abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:31:24 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139146026
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:37:28 #2
259886 pessie
pi_139146185
Shandaly, waarom bestel je niet gewoon bij de dikke blauwe meneer, voor 0.99 doen ze er ook nog een leuk papiertje om. En hoef jij niet de deur uit :P
pi_139146599
Lego Juniors heb je nu veel.
Is ook leuk, wat simpelere auto's dan lego city.
Floris heeft best wat lego, speelt ie sinds een half jaar mee. Hij kan steeds meer ermee en vindt het ook echt leuk.
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:08:07 #4
259886 pessie
pi_139146983
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lego Juniors heb je nu veel.
Is ook leuk, wat simpelere auto's dan lego city.
Floris heeft best wat lego, speelt ie sinds een half jaar mee. Hij kan steeds meer ermee en vindt het ook echt leuk.
Ik denk dat wij met Nathan's verjaardag maar eens iets gaan uitproberen. Toch wel erg leuk als hij ook Lego-fan wordt :D (zowel ml als ik waren als kind verzot op lego).
pi_139148983
:D
Het is ook echt leuk! Wij vinden het net zo leuk als hij :+
En mooi om te vragen voor z'n verjaardag. Je hebt van alles in allerlei prijs categorieën, dus mooie aanvulling ipv 'troep'.
pi_139149103
Ja ik denk dat het hier ook voornamelijk lego word op het verlanglijstje.

alhoewel het wel steeds "moeilijker" word om zijn broertje weg te houden.
pi_139150093
dinsdag 22 april 2014 @ 13:49 • 299
Shandaly
Als je er twee vindt...
Wij vieren zaterdag zijn verjaardag, dus geen tijd om vrijmarkten af te gaan...

Als je een foto post wil ik ook wel voor je kijken. Wij gaan naar een grote vrijmarkt met haast enkel speelgoed. Oh ja en je maximale prijs.
pi_139150340
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:19 schreef As1981 het volgende:
Ja ik denk dat het hier ook voornamelijk lego word op het verlanglijstje.

alhoewel het wel steeds "moeilijker" word om zijn broertje weg te houden.
Z'n zus speelt vooral met de poppetjes. Haar/hoed eraf halen enzo. Ze is er best handig in geworden om ze weer in elkaar te zetten :+
En soms heeft ze een klein autootje dat ze sloopt.
pi_139172792
Over 2 weken is eva jarig en ook ik breek mijn hoofd over haar verlanglijstje. Van ons krijgt ze een fiets.
Er staat sowieso op dat we graag grondplaten voor de duplo willen. En knutselspullen.

Tweede paasdag sliepen de meiden een nachtje bij mijn schoonouders en hebben wij het ledikant van eva weggehaald.
Dinsdagmiddag na de psz slaapt ze altijd nog even, maar dat lukte haar gisteren niet.
Na haar verbaasde reactie over haar bedje kwamen nog 3 korte huilbuien voordat ze er vrede mee had. Ze heeft een half uurtje in haar bed gespeeld en toen heb ik haar er weer uitgehaald.
Gisteravond sliep ze binnen een half uurtje tot vanmorgen 07.30.
*O*
  woensdag 23 april 2014 @ 10:27:04 #10
259886 pessie
pi_139173872
fijn danic!
pi_139174602
Lekker danic

Sonnetje, Femke is nog in de 'alles-is-eetbaar,-en-zo-niet,-dan-toch'-fase. Dan zijn me de lego-poppetjes toch nog net iets te klein...

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:51 schreef ferrari_rood het volgende:
dinsdag 22 april 2014 @ 13:49 • 299
Shandaly
Als je er twee vindt...
Wij vieren zaterdag zijn verjaardag, dus geen tijd om vrijmarkten af te gaan...

Als je een foto post wil ik ook wel voor je kijken. Wij gaan naar een grote vrijmarkt met haast enkel speelgoed. Oh ja en je maximale prijs.
Het gaat om deze brug:

Denk maximaal 20 euro voor een tweedehandsje. Mocht iemand 'm tegenkomen... krijgt Lars gewoon een extra cadeautje :D

Tweede week wennen op school gaat al een stuk beter :D Vooral met mama ;)
Geen "mama, niet weggaan he?" vanochtend *G*
Straks in de lunchpauze ga ik naar de speelgoedwinkel *G*
BSO lijkt geregeld te zijn, contract wordt vandaag opgestuurd. Heb er uiteindelijk toch nog één gevonden redelijk op de weg van werk naar huis - hoef er maar een klein stukje voor om te fietsen - én ze kunnen het vervoer geregeld krijgen! Ben er afgelopen vrijdag wezen kijken, en het ziet er keileuk uit, bijna jammer dat ik er zelf niet mag spelen... ;) *G*
En zelfs het thuiswerken begint te wennen, al mis ik wel heel erg een beetje aanspraak (vandaar even tussendoor Fok) ;)

Alles sal reg komen O+
pi_139174860
Klinkt goed geregeld Shandaly. Bijna jammer dat het maar voor drie maanden is ;)

En die brug ziet er heel leuk uit. Kan me voorstellen dat je die wilt hebben.
  woensdag 23 april 2014 @ 11:39:25 #13
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_139175594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:12 schreef danic het volgende:
....
Wanneer spreken wij weer eens af?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 23 april 2014 @ 13:59:33 #14
30252 Soempie
Procreating
pi_139179360
Shandaly, goed nieuws allemaal!
Die brug stond hier ook op het verlanglijstje. Staat hij ook niet op marktplaats?

Gister was ik een plaat van Richard Scarry aan het bekijken met M.
'Varkentje is aan het schilderen op een papier mama. Niet op bed. Op een papiertje!'

We komen er wel. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139179523
Oh, wat fijn dat de BSO geregeld is Shandaly! Hoop dat je de brug nog ergens vindt, ziet er wel leuk uit.

Ja.... dat zij M ook altijd als hij zijn tekening op de stoel bekeek: tekenen op papier, niet op stoel, op papier. Maar blijkbaar gelden voor watervaste stiften toch weer andere regels dan voor balpennen.....

Peuter heeft vandaag in de dierentuin ook de schoentjes van zijn zus van een terras naar beneden gegooid. Gelukkig waren het maar parelhoenders dus de dierenverzorger heeft ze weer even opgehaald.

En een peuter die op de parkeerplaats krijsend op de grond gaat liggen terwijl je een dreumes op je rug en 1 op je arm hebt is NIET handig :X

En verder heeft hij hele verhalen over alle beesten die hij heeft gezien O+
"kijk is een papa tijger!" (dat was een kindje tijger.... maar ja, voor hem wel groot :D )
  woensdag 23 april 2014 @ 14:16:38 #16
30252 Soempie
Procreating
pi_139179893
En ik had nog wel zulke goede hoop. ;(
Vanmorgen kwam hij trouwens ook met een rondslingerende balpen (ja, we vragen er ook wel om. Genoeg oefenmomenten. :@ ) aanzetten: 'mama? Even een papier voor M. pakken.'.

_O- gelukkig niet bij tijgers dan. Ik las het net op fb en vroeg me al af of je het schoentje terug had.

Hier heeft M. Het ook vaak over papa, mama, Juja/ baby.... vul maar in. De eerste keer werd ik er helemaal week en warm van: papa uil, mama uil, Juja uil, M. Uil! O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 23 april 2014 @ 14:19:39 #17
30252 Soempie
Procreating
pi_139179995
Kyara je ondertitel :D!
pi_139180401
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:19 schreef Soempie het volgende:
Kyara je ondertitel :D!
Die staat er pas sinds januari ;)
pi_139190329
O+ O+ genieten die verhalen!! en boze peuters :D

Welke boeken lezen jullie voor het slapen gaan aan jullie peuters? ik ben nijntje/dikkie dik beetje zat :9 iemand idee?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139190688
Wij hebben het 365 dagen apenboek. Oke ze wil meestal dezelfde verhaaltjes horen. En jip en janneke pak ik ook wel eens.
pi_139190972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:44 schreef bitterend het volgende:
O+ O+ genieten die verhalen!! en boze peuters :D

Welke boeken lezen jullie voor het slapen gaan aan jullie peuters? ik ben nijntje/dikkie dik beetje zat :9 iemand idee?
Wij hebben zo'n 365 verhaaltjes boek. Nog van mij geweest :+. Ik herken sommige verhaaltjes nu nog :D. Maar Billie wil ook graag "Bett en Ennie" voorgelezen hebben. Wissel het zo es af.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 april 2014 @ 20:06:49 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139191268
ik ben een slechte moeder .. ik lees niet voor :N (als ik het wel probeer krijg ik hyper kinderen die constant hun bed uitkomen .. het is hier welterusten zeggen, kus geven en wegwezen anders komen ze nooit in slaap :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 23 april 2014 @ 20:09:46 #23
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139191392
Voor het slapen zijn Dikkie en Nijntje hier ook favoriet. En na 14527 keer Nijntje in het ziekenhuis ben ik ook wel toe aan iets anders :X
Oude (on)bekende.
pi_139191992
Ja hoi :D Ik ben er wel maar lees eigenlijk alleen mee..

Hier veel voorlezen.. Ook overdag wordt ik regelmatig in mijn nekvel gegrepen door mijn peuter met een boek in haar hand...

Vaak de biebboekjes, en dan meestal informatieboekjes..
Maar momenteel is het weer veel Marianne Busser

Deze hebben we van voor naar achteren gehad...
en nu zijn we over op deze... net wat langere verhaaltjes

Kolletje is ook erg leuk

En deze laatst uit de bieb mee gehad.. beetje modernere jip en janneke.. Absoluut leuk!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 april 2014 @ 20:24:11 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139191999
misschien toch wel een voorleestip trouwens ..

probeer pinkeltje eens :D elke avond een hoofdstuk voorlezen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_139192190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:09 schreef Mevr_Mus het volgende:
Voor het slapen zijn Dikkie en Nijntje hier ook favoriet. En na 14527 keer Nijntje in het ziekenhuis ben ik ook wel toe aan iets anders :X
_O- Ja hier is nijntje die op de speeltuin speelt favoriet, nijntje op de fiets, dikkie dik gaat logeren bij poes muis...

een 365 boek had ik ook met konijnen, vond ze niet boeiend -O-

Lamb O+ die laatste denk dat ik hem in mijn mandje doe bij bol!! thanks :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139192299
Bitterend ik zou als ik jou was eerst zaterdag eens rondkijken! Dan vind je vaak echt heel leuke voorleesboeken ook!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_139192377
Ohja goed idee!! was vergeten wat er was zaterdag :')
pi_139192594

deze is hier echt top favoriet. Ook leuk om voor te lezen. Sofie kan hem al helemaal uit dr hoofd. Maar toch wordt hij elke avond gepakt.
*poef* nu is het weg
pi_139192599
Hier zijn 4 boekjes favoriet. Iets met een inktvis die verstoppertje speelt, Jan Pieter die naar zee gaat met zijn gieter maar zonder zijn zwembroek, een boekje over mieren die eten zoeken en Woezel en Pip :r die ik nog niet heb kunnen verdonkermanen....
pi_139192633
Hier is Floddertje van Annie M.G. Schmidt momenteel mateloos populair!

pi_139192773
O+ bedankt voor jullie suggesties! ik maak een lijstje kunnen we dd zaterdag kijken en ook bij de bieb volgende week!
pi_139193414
Owja Floddertje O+ Ook al 20x van voor naar achteren voorgelezen
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 23 april 2014 @ 21:01:04 #34
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139193666
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:24 schreef DJMO het volgende:
misschien toch wel een voorleestip trouwens ..

probeer pinkeltje eens :D elke avond een hoofdstuk voorlezen
Pinkeltje is echt niet geschikt voor een tweejarige. Dat is pas vanaf een jaar of vier leuk.
Maar ik vind de schrijfstijl van Dick Laan echt verschrikkelijk :@

Wij lezen momenteel Pluk van de petteflet.
Alles van Marianne Busser & Ron Schröder is hier een hit. Ze hebben boeken voor 2 jarigen maar ook voor 4 jarigen dus steeds bij de bieb de juiste voor de huidige leeftijd er uit pikken en je kan heel lang vooruit.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139193686
Mijn bijna-peuter is gek op boekjes. Wij hebben echt een grote stapel (veel van oma gekregen :D) en hij vindt bijvoorbeeld de gouden boekjes erg leuk (we hebben de beesten van boer jansen, kippetje tok, de koe die over de berg ging en hoep zei de chauffeur).

Andere titels die het goed doen:
Ik zou wel een kindje lusten
Kikker van Max Veldhuis ( O+ hij vindt de filmpjes ook zo leuk!)
De mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had
Het grote bosorkest
Gonnie
Jasper en Jip (uit dezelfde reeks als Gonnie, er zijn er nog veel meer)
Wil jij mijn vriendje zijn (van Eric Carle van Rupsje Nooitgenoeg)
Bertje Big
Dat komt er nou van (met Beer en Egel, daar zijn ook meer boekjes van)
Bas past op opa (ook van Dagmar Steen Stam)
De Gruffalo (O+)

Een paar van deze boekjes zijn echt voor de oudere dreumes/ jonge peuter, maar er zijn ook echt wel boekjes bij die ook voor oudere peuters nog leuk zijn :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 april 2014 @ 21:02:39 #36
244125 laziness
pi_139193731
Ik vergeet nog Monkie!
Geen tekst dus samen met je kind het verhaal er bij verzinnen. Nog steeds enorm populair hier.

pi_139193844
Ja Monkie hier eens uit de bieb gehad.. Ivm zeer overvolle boekenkast mocht ik hem niet kopen van mijzelf :) Maar heel erg leuk vond ze hem...! Ze ging ermee op haar bed zitten en zelf het verhaal vertellen.

De mol die wilde weten wie op zijn kop gepoept had & de Gruffalo zijn hier ook een dikke hit.

En wij gaan nu langzaam over naar dit soort verhaaltjes..

En deze staat in de kast klaar O+
Over een groep 1

[ Bericht 15% gewijzigd door Lamb29 op 23-04-2014 21:09:49 ]
We'll have love aplenty
You and Me
pi_139194325
Ik zei vanavond tegen ean dat ze in bad moest. Haar reactie nee hoor ik ben niet vies. Ze gaat een paar keer met haar handen door haar haar en zegt heel droog. Er zit geen zand in hoor ik voel niks.

Ze haat haren wassen echt.

Midas vond je de schoenen van je zusje niet leuk? En knap van je hoor kyara met 3 kinderen op stap.
  woensdag 23 april 2014 @ 21:18:25 #39
244125 laziness
pi_139194551
De serie van Lisa en Jimmy van Vivian den Hollander vindt Olivier ook geweldig.
Het behandelt allerlei onderwerpen zoals trouwen en vakantie die we dus vorig jaar dankbaar voorgelezen hebben als voorbereiding. Maar ook zwemles en voor het eerst naar school.

Liselotje boeken, ook zo een aanrader trouwens bedenk ik mij.

Mijn moeder werkt als vrijwilliger op de boekenafdeling van de kringloop. Noem het en we hebben het in de kast staan :')
pi_139194823
Ai Lazi :D Dat is idd ernstig.... :D
Ik heb een enorme waslijst aan wensboeken maar geen plek meer
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 23 april 2014 @ 21:26:39 #41
30252 Soempie
Procreating
pi_139194983
Hier is m'n jongetje gelukkig echt gek op lezen (de verhaaltjes van Nijntje kent hij uit z'n hoofd en vertelt hij nu aan z'n zusje als ze in bed ligt: 'Op een dag, Juja, zei vader Pluis, Juja, ik heb zo'n goed idee!'). O+

Hij is op het moment gek op de verhaaltjes van Jip en Janneke. Vooral het verhaaltje over de draaimolen moet ik vaak voorlezen. Maar ook over de kapper, de roltrap, poesjes, enz.
Pluk begint hij nu ook leuk te vinden.

Verder onder andere:
Vos, Haas en Uil (Thé Tjong-Khing O+ !! )
Boeken van Loes Riphagen (kun je zelf het verhaal bij verzinnen en er is veel te zien op de platen).
Boeken van Eric Carle (op het moment 'De Slimme Schildpad).
Kikker van Max Velthuijs
Tja, eigenlijk te veel om op te noemen.

Nu lezen we samen het allerliefst 'Boer Boris'

[ Bericht 4% gewijzigd door Soempie op 23-04-2014 21:35:54 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 21:39:34 #42
30252 Soempie
Procreating
pi_139195559
De Gruffalo is hier zelfs stukgelezen.

En daarna draaien we heel hard dit nummer (CD met liedjes over prentenboeken) en dansen we gek door de kamer :D

Hakim O+
pi_139195746
Gruffalo moet ik ook nog aanschaffen. Paar maanden geleden vond ie het nog niks maar inmiddels zijn de echte verhaaltjesboekjes wel in trek. En inderdaad de versjesboeken van Marianne Busscher.

Jip en Janneke is ook een goede inderdaad!
pi_139196088
Liselotje en consorten doen het hier ook goed bij beide dames. Mia is helemaal gek van de boekjes van Bobbi beer. We lezen verder ook "mama kwijt", "Max en de ballon", "Kikker is bang", "de kleine krokodil", "Zaza en het potje" en de Gruffalo. Dikkie Dik en Nijntje is ze een beetje ontgroeit.

Jip en Janneke lees ik nog voor mijn oudste. Dat sluit voor mijn gevoel wat beter aan bij haar leefwereld (al is ze nu helemaal into sprookjes).
pi_139196326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Pinkeltje is echt niet geschikt voor een tweejarige. Dat is pas vanaf een jaar of vier leuk.
Maar ik vind de schrijfstijl van Dick Laan echt verschrikkelijk :@

Mijn moeder stak haar aversie voor Pinkeltje nooit onder stoelen of banken en dat maakte blijkbaar zo'n indruk op me dat ik laatst nog droomde dat ik het aan M voorlas en ik het helemaal niet zo verschrikkelijk vond en me toen enorm daarvoor schaamde :')

Ik lees het liefst bundels met korte verhalen, M houdt meestal een bladzijde of twee vol dus een heel boek is te lang. En hij vindt het leuk om al te weten wat we gaan lezen. Marianne Busser & Ron Schröder zijn hier inderdaad ook erg geliefd. En zijn allerlievelings zijn boeken van Gitte Spee, Aap en Mol en Meneer Big. Lange verhalen in korte hoofdstukken, met prachtige tekeningen O+

Mijn purkje holde vanmiddag door te tuin en struikelde over zijn eigen voeten, knal met zijn hoofd tegen het tuinhek. Nu heeft hij een rood en geschaafd neusje ;( En midden in zijn verdriet riep hij opeens waar de 'groooooooeeeeehoeeeeeene baaaaaaat :'( ' nou was, blijkbaar was de gft-container die niet op zijn plek maar aan de straat stond, van levensbelang na de valpartij. Ik zal de prioriteiten van een peuter wel nooit helemaal snappen :+ O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 23 april 2014 @ 22:11:54 #46
30252 Soempie
Procreating
pi_139196992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn moeder stak haar aversie voor Pinkeltje nooit onder stoelen of banken en dat maakte blijkbaar zo'n indruk op me dat ik laatst nog droomde dat ik het aan M voorlas en ik het helemaal niet zo verschrikkelijk vond en me toen enorm daarvoor schaamde :')

Hier precies zo. Daarom las ik Pinkeltje op school en vertelde ik dat thuis niet. :')

Och M. toch. :* :D
pi_139197123
Ik heb ook een moeder met Pinkeltje aversie :D

Kreeg gister van haar wat volgeschreven blaadjes over mij als dreumes/peuter. Erg leuk om te lezen O+ Maar daar stond ook in: lievelingsspeelgoed: duplo (helaas niet de blanke blokken). O+

Aaah, arme M :*
pi_139197625
Wij lezen ook een hoop van wat jullie noemen. Gruffalo, Liselotje, kikker, Nijntje, bepoepte mol, jip en janneke, maar ook koning en koning, zaza's kleine broertje nog steeds en O+ Elmar O+ de karierter olifant die we alleen in t Duits hebben.
Ik had nog niet gedacht aan langere verhaaltjes. Misschien inmiddels wel het proberen waard.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 23 april 2014 @ 22:33:07 #49
244125 laziness
pi_139197946
Haha zo lezen wij Ferien mit Barbapapa :D
  woensdag 23 april 2014 @ 22:34:25 #50
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139198010
Die boeken van Marianne Busser en Ron Schröder zijn idd erg leuk...jammer dat ik van Anouk altijd maar 1 regel mag lezen :( ;) ze wil altijd "het grote bed" zien (prinses op de erwt) of de gelaarsde kat en de biggen. Verder kom ik niet.

Och CS, weet je niet waarom die groene bak zo belangrijk is? Omdat die naast de bruine hoort 8)7 Nee, ik begrijp het ook niet :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 23 april 2014 @ 22:35:15 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139198057
Oh en bij ons gaat de bieb weg uit het dorp :( Maar we hebben wel een kringloop ^O^ ;)
  woensdag 23 april 2014 @ 22:45:24 #52
30252 Soempie
Procreating
pi_139198522
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:14 schreef Kyara het volgende:

Kreeg gister van haar wat volgeschreven blaadjes over mij als dreumes/peuter. Erg leuk om te lezen O+ Maar daar stond ook in: lievelingsspeelgoed: duplo (helaas niet de blanke blokken). O+

Wat leuk om terug te lezen he? O+ Herken je er je eigen kindjes in terug?
Hier stond er in m'n boek: 'C. tekent en puzzelt graag. Ze leest graag boekjes en speelt veel met de bal.' Het puzzelen vind ik nu niet meer zo boeiend, maar verder klopt het nog. :D

En dat zijn ook precies die dingen die M. graag doet. :P
pi_139199252
Kringloop weet ik eigenlijk niet zo goed te vinden hier. Misschien toch eens in verdiepen.

Ik was ook een boekjesfan als kind, en knuffelde de hele dag met al mijn knuffels. Ik liep met 15 maanden al de dijk op met mijn vriendje. Mijn kinderen zijn daarin wat langzamer. En mijn moeder schreef vol trots bij 2,5 jaar dat ik alle kleuren kende. Terwijl M die dan weer ruim voor zijn 2e verjaardag kon benoemen.

Maar het ondernemende, eigenwijze zie ik dan eigenlijk meer terug bij de meiden.
  donderdag 24 april 2014 @ 08:52:44 #54
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139205357
Het muizenhuis is hier een van de favo's. Voor het slapen gaan wil Lientje tegenwoordig aan mij voorlezen en dat kan ze best goed.
Ik lees overdag veel voor, want oppaskinders en eigen kindjes die het heel fijn vinden, dus dat is een ideaal tijdverdrijf.
Verder hebben we een flink aantal boeken van Eric Carle, ik gok een stuk of 10. O+

Floddertje heb ik nog mijn eigen exemplaar van toen ik klein was, die kan ik ook wel eens gaan voorlezen aan mijn eigen Floddertje... :)
pi_139205603
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:00 schreef Kyara het volgende:
Kringloop weet ik eigenlijk niet zo goed te vinden hier. Misschien toch eens in verdiepen.

Ik was ook een boekjesfan als kind, en knuffelde de hele dag met al mijn knuffels. Ik liep met 15 maanden al de dijk op met mijn vriendje. Mijn kinderen zijn daarin wat langzamer. En mijn moeder schreef vol trots bij 2,5 jaar dat ik alle kleuren kende. Terwijl M die dan weer ruim voor zijn 2e verjaardag kon benoemen.

Maar het ondernemende, eigenwijze zie ik dan eigenlijk meer terug bij de meiden.
Grappig dat je toch dingen wel terug kunt zien in alledrie.

O+ ! Twee van die hummels op de dijk.

En het lijkt me zo leuk om de verschillen in karakter en voorkeuren (bij jullie tussen M. en de meisjes, maar ook tussen D. en J. onderling) te zien, mee te maken en er op in te kunnen spelen.
pi_139208708
Die peuterdrama's af en toe zijn ze moeilijk te volgen. Hier had ik laatst de badmat in de was gedaan. Nou dikke tranen want de mat was er niet. Ik wil de baaaaaddddmaaaaattt hebbuh.

Mijn moeder heeft niks overgeschreven over mij als peuter dus geen idee of Ean daarin op mij lijkt. Nu is ze ook de oudste en ik was de jongste geen idee of dat nog verschil maakt.
pi_139209800
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:39 schreef Saffier het volgende:

[..]

Wanneer spreken wij weer eens af?
Ik zit al twee weken aan je te denken :@
Ik app je ff binnenkort.
pi_139210139
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:06 schreef Soempie het volgende:
En het lijkt me zo leuk om de verschillen in karakter en voorkeuren (bij jullie tussen M. en de meisjes, maar ook tussen D. en J. onderling) te zien, mee te maken en er op in te kunnen spelen.
Daar hadden wij het gisteravond ook nog over inderdaad. Ook qua manier van spelen verschillen tussen de 3 kinderen. Alleen bij D en J wisselt het sterk. Dan is J de dominante en pakt speelgoed af en een maand later is het weer omgekeerd.

Maar ik vind het bijvoorbeeld ook heel leuk om te zien dat D op M lijkt en J een stuk minder. Bepaalde manier van kijken, lachen, reageren op bijvoorbeeld kietelen. Dat vond ik vanaf het begin eigenlijk al.
  donderdag 24 april 2014 @ 14:13:27 #59
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_139213828
Mijn mini meneertje K is twee weken terug 3 geworden. Een aantal boeken gevraagd voor zijn verjaardag, en gekregen.
Hij is dol op Dikkie Dik. Ik heb nu een boek met 4 wat langere verhalen.

En ik heb het boek 'Over de kleine mol die wil weten wie op zijn hoofd heeft gepoept' gevraagd en 'Krrrrrr-okodil'
die laatste vind ik het verhaal niet zo super, maar die over die mol is echt fantastisch. Mini moet er hard om lachen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 24 april 2014 @ 14:39:39 #60
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139214768
Anton is ook heel leuk voor de net 2 jarige!

http://go.bol.com/tp/9200000009984258
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139214956
Boekjes zijn hier heel divers beide zijndan ook gek op lezen. Van richard scary tot borre en disney tot een vlaggenboek. Maar ook dikkie dik en nijntje zijn nog steeds leuk. We hebben dan ook heel veel boeken O+

welke ik zelf altijd leuk vind om voor te lezen is deze: de allerliefste knuffels van de wereld (ik krijg mobiel maar geen plaatje of link geplaatst). Leest heel prettig, is grappig en het eindigd met een knuffel O+
pi_139216091
Sofie vindt krr okodil ook leuk. Ze vindt de krokodil zo zielig als niemand met m wil spelen. Dan wil ze m aaien.

Ze is bijna zindelijk! Ontlasting is nog moeilijk, dan vraagt ze nog om een luier. Maar dit is al zo knap. Ik ben zo trots op dr, maar stop de tijd. Ze is 3,5 dan gaat ze over een half jaar naar school!

[ Bericht 15% gewijzigd door kaatjejannie op 24-04-2014 15:25:20 ]
*poef* nu is het weg
pi_139217084
Ik heb zojuist de eerste kappersafspraak voor mijn peuter ingepland :+ O+
  donderdag 24 april 2014 @ 16:19:33 #64
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139217976
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:49 schreef Clubsoda het volgende:
Voelde je je trots toen je belde? :D

S is vorige week naar de kapper geweest en papa gister. En nu vertelt S te pas en te onpas dat hij en papa mooi haar hebben. En mama niet, mama is niet mooi :N
Oude (on)bekende.
pi_139218595
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:49 schreef Clubsoda het volgende:

*G* *G* *G*

Is ook een leuk versje van -ik dacht Marianne Busser over. Knip knip doet de schaar door het veel te lange haar. En een aflevering van het zandkasteel. Scheelde een boel drama toen we die van te voren keken en lazen.

M moet trouwens ook weer. Het hangt weer voor zijn ogen.
pi_139218612
Nou lekker musje, daar kun je het mee doen dus :D
pi_139218630
Nou, de afspraak ging via internet (de kapster komt op het kdv ^O^ ) en ik heb wel heel blij: "het wordt M's eerste keer bij de kapper!" *O* in het opmerkingenveld gezet :@ Ik heb de "en hij is al ruim twee hoor!' maar weer weggehaald :')

Ach gut, arme mama ;( S is wel duidelijk in ieder geval :P hoe gaat het met jou en je O+ twee jongens O+
pi_139218656
Acht smileys,waarvan zeven unieke, in drie regels tekst. Win! :+
pi_139218762
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:38 schreef Kyara het volgende:

[..]

*G* *G* *G*

Is ook een leuk versje van -ik dacht Marianne Busser over. Knip knip doet de schaar door het veel te lange haar. En een aflevering van het zandkasteel. Scheelde een boel drama toen we die van te voren keken en lazen.

M moet trouwens ook weer. Het hangt weer voor zijn ogen.
Oh, dankje, dat is een goede tip! Ik heb hier en daar al wel eens wat plukjes weggehaald maar dat vindt hij héél eng. Ik ga hem er maar eens op voorbereiden inderdaad.

En doordat ik naar Musjes jongens vroeg, herinnerde ik me opeens dat M laatst zei: "M is een grote jommen" En ik vond dat zo lief O+ Iemand zei hier laatst volgens mij dat dat typisch zo'n woord is waarvan je weet dat ze het een keer gaan zeggen, en als het dan gebeurt, dat het zo hartverwarmend schattig is. Mijn grote jommen O+
pi_139218774
Kwartet. Zo, nu kan ik met gerust hart verder werken.
pi_139218834
Echt gaan die van jullie zo weinig? Yaro gaat elke zes weken (thuis kapper), vind het ook echt leuk. Zelfs de mini is al twee keer geweest :D
pi_139219022
Ja, nou ja, er was tot voor kort echt geen enkele reden om mijn kind naar de kapper te brengen. Nu is het nog steeds een beetje discutabel trouwens, maar eens moet de eerste keer zijn :D Het wordt nu bovenop best lang en piekerig, en ik hoop dat als het wat meer op gelijke lengte is met de voorkant, dat het er wat minder als een pluizenbol uitziet ;)

Foto's van gisteren ter illustratie van De Haardos ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139219090
Ik vind het juist heel vrolijk ogen zo. Maar snap wel dat een eerder bezoek nog niet per se nodig was.
pi_139219902
Wij gaan weinig omdat het niet zo in mijn systeem zit. Ik weet eigenlijk niet eens hoe lang geleden het vorige kappersbezoek was :D

Foto van M's haardos staat in het fototopic.

Lief CS! Hier geen jommetje. M zegt duidelijk jongetje (of meisje....).
pi_139221838
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:45 schreef As1981 het volgende:
Echt gaan die van jullie zo weinig? Yaro gaat elke zes weken (thuis kapper), vind het ook echt leuk. Zelfs de mini is al twee keer geweest :D
De jongste is nog nooit geweest (maat binnenkort moet ik wel gaan) en de oudste gaat 1 x per 3/4 maanden meestal. Dan is het echt te lang :D Hij is in januari/februari voor het laatst geweest (in Thailand). Toen hadden ze te wel erg kort geknipt dus het kan nog even :D
pi_139222648
Krijgt M. krullen, CS? Of zie ik dat nu verkeerd?
En als aanvulling op de tip van Kyara: beter lees je niet voor over Jip die naar de kapper gaat. Hier ging mijn M. altijd zonder problemen, maar na dat verhaaltje wilde hij opeens wegrennen, enz. Net als Jip, natuurlijk. :+

En het shirt met de miereneter is gaaf! 8-) Net als je grote jommen, trouwens. O+
pi_139225454
* Clubsoda streept Jip bij de kapper van de leeslijst :+

Ja O+ Krullies! Volkomen onduidelijk waar die vandaan komen en ik ben bang dat ze snel verdwijnen, maar het is zo schattig! En dankjewel voor de complimenten, het shirt is van Gap, leve werktrips naar de VS ;)
pi_139227985
Oh kapper daar hoef ik de komende jaren nog niet heen met Ean. Maar goed ook want dat wordt een drama. Wel gaat haar haar pieken en knip ik er af en toe iets af, want bovenop haar hoofd groeit het het snelst.
  donderdag 24 april 2014 @ 21:01:23 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139228090
Ahw, Anouk dr vriendje. Wat wordt hij alweer groot ook O+
  donderdag 24 april 2014 @ 21:05:47 #80
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139228312
Mijn meneer wil niet naar de kapper.
En ik sta niet achter forceren dus zijn coupe is vooral ehhh wild..

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139228850
Ik ben met Lars ook pas na de kapper geweest na zijn tweede verjaardag. Wel vlak erna, precies een week later, maar toch. Het was eerder ook niet echt nodig. En nu gaan we ongeveer eens in de drie maanden.

Twee keer geleden (ongeveer een half jaar dus) hadden ze zijn haar aan de achterkant met de tondeuse gekortwiekt, en dat vond hij prima. Dus bij de een-na-laatste keer deden ze dat ook... sneden ze hem toch zo in z'n oortje! :o bloed aan de tondeuse, aan de vingers van de kapster, en aan z'n oor (ofc), maar Lars zelf had niets in de gaten. Dus ik zei dat ze maar gewoon door moest gaan, en vooral niet panieken, want dán zou hij juist mee gaan doen. Dat kon ze niet (kappersvakschool) en dus heeft een collegaatje het afgemaakt. Het arme kind (de kapster dus) zat helemaal te bibberen op een stoel, helemaal onder de indruk. En Lars zat vrolijk de rest van z'n knipbeurt uit O+

Maar de laatste keer deinste hij toch wel weg toen ze met de tondeuse in de buurt van zijn oren kwamen... dus blijkbaar heeft hij er toch meer van meegekregen dan we dachten :@

Ik zit al in de herinneringenmodus... 4 jaar geleden....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139229303
Oh shandaly wat verdrietig in je spoiler :*

en je kleine jongen gewoon bijna vier!!!

Denk dat 1x in de 3/4 maanden ook prima is hoor. Maar ze komt hier iedere zes weken (zekee voor de mannen in de familie nodig) en yari zijn kapsel is kort dus dan is het ook wel lekker.

kyan is mijn pluisje met zijn piekhaartjes dus die hebben we nog lekker overgeslagen.
pi_139231040
Sofie is nu 3 keer bij de kapper geweest. Ze vindt het prima. Als ze maar glitters en roze in dr haar krijgt.
*poef* nu is het weg
pi_139231406
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:55 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie is nu 3 keer bij de kapper geweest. Ze vindt het prima. Als ze maar glitters en roze in dr haar krijgt.
Daar kan ik Lars toch minder goed mee paaien ;)
pi_139231583
Eva is nu 2x geweest. Ze vindt het helemaal niks. Maar ze kan ook slecht omgaan met situaties die voor haar onvoorspelbaar zijn. Herkenbaar :')
Dus vaak eerst dikke paniek en tranen. De laatste keer was vorige maand. Even bijpunten kwam uit op zeeën cm of 3 eraf en laagjes in haar haar. Helemaal niet praktisch voor staartjes enzo, maar goed voor haar krullen O+
Gelukkig heeft deze kapper een tv dus heeft ze stoïcijns'de wielen van de bus' gekeken. Ze hoorde me niet eens praten. Ze had zich echt afgesloten.
Zielig toch wel.
pi_139231589
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:02 schreef Shandaly het volgende:

[..]

pi_139232361
Mijn krullenbol word van de week voor het eerst geknipt. En ze is nu al boos omdat ze denkt dat haar krullen er af moeten terwijl ze alleen even gepunt moet worden anders pluist het alleen verder.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_139232513
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:02 schreef Shandaly het volgende:

[..]

lol. Niet???
*poef* nu is het weg
pi_139232725
Shandaly, wat deed Lars het goed bij de kapper! En je spoiler :'( :*

Hier ging de 1e keer zo....

(de keren daarna ging het overigens prima)
pi_139234034
Kapper is hier altijd wel goed gegaan, alleen de eerste (2?) keer was get. Toch wel erg interessant om de schaar te volgen, dat hij die ook in de spiegel kon zien had hij niet door dus dat was ooit wel even 'moeilijk'
Daarna hadden ze voortaan een tv hangen, en als er iets z'n hobby is is het wel tv, dus vind hij het helemaal niet erg om te gaan en blijft ook nog eens goed stil zitten (en kent het hele riedeltje ook vort. :P op welke stoel te gaan zitten en dat hij na afloop een snoepje krijgt.. Jaja sommige dingen onthouden ze erg goed!)
pi_139234902
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:51 schreef hilliebillie het volgende:
Kapper is hier altijd wel goed gegaan, alleen de eerste (2?) keer was get.
Je praat net als mijn kind :+ O+

Wat een lieve foto's van Lars Shandaly, wat een puppy is het daar nog! En wat verdrietig, in je spoiler.

En och, arme huilende M, ik vind het een heel mooie foto trouwens.
  vrijdag 25 april 2014 @ 09:34:48 #92
30252 Soempie
Procreating
pi_139243234
Moppert, die wilde krullen staan hem wel heel goed!

Lars bij de kapper. O+

SPOILER
En M. zo verdrietig de eerste keer, die foto kon ik me nog wel herinneren. Maar ook de foto's waarbij het helemaal geen probleem meer was. :)

Hier hebben ze een Donald Duck auto waar de kindjes in mogen zitten tijdens het knippen. M. wilde om die reden best wel vaker naar de kapper. :P Alleen een schort/ cape wil hij niet om, maar dat hoeft dan ook niet.
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:05:48 #93
30252 Soempie
Procreating
pi_139246800
Hier viel net de welkomstbrief van de peuterspeelzaal op de mat. M. kan er al vanaf half mei heen. Ik ben zo blij voor hem, hij is er zo aan toe! *O*
Gelukkig slaat hij al regelmatig middagslaapjes over, want er is plek voor twee middagen. Hebben ze het gestuiter daar. :D
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:49:20 #94
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139249802
Wat fijn dat hij al zo snel kan Soempie!

Reminds me: ik moet het inschrijfformulier nog op de post doen. Maar ik hoop dan weer dat hij er NIET heen gaat ;)

M's rompers beginnen te klein te worden en ik twijfel nu tussen grotere rompers of toch echt ondergoed. Wat dragen jullie peuters?
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:18:02 #95
30252 Soempie
Procreating
pi_139250571
Ik duim met je mee, dat hij er niet heen hoeft. :*

Hier afwisselend ondergoed en rompers. Hij heeft totaal nog geen interesse in de wc of het potje (behalve dan dat hij weet waar het voor is), dus ik heb maar weer rompers gekocht (vind ik makkelijker en ik heb zelf ook geen haast met het potje :+ ).
pi_139250584
Hier vanaf 2 overgegaan op ondergoed.
Vond ik leuker :D
pi_139250624
Hier vanaf 2 (maat 92 ongeveer) over gegaan op ondergoed.
pi_139252289
Ik heb onderbroekjes maatje 92 liggen, dus ook vanaf zoiets... alleen geen idee meer hoe oud hij toen was...
pi_139252701
Wij zijn denk ik toen hij met zindelijkheid begon echt overgegaan op ondergoed. Toen was hij nog net geen 2,5. Hebben nu maat 98 en al wat 104 aan ondergoed.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:48:51 #100
244125 laziness
pi_139253089
Hier draagt hij al een jaar ondergoed wegens geen rompers meer in zijn maat. Groter dan 98/104 is er in de reguliere winkels niet.

Hij is al twee dagen overdag droog *O*
Ook in de auto gaat het goed.
pi_139253223
Ik krijg 'm nog in stretchrompers maat 74/80 gepropt :@ Niet stretch is 86/92, 98/104 is echt nog heel groot. Ik laat het nog maar even bij rompers, vind ik zelf ook wel makkelijk. Heb ook nauwelijks gewoon ondergoed in huis voor hem.

Gaan jullie morgen nog wat leuks doen? Hier in het stadje is een vrijmarkt, niet idioot druk dus ik denk dat we daar over gaan struinen. Nog even verzinnen waar ik op ga azen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:56:21 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139253306
Die maat ligt nu bij zijn zusjes :D Hier heb ik steeds meer moeite om hem in 86/92 te proppen (het begint bij de drukknoopjes al wat te scheuren.... en ik wil dat het nog een volgende ronde mee gaat...). Maar ja, 98/104 is ook weer zo groot.... Misschien toch maar ondergoed kopen en kijken hoe dat bevalt. Een paar rompers is natuurlijk zo bijgekocht.
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:07:49 #103
259886 pessie
pi_139255273
Fijn lazi!

Hier ondergoed vanaf 2 jaar ongeveer. maat 86/92 idd. Heb je een idee of jij zindelijkheid wilt initieren en zo ja wanneer? Zou ik daar ook naar kijken. Ik wilde zelf vanaf 2 jaar wel regelmatig kijken hoe Nathan het zou doen en dan zijn onderbroekjes makkelijker. Hij werd uiteindelijk pas bij 2j8m zindelijk, dus wat dat betreft had ik kunnen wachten, maar ja dan had ik en rompers en onderbroekjes/hemden nodig gehad.
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:09:15 #104
244125 laziness
pi_139255313
Koop de hemden lang genoeg zodat het niet zo snel opkruipt en voor de rest is het niet heel veel anders. Bij een doorlek incident hoeft niet alles aan de bovenkant uit dus pluspunt zelfs ;). Ik vond het niet onhandiger dan rompers in ieder geval dus ik zou zeggen waarom niet?
pi_139255934
Ik gooi er even een gewetensvraag in:
Bewaren jullie alle knutsels van je kind waar hij/zij mee thuis komt vanaf de go/kdv/psz.

En zo ja, waar laat je het dan?

(*opruimwoede maar het zonde om weg te gooien-moeder)
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:41:39 #106
244125 laziness
pi_139256035
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef danic het volgende:
Bewaren jullie alle knutsels van je kind waar hij/zij mee thuis komt vanaf de go/kdv/psz.

Ik bewaar de leukste dingen en van de rest maak ik een foto (tip!) en dan weg en de blaadjes met 1 kras gooi ik zonder foto weg ;)
De leukste dingen plak in een album. Al dan niet opgevouwen wegens mega groot schilderij of zo :+
pi_139256107
Nou ik zit inderdaad meer in mn maag met paasmandjes, paasoren, kerstbomen, wekkers enzo. Dus echt 3d materiaal.
Maar goeie tip van de foto. Die ga ik gebruiken. Merci!
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:51:04 #108
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139256292
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:09 schreef laziness het volgende:
Koop de hemden lang genoeg zodat het niet zo snel opkruipt en voor de rest is het niet heel veel anders. Bij een doorlek incident hoeft niet alles aan de bovenkant uit dus pluspunt zelfs ;). Ik vond het niet onhandiger dan rompers in ieder geval dus ik zou zeggen waarom niet?
Nou tenzij je lange hemden hebt, en als er dan geplast word is het hemd alsnog nat.
Hier gebruik ik nog rompers, die stretchrompers van de Hema in maat 98/104
Ik heb de onderbroekjes al klaar liggen, als het straks mooier weer word nog eens proberen of het indruk maakt of iets in de gaten krijgt als hij zichzelf nat plast ;)

Danic ik bewaar alleen de leukste dingen, hij zit nu op de peuterspeelzaal. Ik bewaar sommige dingen in een grote plastic doos.
Ik denk maar zo straks komt heel de lagere school nog, je kan niet alles bewaren :N
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:54:19 #109
244125 laziness
pi_139256373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:51 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou tenzij je lange hemden hebt, en als er dan geplast word is het hemd alsnog nat.
Hier gebruik ik nog rompers, die stretchrompers van de Hema in maat 98/104
Ik heb de onderbroekjes al klaar liggen, als het straks mooier weer word nog eens proberen of het indruk maakt of iets in de gaten krijgt als hij zichzelf nat plast ;)

Danic ik bewaar alleen de leukste dingen, hij zit nu op de peuterspeelzaal. Ik bewaar sommige dingen in een grote plastic doos.
Ik denk maar zo straks komt heel de lagere school nog, je kan niet alles bewaren :N
Piemeltje hangt naar beneden in de pot dus dan moet het wel heel gek gaan wil dat hemd nat worden :P
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:00:24 #110
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139256518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Piemeltje hangt naar beneden in de pot dus dan moet het wel heel gek gaan wil dat hemd nat worden :P
_O-
lol, ja hier is tie nog niet zover, vandaar de verwarring bij mij :+ Volgens mij heeft die nog helemaal niet in de gaten dat daar wat uit komt :{ en hij is bijna 2.5
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:05:41 #111
244125 laziness
pi_139256643
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:00 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

_O-
lol, ja hier is tie nog niet zover, vandaar de verwarring bij mij :+ Volgens mij heeft die nog helemaal niet in de gaten dat daar wat uit komt :{ en hij is bijna 2.5
Joh nog tijd zat. Het begint pas te dringen bij bijna 4. Tot die tijd niet teveel druk op leggen.
O. is nu 3 jaar en 2 maanden en het besef is er al wel een tijdje maar besef en link met op tijd aangeven dat je moet zijn ook weer twee verschillende dingen. Inmiddels kan hij dat goed dus heb ik mezelf er op voorbereid om er eens een paar dagen mee aan de slag te gaan en tot nu toe gaat dat goed overdag maar ik maak me ook nog niet druk als deze poging als nog strandt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:07:46 #112
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139256686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef danic het volgende:

op het kdv houden ze al een plakboek bij en soms komt er nog een extra tekening mee naar huis, die plak ik weer in een plakboek thuis, waar ook haar thuis creaties inzit. Maar veel van de thuis knutsels zijn echt niet mooi en gooi ik weg :@

3d dingen heb ik een doos voor, maar ze sloopt ook veel :X
pi_139260037
Hier ook onderbroeken rond 2 jaar en maat 92. Daar heeft hij heel lang ingezeten (en zou nog wel passen :) maar maat 98 past hij gelukkig ook.

vandaag heel de middag op pad geweest. Het was heerlijk weer en mama jarig. Zo leuk om te zien dat hij ineens veel meer durft/doet. Dingen die leeftijdsgenootjes al heel lang deden maar mijn watje doet het nu ineens. Ik ben echt trots.

hij snapte alleen niet dat ik mijn verjaardag niet echt vierde en zei: als ik vier ben wil ik heel veel mensen en heel veel cadeautjes. Mijn gezelligheidsdier O+
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:34:45 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139260841
Dat klinkt wel heel lief As! En leuk om te zien dat hij zijn grenzen verlegd lijkt me.

Ik denk dat het idd ondergoed gaat worden. Maar eens bij de H&M kijken. Qua zindelijkheid zijn we hier ook nog niet zo ver hoor. Hij geeft pas sinds kort aan dat hij "poep in luier" heeft. Tegen de zomer maar eens in zonder luier laten rondlopen of zo.

Ik maak ook foto's van de (echte) creaties. Gekras met een balpen gaat gewoon bij het oud papier. Hij moet er wel een beetje zijn best op hebben gedaan ;) En de echt heel mooie dingen bewaar ik wel.
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:45:37 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139261268
Anouk heeft ook sinds 2 maanden ofzo ondergoed. Van alle soorten wat vreselijk vind...hello kitty, Dora, mega mindy :{ Mja, kind vind het fantastisch en bij Action gewoon echt niet duur, dus ik zet mij er maar overheen. :P
pi_139261558
Dat is al bijna soempie, Daan heeft het er ook echt zo naar zijn zin, hopelijk gaan M het ook zo leuk vinden!

Daan zit ook sinds zijn 2e verjaardag in gewoon ondergoed. Maatje 92, maar hemd 98/104, zodat ik het goed kan instoppen. En die dingen krimpen ook nogal..
Zindelijkheid is hier ook nog echt niet aan de orde. Hij meldt niks.. Chris was ook 3,5 dus we wachten rustig af..

En de kapper heeft Daan ook nog niet gehaald. Ik denk nu 2/3 keer onder de tondeuse door op een lange stand. Maar de kapper is nog niet echt nodig..
Beetje dezelfde coupe als Lars..

We hebben hier de middagslaapjes maar helemaal afgeschaft. Elke keer 's avonds laat spoken en 's ochtends vroeg alweer. Nu is het even lastig rond 2 uur, maar daarna gaat het eigenlijk wel prima tot 7 uur.. Vanmiddag even naar een opening van een winkelcentrum hier geweest, gisteren naar de bieb, woensdag op de PSZ.. En morgen lekker over de vrijmarkt hobbelen..
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:55:50 #117
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139261561
Ik vind als hij nog rompers draagt het wel makkelijk dat je een lange mouwen romper aan kunt doen en daarover een longsleeve.
Als je overgaat naar onderbroeken en hemden, denk ik dat mijn koukleum het gauw te koud heeft omdat hij dan geen 2 laagjes over zijn armen heeft.
Al komt het mooie warme weer er natuurlijk wel aan.
Vind het soms lastig om hem niet te warm of niet te koud te kleden.
Hij slaapt nu ook nog steeds met zijn "slaapsokken" aan ;)

Haha Susie, hier ook een fan van Dora, laatst was hij boos in de winkel dat ik geen roze dora sloffen voor hem kocht :+
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:00:48 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139261738
Nou ja, dat soort figuren kunnen prima op ondergoed toch ;) M is ook helemaal weg van zijn Bob de Bouwer sokken ;)

Snel afgebouwd DF. Maar wel fijn dat je dan 's middags wat kan doen. Het zal me niks verbazen als dat middagslaapje hier tegelijk met de meiden er pas af gaat. Hoewel hij best wel eens een middagje door kan trekken als dat zo uit komt.

Hier sowieso mouwloze rompers dus dat gaat weinig verschil maken. Hoewel ik nog wel lange mouwen rompers onder een korte mouwen t-shirt doe. Maar goed, hoeft natuurlijk ook niet elke dag ondergoed aangezien er toch nog een luier onder zit :D
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:02:17 #119
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_139261796
Wij zijn nu ook over op de hemdjes. Ze is heel erg bezig met plassen en poepen op het potje, en dan is een romper zowiezo niet echt handig :P

Morgen ff naar de markt in Venray, misschien kom ik nog wat leuks tegen...(Niet dat we echt iets nodig hebben ofzo :P )
pi_139262145
Hier ook mouwloze rompers, dus het verschil is niet zo groot. En nu kan is bij ons warmbloedje ook zijn hemd even uitlaten..

quote:
2s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:00 schreef Kyara het volgende:

Snel afgebouwd DF. Maar wel fijn dat je dan 's middags wat kan doen.
Tsja, om 6 uur/half 7 het geluid van het rolluik dat open/dicht gaat, daar wordt ik niet echt blij van. En als dit werkt, dan prima.
Het is wel even zoeken naar een ander ritme. Nu moest alles in de ochtend, had ik 2 uurtjes mijn handen vrij, en dan met Chris de rest van de middag vullen. Nu dus ook de middag dingen "bedenken". En klusjes doen met Daan erbij. Kwestie van wennen..

En deze week heeft grote broer vrij, dus lekker samen spelen. Dat gaat ook steeds beter. Dat wordt vast een leuk weekje. En met mooi weer gaan we naar de speeltuin om de hoek. Daar kan hij echt uren zelf spelen, met alleen af en toe een knuffel of slok water (ik blijf er gezellig bijzitten op "mijn" bankje ;)
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:19:46 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139262337
Ja, dat is dan inderdaad wel even wennen. En plannen ;)
Zeker als je nog met dipjes zit die je moet overbruggen (bij M ging het van 2 naar 1 slaapje ook niet zonder slag of stoot..)
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:20:02 #122
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139262346
Euh, vind hij Diego niet leuker dan TJ? :D Anouk vindt die echt niet leuk! :D

Anouk slaat de laatste tijd ook wel eens een middagslaap over, moet daar erg aan wennen hoor...
pi_139262445
Wij zijn hier vorig jaar rond de zomer over gegaan op ondergoed. Hij was toen denk ik 1 jaar en 10 maanden ongeveer. De meeste rompers die hij had waren te klein en ik vond het met warm weer ook wel fijn om de keuze te maken om geen hemd aan te doen onder z'n shirt ivm warmte, en dat heeft voor mij de keuze gemaakt over te stappen op ondergoed. (Van de zeeman en van de Lidl, vooral de hemden van de Lidl vind ik erg fijn bij hem).
Zindelijkheid was hij toen nog helemaal niet mee bezig, nu pas af en toe (als we het vragen, en dan is het nog bijna altijd nee, ook prima. Alleen bij oma gaat hij graag op het potje). Ik denk ook dat ik hem van de zomer gewoon bloot laat rondlopen en het potje binnen bereik en dan kijken wat er gebeurd.

Morgen gaan we s middags nog even naar een (redelijk) grote koningsmarkt hier een dorp verder. Wel pas smiddags want ik moet eerst werken tot twee. Op die markt is meestal vanalles te zien, maar ook te doen. Ben benieuwd dit jaar weer
pi_139264309
Ik heb ook even gepuzzeld met hemdjes en wat doen onder t-shirts ipv lange mouwen rompers.
Ik heb bij de Zeeman een paar basic witte shirts met lange mouwen gekocht. Als ik bang ben dat het hemd eronder te warm is laat ik het hemd weg. Kleren gaan toch einde van de dag in de was.
pi_139264470
Die basic shirts koop ik bij Action en doe ik hetzelfde ;)
Ipv romper met lange mouwen doe ik er dan een tshirt onder.
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:16:38 #126
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139264490
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:20 schreef Susie het volgende:
Euh, vind hij Diego niet leuker dan TJ? :D Anouk vindt die echt niet leuk! :D

Anouk slaat de laatste tijd ook wel eens een middagslaap over, moet daar erg aan wennen hoor...
Haha nou die gaan hier een beetje gelijk op, Dora en Diego. Als we naar buiten gaan is het hard roepend "mama jij dora helpen, ik diego" en echt zo hard dat je het aan het eind van de straat hoort :+
Het is echt ongelooflijk vind ik dan, maar "normaal" lopen doet hij buiten haast nooit, het is altijd hardlopend, en dan nog hele einden met die kleine beentjes van hem O+

Hier werd van de week zijn middagslaapje overgeslagen, ik was gelijk van slag :o ;)
Maar de afgelopen 2 dagen had hij weer wel zijn middagslaapje. Dus hij gaat beginnen met een beetje afbouwen.
Lijkt me wel wennen hoor, zonder middagslaapje, vooral ook omdat het zo'n plakkerd is, dus overal moet ik bij zijn, of overal moet hij bij zijn.
ik vond dat anderhalf uurtje effe rust vooral ook wel lekker voor mezelf :+
Rayen 2½ jaar!
pi_139265815
TJ herkenbaar. Hier was het toverwoord accepteren. Dat scheelde een hoop "frustratie".

Hier vind ik de onderbroeken van de zeeman en de hema fijn. Zeker voor mijn smalle.
verder hier alleen hemden in de winter. Die van mij heeft het altijd warm en loopt het liefst in de winter ook naakt in huis :D
lange mouwen rompers had ik dan ook maar sporadisch.
pi_139266014
Ik vind de onderbroeken van de Zeeman groot vallen en ook nog best een raar model. Beetje stug en bijna een 'pofbroekje'.
Die van de Hema zijn wel heel fijn, zacht, flexibel. Sluiten ook beter aan vind ik.

Eva slaapt nu voor de vierde nacht op rij in haar grote bed en het gaat prima. Dé tweede avond zei ze 'papa ik vind het niet leuk om in mijn grote bed te slapen'. Toen heeft hij dec schuld op zich genomen door te zeggen dat hij vond dat ze er groot genoeg voor was en het bedje heeft weggedaan. Eva heeft dat ingevuld met dat het bedje naar een klein kindje is gegaan (staat op zolder :P ).

Vanmorgen was ik net wakker en in de badkamer, hoor ik uit de kamer ernaast "rommeldebommel". Was ze uit bed gevallen. Ze lag nog steeds op dr rug toen ik bij haar kwam :D
beetje beduusd en geschrokken. Maar na een knuffel ging ze nog even terug.

woensdagochtend zei ze dat ook: "Papa ik blijf nog even liggen" O+
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:39:51 #129
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139267208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:11 schreef danic het volgende:
Ik heb ook even gepuzzeld met hemdjes en wat doen onder t-shirts ipv lange mouwen rompers.
Ik heb bij de Zeeman een paar basic witte shirts met lange mouwen gekocht. Als ik bang ben dat het hemd eronder te warm is laat ik het hemd weg. Kleren gaan toch einde van de dag in de was.
Oh da's ook een slim idee, ik ga ook eens kijken.

Maar jullie doen dan toch geen onderbroek over de luier heen? Lijkt me ook een beetje vreemd.

Oh arme Eva, zo uit haar bedje geknald ;)

Hier gaat het na 3 weken lastig inslapen, soms met tussenpozen (en uitieindelijk duurde het soms anderhalf uur voordat hij echt sliep) mama roepen , om water roepen om weet ik wat roepen of gewoon maar roepen om het roepen eindelijk de laatste 2 dagen goed *O*
Eerst wilde hij steeds niet onder zijn dekbed liggen, maar dat laat hij de laatste 2 dagen ook liggen.
Pfff wat een verademing, pas als dat een tijd goed gaat, ga ik eens aan een peuterbedje denken ;)
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:21:12 #130
244125 laziness
pi_139268362
Ja hoor boxershort hier over de luier heen en maatje 86/92 van lindex gaat ook over de luier.
En zonder luier is maatje 86/92 ook echt groot genoeg. Mini billetjes zijn het dan.
pi_139268525
Ik doe wel een onderbroek over de luier aan hoor, die neemt de functie van de romper over, de luier op z'n plek houden. En als hij ooit een doorlekincidentje heeft dat het vaak alleen het onderbroekje is waar een vlekje op zit in niet perse ook de broek. Vind het er ook wel een beetje raar uit zien eigenlijk, de broek rechtstreeks over de luier (gebeurd wel eens na doorlekken en ik geen onderbroekje in de tas had ofzo). Maar goed misschien ben ik wel apart :P

Middagslaapje is er hier bij ongeveer 2,5 af gegaan. Hij wou nooit naar bed s middags en sloeg al wel eens over en dat ging best goed mits er wat te doen is en hij dus "bezig gehouden wordt". Hij sliep toen dus nog meestal wel, en maakte dan een ruk van 3 uur en was ie met moeite wakker te krijgen (en dus humeurig, ook als ik hem eerder wakker maak).
Toen hadden we een tijdje best een paar dagen s middags op de planning staan (kindercarnaval en daarna nog een paar dagen iets dat het beter uit kwam) en dat ging eigenlijk zo goed dat we het maar zijn proberen hoe het gaat. Hij heeft even op de dag vaak wel even een breakdown maar dan helpt het om even rustig tv te kijken of samen een boekje te lezen, en daarna is ie weer opgeladen. Natuurlijk heeft hij bij een drukke dag wel eens last op het einde van de avond dat hij moe is en vervelend gedrag vertoont maar dat gaat meestal wel goed. Hij zal trouwens nooit toe geven moe te zijn :P bang dat ie dan naar bed moet.. ;)
Ik vind het wel erg wennen in m'n eigen planning, heb ik nog minder tijd voor te strijken of ander huishouden, want zichzelf de hele middag bezig houden lukt nog niet, en de deur uit gaat vaak ook niet omdat Eline s middags wel slaapt. Maar goed het went al steeds beter (vind het in het begin best even vermoeiend, je levert toch ook wat van je 'me-time' in ;)
pi_139273121
Mijn peuter huppelt in zijn oranje Jipshirt (met dank aan Lazi!), welpiepet en wuppiesjaal door het huis en roept uit: "Mita ben de toningsdag!" :') O+
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:44:43 #133
30252 Soempie
Procreating
pi_139287253

En aan de foto's te zien hadden jullie een heel leuke dag gehad!

Hier ook een heel toffe dag gehad. Heel gave buit op de vrijmarkt: veel duplo (onder andere een draak, groot vliegtuig, ridders, dierenziekenhuis, tractoren, de rode brug (!), treinset, enz.), kinderboeken O+ , en aanvulling voor de treinbaan van hout.

M. kon van flinke afstand al zien waar de tractoren stonden op de kleedjes. Net zo'n wiggelroede: van tractor naar tractor over de vrijmarkt. :D In de draaimolen heeft hij dus ook een ritje op de tractor gemaakt.
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:47:55 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139287338
Klinkt leuk Soempie!

Hier vooral veel pret op het springkussen gehad. De score hier was een boekje, autootjes en een little people auto. Ik wilde eigenlijk boekjes maar met een dreumes op mijn rug kon ik niet lekker bukken om alles te bekijken op die kleedjes :D

Ga wel een keer naar de kringloop.

M met zijn buit (en tijger)
pi_139287451
Geweldig die koningsdag vverhalen. Sofie heeft een step bemachtigd. Ze zag m staan en bleef bij dr vader zeuren tot hij om was. Ze heeft dr vader zo snel om dr vingertje gewonden O+
zindelijkheid gaat de ene dag top, de andere dag is het lastig. Ze doet ontzettend haar best en wil het heel graag.
*poef* nu is het weg
pi_139287540
Ean liep gisteren met een kroon gekregen bij de supermarkt al roepend over straat:" wij hebben feest ikke bijna jafig. En vandaag had ze iets oransje aan. Moeilijke kleur om uit te spreken. Ze is ook blij met wat wij op de vrijmarkt gekocht hebben.ven wij hebben ons heel de avond bezig kunnen houden met het uitzoeken van puzzels. Het was een doos met 10 puzzels erin die helemaal door elkaar lagen.
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:13:34 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139288113
Anouk liep op alle poppen af die ze zag O+ mijn poppekindje O+
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:56:02 #138
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_139289598
Leuk leuk :)

cristel heeft de hele tijd in de buggy gezeten, en op een gegeven moment wou ze eruit zei ze, en toen ging ze janken, en liep mijn man met dr naar de auto }:|

Enige wat ze aanwees was "kikker", een stoffen boekje dus dat hebben we dan ook gekocht, en een ernie (met pleisters enzo, al ben ik er nog niet over uit ofdat ik daar batterijen in ga doen, dan gaat dat ding praten.... )
En wat dvd's voor weinig, paar shirtjes, en een boekje over een boerderij...
Kortom, ik heb me goed ingehouden :P

Maarrrrr 18 mei kan ik weer :P Op naar de volgende markt *O*

De jongens hadden ieder hun eigen rugtas en portemonnee mee, en die hebben wel leuke dingetjes gekocht :) Wesley zeklfs een vissenlamp, hij is er zo blij mee, geweldig :s)

[ Bericht 10% gewijzigd door PureEvil op 26-04-2014 23:05:38 ]
  zaterdag 26 april 2014 @ 23:04:54 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_139289856
Gaaf shirt en ook een goeie buit, Kyara!
Hier J. op m'n buik, dus ik heb boekjes en dergelijke aangewezen, zodat m'n man ze kon pakken. :D Anders was het ook niet handig geweest.

Na die ronde zag ik de brandweerwagen met bel en ik dacht dat M. dat briljant zou vinden, maar hij wilde er absoluut niet in. Domme mama, niets overtreft een tractor. o|O
Terug naar de tractor, maar daar klom ook net een ander kindje in en toen wilde M. niet meer in de draaimolen. Hebben we de kaartjes maar weggegeven. Hij had het er net in bed nog over: 'Stom mama, M. wilde in de tractor! Niet in de brandweerwagen. Ander kindje ging in de tractor..blablabla' :@

En een heel drama in de auto, omdat ik achter het stuur ging in de auto van papa (m'n man bleef nog wat langer). Halverwege opeens vanaf de achterbank: 'mama is papa!' oO<
  zaterdag 26 april 2014 @ 23:07:08 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_139289929
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:13 schreef Susie het volgende:
Anouk liep op alle poppen af die ze zag O+ mijn poppekindje O+
Mooi die voorkeuren. :D O+

PE, lieve foto!
  zondag 27 april 2014 @ 07:23:23 #141
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139295560
Ja Soempie, hoe kan je ook denken dat een brandweer auto leuk is :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 april 2014 @ 08:16:14 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139295716
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Geert presteert het regelmatig om over de bril heen te piesen en zo z'n onderbroek / broek nat te plassen (hij moet echt zn worm omlaag duwen de pot in, anders gaat het mis :') )

pi_139295730
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 08:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

Geert presteert het regelmatig om over de bril heen te piesen en zo z'n onderbroek / broek nat te plassen (hij moet echt zn worm omlaag duwen de pot in, anders gaat het mis :') )
dat heeft yaro vooral als hij heel nodig moet. Dan plast hij te hard ofzo :D
pi_139297579
Is het ook niet zo dat dat wormpje iets omhoog komt bij het plassen? en ze daardoor nog weleens door de opening bij de bij de wc-bril en de pot plassen?

Vorig jaar liep ean nog een stuk zelf op de vrijmarkt dit jaar wilde ze alleen maar in de buggy zitten. Op een gegeven moment was ik naar iets aan het kijken en stond ze ineens naast mij. Ze had een keukentje gezien waar een pizza op lag die je in stukjes kan maken. Bij het zien van een springkussen ging haar jas wel uit. Daarna deed ik haar schoenen uit maar wilde ze er niet meer op. Terwijl ze er normaal niet vanaf te slaan is. Echt soms snap ik haar niet.

In de draaimolen wilde ze wel. Ze had wel heel specifiek een voorkeur voor een auto dus moest er een rondje op wachten. Ze ging er alleen in en ze gaf netjes haar kaartje aan de draaimolen meneer.

Later zag ik nog los zo'n pizza liggen die ze eerder gezien had maar die was niet compleet. Die mocht ze gratis hebben met taartschep. Dat is de hit want daar heeft ze al uren mee gespeeld.
pi_139302234
Vanmorgen trok ik een broek uit yaro zijn kast. Bij het aantrekken bleek die van zijn broertje te zijn. Maat 74, maar ik kreeg hem nog wel dicht. Was alleen een beetje kort :P
pi_139325483
Wat een slankie, As, dat lukt hier echt niet...

Leuk, al die Koningsdagverhalen... volgend jaar doen we ook mee!
(Al was het maar omdat ml het niet leuk vindt om een verjaardag voor de verjaardag al te vieren... en daar kwam ie dan gisterochtend mee aan toen het hele feestweekend al gepland was) o|O
Wij hebben dus een heel verjaardagsweekend achter de rug. Lars is lekker verwend en heeft heerlijk gespeeld met z'n neefje en nichtje gister en z'n vriend(innet)jes vanmiddag. Hij heeft veel LEGO gekregen, en vindt het helemaal geweldig. Die spoorbrug gaan we misschien toch niet zo missen...

Het was wel erg vermoeiend... vanavond viel hij gewoon tijdens het avondeten, waar z'n oom en tante zelfs ook nog gezellig bij waren, voor het super verjaardagstoetje in een diepe slaap...

Morgen om deze tijd heb ik een kleuter!! *G*
pi_139325946
Nah ik vind ik dat altijd zo schattig, die kindjes die zomaar overal in slaap vallen.
Eva doet dat echt niet. Uitgezonderd de autostoel.
Die vraagt momenteel al twee dagen achter elkaar huilend aan ons of ze naar bed mag om 18.30 O+

Blijkbaar kan ze prima zonder middag slaapje zolang ze binnen is. Maar zodra ze buiten speelt in de zon kost het toch iets teveel energie.

Shandaly, mocht ik het vergeten morgen, alvast gefeliciteerd met je kleuter *O*
pi_139326365
Hij was écht op... zat te knikkebollen aan tafel.. vergat gewoon te kauwen... Zo schattig om te zien O+ Hij deed echt z'n best om wakker te blijven, maar het lukte gewoon echt niet.
  maandag 28 april 2014 @ 07:31:07 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139330618
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Joh nog tijd zat. Het begint pas te dringen bij bijna 4. Tot die tijd niet teveel druk op leggen.
O. is nu 3 jaar en 2 maanden en het besef is er al wel een tijdje maar besef en link met op tijd aangeven dat je moet zijn ook weer twee verschillende dingen. Inmiddels kan hij dat goed dus heb ik mezelf er op voorbereid om er eens een paar dagen mee aan de slag te gaan en tot nu toe gaat dat goed overdag maar ik maak me ook nog niet druk als deze poging als nog strandt.
Het begint niet te dringen bij 4 :N
Althans niet volgens de fysio die ik geadviseerd heb met aantekening mbt zindelijkheidsproblemen.
Als ze met 6 nog niet zindelijk dan moet je er toch echt wat mee doen.

Harry is ook wisselend zindelijk overdag. 's Nachts helemaal niet
  maandag 28 april 2014 @ 07:36:23 #150
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139330640
Shandaly, van harte gefeliciteerd met je kleuter! *O*
  maandag 28 april 2014 @ 08:22:29 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139330922
Shandaly gefeliciteerd! *O*
pi_139330931
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 07:31 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het begint niet te dringen bij 4 :N
Althans niet volgens de fysio die ik geadviseerd heb met aantekening mbt zindelijkheidsproblemen.
Als ze met 6 nog niet zindelijk dan moet je er toch echt wat mee doen.

Harry is ook wisselend zindelijk overdag. 's Nachts helemaal niet
voor school is het wel lichtelijk noodzakelijk dat ze zindelijk zijn hoor...
*poef* nu is het weg
pi_139330933
Shandaly! Gefeliciteerd! *O*
pi_139330948
En shandaly, gefeliciteerd met je prachtige kleuter! !!! *O*
*poef* nu is het weg
pi_139330954
Mijn peuter heeft vannacht voor het eerst in haar eigen bed geslapen O+ *O*
Ze is met Papa in slaap gevallen in haar bedje en heeft tot 6:45 vanmorgen doorgeslapen O+
pi_139331000
Shandaly, gefeliciteerd met je kleuter!
En heerlijk als ze zo moe zijn dat ze overal in slaap vallen..

Daan heeft er ook een handje van om 's avonds bij ons op schoot te kruipen en in slaap te vallen, nu we zijn middagslaapje hebben geschrapt. Dan haalt hij zijn bedtijd net niet.. Gelukkig is hij wel over te tillen en om te kleden ;)

Vrijmarkt was voor Daan vooral lekker lui hangen in de buggy. Wel nog een nijntje tol gekocht. En hij heeft zelf een stoffen bloem uitgezocht en betaald.. Dat glunderende koppie O+
pi_139331764
Shandaly gefeliciteerd.
pi_139331891
Nog een simpele knutseltip voor de maandag ;) :
Je neemt een paar gekleurde (memo) papiertjes. Je knipt en scheurt die in kleine stukjes.
Daarna kun je die stukjes weer gebruiken om een plaksel werkje te maken..
Ben je zo een uurtje verder blijkt

(Zo alleen even goede lijmstift regelen) :P
  maandag 28 april 2014 @ 10:35:26 #159
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139333365
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:24 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit hoe ze dat in Belgie doen, daar moeten de kinderen vanaf 2 jaar naar school (wat ik absurd vroeg vind) en dus zindelijk zijn.

Shandaly gefeliciteerd en wat een leuke lieve slaapfoto, zo op de bank O+

Hier hebben we flink ingeslagen op de rommelmarkt, autootjes (natuurlijkkkk) een speel boormachine (want Rayen doet graag alles "maken" ) een bodywarmer voor hem, een spel met kikkers die knikkers moeten "happen" en een heuse graafmachine waar hij op kan zitten en dan scheppen in de zandbak
En toen vond ik het wel weer genoeg :+

Na een flink uurtje in de drukte dacht ik het is wel weer genoeg voor hem geweest dus ging een stiller straatje in om zo naar huis te wandelen. Maar meneer had dat gelijk in de gaten en we moesten rechtsomkeer maken de drukte in ;)
Rayen 2½ jaar!
  maandag 28 april 2014 @ 10:36:50 #160
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139333411
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Nog een simpele knutseltip voor de maandag ;) :
Je neemt een paar gekleurde (memo) papiertjes. Je knipt en scheurt die in kleine stukjes.
Daarna kun je die stukjes weer gebruiken om een plaksel werkje te maken..
Ben je zo een uurtje verder blijkt

(Zo alleen even goede lijmstift regelen) :P
HIer doen we dat ook regelmatig, of met kleine stukjes vilt. Of rietjes in stukjes geknipt
Lijmstift bij de action *O*
Rayen 2½ jaar!
  maandag 28 april 2014 @ 13:02:29 #161
259886 pessie
pi_139337928
Gefeliciteerd shandaly!
pi_139338106
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:35 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit hoe ze dat in Belgie doen, daar moeten de kinderen vanaf 2 jaar naar school (wat ik absurd vroeg vind) en dus zindelijk zijn.
Niet dat het veel uitmaakt maar het is vanaf 2,5 jaar, starten na de eerste vakantie.. Het is nog steeds vroeg hoor, daar niet van..
pi_139338115
Shandaly gefeliciteerd! *O*
pi_139340768
Hier nog geen zindelijkheid te bekennen dus ik ben blij dat ik niet in België woon.
  maandag 28 april 2014 @ 15:00:10 #165
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139341609
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 13:10 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Niet dat het veel uitmaakt maar het is vanaf 2,5 jaar, starten na de eerste vakantie.. Het is nog steeds vroeg hoor, daar niet van..
Ah ok, ik had het van horen zeggen dus of verkeerd onthouden (zeer waarschijnlijk :+ ) of verkeerd verteld
Rayen 2½ jaar!
pi_139344361
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:36 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

HIer doen we dat ook regelmatig, of met kleine stukjes vilt. Of rietjes in stukjes geknipt
Lijmstift bij de action *O*
Het werd een rondje Zeeman, dus naast lijmstift ook doosje stickers en gekleurd papier meegenomen :)
pi_139344503
Gefeliciteerd Shandaly! *O* Zo lief, zo'n groot manneke, maar toch nog zo klein O+

Wij hebben op de vrijmarkt een paar boekjes gescoord (die echt tenenkrommend slecht zijn, zonder clue of verhaallijn of wat dan ook, maar ik moet ze wel 14 keer achter elkaar voorlezen, want het gaat namelijk over een O+ zandauto O+ en een O+ brandweerauto O+ achterop staat een tractor, waar ook verliefd naar gewezen wordt. Soempie, M begrijpt jouw M volledig, in de voorliefde voor tractoren. Hij kan vast ook meepraten over stomme moeders die het belang van tractoren niet inzien ;( Kijken jullie wel eens 'Kleine rode tractor'? Is leuk! ) Anyhow, en een paar Dieselgympen en een H&Mshirtje die voor veel geld op Ebay gaan (aldus mijn lief, die daar zicht op heeft 8-) ), een Black&Decker-werkbank (kind loopt de hele dag met zijn 'timmer' rond O+ ), een veel te ingewikkelde puzzel en een vuilniswagen die steeds mee naar bed moet.

Gisteren hebben we taart gebakken want oma is vandaag jarig. Heel spannend allemaal, zo hadden we het dilemma dat je soms graag een appeltje wil eten maar dat ze óók in de taart moeten en dat is dan best lastig -O- Eieren kloppen is tof ^O^ en suiker ziet eruit als pap, meel voelt als zand en van deeg kan je auto's en slangetjes en huizen en ballen maken. Het was zo gezellig, ik ga vaker met hem bakken (even voor lief nemend dat ik daarna een volledig wit kind had omdat je met meel ook lollig kunt gooien }:| en de hele keuken onder aangestampte klodders deeg zat :') )
  maandag 28 april 2014 @ 16:27:25 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139344688
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:24 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Harry heeft op school ook ongelukjes, soms 2x per dag, dan weer een week niks.
Doet zijn juf niet moeilijk om.

Maar daarnaast heeft het geen zin om iets met zindelijkheid te doen als je kind niet gemotiveerd is om er iets mee te doen. Dus als je kind er het nut niet van in ziet, kun je oefenen tot je een ons weegt.
  maandag 28 april 2014 @ 17:06:18 #169
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139345787
Tweede knutseltip van de dag ;)

Na al die dure aanschaf van klei, playdoh en wat al nog niet meer, maak ik gewoon dit. Een groot succes en lekker goedkoop ;)

Gebruik gewoon zoutdeeg *O*

HOE MAAK JE ZOUTDEEG?

Ingrediënten:
3 koppen ongebleekte bloem
(en echt geen zelfrijzend bakmeel!!)
1 kop zout
1 kop water
3 eetlepels olie
bloem , water en zout in een kom mengen,
Daarna de olie er door mengen.

Het moet een NIET plakkerig, stevig deeg worden.
Veerkrachtig en soepel.

Het deeg wat over is kan je bewaren in een plastik zak.
Kleeft het?
Voeg meel toe.
Is het kruimelig?
Voeg beetje bij beetje lepels water toe.

Het bakken:
Eerste uur 80 graden
Tweede uur 100 graden
Eventueel een derde uur 125 graden
(dat hangt van de dikte af van de figuurtjes)
De oven is meer om de figuurtjes te drogen
i.p.v. bakken vandaar de redelijk lage oven temperatuur.
Veel knutsel en bak plezier!!

Ik bak het meestal niet eigenlijk, het gaat hier gewoon meer om het maken :+
Rayen 2½ jaar!
pi_139352874
Van

Naar

We hebben een kleuter in huis!! *G*
(En ik moet een topic opschuiven geloof ik... :( )

Heerlijk gezellige dag gehad met m'n grote vent. Vanochtend bij de BSO wezen kijken, en dat gaat helemaal goed komen... O+ Hij vond het er zo leuk dat hij al uit zichzel met andere kindjes op de glijbaan ging spelen terwijl ik in gesprek was met de groepsleider, en allerlei formuliertjes in moest vullen. Ik kreeg 'm al bijna niet mee. Volgende week maandag mag hij een dagje wennen daar, meteen hele dag want vakantie... En ik een dagje quality-time met m'n meisje O+
Vanmiddag broodtrommeltje uit laten zoeken voor op school straks, vond hij ook helemaal super... Zucht... wat gaat het allemaal snel, maar wat is elke leeftijd toch superleuk (tot nu toe iig ;) )
pi_139353055
Gefeliciteerd Shan!!!

Leuk van die deeg TJ ik moet het proberen.

We hebben poeh op de rommel markt gescoord en daarna naar het strand (we hebben hekel aan drukte). Heerlijk geluncht, renende hondjes gekeken, zandkastelen gebouwd O+

Ze was wel geinteresseerd in het potje een tijdje terug maar nu opeens wil ze niks meer mee te maken hebben...en papa mag ook niet meer verschonen dus alle poep luiers zijn voor mama :9

Tally je peuter wordt groot O+ Hier slaapt ze nog bij ons op de kamer.
  maandag 28 april 2014 @ 20:59:43 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139353393
Shandaly, van harte gefeliciteerd met je kleuter!! Leuke foto's en de verjaardag klinkt erg gezellig. Die slaapfoto O+

Ik voorzie een traktoren meet.... ;) Kleine rode traktor zal ik eens opzoeken. Thanx! Mooie buit ook CS!

Wij noemden dat vroeger altijd brooddeeg. Afgebakken kun je het ook leuk beschilderen en zo.

M hoorde vanochtend zijn zusjes huilen (ik was met de meisjes bezig en papa met M). "Zusjes huilen, zusje troosten!" En toen hij naar zijn zusje ging zei hij "sorry zusje". :'( O+ :'( nu nog leren dat het heus niet altijd zijn schuld is als zijn zusjes huilen ;(
pi_139353644
Zoutdeeg staat op nog op mijn to-do-lijstje. Misschien woensdag als het regenachtig weer is..

Shandaly, het is ook een echte kleuter zo te zien.. Mooi dat de BSO bevalt!

Kyara, arme M. Zei hij echt sorry als verontschuldiging? Of denkt hij dat sorry een troostwoordje is, ipv verontschuldiging? Soms hebben kindjes die woorden nog met de verkeerde betekenis in hun hoofd zitten ;)
  maandag 28 april 2014 @ 21:19:39 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139354223
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:05 schreef Deepfreeze het volgende:

Kyara, arme M. Zei hij echt sorry als verontschuldiging? Of denkt hij dat sorry een troostwoordje is, ipv verontschuldiging? Soms hebben kindjes die woorden nog met de verkeerde betekenis in hun hoofd zitten
Nou, M is soms nogal lomp en als hij dan weer ergens mee rond aan het zwaaien is en hij raakt het hoofd van zijn zusje (als hij met een grote auto in zijn hand loopt te zwaaien dan is dat net op hoofdhoogte van zijn kruipende zusjes) en zusje gaat huilen dan moet hij even sorry zeggen. Andersom trouwens ook alleen snappen ze dat natuurlijk nog niet.
pi_139354454
Grappig dat verschil oudste/jongste kind ook Kyara. Hier is Daan juist degene die weer eens geraakt wordt door een actie van grote broer. Nu is Daan ook wel lomp genoeg, maar dat is voor Chris meestal geen probleem, die merkt er niet zoveel van ;)
pi_139354522
Oh, heel even deze:
en weg...

[ Bericht 89% gewijzigd door Deepfreeze op 28-04-2014 22:02:23 ]
pi_139354684
Wat een stuntpilootje zeg!
pi_139354766
DF :D O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 april 2014 @ 21:33:38 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139354861
DeepFreeze!!! _O- alsof ik Jan en Geert voor me zie hier .. alleen die springen dan nog van de salontafel af in plaats van de eettafel (en ze landen allebei op hun voeten in plaats van een buiklanding te maken) maar mijn hemel .. wat een stunten halen ze ook uit he ?!?!

maandag 28 april 2014 @ 21:35:31 #180
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139354935
_O- Nah zeg! Gewoon een duik! Ik proestte mijn scherm onder!
  maandag 28 april 2014 @ 21:38:56 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139355087
Zo, die durft :o :D O+
pi_139355100
De eerste keer probeerde ik nog te rennen&vangen, maar was ruim te laat. En daarna leek het eigenlijk best goed te gaan..
DJMO, de salontafel was de week ervoor, maar nu bedacht grote broer dat dit ook wel zou moeten kunnen..
  maandag 28 april 2014 @ 21:41:42 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139355218
Mijn vriend; "oh, er ligt een matras onder" }:|
  maandag 28 april 2014 @ 21:58:36 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139356021
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:41 schreef Susie het volgende:
pi_139356125
quote:

Zou hij dit ook met jullie meiske gaan proberen dan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 april 2014 @ 22:04:32 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139356321
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:39 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, de salontafel was de week ervoor, maar nu bedacht grote broer dat dit ook wel zou moeten kunnen..
de salontafel laat ik nog wel toe want weinig gevaar, maar op de eettafel klimmen?? dan word ik gewoon echt boos.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 april 2014 @ 22:04:43 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139356329
quote:
_O-

pi_139356421
Ze zijn behoorlijk beheerst in wat ze doen, geen idioten. Ze denken gelukkig eerst na voor het te doen. ;)
Maar normaal mogen ze ook niet op de eettafel klimmen. Nu met matras eens een gekke zondagochtend. En daarna heeft geen van tweeen een poging gewaagd op de tafel te klimmen. Dus dat scheelt..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 april 2014 @ 22:08:47 #189
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139356505
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Ze zijn behoorlijk beheerst in wat ze doen, geen idioten. Ze denken gelukkig eerst na voor het te doen. ;)
Maar normaal mogen ze ook niet op de eettafel klimmen. Nu met matras eens een gekke zondagochtend. En daarna heeft geen van tweeen een poging gewaagd op de tafel te klimmen. Dus dat scheelt..
Als ik Jan of Geert één keer toestemming geef in 'een gekke bui' is daarna het hek van de dam, want ja, het mocht vorige keer, dus mag het nu ook. Vandaar dat ik heel erg streng ben in dat soort dingen... ze hebben het nodig helaas.

pi_139356644
Dan kan ik het me voorstellen DJMO.. Hier begrijpen ze wel dat het een uitzondering is. Dan kun je de grenzen even wat makkelijker verschuiven. Wel jammer inderdaad. Maar liever streng dan gewond :X
  maandag 28 april 2014 @ 22:12:15 #191
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139356677
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:00 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Zou hij dit ook met jullie meiske gaan proberen dan?
Euh...dat hoop ik niet nee. Maar gelukkig is Anouk de verstandigste van de 2 ;)
pi_139356829
Daan zou het zelf ook niet bedenken. Maar grote broer wel. Je ziet Daan dan even denken en is dan ook enthousiast..
  dinsdag 29 april 2014 @ 09:52:59 #193
30252 Soempie
Procreating
pi_139366160
Shandaly, nog gefeliciteerd met L.! Je hebt een kleuter! :o *O*
Ik vind het heel jammer dat je een topic verder gaat, maar voor je het weet kun je hier verder met F. O+

CS, nog gefeliciteerd (met jouw moeder?). Wat een leuk idee om samen appeltaart te bakken. Heb je foto's van je witte bakkende jongetje? :Y)

Ik doe dat soort dingen amper met M., maar hij kijkt wel vrijwel elke dag mee hoe z'n vader kookt. Vanmiddag maar eens kijken of we koekjes kunnen bakken. Het is hier namelijk best druilerig vandaag.

De kleine rode tractor ga ik eens opzoeken. :)

Gistermorgen ging hier de bel: 'dingdong!' en M. rende naar de deur, stond daar even te kletsen (kon het niet horen) en kwam vervolgens binnen met duidelijk iemand bij de hand. De Gruffalo kwam op bezoek!
Hij kreeg van M. een stoel aangewezen en hij mocht natuurlijk ook een boterham van M. De Gruffalo kreeg zo nu en dan een vorkje aangeboden en daarna werden er druk plannen gemaakt voor de rest van de dag. Eerst heeft de Gruffalo malle mollen meegespeeld (M. met twee hamers en twee hamers aan de andere kant van het spel) en daarna hebben ze samen met de treinen gespeeld. 's Avonds gingen ze met z'n tweeën onder de douche. M. heeft toen alle paarse stekels van meneer Gruffalo gewassen. _O- O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 29-04-2014 12:33:46 ]
  dinsdag 29 april 2014 @ 09:53:32 #194
30252 Soempie
Procreating
pi_139366174
Df, ik heb het filmpje van je stuntpiloot gemist. -O-
pi_139367917
Filmpje ook gemist }:|

Dankje Soempie, was inderdaad mijn moeder! Geen foto's gemaakt, ik zat ook van onder tot boven onder het deeg :@ (motorisch niet zo getalenteerd). En koekjes bakken is echt leuk, we hadden een hartje uitgestoken uit deeg en dat vond M ook heel leuk en dat kon hij al prima zelf!

En wat gezellig dat de Gruffalo er was, heerlijk zulk fantasiespel O+ Dat begint hier ook te komen, hoewel nog niet zo complex. M is soms een klein hondje en dan blaft hij zachtjes en komt lekker kroelen en eet hij 'brokjes'. En gisteren hebben we wel 20 ijsjes gegeten, citroen en mando en er ook mee gegooid :o

Vanochtend zong ik de begintune van Alfred J Kwak voor hem, en hij herhaalde "ik kom een druppel later, mama?" :? hij had goed in de gaten dat dat een rare uitdrukking was O+
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:24:55 #196
30252 Soempie
Procreating
pi_139370411
Zo, wat zullen jullie dikke buiken hebben gekregen van al die ijsjes! :o :9

Het fantasiespel vind ik echt genieten. We doen regelmatig boodschappen in de gang en een volgend moment is het de wasstraat of het Wilde Woeste Woud waar de draak woont. Meestal doe ik mee met het verzinnen van de meest wilde verhalen of het stellen van vragen (dat is meestal al voldoende), maar gister was M. lekker met de Gruffalo aan het spelen en heb ik me op de achtergrond gehouden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:11 schreef Clubsoda het volgende:

Vanochtend zong ik de begintune van Alfred J Kwak voor hem, en hij herhaalde "ik kom een druppel later, mama?" :? hij had goed in de gaten dat dat een rare uitdrukking was O+
Dat heeft hij mooi opgemerkt. O+

Bij M. is er sinds kort ook het inzicht dat hij dingen nog niet weet of kent (misschien was het er wel eerder, maar nu kan hij het ook goed aangeven). Als hij midden in een verhaal niet op een woord komt, bijvoorbeeld, dan benoemt hij dat. En hij komt regelmatig met dingen aanzetten: 'die kent M. nog niet. Mama?'.
Soms weet ik het dan ook niet. :') Dierentuinen zitten bijvoorbeeld vol beesten waar ik de naam niet van ken. :o

Gitte Spee heeft trouwens nog een leuk boek:

M.: 'De toren van pizza staat scheef mama!' :+
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:32:51 #197
30252 Soempie
Procreating
pi_139370750
En hoe komt het toch dat je op randjes (stoepen) of afwijkende tegels moet lopen als kind? Ik vind het zo grappig om te zien dat M. dat doet, terwijl hij het nooit eerder iemand heeft zien doen (dat weet ik vrijwel zeker). :P
pi_139371702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 09:52 schreef Soempie het volgende:
Shandaly, nog gefeliciteerd met L.! Je hebt een kleuter! :o *O*
Ik vind het heel jammer dat je een topic verder gaat, maar voor je het weet kun je hier verder met F. O+
:o :o Daar mag ik nog eerst een heel jaar dreumestopic mee he... Alsjeblieft zeg, de tijd gaat al zo snel :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:32 schreef Soempie het volgende:
En hoe komt het toch dat je op randjes (stoepen) of afwijkende tegels moet lopen als kind? Ik vind het zo grappig om te zien dat M. dat doet, terwijl hij het nooit eerder iemand heeft zien doen (dat weet ik vrijwel zeker). :P
Geen idee... maar wel fascinerend inderdaad. Heb het zelf ook (nog) wel eens, en dan heb ik ook altijd dat KvK-liedje in m'n hoofd... :@
SPOILER: Kijk uit, blijft hangen!
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:05:40 #199
30252 Soempie
Procreating
pi_139371796
Ik moest ook wel even slikken toen ik eerst de foto van L. als baby en daarna als kleuter zag.

Hier komt er geen derde. Elke keer als J. iets nieuws doet, dan vind ik dat fantastisch, maar tegelijk gaat het me veel te hard. :') ;(
pi_139372039
Heel herkenbaar Soempie.. ook geen derde hier
pi_139373805
Herkenbaar soempie en shandaly. Er komt geen derde maar ik vind het zo snel gaan. Mijn kleine kabouter lijkt soms als zo groot en wijs.

Ieder kind heeft dat toch wel? en ik zong vroeger ook altijd met 1 been in de stoep en 1 been in de goot..... En heel soms heb ik het nog weleens hoor. Het is alleen zorgelijk als ze het altijd en eeuwig blijven doen.
pi_139390561
Afgelopen nacht heeft ze weer bij me gelegen O+ en aankomende nacht slaapt ze ook bij me. Morgenavond proberen we het weer in haar eigen bedje.

Gister zegt ze tegen Papa: weet jij wat je in je broek heb? Nee wat heb ik in mijn broek? EEN EIKELTJE!!!! :D
Ze lag in een deuk en kwam niet meer bij. Maar geloof niet dat ze weet wat ze zei :P
pi_139390605
Tally :D :D :D
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:29:20 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139391328
Hier komt geen 4e en het gaat inderdaad snel. Ik had al 3 maanden geen baby meer...

Klinkt leuk CS!

Heb je nog koekjes gebakken Soempie? En wat leuk die fantasie O+

Tally :D

Hier kreeg tijger vandaag de schuld van een poepluier :o O+
En het regende zo hard dat M riep "ze gooien met regen!"
pi_139391435
Kyara _O- Hier krijgt beer de schuld van de poep luier of nijntje!
pi_139391889
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:32 schreef Soempie het volgende:
Dat vroeg ik me vandaag ook af _O-
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_139391972
Tally :D

Heerlijk die fantasie. Bij Daan zie ik het ook steeds meer. Dan ligt hij op de grond naast een trein/wagon en heeft hij het over wachten instappen of rijden..leuk om te zien..

Hier ook geen derde, maar ik geniet rustig van alle ontwikkelingen. Het gaat best snel, maar ik mis de tijd dat hij niet kon praten en die afhankelijkheid toch niet echt. Ik vind het juist leuk om hem de wereld te zien ontdekken..

Daan kroop vanavond om kwart voor 7 bij papa op schoot. Half uurtje voor bedtijd. Hij zat na een minuutje al te knikkebollen en viel zo in slaap. Gelukkig wel weer over te tillen maar bed. Kijken hoelaat het morgenochtend is.
pi_139392319
Geen idee of er hier een tweede derde of 7de komt maar de ontwikkeling gaan inderdaad snel :9 ik verlang nooit naar de baby tijd trouwens.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:47:50 #209
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139392361
Hahaha! Tally! :D

Die fantasie is inderdaad leuk! Anouk is regelmatig met zand taartjes aan het bakken. "Oh, er moet suiker bij, even halen bij buurman" stapt vervolgens op haar fiets tot de poort en komt terug met suiker in haar hand (zit niks in uiteraard en hoe ze erop komt om het bij de buurman te halen? :? 8)7 ) En als ik ook niet meehelp om het zand goed te kneden krijg ik een "Neehee, goed kneden!" O+
Of dat haar baby huilt, gaat ze dr oppakken, geeft een kus en zegt "niet huilen" O+
pi_139392468
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:18 schreef Tally het volgende:
Afgelopen nacht heeft ze weer bij me gelegen O+ en aankomende nacht slaapt ze ook bij me. Morgenavond proberen we het weer in haar eigen bedje.

Gister zegt ze tegen Papa: weet jij wat je in je broek heb? Nee wat heb ik in mijn broek? EEN EIKELTJE!!!! :D
Ze lag in een deuk en kwam niet meer bij. Maar geloof niet dat ze weet wat ze zei :P
_O- _O- _O-
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:18:49 #211
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139393882
Haha Tally, jullie lagen vast ook in een deuk en kwamen niet meer bij _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 21:46 schreef bitterend het volgende:
Geen idee of er hier een tweede derde of 7de komt maar de ontwikkeling gaan inderdaad snel :9 ik verlang nooit naar de baby tijd trouwens.
Hier komt er geen tweede, maar dat is wel noodgedwongen :+ qua leeftijd en geld. Want stiekum zou ik er nog wel "eentje" willen ;)
Maar 7de?? :o haha ik mot er niet aan denken

Soms zou ik een klein weekje weer de babytijd willen hebben. Als ik hem nu zie zou ik haast vergeten hoe klein hij is geweest. Lekker in de draagzak, lekker knus O+
Maar deze leeftijd vind ik ook leuker qua interactie, heerlijk. Zelfs met peuterdriftbuien en al O+
Rayen 2½ jaar!
pi_139403036
Hier was het iets voor half 7 vanochtend. Gelukkig wel terug kunnen stoppen. Om iets over 7 kwam hij mopperig en warm uit bed. Gisteren niet veel gegeten en gedronken, dus hopelijk is het dat, en geen virusje.
Nu in ieder geval 2 boterhammen, 2 bekertjes melk en 2 bekertjes water op. :@
  woensdag 30 april 2014 @ 09:14:00 #213
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139403304
Wij waren zo'n 2 weekjes verwend met half 7/kwart voor 7, maar nu is het helaas weer kwart voor 6 stipt :Z
pi_139403342
Tally en Kyara, lekkere bijdehandjes hebben jullie :D

DF, wat een eetlust!

Een tweede, ik zou wel willen denk ik, maar ja, de praktische bezwaren ;) En ik vind het zo fijn zoals het nu is, met mijn peuter O+ Hij is zo leuk en het is allemaal zoveel makkelijker dan toen hij klein was en ik weet wie hij is en hoe we met elkaar om moeten gaan. Ik zou het best moeilijk vinden om weer in het grote onbekende te stappen en het wiel opnieuw uit te moeten vinden en de hobbels van de eerste tijd te nemen. Maar goed, ik ben daar volgens mij niet de eerste in, in die twijfels ;) Voorlopig heb ik er toch even geen ruimte voor in mijn hoofd, eerst proefschrift afschrijven en een nieuwe baan zoeken en dan denk gaan we er daarna eens goed over nadenken.
pi_139406522
Susie, wat vroeg weer zeg.. Jammer dat het tijdelijk was..

CS, Daan had gisteren maar 2 boterhammen en een banaan op, na 2 uur heeft hij niks meer gehad (moe&eigenwijs). Dus even bijtanken. Nu lekker een krentenbol.
  woensdag 30 april 2014 @ 16:00:00 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139415243
Voor iedereen die nog twijfelt over een 2e of 3e

O+
pi_139416161
Je trio Kyara O+

ik heb ook nog zo'n foto doe twijfelaars over de streep kan trekken.
*poef* nu is het weg
pi_139416361
Heerlijk stel Kyara.
Ik zou misschien nog wel een kindje willen, maar ik vond 2 bevallingen ook wel genoeg ;)
SPOILER
Kaatje, die spelen ook gezellig. Blijft dat lang zo gezellig?
  woensdag 30 april 2014 @ 16:31:22 #219
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139416368
Gelukkig ben ik geen twijfelaar ;) en mocht het wel zo geweest zijn, dan weet ik het na vandaag weer echt zeker: geen 2de hier. (Anouk wilde, na dus al om kwart voor 6 wakker te zijn, niet slapen vanmiddag...)
pi_139416440
Nee, dit is een zeldzaam moment. Was het eerder sofie die luuk wat aandeed, nu is het vaker andersom. Luuk gooit zijn kont in de strijd en duwt zo sofie aan de kant
of hij gaat gewoon op dr zitten.
*poef* nu is het weg
  woensdag 30 april 2014 @ 16:33:18 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139416447
Neemt niet weg dat die foto's echt schattig zijn!
En als ik wellicht jonger was geweest een heel ander verhaal, maar dit sloopt mij gewoon :@ Ik heb het nog rustiger op mijn werk tijdens de drukke dagen :D
pi_139416455
Hier is het ook elke dag rond 06:00 en ze zijn dan beide wakker -O-
pi_139417609
Wat een heerlijke foto's ♡
Hier ook vroege vogels, maar dat weerhield muj gelukkig niet van een tweede. Ik kan zo genieten van die twee samen.

alhoewel ze vandaag beide een ik-plak-je-achter-het-behang-dagje hebben. Maar ja kan niet alles hebben.

morgen krijgen we hele leuke visite, dus liever dat ze vandaag zo zijn :D
  woensdag 30 april 2014 @ 17:21:37 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139418293
Hier ook zo'n dag As.

Vooral J heeft een niks is goed bui (nou ja, het kost heel veel moeite om haar te entertainen) en M gaat dan mee jengelen. Best vermoeiend zo'n dag.

Eerlijk gezegd zal ik blij zijn als de scholen weer beginnen. Ik kan hier nu geen kant op. Bij mooi weer is de kinderboerderij zo druk dat mijn kinderen omver gelopen worden (en alleen met 3 is dat niet te doen en 2 rondkruipende dreumesjes is dan ook geen goed idee) en met slecht weer zijn alle binnendingen (inclusief winkelcentrum en Ikea) ook te druk (ik kon gistermiddag niet eens boodschappen doen omdat er gewoon geen parkeerplaats was...).

Dus van dat binnen zitten met af een toe een wandelingetje of even de tuin in wordt iedereen gaar.
pi_139418572
Zit het in de lucht :')
Hier ook behang-plak-kinderen.. Oudste is al 2 dagen om 6.15 wakker. Kan ie niet zo goed tegen... Jongste was ook al steeds om niks aan het huilen. Fijn dagje dus :+
Mja wel (veel te dure) nieuwe schoenen voor de oudste... dus jeej, soort van (hij vond niks mooi, wilde niks passen en deze vond ie wel oké, prijs kwam ik bij de kassa pas achter :'))
pi_139432705
Oh wat heb ik dan een geluk met mijn uitslaapkinderen. Rosalie slaapt meestal tot 08.30. Eva is wisselend maar varieert tussen 08.00 en 09.00. O+

En volgens mij was het vandaag hysterische-kinderen-dag. De mijn waren vandaag heel lief, maar Eva stuiterde nogal door de supermarkt heen vanmorgen en ik heb met meerdere ouders blikken gewisseld. We begrepen elkaar :D gekke-kinderen-dag. Man wat een hysterie soms (vooral druk en 'losgeslagen').
  woensdag 30 april 2014 @ 22:23:12 #227
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139433250
Wat een leuke foto's ^O^ en die 2 meiden van Kyara in dat karretje O+

Ik zal blij zijn dat de vakantie over is dan kan hij weer naar de peuterspeelzaal, lekker spelen. Rayen is echt een buitenkind, maar ik heb geen zin om een hele dag te voetballen :+ ;)
Hij kan nog weinig alleen spelen maar dat zal waarschijnlijk aan de leeftijd liggen denk ik dan maar.
Wat wel de laatste week opvalt is dat hij nog meer gaat praten, heerlijk al dat gezwam O+
En deze week is het ook mama week geloof ik, tijdens de wandeling buiten, "kijk mama", " doe zo mama", en nog heel wat ge-mama ;)

Vanochtend was het half zeven :O Ik hoop dat het morgen wat later is.

Haha en Susie toen ik nog werkte vond ik die werkdagen ook altijd heel ontspannend _O-
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 30 april 2014 @ 22:28:22 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139433581
Hier kan M ook niet goed alleen spelen. Maar dat ligt meer aan zijn zusjes dan aan hem. Hij wilde vanochtend weer een hele tijd in de box om maar rustig met zijn auto's te kunnen spelen en vanmiddag zat hij zelfs op de salontafel....
  woensdag 30 april 2014 @ 22:46:02 #229
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139434661
Och arme M, hij wil/kan wel alleen spelen maar het lukt hem gewoon niet door de "double trouble" ;)
:+
Rayen 2½ jaar!
  woensdag 30 april 2014 @ 23:28:26 #230
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139436885
Arme M,plagen je zussen je zo :*

Hier is het dagelijks vroeg opstaan,tussen 5en6...
en ik moet toegeven het went :+

leuk die brusjes foto's O+ Hier nog even aanzien voordat er van een 3de sprake is. Al kriebelt het enorm bij me,en als ik de signalen goed opving bij p ook 8-)

Ow en hier was het juist een hele fijne middag,niks niet achter het behang. Maar lief spelen *)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_139442363
quote:
2s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:28 schreef Kyara het volgende:
Hier kan M ook niet goed alleen spelen. Maar dat ligt meer aan zijn zusjes dan aan hem. Hij wilde vanochtend weer een hele tijd in de box om maar rustig met zijn auto's te kunnen spelen en vanmiddag zat hij zelfs op de salontafel....
Wij durven Dot niet in de box te doen omdat we bang zijn dat ie instort onder haar 17 kg. Staat ie bij jullie nog hoog of laag?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_139442919
Bar ik las het van het roy. Wat gaat hij ineens snel vooruit zeg.
Arme M. Maar je trio is wel zo leuk Kyara.

Vandaag was het 05:30. Ik gok dat het luchtalarm van de kat niet meegeholpen heeft aan blijven slapen. Het arme beest ineens doof lijkt het wel, dus die hoort zichzelf niet. En ze wil d'r rolluik niet helemaal dicht dus als het licht wordt ziet ze dat als dag dus wakker worden.
pi_139443903
Kyara wat een lieve foto O+

Hier is het altijd kwart voor 6. Ze heeft denk ik 1 keer ooit tot 7 uur geslapen.
pi_139443917
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 09:16 schreef Clubsoda het volgende:
Tally en Kyara, lekkere bijdehandjes hebben jullie :D

DF, wat een eetlust!

Een tweede, ik zou wel willen denk ik, maar ja, de praktische bezwaren ;) En ik vind het zo fijn zoals het nu is, met mijn peuter O+ Hij is zo leuk en het is allemaal zoveel makkelijker dan toen hij klein was en ik weet wie hij is en hoe we met elkaar om moeten gaan. Ik zou het best moeilijk vinden om weer in het grote onbekende te stappen en het wiel opnieuw uit te moeten vinden en de hobbels van de eerste tijd te nemen. Maar goed, ik ben daar volgens mij niet de eerste in, in die twijfels ;) Voorlopig heb ik er toch even geen ruimte voor in mijn hoofd, eerst proefschrift afschrijven en een nieuwe baan zoeken en dan denk gaan we er daarna eens goed over nadenken.
Wil je VL geen kleintje?
pi_139443981
Ach gut, arme M! Het is ook wat, krioelende zusjes. Maar knap dat hij zelf oplossingen verzint! En wat zoet, hoe hij ze met ze rondrijdt O+

Wat fijn Bar! ^O^ Mijne was ook prima geluimd gisteren. Er kwam een vriendin langs met een zoontje van een half jaar jonger en dat was heel gezellig, lekker 'samen' spelen. M vond het best moeilijk om zijn speelgoed te delen, maar hij deed enorm zijn best en het ging eigenlijk heel prima. Daarna nog in de tuin gewerkt, plantjes gepoot en alles water gegeven en champignonnetjes aan de schutting gehangen :+ En ik had een nieuwe zandbak besteld, die heb ik gisteren nog in elkaar gezet en nu kan er hopelijk eindelijk weer fanatiek gezandbakt worden want de blauwe schelp staat voortdurend volledig onder water -O- Ik vind het zo fijn dat het weer lente is en ik gewoon de tuindeuren op kan zetten en M buiten kan klooien O+ . In de winter moeten we veel meer uitstapjes maken omdat hij anders tegen de muren opstuitert, maar nu is de tuin meer dan voldoende.
pi_139444031
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:40 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wil je VL geen kleintje?
In het algemeen of zelf zwanger zijn bedoel je? Ze zou ook graag nog wel een kindje willen (over een tijdje), maar de drang om zwanger te worden is bij haar niet zo heel groot. Ook niet dat ze het per se niet wil, maar ze ziet er ook wel tegenop en het feit dat het bij mij al eens gelukt is en heel prima ging, weegt ook wel mee. Ik zou het fijn vinden als een broertje/zusje ook echt een bloedband met M heeft, dus zoals het er nu uitziet is het zo dat, stel dat we eraan gaan beginnen, ik het kind zou krijgen. Maar goed, dat is ook allemaal nog toekomstmuziek en het kan ook best nog veranderen.
  donderdag 1 mei 2014 @ 10:17:23 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139444635
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 07:34 schreef Vanyel het volgende:
Wij durven Dot niet in de box te doen omdat we bang zijn dat ie instort onder haar 17 kg. Staat ie bij jullie nog hoog of laag?
Hij staat laag. Maar de meiden samen zijn zwaarder dan M en die zitten er ook regelmatig samen in :D
pi_139444639
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:18 schreef TimeJumper het volgende:
Haha Tally, jullie lagen vast ook in een deuk en kwamen niet meer bij _O-

[..]

Hier komt er geen tweede, maar dat is wel noodgedwongen :+ qua leeftijd en geld. Want stiekum zou ik er nog wel "eentje" willen ;)
Maar 7de?? :o haha ik mot er niet aan denken

Soms zou ik een klein weekje weer de babytijd willen hebben. Als ik hem nu zie zou ik haast vergeten hoe klein hij is geweest. Lekker in de draagzak, lekker knus O+
Maar deze leeftijd vind ik ook leuker qua interactie, heerlijk. Zelfs met peuterdriftbuien en al O+
Ik vind kleine babies heel lief maar ik zie de combinatie peuter + baby totaal niet zitten. Misschien als mijn R ouder is dat ik wel rammel maar nu heb ik het druk zat :D
pi_139444662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In het algemeen of zelf zwanger zijn bedoel je? Ze zou ook graag nog wel een kindje willen (over een tijdje), maar de drang om zwanger te worden is bij haar niet zo heel groot. Ook niet dat ze het per se niet wil, maar ze ziet er ook wel tegenop en het feit dat het bij mij al eens gelukt is en heel prima ging, weegt ook wel mee. Ik zou het fijn vinden als een broertje/zusje ook echt een bloedband met M heeft, dus zoals het er nu uitziet is het zo dat, stel dat we eraan gaan beginnen, ik het kind zou krijgen. Maar goed, dat is ook allemaal nog toekomstmuziek en het kan ook best nog veranderen.
Ah! wel fijn dat ze niet perse zwanger hoeft te zijn! mooi dat jullie zo op een lijn zitten :* en je hebt nog tijd zat!
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:07:22 #240
259886 pessie
pi_139445972
Nathan is uit logeren O+ na 2 maanden vragen of hij mocht logeren heb ik hem gisterenop trein gezet (z'n tante stond bij de trein ;) ). Hij vond zelf dat hij "3x gaat logeren" :o dikke dondersteen O+ oma brengt hem ttegen 3 uur terug.
  donderdag 1 mei 2014 @ 23:16:16 #241
30252 Soempie
Procreating
pi_139471998
Met de trein gaan is al een heel avontuur en ontzettend leuk. Hoe vond Nathan het logeren? Of komt hij morgen tegen drie uur terug?
  donderdag 1 mei 2014 @ 23:26:07 #242
30252 Soempie
Procreating
pi_139472541
Vorige week was ik het speelgoed van M. aan het opruimen en ik moest lachen om hoe hij iets achter had gelaten (ik weet niet meer hoe of wat). Ik vertelde het na het opruimen aan m'n man en hij zei: 'daar moet je juist foto's van maken!'. Dus nu maak ik elke dag een foto voor we opruimen.

Vond het wel bijzonder om daar echt even bij stil te staan en iets uit te zoeken. Vaak zie ik het wel tijdens het spelen, maar over een aantal jaar weet ik echt niet meer dat hij soep maakte en dat daar dan een poppetje van Maja de bij bijgevoegd werd. Of dat hij een olifant in de cockpit had gezet, terwijl de piloot met z'n handen in de lucht achterin het vliegtuig zat. Of dat hij het liefst naar de pagina met treinen kijkt in het boek van R. Scarry. Ik ga proberen het een maand lang vol te houden.
  donderdag 1 mei 2014 @ 23:42:28 #243
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139473292
Leuk idee Soempie ^O^
pi_139478426
Wat een tof idee Soemp! ^O^ Die ga ik onthouden.
pi_139480199
Wat een leuk idee, Soempie!
(En tof speelgoed! Dat vliegtuig O+ en DE spoorbrug! O+)
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:09:59 #246
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139487145
Wat een leuk idee Soempie!

Ik heb wel foto's gemaakt van het favoriete speelgoed van de kinderen (voor in de fotoalbums waar ik nog steeds aan beginnen moet :X ). Is ook wel leuk om later terug te zien.
pi_139488229
Wat een tof idee Soempie O+
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_139489435
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 14:09 schreef Kyara het volgende:

Ik heb wel foto's gemaakt van het favoriete speelgoed van de kinderen (voor in de fotoalbums waar ik nog steeds aan beginnen moet :X ). Is ook wel leuk om later terug te zien.
Don't worry, dat valt nog mee. Ik moet zelfs nog aan die van Liesje beginnen. :')
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:14:53 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139489473
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:13 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Don't worry, dat valt nog mee. Ik moet zelfs nog aan die van Liesje beginnen. :')
Ja, en dan ook nog zo'n 1200 foto's per maand uitzoeken :')
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:15:47 #250
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_139489508
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:13 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

dat valt zeker nog mee,aan die van Roy is ook nog maar weinig aan gedaan :@
pi_139489514
quote:

Ik moet mijn trouwalbum nog plakken :@
  vrijdag 2 mei 2014 @ 15:47:29 #252
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_139490676
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:15 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik moet mijn trouwalbum nog plakken :@
Ik moet mn trouwfoto's nog afdrukken.... (juni zijn we 5 jaar getrouwd ) :@
En foto's van de kids van 2010 tot nu.
pi_139490985
Ik ben ook heel slecht met foto's. En ik heb dat mijn moeder altijd verweten :@
pi_139491351
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 15:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben ook heel slecht met foto's. En ik heb dat mijn moeder altijd verweten :@
Jaaa dat heb ik ook. Ik heb toen ik een jaar of 16 was samen met mijn moeder mijn babyboek in elkaar geflanst. Ik vond het zo stom dat ze die foto's niet had ingeplakt. :')
maar mijn moeder was 24/7 thuis, dus wat mijn betreft had ze er best een keer een momentje voor kunnen vinden, zoveel foto's maakten ze vroeger niet. :@

Edit: oh shit mijn trouwboek moet ook nog inderdaad. }:|
pi_139491368
Quote ipv edit. :+
pi_139491420
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:03 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Jaaa dat heb ik ook. Ik heb toen ik een jaar of 16 was samen met mijn moeder mijn babyboek in elkaar geflanst. Ik vond het zo stom dat ze die foto's niet had ingeplakt. :')
maar mijn moeder was 24/7 thuis, dus wat mijn betreft had ze er best een keer een momentje voor kunnen vinden, zoveel foto's maakten ze vroeger niet. :@
Ik werk 4 dagen en ben af en toe zo moe dat ik er echt geen energie voor heb. Maar volgende wk woe of do wil ik er echt weer aan gaan beginnen. Ik heb besloten maar alle foto's af te drukken en ze dan in te plakken. Alles staat verspreid over meerdere computers wegens gecrashte computer.
pi_139491434
Ik ben niet getrouwd dus dat probleem heb ik dan weer niet.
pi_139491514
Houden zo FR, dat scheelt weer een hoop foto's plakken. :D

oh en ik hoor hier niet meer, maar in het kleuter-puber topic is het een beetje stil dus ik blijf hier gewoon nog even hangen. :)
pi_139491561
Ik heb een prachtig trouwalbum :+ Fotoboeken van M moet ik ook nog aan beginnen, genant is dat eigenlijk. Staat ook op de lijst met dingen die echt eens gedaan moet worden.
pi_139491676
Ik zie mezelf ook niet meer trouwen. Ik wilde dat heel graag voor ik kinderen kreeg. Nu is mijn lichaam zo anders.

Ik ben wel bezig met een beetje (heel veel) af te vallen. Ik ben zaterdag begonnen en de 1e kilo was er 1 dag later al af. Maar nu blijf ik een beetje steken. Ik had heel enthousiast toch geprobeerd mijn buikspieren te trainen maar toen kon ik meteen boven de wc gaan hangen.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:20:55 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139491944
Ik ben juist heel goed in foto's inplakken. Ik heb eigenlijk mijn hele leven in geplakt en alles keurig bijgehouden. Totdat er kinderen kwamen dus. Wel een paar digitale abums maar niet de echte plakboeken. Probleem is misschien ook dat ik er iets teveel werk van maak dus het kost ook echt wel een heleboel avonden. Vroeger kon ik alles gewoon op de eettafel laten liggen maar dat kan nu niet meer.

Ik heb zelfs 4 trouwalbums :@
1 van de voorbereidingen, 1 van de fotograaf, 1 met andere foto's die gemaakt zijn die dag en 1 van de huwelijksreis en met alle kaarten en zo.
pi_139491957
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zie mezelf ook niet meer trouwen. Ik wilde dat heel graag voor ik kinderen kreeg. Nu is mijn lichaam zo anders.

Ik ben wel bezig met een beetje (heel veel) af te vallen. Ik ben zaterdag begonnen en de 1e kilo was er 1 dag later al af. Maar nu blijf ik een beetje steken. Ik had heel enthousiast toch geprobeerd mijn buikspieren te trainen maar toen kon ik meteen boven de wc gaan hangen.
Trouwen is leuk hoor. Dan kun je van je meisjes hele schattige paaseitjes maken, net als wat ik deed met Lies toen ze 2 mnd was. :+
SPOILER
pi_139492002
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 16:21 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Trouwen is leuk hoor. Dan kun je van je meisjes hele schattige paaseitjes maken, net als wat ik deed met Lies toen ze 2 mnd was. :+
SPOILER
Dat kan bij Ean nog steeds die heeft nog steeds amper haar.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:35:24 #264
30252 Soempie
Procreating
pi_139492396
Blij te lezen dat ik niet de enige ben die de fotoalbums nog moet maken. Zelfs ons trouwalbum heb ik nog niet gedaan (maar m'n lief ook niet, dus wat dat betreft :+ ).

[ Bericht 11% gewijzigd door Soempie op 02-05-2014 16:41:23 ]
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:41:38 #265
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139492600
Trouwen doen wij later als we groot zijn :7

Wat een leuk idee Soempie! Ik maak wel vaak foto's van alledaagse dingen, maar nog niet van z'n speelgoed :) Over fotoboeken wil ik het niet hebben trouwens :X
Oude (on)bekende.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:43:08 #266
30252 Soempie
Procreating
pi_139492650
quote:

Ja precies. Waar spelen/ speelden ze het liefst mee?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 16:50:52 #267
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139492885
Beetje off topic, maar weten jullie of het mogelijk is om sms conversaties te downloaden? Daarin staan namelijk al die alledaagse dingen die me voor later zo leuk lijken :) Voor de mijnpalen moet ik de mails aan mijn ouders binnenkort maar eens gaan archiveren.
Oude (on)bekende.
pi_139492964
Als je je telefoon aan je laptop/pc hangt kun je het dan overzetten?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 18:16:22 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139495524
Oh, zo te lezen ben ik best snel :D Het eerste jaar is al ingeplakt, de foto's van het 2de jaar heb ik afgelopen woensdag opgehaald en liggen al op volgorde. Alhoewel ik mij afvraag of 130 foto's wel in het boek gaan passen :X
pi_139496717
Het 1e jr van ean is ook ingeplakt. Maar vanaf dan niks meer. En haar babyboek heb ik ook niet braac bijgehouden.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:09:30 #271
30252 Soempie
Procreating
pi_139497262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 18:16 schreef Susie het volgende:
Oh, zo te lezen ben ik best snel :D Het eerste jaar is al ingeplakt, de foto's van het 2de jaar heb ik afgelopen woensdag opgehaald en liggen al op volgorde. Alhoewel ik mij afvraag of 130 foto's wel in het boek gaan passen :X

Ik gok van niet. Van sommige groepjes foto's wil ik wel een collage maken (via pxlr), maar ik weet niet of dat ook netjes afgedrukt kan worden. Weet iemand dat?

Voordeel dat ik nog niet aan het babyboek van M. ben begonnen: ik zie opeens dat hij helemaal niet de allermooiste baby ooit was. :D Sommige foto's hoeven ook niet zo nodig in z'n boek, terwijl ik dat eerder heel mooie foto's vond. :o Scheelt weer, kan ik met 1 babyboek wel af, denk ik. :@
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:36:47 #272
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139498330
Ik gok ook van niet...dus eerst maar eens kijken weer welke er wel in het boek gaan en welke weer niet...pffff.

Maar dat heb ik ook, ik zie soms foto's van Anouk in haar eerste jaar :{w _O-
Edit; maar sommige moeten juist wel in het boek >:)
pi_139498875
Het eerste jaarboek van eva is af. Ook die van de eerste vakantie met haar.
En dawast. Dus nog 3 jaarboeken te gaan, want volgende week is ze 3 en haar zusje is inmiddels ook een jaar.

Mijn zusje heeft tijdens het paasweekend hele toffe Foto's gemaakt van mijn duo en haar duo samen. Zo leuk O+
En nu kwam mijn moeder net met een kortingscode van Albelli. Dus ik ga zondag even een klein boekje maken van die paasfoto's denk ik.

En dan maar weer eens foto's ordenen en aan het volgende jaarboek beginnen.
Maar ik moet ook nog 3 bigass opleidingen voor mn werk -O-
Echt zo geen zin in. Dan moet ik 's avonds na 20.30 nog gaan leren :r
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:53:36 #274
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139498947
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:09 schreef Soempie het volgende:
Ik gok van niet. Van sommige groepjes foto's wil ik wel een collage maken (via pxlr), maar ik weet niet of dat ook netjes afgedrukt kan worden. Weet iemand dat?
Ik maak collages dan via Picasa. Via dat soort online programma's wordt de kwaliteit dan toch wat minder. Maar je kunt er altijd eentje voor de zekerheid laten afdrukken.

Collages via Picasa kan je dan ook zelf weer uitknippen en dan de kleine fotootjes gebruiken om in te plakken.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:54:15 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139498969
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:09 schreef Soempie het volgende:
Voordeel dat ik nog niet aan het babyboek van M. ben begonnen: ik zie opeens dat hij helemaal niet de allermooiste baby ooit was. Sommige foto's hoeven ook niet zo nodig in z'n boek, terwijl ik dat eerder heel mooie foto's vond. Scheelt weer, kan ik met 1 babyboek wel af, denk ik.
Ik ben wel begonnen met zijn babyboek en daarom wil ik nu weer opnieuw beginnen :@
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:58:45 #276
30252 Soempie
Procreating
pi_139499120
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik ben wel begonnen met zijn babyboek en daarom wil ik nu weer opnieuw beginnen :@

Hier begin ik net als jij trouwens ook niet, omdat elke keer de tafel weer leeg moet. Had ik maar een groot huis met een atelier. -O-
  vrijdag 2 mei 2014 @ 20:00:36 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139499169
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:58 schreef Soempie het volgende:

[..]

Hier begin ik net als jij trouwens ook niet, omdat elke keer de tafel weer leeg moet. Had ik maar een groot huis met een atelier. -O-
Ik heb geen atelier maar wel een hele grote zolder met een bureau. Misschien moet ik daar maar eens gaan zitten. Maar ja, is ook een beetje ongezellig.
pi_139499176
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hahhaa... Daar heb je tijd voor?
Ik ben helemaal bij met mijn foto's en houd het goed bij. Want als je eenmaal achterloopt...
Losse foto bladeren van hema, want leuk knippen en plakken voor 4 boeken is voor mij niet te doen.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 2 mei 2014 @ 20:02:31 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139499222
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 20:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hahhaa... Daar heb je tijd voor?
Ik ben helemaal bij met mijn foto's en houd het goed bij. Want als je eenmaal achterloopt...
Nou ja, in de tijd dat ik nu zit te fokken had ik toch best wat foto's kunnen inplakken :P

Maar ik ben ook bezig met een verslagje van M's 1e jaar. En dat komt allemaal van Fok af dus het is ook wel ergens goed voor :D
pi_139499499
Oh fotoboeken... nummer 1 bijna 4 (2 maanden en 9 dagen :o) en het eerste half jaar is gedaan....nog 3,5 jaar te gaan...
Ik doe alles digitaal trouwens, foto's laten afdrukken wordt echt een gebed zonder end...

Maar binnenkort dus meer tijd, want 1 naar school (en andere psz in oktober...) :+
  vrijdag 2 mei 2014 @ 20:13:49 #281
30252 Soempie
Procreating
pi_139499582
Fok als naslagwerk. :D De verslagen heb ik wel bijgehouden.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 20:19:07 #282
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139499760
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 20:13 schreef Soempie het volgende:
Fok als naslagwerk. :D De verslagen heb ik wel bijgehouden.
Ik heb wel hele lijsten met woordjes en grappige uitspraken. Maar de rest is idd Fok als naslagwerk. Ik heb in elk geval M's 1e jaar er al uit gesherlockt :D
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:34:41 #283
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139503017
Ik had bij Kruidvat best wat punten gespaard, waarmee ik dus al 50 foto's gratis had. Goed, dan weer niet de briljant foto's, maar de wat mindere, maar vindt ze eigenlijk gewoon prima. Nu had ik dus ongeveer 130 stuks voor 5,50. Tegen de tijd dat ik dit jaar moet gaan doen, heb ik zeker weer genoeg punten :+ Ik was eerst al eens begonnen met een boek online maken, maar nu ik het boek van het eerste jaar geplakt heb, vind ik dat eigenlijk nog wel leuker en naar nu blijkt ook goedkoper: P

Uitspraken heb ik eigenlijk niet verzameld...ik onthou het nooit en schrijf ze ook nooit direct op.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 21:39:04 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139503205
oeh, misschien moet ik dan ook maar eens wat vaker die kaart uit mijn tas vissen bij het Kruidvat!

Ik ben nu bezig met het verslagje van het 1e jaar. Is ook wel leuk om dat allemaal weer terug te lezen O+ en ik kwam ook nog een handleiding van 3 pagina's tegen voor mijn moeder die kwam oppassen... :X :D _O-
pi_139505297
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:34 schreef Susie het volgende:
Ik had bij Kruidvat best wat punten gespaard, waarmee ik dus al 50 foto's gratis had. Goed, dan weer niet de briljant foto's, maar de wat mindere, maar vindt ze eigenlijk gewoon prima. Nu had ik dus ongeveer 130 stuks voor 5,50. Tegen de tijd dat ik dit jaar moet gaan doen, heb ik zeker weer genoeg punten :+ Ik was eerst al eens begonnen met een boek online maken, maar nu ik het boek van het eerste jaar geplakt heb, vind ik dat eigenlijk nog wel leuker en naar nu blijkt ook goedkoper: P

Uitspraken heb ik eigenlijk niet verzameld...ik onthou het nooit en schrijf ze ook nooit direct op.
Het uitzoeken van de foto's is altijd zo'n rot werk vind ik (want kan nooit kiezen en dan zit ik vooral nostalgisch te zijn ;))

Die uitspraken doe ik ook te weinig idd.
Soms schrijf ik ze wel op.
Gisteren heb ik zo gelachen. Mijn moeder past op donderdag altijd op. En gisteren gingen ze boodschappen doen. Mijn vader ging ook mee, maar dat wist Floris niet. Dus mijn moeder zegt tegen : we gaan zo boodschappen doen en dan mag jij voorin zitten. Ga ik naast je zus zitten (hij mag op kleine stukjes weleens voorin). Je zag hem echt denken en toen: maar wie gaat er dan rijden?
Ik vond dat wel slim bedacht van hem, maar het kwam er zo droog uit :D
  vrijdag 2 mei 2014 @ 22:38:40 #286
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139505776
Hier horen we tegenwoordig vaak van Lientje 'Mama/papa/oma, kijk maar even die kant op' om vervolgens als we niet kijken iets stouts te gaan doen. _O-

Ook heel erg zelf willen/kunnen doen......
'Laat me met rust, dat wil ik zelf doen'
'Mama, ik ga wel boterham smeren/sap maken/ koffie maken/ peer snijden'
Voor de koelkast gaan staan, deur opendoen, over dr buikje wrijven, 'Mmm, ik heb zo'n hommer in mijn buik, even kijken waar ik zin in heb.'

Ow en hier is het 06.00 uur stipt iedere ochtend.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 23:52:02 #287
244125 laziness
pi_139508932
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:39 schreef Kyara het volgende:
oeh, misschien moet ik dan ook maar eens wat vaker die kaart uit mijn tas vissen bij het Kruidvat!

Ik ben nu bezig met het verslagje van het 1e jaar. Is ook wel leuk om dat allemaal weer terug te lezen O+ en ik kwam ook nog een handleiding van 3 pagina's tegen voor mijn moeder die kwam oppassen... :X :D _O-
Ik heb laatst alle drie de jaren helemaal door geworsteld hier op fok. Reuze handig!

En die handleiding vond ik ook op mijn computer laatst :D :')

Mijn ventje is op eigen verzoek logeren en hoewel het samen uiteten heerlijk was mis ik hem enorm. Morgenochtend nog even uitslapen en dan weer ophalen.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 07:28:13 #288
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139514258
Oh wow, zelf willen logeren, wat knap!
Hier een meisje dat standaard naar huis wil als ze een dagje bij haar oma of oom speelt en moe is/wil slapen, want slapen doet ze thuis.
Ik opper al wel eens logeren, maar dat wil ze echt niet en dus hoeft dat ook niet.
Wel als wij erbij zijn met vakantie of weekend weg, dat gaat altijd prima.
pi_139516581
Wat leuk Lazi, dat hij wilde logeren! Mijn peuter is er het weekend ook niet, dus wij grijpen dat maar aan om een uitgebreid op te ruimen. Ik ben begonnen met M's speelgoed uit te mesten, wat heeft hij toch veel :@ Allemaal losse frutseltjes enzo, puzzelstukjes die overal rondzwerven, 1001 auto's in alle soorten en maten. Ben benieuwd of ik orde in de chaos kan scheppen...
pi_139518788
Haha laatst postte lazi dat ze er plots achter kwam dat O kon steppen. Ik dacht nog wauw, dat zou dot echt nog lang niet kunnen.
Zie ik haar vandaag voorzichtigjes gaan in de speeltuin. Wel een driewielstep, maar de techniek is er gewoon.
Onverwacht O+
  zaterdag 3 mei 2014 @ 14:48:32 #291
244125 laziness
pi_139521018
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 13:07 schreef Vanyel het volgende:
Haha laatst postte lazi dat ze er plots achter kwam dat O kon steppen. Ik dacht nog wauw, dat zou dot echt nog lang niet kunnen.
Zie ik haar vandaag voorzichtigjes gaan in de speeltuin. Wel een driewielstep, maar de techniek is er gewoon.
Onverwacht O+
Wat goed!
Van een loopfiets leren ze goed evenwicht houden :Y
pi_139521032
Daar verslijt ze inmiddels nr 3 van, dus dat komt wel goed. :Y
pi_139521122
De mijne wil echt niet op de loopfiets.
pi_139536830
De mijne ook niet hoor. Ja op zo'n koe, met 4 wielen.
Donderdag is ze jarig en krijgt ze een 12 inch fietsje met zijwieltjes. Eens kijken wat ze daarvan vindt.

Eva houdt nogal vast aan gewoontes. Haar boekjes moeten door ons altijd op dezelfde plek worden teruggezet (zelf mag ze wel wisselen) en papa en mama moeten op hun vaste plek zitten. Oh wee als papa naast haar zit ipv mama.
Zo krijgen we haar dus ook niet van haar slaapzak en spenen af.
Sinds Pasen slaapt ze in een 1-persoons bed, zonder problemen maar met slaapzak :P

Vanavond wilde ik haar haar slaapzak aandoen, maar ze weigerde. Ik vond het raar en dacht dat ze niet wilde omdat we die normaal pas na het verhaaltje aandeden en ik het dit keer ervoor al aan wilde doen.
Maar nee...ik kreeg als reactie "maar mama, grote meisjes slapen toch niet in een slaapzak? En ik ben toch al grohoot? " O+

En zonder problemen is ze gaan slapen.
  zondag 4 mei 2014 @ 15:05:22 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139549845
Peuters op loopfietsjes O+ Hier nog een stap te ver...

Die vaste gewoontes is M ook heel gevoelig voor. Buiten zijn jas uit omdat het warmer wordt? No way! Nou ja, wel uit om vervolgens weer om zijn jas te gaan schreeuwen en gillen. Korte mouwen? Hij loopt de hele tijd aan zijn mouwen te trekken en roept dat ik hem moet helpen met "handje hoog".

Dit gaat over toch? Toch?
pi_139551212
Ik denk dat dat inderdaad even wennen is voor hem. Hier gaat het wel ooit zonder jas of vest, maar als het vest dan aan gaat dan moe ie ook dicht, ook als het niet zo heel warm is. En Jelle geeft ook wel eens na het eten geprobeerd de mouwen van z'n t-shirt naar beneden te trekken omdat dat niet goed zat volgens hem. Maar nu ook wel eens ooit nadat het een paar dagen warm geweest is en hij geen jas aan gehad heeft dat hij er ook geen aan wil als het weer wat frisser is ;)
pi_139551377
A. loopt ook nog automatisch te vragen om zijn winterjas als we naar buiten gaan. En alleen aan is niet goed genoeg, de rits moet ook dicht. Gelukkig is hij na een paar minuten wel over te halen om hem weer uit te trekken.
  zondag 4 mei 2014 @ 18:51:28 #298
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139555761
Hebbenn de bedden bij jullie nog een opstaand randje of iets? Als Anouk overgaat, dan gaat ze gelijk over naar een "echt" groot bed en eigenlijk ben ik bang dat ze eruit zal vallen?

En hier hebben we het eerste "ik-knip-mijn-haar" moment gehad :X Gelukkig was ik er snel bij! Was met een nagelschaartje...die is nu dus ook hoog opgeborgen ;)
  zondag 4 mei 2014 @ 18:57:01 #299
244125 laziness
pi_139555965
  zondag 4 mei 2014 @ 19:01:07 #300
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139556130
Dat lijkt mij wel handig ja. Kost ook nog eens nagenoeg niks. Thanks Lazi.
  zondag 4 mei 2014 @ 20:02:58 #301
244125 laziness
pi_139559060
Dicht dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')