Maar je bent met me eens dat er dus eigenlijk geen partij is waar jij op kunt stemmen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet dat ik hoop op dit scénario (uit de EU stappen voordat een afsplitsing met bondgenoten - de noordelijke landen - is geregeld) maar als dat zou gebeuren hetgeen ik extreem onwaarschijnlijk vind dan zullen anderen dan PVV-leden achter de schermen diplomatiek van alles proberen te regelen. [Knip]
Alles wat ervaring had in die fractie is straks vertrokken. Kwaliteit inderdaadquote:Op zondag 27 april 2014 23:53 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Maar je bent met me eens dat er dus eigenlijk geen partij is waar jij op kunt stemmen.
Beide partijen krijgen niets voor elkaar, net zoals farage een afsplitsing nooit kan bereiken door zijn te uitgesproken mening.
Bovendien staan PVV leden nu niet echt bekend om hun kennis en kunde. Hun lijst is nogal nietszeggend nu Laurance Stassen opgestapt is.
Ik geloof dat op dit moment een EU-sceptisch geluid (trap niet in de newspeak waarbij EU is vervangen door euro) meer zoden aan de dijk zet dan een constructieve opstelling waarmee pappen en nathouden wordt gedoogd aangezien je dat toch niet met een zachte hand kan beëindigen. Ik ga zelf waarschijnlijk op de PvdD stemmen. Lokaal en landelijk stem ik anders maar het hoe en wat is voor hier teveel offtopic om daar uitgebreider op in te gaan, daar zullen we ongetwijfeld in een andere draad nog wel eens over discussiëren. Ik stem op de PvdD aangezien ik links ben, EU-sceptische mensen die rechts zijn zullen op de PVV of Artikel50 moeten stemmen, het is niet ideaal maar ik kan er zeker begrip voor opbrengen dat ze nu op basis van die ene kwestie stemmen op een van deze partijen.quote:Op zondag 27 april 2014 23:53 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Maar je bent met me eens dat er dus eigenlijk geen partij is waar jij op kunt stemmen.
Beide partijen krijgen niets voor elkaar, net zoals farage een afsplitsing nooit kan bereiken door zijn te uitgesproken mening.
Bovendien staan PVV leden nu niet echt bekend om hun kennis en kunde. Hun lijst is nogal nietszeggend nu Laurance Stassen opgestapt is.
En dan?quote:Op zondag 27 april 2014 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik geloof dat op dit moment een EU-sceptisch geluid (trap niet in de newspeak waarbij EU is vervangen door euro) meer zoden aan de dijk zet dan een constructieve opstelling waarmee pappen en nathouden wordt gedoogd aangezien je dat toch niet met een zachte hand kan beëindigen. Ik ga zelf waarschijnlijk op de PvdD stemmen. Lokaal en landelijk stem ik anders maar het hoe en wat is voor hier teveel offtopic om daar uitgebreider op in te gaan, daar zullen we ongetwijfeld in een andere draad nog wel eens over discussiëren. Ik stem op de PvdD aangezien ik links ben, EU-sceptische mensen die rechts zijn zullen op de PVV of Artikel50 moeten stemmen, het is niet ideaal maar ik kan er zeker begrip voor opbrengen dat ze nu op basis van die ene kwestie stemmen op een van deze partijen.
We verschillen van mening tov. de unie, maar kan er inderdaad begrip voor opbrengen. Iedereen moet zelf weten waar hij/zij op stemt.quote:Op zondag 27 april 2014 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik geloof dat op dit moment een EU-sceptisch geluid (trap niet in de newspeak waarbij EU is vervangen door euro) meer zoden aan de dijk zet dan een constructieve opstelling waarmee pappen en nathouden wordt gedoogd aangezien je dat toch niet met een zachte hand kan beëindigen. Ik ga zelf waarschijnlijk op de PvdD stemmen. Lokaal en landelijk stem ik anders maar het hoe en wat is voor hier teveel offtopic om daar uitgebreider op in te gaan, daar zullen we ongetwijfeld in een andere draad nog wel eens over discussiëren. Ik stem op de PvdD aangezien ik links ben, EU-sceptische mensen die rechts zijn zullen op de PVV of Artikel50 moeten stemmen, het is niet ideaal maar ik kan er zeker begrip voor opbrengen dat ze nu op basis van die ene kwestie stemmen op een van deze partijen.
Ik voel me als anti-EU-kiezer slecht bediend, dat heb jij goed vermoed.quote:Op maandag 28 april 2014 00:06 schreef tofastTG het volgende:
[..]
We verschillen van mening tov. de unie, maar kan er inderdaad begrip voor opbrengen. Iedereen moet zelf weten waar hij/zij op stemt.
Kan me alleen goed voorstellen dat je je als anti-eu kiezer nauwelijks bediend voelt. De politieke partijen die minder/geen unie willen zijn mijn inziens allemaal te extreem om iets voor elkaar te krijgen.
Dat had je ook kunnen stellen over Farage voordat die in het EP kwam. Hoewel hij nog weinig invloed heeft gehad op het beleid wordt zijn geluid goed gehoord in heel Europa en buiten Europa. Op de lange termijn kan dat best wel eens erg veel invloed op het beleid gaan uitoefenen aangezien dankzij dit EU-sceptische geluid ook andere politieke partijen en andere groepen stemmers kritischer naar bepaalde zaken gaan kijken.quote:Op maandag 28 april 2014 00:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dan?
Je weet dat je vooral bij de landelijke verkiezingen op van die mafklappers moet stemmen om tot verandering te komen? En wat gaat het verschil maken wanneer er een paar extra ruziezoekende PVV' ers in Brussel zitten?
Het gros van de Nederlanders heeft nog nooit van Farage gehoord.quote:Op maandag 28 april 2014 07:31 schreef 99.999 het volgende:
Je overschat zo'n Farage en zijn invloed stevig.
Het gros van de Nederlanders heeft volgens mij nog nooit van de eigen lijsttrekkers gehoord.quote:Op maandag 28 april 2014 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gros van de Nederlanders heeft nog nooit van Farage gehoord.
Hansje van Baalen is wel redelijk bekend.quote:Op maandag 28 april 2014 16:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het gros van de Nederlanders heeft volgens mij nog nooit van de eigen lijsttrekkers gehoord.
En als ze van hem gehoord hebben dan is het meestal als clown en niet als serieus politicus.quote:Op maandag 28 april 2014 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gros van de Nederlanders heeft nog nooit van Farage gehoord.
quote:Op maandag 28 april 2014 16:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hansje van Baalen is wel redelijk bekend.
[..]
En als ze van hem gehoord hebben dan is het meestal als clown en niet als serieus politicus.
Correctie! Alle kandidaten min één: https://europeanpirates.eu/popular-pirates-excluded-eu-debatequote:Op maandag 28 april 2014 18:52 schreef remlof het volgende:
Zometeen om 19:00 op NPO Polititek het debat tussen de kandidaten voor het voorzitterschap van de Europese Commissie, Guy Verhofstadt, Martin Schulz, Ska Keller en Jean-Claude Juncker.
[ afbeelding ]
Zie ook http://nieuwsuur.nl/onder(...)rijden-in-debat.html
Of neemt men gewoon de kandidaten die in theorie nog in de buurt van het kanshebber zijn? Hoewel je dan de liberale en groene kandidaat ook wel weg kan latenquote:Op maandag 28 april 2014 19:34 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Correctie! Alle kandidaten min één: https://europeanpirates.eu/popular-pirates-excluded-eu-debate
Nee, omdat de twee Piraten in de Greens/EFA groep zaten vond de organisatie dat ze niet mee kon doen omdat de lijsttrekker van de Greens al meedoet. Dat de kandidaten niet worden voorgedragen door de groepen in het EP maar door de Europese partijen blijkt bij de organisatie niet bekend te zijn (of zo).quote:Op maandag 28 april 2014 19:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of neemt men gewoon de kandidaten die in theorie nog in de buurt van het kanshebber zijn? Hoewel je dan de liberale en groene kandidaat ook wel weg kan laten
Als je kandidaten geen gelegenheid geeft om zich te profileren dan help je daar aan mee natuurlijk.quote:
Tja, van mij hoeft niet iedereen die wat roept aan elk debat mee te doenquote:Op maandag 28 april 2014 19:46 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Als je kandidaten geen gelegenheid geeft om zich te profileren dan help je daar aan mee natuurlijk.
Het is aan de kiezer om dat te bepalen en niet aan organisatoren van debatten of samenstellers van stemwijzers.
Ik word graag zo volledig mogelijk geïnformeerd en bepaal dan zelf wie ik uitsluit. Er zijn vast meer mensen die er ook zo over denken.quote:Op maandag 28 april 2014 19:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, van mij hoeft niet iedereen die wat roept aan elk debat mee te doen.
Daar maakt zo'n debat het verschil ook niet. En neem je die piratenclub mee dan moet je nog een handvol partijen meenemen en wat blijft er dan nog over aan inhoud in een debat?quote:Op maandag 28 april 2014 19:55 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik word graag zo volledig mogelijk geïnformeerd en bepaal dan zelf wie ik uitsluit. Er zijn vast meer mensen die er ook zo over denken.
In dit debat zou er juist méér inhoud te horen zijn want de sceptici doen ook niet mee.quote:Op maandag 28 april 2014 20:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar maakt zo'n debat het verschil ook niet. En neem je die piratenclub mee dan moet je nog een handvol partijen meenemen en wat blijft er dan nog over aan inhoud in een debat?
Daar heeft hij helemaal gelijk in.quote:Op maandag 28 april 2014 20:07 schreef remlof het volgende:
Wel wijze woorden van Schulz net: successen van de EU worden nationaal geclaimd en de mindere dingen zijn de schuld van Brussel. Dat is volgens mij ook de voornaamste voedingsbodem voor de EU-sceptici.
Wordt dat niet al 20 jaar geroepen?quote:Op maandag 28 april 2014 20:07 schreef remlof het volgende:
Wel wijze woorden van Schulz net: successen van de EU worden nationaal geclaimd en de mindere dingen zijn de schuld van Brussel. Dat is volgens mij ook de voornaamste voedingsbodem voor de EU-sceptici.
Ja, want dat gaat al twintig jaar zo. Tijd om dat te veranderen!quote:Op maandag 28 april 2014 20:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wordt dat niet al 20 jaar geroepen?
Jammer dat ie niks zei over het democratisch tekort, de neoliberale agenda, het met voeten treden van het subsidiariteitsbeginsel, de financiëe problemen veroorzaakt door de muntunie..
Volgens mij werd er tot 10 jaar geleden nooit uitgebreid over de EU gesproken, als een bijzaak werd het behandeld.quote:
Vond ik ook jammer. En het verschrikkelijk Engels.quote:Op maandag 28 april 2014 20:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wordt dat niet al 20 jaar geroepen?
Jammer dat ie niks zei over het democratisch tekort, de neoliberale agenda, het met voeten treden van het subsidiariteitsbeginsel, de financiële problemen veroorzaakt door de muntunie, etc, etc..
quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:17 schreef john2406 het volgende:
Vandaag viel iets binnen leek op een stembiljet ja, het is hier in de kliko gegaan !
Minder, minder, minder! opkomst op 22 mei.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:17 schreef john2406 het volgende:
Vandaag viel iets binnen leek op een stembiljet ja, het is hier in de kliko gegaan !
Ok, exitpolls mogen wel maar de Nederlandse uitslag wordt inderdaad pas op zondag 25 mei om 23:00 uur vrijgegeven: Brussel verbiedt Nederland verkiezingsuitslag snel te meldenquote:Op donderdag 17 april 2014 12:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, maar dan ook geen exitpolls of uitslagen tot zondagavond bij Europese verkiezingen.
Echt nieuws is het ook niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, exitpolls mogen wel maar de Nederlandse uitslag wordt inderdaad pas op zondag 25 mei om 23:00 uur vrijgegeven: Brussel verbiedt Nederland verkiezingsuitslag snel te melden
En terecht.
http://www.parlement.com/(...)uropese_verkiezingenquote:Uitslagenavond Europese Verkiezingen 2014 pas op zondag
woensdag 6 november 2013, 14:48
DEN HAAG (PDC) - De verkiezingen voor het Europees Parlement vinden volgend jaar plaats op donderdag 22 mei, maar de uitslagen mogen pas worden vrijgegeven op zondag 25 mei, wanneer in alle Europese landen de stembussen gesloten zijn. Dat zei minister Plasterk i dinsdag in de Tweede Kamer.
Overheidsmededelingen omtrent nationale uitslagen mogen volgens de Akte inzake de Europese verkiezingen pas op zondagavond na 22.00u naar buiten worden gebracht. Bij de verkiezingen van 2004 en 2009 maakten gemeenten hun uitslagen al op donderdagavond bekend, waarna landelijke media de nationale uitslag konden berekenen voordat de Kiesraad die op zondag officieel bekendmaakte. Nederland dacht hiermee aan de regels te voldoen, maar de Europese Commissie i kwam in het verweer.
De Akte inzake de Europese verkiezingen werd in 2002 aangepast om tellingen in de stemlokalen direct na sluiting van de stembussen mogelijk te maken. Nederland paste daarop de kieswet aan en kwam tot de conclusie dat uitslagen dan ook direct bekend mochten worden, maar dat is volgens de Europese Commissie te ruim geïnterpreteerd.
Plasterk legt zich neer bij deze conclusie, tot ongenoegen van de ChristenUnie en de PVV. De akte bevat geen bepalingen over het bekendmaken van exitpolls. Op basis van deze verwachtingen kunnen partijen na afloop van de verkiezingsdag in Nederland ook met elkaar in debat.
Ik ging stuk toen ie over autobommen begon.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:41 schreef freako het volgende:
Stem lijst 10: IQ, de Rechten-Plichten-Partij
http://party3.jaaaa.net/
Ik ben de verkiezingsavond niet thuis, dus ik hoef gelukkig niks te missenquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:47 schreef freako het volgende:
[..]
Echt nieuws is het ook niet.
[..]
http://www.parlement.com/(...)uropese_verkiezingen
Wat? Nee echt: WÁT?quote:Op woensdag 30 april 2014 10:41 schreef freako het volgende:
Stem lijst 10: IQ, de Rechten-Plichten-Partij
http://party3.jaaaa.net/
En dan diende de Vrouwen Partij een beroep in bij de Raad van State omdat de drempel om deel te nemen aan verkiezingen in Nederland te hoog is, door de waarborgsom van ¤11.250.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik ging stuk toen ie over autobommen begon.
Die site van die gasten...quote:Op woensdag 30 april 2014 11:08 schreef Kaas- het volgende:
Lees dit eens, heerlijk. Dit is dus gewoon serieus een deelnemer aan de EU-verkiezingen.
http://www.party.jaaaa.net/party3-sport-3-x-goud-nl.htm
Arme Ireen Wüst.
Hij schrijft over zichzelf in de derde persoon?quote:Op woensdag 30 april 2014 11:08 schreef Kaas- het volgende:
Lees dit eens, heerlijk. Dit is dus gewoon serieus een deelnemer aan de EU-verkiezingen.
http://www.party.jaaaa.net/party3-sport-3-x-goud-nl.htm
Arme Ireen Wüst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |