Niet veel. Hij moet alleen nog bewijzen dat ie er echt alles voor over heeft. Hij moet op 1 of andere lugubere manier kleiner worden & afvallen.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij heeft RBR het juist erg goed voor elkaar. Ondanks een motorenleverancier met enorme problemen, krijgen ze het wel voor elkaar om mee te blijven strijden voor het podium. En ondaks het vertrek van Webber hebben ze met een nieuwe aanwinst wederom een sterk stel rijders op de grid staan.
Vettel valt w.m.b. helemaal niet door de mand, hij kon erg goed overweg met de V8's maar de V6 is niet zijn ding. Gelukkig maar, want zijn dominantie werd ook wel erg saai.
Verder ben ik wederom erg onder de indruk van de Hulk. Met een middenmotorteam toch maar weer mooi voor de top 6 plaatsen strijden, ik vind het erg knap en tegelijktijd schandalig dat hij nog steeds niet door een topteam is opgepikt. Hoeveel meer moet die jongen nog bewijzen?
Dat Vettel hard kan rijden weten we allemaal wel. Maar denk dat hij zich nu moet bewijzen om ook met deze druk om te gaan. Hij heeft nu gewoon niet de snelste auto. Er zit constant verkeer om hem heen en hij heeft een teamgenoot die sneller is dan hij.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij heeft RBR het juist erg goed voor elkaar. Ondanks een motorenleverancier met enorme problemen, krijgen ze het wel voor elkaar om mee te blijven strijden voor het podium. En ondaks het vertrek van Webber hebben ze met een nieuwe aanwinst wederom een sterk stel rijders op de grid staan.
Vettel valt w.m.b. helemaal niet door de mand, hij kon erg goed overweg met de V8's maar de V6 is niet zijn ding. Gelukkig maar, want zijn dominantie werd ook wel erg saai.
Verder ben ik wederom erg onder de indruk van de Hulk. Met een middenmotorteam toch maar weer mooi voor de top 6 plaatsen strijden, ik vind het erg knap en tegelijktijd schandalig dat hij nog steeds niet door een topteam is opgepikt. Hoeveel meer moet die jongen nog bewijzen?
Klopt, maar een Raikkonen bijvoorbeeld ook weer wel.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:54 schreef Rembrand21 het volgende:
En dat de V6 niet zijn ding is zal best maar je moet je aanpassen en daar moet je niet een half seizoen over doen. Coureurs als Hamilton, Alonso, Rosberg enzo hebben hier ook geen last van.
Hij zal echt nog wel terugkomen maar het verrast mij toch dat Ricciardo er meer uit haalt dan hij momenteelquote:Op woensdag 23 april 2014 10:15 schreef JohnB52 het volgende:
McLaren is zich denk ik alweer op volgend seizoen aan t voorbereiden met de Honda motor.
Vettel heeft een bepaalde rijstijl aangeleerd met de V8, mede daarom was hij ook zo snel.
Gas geven werkt dit jaar iets anders, weinig test kilometers, dus weinig kunnen oefenen.
Het is natuurlijk maar net hoe je het bekijkt. Voor een team dat maar een handjevol rondjes heeft kunnen rijden in het testseizoen doen ze het prima. Voor een team dat 4 jaar lang constructeurskampioen is is het weer redelijk dramatisch. Ik denk dat ze érg blij mogen zijn dat de nieuwe rijder Ricciardo zo snel punten kan halen in de auto. Sommige rijders hebben toch een half tot heel seizoen nodig om te wennen aan de auto.quote:Op woensdag 23 april 2014 08:39 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij heeft RBR het juist erg goed voor elkaar. Ondanks een motorenleverancier met enorme problemen, krijgen ze het wel voor elkaar om mee te blijven strijden voor het podium. En ondaks het vertrek van Webber hebben ze met een nieuwe aanwinst wederom een sterk stel rijders op de grid staan.
Niet met een V6 overweg kunnen vind ik ook wel onder 'door de mand vallen' vallen hoorquote:Vettel valt w.m.b. helemaal niet door de mand, hij kon erg goed overweg met de V8's maar de V6 is niet zijn ding. Gelukkig maar, want zijn dominantie werd ook wel erg saai.
Klopt! Met de Hulk lijk je als team niet fout te kunnen gaan. Ik hoop dat hij nog een kans krijgt voordat zijn topjaren voorbij zijn.quote:Verder ben ik wederom erg onder de indruk van de Hulk. Met een middenmotorteam toch maar weer mooi voor de top 6 plaatsen strijden, ik vind het erg knap en tegelijktijd schandalig dat hij nog steeds niet door een topteam is opgepikt. Hoeveel meer moet die jongen nog bewijzen?
Dit is inderdaad wat ik ook bedoel. Een Perez/Ricciardo/Massa/Bottas/etc. neemt niemand veel kwalijk, maar van een coureur die 4 jaar achter elkaar wereldkampioen is en die door een aantal gezien wordt als beter dan Schumacher verwacht ik toch wel dat hij op zijn minst nog op P3 rijdt of daarom vecht. En daar lijkt hij moeite mee te hebben. Hij mist soms pace, komt erg onvolwassen over over de teamradio (valt over te discussieren) en word mijns inziens outperformed door Ricciardo momenteel.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:54 schreef Rembrand21 het volgende:
[..]
Dat Vettel hard kan rijden weten we allemaal wel. Maar denk dat hij zich nu moet bewijzen om ook met deze druk om te gaan. Hij heeft nu gewoon niet de snelste auto. Er zit constant verkeer om hem heen en hij heeft een teamgenoot die sneller is dan hij.
En dat de V6 niet zijn ding is zal best maar je moet je aanpassen en daar moet je niet een half seizoen over doen. Coureurs als Hamilton, Alonso, Rosberg enzo hebben hier ook geen last van.
Helaas vind ik Raikkonen ook erg tegenvallenquote:Op woensdag 23 april 2014 10:04 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Klopt, maar een Raikkonen bijvoorbeeld ook weer wel.
Als het al aan de nieuwe reglementen (en daardoor andere auto) ligt, lijkt het mee eerder het wegvallen van de EBD te zijn.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:
Niet met een V6 overweg kunnen vind ik ook wel onder 'door de mand vallen' vallen hoorMaar dat is mijn mening en iedereen mag daar anders over denken natuurlijk.
Momenteel wel, maar het seizoen is nog niet over.quote:Dit is inderdaad wat ik ook bedoel. Een Perez/Ricciardo/Massa/Bottas/etc. neemt niemand veel kwalijk, maar van een coureur die 4 jaar achter elkaar wereldkampioen is en die door een aantal gezien wordt als beter dan Schumacher verwacht ik toch wel dat hij op zijn minst nog op P3 rijdt of daarom vecht. En daar lijkt hij moeite mee te hebben. Hij mist soms pace, komt erg onvolwassen over over de teamradio (valt over te discussieren) en word mijns inziens outperformed door Ricciardo momenteel.
Nou had ik niet direct verwacht dat Raikkonen Alonso het vuur aan de schoenen zou leggen, maar hij zit nu nog verder van Alonso vandaan dan Massa. En ik had 'm toch wat dichterbij Alonso verwacht.quote:Helaas vind ik Raikkonen ook erg tegenvallenHad gehoopt op een leuke strijd binnen Ferrari.
Moet je nagaan hoe goed Massa dan wel niet is, of hoe slecht Raikkonen...quote:Op woensdag 23 april 2014 13:58 schreef OOST het volgende:
Vettel kon goed met de dubbele diffuser overweg. Toen RB dat nog niet had was Vettel niet sneller dan Webber. Vettel is een middelmatige coureur die in de snelste wagen gereden heeft. Natuurlijk kan ie rijden, maar als je ziet hoe ie nu om zn oren krijgt van Ricciardo. Dat is een 4 voudig kampioen onwaardig.
Moet je nagaan als je een team met 2 Vettels hebt die zich niet aan kunnen passen. Dat scheelt een paar plaatsen op de grid... en dan denk ik bijvoorbeeld aan Williams.
Die RB ging toen ineens beter omdat er teruggestapt werd op de banden van het jaar daarvoor! Dat had niks met Vettel te maken.quote:Ook vorig jaar liet hij zien zijn rijstijl te kunnen aanpassen aan de RBR, die toen ook al geen geblazen diffuser meer had.
Toen Massa en Raikkonen samen bij Ferrari reden waren ze ook wel redelijk aan elkaar gewaagd.quote:Moet je nagaan hoe goed Massa dan wel niet is, of hoe slecht Raikkonen...
Preciesquote:Op woensdag 23 april 2014 13:58 schreef OOST het volgende:
Vettel kon goed met de dubbele diffuser overweg. Toen RB dat nog niet had was Vettel niet sneller dan Webber.
quote:Vettel weint angeblasenem Diffusor nach
In den letzten vier Jahren hatte Vettel ein Auto, das wie maßgeschneidert für seine Fahrweise war. Nicht, weil Red Bull es darauf angelegt hätte, sondern weil es technisch Werkzeuge gab, die Vettels Stärken zur Geltung kommen ließen. Gemeint ist der angeblasene Diffusor. Er hat dem Champion erlaubt, spät zu bremsen, aggressiv einzulenken und das Auto mit der Hinterachse um die Kurve zu lenken. Beim Rausfahren variierte er die Linie und den Gaseinsatz so, dass er vom Auspuff maximalen Anpressdruck bekam.
Vettel hatte das Gottvertrauen, dass sich das Heck des Autos auf der Straße festkrallt, weil er sich in die Technik hineindachte, und er seinen Fahrstil und die Getriebeübersetzung in hunderten Simulatorstunden auf die Eigenheiten des angeblasenen Diffusors anpasste. Mark Webber kam damit nicht zurecht. Je mehr der Auspuff beim Generieren von Abtrieb eine Rolle spielte, umso weiter fiel er von Vettel ab.
Nur einmal, in der ersten Saisonhälfte 2012 hatte Webber einen Lichtblick. Da nahm das Reglement dem Auspuff einen Teil seines Einflusses weg, weil die Endrohre nun nicht mehr direkt in die Diffusorspalte bliesen, sondern in den Seitenkästen münden mussten.
Webber verlor beim Bremsen weniger auf Vettel als zuvor, konnte dafür aber seine Stärken am Kurvenausgang besser ausspielen. Newey brauchte ein halbes Jahr, um wieder alte Verhältnisse herzustellen. Und schon war Webber wieder chancenlos.
Als, als, als. Als Ricciardo niet gediskwalificeerd was dan was de stand ook heel anders. En als Ricciardo niet uitgevallen was in race 2 nog meer. Feit is dat van de races die ze beide gefinished hebben Ricciardo marginaal beter scoort. En dat is een extra goede prestatie omdat Vettel viervoudig wereldkampioen is. En dat is een extraextra goede prestatie omdat het Ricciardo zijn eerste seizoen is in de RBR auto. Zoals ik al zei: iedereen mag vinden wat die wil hoor, maar ik vind de prestaties van Vettel tot nu toe tegenvallen. Wat hij er de rest van het seizoen van bakt zien we vanzelf.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:28 schreef opreis het volgende:
Wat een onzin komt hier weer voorbij zeg. Als Vettel niet was uitgevallen door motor problemen tijdens de eerste GP had hij waarschijnlijk derde gestaan in de strijd om het kampioenschap, achter ROS en HAM die op het moment ongenaakbaar zijn in de mercedes.
En ook dat RB het niet goed doet, het grote verschil is op het moment de mercedes motor t.o.v de renault motor, iets waar RB vrij weinig aan kan doen.
En ja, ik erken dat RIC het op het moment beter doet maar je kan ook overdrijven. Wacht het seizoen eerst maar is af.
Ik erken toch dat ricciardo momenteel beter presteert dan vettel? Dat het zn eerste seizoen is in de RBR auto is vind ik geen argument, iedereen rijdt momenteel in hele andere auto's dan vorig jaar.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:49 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als, als, als. Als Ricciardo niet gediskwalificeerd was dan was de stand ook heel anders. En als Ricciardo niet uitgevallen was in race 2 nog meer. Feit is dat van de races die ze beide gefinished hebben Ricciardo marginaal beter scoort. En dat is een extra goede prestatie omdat Vettel viervoudig wereldkampioen is. En dat is een extraextra goede prestatie omdat het Ricciardo zijn eerste seizoen is in de RBR auto. Zoals ik al zei: iedereen mag vinden wat die wil hoor, maar ik vind de prestaties van Vettel tot nu toe tegenvallen. Wat hij er de rest van het seizoen van bakt zien we vanzelf.
Het gepraat over de achterstand van de RBR auto doet mij niets. Als je met een goede auto de overwinning viert moet je met een slechte auto het verlies ook als een man nemen. Je kunt niet het ene jaar juigen omdat je beter bent en het jaar er na de powertrain de schuld geven. Het aandeel van de auto is in beide jaren gelijk.
Dat is precies wat ik bedoelde met het aanpassingsvermogen van Vettel.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:09 schreef Fer het volgende:
Vettel zijn rijstijl is vooral ingespeeld op de geblazen diffuser (wat iets anders is dan een dubbele overigens). Bij voorgaande jaren hebben we gezien dat reglementswijzigingen op dit vlak, Vettel iets meer gelijk liet komen met Webber. Maar daarna kon hij zich weer aanpassen en toch weer sneller worden.
Ook hebben diverse mensen aan het geluid van Vettels auto kunnen horen, dat hij op een bepaalde manier de langzame bochten pakt, zodat hij spelend met zijn gas toch genoeg uitlaatgas kan produceren om zo snel mogelijk erdoor te gaan.
Aan de andere kant zorgen de hardere banden ervoor, dat andere coureurs die gewoon keihard kunnen vlammen, dit nu zonder bandenslijtage kunnen doen. Zoals Riciardo en Hamilton.
Daardoor ging Vettel weer winnen (9 keer op rij). Ik had het erover dat hij door het aanpassen van zijn rijstijl het hele seizoen sneller was dan Webber.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:57 schreef OOST het volgende:
[..]
Die RB ging toen ineens beter omdat er teruggestapt werd op de banden van het jaar daarvoor! Dat had niks met Vettel te maken.
Waarmee je dus ook zegt dat Raikkonen dus ongeveer even snel is als Maldonadoquote:Op woensdag 23 april 2014 15:57 schreef OOST het volgende:
[..]
Die RB ging toen ineens beter omdat er teruggestapt werd op de banden van het jaar daarvoor! Dat had niks met Vettel te maken.
[..]
Toen Massa en Raikkonen samen bij Ferrari reden waren ze ook wel redelijk aan elkaar gewaagd.
Dat zou nog best weleens zo kunnen zijn, hij heeft alleen soms kortsluiting in zijn hoofd en een rode waas voor zijn ogen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:36 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarmee je dus ook zegt dat Raikkonen dus ongeveer even snel is als Maldonado
R U Stupid, or just trolling us?quote:Op woensdag 23 april 2014 18:22 schreef kepler het volgende:
Feit is wel dat Ricciardo tot nu toe veel sneller is dan Vettel, om welke reden dan ook. Dit duurt al vier races en het is aan Vettel om de rest van het seizoen te laten zien uit welk racehout hij is gesneden. Blijft hij achter op Ricciardo dan zou je kunnen zeggen dat Vettel door de mand valt, of dat Ricciardo nog beter is
En Vergne was eigenlijk beter in de torro rosso dan ricciardo. En kvyat rijd nu eigenlijk beter dan vergne. Dus met die logica is kvyat beter dan Vettelquote:Op woensdag 23 april 2014 18:22 schreef kepler het volgende:
Feit is wel dat Ricciardo tot nu toe veel sneller is dan Vettel, om welke reden dan ook. Dit duurt al vier races en het is aan Vettel om de rest van het seizoen te laten zien uit welk racehout hij is gesneden. Blijft hij achter op Ricciardo dan zou je kunnen zeggen dat Vettel door de mand valt, of dat Ricciardo nog beter is
Ja dat beweerde enkele idioten vorig jaarquote:Op woensdag 23 april 2014 19:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En Vergne was eigenlijk beter in de torro rosso dan ricciardo.
Die titel is vooralsnog voor Magnussen.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ja dat beweerde enkele idioten vorig jaarfunny om terug te lezen. RBR nam zogenaamd Vergne niet omdat hij Vettel in de weg zou kunnen rijden
![]()
Ricciardo is misschien ook wel heel erg goed, wist soms de STR in Q3 te krijgen wat ontzettend knap was. Met Kvyat lijken ze weer een toptalent in huis te hebben, tot nu toe veruit de beste rookie.
Die laat weinig zien, komt pace tekort in het droog. Kvyat heeft ieder weekend heel goed gepresteerd en zijn teamgenoot verslagen.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die titel is vooralsnog voor Magnussen.
Maar heeft wel al een tweede plaatsquote:Op woensdag 23 april 2014 19:54 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Die laat weinig zien, komt pace tekort in het droog. Kvyat heeft ieder weekend heel goed gepresteerd en zijn teamgenoot verslagen.
'k Vind Bottas wel een sterkequote:Op woensdag 23 april 2014 19:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die titel is vooralsnog voor Magnussen.
Dus 1 ''gelukkige'' uitschieter is meer waard dan 4 sterke raceweekenden....quote:Op woensdag 23 april 2014 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar heeft wel al een tweede plaats
Bottas is geen rookie meerquote:Op woensdag 23 april 2014 20:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
'k Vind Bottas wel een sterke
Aan het eind wordt er alleen maar naar de punten gekeken. En Magnussen staat wat dat betreft voor op Kvyat.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dus 1 ''gelukkige'' uitschieter is meer waard dan 4 sterke raceweekenden....
Onzin, Vergne stond ook voor in punten op Ricciardo toen RBR voor Ricciardo koos. Punten zeggen lang niet alles, dan zou Rosberg het ook beter doen dan Hamilton dit jaar terwijl hij iedere race verslagen is door Hamilton.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Aan het eind wordt er alleen maar naar de punten gekeken. En Magnussen staat wat dat betreft voor op Kvyat.
Weet ik. Maar wel voor de titel beste rookie. Want dat is het enige objectieve criterium om dat op te baseren.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:24 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Onzin, Vergne stond ook voor in punten op Ricciardo toen RBR voor Ricciardo koos. Punten zeggen lang niet alles, dan zou Rosberg het ook beter doen dan Hamilton dit jaar terwijl hij iedere race verslagen is door Hamilton.
Staat daar iets wat niet waar is dan?? Ricciardo is toch duidelijk sneller dan Vettel in de eerste races van dit seizoen of heb ik andere races gezien? De enige waar we Vettel nu direct mee kunnen vergelijken is zijn teamgenoot en daar legt hij het tegen af (voorlopig). Als dat aan het einde van het seizoen nog steeds zo is dan is Ricciardo dus een heel seizoen sneller dan Vettel, de 4voudig wereldkampioen! Dat is nu niet echt positief voor de status van Vettel als de beste coureur sinds Schumacher.quote:
Dat is een Weltschmerz vergelijking, daar ga ik niet in meequote:Op woensdag 23 april 2014 19:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En Vergne was eigenlijk beter in de torro rosso dan ricciardo. En kvyat rijd nu eigenlijk beter dan vergne. Dus met die logica is kvyat beter dan Vettel
Een echt goede coureur haalt altijd het uiterste uit een auto, en zal zich snel aanpassen (ik noem een Alonso of een Schumacher in zn jonge jaren). Vettel lijkt (met de nadruk op lijkt!) daar nu wat moeite mee te hebben. Daarom ben ik erg benieuwd naar de rest van het seizoen. Blijft hij achter op Ricciardo dan betekend dat dat Ricciardo dit seizoen de betere coureur is, en dat zal afdoen aan de status van Vettel.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:14 schreef Fer het volgende:
De afgelopen 3 seizoenen hebben we Hamilton alleen maar banden zien oproken, was hij toen een slechte coureur? Nu rijdt ie de sterren van de hemel, is Hamilton in 2014 opeens een goede coureur geworden.
F1 is een uiterst technische sport geworden. Regelgeving heeft gewoon invloed op welke coureur het snelst is. Misschien als in 2017 actieve vering weer terugkomt is opeens Sutil de snelste.
Nu leg je mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik heb gezegd dat ik hem tegen vind vallen en dat ik vind dat hij door de mand valt (afgaande op de vier races die we nu gehad hebben, het kan nog alle kanten op natuurlijk). Ik vertel alleen een aantal meningen, nl. 1. Ik had meer van hem verwacht, 2. Hij lijkt minder race pace te hebben dan zijn teamgenoot en 3. als hij de briljante coureur is die sommige mensen hem vinden, dan zou hij ook dit jaar moeten schitteren.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:02 schreef opreis het volgende:
Maar mensen die op basis van de eerste 4 races (die eigenlijk niet eens zo heel slecht waren als je kijkt naar wat voor klasseringen hij heeft behaald) denken te kunnen bepalen dat Vettel er niets van kan als courreur raad ik aan de afgelopen 4 jaar nog is te bekijken.
Ik heb lange tijd een hekel gehad aan Alonso, in zijn arrogante jaren. Inmiddels heb ik respect voor hem als coureur, omdat hij het meeste uit een duidelijk slechte auto lijkt te halen. Bij Vettel zie ik dat in de huidige stand van zaken nog niet, maar we zullen afwachten of hij zichzelf kan corrigeren dit seizoen.quote:Ik vraag me af of je in 2012 hetzelfde zei over Alonso toen hij zn beklaag deed over de kwaliteit van zn ferrari, Snap ook niet wat je bedoelt met 'je verlies als een man nemen', ik zie geen verschil in hoe RB anders reageert op een gewonnen of verloren race dan een ander team.
Ik heb het over mensen die op basis van de eerste 4 races (die eigenlijk niet eens zo heel slecht waren als je kijkt naar wat voor klasseringen hij heeft behaald) denken te kunnen bepalen dat Vettel er niets van kan als courreur. Dat slaat dus niet perce op jou. Er waren anderen die voor jou uitspraken deden over Vettel.quote:Op donderdag 24 april 2014 03:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nu leg je mij woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik heb gezegd dat ik hem tegen vind vallen en dat ik vind dat hij door de mand valt (afgaande op de vier races die we nu gehad hebben, het kan nog alle kanten op natuurlijk). Ik vertel alleen een aantal meningen, nl. 1. Ik had meer van hem verwacht, 2. Hij lijkt minder race pace te hebben dan zijn teamgenoot en 3. als hij de briljante coureur is die sommige mensen hem vinden, dan zou hij ook dit jaar moeten schitteren.
Ik heb een aantal woorden cursief gemaakt om je te helpen met de interpretatie van wat ik zeg.
De succes factor was ook niet de Renault motor, die deed qua prestaties niet veel onder voor de mercedes of ferrari motor (dat is ook terug te zien in het klassement, als de renault motor zo veel beter was dan hadden RB, lotus, williams en caterham wel 1,2,3,4 gestaan). Volgens mij hebben ze best wel goede woorden gezegd over de samenwerking met renault destijds maar het is niet zo dat renault er hoofdverantwoordelijk voor waren de overwingen (de teams en de coureurs maakten de afgelopen jaren het verschil), dus waarom moet je dan constant renault prijzen. En wat ze nu doen is gewoon aangeven waar het mis gaat en dat is dus de renault motor, dat moeten ze ook gewoon kunnen zeggen. En wat is er mis mee dat als je als teambaas een goed woordje doet over je coureur als hij overwinning na overwinning behaald en 4 kampioenschappen wint.quote:Wat ik bedoel met "je verlies als een man nemen" is dit: in de hoogtijdagen hadden ze een sterke auto, mede door de Renault motor die gewoon goed presteerde. Het team, Vettel en Newey hebben veel lof gekregen, maar ik heb ze nooit Renault horen prijzen. Nu gaat het matig en is alles van Renault kut. Nu klopt dat wel, maar ik vind dat als je goed presteert de motor net zo veel bijdraagt als wanneer je slecht presteert (regelementaanpassingen even buiten beschouwing). Daarom vind ik het onterecht dat nu zo prominent naar de powertrain gewezen word. Of beter gezegd, ik vind het onterecht dat de afgelopen jaren ze vooral lof leken te hebben voor zichzelf. Met name mr. Horner die na elke race win vol lof tot en met zijn schouders in de reet van Vettel kroop.
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 08:57:58Interesting point from @Jamesallenonf1 here that Huawei is close been McLarens title sponsor http://t.co/zcnbCpuJsQ reageer retweet
Sky's punt, en dat klonk wel logisch, is dat rookies over het algemeen wat meer gewend zijn met weinig grip te rijden. Aangezien de autos nu door het regelement minder grip hebben hoeven de rookies zich niet zo aan te passen, terwijl de rijders van topteams om moeten leren gaan met de mindere grip.quote:Op donderdag 24 april 2014 04:32 schreef SiGNe het volgende:
Het is opvallenda dat bij de teams waar er een nieuwe rijder bijgekomen is dat de nieuwe het vaak beter doet dan de oude en dat de rookies het ook best goed doen, in het geval van Magnussen zelfs erg goed.
Ik denk dat dat komt doordat de nieuwe rijders over het algemeen van een langzamer team kwamen, de V6 is voor hun al een stuk beter dan hun oude V8, dat motiveert ook.
De oude rijders die bij hun team bleven merken opeens dat de wagen minder snel is en het minder goed doet dan de V8.
Alleen voor Raïkkönen gaat dat niet helemaal op, die kwam van een topteam en ging ook naar een topteam, de oude Lotus V8 doet het ongeveer net zoals de Fiat V6 van dit seizoen, matig.
De Rookies hebben het voordeel dat ze meteen met de V6 turbo rijden, ik kan me ook voorstellen dat zij beter met de nieuwe sturen met display om kunnen gaan, kijk naar mensen die 10 jaar jonger dan jij zijn en hoe die met hun telefoon omgaan... en de rookies zijn ook opgegroeid met goede simulatoren.
"Huawei"... zijn dat niet die Chinese lekkertjes die door de Australische overheid uit overheidsprojecten gekickt zijn omdat er overal backdoors in hun hardware/software zit voor de Chinese overheid?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:11 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 08:57:58Interesting point from @Jamesallenonf1 here that Huawei is close been McLarens title sponsor http://t.co/zcnbCpuJsQ reageer retweet
De Amerikanen hadden die apparaten toch volgestopt met troep?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
"Huawei"... zijn dat niet die Chinese lekkertjes die door de Australische overheid uit overheidsprojecten gekickt zijn omdat er overal backdoors in hun hardware/software zit voor de Chinese overheid?
Meer dan een logo op m'n bolide zou ik als teambaas niet van ze willen.
Alle telefoonproducenten doen dat, behalve degenen die specifieke privacy-phones maken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De Amerikanen hadden die apparaten toch volgestopt met troep?
Wat dacht je dat Samsung, Apple, Microsoft (Nokia), Blackberry doen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
"Huawei"... zijn dat niet die Chinese lekkertjes die door de Australische overheid uit overheidsprojecten gekickt zijn omdat er overal backdoors in hun hardware/software zit voor de Chinese overheid?
Meer dan een logo op m'n bolide zou ik als teambaas niet van ze willen.
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 13:38:45Ayrton Senna at Ferrari: A deal that was stopped from the inside #Senna #sennaweek #f1 http://t.co/8ajmTygkQ6 reageer retweet
twitter:simdesilvestro twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 08:30:37Almost ready to Rock&Roll !!! 😜@OfficialSF1Team http://t.co/EuDNRWFajc
reageer retweet
Beetje naïef om te denken dat Prost nog Senna naast zich zou willen hebben als rijder..quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:07 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1enigma twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 13:38:45Ayrton Senna at Ferrari: A deal that was stopped from the inside #Senna #sennaweek #f1 http://t.co/8ajmTygkQ6 reageer retweet
Eigenlijk een beter schema dan waar Sauber nu mee rijdt..quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:42 schreef Sinister-D- het volgende:
Simona Desilvestro heeft vandaag haar F1-wagen debuut in een oude Sauber C31 in een ander jasje
Zo te zien is het op Fiorano te doen.....twitter:simdesilvestro twitterde op zaterdag 26-04-2014 om 08:30:37Almost ready to Rock&Roll !!! 😜@OfficialSF1Team http://t.co/EuDNRWFajc[ afbeelding ][ afbeelding ] reageer retweet
Dit is dan ook het kleurenschema waarmee ze in de IndyCars reed.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Eigenlijk een beter schema dan waar Sauber nu mee rijdt..
En dat kleurenschema zijn dan weer de kleuren van haar persoonlijke sponsor Nuclear Clean Air Energyquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit is dan ook het kleurenschema waarmee ze in de IndyCars reed.
Was wel grappig geweest na suzuka 1990quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:51 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Beetje naïef om te denken dat Prost nog Senna naast zich zou willen hebben als rijder..
Alsof de teams zouden toestaan dat iedereen dat kan inzien.quote:Op maandag 28 april 2014 20:34 schreef Geralt het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)gankelijk-maken.html
Dat lijkt me nou ook wel wat voor de F1
En de concurrentie...quote:Op maandag 28 april 2014 22:20 schreef Beach het volgende:
[..]
Alsof de teams zouden toestaan dat iedereen dat kan inzien.
quote:Op maandag 28 april 2014 23:39 schreef Fer het volgende:
Als iedereen het van elkaar kan zien, zijn de kansen toch weer gelijk.
Typische verhalen rond deze tijd om de legende in leven te houdenquote:Op zaterdag 26 april 2014 10:51 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Beetje naïef om te denken dat Prost nog Senna naast zich zou willen hebben als rijder..
Dat niet downloadenquote:Op woensdag 30 april 2014 19:13 schreef JohnB52 het volgende:
Er zou ook een Ratzenberger docu zijn deze week, denk vanavond, op Sky, maar dat kan ik niet zien :-(
Je zit aardig goed. Ook zover ik weet was het ook een arrogante kwast. 2 a 3 duidelijke kampen, Senna-fans, Prost-aanhangers en Nigel Mansell-groupies. Maar alles prima. In de F1 moet je wel arrogant zijn om de top te bereiken. Vettel mag ik niet, Hamilton stteds iets meer, maar ze hebben wel de juiste/foute/goede attitude. En daarom blijf ik ook fan van Verstappen, hij had dat ook ! De bekende race in ZuidAfrika in de A1GP was daar een mooi voorbeeld van. Winnen is het enige wat telt !quote:Op woensdag 30 april 2014 19:36 schreef Fer het volgende:
Als ik de haat om het vingertje overal zo lees, zou Senna naar huidige maatstaven een arrogante lul zijn geweest. Andere rijders van de weg duwen, hekel aan teammaatjes. Grote bek over alles...
no way, dan heb je hem niet gekend.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:36 schreef Fer het volgende:
Als ik de haat om het vingertje overal zo lees, zou Senna naar huidige maatstaven een arrogante lul zijn geweest. Andere rijders van de weg duwen, hekel aan teammaatjes. Grote bek over alles...
Senna wilde de race nog niet eens rijden vanwege de dood van Ratzenbergerquote:Op woensdag 30 april 2014 19:29 schreef Meike26 het volgende:
Af en toe, zeker rond 1 Mei, word ik wel eens Senna moe.
Ja hij was goed, hij is een legende, charisma stijl en blabla weet ik veel wat meer. Hij is gestopt (cru om nu zo te zeggen) net na zijn hoogtepunt. Hij had zeker nog wel 2 a 3 jaar door kunnen rijden.
Maar hij word ook door mensen en media gehyped na zijn dood die nooit een F1 race gezien hebben. De naam Senna is een beetje als de elfstedentocht die gehyped word door DWDD en gepeupel in de Amsterdamse grachtengordel. Ze hebben niets met schaatsen, maar overal hoor je dan weer het 'It giet oan' riedeltje.
Jammer alleen dat dan de naam Ratzenberger niemand (zelfde klapvee) iets zegt.
Ook al was hij zeker niet zo'n coureur zo goed als Senna, het is wrang dat zijn naam telkens ergens onderaan bungelt. Legende of niet, voor de familie Ratzenberger lijkt mij dit ook behoorlijk pijnlijk.
Goed, wel interessant om te weten, binnenkomt komt er ook Senna content beschikbaar in GT6. Waar ik voornamelijk benieuwd naar ben, is de kartbaan in SaoPaolo en de mogelijkheid te karten met een 70's kart (behoorlijk spartaans) en dan hopelijk ook nog in de regen. Dat lijkt me dan wel een leuke ervaring. En mogelijk ook met zijn McLaren MP4/4 racen....
Tja, ik zie hem gewoon als heel toegewijd racer en iemand die graag altijd voor de overwinning gaat. Maar in dat opzicht vind ik Schumacher, Vettel of Alonso niet anders, dan net zo toegewijd aan het racen.quote:
I know, maar zo dubbel is het dus.. hele volkeren hemelen een legende onterecht op. Iedereen weet wie hij is, velen zullen zeggen dat het de beste coureur allertijde was zonder hem ooit een meter te hebben zien rijden (daarom zeg ik dat ook nooit, ik heb hem dus nooit zien rijden, ik erken alleen dat hij heel goed had moeten zijn), maar slechts een half procent van de mensen weet wat er vooraf is gegaan aan het ongeval. Dat vind ik zo jammer.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Senna wilde de race nog niet eens rijden vanwege de dood van Ratzenberger
ik hem schumacher nog nooit zien uitstappen om een andere coureur te redden, als je altijd wil winnen rijd je nl gewoon door.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja, ik zie hem gewoon als heel toegewijd racer en iemand die graag altijd voor de overwinning gaat. Maar in dat opzicht vind ik Schumacher, Vettel of Alonso niet anders, dan net zo toegewijd aan het racen.
Dat is geen eerlijk vergelijk. Die situatie heeft zich ook nooit voorgedaan bij Schumi. Volgens mij heeft hij wel Mika Hakinnen opgewacht in Monza 1999, toen Mika in 1 van de laatste rondes was uitgevallen.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hem schumacher nog nooit zien uitstappen om een andere coureur te redden, als je altijd wil winnen rijd je nl gewoon door.
Het was een vrijdag quali, de crash zou toch voor een rode vlag gezorgd hebben en het einde van de quali betekenen.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hem schumacher nog nooit zien uitstappen om een andere coureur te redden, als je altijd wil winnen rijd je nl gewoon door.
Waarom onterecht? Hij is een legende (net zoals Fangio, Prost, Schumacher, Clark, Stewart, etc) en een van de beste coureurs aller tijden.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
I know, maar zo dubbel is het dus.. hele volkeren hemelen een legende onterecht op. Iedereen weet wie hij is, velen zullen zeggen dat het de beste coureur allertijde was zonder hem ooit een meter te hebben zien rijden (daarom zeg ik dat ook nooit, ik heb hem dus nooit zien rijden, ik erken alleen dat hij heel goed had moeten zijn), maar slechts een half procent van de mensen weet wat er vooraf is gegaan aan het ongeval. Dat vind ik zo jammer.
Maar jij oordeelt hem nu terecht. Jij hebt hem gezien en je weet waar je het over hebt. Van jou krijgt hij credits die wat waard zijn. Geen loze woorden of na-praterij dat hij alleen maar zo goed was. Vraag eens op en verjaardag wie Senna was en er zullen een aantal antwoorden dat hij de beste coureur allertijde was. Iedere borrelnootbobo zal beamen dat hij de beste was, maar slechts een enkeling weet wie hij was. Ik weet het zelf niet eens. Ik ben 1 van de velen die is gaan kijken ná zijn ongeval. Ik weet dat hij goed was, geliefd werd maar ook zijn arrogante trekjes had. Dat hij 1 van beste coureurs allertijde is, kan ik weerleggen noch beamen, dus kan ik hem enkel onterecht op een voetstuk plaatsen. Ik weet al niet waar ik het over heb, laat staan de borrelnootjes-brigade.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom onterecht? Hij is een legende (net zoals Fangio, Prost, Schumacher, Clark, Stewart, etc) en een van de beste coureurs aller tijden.
Of hij de allerbeste was is moeilijk objectief te beoordelen, maar in tegenstelling tot sommige anderen ging hij wel altijd voor de overwinning, ook al had hij aan een tweede plaats genoeg. Hij wilde altijd winnen. En dat is de reden dat hij soms zoveel risico nam dat hij uitviel.
En ik heb hem zijn hele F1 carriere gezien. (Net zoals Prost, Mansell, Piquet, Schumacher, etc)
quote:Op woensdag 30 april 2014 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hem schumacher nog nooit zien uitstappen om een andere coureur te redden, als je altijd wil winnen rijd je nl gewoon door.
Pardon? Zijn eigen broer lag rondenlang compleet bewusteloos in de muur op Indy!?!quote:Op woensdag 30 april 2014 20:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is geen eerlijk vergelijk. Die situatie heeft zich ook nooit voorgedaan bij Schumi.
Nou ik ben reuze benieuwd welke GP daar weer voor moet gaan wijkenquote:‘Grand Prix van Europa vanaf 2016 in Azerbeidzjan’
De Grand Prix van Europa wordt vanaf 2016 georganiseerd in Azerbeidzjan, zo laat Azad Rahimov, de Azerbeidjaanse minister van Jeugd en Sport weten tegenover de website Inside the Games.
De Azerbeidjaanse hoofdstad Baku wordt al diverse maanden in verband gebracht met de komst van een officiële Formule 1-race in de nabije toekomst. Diverse politieke leiders laten nu echter weten dat het land een overeenkomst heeft bereikt met F1-baas Bernie Ecclestone voor een nieuwe race vanaf 2016.
‘We hebben een overeenkomst getekend met Bernie Ecclestone en we zullen het binnenkort met een officiële aankondiging in Baku bekendmaken’ aldus Rahimov.
Baku was de afgelopen jaren al meerdere malen het decor van diverse races. Zo werd de seizoensfinale van de FIA GT-series vorig jaar verreden op het stratencircuit van de hoofdstad en ook diens opvolger, de Blancpain GT Series, zal dit jaar afreizen naar Azerbeidzjan.
Het is nog niet bekend of de Formule 1 ook gebruik zal maken van het stratencircuit, of dat er een compleet nieuw circuit nabij Baku zal worden gebouwd.
Die was ik indd vergeten. Anderzijds ook niet echt een baan en baangedeelte om uit te stappen en iemand te gaan helpen. Daar heb je SC en doktoren voor. Gezin hoe slim/berekenend Schumi soms was met rijden, denk ik dat hij ook wel die conclusie heeft getrokken. hij kon niets doen.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Pardon? Zijn eigen broer lag rondenlang compleet bewusteloos in de muur op Indy!?!
Als je eigen broer al geen situatie meer is dan weet ik het ook niet meer
Dat zou ik ook zijn, heb het concentratievermogen van een huisvlieg... één klein foutje en alle concentratie is weggevlogen. Zondag een race gereden in GT6, lag op mooie 3e positie, tik 1 keer vangrail aan en uiteindelijk laatste geworden...(van de 9)quote:Op woensdag 30 april 2014 22:16 schreef Geralt het volgende:
Dat kan allemaal wel wezen en dan heb je ook nog belangen van je team en alles, maar ik was mooi uitgestapt als mijn broer in de muur lag en ik zag dat ie er niet uit kwam.
Maargoed, als ik Massa was had ik mn bolide ook regelrecht de pits ingestuurd na dat Alonso is faster than you debacle en alles gegooid tot het kotst.
Misschien zou ik een slechte F1 coureur zijn
nah, villeneuve was gewoon goed hoor, alleen geen goede soldaat.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:16 schreef Geralt het volgende:
Dat kan allemaal wel wezen en dan heb je ook nog belangen van je team en alles, maar ik was mooi uitgestapt als mijn broer in de muur lag en ik zag dat ie er niet uit kwam.
Maargoed, als ik Massa was had ik mn bolide ook regelrecht de pits ingestuurd na dat Alonso is faster than you debacle en alles gegooid tot het kotst.
Misschien zou ik een slechte F1 coureur zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |