abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:31:24 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139146026
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:37:28 #2
259886 pessie
pi_139146185
Shandaly, waarom bestel je niet gewoon bij de dikke blauwe meneer, voor 0.99 doen ze er ook nog een leuk papiertje om. En hoef jij niet de deur uit :P
pi_139146599
Lego Juniors heb je nu veel.
Is ook leuk, wat simpelere auto's dan lego city.
Floris heeft best wat lego, speelt ie sinds een half jaar mee. Hij kan steeds meer ermee en vindt het ook echt leuk.
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:08:07 #4
259886 pessie
pi_139146983
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lego Juniors heb je nu veel.
Is ook leuk, wat simpelere auto's dan lego city.
Floris heeft best wat lego, speelt ie sinds een half jaar mee. Hij kan steeds meer ermee en vindt het ook echt leuk.
Ik denk dat wij met Nathan's verjaardag maar eens iets gaan uitproberen. Toch wel erg leuk als hij ook Lego-fan wordt :D (zowel ml als ik waren als kind verzot op lego).
pi_139148983
:D
Het is ook echt leuk! Wij vinden het net zo leuk als hij :+
En mooi om te vragen voor z'n verjaardag. Je hebt van alles in allerlei prijs categorieën, dus mooie aanvulling ipv 'troep'.
pi_139149103
Ja ik denk dat het hier ook voornamelijk lego word op het verlanglijstje.

alhoewel het wel steeds "moeilijker" word om zijn broertje weg te houden.
pi_139150093
dinsdag 22 april 2014 @ 13:49 • 299
Shandaly
Als je er twee vindt...
Wij vieren zaterdag zijn verjaardag, dus geen tijd om vrijmarkten af te gaan...

Als je een foto post wil ik ook wel voor je kijken. Wij gaan naar een grote vrijmarkt met haast enkel speelgoed. Oh ja en je maximale prijs.
pi_139150340
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:19 schreef As1981 het volgende:
Ja ik denk dat het hier ook voornamelijk lego word op het verlanglijstje.

alhoewel het wel steeds "moeilijker" word om zijn broertje weg te houden.
Z'n zus speelt vooral met de poppetjes. Haar/hoed eraf halen enzo. Ze is er best handig in geworden om ze weer in elkaar te zetten :+
En soms heeft ze een klein autootje dat ze sloopt.
pi_139172792
Over 2 weken is eva jarig en ook ik breek mijn hoofd over haar verlanglijstje. Van ons krijgt ze een fiets.
Er staat sowieso op dat we graag grondplaten voor de duplo willen. En knutselspullen.

Tweede paasdag sliepen de meiden een nachtje bij mijn schoonouders en hebben wij het ledikant van eva weggehaald.
Dinsdagmiddag na de psz slaapt ze altijd nog even, maar dat lukte haar gisteren niet.
Na haar verbaasde reactie over haar bedje kwamen nog 3 korte huilbuien voordat ze er vrede mee had. Ze heeft een half uurtje in haar bed gespeeld en toen heb ik haar er weer uitgehaald.
Gisteravond sliep ze binnen een half uurtje tot vanmorgen 07.30.
*O*
  woensdag 23 april 2014 @ 10:27:04 #10
259886 pessie
pi_139173872
fijn danic!
pi_139174602
Lekker danic

Sonnetje, Femke is nog in de 'alles-is-eetbaar,-en-zo-niet,-dan-toch'-fase. Dan zijn me de lego-poppetjes toch nog net iets te klein...

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:51 schreef ferrari_rood het volgende:
dinsdag 22 april 2014 @ 13:49 • 299
Shandaly
Als je er twee vindt...
Wij vieren zaterdag zijn verjaardag, dus geen tijd om vrijmarkten af te gaan...

Als je een foto post wil ik ook wel voor je kijken. Wij gaan naar een grote vrijmarkt met haast enkel speelgoed. Oh ja en je maximale prijs.
Het gaat om deze brug:

Denk maximaal 20 euro voor een tweedehandsje. Mocht iemand 'm tegenkomen... krijgt Lars gewoon een extra cadeautje :D

Tweede week wennen op school gaat al een stuk beter :D Vooral met mama ;)
Geen "mama, niet weggaan he?" vanochtend *G*
Straks in de lunchpauze ga ik naar de speelgoedwinkel *G*
BSO lijkt geregeld te zijn, contract wordt vandaag opgestuurd. Heb er uiteindelijk toch nog één gevonden redelijk op de weg van werk naar huis - hoef er maar een klein stukje voor om te fietsen - én ze kunnen het vervoer geregeld krijgen! Ben er afgelopen vrijdag wezen kijken, en het ziet er keileuk uit, bijna jammer dat ik er zelf niet mag spelen... ;) *G*
En zelfs het thuiswerken begint te wennen, al mis ik wel heel erg een beetje aanspraak (vandaar even tussendoor Fok) ;)

Alles sal reg komen O+
pi_139174860
Klinkt goed geregeld Shandaly. Bijna jammer dat het maar voor drie maanden is ;)

En die brug ziet er heel leuk uit. Kan me voorstellen dat je die wilt hebben.
  woensdag 23 april 2014 @ 11:39:25 #13
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_139175594
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:12 schreef danic het volgende:
....
Wanneer spreken wij weer eens af?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 23 april 2014 @ 13:59:33 #14
30252 Soempie
Procreating
pi_139179360
Shandaly, goed nieuws allemaal!
Die brug stond hier ook op het verlanglijstje. Staat hij ook niet op marktplaats?

Gister was ik een plaat van Richard Scarry aan het bekijken met M.
'Varkentje is aan het schilderen op een papier mama. Niet op bed. Op een papiertje!'

We komen er wel. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139179523
Oh, wat fijn dat de BSO geregeld is Shandaly! Hoop dat je de brug nog ergens vindt, ziet er wel leuk uit.

Ja.... dat zij M ook altijd als hij zijn tekening op de stoel bekeek: tekenen op papier, niet op stoel, op papier. Maar blijkbaar gelden voor watervaste stiften toch weer andere regels dan voor balpennen.....

Peuter heeft vandaag in de dierentuin ook de schoentjes van zijn zus van een terras naar beneden gegooid. Gelukkig waren het maar parelhoenders dus de dierenverzorger heeft ze weer even opgehaald.

En een peuter die op de parkeerplaats krijsend op de grond gaat liggen terwijl je een dreumes op je rug en 1 op je arm hebt is NIET handig :X

En verder heeft hij hele verhalen over alle beesten die hij heeft gezien O+
"kijk is een papa tijger!" (dat was een kindje tijger.... maar ja, voor hem wel groot :D )
  woensdag 23 april 2014 @ 14:16:38 #16
30252 Soempie
Procreating
pi_139179893
En ik had nog wel zulke goede hoop. ;(
Vanmorgen kwam hij trouwens ook met een rondslingerende balpen (ja, we vragen er ook wel om. Genoeg oefenmomenten. :@ ) aanzetten: 'mama? Even een papier voor M. pakken.'.

_O- gelukkig niet bij tijgers dan. Ik las het net op fb en vroeg me al af of je het schoentje terug had.

Hier heeft M. Het ook vaak over papa, mama, Juja/ baby.... vul maar in. De eerste keer werd ik er helemaal week en warm van: papa uil, mama uil, Juja uil, M. Uil! O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 23 april 2014 @ 14:19:39 #17
30252 Soempie
Procreating
pi_139179995
Kyara je ondertitel :D!
pi_139180401
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:19 schreef Soempie het volgende:
Kyara je ondertitel :D!
Die staat er pas sinds januari ;)
pi_139190329
O+ O+ genieten die verhalen!! en boze peuters :D

Welke boeken lezen jullie voor het slapen gaan aan jullie peuters? ik ben nijntje/dikkie dik beetje zat :9 iemand idee?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139190688
Wij hebben het 365 dagen apenboek. Oke ze wil meestal dezelfde verhaaltjes horen. En jip en janneke pak ik ook wel eens.
pi_139190972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:44 schreef bitterend het volgende:
O+ O+ genieten die verhalen!! en boze peuters :D

Welke boeken lezen jullie voor het slapen gaan aan jullie peuters? ik ben nijntje/dikkie dik beetje zat :9 iemand idee?
Wij hebben zo'n 365 verhaaltjes boek. Nog van mij geweest :+. Ik herken sommige verhaaltjes nu nog :D. Maar Billie wil ook graag "Bett en Ennie" voorgelezen hebben. Wissel het zo es af.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 april 2014 @ 20:06:49 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139191268
ik ben een slechte moeder .. ik lees niet voor :N (als ik het wel probeer krijg ik hyper kinderen die constant hun bed uitkomen .. het is hier welterusten zeggen, kus geven en wegwezen anders komen ze nooit in slaap :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 23 april 2014 @ 20:09:46 #23
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139191392
Voor het slapen zijn Dikkie en Nijntje hier ook favoriet. En na 14527 keer Nijntje in het ziekenhuis ben ik ook wel toe aan iets anders :X
Oude (on)bekende.
pi_139191992
Ja hoi :D Ik ben er wel maar lees eigenlijk alleen mee..

Hier veel voorlezen.. Ook overdag wordt ik regelmatig in mijn nekvel gegrepen door mijn peuter met een boek in haar hand...

Vaak de biebboekjes, en dan meestal informatieboekjes..
Maar momenteel is het weer veel Marianne Busser

Deze hebben we van voor naar achteren gehad...
en nu zijn we over op deze... net wat langere verhaaltjes

Kolletje is ook erg leuk

En deze laatst uit de bieb mee gehad.. beetje modernere jip en janneke.. Absoluut leuk!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 23 april 2014 @ 20:24:11 #25
147316 crew  DJMO
#trut
pi_139191999
misschien toch wel een voorleestip trouwens ..

probeer pinkeltje eens :D elke avond een hoofdstuk voorlezen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_139192190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:09 schreef Mevr_Mus het volgende:
Voor het slapen zijn Dikkie en Nijntje hier ook favoriet. En na 14527 keer Nijntje in het ziekenhuis ben ik ook wel toe aan iets anders :X
_O- Ja hier is nijntje die op de speeltuin speelt favoriet, nijntje op de fiets, dikkie dik gaat logeren bij poes muis...

een 365 boek had ik ook met konijnen, vond ze niet boeiend -O-

Lamb O+ die laatste denk dat ik hem in mijn mandje doe bij bol!! thanks :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139192299
Bitterend ik zou als ik jou was eerst zaterdag eens rondkijken! Dan vind je vaak echt heel leuke voorleesboeken ook!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_139192377
Ohja goed idee!! was vergeten wat er was zaterdag :')
pi_139192594

deze is hier echt top favoriet. Ook leuk om voor te lezen. Sofie kan hem al helemaal uit dr hoofd. Maar toch wordt hij elke avond gepakt.
*poef* nu is het weg
pi_139192599
Hier zijn 4 boekjes favoriet. Iets met een inktvis die verstoppertje speelt, Jan Pieter die naar zee gaat met zijn gieter maar zonder zijn zwembroek, een boekje over mieren die eten zoeken en Woezel en Pip :r die ik nog niet heb kunnen verdonkermanen....
pi_139192633
Hier is Floddertje van Annie M.G. Schmidt momenteel mateloos populair!

pi_139192773
O+ bedankt voor jullie suggesties! ik maak een lijstje kunnen we dd zaterdag kijken en ook bij de bieb volgende week!
pi_139193414
Owja Floddertje O+ Ook al 20x van voor naar achteren voorgelezen
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 23 april 2014 @ 21:01:04 #34
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139193666
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:24 schreef DJMO het volgende:
misschien toch wel een voorleestip trouwens ..

probeer pinkeltje eens :D elke avond een hoofdstuk voorlezen
Pinkeltje is echt niet geschikt voor een tweejarige. Dat is pas vanaf een jaar of vier leuk.
Maar ik vind de schrijfstijl van Dick Laan echt verschrikkelijk :@

Wij lezen momenteel Pluk van de petteflet.
Alles van Marianne Busser & Ron Schröder is hier een hit. Ze hebben boeken voor 2 jarigen maar ook voor 4 jarigen dus steeds bij de bieb de juiste voor de huidige leeftijd er uit pikken en je kan heel lang vooruit.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139193686
Mijn bijna-peuter is gek op boekjes. Wij hebben echt een grote stapel (veel van oma gekregen :D) en hij vindt bijvoorbeeld de gouden boekjes erg leuk (we hebben de beesten van boer jansen, kippetje tok, de koe die over de berg ging en hoep zei de chauffeur).

Andere titels die het goed doen:
Ik zou wel een kindje lusten
Kikker van Max Veldhuis ( O+ hij vindt de filmpjes ook zo leuk!)
De mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had
Het grote bosorkest
Gonnie
Jasper en Jip (uit dezelfde reeks als Gonnie, er zijn er nog veel meer)
Wil jij mijn vriendje zijn (van Eric Carle van Rupsje Nooitgenoeg)
Bertje Big
Dat komt er nou van (met Beer en Egel, daar zijn ook meer boekjes van)
Bas past op opa (ook van Dagmar Steen Stam)
De Gruffalo (O+)

Een paar van deze boekjes zijn echt voor de oudere dreumes/ jonge peuter, maar er zijn ook echt wel boekjes bij die ook voor oudere peuters nog leuk zijn :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 23 april 2014 @ 21:02:39 #36
244125 laziness
pi_139193731
Ik vergeet nog Monkie!
Geen tekst dus samen met je kind het verhaal er bij verzinnen. Nog steeds enorm populair hier.

pi_139193844
Ja Monkie hier eens uit de bieb gehad.. Ivm zeer overvolle boekenkast mocht ik hem niet kopen van mijzelf :) Maar heel erg leuk vond ze hem...! Ze ging ermee op haar bed zitten en zelf het verhaal vertellen.

De mol die wilde weten wie op zijn kop gepoept had & de Gruffalo zijn hier ook een dikke hit.

En wij gaan nu langzaam over naar dit soort verhaaltjes..

En deze staat in de kast klaar O+
Over een groep 1

[ Bericht 15% gewijzigd door Lamb29 op 23-04-2014 21:09:49 ]
We'll have love aplenty
You and Me
pi_139194325
Ik zei vanavond tegen ean dat ze in bad moest. Haar reactie nee hoor ik ben niet vies. Ze gaat een paar keer met haar handen door haar haar en zegt heel droog. Er zit geen zand in hoor ik voel niks.

Ze haat haren wassen echt.

Midas vond je de schoenen van je zusje niet leuk? En knap van je hoor kyara met 3 kinderen op stap.
  woensdag 23 april 2014 @ 21:18:25 #39
244125 laziness
pi_139194551
De serie van Lisa en Jimmy van Vivian den Hollander vindt Olivier ook geweldig.
Het behandelt allerlei onderwerpen zoals trouwen en vakantie die we dus vorig jaar dankbaar voorgelezen hebben als voorbereiding. Maar ook zwemles en voor het eerst naar school.

Liselotje boeken, ook zo een aanrader trouwens bedenk ik mij.

Mijn moeder werkt als vrijwilliger op de boekenafdeling van de kringloop. Noem het en we hebben het in de kast staan :')
pi_139194823
Ai Lazi :D Dat is idd ernstig.... :D
Ik heb een enorme waslijst aan wensboeken maar geen plek meer
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 23 april 2014 @ 21:26:39 #41
30252 Soempie
Procreating
pi_139194983
Hier is m'n jongetje gelukkig echt gek op lezen (de verhaaltjes van Nijntje kent hij uit z'n hoofd en vertelt hij nu aan z'n zusje als ze in bed ligt: 'Op een dag, Juja, zei vader Pluis, Juja, ik heb zo'n goed idee!'). O+

Hij is op het moment gek op de verhaaltjes van Jip en Janneke. Vooral het verhaaltje over de draaimolen moet ik vaak voorlezen. Maar ook over de kapper, de roltrap, poesjes, enz.
Pluk begint hij nu ook leuk te vinden.

Verder onder andere:
Vos, Haas en Uil (Thé Tjong-Khing O+ !! )
Boeken van Loes Riphagen (kun je zelf het verhaal bij verzinnen en er is veel te zien op de platen).
Boeken van Eric Carle (op het moment 'De Slimme Schildpad).
Kikker van Max Velthuijs
Tja, eigenlijk te veel om op te noemen.

Nu lezen we samen het allerliefst 'Boer Boris'

[ Bericht 4% gewijzigd door Soempie op 23-04-2014 21:35:54 ]
  woensdag 23 april 2014 @ 21:39:34 #42
30252 Soempie
Procreating
pi_139195559
De Gruffalo is hier zelfs stukgelezen.

En daarna draaien we heel hard dit nummer (CD met liedjes over prentenboeken) en dansen we gek door de kamer :D

Hakim O+
pi_139195746
Gruffalo moet ik ook nog aanschaffen. Paar maanden geleden vond ie het nog niks maar inmiddels zijn de echte verhaaltjesboekjes wel in trek. En inderdaad de versjesboeken van Marianne Busscher.

Jip en Janneke is ook een goede inderdaad!
pi_139196088
Liselotje en consorten doen het hier ook goed bij beide dames. Mia is helemaal gek van de boekjes van Bobbi beer. We lezen verder ook "mama kwijt", "Max en de ballon", "Kikker is bang", "de kleine krokodil", "Zaza en het potje" en de Gruffalo. Dikkie Dik en Nijntje is ze een beetje ontgroeit.

Jip en Janneke lees ik nog voor mijn oudste. Dat sluit voor mijn gevoel wat beter aan bij haar leefwereld (al is ze nu helemaal into sprookjes).
pi_139196326
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Pinkeltje is echt niet geschikt voor een tweejarige. Dat is pas vanaf een jaar of vier leuk.
Maar ik vind de schrijfstijl van Dick Laan echt verschrikkelijk :@

Mijn moeder stak haar aversie voor Pinkeltje nooit onder stoelen of banken en dat maakte blijkbaar zo'n indruk op me dat ik laatst nog droomde dat ik het aan M voorlas en ik het helemaal niet zo verschrikkelijk vond en me toen enorm daarvoor schaamde :')

Ik lees het liefst bundels met korte verhalen, M houdt meestal een bladzijde of twee vol dus een heel boek is te lang. En hij vindt het leuk om al te weten wat we gaan lezen. Marianne Busser & Ron Schröder zijn hier inderdaad ook erg geliefd. En zijn allerlievelings zijn boeken van Gitte Spee, Aap en Mol en Meneer Big. Lange verhalen in korte hoofdstukken, met prachtige tekeningen O+

Mijn purkje holde vanmiddag door te tuin en struikelde over zijn eigen voeten, knal met zijn hoofd tegen het tuinhek. Nu heeft hij een rood en geschaafd neusje ;( En midden in zijn verdriet riep hij opeens waar de 'groooooooeeeeehoeeeeeene baaaaaaat :'( ' nou was, blijkbaar was de gft-container die niet op zijn plek maar aan de straat stond, van levensbelang na de valpartij. Ik zal de prioriteiten van een peuter wel nooit helemaal snappen :+ O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 23 april 2014 @ 22:11:54 #46
30252 Soempie
Procreating
pi_139196992
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 21:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn moeder stak haar aversie voor Pinkeltje nooit onder stoelen of banken en dat maakte blijkbaar zo'n indruk op me dat ik laatst nog droomde dat ik het aan M voorlas en ik het helemaal niet zo verschrikkelijk vond en me toen enorm daarvoor schaamde :')

Hier precies zo. Daarom las ik Pinkeltje op school en vertelde ik dat thuis niet. :')

Och M. toch. :* :D
pi_139197123
Ik heb ook een moeder met Pinkeltje aversie :D

Kreeg gister van haar wat volgeschreven blaadjes over mij als dreumes/peuter. Erg leuk om te lezen O+ Maar daar stond ook in: lievelingsspeelgoed: duplo (helaas niet de blanke blokken). O+

Aaah, arme M :*
pi_139197625
Wij lezen ook een hoop van wat jullie noemen. Gruffalo, Liselotje, kikker, Nijntje, bepoepte mol, jip en janneke, maar ook koning en koning, zaza's kleine broertje nog steeds en O+ Elmar O+ de karierter olifant die we alleen in t Duits hebben.
Ik had nog niet gedacht aan langere verhaaltjes. Misschien inmiddels wel het proberen waard.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 23 april 2014 @ 22:33:07 #49
244125 laziness
pi_139197946
Haha zo lezen wij Ferien mit Barbapapa :D
  woensdag 23 april 2014 @ 22:34:25 #50
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139198010
Die boeken van Marianne Busser en Ron Schröder zijn idd erg leuk...jammer dat ik van Anouk altijd maar 1 regel mag lezen :( ;) ze wil altijd "het grote bed" zien (prinses op de erwt) of de gelaarsde kat en de biggen. Verder kom ik niet.

Och CS, weet je niet waarom die groene bak zo belangrijk is? Omdat die naast de bruine hoort 8)7 Nee, ik begrijp het ook niet :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 23 april 2014 @ 22:35:15 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139198057
Oh en bij ons gaat de bieb weg uit het dorp :( Maar we hebben wel een kringloop ^O^ ;)
  woensdag 23 april 2014 @ 22:45:24 #52
30252 Soempie
Procreating
pi_139198522
quote:
2s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:14 schreef Kyara het volgende:

Kreeg gister van haar wat volgeschreven blaadjes over mij als dreumes/peuter. Erg leuk om te lezen O+ Maar daar stond ook in: lievelingsspeelgoed: duplo (helaas niet de blanke blokken). O+

Wat leuk om terug te lezen he? O+ Herken je er je eigen kindjes in terug?
Hier stond er in m'n boek: 'C. tekent en puzzelt graag. Ze leest graag boekjes en speelt veel met de bal.' Het puzzelen vind ik nu niet meer zo boeiend, maar verder klopt het nog. :D

En dat zijn ook precies die dingen die M. graag doet. :P
pi_139199252
Kringloop weet ik eigenlijk niet zo goed te vinden hier. Misschien toch eens in verdiepen.

Ik was ook een boekjesfan als kind, en knuffelde de hele dag met al mijn knuffels. Ik liep met 15 maanden al de dijk op met mijn vriendje. Mijn kinderen zijn daarin wat langzamer. En mijn moeder schreef vol trots bij 2,5 jaar dat ik alle kleuren kende. Terwijl M die dan weer ruim voor zijn 2e verjaardag kon benoemen.

Maar het ondernemende, eigenwijze zie ik dan eigenlijk meer terug bij de meiden.
  donderdag 24 april 2014 @ 08:52:44 #54
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139205357
Het muizenhuis is hier een van de favo's. Voor het slapen gaan wil Lientje tegenwoordig aan mij voorlezen en dat kan ze best goed.
Ik lees overdag veel voor, want oppaskinders en eigen kindjes die het heel fijn vinden, dus dat is een ideaal tijdverdrijf.
Verder hebben we een flink aantal boeken van Eric Carle, ik gok een stuk of 10. O+

Floddertje heb ik nog mijn eigen exemplaar van toen ik klein was, die kan ik ook wel eens gaan voorlezen aan mijn eigen Floddertje... :)
pi_139205603
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:00 schreef Kyara het volgende:
Kringloop weet ik eigenlijk niet zo goed te vinden hier. Misschien toch eens in verdiepen.

Ik was ook een boekjesfan als kind, en knuffelde de hele dag met al mijn knuffels. Ik liep met 15 maanden al de dijk op met mijn vriendje. Mijn kinderen zijn daarin wat langzamer. En mijn moeder schreef vol trots bij 2,5 jaar dat ik alle kleuren kende. Terwijl M die dan weer ruim voor zijn 2e verjaardag kon benoemen.

Maar het ondernemende, eigenwijze zie ik dan eigenlijk meer terug bij de meiden.
Grappig dat je toch dingen wel terug kunt zien in alledrie.

O+ ! Twee van die hummels op de dijk.

En het lijkt me zo leuk om de verschillen in karakter en voorkeuren (bij jullie tussen M. en de meisjes, maar ook tussen D. en J. onderling) te zien, mee te maken en er op in te kunnen spelen.
pi_139208708
Die peuterdrama's af en toe zijn ze moeilijk te volgen. Hier had ik laatst de badmat in de was gedaan. Nou dikke tranen want de mat was er niet. Ik wil de baaaaaddddmaaaaattt hebbuh.

Mijn moeder heeft niks overgeschreven over mij als peuter dus geen idee of Ean daarin op mij lijkt. Nu is ze ook de oudste en ik was de jongste geen idee of dat nog verschil maakt.
pi_139209800
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:39 schreef Saffier het volgende:

[..]

Wanneer spreken wij weer eens af?
Ik zit al twee weken aan je te denken :@
Ik app je ff binnenkort.
pi_139210139
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 09:06 schreef Soempie het volgende:
En het lijkt me zo leuk om de verschillen in karakter en voorkeuren (bij jullie tussen M. en de meisjes, maar ook tussen D. en J. onderling) te zien, mee te maken en er op in te kunnen spelen.
Daar hadden wij het gisteravond ook nog over inderdaad. Ook qua manier van spelen verschillen tussen de 3 kinderen. Alleen bij D en J wisselt het sterk. Dan is J de dominante en pakt speelgoed af en een maand later is het weer omgekeerd.

Maar ik vind het bijvoorbeeld ook heel leuk om te zien dat D op M lijkt en J een stuk minder. Bepaalde manier van kijken, lachen, reageren op bijvoorbeeld kietelen. Dat vond ik vanaf het begin eigenlijk al.
  donderdag 24 april 2014 @ 14:13:27 #59
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_139213828
Mijn mini meneertje K is twee weken terug 3 geworden. Een aantal boeken gevraagd voor zijn verjaardag, en gekregen.
Hij is dol op Dikkie Dik. Ik heb nu een boek met 4 wat langere verhalen.

En ik heb het boek 'Over de kleine mol die wil weten wie op zijn hoofd heeft gepoept' gevraagd en 'Krrrrrr-okodil'
die laatste vind ik het verhaal niet zo super, maar die over die mol is echt fantastisch. Mini moet er hard om lachen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 24 april 2014 @ 14:39:39 #60
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139214768
Anton is ook heel leuk voor de net 2 jarige!

http://go.bol.com/tp/9200000009984258
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139214956
Boekjes zijn hier heel divers beide zijndan ook gek op lezen. Van richard scary tot borre en disney tot een vlaggenboek. Maar ook dikkie dik en nijntje zijn nog steeds leuk. We hebben dan ook heel veel boeken O+

welke ik zelf altijd leuk vind om voor te lezen is deze: de allerliefste knuffels van de wereld (ik krijg mobiel maar geen plaatje of link geplaatst). Leest heel prettig, is grappig en het eindigd met een knuffel O+
pi_139216091
Sofie vindt krr okodil ook leuk. Ze vindt de krokodil zo zielig als niemand met m wil spelen. Dan wil ze m aaien.

Ze is bijna zindelijk! Ontlasting is nog moeilijk, dan vraagt ze nog om een luier. Maar dit is al zo knap. Ik ben zo trots op dr, maar stop de tijd. Ze is 3,5 dan gaat ze over een half jaar naar school!

[ Bericht 15% gewijzigd door kaatjejannie op 24-04-2014 15:25:20 ]
*poef* nu is het weg
pi_139217084
Ik heb zojuist de eerste kappersafspraak voor mijn peuter ingepland :+ O+
  donderdag 24 april 2014 @ 16:19:33 #64
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_139217976
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:49 schreef Clubsoda het volgende:
Voelde je je trots toen je belde? :D

S is vorige week naar de kapper geweest en papa gister. En nu vertelt S te pas en te onpas dat hij en papa mooi haar hebben. En mama niet, mama is niet mooi :N
Oude (on)bekende.
pi_139218595
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 15:49 schreef Clubsoda het volgende:

*G* *G* *G*

Is ook een leuk versje van -ik dacht Marianne Busser over. Knip knip doet de schaar door het veel te lange haar. En een aflevering van het zandkasteel. Scheelde een boel drama toen we die van te voren keken en lazen.

M moet trouwens ook weer. Het hangt weer voor zijn ogen.
pi_139218612
Nou lekker musje, daar kun je het mee doen dus :D
pi_139218630
Nou, de afspraak ging via internet (de kapster komt op het kdv ^O^ ) en ik heb wel heel blij: "het wordt M's eerste keer bij de kapper!" *O* in het opmerkingenveld gezet :@ Ik heb de "en hij is al ruim twee hoor!' maar weer weggehaald :')

Ach gut, arme mama ;( S is wel duidelijk in ieder geval :P hoe gaat het met jou en je O+ twee jongens O+
pi_139218656
Acht smileys,waarvan zeven unieke, in drie regels tekst. Win! :+
pi_139218762
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:38 schreef Kyara het volgende:

[..]

*G* *G* *G*

Is ook een leuk versje van -ik dacht Marianne Busser over. Knip knip doet de schaar door het veel te lange haar. En een aflevering van het zandkasteel. Scheelde een boel drama toen we die van te voren keken en lazen.

M moet trouwens ook weer. Het hangt weer voor zijn ogen.
Oh, dankje, dat is een goede tip! Ik heb hier en daar al wel eens wat plukjes weggehaald maar dat vindt hij héél eng. Ik ga hem er maar eens op voorbereiden inderdaad.

En doordat ik naar Musjes jongens vroeg, herinnerde ik me opeens dat M laatst zei: "M is een grote jommen" En ik vond dat zo lief O+ Iemand zei hier laatst volgens mij dat dat typisch zo'n woord is waarvan je weet dat ze het een keer gaan zeggen, en als het dan gebeurt, dat het zo hartverwarmend schattig is. Mijn grote jommen O+
pi_139218774
Kwartet. Zo, nu kan ik met gerust hart verder werken.
pi_139218834
Echt gaan die van jullie zo weinig? Yaro gaat elke zes weken (thuis kapper), vind het ook echt leuk. Zelfs de mini is al twee keer geweest :D
pi_139219022
Ja, nou ja, er was tot voor kort echt geen enkele reden om mijn kind naar de kapper te brengen. Nu is het nog steeds een beetje discutabel trouwens, maar eens moet de eerste keer zijn :D Het wordt nu bovenop best lang en piekerig, en ik hoop dat als het wat meer op gelijke lengte is met de voorkant, dat het er wat minder als een pluizenbol uitziet ;)

Foto's van gisteren ter illustratie van De Haardos ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139219090
Ik vind het juist heel vrolijk ogen zo. Maar snap wel dat een eerder bezoek nog niet per se nodig was.
pi_139219902
Wij gaan weinig omdat het niet zo in mijn systeem zit. Ik weet eigenlijk niet eens hoe lang geleden het vorige kappersbezoek was :D

Foto van M's haardos staat in het fototopic.

Lief CS! Hier geen jommetje. M zegt duidelijk jongetje (of meisje....).
pi_139221838
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:45 schreef As1981 het volgende:
Echt gaan die van jullie zo weinig? Yaro gaat elke zes weken (thuis kapper), vind het ook echt leuk. Zelfs de mini is al twee keer geweest :D
De jongste is nog nooit geweest (maat binnenkort moet ik wel gaan) en de oudste gaat 1 x per 3/4 maanden meestal. Dan is het echt te lang :D Hij is in januari/februari voor het laatst geweest (in Thailand). Toen hadden ze te wel erg kort geknipt dus het kan nog even :D
pi_139222648
Krijgt M. krullen, CS? Of zie ik dat nu verkeerd?
En als aanvulling op de tip van Kyara: beter lees je niet voor over Jip die naar de kapper gaat. Hier ging mijn M. altijd zonder problemen, maar na dat verhaaltje wilde hij opeens wegrennen, enz. Net als Jip, natuurlijk. :+

En het shirt met de miereneter is gaaf! 8-) Net als je grote jommen, trouwens. O+
pi_139225454
* Clubsoda streept Jip bij de kapper van de leeslijst :+

Ja O+ Krullies! Volkomen onduidelijk waar die vandaan komen en ik ben bang dat ze snel verdwijnen, maar het is zo schattig! En dankjewel voor de complimenten, het shirt is van Gap, leve werktrips naar de VS ;)
pi_139227985
Oh kapper daar hoef ik de komende jaren nog niet heen met Ean. Maar goed ook want dat wordt een drama. Wel gaat haar haar pieken en knip ik er af en toe iets af, want bovenop haar hoofd groeit het het snelst.
  donderdag 24 april 2014 @ 21:01:23 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139228090
Ahw, Anouk dr vriendje. Wat wordt hij alweer groot ook O+
  donderdag 24 april 2014 @ 21:05:47 #80
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139228312
Mijn meneer wil niet naar de kapper.
En ik sta niet achter forceren dus zijn coupe is vooral ehhh wild..

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139228850
Ik ben met Lars ook pas na de kapper geweest na zijn tweede verjaardag. Wel vlak erna, precies een week later, maar toch. Het was eerder ook niet echt nodig. En nu gaan we ongeveer eens in de drie maanden.

Twee keer geleden (ongeveer een half jaar dus) hadden ze zijn haar aan de achterkant met de tondeuse gekortwiekt, en dat vond hij prima. Dus bij de een-na-laatste keer deden ze dat ook... sneden ze hem toch zo in z'n oortje! :o bloed aan de tondeuse, aan de vingers van de kapster, en aan z'n oor (ofc), maar Lars zelf had niets in de gaten. Dus ik zei dat ze maar gewoon door moest gaan, en vooral niet panieken, want dán zou hij juist mee gaan doen. Dat kon ze niet (kappersvakschool) en dus heeft een collegaatje het afgemaakt. Het arme kind (de kapster dus) zat helemaal te bibberen op een stoel, helemaal onder de indruk. En Lars zat vrolijk de rest van z'n knipbeurt uit O+

Maar de laatste keer deinste hij toch wel weg toen ze met de tondeuse in de buurt van zijn oren kwamen... dus blijkbaar heeft hij er toch meer van meegekregen dan we dachten :@

Ik zit al in de herinneringenmodus... 4 jaar geleden....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139229303
Oh shandaly wat verdrietig in je spoiler :*

en je kleine jongen gewoon bijna vier!!!

Denk dat 1x in de 3/4 maanden ook prima is hoor. Maar ze komt hier iedere zes weken (zekee voor de mannen in de familie nodig) en yari zijn kapsel is kort dus dan is het ook wel lekker.

kyan is mijn pluisje met zijn piekhaartjes dus die hebben we nog lekker overgeslagen.
pi_139231040
Sofie is nu 3 keer bij de kapper geweest. Ze vindt het prima. Als ze maar glitters en roze in dr haar krijgt.
*poef* nu is het weg
pi_139231406
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:55 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie is nu 3 keer bij de kapper geweest. Ze vindt het prima. Als ze maar glitters en roze in dr haar krijgt.
Daar kan ik Lars toch minder goed mee paaien ;)
pi_139231583
Eva is nu 2x geweest. Ze vindt het helemaal niks. Maar ze kan ook slecht omgaan met situaties die voor haar onvoorspelbaar zijn. Herkenbaar :')
Dus vaak eerst dikke paniek en tranen. De laatste keer was vorige maand. Even bijpunten kwam uit op zeeën cm of 3 eraf en laagjes in haar haar. Helemaal niet praktisch voor staartjes enzo, maar goed voor haar krullen O+
Gelukkig heeft deze kapper een tv dus heeft ze stoïcijns'de wielen van de bus' gekeken. Ze hoorde me niet eens praten. Ze had zich echt afgesloten.
Zielig toch wel.
pi_139231589
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:02 schreef Shandaly het volgende:

[..]

pi_139232361
Mijn krullenbol word van de week voor het eerst geknipt. En ze is nu al boos omdat ze denkt dat haar krullen er af moeten terwijl ze alleen even gepunt moet worden anders pluist het alleen verder.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_139232513
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:02 schreef Shandaly het volgende:

[..]

lol. Niet???
*poef* nu is het weg
pi_139232725
Shandaly, wat deed Lars het goed bij de kapper! En je spoiler :'( :*

Hier ging de 1e keer zo....

(de keren daarna ging het overigens prima)
pi_139234034
Kapper is hier altijd wel goed gegaan, alleen de eerste (2?) keer was get. Toch wel erg interessant om de schaar te volgen, dat hij die ook in de spiegel kon zien had hij niet door dus dat was ooit wel even 'moeilijk'
Daarna hadden ze voortaan een tv hangen, en als er iets z'n hobby is is het wel tv, dus vind hij het helemaal niet erg om te gaan en blijft ook nog eens goed stil zitten (en kent het hele riedeltje ook vort. :P op welke stoel te gaan zitten en dat hij na afloop een snoepje krijgt.. Jaja sommige dingen onthouden ze erg goed!)
pi_139234902
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:51 schreef hilliebillie het volgende:
Kapper is hier altijd wel goed gegaan, alleen de eerste (2?) keer was get.
Je praat net als mijn kind :+ O+

Wat een lieve foto's van Lars Shandaly, wat een puppy is het daar nog! En wat verdrietig, in je spoiler.

En och, arme huilende M, ik vind het een heel mooie foto trouwens.
  vrijdag 25 april 2014 @ 09:34:48 #92
30252 Soempie
Procreating
pi_139243234
Moppert, die wilde krullen staan hem wel heel goed!

Lars bij de kapper. O+

SPOILER
En M. zo verdrietig de eerste keer, die foto kon ik me nog wel herinneren. Maar ook de foto's waarbij het helemaal geen probleem meer was. :)

Hier hebben ze een Donald Duck auto waar de kindjes in mogen zitten tijdens het knippen. M. wilde om die reden best wel vaker naar de kapper. :P Alleen een schort/ cape wil hij niet om, maar dat hoeft dan ook niet.
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:05:48 #93
30252 Soempie
Procreating
pi_139246800
Hier viel net de welkomstbrief van de peuterspeelzaal op de mat. M. kan er al vanaf half mei heen. Ik ben zo blij voor hem, hij is er zo aan toe! *O*
Gelukkig slaat hij al regelmatig middagslaapjes over, want er is plek voor twee middagen. Hebben ze het gestuiter daar. :D
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:49:20 #94
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139249802
Wat fijn dat hij al zo snel kan Soempie!

Reminds me: ik moet het inschrijfformulier nog op de post doen. Maar ik hoop dan weer dat hij er NIET heen gaat ;)

M's rompers beginnen te klein te worden en ik twijfel nu tussen grotere rompers of toch echt ondergoed. Wat dragen jullie peuters?
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:18:02 #95
30252 Soempie
Procreating
pi_139250571
Ik duim met je mee, dat hij er niet heen hoeft. :*

Hier afwisselend ondergoed en rompers. Hij heeft totaal nog geen interesse in de wc of het potje (behalve dan dat hij weet waar het voor is), dus ik heb maar weer rompers gekocht (vind ik makkelijker en ik heb zelf ook geen haast met het potje :+ ).
pi_139250584
Hier vanaf 2 overgegaan op ondergoed.
Vond ik leuker :D
pi_139250624
Hier vanaf 2 (maat 92 ongeveer) over gegaan op ondergoed.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_139252289
Ik heb onderbroekjes maatje 92 liggen, dus ook vanaf zoiets... alleen geen idee meer hoe oud hij toen was...
pi_139252701
Wij zijn denk ik toen hij met zindelijkheid begon echt overgegaan op ondergoed. Toen was hij nog net geen 2,5. Hebben nu maat 98 en al wat 104 aan ondergoed.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:48:51 #100
244125 laziness
pi_139253089
Hier draagt hij al een jaar ondergoed wegens geen rompers meer in zijn maat. Groter dan 98/104 is er in de reguliere winkels niet.

Hij is al twee dagen overdag droog *O*
Ook in de auto gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')