quote:Tussen een hogedrukgebied met een kerndruk van 1033 hPa boven Rusland met een uitloper over Scandinavië en verschillende lagedrukgebieden ten zuiden van Nederland, staat een oostelijke stroming waarmee vrij warme lucht wordt aangevoerd. Echter in deze stroming krijgen we op deze 2de Paasdag vanuit het oosten te maken met een hoogtelaag dat zich vanmiddag van oost naar west over ons land verplaatst. Op het 500 hPa-vlak (5500 meter hoogte) is de temperatuur dan gedaald naar -25°C. Het bijbehorend frontaal systeem trekt daarbij (met uitzondering van het zuiden) met regen over ons land. In de loop van de middag kunnen vervolgens in de onstabiele lucht makkelijk (onweers)buien gaan ontstaan.
http://janvissersweer.nl/
Zeker!!quote:Op maandag 21 april 2014 12:10 schreef AverageJoe het volgende:
Estofex 1 las ik bij onweer online. Is dat nog concreet?
quote:A level 1 was issued for NW Germany and the Netherlands mainly for excessive rainfall and large hail and to a lesser extent for tornadoes.
Jij bent vandaag wel een natte katquote:Op maandag 21 april 2014 13:28 schreef Nattekat het volgende:
Op de nieuwe wolken radar kan je de tempo niet meer verhogen
Godverdommequote:
Er was een waarschuwing afgegeven. Onder andere evenementen moesten het weer extra goed in de gaten houden.quote:Op maandag 21 april 2014 19:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Geen idee waarover het gaat trouwens, kwam het tegen
Ja dat snap ik, maar niet welke user enzo.quote:Op maandag 21 april 2014 19:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Er was een waarschuwing afgegeven. Onder andere evenementen moesten het weer extra goed in de gaten houden.
Wat een droeftoeter!quote:
quote:Op maandag 21 april 2014 19:59 schreef Lemans24 het volgende:
5% kans op severe weather, wat verwacht je dan?
Klopt, pikzwart hier in de lucht en de onweersklappen zijn best zwaar.quote:Op maandag 21 april 2014 20:26 schreef aloa het volgende:
Noordoost Groningen heeft wel flink wat onweer.
[ afbeelding ]
Das een vulkaanquote:
De Zwaarste Lijst op Studio Brussel was om 22 uur afgelopen, dat zal de reden zijn.quote:Op maandag 21 april 2014 21:55 schreef Fred0w het volgende:
Vreemd, hele dag buien boven Belgie die zowat stil hingen pas nu trekken ze weg.
quote:Op maandag 21 april 2014 22:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De Zwaarste Lijst op Studio Brussel was om 22 uur afgelopen, dat zal de reden zijn.
[ afbeelding ]
Da's een best onweersveldje, VAN Nederland tot aan Bulgarijequote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:16 schreef bondage het volgende:
[..]
Hihi. Net een slappe leuter met misvormde balzak en ontstoken teelbal.
Dat klinkt inderdaad niet heel bestquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:28 schreef dick_laurent het volgende:
Als ik weer.nl moet geloven, vandaag en morgen nog beetje zon, temperaturen rond een graag of 18 gemiddeld.
Vanaf donderdag tot en met woensdag letterlijk NUL uren zon en elke dag regen, met dalende temperaturen.
Daarna hopelijk voorzichtig herstel....
Ik ben vrijdag gewoon lichtjes verbrand op mijn schouders. Gewoon op mijn balkon in Utrechtquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:34 schreef Dven het volgende:
Gisteren redelijk verbrand trouwens. Wandeling van 27 kilometer gemaakt en eigenlijk vol continue in de zon. Bleek de UV-index al op 7/8 te zitten
Mja, ik denk dat we allemaal vergeten dat het inmiddels toch al weer eind april isquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben vrijdag gewoon lichtjes verbrand op mijn schouders. Gewoon op mijn balkon in Utrechtzon had hier blijkbaar ook al meer pit dan ik verwacht had
Als ik naar 2006-2007 kijk, en dat heel letterlijk neem, vrees ik voor de laatste fase van 2013-2014.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad niet heel bestZou het goede weer te vroeg binnen zijn gevallen in Nederland?
Niets is onmogelijkquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als ik naar 2006-2007 kijkt, en dat heel letterlijk neem, vrees ik voor de laatste fase van 2013-2014.
Maar wie weet, een zachte winter én warme lente én warme zomer op rij, het zal niet onmogelijk zijn toch?
Het was er ook bijna 20 graden, moet niet gekker worden in dat stuk middle of nowhere in de buurt van de noordpoolquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:07 schreef themauster het volgende:
Een kleine wolkbreuk hier in Noord-Groningen.
Let maar op.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Er komt geen onweer aan voor Arnhem hoor
Het voelde rond 6 uur gewoon alsof het 25 graden was ofzo. Behoorlijk warm en bijna benauwd.quote:
YEAAAAAAAAAAAAAAHquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:12 schreef Fred0w het volgende:
Morgen meer kans:
Zowel vandaag als morgen een dagelijkse gang in de vorm van buien, vandaag vooral in het noorden en zuiden van het land, woensdag in een groot deel van het land. Bij de buien ook onweer en een kans op hagel. Met een CAPE van 400-800 J/kg en een schering van maximaal 20 kn lijkt single- of multicel de meest waarschijnlijke convectiemodus. Mogelijk dat het zuidwesten van het land vanavond nog te maken krijgt met buienrestanten van de tweede vore die vanuit Frankrijk nadert. Morgen op de volgende vore opnieuw buien, Cape is dan wat hoger, 700-1000 J/kg over het midden van het land. Schering nog steeds rond 20 kn, dus gelijke modus.
Wat snap je hier niet aan?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:36 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
YEAAAAAAAAAAAAAAH!
En nu graag in het Nederlands?
Serieus....?quote:
g3/e31 is niet echt relevant, QI wel ten opzichte van vandaag zeker rondom de f-waarden inderdaad.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Serieus....?
Maar houdt dat dan in dat de g3/e31 ten opzichte van de QI meer fluctueert rondom de f-waarden, of is dat discutabel?
Daar had net zo goed ni hao, @&&$#@#& kunnen staan inderdaad...quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Serieus....?
Maar houdt dat dan in dat de g3/e31 ten opzichte van de QI meer fluctueert rondom de f-waarden, of is dat discutabel?
Ah gelukkig, dan hoef ik me geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:48 schreef Fred0w het volgende:
[..]
g3/e31 is niet echt relevant, QI wel ten opzichte van vandaag zeker rondom de f-waarden inderdaad.
Daarna lijkt het wel in te gaan kakkenquote:Op woensdag 23 april 2014 09:47 schreef Ajaxfan het volgende:
Vooral vrijdag lijkt interessant te kunnen worden. Verschillende sites hebben het zelfs voor Amsterdam over 22 graden (gevoelstemperatuur 24 graden).
Vrijdag / zaterdag kan onstuimig worden al wisselt dat per run / voorspelling wel. Was vanmorgen ook gewoon warm weer.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarna lijkt het wel in te gaan kakken
Ik zal voor jullie duimenquote:Op woensdag 23 april 2014 10:10 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Vrijdag / zaterdag kan onstuimig worden al wisselt dat per run / voorspelling wel. Was vanmorgen ook gewoon warm weer.
Groeten terug uit het eveneens zonnige Twentequote:
quote:
Groetjes aan beide vanuit het ook al zonnige Veliko Tarnovoquote:Op woensdag 23 april 2014 12:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Groeten terug uit het eveneens zonnige Twente
Klopt!quote:Op woensdag 23 april 2014 10:45 schreef dick_laurent het volgende:
Op zich vind ik het wel meevallen met de temps. We leven nog steeds bijna elke dag boven onze stand hoor. Pas eind deze week gaan we even een paar koele minder mooie dagen krijgen, maar daarna kruipen de temps weer omhoog richting de 20 graden.
Bedoel, effe ter vergelijking... vorig jaar waren alle bomen rond deze tijd nog gewoon praktisch kaal en winters. Als ik nu naar buiten kijk zie ik alle bomen al zo goed als volledig in blad staan, de bloesem is zelfs al bij veel bomen uitgebloeid. Vorig jaar mei was zelfs KOELER dan april dit jaar is, kijk maar:
http://weerstatistieken.nl/
Geen zon hebbenquote:Op woensdag 23 april 2014 12:27 schreef Nattekat het volgende:
Lekker weertje, ook al mist de zon nog.
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 23-04-2014 om 13:24:03Felle bui tussen #Apeldoorn en #Elspeet. Ook elders in #Gelderland, #Overijssel en #Flevoland vorming van #buien. http://t.co/1lOIIHMI0Y reageer retweet
Die bloemkool bij Flevoland is lekker ontploft.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:25 schreef INViCTuS het volgende:
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 23-04-2014 om 13:24:03Felle bui tussen #Apeldoorn en #Elspeet. Ook elders in #Gelderland, #Overijssel en #Flevoland vorming van #buien. http://t.co/1lOIIHMI0Y reageer retweet
Jammer van de bloemkool, best goed te eten dat spulquote:Op woensdag 23 april 2014 13:30 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die bloemkool bij Flevoland is lekker ontploft.
Daar was ik nog in oktober. Ik wil weer naar Griekenlandquote:Op woensdag 23 april 2014 13:28 schreef Dven het volgende:
34 graden te Heraklion. Mensen daar hebben het goed
Met een verrukkelijk kaassausje erbij inderdaad.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:36 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Jammer van de bloemkool, best goed te eten dat spul
quote:Op woensdag 23 april 2014 13:36 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Jammer van de bloemkool, best goed te eten dat spul
En ook daar nog maar 21 in het weekend. Gerechtigheidquote:Op woensdag 23 april 2014 13:28 schreef Dven het volgende:
34 graden te Heraklion. Mensen daar hebben het goed
Heel zuidoost Europa aan de dip dus. Toch denk ik dat ze het nog wel in gaan halen in de komende maandenquote:Op woensdag 23 april 2014 13:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En ook daar nog maar 21 in het weekend. Gerechtigheid
Op de terugweg maar even lang de winkelquote:Op woensdag 23 april 2014 13:40 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Met een verrukkelijk kaassausje erbij inderdaad.
In die buurt hangt inderdaad een lekker explosief luchtje en ontstaat daar redelijk veel.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:57 schreef Infection het volgende:
Er hangt hier buiten toch wel een geur wat ruikt naar onweer. En het is erg vochtig op het moment.
(Omgeving Amersfoort)
Ik zie het inderdaad. Hopen dat hier boven nog wat ontstaat, want zoals het er nu uit ziet trekt het hier net langst heen.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:07 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
In die buurt hangt inderdaad een lekker explosief luchtje en ontstaat daar redelijk veel.
De luchtvochtigheid is nergens hoger dan 67% momenteel.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:57 schreef Infection het volgende:
Er hangt hier buiten toch wel een geur wat ruikt naar onweer. En het is erg vochtig op het moment.
(Omgeving Amersfoort)
Foto's willen we zien!quote:Op woensdag 23 april 2014 14:07 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
In die buurt hangt inderdaad een lekker explosief luchtje en ontstaat daar redelijk veel.
Ook. Maar het is gewoon het gevoel denk ik. Of de luchtvochtigheid daadwerkelijk zo hoog is zou ik niet weten, daar heb ik de apparatuur helaas niet voor.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De luchtvochtigheid is nergens hoger dan 67% momenteel.
Of bedoel je ten opzichte van eerder op de dag?
Maar nu je het zegt, binnen was het maandag 35%, gisteren 40% en op dit moment 50%, dus er is inderdaad wat aan het gebeuren.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:11 schreef Infection het volgende:
[..]
Ook. Maar het is gewoon het gevoel denk ik. Of de luchtvochtigheid daadwerkelijk zo hoog is zou ik niet weten, daar heb ik de apparatuur helaas niet voor.
"Lokaal een onweersbui" staat er dan bij. Als ze daar tegenwoordig al code geel voor geven....quote:Op woensdag 23 april 2014 14:13 schreef Infection het volgende:
Inmiddels ook code geel voor een groot deel van het land: http://knmi.nl/
Helaas niet voor Utrecht. Maar we zullen zien, het kan altijd nog bijgesteld worden.
quote:Op woensdag 23 april 2014 14:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De luchtvochtigheid is nergens hoger dan 67% momenteel.
Of bedoel je ten opzichte van eerder op de dag?
edit: Den Helder 80%, maar dat telt niet
Code geel betekent niets meer dan een waarschuwing. Pas bij code oranje moet je het serieus gaan nemen.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:15 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
"Lokaal een onweersbui" staat er dan bij. Als ze daar tegenwoordig al code geel voor geven....
Dat dit kan in Nederlandquote:Op woensdag 23 april 2014 14:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Precies die tien minuten veranderde het!
Bijzonder storend dat mensen die codes niet juist weten te interpreteren. Al heel veel zinloze discussies over gevoerd.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Code geel betekent niets meer dan een waarschuwing. Pas bij code oranje moet je het serieus gaan nemen.
Code geel is een waarschuwing voor gevaarlijk weer inderdaad. "Lokaal een onweersbui" klinkt niet echt bijzonder en aangezien het KNMI (mag ik toch verwachten) echt niet bij elke onweersbui een waarschuwing uitgeeft, vind ik die beschrijving gewoon wat raar.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:16 schreef Infection het volgende:
[..]
Code geel betekent niets meer dan een waarschuwing. Pas bij code oranje moet je het serieus gaan nemen.
Ja bijzonder storend.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Bijzonder storend dat mensen die codes niet juist weten te interpreteren. Al heel veel zinloze discussies over gevoerd.
Er is niets onvoorspelbaarder dan onweer dus zo'n waarschuwing is naar mijn mening wel terecht.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:28 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Code geel is een waarschuwing voor gevaarlijk weer inderdaad. "Lokaal een onweersbui" klinkt niet echt bijzonder en aangezien het KNMI (mag ik toch verwachten) echt niet bij elke onweersbui een waarschuwing uitgeeft, vind ik die beschrijving gewoon wat raar.
[..]
Ja bijzonder storend.Ik weet ze best te interpreteren, maar zie hierboven.
Walibi gaat stukquote:Op woensdag 23 april 2014 14:22 schreef Infection het volgende:
Die pit die nu Flevoland in trekt blijft ook alsmaar groeien. Iemand daar toevallig in de buurt?
Mwoah, dat kun je meestal achteraf pas beoordelen natuurlijk, maar zoals ik al zei, ik neem niet aan dat het KNMI bij élke onweersbui code geel of hoger gaat afgeven.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Er is niets onvoorspelbaarder dan onweer dus zo'n waarschuwing is naar mijn mening wel terecht.
Meer een waarschuwing dat je plaatselijk last kan hebben van redelijk veel water (bv voor het verkeer handig).quote:Op woensdag 23 april 2014 14:28 schreef Angry_Bird het volgende:
Code geel is een waarschuwing voor gevaarlijk weer inderdaad. "Lokaal een onweersbui" klinkt niet echt bijzonder en aangezien het KNMI (mag ik toch verwachten) echt niet bij elke onweersbui een waarschuwing uitgeeft, vind ik die beschrijving gewoon wat raar.
Zo'n waarschuwing wordt al afgegeven als er een 'kans' is. Net zoals afgelopen weekend toen het niet eens zo ver gekomen is dat het daadwerkelijk ging onweren.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:31 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Mwoah, dat kun je meestal achteraf pas beoordelen natuurlijk, maar zoals ik al zei, ik neem niet aan dat het KNMI bij élke onweersbui code geel of hoger gaat afgeven.
Daarom kunnen ze in vervolg beter achteraf waarschuwen.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo'n waarschuwing wordt al afgegeven als er een 'kans' is. Net zoals afgelopen weekend toen het niet eens zo ver gekomen is dat het daadwerkelijk ging onweren.
Dan heeft het niet zoveel nut meer lijkt mij?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:33 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Daarom kunnen ze in vervolg beter achteraf waarschuwen.
Kunnen ze het in ieder geval niet fout hebben. Maar let vooral op de knipoog-smiley die ik erachter plaatste.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Dan heeft het niet zoveel nut meer lijkt mij?
SPOILER: lolOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐱
quote:Op woensdag 23 april 2014 14:35 schreef GekkePoes het volgende:
Nog steeds mooi zonnig in het noorden.KworksSPOILER: lolOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
quote:Op woensdag 23 april 2014 14:35 schreef GekkePoes het volgende:
Nog steeds mooi zonnig in het noorden.Ben ik even blij dat ik in provincie Utrecht woon.SPOILER: lolOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar het gewoon prachtig weer blijftquote:Op woensdag 23 april 2014 14:42 schreef Infection het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik in provincie Utrecht woon.
Mijn was die buiten staat is er blij meequote:Op woensdag 23 april 2014 15:13 schreef Koelkastje het volgende:
Het is ook weer bedroevend, de buien vallen weer uit elkaar voordat ze Twente bereikt hebben!
Ik vind zelf regen ook maar niks. Maar in combinatie met onweer is het dan wel weer leuk, het liefst 's avonds natuurlijk.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waar het gewoon prachtig weer blijft
Mensen die hopen op regen, moet niet gekker worden...
Ooit in het Westerpark bij een concert heftig onweer met een hoosbui gehad. Leuk was toch wel anders zonder schuilplek.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik vind zelf regen ook maar niks. Maar in combinatie met onweer is het dan wel weer leuk, het liefst 's avonds natuurlijk.
Ja ik. Het enige wat ik je kan vertellen is dat het niet over Lelystad is gegaan.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:22 schreef Infection het volgende:
Die pit die nu Flevoland in trekt blijft ook alsmaar groeien. Iemand daar toevallig in de buurt?
Of 20,9 natuurlijk, dat mag ookquote:Op woensdag 23 april 2014 15:17 schreef Lemans24 het volgende:
19,9 in De Bilt!?
Maak daar effe 20 van, mensen
Ja dusquote:Op woensdag 23 april 2014 17:31 schreef Koelkastje het volgende:
Een gigantische klap uit het niets!
Ik kan er niks aan doen maar ik lees steeds AIDSquote:Op woensdag 23 april 2014 18:06 schreef Lemans24 het volgende:
De Bilt heeft er weer een ADS dag bij, andere delen van het land staan bijna onder water
Hoewel, voor die ADS dag moeten de buien natuurlijk wel langs De Bilt gaan. Dat wordt interessant, de komende uren.
quote:Op woensdag 23 april 2014 18:12 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen maar ik lees steeds AIDS!
Onmeunig miegweer.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:27 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wat is omweer?![]()
Gaat het weer dan om je heen? Of bedoel je onweer?
eerste hit op Google:quote:Op woensdag 23 april 2014 18:27 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wat is omweer?![]()
Bij mij is het binnen al bijna een maand niet meer ONDER de 20 graden geweest, zelfs niet met de deuren open.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:44 schreef Lemans24 het volgende:
Het is al meer dan een uur 20 graden binnen, dat is voor het eerst dit jaar
(ja, mijn huis wordt niet snel warm)
Hoe kan dat, met de deuren open?quote:Op woensdag 23 april 2014 19:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Bij mij is het binnen al bijna een maand niet meer ONDER de 20 graden geweest, zelfs niet met de deuren open.
Ik heb een sauna huis
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 23-04-2014 om 20:11:07Wolkbreuk in buienlijn van #Emmen naar #Assen. Ook hier veel #onweer. Veel #blikseminslagen, voorzicht dus! http://t.co/9pB3ZjclJJ reageer retweet
Nu iet, zwaartepunt ligt nu boven Assen. Allemaal flitsboems hier op Marsdijkquote:Op woensdag 23 april 2014 19:28 schreef laiveneertiekje het volgende:
In Assen hoorde ik net een flinke knal. Maar het lijkt wel langs ons te trekken.
Waar woon jij dan in Assen? Marsdijk is droog, alleen flits en boemquote:
Kloosterveenquote:Op woensdag 23 april 2014 20:26 schreef Djeez het volgende:
[..]
Waar woon jij dan in Assen? Marsdijk is droog, alleen flits en boem
Als dat doortrekt kun je je lol nog op hoor..quote:Op woensdag 23 april 2014 20:26 schreef baggerbaas het volgende:
Zie er wel aardig donker uit vanuit Groningen richting het Zuiden
Wordt aardig donker ineens jaquote:Op woensdag 23 april 2014 20:26 schreef baggerbaas het volgende:
Zie er wel aardig donker uit vanuit Groningen richting het Zuiden
Dat is idd de andere kant op. Hagel heeft nu ook Marsdijk bereikt, tof!quote:
Dat is te merken, ik stond net onder de douchequote:Op woensdag 23 april 2014 20:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat is idd de andere kant op. Hagel heeft nu ook Marsdijk bereikt, tof!
Kun je nu buiten ook wel doen. Tuintje hier staat al blank, dus Wilders vindt mijn tuin tofquote:Op woensdag 23 april 2014 20:37 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat is te merken, ik stond net onder de douche
Zekers, welke Tokkiebuurt woon jij?quote:
Ik wil nu roken maar dan word ik natquote:Op woensdag 23 april 2014 20:39 schreef Djeez het volgende:
[..]
Kun je nu buiten ook wel doen. Tuintje hier staat al blank, dus Wilders vindt mijn tuin tof
dat is vrij veel waterquote:
De kast van mijn PC resoneerdequote:Op woensdag 23 april 2014 20:53 schreef Djeez het volgende:
Zo, dat was een beste! Ruiten trilden ervan, cool!
niets moet, maar het is ivm inductie bij blikseminslag nog steeds een goed idee.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:55 schreef Djeez het volgende:
Moet de kabel er nu uit trouwens, of hoeft dat tegenwoordig niet meer?
Geen idee. Ik maak me er nooit heel druk om eigenlijk...quote:Op woensdag 23 april 2014 20:55 schreef Djeez het volgende:
Moet de kabel er nu uit trouwens, of hoeft dat tegenwoordig niet meer?
kans is erg klein. Toen ik klein was had iedereen een TV antenne op het dak, dat was veel gevaarlijker. Maar als nu de bliksem in de grond slaat kan het via de kabels in de grond nog schade aan je elektra veroorzaken.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:56 schreef bondage het volgende:
[..]
Geen idee. Ik maak me er nooit heel druk om eigenlijk...
Jup. Jaren geleden toen ik nog op de helpdesk van een internetprovider werkte was het altijd raak met de kapotte modems na zwaar onweerquote:Op woensdag 23 april 2014 21:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
kans is erg klein. Toen ik klein was had iedereen een TV antenne op het dak, dat was veel gevaarlijker. Maar als nu de bliksem in de grond slaat kan het via de kabels in de grond nog schade aan je elektra veroorzaken.
in de jaren 80 door een bolbliksem een gefrituurde klimaatcomputer gekregen in de kas van mijn vader. Dat koste anderhalve ton (gulden) geloof ik. Dan weet je weer waar je verzekeringen voor hebt.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:06 schreef bondage het volgende:
[..]
Jup. Jaren geleden toen ik nog op de helpdesk van een internetprovider werkte was het altijd raak met de kapotte modems na zwaar onweer![]()
Zo, en nu ff roken, het is weer droog
Dat zoiets hard gaat kan ik me voorstellen, de dreunen zijn al hard als de inslag ver weg is. Zelfs bliksem tussen wolken is goed te horen. En idd, verzekeringen zijn belangrijk, helemaal als je dure en kwetsbare apparatuur bezit.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
in de jaren 80 door een bolbliksem een gefrituurde klimaatcomputer gekregen in de kas van mijn vader. Dat koste anderhalve ton (gulden) geloof ik. Dan weet je weer waar je verzekeringen voor hebt.
Dat was ook de hardste klap ooit die ik heb meegemaakt bij onweer, ben echt gillend mijn bed uitgerend naar mijn moeder!
de instelling van mijn vader was: wat kan je aan reparaties niet direct betalen als het stuk gaat,dat verzeker je als eerste.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:17 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat zoiets hard gaat kan ik me voorstellen, de dreunen zijn al hard als de inslag ver weg is. Zelfs bliksem tussen wolken is goed te horen. En idd, verzekeringen zijn belangrijk, helemaal als je dure en kwetsbare apparatuur bezit.
Laat me raden, jij kent snil ook niet?quote:Op woensdag 23 april 2014 18:27 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wat is omweer?![]()
Kweenie man.... nieuwbouw? Thermostaat staat nu ook op 22.5 en de balkondeur staat op een kier openquote:Op woensdag 23 april 2014 19:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe kan dat, met de deuren open?
Het heeft zelfs nog gevroren, vorige week.
(toen was het 15,5 bij mij, nu 19,5)
Apreeuwsnilquote:Op woensdag 23 april 2014 21:56 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Laat me raden, jij kent snil ook niet?
Kan hard gaan idd...quote:Op woensdag 23 april 2014 21:17 schreef bondage het volgende:
[..]
Dat zoiets hard gaat kan ik me voorstellen, de dreunen zijn al hard als de inslag ver weg is. Zelfs bliksem tussen wolken is goed te horen. En idd, verzekeringen zijn belangrijk, helemaal als je dure en kwetsbare apparatuur bezit.
Geen begane grond dus, dat zal het zijn.quote:Op woensdag 23 april 2014 22:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kweenie man.... nieuwbouw? Thermostaat staat nu ook op 22.5 en de balkondeur staat op een kier open
Hardste wat ik heb gehoord was in een bergdal. Hing er precies boven. Wat knalde en weerkaatste dat lekker zegquote:Op woensdag 23 april 2014 22:34 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kan hard gaan idd...
De hardste en ook meteen vreemdste inslag die ik ooit gehoord heb was niet alleen een hele harde knal, er zat ook geknetter bij zowel vooraf als erna.
Het ging als: ts-ts-TS-TS-ts-ts-TS-TS-*BAMMMM*-TS-TS-ts-ts-TS-TS-ts-ts
Als er auto alarmen van getriggerd worden dan is het idd hard. Yquote:Op woensdag 23 april 2014 22:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Hardste wat ik heb gehoord was in een bergdal. Hing er precies boven. Wat knalde en weerkaatste dat lekker zegoveral loeide de auto-alarmen
Ik heb in de omg. van Tilburg ook nog niet veel spannends gespot, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 24 april 2014 06:46 schreef marcel-o het volgende:
Leuk kaartje weer maar zh heeft tot nog toe niks gehad...
Vanmiddag maar eens vrij nemen.quote:
Ik zit weer eens op de grensquote:
kaartje van vandaag is wél veelbelovendquote:Op donderdag 24 april 2014 08:18 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik heb in de omg. van Tilburg ook nog niet veel spannends gespot, eerlijk gezegd.
Dat was vanochtend inderdaad al te merken.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:06 schreef marcel-o het volgende:
[..]
kaartje van vandaag is wél veelbelovend![]()
het is nú heel vochtig, dalijk richting de 21 graden... goed wolkenvoer
Ik heb wel eens gehad dat ik gelijk met de flits een harde tik hoorde, direct gevolgd door een keiharde knal, dus zeer dichtbij ingeslagen. Heb dat een keer of drie meegemaakt, maar wel allemaal in mijn vorige woning, misschien was de elektra daar niet helemaal lekkerquote:Op woensdag 23 april 2014 22:34 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kan hard gaan idd...
De hardste en ook meteen vreemdste inslag die ik ooit gehoord heb was niet alleen een hele harde knal, er zat ook geknetter bij zowel vooraf als erna.
Het ging als: ts-ts-TS-TS-ts-ts-TS-TS-*BAMMMM*-TS-TS-ts-ts-TS-TS-ts-ts
Zullen afwachten, nog wel bewolkt hier in Tilburg.quote:Op donderdag 24 april 2014 09:06 schreef marcel-o het volgende:
[..]
kaartje van vandaag is wél veelbelovend![]()
het is nú heel vochtig, dalijk richting de 21 graden... goed wolkenvoer
gisteren hier in Amsterdam precies toen ik naar huis fietste een flinke bui. Zie nu mijn fiets is opgedroogd allemaal stofdruppels op de fiets, kennelijk is de lucht aardig afgestoft door die buiquote:Op donderdag 24 april 2014 10:37 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Zullen afwachten, nog wel bewolkt hier in Tilburg.
Voor de natuur zal het goed zijn, een flinke regenbuiLaat het hopen vanmiddag
dat ook zeker, er staat van alles te stuiven. Aangezien ik in het Vondelpark fietste zal het ook wel het hoofdbestandsdeel geweest zijnquote:Op donderdag 24 april 2014 10:49 schreef marcel-o het volgende:
is dat geen stuifmeel ook?
alles was geel vandeweek
Vetquote:Op donderdag 24 april 2014 08:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dit weekend.... en dan chasen in Tornado Alley... jetzt gehts los
In Amsterdam Oost-Watergraafsmeer echt geen druppel gevallen. Wel behoorlijk klammig en warm tijdens het hardlopen.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
gisteren hier in Amsterdam precies toen ik naar huis fietste een flinke bui. Zie nu mijn fiets is opgedroogd allemaal stofdruppels op de fiets, kennelijk is de lucht aardig afgestoft door die bui
Was wel even nodig, want de natuur werd wat droog inderdaad.
Ik ben benieuwd, want mijn regio werd de afgelopen twee dagen gewaarschuwd voor fiks onweer, en ik heb twee fantastische zonnige warme dagen gehad. Gistermiddag rommelde het weliswaar overal rond ons heen maar zoals gewoonlijk ging het links en rechts aan ons voorbij. Prachtige zwarte luchten in de verte terwijl ik in m'n tuinstoel zat.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:20 schreef Ajaxfan het volgende:
Lijkt erg vergelijkbaar te worden met gisteren qua weer alleen veel bewolkter. In België is redelijk veel aan het activeren nu wat ik kan zien op de radar.
heel maf was het. Ik stapte op de fiets bij kantoor en het was droog. Kom bij het Max Euweplein, begint het te spetteren. Dus ik maar vast mn jas aangetrokken. Sta te wachten om het park in te rijden: stortregen. Onder de brug stond iedereen te schuilen natuurlijk, daar maar even ook mn regenbroek aangedaan. Bij de Amstelveenseweg was het weer droog (en 3 graden warmer) en bij de A10 reed ik weer de regen in. Het ontstond echt ergens halverwege de stad.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:54 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
In Amsterdam Oost-Watergraafsmeer echt geen druppel gevallen. Wel behoorlijk klammig en warm tijdens het hardlopen.
Meh, Benelux voornamelijk vanwege hagel. Het dikke gele onweerslijntje zit ook grotendeels niet boven ons land.quote:
Gisteren, tijdens dat buitje bij Utrecht, kreeg ik de ergste hooikoortsaanval tot nu toe. Alle stuifmeel kwam naar beneden. Een paar uur later was het weer voorbijquote:Op donderdag 24 april 2014 10:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
gisteren hier in Amsterdam precies toen ik naar huis fietste een flinke bui. Zie nu mijn fiets is opgedroogd allemaal stofdruppels op de fiets, kennelijk is de lucht aardig afgestoft door die bui
Was wel even nodig, want de natuur werd wat droog inderdaad.
Neemt dezelfde route als die bui van gisteren.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:30 schreef Againzender het volgende:
Eerste bui is ontstaan boven de Veluwe.
Ligt eraan... als er doden vallen nietquote:
Ik ga het eens bekijkenquote:Op donderdag 24 april 2014 13:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ligt eraan... als er doden vallen niet
Maar het zal hier :
WKN / [ACTUEEL] Weeralarm VS #22 Tornado's: R.I.P. Team Twistex
dit weekend wel wat drukker worden![]()
"Significant severe weather outbreak expected"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Donder op met je statistiek, maak daar je eigen topic maar voor aan.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:23 schreef Lemans24 het volgende:
Vanavond weer droog in De Bilt? Ik hoop het!
(voor de statistiek)
quote:Op donderdag 24 april 2014 13:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Kan het een voorteken voor onweer / regen zijn als het heel klammig / broeierig weer word spontaan?
zeker. en ik ken dat gevoel, kom net weer binnen namelijkquote:Op donderdag 24 april 2014 13:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Kan het een voorteken voor onweer / regen zijn als het heel klammig / broeierig weer word spontaan?
Ah laat maar komen bij Amsterdam Westpoort dan. Wat een broeierige bende hier. Focussen op het werk is bijna niet mogelijk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Forcefield City Bewoner
goed plan, dan trekt het eerst nog even over Slotervaartquote:Op donderdag 24 april 2014 13:59 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ah laat maar komen bij Amsterdam Westpoort dan. Wat een broeierige bende hier. Focussen op het werk is bijna niet mogelijk.
Het is broeierig inderdaad, wel prima weer voor in de tuin vooralsnogquote:Op donderdag 24 april 2014 13:53 schreef Ajaxfan het volgende:
quote:Op donderdag 24 april 2014 13:47 schreef Nattekat het volgende:
Het gaat los!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
blablablabla
lang leve de vrije donderdag inderdaadquote:Op donderdag 24 april 2014 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is broeierig inderdaad, wel prima weer voor in de tuin vooralsnog
De foto's van gisteren niet gezien?quote:Op donderdag 24 april 2014 14:41 schreef kree het volgende:
Ah, mijn buienradar app geeft weer een weerwaarschuwing
Ik weet niet tegenwoordig geeft ie dat al als er een klein buitje komt.
Nouja we zien het wel weer
nopequote:Op donderdag 24 april 2014 14:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De foto's van gisteren niet gezien?
Niet te vertrouwen die Duitsers.twitter:Weerplaza twitterde op donderdag 24-04-2014 om 14:50:07Vanuit Duitsland naderen 3 gebieden met buien(vorming).Wind vanuit N-Dld remt verplaatsing af. http://t.co/cjxly6CQie http://t.co/3Qv2yfV10T reageer retweet
Beetje jammer dat de wind uit het zuiden komtquote:Op donderdag 24 april 2014 14:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Niet te vertrouwen die Duitsers.twitter:Weerplaza twitterde op donderdag 24-04-2014 om 14:50:07Vanuit Duitsland naderen 3 gebieden met buien(vorming).Wind vanuit N-Dld remt verplaatsing af. http://t.co/cjxly6CQie http://t.co/3Qv2yfV10T reageer retweet
Hier oostwaarts in Twente is er ook nog niets gebeurd. Volgens mij zijn al die buien en bliksems nep.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Wel grappig om te zien hoe de zware buien gister oostwaarts zaten van Utrecht / de bilt en vandaag westwaarts. Al het onweer geweld gaat dus aan me voorbij.... ach ja, kan er niet wakker van liggen
...wakker van liggen, get it? get it? ...boem... onweer...wakker liggen![]()
Hier in Den Haag alleen maar wat gespetter hoor. Niks bijzonders.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
Wel grappig om te zien hoe de zware buien gister oostwaarts zaten van Utrecht / de bilt en vandaag westwaarts. Al het onweer geweld gaat dus aan me voorbij.... ach ja, kan er niet wakker van liggen
...wakker van liggen, get it? get it? ...boem... onweer...wakker liggen![]()
koerst anders ook richting NWquote:Op donderdag 24 april 2014 14:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beetje jammer dat de wind uit het zuiden komt
Ah, dat hoor ik dus hier in veenendaal :pquote:
Kijk eens naar Belgiëquote:Op donderdag 24 april 2014 16:09 schreef roislecxe het volgende:
Nog steeds alleen maar zon en nagenoeg windstil.
Das nog zo ver wegquote:Op donderdag 24 april 2014 16:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk eens naar België
Zou die ten westen of ten oosten van Breda drijven?
Volgens mijn voorspellingen komt ie rond zonsondergang hier langs, die is dan zeker nog niet weg als ie bij jou langs komt.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:11 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Das nog zo ver wegDat haalt het nooit tot hier. Misschien wordt het een wolk die over drijft.
Je hebt het over dat ding dat nu net over de grens van Frankrijk met België in de Ardennen noordwaarts trekt toch?quote:Op donderdag 24 april 2014 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mijn voorspellingen komt ie rond zonsondergang hier langs, die is dan zeker nog niet weg als ie bij jou langs komt.
Jaar in jaar uit blijven het Arnhem en Breda met de meeste missers van het jaar hequote:Op donderdag 24 april 2014 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga Arnhem officeus de Wesley Sneijder stad voor onweer noemen. Altijd dreigend, nooit raak, veel schampschoten.
Het is dramatisch. Ik begrijp ook wel dat Nederland geen ideaal klimaar voor veel knetterend onweer heeft maar het is wel altijd raak (niet dusquote:Op donderdag 24 april 2014 16:17 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Jaar in jaar uit blijven het Arnhem en Breda met de meeste missers van het jaar he
quote:Op donderdag 24 april 2014 16:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is dramatisch. Ik begrijp ook wel dat Nederland geen ideaal klimaar voor veel knetterend onweer heeft maar het is wel altijd raak (niet dus) in deze 2 steden. Moet toch een oorzaak hebben. Ik weet dat warmteonweer moeite heeft met rivieren, misschien dat dat vandaag het geval is?
Ik kijk vanuit hier op de grens. Zit op 6 hoog en het buigt altijd ofwel linksom ofwel rechtsom weg.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is dramatisch. Ik begrijp ook wel dat Nederland geen ideaal klimaar voor veel knetterend onweer heeft maar het is wel altijd raak (niet dus) in deze 2 steden. Moet toch een oorzaak hebben. Ik weet dat warmteonweer moeite heeft met rivieren, misschien dat dat vandaag het geval is?
Je weet dat veruit de meeste energie nog gewonnen kan worden? Hoge CAPE en stevige updraft boven België. En hoe hoger ie komt, te krachtiger de windquote:Op donderdag 24 april 2014 16:15 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Je hebt het over dat ding dat nu net over de grens van Frankrijk met België in de Ardennen noordwaarts trekt toch?
Ik denk dat die de NLe grens niet eens bereikt
Ik geloof dus niks van dat kaartje, het (noord-)oosten heeft verreweg het meestequote:
I know, maar de CAPEwaarden zijn hier ook bijna altijd bedroevend. En zijn ze een keer hoog, dan is er geen trigger.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat veruit de meeste energie nog gewonnen kan worden? Hoge CAPE en stevige updraft boven België. En hoe hoger ie komt, te krachtiger de wind
Kaartje is van KNMI, misschien een beetje aangepast, maar ik vraag me ook af of het kloptquote:Op donderdag 24 april 2014 16:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof dus niks van dat kaartje, het (noord-)oosten heeft verreweg het meeste
Hoge CAPE, stevige updraft, trigger. Enkel de wind mist nog om het hierheen te blazenquote:Op donderdag 24 april 2014 16:24 schreef roislecxe het volgende:
[..]
I know, maar de CAPEwaarden zijn hier ook bijna altijd bedroevend. En zijn ze een keer hoog, dan is er geen trigger.
Zolang het onweer er nog niet is, heb ik er een hard hoofd in dat het ook überhaupt zal komen.
Er is nog eens een mooier kaartje van je langskomenquote:Op donderdag 24 april 2014 16:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Kaartje is van KNMI, misschien een beetje aangepast, maar ik vraag me ook af of het kloptVolgens mij heeft Limburg echt wel meer onweersdagen dan Brabant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |