zoveel als ik bezuinig kan je niet voorstellen ik ga met 10 euro en kom vaak met 11 euro terug als dat geen bezuinigen is dan snap ik het niet meer LOL.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:27 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Bezuinigingen hier waarschijnlijk.
Mijn punt was dat je zoveel onzekere factoren hebt bij een dergelijke berekening dat er arbitraire keuzes moeten worden gemaakt voor welke variabelen je opneemt in je model, hoe je die variabelen opneemt in je model en welke waardes je toekent aan die variabelen. Het blijft dus koffiedik kijken. Hoe ga je bijv. berekenen wat de kosten/opbrengsten zijn van de slechtere grensbewaking, van de extra criminaliteit die de onderklasse van de Polen en Roemenen hier veroorzaakt, de gemiste handelsverdragen nu we niet zelfstandig kunnen handelen etc.?quote:Op zondag 18 mei 2014 11:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is, met uiteraard de nodige onzekerheden, berekend door het CPB. De interne markt van de EU levert iedere Nederlander ongeveer 1500-2000 ¤ per jaar op aan extra welvaart. Gezien de verdere integratie van de markten sindsdien is dat vermoedelijk nog wat doorgestegen.
Het komt per werkende dus nog een stuk hoger uit zelfs. 3-4.000 euro per werknemer per jaar aan welvaart wat hij weg wil gooien...
De belangen van Duitsland en Nederland zijn sterk verenigd, het is voor beide landen belangrijk dat het goed gaat met het andere land. Bovendien hebben wij grotendeels dezelfde cultuur. Over die Duitsers maak ik me geen zorgen. De Fransen zullen meer hun eigen koers gaan varen. Persoonlijk ben ik een voorstander van een grote interne markt voor een groot deel van Europa - alle landen die voldoende competitief zijn - maar daarom hoef je nog niet federatie te kweken. Al te grote economische verschillen tussen de leden van die interne markt vind ik ongewenst. Hoe worden wij Nederlanders er beter van dat even goed opgeleide Hongaren hier kunnen werken voor een lager salaris aangezien hetzelfde geld in hun land veel meer waard is?quote:Op zondag 18 mei 2014 14:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, we krijgen dan toch juist te maken met Frans en Duits protectionisme? Immers die zullen voor zichzelf de gunstigste voorwaarden willen bepalen. En we hebben hen daarvoor net erg pissig gemaakt.
Onze industrie en dienstensector flinke klappen toe willen brengen, ik vind het nogal wat...
Ik weet niet of anderen hem ook gebruiken, ik vond hem wel treffend idd.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Is die term van jou of is ie geleend ?
Het beschrijft precies de afwijking van deze heren.
Is behandeling mogelijk ?
Het is een benadering van de werkelijkheid. Maar wel een redelijk accurate benadering en een beter alternatief is niet voorhanden. Dan is het dus gewoon logisch om dit als uitgangspunt te nemen. En of het nu 750 of 4.000 euro aan welvaart is wat we verdienen door de interne markt (om er even een extra onzekerheid aan te hangen) maakt voor het principe ook niet zoveel uit. Het gaat er om dat je met de welvaart van je medeburgers aan het gokken bent.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn punt was dat je zoveel onzekere factoren hebt bij een dergelijke berekening dat er arbitraire keuzes moeten worden gemaakt voor welke variabelen je opneemt in je model, hoe je die variabelen opneemt in je model en welke waardes je toekent aan die variabelen. Het blijft dus koffiedik kijken.
Daar kan je prima een model voor maken. Waarbij het uitgangspunt dat minder belemmeringen voor meer handel zorgt volgens mij echt niet zo bizar is. Maar zie graag beredeneerd waarom het wegnemen van handelsbelemmeringen voor minder handel en welvaart zorgt. Lijkt me nobelprijswaardig materiaal als je dat voor elkaar krijgt.quote:Waarop baseer je de extra inkomsten van de interne markt? Je kan immers slechts vaststellen wat de groei in de afzet is geweest voor bepaalde goederen, je kan onmogelijk met zekerheid vaststellen wat die groei veroorzaakte en dus hoe die groei zou zijn geweest zonder de EU.
In de basis zal het vermoedelijk helemaal niet zoveel verschillen. Dat de interne markt ons als handelsland veel geld oplevert is onder economen een breed gedeeld perspectief.quote:Ik twijfel er niet aan dat die heren van het CPB met een leuk model zijn gekomen maar stel 10 groepen samen met exact even deskundige mensen en je zal 10 verschillende uitkomsten krijgen. Hmmm, dat klinkt als een leuk experiment voor de economen. Probeer het eens uit.![]()
Klopt, van groot belang is het om zo min mogelijk beperkingen te hebben voor de handel. Daarom profiteren beide landen ook zo sterk van de Europese samenwerking. Die gedeelde interne markt opgeven is dan ook erg onaantrekkelijk voor beide landen.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De belangen van Duitsland en Nederland zijn sterk verenigd,
Je pleit weer voor je conflictmodel tussen Frankrijk en Duitsland? Heb je je nog altijd niet ingelezen in de Europese geschiedenisquote:het is voor beide landen belangrijk dat het goed gaat met het andere land. Bovendien hebben wij grotendeels dezelfde cultuur. Over die Duitsers maak ik me geen zorgen. De Fransen zullen meer hun eigen koers gaan varen.
Waarom pleit je dan keer op keer op keer voor een model waarbij je die grote interne markt de nek omdraait?quote:Persoonlijk ben ik een voorstander van een grote interne markt voor een groot deel van Europa - alle landen die voldoende competitief zijn - maar daarom hoef je nog niet federatie te kweken.
Uiteindelijk zorgt de marktwerking daarmee voor een verdeling van arbeid die de meeste welvaart oplevert. Daarnaast moet die Hongaar hier gewoon volgens de geldende CAO worden betaald.quote:Al te grote economische verschillen tussen de leden van die interne markt vind ik ongewenst. Hoe worden wij Nederlanders er beter van dat even goed opgeleide Hongaren hier kunnen werken voor een lager salaris aangezien hetzelfde geld in hun land veel meer waard is?
Ohja, je had ergens 1 marginale 'beschermde' beroepsgroep gevonden. Niet erg indrukwekkend.quote:Wij krijgen een lager salaris terwijl het prijspeil niet direct zal dalen. Ondertussen krijg je een tweedeling: de beschermde beroepsgroepen hebben geen last van de concurrentie uit armere landen, de rest wel en hier zitten ook veel hoogopgeleiden (WO en WO+) tussen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 mei 2014 11:04 schreef karton2 het volgende:
Kijk eens wat er een paar dagen voor de verkiezingen in de krant staat:
Farage 'used N-word to dismiss black vote': New race row hits Ukip after claims by its founderAch die club heeft natuurlijk al jaren een haat-liefde verhouding met extreem-rechtse elementen. Elke keer proberen om dat soort figuren in de partij de hand boven het hoofd te houden tot het echt niet anders meer kan. Erg fris is het nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Farage 'used N-word to dismiss black vote': New race row hits Ukip after claims by its founderWellicht zong hij gewoon mee met een liedje van Lil' Jon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The problem is not the occupation, but how people deal with it.
Farage 'used N-word to dismiss black vote': New race row hits Ukip after claims by its founderInhoudelijk aanvallen kost stemmen dus dan maar deze onzin...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anti-Turkije
Gezien de jarenlange verbanden tussen UKIP en allerlei extremistische gekkies is het niet zo heel opmerkelijk toch?quote:Op maandag 19 mei 2014 12:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Inhoudelijk aanvallen kost stemmen dus dan maar deze onzin...
Er zijn niet veel verbanden, maar enkele gevallen.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gezien de jarenlange verbanden tussen UKIP en allerlei extremistische gekkies is het niet zo heel opmerkelijk toch?
Elk jaar enkele gevallen, dat tikt aardig aan.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er zijn niet veel verbanden, maar enkele gevallen.
Lijkt me sterk dat ze zo incompetent zijn dat het een traditie is, dan zou die partij allang omgevallen zijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:01 schreef 99.999 het volgende:
Maar de UKIP heeft toch ook gewoon een lange traditie van extremisme en incompetentie? Zo vreemd is het niet.
Ach, als de populistische leider maar aan blijft slaan maakt dat niet zoveel uit. Wilders maakt er ook al tijden een zooite vanquote:Op maandag 19 mei 2014 12:43 schreef karton2 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze zo incompetent zijn dat het een traditie is, dan zou die partij allang omgevallen zijn.
Er is altijd wel iemand die het stokje weet over te nemen, Farage is vervangbaar en Wilders niet.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, als de populistische leider maar aan blijft slaan maakt dat niet zoveel uit. Wilders maakt er ook al tijden een zooite van
Is de SP dan nog wat het was?quote:Op maandag 19 mei 2014 14:21 schreef karton2 het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand die het stokje weet over te nemen, Farage is vervangbaar en Wilders niet.
UKIP heeft leden, een jeugdafdeling en Farage doet zijn best om UKIP te mainstreamen.
Wilders/PVV daarentegen heeft geen leden, geen jeugd en Wilders doet zijn best om de PVV vooral niet te mainstreamen.
Ik denk dat UKIP beetje de Marijnissen-SP is. De opvolger zwalkt en stapt op. De partij blijft bestaan omdat er genoeg leden zijn. Zo zal het ook wel met UKIP gaat denk ik.
Als Wilders verdwijnt komt er wel een nieuwe xenofobe populist, mogelijk met minder succes maar dat hij er komt is zeker. Wilders is ook enkel op z'n plekje gekomen nadat Fortuyn het veld had geruimd. In de politiek vecht je op bepaalde terreinen, het xenofobe-terrein is inmiddels een volwaardig speelveld waardoor politici worden aangetrokken om stemmen te winnen. Tenzij er dus al iemand zit, en nu zit Wilders er.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:21 schreef karton2 het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand die het stokje weet over te nemen, Farage is vervangbaar en Wilders niet.
UKIP heeft leden, een jeugdafdeling en Farage doet zijn best om UKIP te mainstreamen.
Wilders/PVV daarentegen heeft geen leden, geen jeugd en Wilders doet zijn best om de PVV vooral niet te mainstreamen.
Ik denk dat UKIP beetje de Marijnissen-SP is. De opvolger zwalkt en stapt op. De partij blijft bestaan omdat er genoeg leden zijn. Zo zal het ook wel met UKIP gaat denk ik.
Inderdaad, daarom heb ik dan ook nooit gepleit voor het opheffen van de interne markt van Noord-Europa.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, van groot belang is het om zo min mogelijk beperkingen te hebben voor de handel. Daarom profiteren beide landen ook zo sterk van de Europese samenwerking. Die gedeelde interne markt opgeven is dan ook erg onaantrekkelijk voor beide landen.
Wat had ik het toch slecht voor de invoering van de Euro zeg!quote:Op maandag 19 mei 2014 22:48 schreef 99.999 het volgende:
Je pleit niet voor het opheffen van die interne markt maar je pleit voor maatregelen die er voor zorgen dat die interne markt instort. Komt op exact hetzelfde neer. Een strijd tegen onze welvaart.
Nee hoor, ik pleit ervoor dat we politiek de unie opsplisten en economisch intensief blijven samenwerken. Het CDA doet dit ook, alleen iets behoudender.quote:Op maandag 19 mei 2014 22:48 schreef 99.999 het volgende:
Je pleit niet voor het opheffen van die interne markt maar je pleit voor maatregelen die er voor zorgen dat die interne markt instort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |