een bepaalde rijstijl aangeleerd met de V8, mede daarom was hij ook zo snel.
Gas geven werkt dit jaar iets anders, weinig test kilometers, dus weinig kunnen oefenen.
Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Voor een team dat maar een handjevol rondjes heeft kunnen rijden in het testseizoen doen ze het prima. Voor een team dat 4 jaar lang constructeurskampioen is is het weer redelijk dramatisch. Ik denk dat ze érg blij mogen zijn dat de nieuwe rijder Ricciardo zo snel punten kan halen in de auto. Sommige rijders hebben toch een half tot heel seizoen nodig om te wennen aan de auto.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij heeft RBR het juist erg goed voor elkaar. Ondanks een motorenleverancier met enorme problemen, krijgen ze het wel voor elkaar om mee te blijven strijden voor het podium. En ondaks het vertrek van Webber hebben ze met een nieuwe aanwinst wederom een sterk stel rijders op de grid staan.
Niet met een V6 overweg kunnen vind ik ook wel onder 'door de mand vallen' vallen hoorquote:Vettel valt w.m.b. helemaal niet door de mand, hij kon erg goed overweg met de V8's maar de V6 is niet zijn ding. Gelukkig maar, want zijn dominantie werd ook wel erg saai.
Klopt! Met de Hulk lijk je als team niet fout te kunnen gaan. Ik hoop dat hij nog een kans krijgt voordat zijn topjaren voorbij zijn.quote:Verder ben ik wederom erg onder de indruk van de Hulk. Met een middenmotorteam toch maar weer mooi voor de top 6 plaatsen strijden, ik vind het erg knap en tegelijktijd schandalig dat hij nog steeds niet door een topteam is opgepikt. Hoeveel meer moet die jongen nog bewijzen?
Dit is inderdaad wat ik ook bedoel. Een Perez/Ricciardo/Massa/Bottas/etc. neemt niemand veel kwalijk, maar van een coureur die 4 jaar achter elkaar wereldkampioen is en die door een aantal gezien wordt als beter dan Schumacher verwacht ik toch wel dat hij op zijn minst nog op P3 rijdt of daarom vecht. En daar lijkt hij moeite mee te hebben. Hij mist soms pace, komt erg onvolwassen over over de teamradio (valt over te discussieren) en word mijns inziens outperformed door Ricciardo momenteel.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:54 schreef Rembrand21 het volgende:
[..]
Dat Vettel hard kan rijden weten we allemaal wel. Maar denk dat hij zich nu moet bewijzen om ook met deze druk om te gaan. Hij heeft nu gewoon niet de snelste auto. Er zit constant verkeer om hem heen en hij heeft een teamgenoot die sneller is dan hij.
En dat de V6 niet zijn ding is zal best maar je moet je aanpassen en daar moet je niet een half seizoen over doen. Coureurs als Hamilton, Alonso, Rosberg enzo hebben hier ook geen last van.
Helaas vind ik Raikkonen ook erg tegenvallenquote:Op woensdag 23 april 2014 10:04 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Klopt, maar een Raikkonen bijvoorbeeld ook weer wel.
Als het al aan de nieuwe reglementen (en daardoor andere auto) ligt, lijkt het mee eerder het wegvallen van de EBD te zijn.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:
Niet met een V6 overweg kunnen vind ik ook wel onder 'door de mand vallen' vallen hoorMaar dat is mijn mening en iedereen mag daar anders over denken natuurlijk.
Momenteel wel, maar het seizoen is nog niet over.quote:Dit is inderdaad wat ik ook bedoel. Een Perez/Ricciardo/Massa/Bottas/etc. neemt niemand veel kwalijk, maar van een coureur die 4 jaar achter elkaar wereldkampioen is en die door een aantal gezien wordt als beter dan Schumacher verwacht ik toch wel dat hij op zijn minst nog op P3 rijdt of daarom vecht. En daar lijkt hij moeite mee te hebben. Hij mist soms pace, komt erg onvolwassen over over de teamradio (valt over te discussieren) en word mijns inziens outperformed door Ricciardo momenteel.
Nou had ik niet direct verwacht dat Raikkonen Alonso het vuur aan de schoenen zou leggen, maar hij zit nu nog verder van Alonso vandaan dan Massa. En ik had 'm toch wat dichterbij Alonso verwacht.quote:Helaas vind ik Raikkonen ook erg tegenvallenHad gehoopt op een leuke strijd binnen Ferrari.
Moet je nagaan hoe goed Massa dan wel niet is, of hoe slecht Raikkonen...quote:Op woensdag 23 april 2014 13:58 schreef OOST het volgende:
Vettel kon goed met de dubbele diffuser overweg. Toen RB dat nog niet had was Vettel niet sneller dan Webber. Vettel is een middelmatige coureur die in de snelste wagen gereden heeft. Natuurlijk kan ie rijden, maar als je ziet hoe ie nu om zn oren krijgt van Ricciardo. Dat is een 4 voudig kampioen onwaardig.
Moet je nagaan als je een team met 2 Vettels hebt die zich niet aan kunnen passen. Dat scheelt een paar plaatsen op de grid... en dan denk ik bijvoorbeeld aan Williams.
Die RB ging toen ineens beter omdat er teruggestapt werd op de banden van het jaar daarvoor! Dat had niks met Vettel te maken.quote:Ook vorig jaar liet hij zien zijn rijstijl te kunnen aanpassen aan de RBR, die toen ook al geen geblazen diffuser meer had.
Toen Massa en Raikkonen samen bij Ferrari reden waren ze ook wel redelijk aan elkaar gewaagd.quote:Moet je nagaan hoe goed Massa dan wel niet is, of hoe slecht Raikkonen...
Preciesquote:Op woensdag 23 april 2014 13:58 schreef OOST het volgende:
Vettel kon goed met de dubbele diffuser overweg. Toen RB dat nog niet had was Vettel niet sneller dan Webber.
quote:Vettel weint angeblasenem Diffusor nach
In den letzten vier Jahren hatte Vettel ein Auto, das wie maßgeschneidert für seine Fahrweise war. Nicht, weil Red Bull es darauf angelegt hätte, sondern weil es technisch Werkzeuge gab, die Vettels Stärken zur Geltung kommen ließen. Gemeint ist der angeblasene Diffusor. Er hat dem Champion erlaubt, spät zu bremsen, aggressiv einzulenken und das Auto mit der Hinterachse um die Kurve zu lenken. Beim Rausfahren variierte er die Linie und den Gaseinsatz so, dass er vom Auspuff maximalen Anpressdruck bekam.
Vettel hatte das Gottvertrauen, dass sich das Heck des Autos auf der Straße festkrallt, weil er sich in die Technik hineindachte, und er seinen Fahrstil und die Getriebeübersetzung in hunderten Simulatorstunden auf die Eigenheiten des angeblasenen Diffusors anpasste. Mark Webber kam damit nicht zurecht. Je mehr der Auspuff beim Generieren von Abtrieb eine Rolle spielte, umso weiter fiel er von Vettel ab.
Nur einmal, in der ersten Saisonhälfte 2012 hatte Webber einen Lichtblick. Da nahm das Reglement dem Auspuff einen Teil seines Einflusses weg, weil die Endrohre nun nicht mehr direkt in die Diffusorspalte bliesen, sondern in den Seitenkästen münden mussten.
Webber verlor beim Bremsen weniger auf Vettel als zuvor, konnte dafür aber seine Stärken am Kurvenausgang besser ausspielen. Newey brauchte ein halbes Jahr, um wieder alte Verhältnisse herzustellen. Und schon war Webber wieder chancenlos.
Als, als, als. Als Ricciardo niet gediskwalificeerd was dan was de stand ook heel anders. En als Ricciardo niet uitgevallen was in race 2 nog meer. Feit is dat van de races die ze beide gefinished hebben Ricciardo marginaal beter scoort. En dat is een extra goede prestatie omdat Vettel viervoudig wereldkampioen is. En dat is een extraextra goede prestatie omdat het Ricciardo zijn eerste seizoen is in de RBR auto. Zoals ik al zei: iedereen mag vinden wat die wil hoor, maar ik vind de prestaties van Vettel tot nu toe tegenvallen. Wat hij er de rest van het seizoen van bakt zien we vanzelf.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:28 schreef opreis het volgende:
Wat een onzin komt hier weer voorbij zeg. Als Vettel niet was uitgevallen door motor problemen tijdens de eerste GP had hij waarschijnlijk derde gestaan in de strijd om het kampioenschap, achter ROS en HAM die op het moment ongenaakbaar zijn in de mercedes.
En ook dat RB het niet goed doet, het grote verschil is op het moment de mercedes motor t.o.v de renault motor, iets waar RB vrij weinig aan kan doen.
En ja, ik erken dat RIC het op het moment beter doet maar je kan ook overdrijven. Wacht het seizoen eerst maar is af.
Ik erken toch dat ricciardo momenteel beter presteert dan vettel? Dat het zn eerste seizoen is in de RBR auto is vind ik geen argument, iedereen rijdt momenteel in hele andere auto's dan vorig jaar.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:49 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als, als, als. Als Ricciardo niet gediskwalificeerd was dan was de stand ook heel anders. En als Ricciardo niet uitgevallen was in race 2 nog meer. Feit is dat van de races die ze beide gefinished hebben Ricciardo marginaal beter scoort. En dat is een extra goede prestatie omdat Vettel viervoudig wereldkampioen is. En dat is een extraextra goede prestatie omdat het Ricciardo zijn eerste seizoen is in de RBR auto. Zoals ik al zei: iedereen mag vinden wat die wil hoor, maar ik vind de prestaties van Vettel tot nu toe tegenvallen. Wat hij er de rest van het seizoen van bakt zien we vanzelf.
Het gepraat over de achterstand van de RBR auto doet mij niets. Als je met een goede auto de overwinning viert moet je met een slechte auto het verlies ook als een man nemen. Je kunt niet het ene jaar juigen omdat je beter bent en het jaar er na de powertrain de schuld geven. Het aandeel van de auto is in beide jaren gelijk.
Dat is precies wat ik bedoelde met het aanpassingsvermogen van Vettel.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:09 schreef Fer het volgende:
Vettel zijn rijstijl is vooral ingespeeld op de geblazen diffuser (wat iets anders is dan een dubbele overigens). Bij voorgaande jaren hebben we gezien dat reglementswijzigingen op dit vlak, Vettel iets meer gelijk liet komen met Webber. Maar daarna kon hij zich weer aanpassen en toch weer sneller worden.
Ook hebben diverse mensen aan het geluid van Vettels auto kunnen horen, dat hij op een bepaalde manier de langzame bochten pakt, zodat hij spelend met zijn gas toch genoeg uitlaatgas kan produceren om zo snel mogelijk erdoor te gaan.
Aan de andere kant zorgen de hardere banden ervoor, dat andere coureurs die gewoon keihard kunnen vlammen, dit nu zonder bandenslijtage kunnen doen. Zoals Riciardo en Hamilton.
Daardoor ging Vettel weer winnen (9 keer op rij). Ik had het erover dat hij door het aanpassen van zijn rijstijl het hele seizoen sneller was dan Webber.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:57 schreef OOST het volgende:
[..]
Die RB ging toen ineens beter omdat er teruggestapt werd op de banden van het jaar daarvoor! Dat had niks met Vettel te maken.
Waarmee je dus ook zegt dat Raikkonen dus ongeveer even snel is als Maldonadoquote:Op woensdag 23 april 2014 15:57 schreef OOST het volgende:
[..]
Die RB ging toen ineens beter omdat er teruggestapt werd op de banden van het jaar daarvoor! Dat had niks met Vettel te maken.
[..]
Toen Massa en Raikkonen samen bij Ferrari reden waren ze ook wel redelijk aan elkaar gewaagd.
Dat zou nog best weleens zo kunnen zijn, hij heeft alleen soms kortsluiting in zijn hoofd en een rode waas voor zijn ogen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:36 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarmee je dus ook zegt dat Raikkonen dus ongeveer even snel is als Maldonado
R U Stupid, or just trolling us?quote:Op woensdag 23 april 2014 18:22 schreef kepler het volgende:
Feit is wel dat Ricciardo tot nu toe veel sneller is dan Vettel, om welke reden dan ook. Dit duurt al vier races en het is aan Vettel om de rest van het seizoen te laten zien uit welk racehout hij is gesneden. Blijft hij achter op Ricciardo dan zou je kunnen zeggen dat Vettel door de mand valt, of dat Ricciardo nog beter is
En Vergne was eigenlijk beter in de torro rosso dan ricciardo. En kvyat rijd nu eigenlijk beter dan vergne. Dus met die logica is kvyat beter dan Vettelquote:Op woensdag 23 april 2014 18:22 schreef kepler het volgende:
Feit is wel dat Ricciardo tot nu toe veel sneller is dan Vettel, om welke reden dan ook. Dit duurt al vier races en het is aan Vettel om de rest van het seizoen te laten zien uit welk racehout hij is gesneden. Blijft hij achter op Ricciardo dan zou je kunnen zeggen dat Vettel door de mand valt, of dat Ricciardo nog beter is
Ja dat beweerde enkele idioten vorig jaarquote:Op woensdag 23 april 2014 19:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En Vergne was eigenlijk beter in de torro rosso dan ricciardo.
Die titel is vooralsnog voor Magnussen.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja dat beweerde enkele idioten vorig jaarfunny om terug te lezen. RBR nam zogenaamd Vergne niet omdat hij Vettel in de weg zou kunnen rijden
![]()
Ricciardo is misschien ook wel heel erg goed, wist soms de STR in Q3 te krijgen wat ontzettend knap was. Met Kvyat lijken ze weer een toptalent in huis te hebben, tot nu toe veruit de beste rookie.
Die laat weinig zien, komt pace tekort in het droog. Kvyat heeft ieder weekend heel goed gepresteerd en zijn teamgenoot verslagen.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die titel is vooralsnog voor Magnussen.
Maar heeft wel al een tweede plaatsquote:Op woensdag 23 april 2014 19:54 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Die laat weinig zien, komt pace tekort in het droog. Kvyat heeft ieder weekend heel goed gepresteerd en zijn teamgenoot verslagen.
'k Vind Bottas wel een sterkequote:Op woensdag 23 april 2014 19:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die titel is vooralsnog voor Magnussen.
Dus 1 ''gelukkige'' uitschieter is meer waard dan 4 sterke raceweekenden....quote:Op woensdag 23 april 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar heeft wel al een tweede plaats
Bottas is geen rookie meerquote:Op woensdag 23 april 2014 20:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
'k Vind Bottas wel een sterke
Aan het eind wordt er alleen maar naar de punten gekeken. En Magnussen staat wat dat betreft voor op Kvyat.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dus 1 ''gelukkige'' uitschieter is meer waard dan 4 sterke raceweekenden....
Onzin, Vergne stond ook voor in punten op Ricciardo toen RBR voor Ricciardo koos. Punten zeggen lang niet alles, dan zou Rosberg het ook beter doen dan Hamilton dit jaar terwijl hij iedere race verslagen is door Hamilton.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Aan het eind wordt er alleen maar naar de punten gekeken. En Magnussen staat wat dat betreft voor op Kvyat.
Weet ik. Maar wel voor de titel beste rookie. Want dat is het enige objectieve criterium om dat op te baseren.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Onzin, Vergne stond ook voor in punten op Ricciardo toen RBR voor Ricciardo koos. Punten zeggen lang niet alles, dan zou Rosberg het ook beter doen dan Hamilton dit jaar terwijl hij iedere race verslagen is door Hamilton.
Staat daar iets wat niet waar is dan?? Ricciardo is toch duidelijk sneller dan Vettel in de eerste races van dit seizoen of heb ik andere races gezien? De enige waar we Vettel nu direct mee kunnen vergelijken is zijn teamgenoot en daar legt hij het tegen af (voorlopig). Als dat aan het einde van het seizoen nog steeds zo is dan is Ricciardo dus een heel seizoen sneller dan Vettel, de 4voudig wereldkampioen! Dat is nu niet echt positief voor de status van Vettel als de beste coureur sinds Schumacher.quote:
Dat is een Weltschmerz vergelijking, daar ga ik niet in meequote:Op woensdag 23 april 2014 19:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En Vergne was eigenlijk beter in de torro rosso dan ricciardo. En kvyat rijd nu eigenlijk beter dan vergne. Dus met die logica is kvyat beter dan Vettel
Een echt goede coureur haalt altijd het uiterste uit een auto, en zal zich snel aanpassen (ik noem een Alonso of een Schumacher in zn jonge jaren). Vettel lijkt (met de nadruk op lijkt!) daar nu wat moeite mee te hebben. Daarom ben ik erg benieuwd naar de rest van het seizoen. Blijft hij achter op Ricciardo dan betekend dat dat Ricciardo dit seizoen de betere coureur is, en dat zal afdoen aan de status van Vettel.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:14 schreef Fer het volgende:
De afgelopen 3 seizoenen hebben we Hamilton alleen maar banden zien oproken, was hij toen een slechte coureur? Nu rijdt ie de sterren van de hemel, is Hamilton in 2014 opeens een goede coureur geworden.
F1 is een uiterst technische sport geworden. Regelgeving heeft gewoon invloed op welke coureur het snelst is. Misschien als in 2017 actieve vering weer terugkomt is opeens Sutil de snelste.
Nu leg je mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik heb gezegd dat ik hem tegen vind vallen en dat ik vind dat hij door de mand valt (afgaande op de vier races die we nu gehad hebben, het kan nog alle kanten op natuurlijk). Ik vertel alleen een aantal meningen, nl. 1. Ik had meer van hem verwacht, 2. Hij lijkt minder race pace te hebben dan zijn teamgenoot en 3. als hij de briljante coureur is die sommige mensen hem vinden, dan zou hij ook dit jaar moeten schitteren.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:02 schreef opreis het volgende:
Maar mensen die op basis van de eerste 4 races (die eigenlijk niet eens zo heel slecht waren als je kijkt naar wat voor klasseringen hij heeft behaald) denken te kunnen bepalen dat Vettel er niets van kan als courreur raad ik aan de afgelopen 4 jaar nog is te bekijken.
Ik heb lange tijd een hekel gehad aan Alonso, in zijn arrogante jaren. Inmiddels heb ik respect voor hem als coureur, omdat hij het meeste uit een duidelijk slechte auto lijkt te halen. Bij Vettel zie ik dat in de huidige stand van zaken nog niet, maar we zullen afwachten of hij zichzelf kan corrigeren dit seizoen.quote:Ik vraag me af of je in 2012 hetzelfde zei over Alonso toen hij zn beklaag deed over de kwaliteit van zn ferrari, Snap ook niet wat je bedoelt met 'je verlies als een man nemen', ik zie geen verschil in hoe RB anders reageert op een gewonnen of verloren race dan een ander team.
Ik heb het over mensen die op basis van de eerste 4 races (die eigenlijk niet eens zo heel slecht waren als je kijkt naar wat voor klasseringen hij heeft behaald) denken te kunnen bepalen dat Vettel er niets van kan als courreur. Dat slaat dus niet perce op jou. Er waren anderen die voor jou uitspraken deden over Vettel.quote:Op donderdag 24 april 2014 03:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nu leg je mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik heb gezegd dat ik hem tegen vind vallen en dat ik vind dat hij door de mand valt (afgaande op de vier races die we nu gehad hebben, het kan nog alle kanten op natuurlijk). Ik vertel alleen een aantal meningen, nl. 1. Ik had meer van hem verwacht, 2. Hij lijkt minder race pace te hebben dan zijn teamgenoot en 3. als hij de briljante coureur is die sommige mensen hem vinden, dan zou hij ook dit jaar moeten schitteren.
Ik heb een aantal woorden cursief gemaakt om je te helpen met de interpretatie van wat ik zeg.
De succes factor was ook niet de Renault motor, die deed qua prestaties niet veel onder voor de mercedes of ferrari motor (dat is ook terug te zien in het klassement, als de renault motor zo veel beter was dan hadden RB, lotus, williams en caterham wel 1,2,3,4 gestaan). Volgens mij hebben ze best wel goede woorden gezegd over de samenwerking met renault destijds maar het is niet zo dat renault er hoofdverantwoordelijk voor waren de overwingen (de teams en de coureurs maakten de afgelopen jaren het verschil), dus waarom moet je dan constant renault prijzen. En wat ze nu doen is gewoon aangeven waar het mis gaat en dat is dus de renault motor, dat moeten ze ook gewoon kunnen zeggen. En wat is er mis mee dat als je als teambaas een goed woordje doet over je coureur als hij overwinning na overwinning behaald en 4 kampioenschappen wint.quote:Wat ik bedoel met "je verlies als een man nemen" is dit: in de hoogtijdagen hadden ze een sterke auto, mede door de Renault motor die gewoon goed presteerde. Het team, Vettel en Newey hebben veel lof gekregen, maar ik heb ze nooit Renault horen prijzen. Nu gaat het matig en is alles van Renault kut. Nu klopt dat wel, maar ik vind dat als je goed presteert de motor net zo veel bijdraagt als wanneer je slecht presteert (regelementaanpassingen even buiten beschouwing). Daarom vind ik het onterecht dat nu zo prominent naar de powertrain gewezen word. Of beter gezegd, ik vind het onterecht dat de afgelopen jaren ze vooral lof leken te hebben voor zichzelf. Met name mr. Horner die na elke race win vol lof tot en met zijn schouders in de reet van Vettel kroop.
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 08:57:58Interesting point from @Jamesallenonf1 here that Huawei is close been McLarens title sponsor http://t.co/zcnbCpuJsQ reageer retweet
Sky's punt, en dat klonk wel logisch, is dat rookies over het algemeen wat meer gewend zijn met weinig grip te rijden. Aangezien de autos nu door het regelement minder grip hebben hoeven de rookies zich niet zo aan te passen, terwijl de rijders van topteams om moeten leren gaan met de mindere grip.quote:Op donderdag 24 april 2014 04:32 schreef SiGNe het volgende:
Het is opvallenda dat bij de teams waar er een nieuwe rijder bijgekomen is dat de nieuwe het vaak beter doet dan de oude en dat de rookies het ook best goed doen, in het geval van Magnussen zelfs erg goed.
Ik denk dat dat komt doordat de nieuwe rijders over het algemeen van een langzamer team kwamen, de V6 is voor hun al een stuk beter dan hun oude V8, dat motiveert ook.
De oude rijders die bij hun team bleven merken opeens dat de wagen minder snel is en het minder goed doet dan de V8.
Alleen voor Raïkkönen gaat dat niet helemaal op, die kwam van een topteam en ging ook naar een topteam, de oude Lotus V8 doet het ongeveer net zoals de Fiat V6 van dit seizoen, matig.
De Rookies hebben het voordeel dat ze meteen met de V6 turbo rijden, ik kan me ook voorstellen dat zij beter met de nieuwe sturen met display om kunnen gaan, kijk naar mensen die 10 jaar jonger dan jij zijn en hoe die met hun telefoon omgaan... en de rookies zijn ook opgegroeid met goede simulatoren.
"Huawei"... zijn dat niet die Chinese lekkertjes die door de Australische overheid uit overheidsprojecten gekickt zijn omdat er overal backdoors in hun hardware/software zit voor de Chinese overheid?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:11 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 08:57:58Interesting point from @Jamesallenonf1 here that Huawei is close been McLarens title sponsor http://t.co/zcnbCpuJsQ reageer retweet
De Amerikanen hadden die apparaten toch volgestopt met troep?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
"Huawei"... zijn dat niet die Chinese lekkertjes die door de Australische overheid uit overheidsprojecten gekickt zijn omdat er overal backdoors in hun hardware/software zit voor de Chinese overheid?
Meer dan een logo op m'n bolide zou ik als teambaas niet van ze willen.
Alle telefoonproducenten doen dat, behalve degenen die specifieke privacy-phones maken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Amerikanen hadden die apparaten toch volgestopt met troep?
Wat dacht je dat Samsung, Apple, Microsoft (Nokia), Blackberry doen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
"Huawei"... zijn dat niet die Chinese lekkertjes die door de Australische overheid uit overheidsprojecten gekickt zijn omdat er overal backdoors in hun hardware/software zit voor de Chinese overheid?
Meer dan een logo op m'n bolide zou ik als teambaas niet van ze willen.
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 13:38:45Ayrton Senna at Ferrari: A deal that was stopped from the inside #Senna #sennaweek #f1 http://t.co/8ajmTygkQ6 reageer retweet
twitter:simdesilvestro twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 08:30:37Almost ready to Rock&Roll !!! 😜@OfficialSF1Team http://t.co/EuDNRWFajc
reageer retweet
Beetje naïef om te denken dat Prost nog Senna naast zich zou willen hebben als rijder..quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:07 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 13:38:45Ayrton Senna at Ferrari: A deal that was stopped from the inside #Senna #sennaweek #f1 http://t.co/8ajmTygkQ6 reageer retweet
Eigenlijk een beter schema dan waar Sauber nu mee rijdt..quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:42 schreef Sinister-D- het volgende:
Simona Desilvestro heeft vandaag haar F1-wagen debuut in een oude Sauber C31 in een ander jasje
Zo te zien is het op Fiorano te doen.....twitter:simdesilvestro twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 08:30:37Almost ready to Rock&Roll !!! 😜@OfficialSF1Team http://t.co/EuDNRWFajc[ afbeelding ][ afbeelding ] reageer retweet
Dit is dan ook het kleurenschema waarmee ze in de IndyCars reed.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Eigenlijk een beter schema dan waar Sauber nu mee rijdt..
En dat kleurenschema zijn dan weer de kleuren van haar persoonlijke sponsor Nuclear Clean Air Energyquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit is dan ook het kleurenschema waarmee ze in de IndyCars reed.
Was wel grappig geweest na suzuka 1990quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:51 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Beetje naïef om te denken dat Prost nog Senna naast zich zou willen hebben als rijder..
Alsof de teams zouden toestaan dat iedereen dat kan inzien.quote:Op maandag 28 april 2014 20:34 schreef Geralt het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)gankelijk-maken.html
Dat lijkt me nou ook wel wat voor de F1
En de concurrentie...quote:Op maandag 28 april 2014 22:20 schreef Beach het volgende:
[..]
Alsof de teams zouden toestaan dat iedereen dat kan inzien.
quote:Op maandag 28 april 2014 23:39 schreef Fer het volgende:
Als iedereen het van elkaar kan zien, zijn de kansen toch weer gelijk.
Typische verhalen rond deze tijd om de legende in leven te houdenquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:51 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Beetje naïef om te denken dat Prost nog Senna naast zich zou willen hebben als rijder..
Dat niet downloadenquote:Op woensdag 30 april 2014 19:13 schreef JohnB52 het volgende:
Er zou ook een Ratzenberger docu zijn deze week, denk vanavond, op Sky, maar dat kan ik niet zien :-(
Je zit aardig goed. Ook zover ik weet was het ook een arrogante kwast. 2 a 3 duidelijke kampen, Senna-fans, Prost-aanhangers en Nigel Mansell-groupies. Maar alles prima. In de F1 moet je wel arrogant zijn om de top te bereiken. Vettel mag ik niet, Hamilton stteds iets meer, maar ze hebben wel de juiste/foute/goede attitude. En daarom blijf ik ook fan van Verstappen, hij had dat ook ! De bekende race in ZuidAfrika in de A1GP was daar een mooi voorbeeld van. Winnen is het enige wat telt !quote:Op woensdag 30 april 2014 19:36 schreef Fer het volgende:
Als ik de haat om het vingertje overal zo lees, zou Senna naar huidige maatstaven een arrogante lul zijn geweest. Andere rijders van de weg duwen, hekel aan teammaatjes. Grote bek over alles...
no way, dan heb je hem niet gekend.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:36 schreef Fer het volgende:
Als ik de haat om het vingertje overal zo lees, zou Senna naar huidige maatstaven een arrogante lul zijn geweest. Andere rijders van de weg duwen, hekel aan teammaatjes. Grote bek over alles...
Senna wilde de race nog niet eens rijden vanwege de dood van Ratzenbergerquote:Op woensdag 30 april 2014 19:29 schreef Meike26 het volgende:
Af en toe, zeker rond 1 Mei, word ik wel eens Senna moe.
Ja hij was goed, hij is een legende, charisma stijl en blabla weet ik veel wat meer. Hij is gestopt (cru om nu zo te zeggen) net na zijn hoogtepunt. Hij had zeker nog wel 2 a 3 jaar door kunnen rijden.
Maar hij word ook door mensen en media gehyped na zijn dood die nooit een F1 race gezien hebben. De naam Senna is een beetje als de elfstedentocht die gehyped word door DWDD en gepeupel in de Amsterdamse grachtengordel. Ze hebben niets met schaatsen, maar overal hoor je dan weer het 'It giet oan' riedeltje.
Jammer alleen dat dan de naam Ratzenberger niemand (zelfde klapvee) iets zegt.
Ook al was hij zeker niet zo'n coureur zo goed als Senna, het is wrang dat zijn naam telkens ergens onderaan bungelt. Legende of niet, voor de familie Ratzenberger lijkt mij dit ook behoorlijk pijnlijk.
Goed, wel interessant om te weten, binnenkomt komt er ook Senna content beschikbaar in GT6. Waar ik voornamelijk benieuwd naar ben, is de kartbaan in SaoPaolo en de mogelijkheid te karten met een 70's kart (behoorlijk spartaans) en dan hopelijk ook nog in de regen. Dat lijkt me dan wel een leuke ervaring. En mogelijk ook met zijn McLaren MP4/4 racen....
Tja, ik zie hem gewoon als heel toegewijd racer en iemand die graag altijd voor de overwinning gaat. Maar in dat opzicht vind ik Schumacher, Vettel of Alonso niet anders, dan net zo toegewijd aan het racen.quote:
I know, maar zo dubbel is het dus.. hele volkeren hemelen een legende onterecht op. Iedereen weet wie hij is, velen zullen zeggen dat het de beste coureur allertijde was zonder hem ooit een meter te hebben zien rijden (daarom zeg ik dat ook nooit, ik heb hem dus nooit zien rijden, ik erken alleen dat hij heel goed had moeten zijn), maar slechts een half procent van de mensen weet wat er vooraf is gegaan aan het ongeval. Dat vind ik zo jammer.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Senna wilde de race nog niet eens rijden vanwege de dood van Ratzenberger
ik hem schumacher nog nooit zien uitstappen om een andere coureur te redden, als je altijd wil winnen rijd je nl gewoon door.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja, ik zie hem gewoon als heel toegewijd racer en iemand die graag altijd voor de overwinning gaat. Maar in dat opzicht vind ik Schumacher, Vettel of Alonso niet anders, dan net zo toegewijd aan het racen.
Dat is geen eerlijk vergelijk. Die situatie heeft zich ook nooit voorgedaan bij Schumi. Volgens mij heeft hij wel Mika Hakinnen opgewacht in Monza 1999, toen Mika in 1 van de laatste rondes was uitgevallen.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hem schumacher nog nooit zien uitstappen om een andere coureur te redden, als je altijd wil winnen rijd je nl gewoon door.
Het was een vrijdag quali, de crash zou toch voor een rode vlag gezorgd hebben en het einde van de quali betekenen.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hem schumacher nog nooit zien uitstappen om een andere coureur te redden, als je altijd wil winnen rijd je nl gewoon door.
Waarom onterecht? Hij is een legende (net zoals Fangio, Prost, Schumacher, Clark, Stewart, etc) en een van de beste coureurs aller tijden.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
I know, maar zo dubbel is het dus.. hele volkeren hemelen een legende onterecht op. Iedereen weet wie hij is, velen zullen zeggen dat het de beste coureur allertijde was zonder hem ooit een meter te hebben zien rijden (daarom zeg ik dat ook nooit, ik heb hem dus nooit zien rijden, ik erken alleen dat hij heel goed had moeten zijn), maar slechts een half procent van de mensen weet wat er vooraf is gegaan aan het ongeval. Dat vind ik zo jammer.
Maar jij oordeelt hem nu terecht. Jij hebt hem gezien en je weet waar je het over hebt. Van jou krijgt hij credits die wat waard zijn. Geen loze woorden of na-praterij dat hij alleen maar zo goed was. Vraag eens op en verjaardag wie Senna was en er zullen een aantal antwoorden dat hij de beste coureur allertijde was. Iedere borrelnootbobo zal beamen dat hij de beste was, maar slechts een enkeling weet wie hij was. Ik weet het zelf niet eens. Ik ben 1 van de velen die is gaan kijken ná zijn ongeval. Ik weet dat hij goed was, geliefd werd maar ook zijn arrogante trekjes had. Dat hij 1 van beste coureurs allertijde is, kan ik weerleggen noch beamen, dus kan ik hem enkel onterecht op een voetstuk plaatsen. Ik weet al niet waar ik het over heb, laat staan de borrelnootjes-brigade.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom onterecht? Hij is een legende (net zoals Fangio, Prost, Schumacher, Clark, Stewart, etc) en een van de beste coureurs aller tijden.
Of hij de allerbeste was is moeilijk objectief te beoordelen, maar in tegenstelling tot sommige anderen ging hij wel altijd voor de overwinning, ook al had hij aan een tweede plaats genoeg. Hij wilde altijd winnen. En dat is de reden dat hij soms zoveel risico nam dat hij uitviel.
En ik heb hem zijn hele F1 carriere gezien. (Net zoals Prost, Mansell, Piquet, Schumacher, etc)
quote:Op woensdag 30 april 2014 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hem schumacher nog nooit zien uitstappen om een andere coureur te redden, als je altijd wil winnen rijd je nl gewoon door.
Pardon? Zijn eigen broer lag rondenlang compleet bewusteloos in de muur op Indy!?!quote:Op woensdag 30 april 2014 20:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is geen eerlijk vergelijk. Die situatie heeft zich ook nooit voorgedaan bij Schumi.
Nou ik ben reuze benieuwd welke GP daar weer voor moet gaan wijkenquote:‘Grand Prix van Europa vanaf 2016 in Azerbeidzjan’
De Grand Prix van Europa wordt vanaf 2016 georganiseerd in Azerbeidzjan, zo laat Azad Rahimov, de Azerbeidjaanse minister van Jeugd en Sport weten tegenover de website Inside the Games.
De Azerbeidjaanse hoofdstad Baku wordt al diverse maanden in verband gebracht met de komst van een officiële Formule 1-race in de nabije toekomst. Diverse politieke leiders laten nu echter weten dat het land een overeenkomst heeft bereikt met F1-baas Bernie Ecclestone voor een nieuwe race vanaf 2016.
‘We hebben een overeenkomst getekend met Bernie Ecclestone en we zullen het binnenkort met een officiële aankondiging in Baku bekendmaken’ aldus Rahimov.
Baku was de afgelopen jaren al meerdere malen het decor van diverse races. Zo werd de seizoensfinale van de FIA GT-series vorig jaar verreden op het stratencircuit van de hoofdstad en ook diens opvolger, de Blancpain GT Series, zal dit jaar afreizen naar Azerbeidzjan.
Het is nog niet bekend of de Formule 1 ook gebruik zal maken van het stratencircuit, of dat er een compleet nieuw circuit nabij Baku zal worden gebouwd.
Die was ik indd vergeten. Anderzijds ook niet echt een baan en baangedeelte om uit te stappen en iemand te gaan helpen. Daar heb je SC en doktoren voor. Gezin hoe slim/berekenend Schumi soms was met rijden, denk ik dat hij ook wel die conclusie heeft getrokken. hij kon niets doen.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Pardon? Zijn eigen broer lag rondenlang compleet bewusteloos in de muur op Indy!?!
Als je eigen broer al geen situatie meer is dan weet ik het ook niet meer
Dat zou ik ook zijn, heb het concentratievermogen van een huisvlieg... één klein foutje en alle concentratie is weggevlogen. Zondag een race gereden in GT6, lag op mooie 3e positie, tik 1 keer vangrail aan en uiteindelijk laatste geworden...(van de 9)quote:Op woensdag 30 april 2014 22:16 schreef Geralt het volgende:
Dat kan allemaal wel wezen en dan heb je ook nog belangen van je team en alles, maar ik was mooi uitgestapt als mijn broer in de muur lag en ik zag dat ie er niet uit kwam.
Maargoed, als ik Massa was had ik mn bolide ook regelrecht de pits ingestuurd na dat Alonso is faster than you debacle en alles gegooid tot het kotst.
Misschien zou ik een slechte F1 coureur zijn
nah, villeneuve was gewoon goed hoor, alleen geen goede soldaat.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:16 schreef Geralt het volgende:
Dat kan allemaal wel wezen en dan heb je ook nog belangen van je team en alles, maar ik was mooi uitgestapt als mijn broer in de muur lag en ik zag dat ie er niet uit kwam.
Maargoed, als ik Massa was had ik mn bolide ook regelrecht de pits ingestuurd na dat Alonso is faster than you debacle en alles gegooid tot het kotst.
Misschien zou ik een slechte F1 coureur zijn
Als ie nog leefde was ie waarschijnlijk net zo goed vergeten. Welke rijder die een paar jaar in de achterhoede heeft meegedaan ken jij nog verder.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:10 schreef 4-elements het volgende:
Terecht trouwens dat mensen klagen dat er zo weinig aandacht is voor Ratzenberger. Sneu dat hij zo vaak wordt vergeten.
Jean-Denis Deletraz, Luca Badoer, Andrea Montermini, Domenico Schiatarella, Hideki Noda, David Brabham, Claudio Langes, Gabriele Tarquini, Nicola Larini, Gianni Morbidelli, Marco Apicella, Fabrizo Barbazza, Pierluigi Martini, Alex Caffi, Pascal Fabre, Philippe Streiff, Jos Verstappen. Om er een paar te noemen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ie nog leefde was ie waarschijnlijk net zo goed vergeten. Welke rijder die een paar jaar in de achterhoede heeft meegedaan ken jij nog verder.
Grappig dat je Scherzinger noemt, Hamilton en zij waren uit elkaar gegaan en het ging inderdaad slecht met Hamilton.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Het was een vrijdag quali, de crash zou toch voor een rode vlag gezorgd hebben en het einde van de quali betekenen.
En de huilbui van Schumacher bij zijn 42e overwinning en donuts van Vettel zijn ook tekens van menselijkheid. De invloed van Nicole Scherzinger op de prestaties van Hamilton eigenlijk ook.
Aangezien het de GP van Europa is zal Spanje dan een race moeten missenquote:Op woensdag 30 april 2014 22:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou ik ben reuze benieuwd welke GP daar weer voor moet gaan wijken![]()
![]()
Toch niet helemaal mee eens. Wie weet wie de laatste overleden coureur is vóór Ratzenberger? Uit het hoofd? Zijn er weinig. Ratzenberger is juist een "bekende" dode geworden omdat hij in hetzelfde weekend als Senna omkwam volgens mij. Zou het een jaar eerder zijn gebeurd, dan denk ik dat veel minder mensen de naam Ratzenberger zouden kunnen plaatsen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:10 schreef 4-elements het volgende:
Terecht trouwens dat mensen klagen dat er zo weinig aandacht is voor Ratzenberger. Sneu dat hij zo vaak wordt vergeten.
Heb een tijd geleden een aantal interviews gezien vlak voor en na dat het toen uitging met Nicole. Hamilton presteerde op de baan erg slecht. Maar bij de interviews kon je het er blind van af zien dat zijn hoofd niet helder was door zijn liefdesverdriet. Zelfs in het interview kon hij moeilijk uit zijn woorden komen, laat staan dat je een auto op de baan kan houden met 300+ km/u. Ik ben misschien een romanticus, maar ik kan dat wel waarderen in een man. Het zal voor Hamilton ook niet makkelijk zijn aangezien zijn gehele liefdesleven zo'n beetje in de media geleefd werd. Volgens mij is hij er wel een stuk volwassener door geworden, ook als coureur.quote:Op donderdag 1 mei 2014 02:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Grappig dat je Scherzinger noemt, Hamelton en zij waren uit elkaar gegaan en het ging inderdaad slecht met Hamilton.
Inmiddels heeft Hamilton Scherzinger ten huwelijk gevraagd en het gaat goed met de F1 punten..
de Angelis over 14 dagen 29 jaar geleden tijdens een test.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Toch niet helemaal mee eens. Wie weet wie de laatste overleden coureur is vóór Ratzenberger? Uit het hoofd? Zijn er weinig. Ratzenberger is juist een "bekende" dode geworden omdat hij in hetzelfde weekend als Senna omkwam volgens mij. Zou het een jaar eerder zijn gebeurd, dan denk ik dat veel minder mensen de naam Ratzenberger zouden kunnen plaatsen.
Larrauri, Stohr, Zapico, Brabham, Lagorce, T. suzukiquote:Op donderdag 1 mei 2014 00:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ie nog leefde was ie waarschijnlijk net zo goed vergeten. Welke rijder die een paar jaar in de achterhoede heeft meegedaan ken jij nog verder.
Spanje 2001 was datquote:Op woensdag 30 april 2014 20:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is geen eerlijk vergelijk. Die situatie heeft zich ook nooit voorgedaan bij Schumi. Volgens mij heeft hij wel Mika Hakinnen opgewacht in Monza 1999, toen Mika in 1 van de laatste rondes was uitgevallen.
Gegeven dat Senna inderdaad enkele maanden later dodelijk verongelukt zou zijn ben ik het hier mee eens, maar was het Senna-ongeluk niet gebeurd denk ik eigenlijk van niet.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Toch niet helemaal mee eens. Wie weet wie de laatste overleden coureur is vóór Ratzenberger? Uit het hoofd? Zijn er weinig. Ratzenberger is juist een "bekende" dode geworden omdat hij in hetzelfde weekend als Senna omkwam volgens mij. Zou het een jaar eerder zijn gebeurd, dan denk ik dat veel minder mensen de naam Ratzenberger zouden kunnen plaatsen.
Monza 99 reed ie niet eens mee door die breuk..quote:
Wel de laatste in een FIA Formula One world championshipquote:Op donderdag 1 mei 2014 08:58 schreef nils7 het volgende:
Over de doden niets meer dan Lof natuurlijk.
Roland is zeker niet vergeten door Ayrton uiteraard.
Heb Senna zelf nooit zien rijden omdat ik pas vanaf Spa '96 kijk maar als je die beelden allemaal ziet en zijn film ook dan snap ik wel waarom het zo'n "legende waarde" heeft. En het klinkt misschien cru maar het past ook wel bij hem.
Jammer dat je van veel mensen moet horen (klok en klepel verhaal van "niet-fans") dat hij zichzelf dood gereden heeft. Ondanks dat het ongelukkig afbreken van de stuurstand/ophanging hem fataal was geworden, de klap tegen de muur zelf is niet veel anders dan volgens mij die van Alboreto of Berger een paar jaar ervoor in dezelfde bocht en die stapte uit.
Overigens is Senna niet de laatste dode in een F1 auto...
twitter:Jamesallenonf1 twitterde op donderdag 01-05-2014 om 14:22:41A minute's silence at Tamburello at 14-17pm #remembersenna and Ratzenberger http://t.co/uc6QBWOkrg
reageer retweet
Ricardo Paletti. Die vaak vergeten wordt doordat een paar races ervoor Gilles Villeneuve omkwam.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Toch niet helemaal mee eens. Wie weet wie de laatste overleden coureur is vóór Ratzenberger? Uit het hoofd? Zijn er weinig. Ratzenberger is juist een "bekende" dode geworden omdat hij in hetzelfde weekend als Senna omkwam volgens mij. Zou het een jaar eerder zijn gebeurd, dan denk ik dat veel minder mensen de naam Ratzenberger zouden kunnen plaatsen.
Doch weinig met de sport, mijns inziens.quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:31 schreef Fer het volgende:
DeVillota was toch ook gecrashed met een F1 wagen en haar dood had zeker wel te maken met het ongeluk.
Indirect wel, maar staat niet als zodanig te boek. Zeker niet in de officiële lijsten.quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:31 schreef Fer het volgende:
DeVillota was toch ook gecrashed met een F1 wagen en haar dood had zeker wel te maken met het ongeluk.
Jahoor, is zeker nog te downloaden op oa private torrentsites.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:22 schreef Fer het volgende:
Is seizoen 88 nog ergens te krijgen/downloaden?
Lijkt me eigenlijk wel leuk om te kijken, heb alleen nog vage herinneringen aan die twee rood/witte Marlborrowagens die altijd met een enorm verschil wegreden van de rest.
Vraag me ook af wie van de huidige generatie met die jaren 80auto;s het snelst zou zijn. Enorm vermogen, turbolag van 2 a 3 seconden en schakkelbakken met H-patroon. Downforce en slicks.
Ik heb die gister binnen gehaald.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:50 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb vandaag even gezocht naar de Ratzenberger special van Sky, niet te vinden?
Kon het ff niet zo goed zien. Reden ze daar met Ford Scorpios?quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:56 schreef JohnB52 het volgende:
'BTCC 1988 - Thruxton - Action packed battle' bekijken op YouTube - BTCC 1988 - Thruxton - Action packed battle:
Ik gok op Hamilton met Alonso vlak daarachterquote:Op donderdag 1 mei 2014 20:22 schreef Fer het volgende:
Vraag me ook af wie van de huidige generatie met die jaren 80auto;s het snelst zou zijn. Enorm vermogen, turbolag van 2 a 3 seconden en schakkelbakken met H-patroon. Downforce en slicks.
Als ik het goed begrijp, gebruikte Vettel anders ook een omslachtige methode om met zijn geblazen diffuser een paar keer te gassen in de bocht, zo hard er doorheen te gaan.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 07:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik gok op Hamilton met Alonso vlak daarachter
Niet te vergelijken. Die Williams stond niet in de hens, de auto's waren veel veiliger dan vroeger en er zijn veel sneller marshalls bij dan vroeger. Wat moest MSC daar doen? Helemaal niks. Zijn broer hoefde niet uit een vlammenzee getrokken te worden o.i.d..quote:Op woensdag 30 april 2014 22:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Pardon? Zijn eigen broer lag rondenlang compleet bewusteloos in de muur op Indy!?!
Als je eigen broer al geen situatie meer is dan weet ik het ook niet meer
quote:Nigel Stepney killed in car accident
Nigel Stepney, former Ferrari Formula One mechanic, has been killed in a car accident Friday morning in the UK.
Nigel Stepney, who was part of the infamous 'Spygate' scandal in Formula One, has died. The 56 year-old was driving a VW caddy van when the crash took place.
Nigel's Formula One career began in the 1970's. He had worked with teams such as Shadow, Lotus, and Benetton before being picked up by Ferrari in the early 1990's. He was Chief Mechanic at Ferrari and later became Race and Test Technical Manager.
As you can see by the time he joined the prancing horses, Nigel was a team member during their stretch of domination with Michael Schumacher. Notables such as Ross Brawn, Rory Byrne and Jean Todt were a part of the team at that time as well.
He was accused sharing sensitive information with Ferrari rival McLaren in 2007, which resulted in unprecedented penalties from the FIA. After the espionage scandal that saw him fired from his position at Ferrari, Nigel left the sport and went to work for JRM in sports car racing.
Statement from JRM
"JRM regrets to announce that Nigel Stepney, the companys Racing Team Manager and Technical Director, was killed in a car accident this morning. He was 56 years-old and leaves his loving partner and daughter, Ash and Sabine Stepney.
Nigel Joined JRM in 2010 after a long and distinguished career in Formula One. He was the driving force behind the development of the Nissan GT-R GT car in JRMs role as the Official Partner of Nissan Motorsports International (Nismo).
Under Nigels excellent stewardship, JRM won the 2011 FIA GT1 World Championship with Michael Krumm and Lucas Luhr a success that was also rewarded with JRM receiving the coveted RAC Tourist Trophy.
A year later, Nigel led JRM into the World Endurance Championship with an LMP1-specification Honda. The team finished the season third overall in the LMP1 category and also claimed sixth place at the Le Mans 24h.
In 2013, Nigel continued to mastermind the development of the Nissan GT-R Nismo GT3 a car that Nissans GT Academy team, RJN, drove to both the PRO AM Drivers and Teams titles in the Blancpain Endurance Series.
Nigel had most recently plotted the continued development of the 2014-specification Nissan GT-R Nismo GT3 and was scheduled to head up the JRM engineering team that will support the many customers using the car across the world this season"
He was pronounced dead at the scene. Police are currently investigating the accident in order to determine the exact cause.
Hij reed niet. Hij was uitgestapt en aangereden door een vrachtwagen.quote:The 56 year-old was driving a VW caddy van when the crash took place.
Hard shoulder is de vluchtstrook.quote:A van driver has been run over and killed by a lorry after stopping on the hard shoulder of the M20 in Kent and getting out of his vehicle.
The 56-year-old man from Essex was struck at about 01:30 BST, Kent Police said.
He had been driving a silver VW Caddy van on the London-bound carriageway between junctions 10 and 9, near Ashford.
Elio de Angelis bij het testen van een Brabham? Alboreto overleed niet in een F1-auto.quote:Op donderdag 1 mei 2014 03:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Toch niet helemaal mee eens. Wie weet wie de laatste overleden coureur is vóór Ratzenberger? Uit het hoofd?
Anders was het wel groter nieuws geweest omdat het niet meer zo vaak gebeurde en zeker niet tijdens een race-weekend. Overigens was Stefan Bellof volgens velen een groter talent dan Senna, maar verongelukte die voordat hij groot werd en niet tijdens een F1-weekend. Ik heb zelf als klein kind Villeneuve nog in de hekken zien hangen, het hoorde er heel lang gewoon bij. Daar is een prachtige docu over met Jackie Stewart, die vertelt over de periode van daarvoor, dat hij tussen de begrafenissen door een race moest rijden. Of dat hij zijn vriend en teamgenoot Francois Cevert achtergelaten in het wrak aantrof, omdat hij zo 'obviously dead' was.quote:Zijn er weinig. Ratzenberger is juist een "bekende" dode geworden omdat hij in hetzelfde weekend als Senna omkwam volgens mij. Zou het een jaar eerder zijn gebeurd, dan denk ik dat veel minder mensen de naam Ratzenberger zouden kunnen plaatsen.
Dit dus. Die ophemeling van Senna heeft meer weg van hysterie en 'bij de groep fans willen horen van iemand van wie men zegt dat hij de grootste aller tijden was' dan van het hebben van ware respect voor zijn prestaties of het zijn van een geestverwant. Senna-fans spreken vaak met grote minachting over andere coureurs uit die tijd, maar een noot van kritiek over Senna wordt nooit geduld. Soms kom ik de meest krankzinnige commentaren tegen zoals: 'Senna's dood was opzet', 'Sir Jackie Stewart heeft invloed uitgeoefend bij Williams om de auto van Senna te manipuleren', 'Prost en Sir Jackie Stewart hebben Senna gechanteerd om hem te laten bekennen dat hij Prost doelbewust van de baan heeft geramd, want Senna zou nooit een crash veroorzaken' enzovoorts...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
(..)knip(..)
Anders was het wel groter nieuws geweest omdat het niet meer zo vaak gebeurde en zeker niet tijdens een race-weekend. Overigens was Stefan Bellof volgens velen een groter talent dan Senna, maar verongelukte die voordat hij groot werd en niet tijdens een F1-weekend. Ik heb zelf als klein kind Villeneuve nog in de hekken zien hangen, het hoorde er heel lang gewoon bij. Daar is een prachtige docu over met Jackie Stewart, die vertelt over de periode van daarvoor, dat hij tussen de begrafenissen door een race moest rijden. Of dat hij zijn vriend en teamgenoot Francois Cevert achtergelaten in het wrak aantrof, omdat hij zo 'obviously dead' was.
Ik word er wel een beetje moe van dat Senna vanwege zijn dood groter gemaakt wordt dan hij is, buitenaards zelfs. Dat de Brazilianen daar Braziliaans hysterisch over doen vind ik wel mooi, er is echter geen reden om dat over te nemen. Het was een grote coureur, maar wel een onder andere groten. Hij kende zijn gelijke wél. Hij had zijn zwakke punten, vergooide nog wel eens races en was een behoorlijke klootzak op de baan, wat ik op zich wel respecteer want dat moet je in zijn tijd plaatsen. Zijn arrogantie vond ik prima, het was wel een mannetje die durfde op te staan tegen de bazen. Maar dat zou nu niet meer gepikt worden van een coureur.
behalve de managerquote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:44 schreef flipsen het volgende:
Mag ik eens een knuppel in het hoenderhok gooien? Bij het rijtje namen "der Groten" zou mijns inziens Verstappen ook aardig mee hebben kunnen komen, mits... Of zeg ik nu iets heel doms? Volgens mij had hij alle ingrediënten om een grote te worden
Vandaar de "mits..."quote:
Hij had er zeker bij kunnen staan ja.. Dat is ook wel mijn mening. Een heel getalenteerde rijder die de onmogelijke pech had elk jaar bij de verkeerde stal te zitten. Het testjaar bij Honda in 1999 had zijn pech om kunnen draaien en in 2000 had Honda terug kunnen keren in de F1 met Jos als 1e rijder. Ware het niet dat Harvey Postlethwaite plotseling overleed en ze bij Honda toen maar de stekker uit het project hebben getrokken.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:44 schreef flipsen het volgende:
Mag ik eens een knuppel in het hoenderhok gooien? Bij het rijtje namen "der Groten" zou mijns inziens Verstappen ook aardig mee hebben kunnen komen, mits... Of zeg ik nu iets heel doms? Volgens mij had hij alle ingrediënten om een grote te worden
Ik ben het met je eens dat dit eigenlijk niet gezegd kan worden, anderzijds heeft Jos wel records op zijn naam gezet (en nog steeds staan?) Voor meeste inhaal acties op de baan = positiewinst per race.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 22:29 schreef twiFight het volgende:
Ik vind niet dat je een coureur zo kunt prijzen op wat hij had kunnen zijn. Je bent pas een goede coureur als je dat kan bewijzen, niet omdat sommigen vinden dat je die potentie hebt. Of hoort Frijns nu ook al in het rijtje Schumacher, Vettel en Senna? F1 is nou eenmaal een unieke sport en je kunt de sterren uit de hemel rijden in elke andere klasse, maar dat betekent niet dat je dat ook in de F1 kan.
Jos had zeker meer gekund, maar op de baan heeft hij alleen maar aangetoond een grote te zijn in regenraces.
Dat viel ook wel mee hoor.quote:Op zondag 4 mei 2014 02:01 schreef Fer het volgende:
Kan me Jos toch vooral herinneren van het aantal keren dat zijn langzamere teammaatje wel over de finish kwam en Jos veel vaker niet door een opgeblazen motor of bak, hij vergde gewoon vaak teveel van het materiaal.
Of tijdens een prachtige regenrace kans op punten, alsnog de baan af vliegen omdat hij dacht nog een positie hoger te kunnen eindigen.
Een snelle coureur en een echte racer, maar daar zijn er wel meer van.
F1 is ook eigenlijk een verzameling bedrijven in de marketingsector die samen een spel spelen dat soms verdomd veel op sport lijkt. Je zou kunnen stellen dat zoals de ingenieurs ook aan sport doen door in competitieverband werktuigen te ontwikkelen, coureurs ook aan sport doen door het spel te spelen dat nodig is om in een auto te komen, en daarna in een betere auto.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 22:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het belangrijkste om een top F1 coureur te kunnen worden is de potentie om geld aan te kunnen trekken.
Maar als je eenmaal in een competetieve auto zit is (denk ik) het talent om precies op de grens van de mogelijkheden te rijden én om de auto goed daarop af te stellen de grootste kunde.
Aanvoelen wanneer de banden willen gaan glijden en daar nét vandaan blijven.
Godsamme dat was zó zonde.quote:Op zondag 4 mei 2014 11:35 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat viel ook wel mee hoor.
1994 even niet meegerekend, viel hij alleen in de Stewart erg vaak uit, maar dat deed Magnussen ook.
Het was zo duidelijk als wat dat Barrichello de betere auto kreeg.
En niet te vergeten 1996, een auto die na 3 races al niet meer verder werd ontwikkeld.
Rosset viel bijna net zo vaak uit door technisch falen.
Ik kan me eigenlijk maar 1 regenrace herinneren waarin hij van de baan af spinde, en dat was in Brazilië in de Minardi.
Dat de wagen van Schumacher illegale zaken aan boord had en die van zijn teamgenoten niet, scheelde natuurlijk ook wel.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Daarnaast heeft Schumacher natuurlijk een aantal carriieres vernietigt door die onmogelijke Benetton wél te kunnen besturen, itt alle anderen. Het komt niet zo vaak voor dat er een auto is die één coureur scheidt van de rest door dat die hem net wel onder beheersing krijgt, en ietsje mindere coureurs totaal niet.
In 95 waren de wagens wat meer gelijk, toen werd herbert ook om de oren gereden. Iedereen eigenlijk wel tot en met 2004quote:Op zondag 4 mei 2014 12:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dat de wagen van Schumacher illegale zaken aan boord had en die van zijn teamgenoten niet, scheelde natuurlijk ook wel.
Schumacher had zeker wel talent, maar net als Prost beheerste hij ook de politiek van de F1 zeer goed. Nergens in die jaren heeft hij een teamgenoot gehad met dezelfde snelheid als hij, en contractueel stonden ze gelijk al op achterstand als tweede rijder van het team.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
In 95 waren de wagens wat meer gelijk, toen werd herbert ook om de oren gereden. Iedereen eigenlijk wel tot en met 2004
Martin Brundle was niet veel zwakker in de 1992 wagen, maar die hoort ook in het lijstje 'raw speed'quote:Op zondag 4 mei 2014 12:23 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Schumacher had zeker wel talent, maar net als Prost beheerste hij ook de politiek van de F1 zeer goed. Nergens in die jaren heeft hij een teamgenoot gehad met dezelfde snelheid als hij, en contractueel stonden ze gelijk al op achterstand als tweede rijder van het team.
Ik weet niet of je 1992 mag meetellen, dat was eigenlijk gas indrukken en sturen met je ogen dicht. Net als 2002-2004.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Martin Brundle was niet veel zwakker in de 1992 wagen, maar die hoort ook in het lijstje 'raw speed'
Neuh.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dat de wagen van Schumacher illegale zaken aan boord had en die van zijn teamgenoten niet, scheelde natuurlijk ook wel.
Nee, Piquet gold als een groot coureur, Lehto, Herbert en Verstappen golden als grote talenten, alleen door de marge die Schumacher op ze had was die reputatie snel minder. Van Irvine wist velen ook zeker dat er dan eindelijk een coureur aan hem werd gepaard die het hem moeilijk ging maken, en ook dat viel tegen. Idem wat betreft Barrichello. Pas bij Massa begon het ook tot een deel van de chauvinistische media door te dringen dat daarvoor een uniek talent nodig was, hoewel toen de hoop ook nog leefde dat die Schumacher aan zou kunnen.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:23 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Schumacher had zeker wel talent, maar net als Prost beheerste hij ook de politiek van de F1 zeer goed. Nergens in die jaren heeft hij een teamgenoot gehad met dezelfde snelheid als hij, en contractueel stonden ze gelijk al op achterstand als tweede rijder van het team.
Sterker nog, je weet helemaal niet dat dat zo is, want daar zijn helemaal geen aanwijzingen voor.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:41 schreef Fer het volgende:
De enige coureur die Schumacher bij vlagen kon bijhouden was toch echt Massa, hij was een klap sneller en scoorde veel constanter dan Herbert, Irvine of Barichello. Tevens was hij evensnel als Raikonnen.
Alleen sinds zijn ongeluk en de komst van Alonso is ie minder snel geworden, welk van de twee daarvan de oorzaak zijn, weet ik niet.
Dat is zeker een derde mogelijkheid, aangezien hij sinds ie het contract met Williams in handen had, zijn pure snelheid weer helemaal terug is. Zelfs nog voordat 2013 afgelopen was.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Sterker nog, je weet helemaal niet dat dat zo is, want daar zijn helemaal geen aanwijzingen voor.
duidelijk nog wel, Schumi was er wel snel meequote:Op zondag 4 mei 2014 13:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
In 1994 was die Benetton duidelijk illegaal hoor..
Er was sowieso gekloot met de brandstofslang en er zaten programma's in voor tractiecontrolequote:Op zondag 4 mei 2014 13:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
duidelijk nog wel, Schumi was er wel snel mee
Senna was er niet zo blij mee, dat weet ik nog maar die kon sowieso slecht tegen zijn verliesquote:Op zondag 4 mei 2014 13:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er was sowieso gekloot met de brandstofslang en er zaten programma's in voor tractiecontrole
de B192 had geen actieve ophangingquote:Op zondag 4 mei 2014 12:41 schreef Fer het volgende:
De enige coureur die Schumacher bij vlagen kon bijhouden was toch echt Massa, hij was een klap sneller en scoorde veel constanter dan Herbert, Irvine of Barichello. Tevens was hij evensnel als Raikonnen.
Alleen sinds zijn ongeluk en de komst van Alonso is ie minder snel geworden, welk van de twee daarvan de oorzaak zijn, weet ik niet.
De wagens van 94 werden tot en met 93 nog met electronica in bedwang gehouden en precies op de limiet gereden. Vanaf 94 was dat verboden en was Schumi toen, wellicht naast Senna de enige die de functionaliteiten van de electronica kon overnemen.
De Williams was een stuk beter berijdbaar, zelfs Coulthard kon de pole ermee pakken. Dus of Senna dat trucje kon zullen we nooit echt weten. Maar de Turbo's uit 86 waren natuurlijk ook niet echt rijdbare auto's, daar was hij koning.
In dat opzicht kon Vettel natuurlijk ook een truukje met de RedBull dat Webber niet kon nadoen. Of Mark had hetzelfde probleem als Verstappen en Magnussen. Immers Stewart --> Jaguar --> Redbull.
[..]
Ik weet niet of je 1992 mag meetellen, dat was eigenlijk gas indrukken en sturen met je ogen dicht. Net als 2002-2004.
3 ronden later dan regenmeister Schumi himself, in een Minardi versus Ferrari. Dat heet ook wel een prestatiequote:Op zondag 4 mei 2014 11:35 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Dat viel ook wel mee hoor.
1994 even niet meegerekend, viel hij alleen in de Stewart erg vaak uit, maar dat deed Magnussen ook.
Het was zo duidelijk als wat dat Barrichello de betere auto kreeg.
En niet te vergeten 1996, een auto die na 3 races al niet meer verder werd ontwikkeld.
Rosset viel bijna net zo vaak uit door technisch falen.
Ik kan me eigenlijk maar 1 regenrace herinneren waarin hij van de baan af spinde, en dat was in Brazilië in de Minardi.
't was pas een prestatie geweest als ie 'm daadwerkelijk op de baan had gehoudenquote:Op zondag 4 mei 2014 16:08 schreef Meike26 het volgende:
3 ronden later dan regenmeister Schumi himself, in een Minardi versus Ferrari. Dat heet ook wel een prestatie
Werd het wel, nadat Alonso bovenop Webbers wiel was geknald. Er was zelfs verwarring wie er gewonnen had, uiteindelijk kreeg Raikkonen de beker terwijl Fisichella als overwinnaar over de streep kwam omdat bij een rode vlag 2 rondes wordt terug geteld.quote:
Dat weet ik nog wel ja, maar dat was niet wegens de regen. Dat is tegenwoordig wel andersquote:Op zondag 4 mei 2014 16:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Werd het wel, nadat Alonso bovenop Webbers wiel was geknald. Er was zelfs verwarring wie er gewonnen had, uiteindelijk kreeg Raikkonen de beker terwijl Fisichella als overwinnaar over de streep kwam omdat bij een rode vlag 2 rondes wordt terug geteld.
De huidige generatie coureurs zijn een stel kutjes. Bij de eerste regendruppel op het visier rammen ze die radiobutton in: "I CAN'T SEE WERE I'M GOING, THIS IS UNDRIVABLE!"quote:Op zondag 4 mei 2014 16:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat weet ik nog wel ja, maar dat was niet wegens de regen. Dat is tegenwoordig wel anders
Klopt, alles door de uber-veiligheid-campagnes. Overal in de auto/motorsport vallen nog wel eens doden, maar in de F1 is alles zo veilig gemaakt, dat het voor Maldonado nog een kunst is om het tegendeel te bewijzenquote:Op zondag 4 mei 2014 16:27 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
De huidige generatie coureurs zijn een stel kutjes. Bij de eerste regendruppel op het visier rammen ze die radiobutton in: "I CAN'T SEE WERE I'M GOING, THIS IS UNDRIVABLE!"
En je kunt niet zeggen dat Maldonado (tijdelijk samen met Grosjean) er niet alles aan gedaan heeft om te bewijzen dat de F1 nog niet veilig genoeg is.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, alles door de uber-veiligheid-campagnes. Overal in de auto/motorsport vallen nog wel eens doden, maar in de F1 is alles zo veilig gemaakt, dat het voor Maldonado nog een kunst is om het tegendeel te bewijzen
quote:Op zondag 4 mei 2014 16:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, alles door de uber-veiligheid-campagnes. Overal in de auto/motorsport vallen nog wel eens doden, maar in de F1 is alles zo veilig gemaakt, dat het voor Maldonado nog een kunst is om het tegendeel te bewijzen
Toen Jos eraf vloog lag, hij voor de latere winnaar Fisichella.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:08 schreef Meike26 het volgende:
jammer want hij had die race zelfs kans op podium ! *Gaat GP even opzoeken als torrent*
Was dat in dezelfde GP ja?quote:Op zondag 4 mei 2014 16:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Werd het wel, nadat Alonso bovenop Webbers wiel was geknald. Er was zelfs verwarring wie er gewonnen had, uiteindelijk kreeg Raikkonen de beker terwijl Fisichella als overwinnaar over de streep kwam omdat bij een rode vlag 2 rondes wordt terug geteld.
Jup, zelfde GP. Wat een knal was dat van Alonso. Ik zie het nog zo voor me. Eerst *pof* op die band en toen was het wachten tot hij in de muur knalde. Alleen dat rondtollen, dat was wel heftig.quote:Op zondag 4 mei 2014 18:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Was dat in dezelfde GP ja?
Mijn geheugen laat me even in de steek kennelijk, want beide incidenten kan ik nog prima herinneren; alleen in mijn geheugen gebeurde die niet in dezelfde GP
Dikke crash ja; de chaos was toen wel zo een beetje compleetquote:Op zondag 4 mei 2014 19:05 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Jup, zelfde GP. Wat een knal was dat van Alonso. Ik zie het nog zo voor me. Eerst *pof* op die band en toen was het wachten tot hij in de muur knalde. Alleen dat rondtollen, dat was wel heftig.
Maar wel traction control, automaat, abs, active diff en deze systemen wisten dmv een gps waar de auto op de baan reed en welke settings, versnelling enz nodig was. De auto begon bijna vanzelf af te remmen en de bocht om te trekken.quote:
quote:Op zondag 4 mei 2014 16:27 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
De huidige generatie coureurs zijn een stel kutjes. Bij de eerste regendruppel op het visier rammen ze die radiobutton in: "I CAN'T SEE WERE I'M GOING, THIS IS UNDRIVABLE!"
Ze hebben nog maar 10% van de downforce ten opzichte van de vroegere auto's. Best lastig als dat nog je enige grip is. De oude wagens konden bijna nog op de weg blijven met plastic wielen, zoveel downforce hadden die.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, alles door de uber-veiligheid-campagnes. Overal in de auto/motorsport vallen nog wel eens doden, maar in de F1 is alles zo veilig gemaakt, dat het voor Maldonado nog een kunst is om het tegendeel te bewijzen
Dan heb je het over meer dan 20 jaar geleden, sinds 1994 is dit zeker niet meer het geval. Volgens mij waren de wagens van toen minder makkelijk op het asfalt te houden dan tegenwoordig het geval is. Zeker, de downforce nam weer toe daarna, maar pas rond 2008 werd de max bereikt.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Ze hebben nog maar 10% van de downforce ten opzichte van de vroegere auto's. Best lastig als dat nog je enige grip is. De oude wagens konden bijna nog op de weg blijven met plastic wielen, zoveel downforce hadden die.
Even voor de duidelijkheid: over welke oude wagens heb je het nu? Periode?quote:Op zondag 4 mei 2014 20:09 schreef Fer het volgende:
Ze hebben nog maar 10% van de downforce ten opzichte van de vroegere auto's. Best lastig als dat nog je enige grip is. De oude wagens konden bijna nog op de weg blijven met plastic wielen, zoveel downforce hadden die.
GPS in 1992? Dan zat je er zomaar 100 meter naast.quote:Op zondag 4 mei 2014 20:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar wel traction control, automaat, abs, active diff en deze systemen wisten dmv een gps waar de auto op de baan reed en welke settings, versnelling enz nodig was. De auto begon bijna vanzelf af te remmen en de bocht om te trekken.
[quote]Op zondag 4 mei 2014 20:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar wel traction control, automaat, abs, active diff en deze systemen wisten dmv een gps waar de auto op de baan reed en welke settings, versnelling enz nodig was. De auto begon bijna vanzelf af te remmen en de bocht om te trekken.
Dan deden ze het anders, misschien met een timer die resette bij iedere passeering van start/finishquote:Op zondag 4 mei 2014 20:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
GPS in 1992? Dan zat je er zomaar 100 meter naast.
Toch is het belangrijker om de finish te halen. Er waren heel wat coureurs die daar wel in slaagden, maar Jos niet.quote:Op zondag 4 mei 2014 18:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Toen Jos eraf vloog lag, hij voor de latere winnaar Fisichella.
Nou ja, zat zat..quote:Op zondag 4 mei 2014 23:11 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Toch is het belangrijker om de finish te halen. Er waren heel wat coureurs die daar wel in slaagden, maar Jos niet.
Het terugtellen hadden ze toen wel rekening mee gehouden, maar het was de vraag of Fisichella nou net wel of net niet aan een nieuwe ronde was begonnen. Bij net wel won Fisico, bij net niet won Raikkonen. In eerste instantie besloten ze net niet, en dus stond Raikkonen op de hoogste trede. Twee weken later werd dat teruggedraaid, maar Fisico heeft zijn eerste F1-zege dus niet 'echt' kunnen vieren.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Werd het wel, nadat Alonso bovenop Webbers wiel was geknald. Er was zelfs verwarring wie er gewonnen had, uiteindelijk kreeg Raikkonen de beker terwijl Fisichella als overwinnaar over de streep kwam omdat bij een rode vlag 2 rondes wordt terug geteld.
Het was vrij duidelijk van wel, maar men dacht dat de rode vlag al gezwaaid was toen webber crashte en dat de neutralisatie daardoor gold als het einde van de wedstrijd. Maar dat was niet zo. Foutje in die professionele tijd.quote:Op zondag 4 mei 2014 23:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het terugtellen hadden ze toen wel rekening mee gehouden, maar het was de vraag of Fisichella nou net wel of net niet aan een nieuwe ronde was begonnen. Bij net wel won Fisico, bij net niet won Raikkonen. In eerste instantie besloten ze net niet, en dus stond Raikkonen op de hoogste trede. Twee weken later werd dat teruggedraaid, maar Fisico heeft zijn eerste F1-zege dus niet 'echt' kunnen vieren.
Het was sowieso een raar podium, want nummer 3 Alonso lag tijdens de ceremonie in een ambulance
Mwah, sommige races konden eigenlijk echt niet. Spanje 96 waren echt onmogelijke omstandigheden, en die race in brazilië ook. Suzuka 94 was ook een drama, die was nog even rood zelfs (laatste keer dat opgetelde tijden gezeur toen)quote:Op maandag 5 mei 2014 02:20 schreef twiFight het volgende:
Bring the regenraces backIn feite kan het niet eens gevaarlijk zijn, ze moeten dan gewoon langzamer rijden. Maar ja, dan heb je het risico dat een Button je met 2 seconden per ronde verschil voorbij tuft en dat wil je natuurlijk niet he.
Het klinkt altijd wel heel makkelijk, maar of er geracet kan worden hangt ook samen met de karakteristieken van de auto's van de betreffende generatie. Voor downforce heb je snelheid nodig, zonder downforce gaat een lichte auto met brede banden heel snel planeren, en dan kun je niet racen. De spray zal ook varieren met de aerodynamica en de banden.quote:Op maandag 5 mei 2014 02:20 schreef twiFight het volgende:
Bring the regenraces backIn feite kan het niet eens gevaarlijk zijn, ze moeten dan gewoon langzamer rijden. Maar ja, dan heb je het risico dat een Button je met 2 seconden per ronde verschil voorbij tuft en dat wil je natuurlijk niet he.
Vreemde beslissingen nemen die gasten tochquote:Op maandag 5 mei 2014 14:54 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)r-op-vrijdagochtend/
Geen VT1 meer dus?
Nog wel een VT1, maar geen VT3 meerquote:Op maandag 5 mei 2014 14:54 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)r-op-vrijdagochtend/
Geen VT1 meer dus?
Gewoon nog een paar zandbak/verre oosten GP's erbij waar geen hond op de tribune zit.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:25 schreef Meike26 het volgende:
Terechte opmerking bij dat artikel over de prijzen van tickets. Nu verdwijnt er een vrije training en als de prijs van tickets niet omlaag zou gaan, is dat al een schande, laat staan wat de circuits straks nog steeds moeten dokken om een grandprix te mogen organiseren.
Nouja, als het volgende artikel de waarheid word, geen Sepang meer, onder andere door het geluid. Dan moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen ? Meer organisatoren die volgen wellicht ?quote:Op maandag 5 mei 2014 15:26 schreef Beach het volgende:
[..]
Gewoon nog een paar zandbak/verre oosten GP's erbij waar geen hond op de tribune zit.
Spa 2.0. V-tack, yo!quote:Op maandag 5 mei 2014 14:22 schreef JohnB52 het volgende:
Maldonado mikt op top vijf in Barcelona
Maldonado gaat voor n spectaculaire startcrash aankomend weekend
Sowieso een schande wat circuits moet betalen om alleen een GP te mogen organiseren. Een paar jaar terug was dat 20-25 miljoen euro. Dat zal inmiddels wel nog meer zijn. Om dat terug te verdienen zijn GP's asociaal duur om te bezoeken, met als gevolg legere tribunes.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:25 schreef Meike26 het volgende:
Terechte opmerking bij dat artikel over de prijzen van tickets. Nu verdwijnt er een vrije training en als de prijs van tickets niet omlaag zou gaan, is dat al een schande, laat staan wat de circuits straks nog steeds moeten dokken om een grandprix te mogen organiseren.
Eigenlijk zouden ze het moeten vertikken om te betalen. Zonder circuits geen GPs en geen kampioenschap. Ze zouden eigenlijk een deel van het TV-geld moeten krijgen.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:12 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sowieso een schande wat circuits moet betalen om alleen een GP te mogen organiseren. Een paar jaar terug was dat 20-25 miljoen euro. Dat zal inmiddels wel nog meer zijn. Om dat terug te verdienen zijn GP's asociaal duur om te bezoeken, met als gevolg legere tribunes.
Dafuq, hadden die mannen nog niet zo heel lang geleden niet beslist om VT1 te verlengen zodat testrijders en rookies ook kilometers konden maken. Pirelli had al toegezegd een extra set banden per team te willen leverenquote:Op maandag 5 mei 2014 14:54 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)r-op-vrijdagochtend/
Geen VT1 meer dus?
En wie is ''ze''. De traditionele circuits, de meeste weten wel welke circuits dat zijn, durven dat niet aan omdat ze dan weten dat hun plaatsje op de kalender wordt ingenomen door z'n zandhaas met tulband. Die smijten toch wel met het geld. Bernie, of CVC, interesseert het geen zak hoe dat geld binnen komt als het maar binnen komt.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze het moeten vertikken om te betalen. Zonder circuits geen GPs en geen kampioenschap. Ze zouden eigenlijk een deel van het TV-geld moeten krijgen.
Ze=allemaal, maar dat gaan ze idd nooit doen. Klassiek prisoners dilemma.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En wie is ''ze''. De traditionele circuits, de meeste weten wel welke circuits dat zijn, durven dat niet aan omdat ze dan weten dat hun plaatsje op de kalender wordt ingenomen door z'n zandhaas met tulband. Die smijten toch wel met het geld. Bernie, of CVC, interesseert het geen zak hoe dat geld binnen komt als het maar binnen komt.
De organisatoren gaan nooit op een lijn komen wat dat betreft, en zullen dus ook nooit een front kunnen vormen tegen de FOM.
Goeiemorguh zegquote:Op maandag 5 mei 2014 18:40 schreef nils7 het volgende:
Singapore betaald t meest ¤65.000.000 om de race te organiseren geloof ik.
Hier bespaar je toch alleen maar een paar liter benzine mee... Alles en iedereen is er toch alquote:Op maandag 5 mei 2014 14:54 schreef JohnB52 het volgende:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)r-op-vrijdagochtend/
Geen VT1 meer dus?
Volgens mij zei Hamilton dat VT1 toch al redelijk overbodig was omdat ze maar een beperkt aantal motorblokken mogen gebruiken per seizoen.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:26 schreef kepler het volgende:
[..]
Hier bespaar je toch alleen maar een paar liter benzine mee... Alles en iedereen is er toch al
Montreal was juist blij met het nieuwe geluid.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:36 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nouja, als het volgende artikel de waarheid word, geen Sepang meer, onder andere door het geluid. Dan moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen ? Meer organisatoren die volgen wellicht ?
http://www.formule1.nl/ni(...)-formule-1-toekomst/
kan ook best zijn dat de auto's per circuit verschillend gaan klinkenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Montreal was juist blij met het nieuwe geluid.
Mijn vrouw is er ook blij mee, ik nog steeds niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Montreal was juist blij met het nieuwe geluid.
Hoi Erwin, je bent nieuw hier en zo te zien nog niet op de hoogte van alles.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:44 schreef Erwin026 het volgende:
Leuk topic! Ik ben een groot Formule 1 fan! Tevens heb ik ook een eigen nieuws/fun pagina op Facebook! Neem gerust een kijkje, op dit moment geven wij een T-shirt weg van Ferrari/Mercedes/McLaren of Red Bull Racing.
https://www.facebook.com/F1anatic
Ah okey, excuses. Bedankt voor de informatie Yvonne.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoi Erwin, je bent nieuw hier en zo te zien nog niet op de hoogte van alles.
Je kunt je pagina in je sig zetten of bij je 'huisje' maar zo open en bloot in een topic kan als spam beschouwd worden.
Bedankt.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:40 schreef Erwin026 het volgende:
[..]
Ah okey, excuses. Bedankt voor de informatie Yvonne.
Record pakken door zo godsgruwelijk langzaam te rijden dat z'n auto niet eens kapot kán...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:37 schreef opreis het volgende:
http://www.formule1.nl/ni(...)n-heidfeld-afpakken/
Wat mij betreft laten ze bianchi hem van de weg drukken. Dit wil je toch niet?
Als je helemaal achteraan rijdt heb je ook geen last van andere courreurs die tegen je aanrijden bij het inhalen!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:23 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Record pakken door zo godsgruwelijk langzaam te rijden dat z'n auto niet eens kapot kán...
Ik wist niet dat jij de F1 topics volgde yvonne?!quote:
ze was getipt door iemandquote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij de F1 topics volgde yvonne?!
Hij kwalificeerde zich vorig jaar gemiddeld als 21ste (slechtste van allemaal), dus gemiddeld zat er maar 1 iemand achter hem, hij zal wel veel ingehaald zijn door de raceleadersquote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:47 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij wordt juist niemand zo vaak ingehaald als max
Dat bedoelde ik dus ook, hij krijgt de meeste blauwe vlaggen te zienquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:23 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij kwalificeerde zich vorig jaar gemiddeld als 21ste (slechtste van allemaal), dus gemiddeld zat er maar 1 iemand achter hem, hij zal wel veel ingehaald zijn door de raceleaders
Hoe gaat het met de verbouwing van dat circuit? Als het goed is gaan ze de pitstraat naar het andere rechte stuk verplaatsen en met de klok mee racen in plaats van tegen de klok in zoals nu.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:42 schreef nils7 het volgende:
Deze lay out voor Interlagos lijkt me trouwens veel beter dan het huidige:
[ afbeelding ]
Meen je dat serieus ?quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:22 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Hoe gaat het met de verbouwing van dat circuit? Als het goed is gaan ze de pitstraat naar het andere rechte stuk verplaatsen en met de klok mee racen in plaats van tegen de klok in zoals nu.
Zo zie je welke delen van het oude circuit zijn opgenomen in het huidige circuit.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:42 schreef nils7 het volgende:
Deze lay out voor Interlagos lijkt me trouwens veel beter dan het huidige:
[ afbeelding ]
Ik kan het inderdaad ook niet vinden. Wel dat alles voor de race van volgend jaar klaar moet zijn. Wordt een flinke uitdaging, aangezien ze ook al problemen hebben met het op tijd afkrijgen van de stadions voor het WK voetbal.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Het is trouwens niet zeker van de verandering van richting, ik kan er op dit moment niet een artikel over terugvinden maar ik meen dat gelezen te hebben. Dat deel wat bijgebouwen wordt kan ik wel waarderen.
quote:A new pit lane, three-storey pit building and changes to the circuit layout are all in the pipeline and expected to be completed before the 2015 event.
The existing pit building will be demolished once the new 40-garage complex - which includes VIP hospitality, a new podium, race control centre and media centre - has been constructed between turns three and four. The start/finish straight will also be relocated and the track will require widening and lengthening. It will now loop around the lake before rejoining the circuit at what is now turn five.
Totaal geen ruimte voor racen. Alhoewel Macau een prachtige baan is voor kleine toerwagen racerij en enkele formule kampioenschapjes, is Macau alles behalve een F1 baan. Veel te krap en klein daarvoor.quote:
In Monaco kan het anders ook en in het verleden oa Detroit en Adelaide.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Totaal geen ruimte voor racen. Alhoewel Macau een prachtige baan is voor kleine toerwagen racerij en enkele formule kampioenschapjes, is Macau alles behalve een F1 baan. Veel te krap en klein daarvoor.
Monaco is natuurlijk een uitzondering. Dat voldoet niet meer aan de huidige veiligheidsmaatregelen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:54 schreef Beach het volgende:
[..]
In Monaco kan het anders ook en in het verleden oa Detroit en Adelaide.
och, vroeger was de Hockenheimring dat ook wel een beetje. Flinke lange rechte stukken, zo nu en dan een chicane om de snelheid eruit te halen en dan nog een stadiongedeelte.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:29 schreef Rossdale het volgende:
Dat is toch geen F1 baan meer? Dat is alleen maar rechtdoor met af en toe een chicane om de snelheid er een beetje uit te halen
Ach, toen vonden we Tilke banen ook geweldig. Nu worden ze een beetje saai, terwijl het geweldige banen zijn.quote:Op donderdag 8 mei 2014 19:48 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap ook niet wat iedereen zo mooi vond aan Hockenheim. Meest saaie baan ooit.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Ach, toen vonden we Tilke banen ook geweldig. Nu worden ze een beetje saai, terwijl het geweldige banen zijn.
Istanbul Park is toch wel echt een supertoffe baan hoor! Maar volgens mij heeft hij met deze baan ook echt meteen al zijn kruit verschoten, want de rest is vrij kleurloos inderdaad.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 07:07 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Is er serieus ooit iemand positief geweest over die kleurloze troep die uit zijn pen is gekomen?
Wat betreft het meeste heb je gelijk.. Maar bedoel je de ostcurve <1980, 1982-1991 of 1992-2001?quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:58 schreef Meike26 het volgende:
Hockenheim saai ? De races waren altijd wel spraakmakend juist. Veel inhaalmogelijkheden en vooral dat binnenkomen bij Agip (nu Mobil1) was een enorm spektakel ! Ook in de DTM heb ik dit meegemaakt en er komt echt een muur van geluid op je af als je ergens in het stadion gedeelte zat/liep.
Net als de Ost-kurve (chicane) trouwens, ook zo'n plek waar je graag wilde zijn. In de lagere formule klasses, Formel BMW voornamelijk, maar ook de Lupo cup, gebeurde daar elke ronde wel wat. Doordat deze chicane in een kuil lag kreeg je er een beetje een achtbaan idee bij.
Nee, dan nu... Alles wat die baan had, heeft ie nu niet meer... sfeer weg, charmes weg. historie weg. En het zal nooit meer terug komen denk ik.
Lag vooral aan de omgevingquote:Op donderdag 8 mei 2014 19:48 schreef Fir3fly het volgende:
Ik snap ook niet wat iedereen zo mooi vond aan Hockenheim. Meest saaie baan ooit.
Het is wachten op Pyongyang. Principes heeft Bernie toch allang overboord gegooid.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 03:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Baku?
Waarom...?
Ieder shithole met voldoende geld is een goede kanshebber tegenwoordig.
Mwah, met name 1 bochtquote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:03 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Istanbul Park is toch wel echt een supertoffe baan hoor! Maar volgens mij heeft hij met deze baan ook echt meteen al zijn kruit verschoten, want de rest is vrij kleurloos inderdaad.
Damn, ik was in de war met onze trots, John Hugenholtz.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 07:07 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Is er serieus ooit iemand positief geweest over die kleurloze troep die uit zijn pen is gekomen?
Welke ik alleen ken, is idd de Ostcurve van 1992 tot 2001.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat betreft het meeste heb je gelijk.. Maar bedoel je de ostcurve <1980, 1982-1991 of 1992-2001?
Die was in ieder geval beter dan die daarvoorquote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Welke ik alleen ken, is idd de Ostcurve van 1992 tot 2001.
Net als alle F1 circuits vroeger?quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:29 schreef Rossdale het volgende:
Dat is toch geen F1 baan meer? Dat is alleen maar rechtdoor met af en toe een chicane om de snelheid er een beetje uit te halen
Ah jah, hoe heette dat ding nou toch?!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:54 schreef Fiorano het volgende:
Of dit:
[ afbeelding ]
En dan met kombocht uiteraard
Oftewel de : Automobil-Verkehrs- und Übungs-Straßequote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:02 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ah jah, hoe heette dat ding nou toch?!
Avus natuurlijk!
dat is nog spannend door muren op bepaalde stukkenquote:
Motorland Aragon is een aardig motorrace circuit.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 07:07 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Is er serieus ooit iemand positief geweest over die kleurloze troep die uit zijn pen is gekomen?
Oh, dat zou kunnen. Tweewielers interesseren me totaal niksquote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:28 schreef Beach het volgende:
[..]
Motorland Aragon is een aardig motorrace circuit.
Brno is een leuk circuitje; ben ik wel eens met de auto over geweestquote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:11 schreef Meike26 het volgende:
Wat te denken van de Salzburg-ring, ook zo spannend![]()
[ afbeelding ]
Moet wel zeggen dat het met de WTCC indd wel een baantje is waar veel actie te zien is + wat een verschikkelijke baan het is voor de banden...
Eigenlijk zou Brno nog wel eens een circuit kunnen zijn voor de F1. Eventueel afgewisseld met die van Hongarije. Beide banen met een bepaalde reputatie aan spannende races in zowel auto als motorsport.
[ afbeelding ]
Inderdaad. Die hairpin na het lange rechte stuk is lekker tricky.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:28 schreef Beach het volgende:
[..]
Motorland Aragon is een aardig motorrace circuit.
Ja, die motoren worden zo langzamerhand gelijk getrokken met die van de Red Bulls en Toro Rosso'squote:Op zaterdag 10 mei 2014 02:20 schreef twiFight het volgende:
Had Renault niet al toegegeven minder krachtige motoren geleverd te hebben aan Lotus/Caterham? Ik ken de contracten niet, maar ik kan mij voorspellen dat die teams niet staan te springen om te betalen..
Ik bedoel dus echt een foto dat je die turbo ziet zitten, de animaties ken ik al.quote:
Renault heeft geen fabrieksteam, dus niet zoveel kans dat ze er heel veel voordeel uit zouden halen, Redbull is best eigenwijs natuurlijk.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:44 schreef Waffle het volgende:
Raar dat er niemand anders op gekomen is om dit zo te doen. In vliegtuig motoren doen ze het namelijk ook zo.
Weet iemand welke coureur?quote:Op woensdag 14 mei rijdt een Formule-1 coureur door Lelystad voor een unieke promofilm voor AutoWeek Live Event. Gedurende de hele dag worden er op de mooiste plekken van Lelystad opnames gemaakt.
als je weet welk team dan kun je de coureur er wel bij bedenken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 12:20 schreef Twieki het volgende:
[..]
Weet iemand welke coureur?
Bron: http://www.citymarketingl(...)mofilm-autoweek-live
Zal Doornbos wel zijnquote:een racende voormalig Formule-1 coureur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |