abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:31:24 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139146026
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:37:28 #2
259886 pessie
pi_139146185
Shandaly, waarom bestel je niet gewoon bij de dikke blauwe meneer, voor 0.99 doen ze er ook nog een leuk papiertje om. En hoef jij niet de deur uit :P
pi_139146599
Lego Juniors heb je nu veel.
Is ook leuk, wat simpelere auto's dan lego city.
Floris heeft best wat lego, speelt ie sinds een half jaar mee. Hij kan steeds meer ermee en vindt het ook echt leuk.
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:08:07 #4
259886 pessie
pi_139146983
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lego Juniors heb je nu veel.
Is ook leuk, wat simpelere auto's dan lego city.
Floris heeft best wat lego, speelt ie sinds een half jaar mee. Hij kan steeds meer ermee en vindt het ook echt leuk.
Ik denk dat wij met Nathan's verjaardag maar eens iets gaan uitproberen. Toch wel erg leuk als hij ook Lego-fan wordt :D (zowel ml als ik waren als kind verzot op lego).
pi_139148983
:D
Het is ook echt leuk! Wij vinden het net zo leuk als hij :+
En mooi om te vragen voor z'n verjaardag. Je hebt van alles in allerlei prijs categorieën, dus mooie aanvulling ipv 'troep'.
pi_139149103
Ja ik denk dat het hier ook voornamelijk lego word op het verlanglijstje.

alhoewel het wel steeds "moeilijker" word om zijn broertje weg te houden.
pi_139150093
dinsdag 22 april 2014 @ 13:49 • 299
Shandaly
Als je er twee vindt...
Wij vieren zaterdag zijn verjaardag, dus geen tijd om vrijmarkten af te gaan...

Als je een foto post wil ik ook wel voor je kijken. Wij gaan naar een grote vrijmarkt met haast enkel speelgoed. Oh ja en je maximale prijs.
pi_139150340
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:19 schreef As1981 het volgende:
Ja ik denk dat het hier ook voornamelijk lego word op het verlanglijstje.

alhoewel het wel steeds "moeilijker" word om zijn broertje weg te houden.
Z'n zus speelt vooral met de poppetjes. Haar/hoed eraf halen enzo. Ze is er best handig in geworden om ze weer in elkaar te zetten :+
En soms heeft ze een klein autootje dat ze sloopt.
pi_139172792
Over 2 weken is eva jarig en ook ik breek mijn hoofd over haar verlanglijstje. Van ons krijgt ze een fiets.
Er staat sowieso op dat we graag grondplaten voor de duplo willen. En knutselspullen.

Tweede paasdag sliepen de meiden een nachtje bij mijn schoonouders en hebben wij het ledikant van eva weggehaald.
Dinsdagmiddag na de psz slaapt ze altijd nog even, maar dat lukte haar gisteren niet.
Na haar verbaasde reactie over haar bedje kwamen nog 3 korte huilbuien voordat ze er vrede mee had. Ze heeft een half uurtje in haar bed gespeeld en toen heb ik haar er weer uitgehaald.
Gisteravond sliep ze binnen een half uurtje tot vanmorgen 07.30.
*O*
  woensdag 23 april 2014 @ 10:27:04 #10
259886 pessie
pi_139173872
fijn danic!
pi_139174602
Lekker danic

Sonnetje, Femke is nog in de 'alles-is-eetbaar,-en-zo-niet,-dan-toch'-fase. Dan zijn me de lego-poppetjes toch nog net iets te klein...

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:51 schreef ferrari_rood het volgende:
dinsdag 22 april 2014 @ 13:49 • 299
Shandaly
Als je er twee vindt...
Wij vieren zaterdag zijn verjaardag, dus geen tijd om vrijmarkten af te gaan...

Als je een foto post wil ik ook wel voor je kijken. Wij gaan naar een grote vrijmarkt met haast enkel speelgoed. Oh ja en je maximale prijs.
Het gaat om deze brug:

Denk maximaal 20 euro voor een tweedehandsje. Mocht iemand 'm tegenkomen... krijgt Lars gewoon een extra cadeautje :D

Tweede week wennen op school gaat al een stuk beter :D Vooral met mama ;)
Geen "mama, niet weggaan he?" vanochtend *G*
Straks in de lunchpauze ga ik naar de speelgoedwinkel *G*
BSO lijkt geregeld te zijn, contract wordt vandaag opgestuurd. Heb er uiteindelijk toch nog één gevonden redelijk op de weg van werk naar huis - hoef er maar een klein stukje voor om te fietsen - én ze kunnen het vervoer geregeld krijgen! Ben er afgelopen vrijdag wezen kijken, en het ziet er keileuk uit, bijna jammer dat ik er zelf niet mag spelen... ;) *G*
En zelfs het thuiswerken begint te wennen, al mis ik wel heel erg een beetje aanspraak (vandaar even tussendoor Fok) ;)

Alles sal reg komen O+
pi_139174860
Klinkt goed geregeld Shandaly. Bijna jammer dat het maar voor drie maanden is ;)

En die brug ziet er heel leuk uit. Kan me voorstellen dat je die wilt hebben.
  woensdag 23 april 2014 @ 11:39:25 #13
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_139175594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:12 schreef danic het volgende:
....
Wanneer spreken wij weer eens af?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 23 april 2014 @ 13:59:33 #14
30252 Soempie
Procreating
pi_139179360
Shandaly, goed nieuws allemaal!
Die brug stond hier ook op het verlanglijstje. Staat hij ook niet op marktplaats?

Gister was ik een plaat van Richard Scarry aan het bekijken met M.
'Varkentje is aan het schilderen op een papier mama. Niet op bed. Op een papiertje!'

We komen er wel. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139179523
Oh, wat fijn dat de BSO geregeld is Shandaly! Hoop dat je de brug nog ergens vindt, ziet er wel leuk uit.

Ja.... dat zij M ook altijd als hij zijn tekening op de stoel bekeek: tekenen op papier, niet op stoel, op papier. Maar blijkbaar gelden voor watervaste stiften toch weer andere regels dan voor balpennen.....

Peuter heeft vandaag in de dierentuin ook de schoentjes van zijn zus van een terras naar beneden gegooid. Gelukkig waren het maar parelhoenders dus de dierenverzorger heeft ze weer even opgehaald.

En een peuter die op de parkeerplaats krijsend op de grond gaat liggen terwijl je een dreumes op je rug en 1 op je arm hebt is NIET handig :X

En verder heeft hij hele verhalen over alle beesten die hij heeft gezien O+
"kijk is een papa tijger!" (dat was een kindje tijger.... maar ja, voor hem wel groot :D )
  woensdag 23 april 2014 @ 14:16:38 #16
30252 Soempie
Procreating
pi_139179893
En ik had nog wel zulke goede hoop. ;(
Vanmorgen kwam hij trouwens ook met een rondslingerende balpen (ja, we vragen er ook wel om. Genoeg oefenmomenten. :@ ) aanzetten: 'mama? Even een papier voor M. pakken.'.

_O- gelukkig niet bij tijgers dan. Ik las het net op fb en vroeg me al af of je het schoentje terug had.

Hier heeft M. Het ook vaak over papa, mama, Juja/ baby.... vul maar in. De eerste keer werd ik er helemaal week en warm van: papa uil, mama uil, Juja uil, M. Uil! O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 23 april 2014 @ 14:19:39 #17
30252 Soempie
Procreating
pi_139179995
Kyara je ondertitel :D!
pi_139180401
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:19 schreef Soempie het volgende:
Kyara je ondertitel :D!
Die staat er pas sinds januari ;)
pi_139190329
O+ O+ genieten die verhalen!! en boze peuters :D

Welke boeken lezen jullie voor het slapen gaan aan jullie peuters? ik ben nijntje/dikkie dik beetje zat :9 iemand idee?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139190688
Wij hebben het 365 dagen apenboek. Oke ze wil meestal dezelfde verhaaltjes horen. En jip en janneke pak ik ook wel eens.
pi_139190972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:44 schreef bitterend het volgende:
O+ O+ genieten die verhalen!! en boze peuters :D

Welke boeken lezen jullie voor het slapen gaan aan jullie peuters? ik ben nijntje/dikkie dik beetje zat :9 iemand idee?
Wij hebben zo'n 365 verhaaltjes boek. Nog van mij geweest :+. Ik herken sommige verhaaltjes nu nog :D. Maar Billie wil ook graag "Bett en Ennie" voorgelezen hebben. Wissel het zo es af.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 april 2014 @ 20:06:49 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139191268
ik ben een slechte moeder .. ik lees niet voor :N (als ik het wel probeer krijg ik hyper kinderen die constant hun bed uitkomen .. het is hier welterusten zeggen, kus geven en wegwezen anders komen ze nooit in slaap :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 23 april 2014 @ 20:09:46 #23
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139191392
Voor het slapen zijn Dikkie en Nijntje hier ook favoriet. En na 14527 keer Nijntje in het ziekenhuis ben ik ook wel toe aan iets anders :X
Oude (on)bekende.
pi_139191992
Ja hoi :D Ik ben er wel maar lees eigenlijk alleen mee..

Hier veel voorlezen.. Ook overdag wordt ik regelmatig in mijn nekvel gegrepen door mijn peuter met een boek in haar hand...

Vaak de biebboekjes, en dan meestal informatieboekjes..
Maar momenteel is het weer veel Marianne Busser

Deze hebben we van voor naar achteren gehad...
en nu zijn we over op deze... net wat langere verhaaltjes

Kolletje is ook erg leuk

En deze laatst uit de bieb mee gehad.. beetje modernere jip en janneke.. Absoluut leuk!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 april 2014 @ 20:24:11 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139191999
misschien toch wel een voorleestip trouwens ..

probeer pinkeltje eens :D elke avond een hoofdstuk voorlezen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_139192190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:09 schreef Mevr_Mus het volgende:
Voor het slapen zijn Dikkie en Nijntje hier ook favoriet. En na 14527 keer Nijntje in het ziekenhuis ben ik ook wel toe aan iets anders :X
_O- Ja hier is nijntje die op de speeltuin speelt favoriet, nijntje op de fiets, dikkie dik gaat logeren bij poes muis...

een 365 boek had ik ook met konijnen, vond ze niet boeiend -O-

Lamb O+ die laatste denk dat ik hem in mijn mandje doe bij bol!! thanks :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139192299
Bitterend ik zou als ik jou was eerst zaterdag eens rondkijken! Dan vind je vaak echt heel leuke voorleesboeken ook!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_139192377
Ohja goed idee!! was vergeten wat er was zaterdag :')
pi_139192594

deze is hier echt top favoriet. Ook leuk om voor te lezen. Sofie kan hem al helemaal uit dr hoofd. Maar toch wordt hij elke avond gepakt.
*poef* nu is het weg
pi_139192599
Hier zijn 4 boekjes favoriet. Iets met een inktvis die verstoppertje speelt, Jan Pieter die naar zee gaat met zijn gieter maar zonder zijn zwembroek, een boekje over mieren die eten zoeken en Woezel en Pip :r die ik nog niet heb kunnen verdonkermanen....
pi_139192633
Hier is Floddertje van Annie M.G. Schmidt momenteel mateloos populair!

pi_139192773
O+ bedankt voor jullie suggesties! ik maak een lijstje kunnen we dd zaterdag kijken en ook bij de bieb volgende week!
pi_139193414
Owja Floddertje O+ Ook al 20x van voor naar achteren voorgelezen
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 23 april 2014 @ 21:01:04 #34
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139193666
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:24 schreef DJMO het volgende:
misschien toch wel een voorleestip trouwens ..

probeer pinkeltje eens :D elke avond een hoofdstuk voorlezen
Pinkeltje is echt niet geschikt voor een tweejarige. Dat is pas vanaf een jaar of vier leuk.
Maar ik vind de schrijfstijl van Dick Laan echt verschrikkelijk :@

Wij lezen momenteel Pluk van de petteflet.
Alles van Marianne Busser & Ron Schröder is hier een hit. Ze hebben boeken voor 2 jarigen maar ook voor 4 jarigen dus steeds bij de bieb de juiste voor de huidige leeftijd er uit pikken en je kan heel lang vooruit.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139193686
Mijn bijna-peuter is gek op boekjes. Wij hebben echt een grote stapel (veel van oma gekregen :D) en hij vindt bijvoorbeeld de gouden boekjes erg leuk (we hebben de beesten van boer jansen, kippetje tok, de koe die over de berg ging en hoep zei de chauffeur).

Andere titels die het goed doen:
Ik zou wel een kindje lusten
Kikker van Max Veldhuis ( O+ hij vindt de filmpjes ook zo leuk!)
De mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had
Het grote bosorkest
Gonnie
Jasper en Jip (uit dezelfde reeks als Gonnie, er zijn er nog veel meer)
Wil jij mijn vriendje zijn (van Eric Carle van Rupsje Nooitgenoeg)
Bertje Big
Dat komt er nou van (met Beer en Egel, daar zijn ook meer boekjes van)
Bas past op opa (ook van Dagmar Steen Stam)
De Gruffalo (O+)

Een paar van deze boekjes zijn echt voor de oudere dreumes/ jonge peuter, maar er zijn ook echt wel boekjes bij die ook voor oudere peuters nog leuk zijn :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 april 2014 @ 21:02:39 #36
244125 laziness
pi_139193731
Ik vergeet nog Monkie!
Geen tekst dus samen met je kind het verhaal er bij verzinnen. Nog steeds enorm populair hier.

pi_139193844
Ja Monkie hier eens uit de bieb gehad.. Ivm zeer overvolle boekenkast mocht ik hem niet kopen van mijzelf :) Maar heel erg leuk vond ze hem...! Ze ging ermee op haar bed zitten en zelf het verhaal vertellen.

De mol die wilde weten wie op zijn kop gepoept had & de Gruffalo zijn hier ook een dikke hit.

En wij gaan nu langzaam over naar dit soort verhaaltjes..

En deze staat in de kast klaar O+
Over een groep 1

[ Bericht 15% gewijzigd door Lamb29 op 23-04-2014 21:09:49 ]
We'll have love aplenty
You and Me
pi_139194325
Ik zei vanavond tegen ean dat ze in bad moest. Haar reactie nee hoor ik ben niet vies. Ze gaat een paar keer met haar handen door haar haar en zegt heel droog. Er zit geen zand in hoor ik voel niks.

Ze haat haren wassen echt.

Midas vond je de schoenen van je zusje niet leuk? En knap van je hoor kyara met 3 kinderen op stap.
  woensdag 23 april 2014 @ 21:18:25 #39
244125 laziness
pi_139194551
De serie van Lisa en Jimmy van Vivian den Hollander vindt Olivier ook geweldig.
Het behandelt allerlei onderwerpen zoals trouwen en vakantie die we dus vorig jaar dankbaar voorgelezen hebben als voorbereiding. Maar ook zwemles en voor het eerst naar school.

Liselotje boeken, ook zo een aanrader trouwens bedenk ik mij.

Mijn moeder werkt als vrijwilliger op de boekenafdeling van de kringloop. Noem het en we hebben het in de kast staan :')
pi_139194823
Ai Lazi :D Dat is idd ernstig.... :D
Ik heb een enorme waslijst aan wensboeken maar geen plek meer
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 23 april 2014 @ 21:26:39 #41
30252 Soempie
Procreating
pi_139194983
Hier is m'n jongetje gelukkig echt gek op lezen (de verhaaltjes van Nijntje kent hij uit z'n hoofd en vertelt hij nu aan z'n zusje als ze in bed ligt: 'Op een dag, Juja, zei vader Pluis, Juja, ik heb zo'n goed idee!'). O+

Hij is op het moment gek op de verhaaltjes van Jip en Janneke. Vooral het verhaaltje over de draaimolen moet ik vaak voorlezen. Maar ook over de kapper, de roltrap, poesjes, enz.
Pluk begint hij nu ook leuk te vinden.

Verder onder andere:
Vos, Haas en Uil (Thé Tjong-Khing O+ !! )
Boeken van Loes Riphagen (kun je zelf het verhaal bij verzinnen en er is veel te zien op de platen).
Boeken van Eric Carle (op het moment 'De Slimme Schildpad).
Kikker van Max Velthuijs
Tja, eigenlijk te veel om op te noemen.

Nu lezen we samen het allerliefst 'Boer Boris'

[ Bericht 4% gewijzigd door Soempie op 23-04-2014 21:35:54 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 21:39:34 #42
30252 Soempie
Procreating
pi_139195559
De Gruffalo is hier zelfs stukgelezen.

En daarna draaien we heel hard dit nummer (CD met liedjes over prentenboeken) en dansen we gek door de kamer :D

Hakim O+
pi_139195746
Gruffalo moet ik ook nog aanschaffen. Paar maanden geleden vond ie het nog niks maar inmiddels zijn de echte verhaaltjesboekjes wel in trek. En inderdaad de versjesboeken van Marianne Busscher.

Jip en Janneke is ook een goede inderdaad!
pi_139196088
Liselotje en consorten doen het hier ook goed bij beide dames. Mia is helemaal gek van de boekjes van Bobbi beer. We lezen verder ook "mama kwijt", "Max en de ballon", "Kikker is bang", "de kleine krokodil", "Zaza en het potje" en de Gruffalo. Dikkie Dik en Nijntje is ze een beetje ontgroeit.

Jip en Janneke lees ik nog voor mijn oudste. Dat sluit voor mijn gevoel wat beter aan bij haar leefwereld (al is ze nu helemaal into sprookjes).
pi_139196326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Pinkeltje is echt niet geschikt voor een tweejarige. Dat is pas vanaf een jaar of vier leuk.
Maar ik vind de schrijfstijl van Dick Laan echt verschrikkelijk :@

Mijn moeder stak haar aversie voor Pinkeltje nooit onder stoelen of banken en dat maakte blijkbaar zo'n indruk op me dat ik laatst nog droomde dat ik het aan M voorlas en ik het helemaal niet zo verschrikkelijk vond en me toen enorm daarvoor schaamde :')

Ik lees het liefst bundels met korte verhalen, M houdt meestal een bladzijde of twee vol dus een heel boek is te lang. En hij vindt het leuk om al te weten wat we gaan lezen. Marianne Busser & Ron Schröder zijn hier inderdaad ook erg geliefd. En zijn allerlievelings zijn boeken van Gitte Spee, Aap en Mol en Meneer Big. Lange verhalen in korte hoofdstukken, met prachtige tekeningen O+

Mijn purkje holde vanmiddag door te tuin en struikelde over zijn eigen voeten, knal met zijn hoofd tegen het tuinhek. Nu heeft hij een rood en geschaafd neusje ;( En midden in zijn verdriet riep hij opeens waar de 'groooooooeeeeehoeeeeeene baaaaaaat :'( ' nou was, blijkbaar was de gft-container die niet op zijn plek maar aan de straat stond, van levensbelang na de valpartij. Ik zal de prioriteiten van een peuter wel nooit helemaal snappen :+ O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 23 april 2014 @ 22:11:54 #46
30252 Soempie
Procreating
pi_139196992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn moeder stak haar aversie voor Pinkeltje nooit onder stoelen of banken en dat maakte blijkbaar zo'n indruk op me dat ik laatst nog droomde dat ik het aan M voorlas en ik het helemaal niet zo verschrikkelijk vond en me toen enorm daarvoor schaamde :')

Hier precies zo. Daarom las ik Pinkeltje op school en vertelde ik dat thuis niet. :')

Och M. toch. :* :D
pi_139197123
Ik heb ook een moeder met Pinkeltje aversie :D

Kreeg gister van haar wat volgeschreven blaadjes over mij als dreumes/peuter. Erg leuk om te lezen O+ Maar daar stond ook in: lievelingsspeelgoed: duplo (helaas niet de blanke blokken). O+

Aaah, arme M :*
pi_139197625
Wij lezen ook een hoop van wat jullie noemen. Gruffalo, Liselotje, kikker, Nijntje, bepoepte mol, jip en janneke, maar ook koning en koning, zaza's kleine broertje nog steeds en O+ Elmar O+ de karierter olifant die we alleen in t Duits hebben.
Ik had nog niet gedacht aan langere verhaaltjes. Misschien inmiddels wel het proberen waard.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 23 april 2014 @ 22:33:07 #49
244125 laziness
pi_139197946
Haha zo lezen wij Ferien mit Barbapapa :D
  woensdag 23 april 2014 @ 22:34:25 #50
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139198010
Die boeken van Marianne Busser en Ron Schröder zijn idd erg leuk...jammer dat ik van Anouk altijd maar 1 regel mag lezen :( ;) ze wil altijd "het grote bed" zien (prinses op de erwt) of de gelaarsde kat en de biggen. Verder kom ik niet.

Och CS, weet je niet waarom die groene bak zo belangrijk is? Omdat die naast de bruine hoort 8)7 Nee, ik begrijp het ook niet :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')