In Scandinavië hebben ze een veel opener en vrijer systeem dat een positieve invloed heeft op recidiven. Tevens zijn de straffen daar minder langdurig.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als jij een idee hebt over hoe je wél het doel wil bereiken kom je in aanmerking voor een Nobelprijs.
Tuurlijk niet, het aangeven van die buurman met joden op zolder heeft voor die buurman geen gevolgen gehadquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:09 schreef Piye het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde NSB'er ook maar één iemand vermoord heeft.
Zoals ze het in Noorwegen doen met de Bastøy gevangenis, vind ik eigenlijk prima. Zouden ze op meer plekken moeten doen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als jij een idee hebt over hoe je wél het doel wil bereiken kom je in aanmerking voor een Nobelprijs.
Eens degene die het meest anti zijn, zijn het gewoon stiekem zelf.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is hij zelf de grootste pedo van allemaal.
Net als Armstrong die heel veel geld uitgaf aan dopingbestrijding en onderzoek.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:11 schreef appelepent het volgende:
Daar denk je vast anders over zodra je eigen kinderen zijn misbruikt. Mensen zijn nou eenmaal wraakzuchtig.
De beste oplossing is een genezend medicijn, alleen moet dat nog worden uitgevonden.
Natuurlijk denk je daar dan anders over, maar gelukkig hebben de ouders van de slachtoffers vrij weinig te zeggen over de straf die de dader krijgt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:11 schreef appelepent het volgende:
Daar denk je vast anders over zodra je eigen kinderen zijn misbruikt. Mensen zijn nou eenmaal wraakzuchtig.
De beste oplossing is een genezend medicijn, alleen moet dat nog worden uitgevonden.
Jij wel.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:12 schreef Trollscience het volgende:
Ik vind niet dat de wet harder moet gaan straffen (langere gevangenisstraffen wellicht), maar als iemand aan mijn (hypothetische) kind komt knuppel ik diegene zelf wel dood.
Jammer dat werkende systemen niet overgenomen worden omdat het niet binnen de achterhaalde politieke ideeën van regeringen pastquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zoals ze het in Noorwegen doen met de Bastøy gevangenis, vind ik eigenlijk prima. Zouden ze op meer plekken moeten doen.
En omdat de hele tokkiebevolking van een land dan uit hun dak gaat, omdat ze hun wraakgevoelens niet kwijt kunnen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:12 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Jammer dat werkende systemen niet overgenomen worden omdat het niet binnen de achterhaalde politieke ideeën van regeringen past.
Helaas is hierin ook verandering gekomen met het spreekrecht van slachtoffers.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
Natuurlijk denk je daar dan anders over, maar gelukkig hebben de ouders van de slachtoffers vrij weinig te zeggen over de straf die de dader krijgt.
Heb je ooit wel eens onderzoek gedaan naar de gemiddelde NSB'er? Of ben je zo'n dwaas die maar wat roept?quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:11 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, het aangeven van die buurman met joden op zolder heeft voor die buurman geen gevolgen gehad
Hopelijk bedoel je dit sarcastisch.quote:
Dat heeft nu nog geen invloed op de straf. Helaas willen ze dat wel nog wat gaan uitbreiden, zodat de slachtoffers advies kunnen geven en aan kunnen geven wat volgens hen een gepaste straf is.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:13 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Helaas is hierin ook verandering gekomen met het spreekrecht van slachtoffers.
Hypothetisch dan. Wat ik bedoel is dat persoonlijke wraak iets persoonlijks is en niet een taak van de overheid. Ik vind pedoseksualiteit zo'n lastig onderwerp omdat het van de ene kant geen keuze is, maar van de andere kant wel schade toebrengt aan onschuldige kinderen.quote:
Jij wel dan? Het was gewoon algemeen bekend dat de joden niet onbetaald op vakantie gingen of zo.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:14 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens onderzoek gedaan naar de gemiddelde NSB'er? Of ben je zo'n dwaas die maar wat roept?
Daar is in Noorwegen (en Scandinavië) ook meer geld voor beschikbaar.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Zoals ze het in Noorwegen doen met de Bastøy gevangenis, vind ik eigenlijk prima. Zouden ze op meer plekken moeten doen.
Eens.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:15 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Hypothetisch dan. Wat ik bedoel is dat persoonlijke wraak iets persoonlijks is en niet een taak van de overheid. Ik vind pedoseksualiteit zo'n lastig onderwerp omdat het van de ene kant geen keuze is, maar van de andere kant wel schade toebrengt aan onschuldige kinderen.
Vooral meer ruimte.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar is in Noorwegen (en Scandinavië) ook meer geld voor beschikbaar.
De NSB was een walgelijke club, ook in die tijd.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:02 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Vanuit ons perspectief is de NSB inderdaad een rare club geweest. In de tijdsgeest was het helemaal niet zo vreemd. In Europa was nationalisme doodnormaal, net als antisemitisme.
De volksberechtingen van NSB'ers of andere collaborateurs was een dwaze bezigheid, zeker als je in het achterhoofd houdt dat er, afgaande op mondelinge overlevering, meer mensen in het verzet zaten dan Nederland inwoners rijk was.
Ik denk dat het wel degelijk invloed heeft op de straf. Objectiviteit van een rechter is een utopie, daar is niks mis mee, maar dat is wel hoe het werkt. Een zaak beoordelen op enkel de feiten is iets anders dan een zaak beoordelen op de feiten met de emotie van een slechtoffer in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:15 schreef deadprez het volgende:
Dat heeft nu nog geen invloed op de straf. Helaas willen ze dat wel nog wat gaan uitbreiden, zodat de slachtoffers advies kunnen geven en aan kunnen geven wat volgens hen een gepaste straf is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |