abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139038783
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:41 schreef Luni het volgende:
Vind VW van de 3 plannen ook het minst mooi.
Vind die Superkuip van VW ook niet mooi.

Overigens vind ik het RDK- en BAM plan nog afzichtelijker. Vooral omdat je bij beide plannen nog de oude stalen constructie en trappen terugziet van onze huidige Kuip onder de nieuwe schil.

Dat vind ik er niet hoogwaardig uitzien, en op het eerste gezicht zou dat geen stadion zijn waarvoor ik een hogere prijs dan nu bereid zou zijn te betalen om te mogen betreden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_139038868
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:52 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Tja, en wat blijft er dan nog over van Feyenoord?
Dat is uiteraard de vraag. Minder dan in de BC werd voorgerekend in ieder geval.

quote:
Tja, toch knap, daar er nog geen pennenstreep op papier stond.
Kom op Tomasso, ik ken jou slimmer dan dit.

Je hoeft uiteraard niet persé een gedetailleerd ontwerp te hebben liggen om desondanks toch met bepaalde modellen en formules bepaalde basiswaarden vast te stellen waar je in het ontwerp daarna vervolgens rekening mee houdt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 19 april 2014 @ 11:03:27 #128
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_139038899
Ik moet zeggen dat ik vooral de buitenzijde van RDK geniaal vind, maar hier spreekt dan ook de supporter in mij die van nostalgie houdt. Juist dat herkenbare dat omringt wordt door high-tech vernieuwingen vind ik wat hebben.

Die SuperKuip vind ik in totaliteit niets, ze hebben vast gedacht dat het 'rauwe' en 'robuste' ideaal past bij Rotterdam en Feyenoord, maar ik vind dat ze de plank echt compleet mis hebben geslagen in de uitwerking. Opvallend en indrukwekkend? Ja dat dan weer wel, maar wel afschuwelijk lelijk naar mijn mening. Die donkere staalconstructie ziet er verder ook niet.

quote:
5s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:52 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Tja, toch knap, daar er nog geen pennenstreep op papier stond.
Dat is natuurlijk niet knap, het ontwerp wordt compleet afhankelijk van die eisen/wensen natuurlijk, daar heb geen schets voor nodig verder. :)
  zaterdag 19 april 2014 @ 11:03:40 #129
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_139038904
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kom op Tomasso, ik ken jou slimmer dan dit.
Bedankt :7.

quote:
Je hoeft uiteraard niet persé een gedetailleerd ontwerp te hebben liggen om desondanks toch met bepaalde modellen en formules bepaalde basiswaarden vast te stellen waar je in het ontwerp daarna vervolgens rekening mee houdt.
Ah, ze hebben dus voorwaarden gesteld. Dat is wat anders ;). Daar heb je geen speciaal bedrijf voor nodig, dat kan je zonder dat ook wel. Geldverspilling en mooi doen voor vriendjes :+.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_139039413
Ik ben dat gezanik over een nieuw stadion en vooral VW zo zat he. Godverodmme man, club van geen woorden maar daden zit vol met mongolen die zoveel woorden spreken dat hun daden niet verder rijken dan het instrueren van woorden aan de een bevriend journalistje die vervolgens met je lul in z'n kont geil dat verhaaltje gaat lopen roeptoeteren. En daar houden wij als supporters dan weer een discussie over? Opgekankert.

Geen nieuw stadion, en dus ook geen renovatie meer. Laten we eerst maar 's capabele leiders neerzetten, in plaats van deze idioten met een IQ van een baksteen.
pi_139039588
Borussia Monchengladbach heeft een jaar of 10 terug een nieuw stadion gekregen voor 75 miljoen euro. Dat zie je er ook wel aan af.. goedkope lelijke uitstraling.

Laat RDK het maar worden, ontwerp van BAM vind ik een kille uitstraling hebben
pi_139040288
quote:
Feyenoord krijgt derde fanshop in Centraal Station

Feyenoord opent in de loop van het volgende seizoen een derde fanshop in Rotterdam. Naast de vestigingen op de Coolsingel en tegenover De Kuip krijgt het nieuwe Centraal Station ook een rood-witte winkel van de volksclub uit Zuid. Dat schrijft het Rotterdams Dagblad vandaag.
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
pi_139040410
Voor de goede orde, dit is die van VW toch?

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:24:53 #134
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_139040418
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[ afbeelding ]
Ja. Gedrocht.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_139040443
quote:
Weer een echte jodenactie ;( ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139040472
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:24 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Ja. Gedrocht.
Tja, op zich verschilt het niet zo heel veel van de rest. Behalve die staanplekken waarvoor ze die tweede ring opengeknipt hebben. Dat moet echt anders. En de stoeltjes gewoon blauw. Dan is het in principe wel te doen. Uiteindelijk is het belangrijkste toch dat we weer aansluiten. De echte Feyenoord-sfeer krijg je met wedstrijden tegen Europese ploegen ook wel weer. Tegen Rubik's Cube Krasnoknar was 't ook geweldig.
pi_139040483
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[ afbeelding ]
Ja. Als ze de tv nou slopen en een X,W,Z,Y terugbrengen misschien nog wel aardig, maar nu :r
pi_139040543
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:25 schreef eight het volgende:

[..]

Weer een echte jodenactie ;( ;(
Waarom? Laten ze deze nieuwbouwvariant, die schijnbaar wel haalbaar is (want de financiering is al rond) en waarvoor geen gemeentegarantie noodzakelijk is dan maar nogmaals vergelijken met de 2 overgebleven renovatievarianten die nagenoeg even veel kosten en wel een gemeentegarantie nodig hebben.

Welke dan uiteindelijk de beste cijfers voor de BVO Feyenoord biedt moet het dan maar worden.

Lijkt me toch de meest eerlijke weg? Ipv bij voorbaat nieuwbouw uitsluiten en mogelijk betere resultaten voor Feyenoord laten liggen.
pi_139040583
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Borussia Monchengladbach heeft een jaar of 10 terug een nieuw stadion gekregen voor 75 miljoen euro. Dat zie je er ook wel aan af.. goedkope lelijke uitstraling.

Laat RDK het maar worden, ontwerp van BAM vind ik een kille uitstraling hebben
In Duitsland is bouwen ook veel goedkoper.
Van buiten is het stadion 3x niks maar van binnen is het best mooi, vooral 's avonds.

Toch moet je dit idd. niet willen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139040598
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:27 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Tja, op zich verschilt het niet zo heel veel van de rest. Behalve die staanplekken waarvoor ze die tweede ring opengeknipt hebben. Dat moet echt anders. En de stoeltjes gewoon blauw. Dan is het in principe wel te doen. Uiteindelijk is het belangrijkste toch dat we weer aansluiten. De echte Feyenoord-sfeer krijg je met wedstrijden tegen Europese ploegen ook wel weer. Tegen Rubik's Cube Krasnoknar was 't ook geweldig.
Waarom blauwe stoeltjes? Heb juist nooit begrepen waarom die stoeltjes blauw zijn gemaakt bij de laatste verbouwing. Wat heeft blauw te maken met Rotterdam een Feyenoord?
pi_139040800
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom blauwe stoeltjes? Heb juist nooit begrepen waarom die stoeltjes blauw zijn gemaakt bij de laatste verbouwing. Wat heeft blauw te maken met Rotterdam een Feyenoord?
Wel zo ongeveer het meest simpele element om met de huidige Kuip verbonden te blijven lijkt me. :P Kost ook niks. Je bestelt ze in blauw in plaats van rood-wit-zwart.

Maar van mij mogen ze 't ook in andere kleuren spuiten hoor. Tijdens een wedstrijd zit er toch altijd iemand met rood-wit-zwart. :P
pi_139040824
quote:
Sterk artikel, bekend bij de meeste maar toch
pi_139040930
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:31 schreef Muto het volgende:

De laatste twee alineas zouden voor de verkenners al helemaal een reden zijn om gewoon te kappen. Er wordt gezegd dat je incapabel bent, slechte keuzes maakt en in al die maanden puur en alleen naar het draagvlak hebt gekeken.
Honderden manuren hebben ze erin gestoken, ze zouden gek zijn als nu kappen.
De verkenners staan nog altijd op voorsprong en dat de tegenpartij zich niet zou neerleggen bij de 2 overgebleven plannen is logisch.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom? Laten ze deze nieuwbouwvariant, die schijnbaar wel haalbaar is (want de financiering is al rond) en waarvoor geen gemeentegarantie noodzakelijk is dan maar nogmaals vergelijken met de 2 overgebleven renovatievarianten die nagenoeg even veel kosten en wel een gemeentegarantie nodig hebben.

Welke dan uiteindelijk de beste cijfers voor de BVO Feyenoord biedt moet het dan maar worden.

Lijkt me toch de meest eerlijke weg? Ipv bij voorbaat nieuwbouw uitsluiten en mogelijk betere resultaten voor Feyenoord laten liggen.
Omdat het artikel weer het bekende eenzijdige toontje heeft, puur bedoelt om olie op het vuur te gooien.

Ze moeten gewoon de knoop doorhakken. Op elk plan zetten we hoe dan ook een flinke stap vooruit en mocht later nu blijken dat het niet de beste keuze was, then so be it.

Een mindere goede keuze is nog altijd beter dan geen keuze.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:03:22 #144
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_139041089
quote:

[..]

Eens met de laatste regel, daar zou het allemaal om moeten draaien. Overigens leuk en aardig dat de financiering al rond is, je kunt je ook afvragen waarom voor HNS de financiering nooit is rondgekomen, leuk en aardig dat de grote banken de intentie hebben gehad, een handtekening of akkoord is nooit gegeven.

En haalbaar is één ding, is het wenselijk en goed voor de BVO? Daar hebben we natuurlijk ook geen benul bij omdat er van geen enkele kant echt iets naar buiten komt, enkel oneliners die het goed doen bij supporters. Overigens werd aangegeven dat voor de renoveringsplannen waarschijnlijk ook geen gemeentelijke steun nodig is, echter maakt het de casus makkelijker en liggen de kosten voor de club jaarlijks dan lager, geen idee hoe VW dat voor zich ziet trouwens. Denk dat de gemeente ook makkelijker te porren is voor het afnemen van aandelen tegen een dividend dan een pure garantstelling van vele miljoenen.

Ongeacht welk plan er gekozen wordt, de gemeente gaat sowieso een belangrijke partij vormen in de gehele kwestie, ook bij VW natuurlijk.
pi_139041300
quote:

[..]

Je bedoelt dat wat Gudde en van Merwijk deden bij RDK? Dus dan was dat toch oneerlijk. Oneerlijke mensen dus. Die blijven zitten waar ze zitten, ondanks dat hun plannetje al meerdere malen is afgeschoten.

Die eerlijke weg is al bewandeld tomaat, door de Trojka. Dat die eerlijke weg niet de weg is van Gudde en van Merwijk laat dat artikel vandaag van mattie Marcel in de Telegraaf alleen maar meer zien.

En vind je het niet frappant dat het nu weer allemaal geregeld is, geen gemeente nodig is, etc, terwijl HNS een mega garantiestelling vroeg, SuperKuip een bescheiden, en nu helemaal niets nodig is? Dat is toch raar? Geld overigens ook voor RDK.

Ik word gewoon kots en kots misselijk van alle gezanik, niemand die doet wat ie zegt dat ie doet, iedereen lult maar langs elkaar heen, iedereen zit elkaar op te stoken tegen elkaar en ondertussen kom je geen steek verder, juist omdat men elkaar alleen maar in de weg loopt.
pi_139041344
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:55 schreef eight het volgende:

Omdat het artikel weer het bekende eenzijdige toontje heeft, puur bedoelt om olie op het vuur te gooien.

Ze moeten gewoon de knoop doorhakken. Op elk plan zetten we hoe dan ook een flinke stap vooruit en mocht later nu blijken dat het niet de beste keuze was, then so be it.

Een mindere goede keuze is nog altijd beter dan geen keuze.
Eens dat het hoe dan ook vooruitgang betekend. Maar als ze zoveel geld gaan uitgeven zie ik toch wel graag dat ze voor de beste optie kiezen. We moeten er tenslotte toch weer 50 jaar mee vooruit.

Bovendien praat je misschien wel over een verschil van een paar honderd miljoen aan inkomsten over de looptijd van 50 jaar.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:18:51 #147
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_139041365
Als ik trouwens iemand ongeloofwaardig vind in het hele verhaal is het toch wel Jos van der Vegt, nota bene lid van de raad van commissarissen bij onze prachtclub die z'n paraaf heeft gezet onder Het Nieuwe Stadion en nu als verkenner een jaar later ineens meent dat het de ondergang van de club zou zijn als dat was doorgezet.

En dat zit dan in onze raad van commissarissen? Lekker zo'n adviesorgaan.
pi_139041389
Maareh, kom op man, dit is toch geen stadion?

pi_139041558
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:20 schreef Scrummie het volgende:

[ afbeelding ]
In Mordor wel. :P
pi_139041568
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:20 schreef Scrummie het volgende:

[ afbeelding ]
Lijkt meer op een gevangenis. Alleen het prikkeldraad ontbreekt nog ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')