Krim 27000 vs Belgi 30000 km2. Een plaatje zie ik niet.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
echt??
Plaatje voor vergelijking??
was hij politieagent? Dat wist ik niet, ik las steeds dat hij gemeenteraadslid was van dezelfde partij als de huidige president.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:10 schreef superworm het volgende:
Het is denk ik al gemeld, maar heb het toch even herschreven. De agent die door VICE werd gefilmd toen hij probeerde een Russische vlag van zijn politiebureau te halen, is een week later dood teruggevonden.
'Op je knien'-agent vermoord
Deze man dus.
Dat was toch weer een anders persoon? Maar het is in ieder geval weer ouderwets barbaars daar in het oostenquote:Op donderdag 24 april 2014 13:13 schreef poemojn het volgende:
[..]
was hij politieagent? Dat wist ik niet, ik las steeds dat hij gemeenteraadslid was van dezelfde partij als de huidige president.
nee, kijk maar http://www.kyivpost.com/c(...)in-river-344668.htmlquote:Op donderdag 24 april 2014 13:15 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Dat was toch weer een anders persoon? Maar het is in ieder geval weer ouderwets barbaars daar in het oosten.
Ok, was in de warquote:Op donderdag 24 april 2014 13:19 schreef poemojn het volgende:
[..]
nee, kijk maar http://www.kyivpost.com/c(...)in-river-344668.html
quote:Oekraens leger geeft veroverde controlepost op
Oekraense militairen hebben zich teruggetrokken van een van de drie controleposten bij de stad Slavjansk die ze eerder op de dag op pro-Russische separatisten hadden veroverd. De separatisten hebben de post weer ingenomen en versterkten hun positie met zandzakken. Bij eerdere vuurgevechten kwamen vijf separatisten om het leven. De Russische president Poetin heeft onmiddellijk zijn afkeer laten blijken.
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 24-04-2014 om 13:31:17Worrying footage from #Novoshakhtinsk,5 km from #Ukrain.Russian army speeding towards border.https://t.co/1eSOWAYeUm http://t.co/eBblGLJ2zC reageer retweet
Terroristen vissen..quote:Op donderdag 24 april 2014 13:42 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Oekraense militairen hebben zich teruggetrokken van een van de drie controleposten bij de stad Slavjansk die ze eerder op de dag op pro-Russische separatisten hadden veroverd. De separatisten hebben de post weer ingenomen en versterkten hun positie met zandzakken.
Provocatie!!!twitter:MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 24-04-2014 om 13:55:48#BreakingNews The extremely hasty Russian army mobilization in #Rostov_on_Don killed 4 civilians in two accidents, involving APCs - Interfax reageer retweet
Crimea is dus een flinke schiereilandquote:Op donderdag 24 april 2014 13:11 schreef poemojn het volgende:
[..]
Krim 27000 vs Belgi 30000 km2. Een plaatje zie ik niet.
Flinkquote:Op donderdag 24 april 2014 13:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Crimea is dus een flinke schiereiland
twitter:RyskeldiSatke twitterde op donderdag 24-04-2014 om 13:48:12US guided missile frigate USS Taylor entered the Black Sea http://t.co/6bZmiVP8gl http://t.co/IxemkEcfv5 reageer retweet
Ukraine forces move in on rebel strongholdquote:To summarise today's developments:
* Ukraine forces clear three checkpoints outside the separatist held town of Slovyansk. Up to five people are reported killed.
* US president, Barack Obama, accused Russia of not adhering to the spirit of the Geneva deal to ease tensions in Ukraine.
* Kiev says its forces repelled an attack on a military base outside Mariupol and took control of the town hall in another city in the east Artemivsk.
* Russian president Vladimir Putin says such an attack would be a "serious crime", or "grave crime", depending on the translation of his comment.
quote:
"Consequnces wil never be the same"quote:De Russische president Poetin heeft gewaarschuwd voor consequenties.
Ik hoef niet meer.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:16 schreef Kikopuz het volgende:
Dus na hoeveel jaar verloopt dat dienstplichtgedoe eigenlijk?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienstplichtbrief
oh crap
Na de oorlog.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:05 schreef ATan het volgende:
Mozes kriebel, wanneer kan Fok eindelijk cyrillische karakters aan.
Dat is geen oefening meer, dat is een invasieleger.quote:
Hij zegt wel 50 keer goei in het filmpje.quote:
Ik hoop dat Jatsenjoek Poetin een briefje terug stuurt met daarop alleen maar het woord "Tsjetsjeni". Eens kijken in wat voor rare bochten ze zich dan gaan wringen om uit te leggen dat dat toch wel iets heel anders wasquote:Op donderdag 24 april 2014 14:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
"Consequnces wil never be the same"
Is ernstig scheldwoord, zo ernstig dat het je moeite kost de vertaling te vinden.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Hij zegt wel 50 keer goei in het filmpje.
Nu is het officieel dus?quote:Op donderdag 24 april 2014 15:10 schreef superworm het volgende:
[upd] Rebellen Donetsk verklaren oorlog
IIG vanuit de Volksrepubliek Donetsk, ofwel de regering van de Russische rebellen. Of ze nou Russen zijn of niet maakt weinig uit, dit is officieel burgeroorlog nu.quote:
Wist ik al daarom juist hij zal vald een Goei vinden.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:14 schreef ATan het volgende:
[..]
Is ernstig scheldwoord, zo ernstig dat het je moeite kost de vertaling te vinden.
En de burgeroorlog was de rooie lijn van Putin. Dus..quote:Op donderdag 24 april 2014 15:16 schreef superworm het volgende:
[..]
IIG vanuit de Volksrepubliek Donetsk, ofwel de regering van de Russische rebellen. Of ze nou Russen zijn of niet maakt weinig uit, dit is officieel burgeroorlog nu.
Dat dus, Amerika staat klaar om sancties aan te scherpen..quote:Op donderdag 24 april 2014 15:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En de burgeroorlog was de rooie lijn van Putin. Dus..
snap ik, die hele rij die je op 0:07 zietquote:Op donderdag 24 april 2014 15:11 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Hij zegt wel 50 keer goei in het filmpje.
Rooie lijnen zijn doorgaans niet zo bijzonder strikt in de geopolitiek. Als je kijkt naar wat dat stukje Oekrane hem nou echt oplevert vergeleken met wat het hem kost zou de beslissing eigenlijk vrij simpel moeten zijn. Maar goed, je weet het maar nooit met Poetin.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ze rijden erg snel.. of lijkt dat alleen maar zo?quote:
Wie begint er nou die burgeroorlog, de Russen zelf toch zeker.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En andere streams zijn ook welkom.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:50 schreef Kirov het volgende:
Zijn er al streams voor Russische airstrikes?
it's on?quote:
quote:Anti-terror operation temporarily halted, government reformulating plan
The original plan for Sloviansk today was to recapture the town from separatists, including all government buildings they had taken over, a senior security official told the Kyiv Post. The operation, however, has been halted for the moment as the government is reformulating the plan based on their latest intelligence from the eastern border, the official said.
According to Ukrainian intelligence, the risk of Russian troops crossing the border has increased dramatically, according to a senior security official in the government. The government also confirms that there are seven people dead as a result of the operation. "The separatists are panicking," the official said.
Meanwhile, AFP and Russia Today, citing the Russian defense ministry, report that Moscow has ordered new military exercises to be conducted on its border with Ukraine. -- Katya Gorchinskaya, Christopher J. Miller
http://www.kyivpost.com/c(...)-updates-344902.html
quote:Ukrainian Federalists Propose Swap Deal for US Journalist
SLAVIANSK, April 24 (RIA Novosti) – Pro-federalization activists have announced the terms of a possible deal for the release of US journalist Simon Ostrovsky, who is being held in the eastern Ukrainian city of Slaviansk, local protest leader Vyacheslav Ponomaryov said Thursday.
Under the proposed deal, Ostrovsky would be held by federalists until they verify the reports of his alleged ties to the Right Sector ultranationalist movement. He could be freed in exchange for the self-proclaimed Ukrainian governor in the Donetsk People's Republic, Pavel Gubarev, held by Ukraine's national security service, Ponomaryov said.
Activists are trying to learn the truth of Ostrovsky’s real purposes for traveling to Slaviansk. They found it suspicious that Ostrovsky holds both US and Israeli passports, speaks fluent Russian and asked local citizens and activists “provocative questions,” Ponomaryov said.
“Until we find this out, he will be here. Later we will either allow him to work in Slaviansk or swap him for one of our supporters, in particular, Pavel Gubarev,” Ponomaryov said.
Self-defense forces are holding 10 people hostage, including a Ukrainian journalist and Maidan activist Irma Krat, and a local city council deputy Vadim Sukhonos, he said.
International media reported Monday that Ostrovsky, working for US documentary maker Vice News, went missing while covering pro-federalization protests in Slaviansk.
Ponomaryov confirmed Wednesday that Ostrovsky had been captured by pro-federalization activists who suspect him of being an informant for the Right Sector ultranationalist movement.
Ostrovsky is being treated well and given food, he added.
Waar op tv zou dat dat te zijn zijn dan?quote:Op donderdag 24 april 2014 15:45 schreef Ketchupcurry het volgende:
Gerucht: 16:30u persconferentie / statement Putin
Zeker alleen op de Rus te zien?quote:Op donderdag 24 april 2014 15:45 schreef Ketchupcurry het volgende:
Gerucht: 16:30u persconferentie / statement Putin
Bedoel je misschien:quote:Op donderdag 24 april 2014 15:41 schreef ATan het volgende:
[..]
Wie begint er nou die burgeroorlog, de Russen zelf toch zeker.
Seit heute abend haben wir zuruck geschossen!
quote:Seit 5:45 Uhr wird jetzt zurckgeschossen! Und von jetzt ab wird Bombe mit Bombe vergolten! Wer mit Gift kmpft, wird mit Giftgas bekmpft. Wer selbst sich von den Regeln einer humanen Kriegsfhrung entfernt, kann von uns nichts anderes erwarten, als dass wir den gleichen Schritt tun. Ich werde diesen Kampf, ganz gleich, gegen wen, so lange fhren, bis die Sicherheit des Reiches und bis seine Rechte gewhrleistet sind.
Zit je links of rechts van odessa?quote:Op donderdag 24 april 2014 16:37 schreef Dven het volgende:
Hoe is het eigenlijk in Odessa? Dat is nog maar een kilometer of 150 van hier
Waar woon jij dan? Ligt op bijna 2000 km van Amsterdamquote:Op donderdag 24 april 2014 16:37 schreef Dven het volgende:
Hoe is het eigenlijk in Odessa? Dat is nog maar een kilometer of 150 van hier
Ik denk moldaviequote:Op donderdag 24 april 2014 16:41 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Waar woon jij dan? Ligt op bijna 2000 km van Amsterdam
Oblast Odessa ligt hemelsbreed op 150 KM van Bulgarije. Dus ten zuidenquote:Op donderdag 24 april 2014 16:41 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Zit je links of rechts van odessa?
Zie hierbovenquote:Op donderdag 24 april 2014 16:41 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Waar woon jij dan? Ligt op bijna 2000 km van Amsterdam
Bijna goed helaas geen koelkast dusquote:Op donderdag 24 april 2014 16:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Oblast Odessa ligt hemelsbreed op 150 KM van Bulgarije. Dus ten zuiden
Berichtgeving is gelijkaardig aan die van Nederland. Men maakt zich ook niet druk of iets dergelijks. Geen pro-Russische enclave (behalve wat demente bejaarden) en volwaardig lid van EU en NAVOquote:Op donderdag 24 april 2014 17:02 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Bijna goed helaas geen koelkast dus![]()
Hoe is het daar?
En ook hoe is het nieuws daar mbt deze situatie ? of ben je de taal niet machtig genoeg om daar iets mee te kunnen?
Dat ziet er toch net wat professioneler uit dan de eenheden die ze de vorige keer op pad hadden gestuurd.quote:Op donderdag 24 april 2014 17:11 schreef deelnemer het volgende:
Nog wat beelden van vandaag uit Slavyansk.
Enige verwarring volgens mij:quote:Op donderdag 24 april 2014 16:45 schreef JimmyJames het volgende:
Het anti-terroristische offensief van Oekrane is voorlopig gepauzeerd. Misschien was dat het Russische doel.
quote:16u52 'Succesvolle operatie'
De interim-president van Oekrane, Oleksandr Toertsjinov, heeft Rusland opgeroepen om zijn troepen aan de grens terug te trekken en te stoppen met 'chantage'. Oekrane zal doorgaan met zijn 'succesvolle' operatie in het oosten van het land, zei hij verder.
quote:Op donderdag 24 april 2014 17:24 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat ziet er toch net wat professioneler uit dan de eenheden die ze de vorige keer op pad hadden gestuurd.
quote:25th Airborne Brigade
It was disbanded by Acting President Oleksandr Turchynov after surrendering to pro-Russian separatists in the 2014 Sloviansk standoff.
Zou er nu direct contact zijn tussen Kiev en Moskou? Dat Lavrov naar Kiev belt en zegt, kappen met die onzin?quote:
Hangt af van het doel. Als je wilt de-escaleren is onduidelijkheid zaaien ongewenst.quote:Op donderdag 24 april 2014 17:45 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Zou er nu direct contact zijn tussen Kiev en Moskou? Dat Lavrov naar Kiev belt en zegt, kappen met die onzin?
Lijkt met tactisch ook wel handig om wat onduidelijkheid te zaaien over wat je doet...
Volgens mij staat de-escalatie niet voorop nu bij Kiev..quote:Op donderdag 24 april 2014 17:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Hangt af van het doel. Als je wilt de-escaleren is onduidelijkheid zaaien ongewenst.
De deelnemende partijen aan het overleg in Geneve (RF, USA, EU, Kiev) moeten:quote:Op donderdag 24 april 2014 17:55 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Volgens mij staat de-escalatie niet voorop nu bij Kiev..
De twee-maten linialen waren in de super-sale voor staatshoofden en regeringsleiders dit jaar...quote:Op donderdag 24 april 2014 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin zegt dat Oekrane haar eigen bevolking aanvalt, maar bij Syri had hij daar helemaal geen problemen mee
En net het omgekeerde kan gezegd worden van het Westen. Syri veroordelen maar Oekraine aanmoedigen. So whatquote:Op donderdag 24 april 2014 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin zegt dat Oekrane haar eigen bevolking aanvalt, maar bij Syri had hij daar helemaal geen problemen mee
Is gewoon consequente geopolitiek hoor. Westen is pro-Kiev en daarmee anti-Russisch. Westen is pro-Syrische rebellen en anti-Assad, daarmee opnieuw anti-Russisch. De Russen steunen immers Assad.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:35 schreef meth1745 het volgende:
[..]
En net het omgekeerde kan gezegd worden van het Westen. Syri veroordelen maar Oekraine aanmoedigen. So what
Verzoek tot 10.000 man extra, extra jachtvliegtuigen, extra schepen, ah hoe nostalgisch.quote:
Zonder Putin waren de rapen pas echt gaar geweest in Syriequote:Op donderdag 24 april 2014 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
Yep volgens wiki heeft de oekraine ze nog in gebruikquote:Op donderdag 24 april 2014 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wow een nog vliegende MIG 21?
De Roemenen ook volgens mij...quote:Op donderdag 24 april 2014 18:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Yep volgens wiki heeft de oekraine ze nog in gebruik
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mikojan-Goerevitsj_MiG-21
Dan kwam er wel wat democratie uit de lucht vallen inderdaad.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zonder Putin waren de rapen pas echt gaar geweest in Syrie
Ik ben erg benieuwd naar de volgende dispatch.twitter:belangerjf twitterde op donderdag 24-04-2014 om 18:42:28Breaking: hostage @SimonOstrovsky is free and safe. He is with us in CBC car en route to Donetsk @CBCNews @CBCAlerts http://t.co/9uSyr81zDD reageer retweet
Ik ook. Erg gelukkig dat-ie nog leeft en weer vrij is.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:45 schreef JimmyJames het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de volgende dispatch.twitter:belangerjf twitterde op donderdag 24-04-2014 om 18:42:28Breaking: hostage @SimonOstrovsky is free and safe. He is with us in CBC car en route to Donetsk @CBCNews @CBCAlerts http://t.co/9uSyr81zDD reageer retweet
En een foto van hemquote:Op donderdag 24 april 2014 18:52 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik ook. Erg gelukkig dat-ie nog leeft en weer vrij is.
Helaas is-ie dus wel mishandeld, naar eigen zeggen. Ben benieuwd naar interview met hem, Canadese radio had primeur zie ik.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:00 schreef SureD1 het volgende:
[..]
En een foto van hem
https://mobile.twitter.co(...)808438116352/photo/1
Ik lees het ja..quote:Op donderdag 24 april 2014 19:10 schreef superworm het volgende:
[..]
Helaas is-ie dus wel mishandeld, naar eigen zeggen. Ben benieuwd naar interview met hem, Canadese radio had primeur zie ik.
Zou heel goed kunnen ja.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:21 schreef ChickenMan het volgende:
Nadat Simon een moeilijke vraag stelde aan die 'burgermeester' over dat bewijs, is ie opgepakt?
Wat dus wil zeggen dat het idd een lid is van GRUquote:Op donderdag 24 april 2014 19:32 schreef BeavisnKutthead het volgende:
Die baardmans bij die groep waarvan gedacht werd dat het spetznaz was is trouwens een commandant van het Vostok bataljon
Dit gaat er harder op van beide zijden dan wat ik me van de Koude Oorlog kan herinneren, die vergelijking slaat echt nergens op.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Verzoek tot 10.000 man extra, extra jachtvliegtuigen, extra schepen, ah hoe nostalgisch.
Ja vind je het raar dat die Polen hem beginnen te knijpenquote:Op donderdag 24 april 2014 18:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Verzoek tot 10.000 man extra, extra jachtvliegtuigen, extra schepen, ah hoe nostalgisch.
Liever vrijdag avondquote:Op donderdag 24 april 2014 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit gaat er harder op van beide zijden dan wat ik me van de Koude Oorlog kan herinneren, die vergelijking slaat echt nergens op.
En ik vrees dat de Russen vannacht of morgenvroeg hun invasie van Oost-Oekrane zullen beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |