Ik bewaar de leukste dingen en van de rest maak ik een foto (tip!) en dan weg en de blaadjes met 1 kras gooi ik zonder foto wegquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef danic het volgende:
Ik gooi er even een gewetensvraag in:
Bewaren jullie alle knutsels van je kind waar hij/zij mee thuis komt vanaf de go/kdv/psz.
En zo ja, waar laat je het dan?
(*opruimwoede maar het zonde om weg te gooien-moeder)
Nou tenzij je lange hemden hebt, en als er dan geplast word is het hemd alsnog nat.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:09 schreef laziness het volgende:
Koop de hemden lang genoeg zodat het niet zo snel opkruipt en voor de rest is het niet heel veel anders. Bij een doorlek incident hoeft niet alles aan de bovenkant uit dus pluspunt zelfs. Ik vond het niet onhandiger dan rompers in ieder geval dus ik zou zeggen waarom niet?
Piemeltje hangt naar beneden in de pot dus dan moet het wel heel gek gaan wil dat hemd nat wordenquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:51 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou tenzij je lange hemden hebt, en als er dan geplast word is het hemd alsnog nat.
Hier gebruik ik nog rompers, die stretchrompers van de Hema in maat 98/104
Ik heb de onderbroekjes al klaar liggen, als het straks mooier weer word nog eens proberen of het indruk maakt of iets in de gaten krijgt als hij zichzelf nat plast![]()
Danic ik bewaar alleen de leukste dingen, hij zit nu op de peuterspeelzaal. Ik bewaar sommige dingen in een grote plastic doos.
Ik denk maar zo straks komt heel de lagere school nog, je kan niet alles bewaren
quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:54 schreef laziness het volgende:
[..]
Piemeltje hangt naar beneden in de pot dus dan moet het wel heel gek gaan wil dat hemd nat worden
Joh nog tijd zat. Het begint pas te dringen bij bijna 4. Tot die tijd niet teveel druk op leggen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:00 schreef TimeJumper het volgende:
[..]![]()
lol, ja hier is tie nog niet zover, vandaar de verwarring bij mijVolgens mij heeft die nog helemaal niet in de gaten dat daar wat uit komt
en hij is bijna 2.5
op het kdv houden ze al een plakboek bij en soms komt er nog een extra tekening mee naar huis, die plak ik weer in een plakboek thuis, waar ook haar thuis creaties inzit. Maar veel van de thuis knutsels zijn echt niet mooi en gooi ik wegquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef danic het volgende:
Ik gooi er even een gewetensvraag in:
Bewaren jullie alle knutsels van je kind waar hij/zij mee thuis komt vanaf de go/kdv/psz.
En zo ja, waar laat je het dan?
(*opruimwoede maar het zonde om weg te gooien-moeder)
Tsja, om 6 uur/half 7 het geluid van het rolluik dat open/dicht gaat, daar wordt ik niet echt blij van. En als dit werkt, dan prima.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:00 schreef Kyara het volgende:
Snel afgebouwd DF. Maar wel fijn dat je dan 's middags wat kan doen.
Haha nou die gaan hier een beetje gelijk op, Dora en Diego. Als we naar buiten gaan is het hard roepend "mama jij dora helpen, ik diego" en echt zo hard dat je het aan het eind van de straat hoortquote:Op vrijdag 25 april 2014 21:20 schreef Susie het volgende:
Euh, vind hij Diego niet leuker dan TJ?Anouk vindt die echt niet leuk!
![]()
Anouk slaat de laatste tijd ook wel eens een middagslaap over, moet daar erg aan wennen hoor...
Oh da's ook een slim idee, ik ga ook eens kijken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:11 schreef danic het volgende:
Ik heb ook even gepuzzeld met hemdjes en wat doen onder t-shirts ipv lange mouwen rompers.
Ik heb bij de Zeeman een paar basic witte shirts met lange mouwen gekocht. Als ik bang ben dat het hemd eronder te warm is laat ik het hemd weg. Kleren gaan toch einde van de dag in de was.
Mooi die voorkeuren.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:13 schreef Susie het volgende:
Anouk liep op alle poppen af die ze zagmijn poppekindje
Geert presteert het regelmatig om over de bril heen te piesen en zo z'n onderbroek / broek nat te plassen (hij moet echt zn worm omlaag duwen de pot in, anders gaat het misquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:54 schreef laziness het volgende:
[..]
Piemeltje hangt naar beneden in de pot dus dan moet het wel heel gek gaan wil dat hemd nat worden
dat heeft yaro vooral als hij heel nodig moet. Dan plast hij te hard ofzoquote:Op zondag 27 april 2014 08:16 schreef DJMO het volgende:
[..]
Geert presteert het regelmatig om over de bril heen te piesen en zo z'n onderbroek / broek nat te plassen (hij moet echt zn worm omlaag duwen de pot in, anders gaat het mis)
Het begint niet te dringen bij 4quote:Op vrijdag 25 april 2014 18:05 schreef laziness het volgende:
[..]
Joh nog tijd zat. Het begint pas te dringen bij bijna 4. Tot die tijd niet teveel druk op leggen.
O. is nu 3 jaar en 2 maanden en het besef is er al wel een tijdje maar besef en link met op tijd aangeven dat je moet zijn ook weer twee verschillende dingen. Inmiddels kan hij dat goed dus heb ik mezelf er op voorbereid om er eens een paar dagen mee aan de slag te gaan en tot nu toe gaat dat goed overdag maar ik maak me ook nog niet druk als deze poging als nog strandt.
voor school is het wel lichtelijk noodzakelijk dat ze zindelijk zijn hoor...quote:Op maandag 28 april 2014 07:31 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Het begint niet te dringen bij 4
Althans niet volgens de fysio die ik geadviseerd heb met aantekening mbt zindelijkheidsproblemen.
Als ze met 6 nog niet zindelijk dan moet je er toch echt wat mee doen.
Harry is ook wisselend zindelijk overdag. 's Nachts helemaal niet
Ik snap ook nooit hoe ze dat in Belgie doen, daar moeten de kinderen vanaf 2 jaar naar school (wat ik absurd vroeg vind) en dus zindelijk zijn.quote:Op maandag 28 april 2014 08:24 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
voor school is het wel lichtelijk noodzakelijk dat ze zindelijk zijn hoor...
HIer doen we dat ook regelmatig, of met kleine stukjes vilt. Of rietjes in stukjes gekniptquote:Op maandag 28 april 2014 09:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Nog een simpele knutseltip voor de maandag:
Je neemt een paar gekleurde (memo) papiertjes. Je knipt en scheurt die in kleine stukjes.
Daarna kun je die stukjes weer gebruiken om een plaksel werkje te maken..
Ben je zo een uurtje verder blijkt
(Zo alleen even goede lijmstift regelen)
Niet dat het veel uitmaakt maar het is vanaf 2,5 jaar, starten na de eerste vakantie.. Het is nog steeds vroeg hoor, daar niet van..quote:Op maandag 28 april 2014 10:35 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik snap ook nooit hoe ze dat in Belgie doen, daar moeten de kinderen vanaf 2 jaar naar school (wat ik absurd vroeg vind) en dus zindelijk zijn.
Ah ok, ik had het van horen zeggen dus of verkeerd onthouden (zeer waarschijnlijkquote:Op maandag 28 april 2014 13:10 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Niet dat het veel uitmaakt maar het is vanaf 2,5 jaar, starten na de eerste vakantie.. Het is nog steeds vroeg hoor, daar niet van..
Het werd een rondje Zeeman, dus naast lijmstift ook doosje stickers en gekleurd papier meegenomenquote:Op maandag 28 april 2014 10:36 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
HIer doen we dat ook regelmatig, of met kleine stukjes vilt. Of rietjes in stukjes geknipt
Lijmstift bij de action
Harry heeft op school ook ongelukjes, soms 2x per dag, dan weer een week niks.quote:Op maandag 28 april 2014 08:24 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
voor school is het wel lichtelijk noodzakelijk dat ze zindelijk zijn hoor...
Nou, M is soms nogal lomp en als hij dan weer ergens mee rond aan het zwaaien is en hij raakt het hoofd van zijn zusje (als hij met een grote auto in zijn hand loopt te zwaaien dan is dat net op hoofdhoogte van zijn kruipende zusjes) en zusje gaat huilen dan moet hij even sorry zeggen. Andersom trouwens ook alleen snappen ze dat natuurlijk nog niet.quote:Op maandag 28 april 2014 21:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, arme M. Zei hij echt sorry als verontschuldiging? Of denkt hij dat sorry een troostwoordje is, ipv verontschuldiging? Soms hebben kindjes die woorden nog met de verkeerde betekenis in hun hoofd zitten
quote:Op maandag 28 april 2014 21:41 schreef Susie het volgende:
Mijn vriend; "oh, er ligt een matras onder"
de salontafel laat ik nog wel toe want weinig gevaar, maar op de eettafel klimmen?? dan word ik gewoon echt boos.quote:Op maandag 28 april 2014 21:39 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, de salontafel was de week ervoor, maar nu bedacht grote broer dat dit ook wel zou moeten kunnen..
Als ik Jan of Geert één keer toestemming geef in 'een gekke bui' is daarna het hek van de dam, want ja, het mocht vorige keer, dus mag het nu ook. Vandaar dat ik heel erg streng ben in dat soort dingen... ze hebben het nodig helaas.quote:Op maandag 28 april 2014 22:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Ze zijn behoorlijk beheerst in wat ze doen, geen idioten. Ze denken gelukkig eerst na voor het te doen.![]()
Maar normaal mogen ze ook niet op de eettafel klimmen. Nu met matras eens een gekke zondagochtend. En daarna heeft geen van tweeen een poging gewaagd op de tafel te klimmen. Dus dat scheelt..
Euh...dat hoop ik niet nee. Maar gelukkig is Anouk de verstandigste van de 2quote:Op maandag 28 april 2014 22:00 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Zou hij dit ook met jullie meiske gaan proberen dan?
Dat heeft hij mooi opgemerkt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
Vanochtend zong ik de begintune van Alfred J Kwak voor hem, en hij herhaalde "ik kom een druppel later, mama?"hij had goed in de gaten dat dat een rare uitdrukking was
quote:Op dinsdag 29 april 2014 09:52 schreef Soempie het volgende:
Shandaly, nog gefeliciteerd met L.! Je hebt een kleuter!![]()
![]()
Ik vind het heel jammer dat je een topic verder gaat, maar voor je het weet kun je hier verder met F.
Geen idee... maar wel fascinerend inderdaad. Heb het zelf ook (nog) wel eens, en dan heb ik ook altijd dat KvK-liedje in m'n hoofd...quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:32 schreef Soempie het volgende:
En hoe komt het toch dat je op randjes (stoepen) of afwijkende tegels moet lopen als kind? Ik vind het zo grappig om te zien dat M. dat doet, terwijl hij het nooit eerder iemand heeft zien doen (dat weet ik vrijwel zeker).
SPOILER: Kijk uit, blijft hangen!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |