abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139253223
Ik krijg 'm nog in stretchrompers maat 74/80 gepropt :@ Niet stretch is 86/92, 98/104 is echt nog heel groot. Ik laat het nog maar even bij rompers, vind ik zelf ook wel makkelijk. Heb ook nauwelijks gewoon ondergoed in huis voor hem.

Gaan jullie morgen nog wat leuks doen? Hier in het stadje is een vrijmarkt, niet idioot druk dus ik denk dat we daar over gaan struinen. Nog even verzinnen waar ik op ga azen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:56:21 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139253306
Die maat ligt nu bij zijn zusjes :D Hier heb ik steeds meer moeite om hem in 86/92 te proppen (het begint bij de drukknoopjes al wat te scheuren.... en ik wil dat het nog een volgende ronde mee gaat...). Maar ja, 98/104 is ook weer zo groot.... Misschien toch maar ondergoed kopen en kijken hoe dat bevalt. Een paar rompers is natuurlijk zo bijgekocht.
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:07:49 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139255273
Fijn lazi!

Hier ondergoed vanaf 2 jaar ongeveer. maat 86/92 idd. Heb je een idee of jij zindelijkheid wilt initieren en zo ja wanneer? Zou ik daar ook naar kijken. Ik wilde zelf vanaf 2 jaar wel regelmatig kijken hoe Nathan het zou doen en dan zijn onderbroekjes makkelijker. Hij werd uiteindelijk pas bij 2j8m zindelijk, dus wat dat betreft had ik kunnen wachten, maar ja dan had ik en rompers en onderbroekjes/hemden nodig gehad.
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:09:15 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139255313
Koop de hemden lang genoeg zodat het niet zo snel opkruipt en voor de rest is het niet heel veel anders. Bij een doorlek incident hoeft niet alles aan de bovenkant uit dus pluspunt zelfs ;). Ik vond het niet onhandiger dan rompers in ieder geval dus ik zou zeggen waarom niet?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139255934
Ik gooi er even een gewetensvraag in:
Bewaren jullie alle knutsels van je kind waar hij/zij mee thuis komt vanaf de go/kdv/psz.

En zo ja, waar laat je het dan?

(*opruimwoede maar het zonde om weg te gooien-moeder)
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:41:39 #106
244125 laziness
pi_139256035
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef danic het volgende:
Bewaren jullie alle knutsels van je kind waar hij/zij mee thuis komt vanaf de go/kdv/psz.

Ik bewaar de leukste dingen en van de rest maak ik een foto (tip!) en dan weg en de blaadjes met 1 kras gooi ik zonder foto weg ;)
De leukste dingen plak in een album. Al dan niet opgevouwen wegens mega groot schilderij of zo :+
pi_139256107
Nou ik zit inderdaad meer in mn maag met paasmandjes, paasoren, kerstbomen, wekkers enzo. Dus echt 3d materiaal.
Maar goeie tip van de foto. Die ga ik gebruiken. Merci!
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:51:04 #108
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139256292
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:09 schreef laziness het volgende:
Koop de hemden lang genoeg zodat het niet zo snel opkruipt en voor de rest is het niet heel veel anders. Bij een doorlek incident hoeft niet alles aan de bovenkant uit dus pluspunt zelfs ;). Ik vond het niet onhandiger dan rompers in ieder geval dus ik zou zeggen waarom niet?
Nou tenzij je lange hemden hebt, en als er dan geplast word is het hemd alsnog nat.
Hier gebruik ik nog rompers, die stretchrompers van de Hema in maat 98/104
Ik heb de onderbroekjes al klaar liggen, als het straks mooier weer word nog eens proberen of het indruk maakt of iets in de gaten krijgt als hij zichzelf nat plast ;)

Danic ik bewaar alleen de leukste dingen, hij zit nu op de peuterspeelzaal. Ik bewaar sommige dingen in een grote plastic doos.
Ik denk maar zo straks komt heel de lagere school nog, je kan niet alles bewaren :N
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:54:19 #109
244125 laziness
pi_139256373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:51 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou tenzij je lange hemden hebt, en als er dan geplast word is het hemd alsnog nat.
Hier gebruik ik nog rompers, die stretchrompers van de Hema in maat 98/104
Ik heb de onderbroekjes al klaar liggen, als het straks mooier weer word nog eens proberen of het indruk maakt of iets in de gaten krijgt als hij zichzelf nat plast ;)

Danic ik bewaar alleen de leukste dingen, hij zit nu op de peuterspeelzaal. Ik bewaar sommige dingen in een grote plastic doos.
Ik denk maar zo straks komt heel de lagere school nog, je kan niet alles bewaren :N
Piemeltje hangt naar beneden in de pot dus dan moet het wel heel gek gaan wil dat hemd nat worden :P
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:00:24 #110
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139256518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Piemeltje hangt naar beneden in de pot dus dan moet het wel heel gek gaan wil dat hemd nat worden :P
_O-
lol, ja hier is tie nog niet zover, vandaar de verwarring bij mij :+ Volgens mij heeft die nog helemaal niet in de gaten dat daar wat uit komt :{ en hij is bijna 2.5
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:05:41 #111
244125 laziness
pi_139256643
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:00 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

_O-
lol, ja hier is tie nog niet zover, vandaar de verwarring bij mij :+ Volgens mij heeft die nog helemaal niet in de gaten dat daar wat uit komt :{ en hij is bijna 2.5
Joh nog tijd zat. Het begint pas te dringen bij bijna 4. Tot die tijd niet teveel druk op leggen.
O. is nu 3 jaar en 2 maanden en het besef is er al wel een tijdje maar besef en link met op tijd aangeven dat je moet zijn ook weer twee verschillende dingen. Inmiddels kan hij dat goed dus heb ik mezelf er op voorbereid om er eens een paar dagen mee aan de slag te gaan en tot nu toe gaat dat goed overdag maar ik maak me ook nog niet druk als deze poging als nog strandt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:07:46 #112
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139256686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef danic het volgende:

op het kdv houden ze al een plakboek bij en soms komt er nog een extra tekening mee naar huis, die plak ik weer in een plakboek thuis, waar ook haar thuis creaties inzit. Maar veel van de thuis knutsels zijn echt niet mooi en gooi ik weg :@

3d dingen heb ik een doos voor, maar ze sloopt ook veel :X
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_139260037
Hier ook onderbroeken rond 2 jaar en maat 92. Daar heeft hij heel lang ingezeten (en zou nog wel passen :) maar maat 98 past hij gelukkig ook.

vandaag heel de middag op pad geweest. Het was heerlijk weer en mama jarig. Zo leuk om te zien dat hij ineens veel meer durft/doet. Dingen die leeftijdsgenootjes al heel lang deden maar mijn watje doet het nu ineens. Ik ben echt trots.

hij snapte alleen niet dat ik mijn verjaardag niet echt vierde en zei: als ik vier ben wil ik heel veel mensen en heel veel cadeautjes. Mijn gezelligheidsdier O+
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:34:45 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139260841
Dat klinkt wel heel lief As! En leuk om te zien dat hij zijn grenzen verlegd lijkt me.

Ik denk dat het idd ondergoed gaat worden. Maar eens bij de H&M kijken. Qua zindelijkheid zijn we hier ook nog niet zo ver hoor. Hij geeft pas sinds kort aan dat hij "poep in luier" heeft. Tegen de zomer maar eens in zonder luier laten rondlopen of zo.

Ik maak ook foto's van de (echte) creaties. Gekras met een balpen gaat gewoon bij het oud papier. Hij moet er wel een beetje zijn best op hebben gedaan ;) En de echt heel mooie dingen bewaar ik wel.
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:45:37 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139261268
Anouk heeft ook sinds 2 maanden ofzo ondergoed. Van alle soorten wat vreselijk vind...hello kitty, Dora, mega mindy :{ Mja, kind vind het fantastisch en bij Action gewoon echt niet duur, dus ik zet mij er maar overheen. :P
pi_139261558
Dat is al bijna soempie, Daan heeft het er ook echt zo naar zijn zin, hopelijk gaan M het ook zo leuk vinden!

Daan zit ook sinds zijn 2e verjaardag in gewoon ondergoed. Maatje 92, maar hemd 98/104, zodat ik het goed kan instoppen. En die dingen krimpen ook nogal..
Zindelijkheid is hier ook nog echt niet aan de orde. Hij meldt niks.. Chris was ook 3,5 dus we wachten rustig af..

En de kapper heeft Daan ook nog niet gehaald. Ik denk nu 2/3 keer onder de tondeuse door op een lange stand. Maar de kapper is nog niet echt nodig..
Beetje dezelfde coupe als Lars..

We hebben hier de middagslaapjes maar helemaal afgeschaft. Elke keer 's avonds laat spoken en 's ochtends vroeg alweer. Nu is het even lastig rond 2 uur, maar daarna gaat het eigenlijk wel prima tot 7 uur.. Vanmiddag even naar een opening van een winkelcentrum hier geweest, gisteren naar de bieb, woensdag op de PSZ.. En morgen lekker over de vrijmarkt hobbelen..
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:55:50 #117
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139261561
Ik vind als hij nog rompers draagt het wel makkelijk dat je een lange mouwen romper aan kunt doen en daarover een longsleeve.
Als je overgaat naar onderbroeken en hemden, denk ik dat mijn koukleum het gauw te koud heeft omdat hij dan geen 2 laagjes over zijn armen heeft.
Al komt het mooie warme weer er natuurlijk wel aan.
Vind het soms lastig om hem niet te warm of niet te koud te kleden.
Hij slaapt nu ook nog steeds met zijn "slaapsokken" aan ;)

Haha Susie, hier ook een fan van Dora, laatst was hij boos in de winkel dat ik geen roze dora sloffen voor hem kocht :+
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:00:48 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139261738
Nou ja, dat soort figuren kunnen prima op ondergoed toch ;) M is ook helemaal weg van zijn Bob de Bouwer sokken ;)

Snel afgebouwd DF. Maar wel fijn dat je dan 's middags wat kan doen. Het zal me niks verbazen als dat middagslaapje hier tegelijk met de meiden er pas af gaat. Hoewel hij best wel eens een middagje door kan trekken als dat zo uit komt.

Hier sowieso mouwloze rompers dus dat gaat weinig verschil maken. Hoewel ik nog wel lange mouwen rompers onder een korte mouwen t-shirt doe. Maar goed, hoeft natuurlijk ook niet elke dag ondergoed aangezien er toch nog een luier onder zit :D
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:02:17 #119
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_139261796
Wij zijn nu ook over op de hemdjes. Ze is heel erg bezig met plassen en poepen op het potje, en dan is een romper zowiezo niet echt handig :P

Morgen ff naar de markt in Venray, misschien kom ik nog wat leuks tegen...(Niet dat we echt iets nodig hebben ofzo :P )
pi_139262145
Hier ook mouwloze rompers, dus het verschil is niet zo groot. En nu kan is bij ons warmbloedje ook zijn hemd even uitlaten..

quote:
2s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:00 schreef Kyara het volgende:

Snel afgebouwd DF. Maar wel fijn dat je dan 's middags wat kan doen.
Tsja, om 6 uur/half 7 het geluid van het rolluik dat open/dicht gaat, daar wordt ik niet echt blij van. En als dit werkt, dan prima.
Het is wel even zoeken naar een ander ritme. Nu moest alles in de ochtend, had ik 2 uurtjes mijn handen vrij, en dan met Chris de rest van de middag vullen. Nu dus ook de middag dingen "bedenken". En klusjes doen met Daan erbij. Kwestie van wennen..

En deze week heeft grote broer vrij, dus lekker samen spelen. Dat gaat ook steeds beter. Dat wordt vast een leuk weekje. En met mooi weer gaan we naar de speeltuin om de hoek. Daar kan hij echt uren zelf spelen, met alleen af en toe een knuffel of slok water (ik blijf er gezellig bijzitten op "mijn" bankje ;)
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:19:46 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139262337
Ja, dat is dan inderdaad wel even wennen. En plannen ;)
Zeker als je nog met dipjes zit die je moet overbruggen (bij M ging het van 2 naar 1 slaapje ook niet zonder slag of stoot..)
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:20:02 #122
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139262346
Euh, vind hij Diego niet leuker dan TJ? :D Anouk vindt die echt niet leuk! :D

Anouk slaat de laatste tijd ook wel eens een middagslaap over, moet daar erg aan wennen hoor...
pi_139262445
Wij zijn hier vorig jaar rond de zomer over gegaan op ondergoed. Hij was toen denk ik 1 jaar en 10 maanden ongeveer. De meeste rompers die hij had waren te klein en ik vond het met warm weer ook wel fijn om de keuze te maken om geen hemd aan te doen onder z'n shirt ivm warmte, en dat heeft voor mij de keuze gemaakt over te stappen op ondergoed. (Van de zeeman en van de Lidl, vooral de hemden van de Lidl vind ik erg fijn bij hem).
Zindelijkheid was hij toen nog helemaal niet mee bezig, nu pas af en toe (als we het vragen, en dan is het nog bijna altijd nee, ook prima. Alleen bij oma gaat hij graag op het potje). Ik denk ook dat ik hem van de zomer gewoon bloot laat rondlopen en het potje binnen bereik en dan kijken wat er gebeurd.

Morgen gaan we s middags nog even naar een (redelijk) grote koningsmarkt hier een dorp verder. Wel pas smiddags want ik moet eerst werken tot twee. Op die markt is meestal vanalles te zien, maar ook te doen. Ben benieuwd dit jaar weer
pi_139264309
Ik heb ook even gepuzzeld met hemdjes en wat doen onder t-shirts ipv lange mouwen rompers.
Ik heb bij de Zeeman een paar basic witte shirts met lange mouwen gekocht. Als ik bang ben dat het hemd eronder te warm is laat ik het hemd weg. Kleren gaan toch einde van de dag in de was.
pi_139264470
Die basic shirts koop ik bij Action en doe ik hetzelfde ;)
Ipv romper met lange mouwen doe ik er dan een tshirt onder.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:16:38 #126
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139264490
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:20 schreef Susie het volgende:
Euh, vind hij Diego niet leuker dan TJ? :D Anouk vindt die echt niet leuk! :D

Anouk slaat de laatste tijd ook wel eens een middagslaap over, moet daar erg aan wennen hoor...
Haha nou die gaan hier een beetje gelijk op, Dora en Diego. Als we naar buiten gaan is het hard roepend "mama jij dora helpen, ik diego" en echt zo hard dat je het aan het eind van de straat hoort :+
Het is echt ongelooflijk vind ik dan, maar "normaal" lopen doet hij buiten haast nooit, het is altijd hardlopend, en dan nog hele einden met die kleine beentjes van hem O+

Hier werd van de week zijn middagslaapje overgeslagen, ik was gelijk van slag :o ;)
Maar de afgelopen 2 dagen had hij weer wel zijn middagslaapje. Dus hij gaat beginnen met een beetje afbouwen.
Lijkt me wel wennen hoor, zonder middagslaapje, vooral ook omdat het zo'n plakkerd is, dus overal moet ik bij zijn, of overal moet hij bij zijn.
ik vond dat anderhalf uurtje effe rust vooral ook wel lekker voor mezelf :+
Rayen 2½ jaar!
pi_139265815
TJ herkenbaar. Hier was het toverwoord accepteren. Dat scheelde een hoop "frustratie".

Hier vind ik de onderbroeken van de zeeman en de hema fijn. Zeker voor mijn smalle.
verder hier alleen hemden in de winter. Die van mij heeft het altijd warm en loopt het liefst in de winter ook naakt in huis :D
lange mouwen rompers had ik dan ook maar sporadisch.
pi_139266014
Ik vind de onderbroeken van de Zeeman groot vallen en ook nog best een raar model. Beetje stug en bijna een 'pofbroekje'.
Die van de Hema zijn wel heel fijn, zacht, flexibel. Sluiten ook beter aan vind ik.

Eva slaapt nu voor de vierde nacht op rij in haar grote bed en het gaat prima. Dé tweede avond zei ze 'papa ik vind het niet leuk om in mijn grote bed te slapen'. Toen heeft hij dec schuld op zich genomen door te zeggen dat hij vond dat ze er groot genoeg voor was en het bedje heeft weggedaan. Eva heeft dat ingevuld met dat het bedje naar een klein kindje is gegaan (staat op zolder :P ).

Vanmorgen was ik net wakker en in de badkamer, hoor ik uit de kamer ernaast "rommeldebommel". Was ze uit bed gevallen. Ze lag nog steeds op dr rug toen ik bij haar kwam :D
beetje beduusd en geschrokken. Maar na een knuffel ging ze nog even terug.

woensdagochtend zei ze dat ook: "Papa ik blijf nog even liggen" O+
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:39:51 #129
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139267208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:11 schreef danic het volgende:
Ik heb ook even gepuzzeld met hemdjes en wat doen onder t-shirts ipv lange mouwen rompers.
Ik heb bij de Zeeman een paar basic witte shirts met lange mouwen gekocht. Als ik bang ben dat het hemd eronder te warm is laat ik het hemd weg. Kleren gaan toch einde van de dag in de was.
Oh da's ook een slim idee, ik ga ook eens kijken.

Maar jullie doen dan toch geen onderbroek over de luier heen? Lijkt me ook een beetje vreemd.

Oh arme Eva, zo uit haar bedje geknald ;)

Hier gaat het na 3 weken lastig inslapen, soms met tussenpozen (en uitieindelijk duurde het soms anderhalf uur voordat hij echt sliep) mama roepen , om water roepen om weet ik wat roepen of gewoon maar roepen om het roepen eindelijk de laatste 2 dagen goed *O*
Eerst wilde hij steeds niet onder zijn dekbed liggen, maar dat laat hij de laatste 2 dagen ook liggen.
Pfff wat een verademing, pas als dat een tijd goed gaat, ga ik eens aan een peuterbedje denken ;)
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 26 april 2014 @ 00:21:12 #130
244125 laziness
pi_139268362
Ja hoor boxershort hier over de luier heen en maatje 86/92 van lindex gaat ook over de luier.
En zonder luier is maatje 86/92 ook echt groot genoeg. Mini billetjes zijn het dan.
pi_139268525
Ik doe wel een onderbroek over de luier aan hoor, die neemt de functie van de romper over, de luier op z'n plek houden. En als hij ooit een doorlekincidentje heeft dat het vaak alleen het onderbroekje is waar een vlekje op zit in niet perse ook de broek. Vind het er ook wel een beetje raar uit zien eigenlijk, de broek rechtstreeks over de luier (gebeurd wel eens na doorlekken en ik geen onderbroekje in de tas had ofzo). Maar goed misschien ben ik wel apart :P

Middagslaapje is er hier bij ongeveer 2,5 af gegaan. Hij wou nooit naar bed s middags en sloeg al wel eens over en dat ging best goed mits er wat te doen is en hij dus "bezig gehouden wordt". Hij sliep toen dus nog meestal wel, en maakte dan een ruk van 3 uur en was ie met moeite wakker te krijgen (en dus humeurig, ook als ik hem eerder wakker maak).
Toen hadden we een tijdje best een paar dagen s middags op de planning staan (kindercarnaval en daarna nog een paar dagen iets dat het beter uit kwam) en dat ging eigenlijk zo goed dat we het maar zijn proberen hoe het gaat. Hij heeft even op de dag vaak wel even een breakdown maar dan helpt het om even rustig tv te kijken of samen een boekje te lezen, en daarna is ie weer opgeladen. Natuurlijk heeft hij bij een drukke dag wel eens last op het einde van de avond dat hij moe is en vervelend gedrag vertoont maar dat gaat meestal wel goed. Hij zal trouwens nooit toe geven moe te zijn :P bang dat ie dan naar bed moet.. ;)
Ik vind het wel erg wennen in m'n eigen planning, heb ik nog minder tijd voor te strijken of ander huishouden, want zichzelf de hele middag bezig houden lukt nog niet, en de deur uit gaat vaak ook niet omdat Eline s middags wel slaapt. Maar goed het went al steeds beter (vind het in het begin best even vermoeiend, je levert toch ook wat van je 'me-time' in ;)
pi_139273121
Mijn peuter huppelt in zijn oranje Jipshirt (met dank aan Lazi!), welpiepet en wuppiesjaal door het huis en roept uit: "Mita ben de toningsdag!" :') O+
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:44:43 #133
30252 Soempie
Procreating
pi_139287253
:D

En aan de foto's te zien hadden jullie een heel leuke dag gehad!

Hier ook een heel toffe dag gehad. Heel gave buit op de vrijmarkt: veel duplo (onder andere een draak, groot vliegtuig, ridders, dierenziekenhuis, tractoren, de rode brug (!), treinset, enz.), kinderboeken O+ , en aanvulling voor de treinbaan van hout.

M. kon van flinke afstand al zien waar de tractoren stonden op de kleedjes. Net zo'n wiggelroede: van tractor naar tractor over de vrijmarkt. :D In de draaimolen heeft hij dus ook een ritje op de tractor gemaakt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:47:55 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139287338
Klinkt leuk Soempie!

Hier vooral veel pret op het springkussen gehad. De score hier was een boekje, autootjes en een little people auto. Ik wilde eigenlijk boekjes maar met een dreumes op mijn rug kon ik niet lekker bukken om alles te bekijken op die kleedjes :D

Ga wel een keer naar de kringloop.

M met zijn buit (en tijger)
pi_139287451
Geweldig die koningsdag vverhalen. Sofie heeft een step bemachtigd. Ze zag m staan en bleef bij dr vader zeuren tot hij om was. Ze heeft dr vader zo snel om dr vingertje gewonden O+
zindelijkheid gaat de ene dag top, de andere dag is het lastig. Ze doet ontzettend haar best en wil het heel graag.
*poef* nu is het weg
pi_139287540
Ean liep gisteren met een kroon gekregen bij de supermarkt al roepend over straat:" wij hebben feest ikke bijna jafig. En vandaag had ze iets oransje aan. Moeilijke kleur om uit te spreken. Ze is ook blij met wat wij op de vrijmarkt gekocht hebben.ven wij hebben ons heel de avond bezig kunnen houden met het uitzoeken van puzzels. Het was een doos met 10 puzzels erin die helemaal door elkaar lagen.
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:13:34 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139288113
Anouk liep op alle poppen af die ze zag O+ mijn poppekindje O+
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:56:02 #138
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_139289598
Leuk leuk :)

cristel heeft de hele tijd in de buggy gezeten, en op een gegeven moment wou ze eruit zei ze, en toen ging ze janken, en liep mijn man met dr naar de auto }:|

Enige wat ze aanwees was "kikker", een stoffen boekje dus dat hebben we dan ook gekocht, en een ernie (met pleisters enzo, al ben ik er nog niet over uit ofdat ik daar batterijen in ga doen, dan gaat dat ding praten.... )
En wat dvd's voor weinig, paar shirtjes, en een boekje over een boerderij...
Kortom, ik heb me goed ingehouden :P

Maarrrrr 18 mei kan ik weer :P Op naar de volgende markt *O*

De jongens hadden ieder hun eigen rugtas en portemonnee mee, en die hebben wel leuke dingetjes gekocht :) Wesley zeklfs een vissenlamp, hij is er zo blij mee, geweldig :s)

[ Bericht 10% gewijzigd door PureEvil op 26-04-2014 23:05:38 ]
  zaterdag 26 april 2014 @ 23:04:54 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_139289856
Gaaf shirt en ook een goeie buit, Kyara!
Hier J. op m'n buik, dus ik heb boekjes en dergelijke aangewezen, zodat m'n man ze kon pakken. :D Anders was het ook niet handig geweest.

Na die ronde zag ik de brandweerwagen met bel en ik dacht dat M. dat briljant zou vinden, maar hij wilde er absoluut niet in. Domme mama, niets overtreft een tractor. o|O
Terug naar de tractor, maar daar klom ook net een ander kindje in en toen wilde M. niet meer in de draaimolen. Hebben we de kaartjes maar weggegeven. Hij had het er net in bed nog over: 'Stom mama, M. wilde in de tractor! Niet in de brandweerwagen. Ander kindje ging in de tractor..blablabla' :@

En een heel drama in de auto, omdat ik achter het stuur ging in de auto van papa (m'n man bleef nog wat langer). Halverwege opeens vanaf de achterbank: 'mama is papa!' oO<
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 26 april 2014 @ 23:07:08 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_139289929
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:13 schreef Susie het volgende:
Anouk liep op alle poppen af die ze zag O+ mijn poppekindje O+
Mooi die voorkeuren. :D O+

PE, lieve foto!
  zondag 27 april 2014 @ 07:23:23 #141
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139295560
Ja Soempie, hoe kan je ook denken dat een brandweer auto leuk is :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 april 2014 @ 08:16:14 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139295716
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Geert presteert het regelmatig om over de bril heen te piesen en zo z'n onderbroek / broek nat te plassen (hij moet echt zn worm omlaag duwen de pot in, anders gaat het mis :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_139295730
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 08:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

Geert presteert het regelmatig om over de bril heen te piesen en zo z'n onderbroek / broek nat te plassen (hij moet echt zn worm omlaag duwen de pot in, anders gaat het mis :') )
dat heeft yaro vooral als hij heel nodig moet. Dan plast hij te hard ofzo :D
pi_139297579
Is het ook niet zo dat dat wormpje iets omhoog komt bij het plassen? en ze daardoor nog weleens door de opening bij de bij de wc-bril en de pot plassen?

Vorig jaar liep ean nog een stuk zelf op de vrijmarkt dit jaar wilde ze alleen maar in de buggy zitten. Op een gegeven moment was ik naar iets aan het kijken en stond ze ineens naast mij. Ze had een keukentje gezien waar een pizza op lag die je in stukjes kan maken. Bij het zien van een springkussen ging haar jas wel uit. Daarna deed ik haar schoenen uit maar wilde ze er niet meer op. Terwijl ze er normaal niet vanaf te slaan is. Echt soms snap ik haar niet.

In de draaimolen wilde ze wel. Ze had wel heel specifiek een voorkeur voor een auto dus moest er een rondje op wachten. Ze ging er alleen in en ze gaf netjes haar kaartje aan de draaimolen meneer.

Later zag ik nog los zo'n pizza liggen die ze eerder gezien had maar die was niet compleet. Die mocht ze gratis hebben met taartschep. Dat is de hit want daar heeft ze al uren mee gespeeld.
pi_139302234
Vanmorgen trok ik een broek uit yaro zijn kast. Bij het aantrekken bleek die van zijn broertje te zijn. Maat 74, maar ik kreeg hem nog wel dicht. Was alleen een beetje kort :P
pi_139325483
Wat een slankie, As, dat lukt hier echt niet...

Leuk, al die Koningsdagverhalen... volgend jaar doen we ook mee!
(Al was het maar omdat ml het niet leuk vindt om een verjaardag voor de verjaardag al te vieren... en daar kwam ie dan gisterochtend mee aan toen het hele feestweekend al gepland was) o|O
Wij hebben dus een heel verjaardagsweekend achter de rug. Lars is lekker verwend en heeft heerlijk gespeeld met z'n neefje en nichtje gister en z'n vriend(innet)jes vanmiddag. Hij heeft veel LEGO gekregen, en vindt het helemaal geweldig. Die spoorbrug gaan we misschien toch niet zo missen...

Het was wel erg vermoeiend... vanavond viel hij gewoon tijdens het avondeten, waar z'n oom en tante zelfs ook nog gezellig bij waren, voor het super verjaardagstoetje in een diepe slaap...

Morgen om deze tijd heb ik een kleuter!! *G*
pi_139325946
Nah ik vind ik dat altijd zo schattig, die kindjes die zomaar overal in slaap vallen.
Eva doet dat echt niet. Uitgezonderd de autostoel.
Die vraagt momenteel al twee dagen achter elkaar huilend aan ons of ze naar bed mag om 18.30 O+

Blijkbaar kan ze prima zonder middag slaapje zolang ze binnen is. Maar zodra ze buiten speelt in de zon kost het toch iets teveel energie.

Shandaly, mocht ik het vergeten morgen, alvast gefeliciteerd met je kleuter *O*
pi_139326365
Hij was écht op... zat te knikkebollen aan tafel.. vergat gewoon te kauwen... Zo schattig om te zien O+ Hij deed echt z'n best om wakker te blijven, maar het lukte gewoon echt niet.
  maandag 28 april 2014 @ 07:31:07 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139330618
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Joh nog tijd zat. Het begint pas te dringen bij bijna 4. Tot die tijd niet teveel druk op leggen.
O. is nu 3 jaar en 2 maanden en het besef is er al wel een tijdje maar besef en link met op tijd aangeven dat je moet zijn ook weer twee verschillende dingen. Inmiddels kan hij dat goed dus heb ik mezelf er op voorbereid om er eens een paar dagen mee aan de slag te gaan en tot nu toe gaat dat goed overdag maar ik maak me ook nog niet druk als deze poging als nog strandt.
Het begint niet te dringen bij 4 :N
Althans niet volgens de fysio die ik geadviseerd heb met aantekening mbt zindelijkheidsproblemen.
Als ze met 6 nog niet zindelijk dan moet je er toch echt wat mee doen.

Harry is ook wisselend zindelijk overdag. 's Nachts helemaal niet
  maandag 28 april 2014 @ 07:36:23 #150
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139330640
Shandaly, van harte gefeliciteerd met je kleuter! *O*
  maandag 28 april 2014 @ 08:22:29 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139330922
Shandaly gefeliciteerd! *O*
pi_139330931
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 07:31 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het begint niet te dringen bij 4 :N
Althans niet volgens de fysio die ik geadviseerd heb met aantekening mbt zindelijkheidsproblemen.
Als ze met 6 nog niet zindelijk dan moet je er toch echt wat mee doen.

Harry is ook wisselend zindelijk overdag. 's Nachts helemaal niet
voor school is het wel lichtelijk noodzakelijk dat ze zindelijk zijn hoor...
*poef* nu is het weg
pi_139330933
Shandaly! Gefeliciteerd! *O*
pi_139330948
En shandaly, gefeliciteerd met je prachtige kleuter! !!! *O*
*poef* nu is het weg
pi_139330954
Mijn peuter heeft vannacht voor het eerst in haar eigen bed geslapen O+ *O*
Ze is met Papa in slaap gevallen in haar bedje en heeft tot 6:45 vanmorgen doorgeslapen O+
pi_139331000
Shandaly, gefeliciteerd met je kleuter!
En heerlijk als ze zo moe zijn dat ze overal in slaap vallen..

Daan heeft er ook een handje van om 's avonds bij ons op schoot te kruipen en in slaap te vallen, nu we zijn middagslaapje hebben geschrapt. Dan haalt hij zijn bedtijd net niet.. Gelukkig is hij wel over te tillen en om te kleden ;)

Vrijmarkt was voor Daan vooral lekker lui hangen in de buggy. Wel nog een nijntje tol gekocht. En hij heeft zelf een stoffen bloem uitgezocht en betaald.. Dat glunderende koppie O+
pi_139331764
Shandaly gefeliciteerd.
pi_139331891
Nog een simpele knutseltip voor de maandag ;) :
Je neemt een paar gekleurde (memo) papiertjes. Je knipt en scheurt die in kleine stukjes.
Daarna kun je die stukjes weer gebruiken om een plaksel werkje te maken..
Ben je zo een uurtje verder blijkt

(Zo alleen even goede lijmstift regelen) :P
  maandag 28 april 2014 @ 10:35:26 #159
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139333365
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:24 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit hoe ze dat in Belgie doen, daar moeten de kinderen vanaf 2 jaar naar school (wat ik absurd vroeg vind) en dus zindelijk zijn.

Shandaly gefeliciteerd en wat een leuke lieve slaapfoto, zo op de bank O+

Hier hebben we flink ingeslagen op de rommelmarkt, autootjes (natuurlijkkkk) een speel boormachine (want Rayen doet graag alles "maken" ) een bodywarmer voor hem, een spel met kikkers die knikkers moeten "happen" en een heuse graafmachine waar hij op kan zitten en dan scheppen in de zandbak
En toen vond ik het wel weer genoeg :+

Na een flink uurtje in de drukte dacht ik het is wel weer genoeg voor hem geweest dus ging een stiller straatje in om zo naar huis te wandelen. Maar meneer had dat gelijk in de gaten en we moesten rechtsomkeer maken de drukte in ;)
Rayen 2½ jaar!
  maandag 28 april 2014 @ 10:36:50 #160
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139333411
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Nog een simpele knutseltip voor de maandag ;) :
Je neemt een paar gekleurde (memo) papiertjes. Je knipt en scheurt die in kleine stukjes.
Daarna kun je die stukjes weer gebruiken om een plaksel werkje te maken..
Ben je zo een uurtje verder blijkt

(Zo alleen even goede lijmstift regelen) :P
HIer doen we dat ook regelmatig, of met kleine stukjes vilt. Of rietjes in stukjes geknipt
Lijmstift bij de action *O*
Rayen 2½ jaar!
  maandag 28 april 2014 @ 13:02:29 #161
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139337928
Gefeliciteerd shandaly!
pi_139338106
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:35 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit hoe ze dat in Belgie doen, daar moeten de kinderen vanaf 2 jaar naar school (wat ik absurd vroeg vind) en dus zindelijk zijn.
Niet dat het veel uitmaakt maar het is vanaf 2,5 jaar, starten na de eerste vakantie.. Het is nog steeds vroeg hoor, daar niet van..
pi_139338115
Shandaly gefeliciteerd! *O*
pi_139340768
Hier nog geen zindelijkheid te bekennen dus ik ben blij dat ik niet in België woon.
  maandag 28 april 2014 @ 15:00:10 #165
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139341609
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 13:10 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Niet dat het veel uitmaakt maar het is vanaf 2,5 jaar, starten na de eerste vakantie.. Het is nog steeds vroeg hoor, daar niet van..
Ah ok, ik had het van horen zeggen dus of verkeerd onthouden (zeer waarschijnlijk :+ ) of verkeerd verteld
Rayen 2½ jaar!
pi_139344361
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:36 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

HIer doen we dat ook regelmatig, of met kleine stukjes vilt. Of rietjes in stukjes geknipt
Lijmstift bij de action *O*
Het werd een rondje Zeeman, dus naast lijmstift ook doosje stickers en gekleurd papier meegenomen :)
pi_139344503
Gefeliciteerd Shandaly! *O* Zo lief, zo'n groot manneke, maar toch nog zo klein O+

Wij hebben op de vrijmarkt een paar boekjes gescoord (die echt tenenkrommend slecht zijn, zonder clue of verhaallijn of wat dan ook, maar ik moet ze wel 14 keer achter elkaar voorlezen, want het gaat namelijk over een O+ zandauto O+ en een O+ brandweerauto O+ achterop staat een tractor, waar ook verliefd naar gewezen wordt. Soempie, M begrijpt jouw M volledig, in de voorliefde voor tractoren. Hij kan vast ook meepraten over stomme moeders die het belang van tractoren niet inzien ;( Kijken jullie wel eens 'Kleine rode tractor'? Is leuk! ) Anyhow, en een paar Dieselgympen en een H&Mshirtje die voor veel geld op Ebay gaan (aldus mijn lief, die daar zicht op heeft 8-) ), een Black&Decker-werkbank (kind loopt de hele dag met zijn 'timmer' rond O+ ), een veel te ingewikkelde puzzel en een vuilniswagen die steeds mee naar bed moet.

Gisteren hebben we taart gebakken want oma is vandaag jarig. Heel spannend allemaal, zo hadden we het dilemma dat je soms graag een appeltje wil eten maar dat ze óók in de taart moeten en dat is dan best lastig -O- Eieren kloppen is tof ^O^ en suiker ziet eruit als pap, meel voelt als zand en van deeg kan je auto's en slangetjes en huizen en ballen maken. Het was zo gezellig, ik ga vaker met hem bakken (even voor lief nemend dat ik daarna een volledig wit kind had omdat je met meel ook lollig kunt gooien }:| en de hele keuken onder aangestampte klodders deeg zat :') )
  maandag 28 april 2014 @ 16:27:25 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139344688
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:24 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Harry heeft op school ook ongelukjes, soms 2x per dag, dan weer een week niks.
Doet zijn juf niet moeilijk om.

Maar daarnaast heeft het geen zin om iets met zindelijkheid te doen als je kind niet gemotiveerd is om er iets mee te doen. Dus als je kind er het nut niet van in ziet, kun je oefenen tot je een ons weegt.
  maandag 28 april 2014 @ 17:06:18 #169
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139345787
Tweede knutseltip van de dag ;)

Na al die dure aanschaf van klei, playdoh en wat al nog niet meer, maak ik gewoon dit. Een groot succes en lekker goedkoop ;)

Gebruik gewoon zoutdeeg *O*

HOE MAAK JE ZOUTDEEG?

Ingrediënten:
3 koppen ongebleekte bloem
(en echt geen zelfrijzend bakmeel!!)
1 kop zout
1 kop water
3 eetlepels olie
bloem , water en zout in een kom mengen,
Daarna de olie er door mengen.

Het moet een NIET plakkerig, stevig deeg worden.
Veerkrachtig en soepel.

Het deeg wat over is kan je bewaren in een plastik zak.
Kleeft het?
Voeg meel toe.
Is het kruimelig?
Voeg beetje bij beetje lepels water toe.

Het bakken:
Eerste uur 80 graden
Tweede uur 100 graden
Eventueel een derde uur 125 graden
(dat hangt van de dikte af van de figuurtjes)
De oven is meer om de figuurtjes te drogen
i.p.v. bakken vandaar de redelijk lage oven temperatuur.
Veel knutsel en bak plezier!!

Ik bak het meestal niet eigenlijk, het gaat hier gewoon meer om het maken :+
Rayen 2½ jaar!
pi_139352874
Van

Naar

We hebben een kleuter in huis!! *G*
(En ik moet een topic opschuiven geloof ik... :( )

Heerlijk gezellige dag gehad met m'n grote vent. Vanochtend bij de BSO wezen kijken, en dat gaat helemaal goed komen... O+ Hij vond het er zo leuk dat hij al uit zichzel met andere kindjes op de glijbaan ging spelen terwijl ik in gesprek was met de groepsleider, en allerlei formuliertjes in moest vullen. Ik kreeg 'm al bijna niet mee. Volgende week maandag mag hij een dagje wennen daar, meteen hele dag want vakantie... En ik een dagje quality-time met m'n meisje O+
Vanmiddag broodtrommeltje uit laten zoeken voor op school straks, vond hij ook helemaal super... Zucht... wat gaat het allemaal snel, maar wat is elke leeftijd toch superleuk (tot nu toe iig ;) )
pi_139353055
Gefeliciteerd Shan!!!

Leuk van die deeg TJ ik moet het proberen.

We hebben poeh op de rommel markt gescoord en daarna naar het strand (we hebben hekel aan drukte). Heerlijk geluncht, renende hondjes gekeken, zandkastelen gebouwd O+

Ze was wel geinteresseerd in het potje een tijdje terug maar nu opeens wil ze niks meer mee te maken hebben...en papa mag ook niet meer verschonen dus alle poep luiers zijn voor mama :9

Tally je peuter wordt groot O+ Hier slaapt ze nog bij ons op de kamer.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 28 april 2014 @ 20:59:43 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139353393
Shandaly, van harte gefeliciteerd met je kleuter!! Leuke foto's en de verjaardag klinkt erg gezellig. Die slaapfoto O+

Ik voorzie een traktoren meet.... ;) Kleine rode traktor zal ik eens opzoeken. Thanx! Mooie buit ook CS!

Wij noemden dat vroeger altijd brooddeeg. Afgebakken kun je het ook leuk beschilderen en zo.

M hoorde vanochtend zijn zusjes huilen (ik was met de meisjes bezig en papa met M). "Zusjes huilen, zusje troosten!" En toen hij naar zijn zusje ging zei hij "sorry zusje". :'( O+ :'( nu nog leren dat het heus niet altijd zijn schuld is als zijn zusjes huilen ;(
pi_139353644
Zoutdeeg staat op nog op mijn to-do-lijstje. Misschien woensdag als het regenachtig weer is..

Shandaly, het is ook een echte kleuter zo te zien.. Mooi dat de BSO bevalt!

Kyara, arme M. Zei hij echt sorry als verontschuldiging? Of denkt hij dat sorry een troostwoordje is, ipv verontschuldiging? Soms hebben kindjes die woorden nog met de verkeerde betekenis in hun hoofd zitten ;)
  maandag 28 april 2014 @ 21:19:39 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139354223
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:05 schreef Deepfreeze het volgende:

Kyara, arme M. Zei hij echt sorry als verontschuldiging? Of denkt hij dat sorry een troostwoordje is, ipv verontschuldiging? Soms hebben kindjes die woorden nog met de verkeerde betekenis in hun hoofd zitten
Nou, M is soms nogal lomp en als hij dan weer ergens mee rond aan het zwaaien is en hij raakt het hoofd van zijn zusje (als hij met een grote auto in zijn hand loopt te zwaaien dan is dat net op hoofdhoogte van zijn kruipende zusjes) en zusje gaat huilen dan moet hij even sorry zeggen. Andersom trouwens ook alleen snappen ze dat natuurlijk nog niet.
pi_139354454
Grappig dat verschil oudste/jongste kind ook Kyara. Hier is Daan juist degene die weer eens geraakt wordt door een actie van grote broer. Nu is Daan ook wel lomp genoeg, maar dat is voor Chris meestal geen probleem, die merkt er niet zoveel van ;)
pi_139354522
Oh, heel even deze:
en weg...

[ Bericht 89% gewijzigd door Deepfreeze op 28-04-2014 22:02:23 ]
pi_139354684
Wat een stuntpilootje zeg!
pi_139354766
DF :D O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 april 2014 @ 21:33:38 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139354861
DeepFreeze!!! _O- alsof ik Jan en Geert voor me zie hier .. alleen die springen dan nog van de salontafel af in plaats van de eettafel (en ze landen allebei op hun voeten in plaats van een buiklanding te maken) maar mijn hemel .. wat een stunten halen ze ook uit he ?!?!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 28 april 2014 @ 21:35:31 #180
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139354935
_O- Nah zeg! Gewoon een duik! Ik proestte mijn scherm onder!
  maandag 28 april 2014 @ 21:38:56 #181
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139355087
Zo, die durft :o :D O+
pi_139355100
De eerste keer probeerde ik nog te rennen&vangen, maar was ruim te laat. En daarna leek het eigenlijk best goed te gaan..
DJMO, de salontafel was de week ervoor, maar nu bedacht grote broer dat dit ook wel zou moeten kunnen..
  maandag 28 april 2014 @ 21:41:42 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139355218
Mijn vriend; "oh, er ligt een matras onder" }:|
  maandag 28 april 2014 @ 21:58:36 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139356021
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:41 schreef Susie het volgende:
pi_139356125
quote:

Zou hij dit ook met jullie meiske gaan proberen dan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 april 2014 @ 22:04:32 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139356321
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:39 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, de salontafel was de week ervoor, maar nu bedacht grote broer dat dit ook wel zou moeten kunnen..
de salontafel laat ik nog wel toe want weinig gevaar, maar op de eettafel klimmen?? dan word ik gewoon echt boos.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 april 2014 @ 22:04:43 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139356329
quote:
_O-

pi_139356421
Ze zijn behoorlijk beheerst in wat ze doen, geen idioten. Ze denken gelukkig eerst na voor het te doen. ;)
Maar normaal mogen ze ook niet op de eettafel klimmen. Nu met matras eens een gekke zondagochtend. En daarna heeft geen van tweeen een poging gewaagd op de tafel te klimmen. Dus dat scheelt..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 april 2014 @ 22:08:47 #189
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139356505
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Ze zijn behoorlijk beheerst in wat ze doen, geen idioten. Ze denken gelukkig eerst na voor het te doen. ;)
Maar normaal mogen ze ook niet op de eettafel klimmen. Nu met matras eens een gekke zondagochtend. En daarna heeft geen van tweeen een poging gewaagd op de tafel te klimmen. Dus dat scheelt..
Als ik Jan of Geert één keer toestemming geef in 'een gekke bui' is daarna het hek van de dam, want ja, het mocht vorige keer, dus mag het nu ook. Vandaar dat ik heel erg streng ben in dat soort dingen... ze hebben het nodig helaas.

pi_139356644
Dan kan ik het me voorstellen DJMO.. Hier begrijpen ze wel dat het een uitzondering is. Dan kun je de grenzen even wat makkelijker verschuiven. Wel jammer inderdaad. Maar liever streng dan gewond :X
  maandag 28 april 2014 @ 22:12:15 #191
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139356677
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 22:00 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Zou hij dit ook met jullie meiske gaan proberen dan?
Euh...dat hoop ik niet nee. Maar gelukkig is Anouk de verstandigste van de 2 ;)
pi_139356829
Daan zou het zelf ook niet bedenken. Maar grote broer wel. Je ziet Daan dan even denken en is dan ook enthousiast..
  dinsdag 29 april 2014 @ 09:52:59 #193
30252 Soempie
Procreating
pi_139366160
Shandaly, nog gefeliciteerd met L.! Je hebt een kleuter! :o *O*
Ik vind het heel jammer dat je een topic verder gaat, maar voor je het weet kun je hier verder met F. O+

CS, nog gefeliciteerd (met jouw moeder?). Wat een leuk idee om samen appeltaart te bakken. Heb je foto's van je witte bakkende jongetje? :Y)

Ik doe dat soort dingen amper met M., maar hij kijkt wel vrijwel elke dag mee hoe z'n vader kookt. Vanmiddag maar eens kijken of we koekjes kunnen bakken. Het is hier namelijk best druilerig vandaag.

De kleine rode tractor ga ik eens opzoeken. :)

Gistermorgen ging hier de bel: 'dingdong!' en M. rende naar de deur, stond daar even te kletsen (kon het niet horen) en kwam vervolgens binnen met duidelijk iemand bij de hand. De Gruffalo kwam op bezoek!
Hij kreeg van M. een stoel aangewezen en hij mocht natuurlijk ook een boterham van M. De Gruffalo kreeg zo nu en dan een vorkje aangeboden en daarna werden er druk plannen gemaakt voor de rest van de dag. Eerst heeft de Gruffalo malle mollen meegespeeld (M. met twee hamers en twee hamers aan de andere kant van het spel) en daarna hebben ze samen met de treinen gespeeld. 's Avonds gingen ze met z'n tweeën onder de douche. M. heeft toen alle paarse stekels van meneer Gruffalo gewassen. _O- O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 29-04-2014 12:33:46 ]
  dinsdag 29 april 2014 @ 09:53:32 #194
30252 Soempie
Procreating
pi_139366174
Df, ik heb het filmpje van je stuntpiloot gemist. -O-
pi_139367917
Filmpje ook gemist }:|

Dankje Soempie, was inderdaad mijn moeder! Geen foto's gemaakt, ik zat ook van onder tot boven onder het deeg :@ (motorisch niet zo getalenteerd). En koekjes bakken is echt leuk, we hadden een hartje uitgestoken uit deeg en dat vond M ook heel leuk en dat kon hij al prima zelf!

En wat gezellig dat de Gruffalo er was, heerlijk zulk fantasiespel O+ Dat begint hier ook te komen, hoewel nog niet zo complex. M is soms een klein hondje en dan blaft hij zachtjes en komt lekker kroelen en eet hij 'brokjes'. En gisteren hebben we wel 20 ijsjes gegeten, citroen en mando en er ook mee gegooid :o

Vanochtend zong ik de begintune van Alfred J Kwak voor hem, en hij herhaalde "ik kom een druppel later, mama?" :? hij had goed in de gaten dat dat een rare uitdrukking was O+
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:24:55 #196
30252 Soempie
Procreating
pi_139370411
Zo, wat zullen jullie dikke buiken hebben gekregen van al die ijsjes! :o :9

Het fantasiespel vind ik echt genieten. We doen regelmatig boodschappen in de gang en een volgend moment is het de wasstraat of het Wilde Woeste Woud waar de draak woont. Meestal doe ik mee met het verzinnen van de meest wilde verhalen of het stellen van vragen (dat is meestal al voldoende), maar gister was M. lekker met de Gruffalo aan het spelen en heb ik me op de achtergrond gehouden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:11 schreef Clubsoda het volgende:

Vanochtend zong ik de begintune van Alfred J Kwak voor hem, en hij herhaalde "ik kom een druppel later, mama?" :? hij had goed in de gaten dat dat een rare uitdrukking was O+
Dat heeft hij mooi opgemerkt. O+

Bij M. is er sinds kort ook het inzicht dat hij dingen nog niet weet of kent (misschien was het er wel eerder, maar nu kan hij het ook goed aangeven). Als hij midden in een verhaal niet op een woord komt, bijvoorbeeld, dan benoemt hij dat. En hij komt regelmatig met dingen aanzetten: 'die kent M. nog niet. Mama?'.
Soms weet ik het dan ook niet. :') Dierentuinen zitten bijvoorbeeld vol beesten waar ik de naam niet van ken. :o

Gitte Spee heeft trouwens nog een leuk boek:

M.: 'De toren van pizza staat scheef mama!' :+
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:32:51 #197
30252 Soempie
Procreating
pi_139370750
En hoe komt het toch dat je op randjes (stoepen) of afwijkende tegels moet lopen als kind? Ik vind het zo grappig om te zien dat M. dat doet, terwijl hij het nooit eerder iemand heeft zien doen (dat weet ik vrijwel zeker). :P
pi_139371702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 09:52 schreef Soempie het volgende:
Shandaly, nog gefeliciteerd met L.! Je hebt een kleuter! :o *O*
Ik vind het heel jammer dat je een topic verder gaat, maar voor je het weet kun je hier verder met F. O+
:o :o Daar mag ik nog eerst een heel jaar dreumestopic mee he... Alsjeblieft zeg, de tijd gaat al zo snel :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 12:32 schreef Soempie het volgende:
En hoe komt het toch dat je op randjes (stoepen) of afwijkende tegels moet lopen als kind? Ik vind het zo grappig om te zien dat M. dat doet, terwijl hij het nooit eerder iemand heeft zien doen (dat weet ik vrijwel zeker). :P
Geen idee... maar wel fascinerend inderdaad. Heb het zelf ook (nog) wel eens, en dan heb ik ook altijd dat KvK-liedje in m'n hoofd... :@
SPOILER: Kijk uit, blijft hangen!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:05:40 #199
30252 Soempie
Procreating
pi_139371796
Ik moest ook wel even slikken toen ik eerst de foto van L. als baby en daarna als kleuter zag.

Hier komt er geen derde. Elke keer als J. iets nieuws doet, dan vind ik dat fantastisch, maar tegelijk gaat het me veel te hard. :') ;(
pi_139372039
Heel herkenbaar Soempie.. ook geen derde hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')