Dat het budget in de VS groter is kan best te maken hebben met schaalvoordelen, in de EU besteden lidstaten waarschijnlijk veel meer aan zaken die als het centraal geregeld zou worden bakken met geld opleveren.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet alleen de schaal, die een rol speelt, het verschil in budget is ook groot, ongeveer een factor 2 volgens een Volkskrant-artikel wat ik enkele jaren geleden las. Het heeft dus ook met prioriteiten te maken. Ik stel vast dat Duitsland altijd die urgentie heeft gevoeld en dat nog steeds voelt, de UK aardig meespeelt (goede topinstituten, helaas wel een verwaarlozing van de lagen daaronder) en dat de EU en Nederland op dit vlak zijn afgegleden. Jammer, want ooit was Nederland een land wat hier trots op kon zijn, dat zal ik niet hoeven toe te lichten. Dan heb ik dus meer vertrouwen in een intensieve samenwerking met wat noordelijke landen die die prioriteit delen dan de EU die vooralsnog aanmoddert en niet verder komt dan wat feestbeursjes (Erasmus) en wat pocketmoney voor het stimuleren van bepaalde onderzoeken. Zo investeert Europa momenteel bijv. in fotonische chips maar is het genoeg en op tijd? De toekomst zal het leren maar ik denk dat het best wat ambitieuzer kan.
Nee, wanneer we 1 miljard Euro extra moeten dokken op het moment dat wij van de EU 6 miljard Euro moeten bezuinigen en van die 1 miljard Euro slechts wat wisselgeld aan dit soort fundament voor onze toekomst wordt besteed en een veelvoud aan zaken die niet op korte en niet op de lange termijn geld opbrengen dan demonstreert de EU niet de juiste prioriteiten te hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wanneer er dan meer geld naar de EU moet, bijvoorbeeld om dit soort zaken mogelijk te maken, dan is het weer een drama en een reden om de EU kapot te maken wat jou betreft
Ik weet het niet. Die schaalvoordelen zullen zeker helpen en daar ben ik sowieso een voorstander van. Ik heb er echter geen vertrouwen in dat de EU stabiel genoeg is om uit te kunnen groeien tot een machtig blok. Ik hoop dat mijn ongelijk wordt bewezen maar ik verwacht het niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:28 schreef waht het volgende:
[..]
Dat het budget in de VS groter is kan best te maken hebben met schaalvoordelen, in de EU besteden lidstaten waarschijnlijk veel meer aan zaken die als het centraal geregeld zou worden bakken met geld opleveren.
Aha. Heb je wel een idee waar de EU allemaal geld aan uitgeeft en hoe dit gaat veranderen met de nieuwe begrotingscyclus?quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, wanneer we 1 miljard Euro extra moeten dokken op het moment dat wij van de EU 6 miljard Euro moeten bezuinigen en van die 1 miljard Euro slechts wat wisselgeld aan dit soort fundament voor onze toekomst wordt besteed en een veelvoud aan zaken die niet op korte en niet op de lange termijn geld opbrengen dan demonstreert de EU niet de juiste prioriteiten te hebben.
Tja, er zit wel een essentieel verschil in. Ik heb er weinig behoefte aan eerst een hoop welvaart af te breken in de hoop dat het in de vorm van Groot-Duitsland misschien op termijn wel een keer net zo goed zou kunnen worden als alles meevalt.quote:Wat dat betreft heb ik dezelfde insteek als jij, het enige verschil is dat ik het met een iets kleiner en homogener blok wil doen en hiermee opnieuw wil beginnen terwijl jij verder wil gaan op de ingeslagen weg. De overeenkomsten tussen wat wij graag zien zijn veel groter dan de verschillen. Wij erkennen beide de noodzaak tot internationale samenwerking.
Ik weet hoe het nu is, ik weet niet wat ze allemaal beloven voor in de toekomst. Beloftes van politici zijn weinig waard, de daden uit het verleden geven een betere indicator voor wat ze gaan doen. Dat bleek trouwens ook wel weer bij de PvdA tijdens de laatste paar jaar.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha. Heb je wel een idee waar de EU allemaal geld aan uitgeeft en hoe dit gaat veranderen met de nieuwe begrotingscyclus?
Dat stelt dan ook bijna niemand hier voor. Wat is er mis mee als wij de banden met enkele buurlanden - ruim gedefiniëerd - versterken terwijl we nog lid zijn van de EU?quote:Tja, er zit wel een essentieel verschil in. Ik heb er weinig behoefte aan eerst een hoop welvaart af te breken in de hoop dat het in de vorm van Groot-Duitsland misschien op termijn wel een keer net zo goed zou kunnen worden als alles meevalt.
Je draait het om. Zelfde tactiek als met discussie over het drugsverbod of religie.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:11 schreef LuigiVampa het volgende:
[..]
[..]
Buiten het feit dat je stelling feitelijk onjuist is (Zwitserland en Noorwegen worden juist wel genegeerd en worden gedwongen alles te accepteren), wat zou "eruit stappen" dan voor voordelen hebben?
Werkelijk?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet hoe het nu is, ik weet niet wat ze allemaal beloven voor in de toekomst.
Nogmaals, je verhaal komt er op neer dat je Frankrijk en Italie in het gezicht spuwt vanuit Groot-Duitsland, dat is einde EU.quote:[..]
Dat stelt dan ook bijna niemand hier voor. Wat is er mis mee als wij de banden met enkele buurlanden - ruim gedefiniëerd - versterken terwijl we nog lid zijn van de EU?
Nogmaals, lees dit topic en voorgaande nog eens even door en kom dan terug. Er staat meer dan voldoende in qua sterke argumenten voor de EU.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je draait het om. Zelfde tactiek als met discussie over het drugsverbod of religie.
Ik hoor geen goed onderbouwde argumenten voor de EU. Zonder Eu kunnen we ook samenwerken en geld verdienen en vrede hebben. De Eu doet niets extra's wat dat betreft.
Verspil je energie nou niet, Papier wil het niet snappen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, lees dit topic en voorgaande nog eens even door en kom dan terug. Er staat meer dan voldoende in qua sterke argumenten voor de EU.
En die laatste zin van je is gewoon aantoonbaar onzin.
Verleden week werd een Groen-Links gluiperd nog ingemaakt door een echte ondernemer bij P&W. Mooi was dat om dat te zien. Het valt op dat programma's bij de PO zoals Pauw&Witteman alle pro-EU gluiperds van meet af aan, en regelmatig, aan tafel hebben. Of deze gasten nou van links of rechts komen in het politieke spectrum.\\Die ondernemer gaf concrete voorbeelden tegen een EU. Die gluiperd van GL bleef maar datzelfde propaganda riedeltje draaien over veiligheid en economische voorspoed. Haha.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, lees dit topic en voorgaande nog eens even door en kom dan terug. Er staat meer dan voldoende in qua sterke argumenten voor de EU.
En die laatste zin van je is gewoon aantoonbaar onzin.
Niet alleen hij. Het heeft volgens mij ook niets te maken met het niet (willen) snappen. Het is vooral onwetendheid. Het treurige is dat het ze niet eens kan schelen, want waarom zou je je verdiepen in een onderwerp?quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:15 schreef waht het volgende:
[..]
Verspil je energie nou niet, Papier wil het niet snappen.
Daarmee is alle verdere discussie zinloos.
Geen weerlegging, wel een leestip:quote:Op dinsdag 22 april 2014 02:43 schreef 729Sinistra het volgende:
Iemand aanwezig die mijn reactie kan weerleggen want het is weer vrij stil aan de kant van de eurofielen....
De Eurofielen zijn allemaal in Kiev nu om de illegale nazi-regering daar te steunen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 02:43 schreef 729Sinistra het volgende:
Iemand aanwezig die mijn reactie kan weerleggen want het is weer vrij stil aan de kant van de eurofielen....
Ik ben niet bepaald een euro file maar deze uitspraakquote:Op dinsdag 22 april 2014 04:13 schreef 729Sinistra het volgende:
Best mogelijk. Ik wacht nog steeds op hun weerlegging van de feiten dat Nederlanders meer gemeen hebben met Amerika dan met Europa....
Ik heb meer gemeen met Colombia dan met Duitsland.quote:Op dinsdag 22 april 2014 04:13 schreef 729Sinistra het volgende:
Best mogelijk. Ik wacht nog steeds op hun weerlegging van de feiten dat Nederlanders meer gemeen hebben met Amerika dan met Europa....
Dat is natuurlijk ook het mooie. De anti-EU brigade is namelijk helemaal niet kritisch. Tunnelvisie is juist de norm. Alles wat tegen de Unie is, is per definitie koosjer.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:36 schreef 99.999 het volgende:
Maar waarom weiger je dan kritisch te kijken wanneer jouw anti-Europa helden een scheve schaats rijden? Hysterisch doorslaan bij de ene Europese prutser en hysterisch verdedigen bij de andere Europese prutsers...
Veel meer dan meehuilen met de wolven in het bos is het niet inderdaad. Zit ook totaal geen visie achter. Enkel tegen zijn om het tegen zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook het mooie. De anti-EU brigade is namelijk helemaal niet kritisch. Tunnelvisie is juist de norm. Alles wat tegen de Unie is, is per definitie koosjer.
Je wilt zeggen dat de Eurofielen kritisch zijn en niet aan tunnelvisie leiden?quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook het mooie. De anti-EU brigade is namelijk helemaal niet kritisch. Tunnelvisie is juist de norm. Alles wat tegen de Unie is, is per definitie koosjer.
Nee. Als ik dat wilde zeggen, dan had ik dat wel gedaan, denk je niet?quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:58 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat de Eurofielen kritisch zijn en niet aan tunnelvisie leiden?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |