Verzoek tot 10.000 man extra, extra jachtvliegtuigen, extra schepen, ah hoe nostalgisch.quote:
Zonder Putin waren de rapen pas echt gaar geweest in Syriequote:Op donderdag 24 april 2014 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
Poetin zegt dat Oekrane haar eigen bevolking aanvalt, maar bij Syri had hij daar helemaal geen problemen mee
Yep volgens wiki heeft de oekraine ze nog in gebruikquote:Op donderdag 24 april 2014 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wow een nog vliegende MIG 21?
De Roemenen ook volgens mij...quote:Op donderdag 24 april 2014 18:39 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Yep volgens wiki heeft de oekraine ze nog in gebruik
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mikojan-Goerevitsj_MiG-21
Dan kwam er wel wat democratie uit de lucht vallen inderdaad.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zonder Putin waren de rapen pas echt gaar geweest in Syrie
Ik ben erg benieuwd naar de volgende dispatch.twitter:belangerjf twitterde op donderdag 24-04-2014 om 18:42:28Breaking: hostage @SimonOstrovsky is free and safe. He is with us in CBC car en route to Donetsk @CBCNews @CBCAlerts http://t.co/9uSyr81zDD reageer retweet
Ik ook. Erg gelukkig dat-ie nog leeft en weer vrij is.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:45 schreef JimmyJames het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de volgende dispatch.twitter:belangerjf twitterde op donderdag 24-04-2014 om 18:42:28Breaking: hostage @SimonOstrovsky is free and safe. He is with us in CBC car en route to Donetsk @CBCNews @CBCAlerts http://t.co/9uSyr81zDD reageer retweet
En een foto van hemquote:Op donderdag 24 april 2014 18:52 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik ook. Erg gelukkig dat-ie nog leeft en weer vrij is.
Helaas is-ie dus wel mishandeld, naar eigen zeggen. Ben benieuwd naar interview met hem, Canadese radio had primeur zie ik.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:00 schreef SureD1 het volgende:
[..]
En een foto van hem
https://mobile.twitter.co(...)808438116352/photo/1
Ik lees het ja..quote:Op donderdag 24 april 2014 19:10 schreef superworm het volgende:
[..]
Helaas is-ie dus wel mishandeld, naar eigen zeggen. Ben benieuwd naar interview met hem, Canadese radio had primeur zie ik.
Zou heel goed kunnen ja.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:21 schreef ChickenMan het volgende:
Nadat Simon een moeilijke vraag stelde aan die 'burgermeester' over dat bewijs, is ie opgepakt?
Wat dus wil zeggen dat het idd een lid is van GRUquote:Op donderdag 24 april 2014 19:32 schreef BeavisnKutthead het volgende:
Die baardmans bij die groep waarvan gedacht werd dat het spetznaz was is trouwens een commandant van het Vostok bataljon
Dit gaat er harder op van beide zijden dan wat ik me van de Koude Oorlog kan herinneren, die vergelijking slaat echt nergens op.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Verzoek tot 10.000 man extra, extra jachtvliegtuigen, extra schepen, ah hoe nostalgisch.
Ja vind je het raar dat die Polen hem beginnen te knijpenquote:Op donderdag 24 april 2014 18:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Verzoek tot 10.000 man extra, extra jachtvliegtuigen, extra schepen, ah hoe nostalgisch.
Liever vrijdag avondquote:Op donderdag 24 april 2014 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit gaat er harder op van beide zijden dan wat ik me van de Koude Oorlog kan herinneren, die vergelijking slaat echt nergens op.
En ik vrees dat de Russen vannacht of morgenvroeg hun invasie van Oost-Oekrane zullen beginnen.
Naja toen stonden de troepen er al, nu gaan ze er heen. Dat is 't enige verschil.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit gaat er harder op van beide zijden dan wat ik me van de Koude Oorlog kan herinneren, die vergelijking slaat echt nergens op.
En ik vrees dat de Russen vannacht of morgenvroeg hun invasie van Oost-Oekrane zullen beginnen.
En dan, gaan ze dan door naar Kiev??quote:Op donderdag 24 april 2014 20:33 schreef remlof het volgende:
Dat is waar en bij de onlusten in Polen met Solidarność in de jaren 80 ging de NAVO ook wel opeens oefenen op de Noordduitse laagvlakte, maar zo'n escalatie als nu kan ik me niet herinneren.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Naja toen stonden de troepen er al, nu gaan ze er heen. Dat is 't enige verschil.
Tijdens Bush jr. met het raketschild ging het er ook wel aan toe. Maar goed dat waren geen troepenverplaatsingen, toen meldde Putin enkel even dat de kernwapens weer op onze steden gericht stonden.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is waar en bij de onlusten in Polen met Solidarność in de jaren 80 ging de NAVO ook wel opeens oefenen op de Noordduitse laagvlakte, maar zo'n escalatie als nu kan ik me niet herinneren.
Dat zou zomaar kunnen gezien de enorme hoeveelheid materieel die ze aan de grens hebben.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En dan, gaan ze dan door naar Kiev??
De Veiligheidsraad zal bijeen worden geroepen en er zal een motie tot veroordeling worden ingediend die door Rusland geveto'd zal worden.quote:En zal het westen dat gewoon toelaten??
quote:'Oekrane is klaar voor oorlog met Rusland'
Oekrane is klaar om met Russische militairen te vechten als die het land binnenvallen. Dat heeft de Oekraense minister van buitenlandse zaken Andriy Desjtsjitsja donderdag gezegd.
Hij reageert hiermee op het besluit van Rusland om nieuwe legeroefeningen langs de grens met Oekrane te houden.
Desjtsjitsja zei dat de aankondiging van Rusland 'de situatie in de regio ernstig laat ontsporen'. Hij wil binnen 48 uur uitleg van de Russen waar ze mee bezig zijn.
De minister zei dat Oekrane zijn lesje heeft geleerd met de Russische annexatie van de Krim en vervolgde dat 'we nu tegen de Russische troepen zullen vechten als ze Oekrane binnenvallen'. Volgens hem zijn het Oekraense leger en volk hier klaar voor.
Het Russische minister van defensie kondigde enkele uren eerder de nieuwe legeroefeningen langs de grens met Oekrane aan. Hij deed dat in reactie op geweld bij de Oekraense stad Slovjansk, waarbij donderdag zeker twee pro-Russische separatisten de dood vonden.
Timmermans
Volgens minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken wordt de situatie steeds zorgelijker. ''Het valt zeer te betreuren dat Rusland niet bereid is zijn invloed aan te wenden om die groeperingen tot de-escalatie en dialoog te bewegen'', aldus de minister donderdag op zijn Facebookpagina. Hierdoor loopt Moskou de kans dat het akkoord dat Rusland, de VS, Oekrane en EU eerder overeenkwamen in Genve ''een dode letter'' wordt.
In de Zwitserse stad spraken de vier partijen af dat alle illegale gewapende groepen in Oekrane worden ontwapend en dat bezette overheidsgebouwen worden ontruimd.
Gijzelen
De Amerikaanse journalist Simon Ostrovsky die enkele dagen in Slovjansk werd vastgehouden door pro-Russische betogers is donderdag vrijgelaten.
Dat heeft de journalist van Vice.com via de telefoon laten weten. Hij is inmiddels op weg naar de Oost-Oekraense stad Donetsk, waar ook veel separatisten actief zijn. Ostrovsky werd dinsdag gevangengenomen. De journalist verkeert naar eigen zeggen in goede gezondheid.
Slovjansk wordt al meer dan een week bezet door pro-Russische demonstranten. Zij eisen zelfbestuur of zelfs aansluiting bij Rusland.
Hebben ze ook een safeword aangekondigd?quote:
quote:Op donderdag 24 april 2014 20:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hebben ze ook een safeword aangekondigd?
Dergelijke SM heeft wel zoiets nodig denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |