quote:Op donderdag 17 april 2014 12:13 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Sorry, maar die waarnemers waren er op uitnodiging van het Krim (Rusland), onafhankelijke/neutrale waarnemers werden niet toegelaten. Je struikelt altijd over de Rechts-extremisten in de interim regering van Kiev, ik zou zeggen lees je in over de waarnemers die jij als 'betrouwbaar' wil afspiegelen.
Democratisch? Militaire bezetting, intimidatie, geen goedkeuring vanuit de centrale regering, geen keuze om de situatie te behouden zoals het is, geen neutrale waarnemers.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Krim heeft een democratisch referendum gehad.
Oh wacht, ik zal ook even stukje plaatsen:quote:Op donderdag 17 april 2014 12:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]Man, ik heb je net een post geschreven waarin vermeld staat dat er ook genoeg neutrale waren. En dan wordt ik beschuldigt van trollen... Nogmaals dan maar:
A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan ¦arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]
Die Miloslav Sou¨ek is van een moderne Tsjechische sociaaldemocratische partij die lid van dezelfde Europese fractie als de PvdA. Milan ¦arapatka is lid van een Tsjechische directe democratie partij. Stanislav Berkovec van een Tsjechische liberale partij.
Deze zijn pro Oekraïne..quote:Op donderdag 17 april 2014 12:20 schreef Breekfast het volgende:
In Odessa:
[ afbeelding ]
Edit: blijkt 2 weken oud te zijn.
Ik vind het sowieso al bijzonder dat willekeurige vooral niet Russische demonstranten een tank kunnen besturen, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat doen ze nu met die veroverde tanks... behalve stoer rondjes rijden...
Ik ga daar niet op reageren als je blijft beweren dat er geen onafhankelijke waarnemers waren terwijl ik net het tegendeel bewees.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:18 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Oh wacht, ik zal ook even stukje plaatsen:
De rechts-extremist Fabrice Beaur die bij de EODO betrokken is deelt op z’n Facebook-pagina een bericht van Michel over het Krim-referendum met de volgende passage: ‘Avec mes réseaux transnationaux, (..) nous avons pris une part décisive à l’organisation et la validation de ce référendum.’ (‘Met mijn transnationale netwerken (..) namen we een beslissende rol in de organisatie en validatie van het referendum.’). Met de slotzin: ‘Avec le Peuple de Crimée, ce dimanche nous avons fait l’Histoire …’(‘Met de mensen van de Krim hebben we deze zondag geschiedenis gemaakt …’) Zoiets klinkt niet als een objectieve waarnemersmissie.
Het ontbreken van neutrale waarnemers geeft aan dat het referendum op de Krim als objectieve maatstaf niets waard is. Ontluisterend is dat zowel in Oekraïne als op de Krim rechts-nationalistisch groeperingen het initiatief konden nemen. Verschil is dat Svoboda door een samenloop van omstandigheden in Kiev een greep naar de macht kon doen, maar deze niet ongedeeld in handen heeft gekregen. En uit eigen land en de EU kritiek krijgt op haar extremisme. Op de Krim hebben rechts-nationalisten wel ongedeeld de macht in handen. Met ondersteuning van een kernmacht die de campagne organiseert. Toch van een andere orde. Rusland zet een goedbewapend leger dat over kernwapens beschikt in tegen ongeregelde strijdgroepen. Het is daarom absurd om het geweld van de Russische staat zoals zich dat de laatste weken manifesteert op de Krim of in Oost-Oekraïne gelijk te stellen aan het geweld van extremistische groepen in West-Oekraïne.
http://www.bol.com/nl/p/tank-simulator/1004004011510750/quote:Op donderdag 17 april 2014 12:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al bijzonder dat willekeurige vooral niet Russische demonstranten een tank kunnen besturen, maar dat terzijde.
Ik heb er verder niet al te veel verstand van hoor.. maar is het niet gewoon even klungelig aan wat 'knoppen' zitten en vanzelf wel uitvinden hoe het werkt?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso al bijzonder dat willekeurige vooral niet Russische demonstranten een tank kunnen besturen, maar dat terzijde.
Ja ze hebben zich ook totaal niet gepresenteerd als Afghanistan veteranen.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 april 2014 12:11 schreef deelnemer het volgende:
[..]
SadPanda accepteert dat meerderheid argument van hemzelf niet als je heel de Ukraine erover laat stemmen. Van hem moet je eerst een gebied afzonderen, waarin zijn standpunt een meerheidsstandpunt is, en dan pas word je democratisch.
Bewees? Dat is het probleem juist, je hebt niks bewezen. Je hebt een stukje tekst neergeplempt dat wij maar als 'de waarheid' aan moeten nemen terwijl officiële waarnemers structureel de toegang tot het Krim werd ontzegd. Ik toon aan dat de 'waarnemers' die er waren niet neutraal waren/zijn.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik ga daar niet op reageren als je blijft beweren dat er geen onafhankelijke waarnemers waren terwijl ik net het tegendeel bewees.
Man, ik heb net een stukje laten zien van 3 waarnemers waarbij ik vervolgens onderbouw waarom ze neutraal zijn. Graag onderbouwing waarom die niet neutraal zijn.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:36 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Bewees? Dat is het probleem juist, je hebt niks bewezen. Je hebt een stukje tekst neergeplempt dat wij maar als 'de waarheid' aan moeten nemen terwijl officiële waarnemers structureel de toegang tot het Krim werd ontzegd. Ik toon aan dat de 'waarnemers' die er waren niet neutraal waren/zijn.
Lul niet man, moet ik even het filmpje voor je opzoeken waar journalisten en OVSE waarnemers keer op keer werden geweigerd aan de grens met de Krim?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Man, ik heb net een stukje laten zien van 3 waarnemers waarbij ik vervolgens onderbouw waarom ze neutraal zijn. Graag onderbouwing waarom die niet neutraal zijn.
Er werden geen waarnemers de toegang ontzegd, ze wilde niet komen.
quote:Op donderdag 17 april 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
bron 2quote:Internationale waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) zijn er voor de derde dag op rij niet in geslaagd toegang te krijgen tot de Krim. Bij hun poging vanmiddag om het schiereiland op te komen werden zelfs waarschuwingsschoten gelost, meldt persbureau AP.
quote:Moscow sent an invitation to parties of the European far right, and found politicians willing to serve as "observers."
These included Luc Michel, formerly of the French neo-Nazi party Fédération d'action nationale et européenne (currently supporting National Bolshevism), Enrique Ravello, formerly of the Spanish neo-Nazi party CEDADE (currently of the far-right Platform for Catalonia) and Béla Kovács of the Hungarian neo-Nazi party Jobbik. They certified that the Crimean referendum was legitimate.[106]
Concerns have been raised about the objectivity of Russian-invited observers and the fact that the Eurasian Observatory for Democracy & Elections (EODE), claiming to be election monitoring organization, has ties to far-right and neo-nazi groups.[107][108] The mission leader Mateusz Piskorski is a well-known antisemite and admirer of Adolf Hitler,[109] and the EODE leader Luc Michel is an antisemite and neo-Nazi as well.[109]
On March 10, 2014 the de facto Prime Minister of Crimea, Sergei Aksionov, made an unofficial verbal invitation to OSCE to monitor the plebiscite as well.[98][99] However, later in the day, an OSCE spokeswoman said that Crimea did not have the authority to invite the organization into the region as it is not a fully-fledged state and, therefore, incapable of requesting services provided exclusively to OSCE members.[99] On March 11, the OSCE chair, Switzerland's Foreign Minister Didier Burkhalter, declared the referendum as unconstitutional and therefore the OSCE would not send observers.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:39 schreef ATan het volgende:
[..]
Lul niet man, moet ik even het filmpje voor je opzoeken waar journalisten en OVSE waarnemers keer op keer werden geweigerd aan de grens met de Krim?
Bron 1: zie bovenquote:
quote:Op donderdag 17 april 2014 12:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan ¦arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]
Die Miloslav Sou¨ek is van een moderne Tsjechische sociaaldemocratische partij die lid van dezelfde Europese fractie als de PvdA. Milan ¦arapatka is lid van een Tsjechische directe democratie partij. Stanislav Berkovec van een Tsjechische liberale partij.
Gast. Veel woorden. Maar nu komt de wol.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
On March 10, 2014 the de facto Prime Minister of Crimea, Sergei Aksionov, made an unofficial verbal invitation to OSCE to monitor the plebiscite as well.[98][99] However, later in the day, an OSCE spokeswoman said that Crimea did not have the authority to invite the organization into the region as it is not a fully-fledged state and, therefore, incapable of requesting services provided exclusively to OSCE members.[99] On March 11, the OSCE chair, Switzerland's Foreign Minister Didier Burkhalter, declared the referendum as unconstitutional and therefore the OSCE would not send observers.
The UN Human Rights Envoy Ivan Simonovic had to cancel his trip to Crimea as the current situation did not permit his travel. He intended to observe the human rights situation which was Russia's explanation for its engagement in Crimea.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014
Grappig dat je je eigen bron niet leest. Als je namelijk iets verder zou lezen, zie je dat er wel degelijk mensen zijn gestuurd, en dat die werden geweigerd.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:40 schreef SadPanda het volgende:
[..]
On March 10, 2014 the de facto Prime Minister of Crimea, Sergei Aksionov, made an unofficial verbal invitation to OSCE to monitor the plebiscite as well.[98][99] However, later in the day, an OSCE spokeswoman said that Crimea did not have the authority to invite the organization into the region as it is not a fully-fledged state and, therefore, incapable of requesting services provided exclusively to OSCE members.[99] On March 11, the OSCE chair, Switzerland's Foreign Minister Didier Burkhalter, declared the referendum as unconstitutional and therefore the OSCE would not send observers.
The UN Human Rights Envoy Ivan Simonovic had to cancel his trip to Crimea as the current situation did not permit his travel. He intended to observe the human rights situation which was Russia's explanation for its engagement in Crimea.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014
Ze wilde officieel niet komen, de autoriteiten waren er dus niet op voorbereid.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:42 schreef ATan het volgende:
[..]
Gast. Veel woorden. Maar nu komt de wol.
Uiteindelijk waren zij daar wel met zijn allen in een touringcar.
En ze kwamen de Krim niet in. De volgende dag ook niet.
Ze wilde officieel niet komen, de autoriteiten waren er dus niet op voorbereid.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Grappig dat je je eigen bron niet leest. Als je namelijk iets verder zou lezen, zie je dat er wel degelijk mensen zijn gestuurd, en dat die werden geweigerd.
Dit is gelul van de bovenste plank.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze wilde officieel niet komen, de autoriteiten waren er dus niet op voorbereid.
Dat staat er toch? Ze wilde officieel niet komen. En waren reageren jullie niet op het bewijs van onafhankelijke waarnemers?quote:
Onderbouwd waarom ze neutraal zijn? Je hebt enkel vermeld van welke politieke partij ze lid zijn in eigen land, dit zegt niks over hun neutraliteit.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Man, ik heb net een stukje laten zien van 3 waarnemers waarbij ik vervolgens onderbouw waarom ze neutraal zijn. Graag onderbouwing waarom die niet neutraal zijn.
Ze hebben de officiële uitnodiging van de regering van de Krim afgeslagen omdat ze daar helemaal niet op in mogen gaan, en vervolgens zij ze er wel heen gegaan om toezicht te houden. "De autoriteiten" hadden op dat moment nog helemaal niets te zeggen in de Krim (zelfs áls de onafhankelijkheid rechtmatig is was dat pas ná het referendum) en dus is het pure sabotage om waarnemers dwars te zitten.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet neutraal zijn dat is een logische redenatie.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:45 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Onderbouwd waarom ze neutraal zijn? Je hebt enkel vermeld van welke politieke partij ze lid zijn in eigen land, dit zegt niks over hun neutraliteit.
Hoezo? Kiev had ze uitgenodigd. Lokale autoriteiten hebben daar niks over te zeggen, sowieso als je niks te verbergen hebt hoef je je op waarnemers ook niet voor te bereiden.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Toch zullen ze wel komen bij de verkiezingen in Oekraïne dit jaar ondanks dat het wordt georganiseerd door het coup regime.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze hebben de officiële uitnodiging van de regering van de Krim afgeslagen omdat ze daar helemaal niet op in mogen gaan, en vervolgens zij ze er wel heen gegaan om toezicht te houden. "De autoriteiten" hadden op dat moment nog helemaal niets te zeggen in de Krim (zelfs áls de onafhankelijkheid rechtmatig is was dat pas ná het referendum) en dus is het pure sabotage om waarnemers dwars te zitten.
Goed zo, vermijd maar lekker het punt wat ik maakte.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Toch zullen ze wel komen bij de verkiezingen in Oekraïne dit jaar ondanks dat het wordt georganiseerd door het coup regime.
Meen je dit serieus?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet neutraal zijn dat is een logische redenatie.
Ze mochten er dus wel op in gaan maar deden dat niet.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed zo, vermijd maar lekker het punt wat ik maakte.
quote:Op donderdag 17 april 2014 12:48 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?
Het betreft allemaal Europese rechts-extremistische partijen die veel op hebben met het gedachtegoed van Poetin vooral voor wat betreft de christelijke waarden (het in elkaar slaan van homo's en zulks). Die zijn totaal niet objectief/onpartijdig/neutraal.
Dat jij het in jouw persoonlijke wereldje niet erkent betekent niet dat de interim regering in Kiev op dit moment niet internationaal erkend wordt.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Toch zullen ze wel komen bij de verkiezingen in Oekraïne dit jaar ondanks dat het wordt georganiseerd door het coup regime.
Het is natuurlijk wel grappig dat juist de Oekraïners de hele tijd worden weggezet als fascisten en nazi's vanuit Ruslandquote:Op donderdag 17 april 2014 12:48 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?
Het betreft allemaal Europese rechts-extremistische partijen die veel op hebben met het gedachtegoed van Poetin vooral voor wat betreft de "christelijke" waarden (het in elkaar slaan van homo's en zulks). Die zijn totaal niet objectief/onpartijdig/neutraal.
Overheen lezen is blijkbaar makkelijk.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik ben voor.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:49 schreef Ravvie het volgende:
Kunnnen we alsjeblieft een cordon sanitaire afspreken betreffende SadPanda. Het is duidelijk dat er geen discussie te voeren valt met hem en het leidt ontzettend af waardoor dit topic bijna onleesbaar wordt. Don't feed the troll. Ik weet dat het lastig is als hij weer onzin begint te spuien, maar gewoon lekker laten gaan.
Jullie beweren steeds dat de waarnemers alleen maar extreemrechts zijn en ik bewijs het tegendeel.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:49 schreef Ravvie het volgende:
Kunnnen we alsjeblieft een cordon sanitaire afspreken betreffende SadPanda. Het is duidelijk dat er geen discussie te voeren valt met hem en het leidt ontzettend af waardoor dit topic bijna onleesbaar wordt. Don't feed the troll. Ik weet dat het lastig is als hij weer onzin begint te spuien, maar gewoon lekker laten gaan.
Uhm, wauw, ik heb heel veel uitspraken in mijn leven gezien die kant noch wal raken maar deze is daar toch de overtreffende trap van!quote:Op donderdag 17 april 2014 12:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet neutraal zijn dat is een logische redenatie.
Dus jij beschouwd alle waarnemers als partijdig in elke verkiezingen in elk land totdat iemand het tegendeel op een magische wijze kan beschouwen?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:50 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Uhm, wauw, ik heb heel veel uitspraken in mijn leven gezien die kant noch wal raken maar deze is daar toch de overtreffende trap van!
SadPanda is iemand die continu de doelpalen verzet om te kunnen blijven scoren.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed zo, vermijd maar lekker het punt wat ik maakte.
Liberale (of elke andere stroming) partij kan nog steeds betekenen dat ze er een rechts-extremistische gedachtengang op na houden en sowieso geldt dat al helemaal voor een lid van de partij.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]Negeer vooral mijn posts waaruit het tegendeel blijkt. Je bent wel erg duidelijk aan het trollen.
Dat doen jullie er wordt steeds beweert dat alle waarnemers extreemrechts zijn en niet neutraal. En mijn posts die het tegendeel bewijzen worden genegeerd.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:51 schreef ATan het volgende:
[..]
SadPanda is iemand die continu de doelpalen verzet om te kunnen blijven scoren.
Moet ik nu ook nog eens Wikipedia links gaan posten? Het lijkt me logisch dat er geen extreemrechtse partij bij de PvdA en VVD in de Europese fractie zitten. Sociaaldemocratisch en liberaal dat extreemrechts is is trouwens ook nieuw voor mij.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:52 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Liberale (of elke andere stroming) partij kan nog steeds betekenen dat ze er een rechts-extremistische gedachtengang op na houden en sowieso geldt dat al helemaal voor een lid van de partij.
Kun je die lijst inclusief bron nog eens posten?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:52 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat doen jullie er wordt steeds beweert dat alle waarnemers extreemrechts zijn en niet neutraal. En mijn posts die het tegendeel bewijzen worden genegeerd.
Voor de tiende keer.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Putin lovers willen alleen hem doelpalen.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:51 schreef ATan het volgende:
[..]
SadPanda is iemand die continu de doelpalen verzet om te kunnen blijven scoren.
Voor de tiende keer hierboven.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:53 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Kun je die lijst inclusief bron nog eens posten?
Ik beschouw de politieke partij waar iemand lid van is niet als bewijs dat iemand neutraal is, dat jij hier vervolgens een 'logische' redenatie in ziet dat dat wel zo zou zijn is echt te gek voor woordenquote:Op donderdag 17 april 2014 12:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus jij beschouwd alle waarnemers als partijdig in elke verkiezingen in elk land totdat iemand het tegendeel op een magische wijze kan beschouwen?
Oh ik dacht dat je een complete lijst van waarnemers had. Beetje teleurstellend dit.quote:
Gedachtengang en politieke agenda zijn 2 verschillende dingen. En zoals ik al heb aangegeven geldt dit al helemaal voor een lid van een politieke partij.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Moet ik nu ook nog eens Wikipedia links gaan posten? Het lijkt me logisch dat er geen extreemrechtse partij bij de PvdA en VVD in de Europese fractie zitten. Sociaaldemocratisch en liberaal dat extreemrechts is is trouwens ook nieuw voor mij.
Het is een bewijs dat neutrale waarnemers het goed vonden verlopen.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:55 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je een complete lijst van waarnemers had. Beetje teleurstellend dit.
Wat zie jij wel als bewijs dan?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:55 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik beschouw de politieke partij waar iemand lid van is niet als bewijs dat iemand neutraal is, dat jij hier vervolgens een 'logische' redenatie in ziet dat dat wel zo zou zijn is echt te gek voor woorden
Nee, het is bewijs dat er personen zijn die het wel normaal vonden verlopen. Dit zijn geen neutrale waarnemers.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is een bewijs dat neutrale waarnemers het goed vonden verlopen.
Bewijs dat ze niet neutraal zijn.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:57 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Nee, het is bewijs dat er personen zijn die het wel normaal vonden verlopen. Dit zijn geen neutrale waarnemers.
Het is toch wel grappig dat de Russen telkens als de boze boeman worden weggezet door het westen.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel grappig dat juist de Oekraïners de hele tijd worden weggezet als fascisten en nazi's vanuit Rusland![]()
Na twee jaar diensplicht in, bijvoorbeeld, een tankbataljon, is dat niet zo'n klus.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:This month a representative of Mr Putin’s regime in the US signalled there could be more revisionist steps. Andranik Migranyan, the head of the US-based Institute for Democracy and Cooperation, a Putin-backed think-tank, published a commentary in which he rejected criticism of the Crimea annexation that compared it with Germany’s aggressive moves against its neighbours in the 1930s.
“One must distinguish between Hitler before 1939 and Hitler after 1939,” he wrote. “The thing is that Hitler collected [German] lands. If he had become famous only for uniting without a drop of blood Germany with Austria, Sudetenland and Memel, in fact completing what Bismarck failed to do, and if he had stopped there, then he would have remained a politician of the highest class.”
Mr Migranyan’s argument appears to echo remarks made by Mr Putin on March 18. The president said the collapse of the Soviet Union had left the Russian people as one of the world’s largest separated nations.
Sowieso zijn persoonlijke uitnodigingen per definitie niet neutraal. Er hadden OCSE waarnemers toegelaten kunnen worden, Rusland had een beroep kunnen doen op VN waarnemers.quote:
Hij is geen troll.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:49 schreef Ravvie het volgende:
quote:Vleesexport Brazilië krijgt dreun van Oekraïne
Oekraïne is verantwoordelijk voor het verval. In 2012 importeerde het land 24.700 ton Braziliaans varkensvlees. In 2013 daalde dit naar 23.300 ton. Brazilië leverde in de eerste drie maanden van 2014 slechts 1.700 ton varkensvlees aan Oekraïne. De reden voor de daling is een importverbod dat sinds het tweede kwartaal van 2013 van kracht is.
Persoonlijke uitnodiging != neutraal.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bewijs dat ze niet neutraal zijn.
Ik heb enkele weken geleden in Litouwen, na 12 seconde instructie, ook met een tank rondgereden. Het is niet bepaald hogere wiskunde.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Na twee jaar diensplicht in, bijvoorbeeld, een tankbataljon, is dat niet zo'n klus.
OCSE wou dus officieel niet komen. En zoals in mijn tekstje stond die VN waarnemer ook niet.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:01 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Sowieso zijn persoonlijke uitnodigingen per definitie niet neutraal. Er hadden OCSE waarnemers toegelaten kunnen worden, Rusland had een beroep kunnen doen op VN waarnemers.
Persoonlijke uitnodigingen zijn niet neutraal, toon mij aan dat er waarnemers van internationale organisaties aanwezig waren die gestuurd zijn door de organisatie waaraan zij zijn verbonden.
Die Miloslav Sou¨ek is van een moderne Tsjechische sociaaldemocratische partij die lid van dezelfde Europese fractie als de PvdA. Milan ¦arapatka is lid van een Tsjechische directe democratie partij. Stanislav Berkovec van een Tsjechische liberale partij.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:02 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Persoonlijke uitnodiging != neutraal.
En dat is per definitie, het is aan jou aan te tonen dat ze wel neutraal zijn en dat kan je niet.
Uiteraard, er is een gigantische informatieoorlog bezig. Ik probeer het nieuws - ook uit Westerse bronnen - altijd met een kritische inslag te lezen. Het viel me alleen op dat de pro-Kiev-betogers heel vaak worden weggezet als fascisten, terwijl juist sommige waarnemers aantoonbare nazisympatisanten zijn.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is toch wel grappig dat de Russen telkens als de boze boeman worden weggezet door het westen.
Begrijp mij goed, Rusland maakt gebruik van ordinaire propagandatechnieken, het westen doet dat alleen net zo goed. Alleen op een wat subtielere manier.
Krim kan ze niet uitnodigen omdat dit zou betekenen dat de OCSE en de VN ze als onafhankelijke staat zouden moeten erkennen en dat doen ze niet, Rusland heeft ze niet uitgenodigd, en Kiev erkent het referendum niet.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
OCSE wou dus officieel niet komen. En zoals in mijn tekstje stond die VN waarnemer ook niet.
Klopt, in dit conflict moet je gewoon veel verschillende nieuwsbronnen lezen.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard, er is een gigantische informatieoorlog bezig. Ik probeer het nieuws - ook uit Westerse bronnen - altijd met een kritische inslag te lezen. Het viel me alleen op dat de pro-Kiev-betogers heel vaak worden weggezet als fascisten, terwijl juist sommige waarnemers aantoonbare nazisympatisanten zijn.
Is dit sarcastisch bedoeld of?quote:Op donderdag 17 april 2014 13:05 schreef JimmyJames het volgende:
De Oostenrijkse waarnemer die door RT werd aangehaald als bewijs voor het goede verloop van het referendum, is van een keurige partij die niets met rechts-extremisme heeft te maken iig:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ewald_Stadler
http://rt.com/shows/sophieco/more-democracy-crimean-vote-253/
Ik zie nergens dat pro-Kiev betogers als fascisten worden weggezet.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard, er is een gigantische informatieoorlog bezig. Ik probeer het nieuws - ook uit Westerse bronnen - altijd met een kritische inslag te lezen. Het viel me alleen op dat de pro-Kiev-betogers heel vaak worden weggezet als fascisten, terwijl juist sommige waarnemers aantoonbare nazisympatisanten zijn.
Kerel, wat snap je niet aan het feit dat een persoonlijke uitnodiging per definitie niet neutraal is, het maakt niks uit van welke partij ze lid zijn (en al zou het er wel toe doen dan zou het nog niks bewijzen).quote:Op donderdag 17 april 2014 13:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat zie ik als bewijs dat ze neutraal zijn gezien hun partij ze steunt. En die partijen zitten in de regering en zijn pro-NAVO.
Als dat het probleem is kan Janoekovytsj ze uitnodigen.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:05 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Krim kan ze niet uitnodigen omdat dit zou betekenen dat de OCSE en de VN ze als onafhankelijke staat zouden moeten erkennen en dat doen ze niet, Rusland heeft ze niet uitgenodigd, en Kiev erkent het referendum niet.
Toch stonden ze uiteindelijk (waarnemers) voor de deur, maar mochten ze niet binnen.
Dat komt omdat er volgens de Russen geen pro-Kiev betogers zijn.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zie nergens dat pro-Kiev betogers als fascisten worden weggezet.
Even geheel terzijde: ik dacht altijd dat ombudsman een typisch Nederlands woord was, maar in het Engels heet de functie hetzelfde.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:05 schreef JimmyJames het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ewald_Stadler
Dat maakt wel dergelijk uit want de partij steunt ze en die partij is pro-NAVO.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Kerel, wat snap je niet aan het feit dat een persoonlijke uitnodiging per definitie niet neutraal is, het maakt niks uit van welke partij ze lid zijn (en al zou het er wel toe doen dan zou het nog niks bewijzen).
Godwin!quote:Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat komt omdat er volgens de Russen geen pro-Kiev betogers zijn.
Het is de nazi,s tegen de Russen.
Onzinquote:Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat komt omdat er volgens de Russen geen pro-Kiev betogers zijn.
Het is de nazi,s tegen de Russen.
Nee, want de interim regering in Kiev wordt internationaal erkent, jij bent niet de beslissende factor in wat de OCSE en de VN als legitiem erkennen.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als dat het probleem is kan Janoekovytsj ze uitnodigen.
Graag bewijs dat die internationaal wordt erkent, lijkt me sterk gezien het veto van Rusland.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:09 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Nee, want de interim regering in Kiev wordt internationaal erkent, jij bent niet de beslissende factor in wat de OCSE en de VN als legitiem erkennen.
Whutquote:Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even geheel terzijde: ik dacht altijd dat ombudsman een typisch Nederlands woord was, maar in het Engels heet de functie hetzelfde.
quote:
quote:An indigenous Swedish, Danish and Norwegian term, Ombudsman is etymologically rooted in the Old Norse word umboðsmaðr, essentially meaning "representative" (with the word umbud/ombud meaning proxy, attorney, that is someone who is authorized to act for someone else, a meaning it still has in the Scandinavian languages). The first preserved use is in Sweden. In the Danish Law of Jutland from 1241, the term is umbozman and means a royal civil servant in a hundred. From 1552, it is also used in the other Scandinavian languages such as the both Icelandic and Faroese umboðsmaður, the Norwegian ombudsmann and the Danish ombudsmand. The Swedish speaking minority in Finland uses the Swedish terminology.
Laten we deze regel even eruit halen:quote:Op donderdag 17 april 2014 13:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat maakt wel dergelijk uit want de partij steunt ze en die partij is pro-NAVO.
Dat wekt de verwachting dat ze neutraal zijn.
quote:Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Even geheel terzijde: ik dacht altijd dat ombudsman een typisch Nederlands woord was, maar in het Engels heet de functie hetzelfde.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ombudsmanquote:An indigenous Swedish, Danish and Norwegian term, Ombudsman is etymologically rooted in the Old Norse word umboðsmaðr, essentially meaning "representative" (with the word umbud/ombud meaning proxy, attorney, that is someone who is authorized to act for someone else, a meaning it still has in the Scandinavian languages). The first preserved use is in Sweden. In the Danish Law of Jutland from 1241, the term is umbozman and means a royal civil servant in a hundred. From 1552, it is also used in the other Scandinavian languages such as the both Icelandic and Faroese umboðsmaður, the Norwegian ombudsmann and the Danish ombudsmand. The Swedish speaking minority in Finland uses the Swedish terminology.
Weet je bij wie de bewijslast ligt in Nederland?quote:Op donderdag 17 april 2014 13:12 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Laten we deze regel even eruit halen:
Dat wekt de verwachting dat ze neutraal zijn.
Inderdaad wekt de verwachting, is geen bewijs en is nog steeds een persoonlijke uitnodiging wat het niet een neutrale waarnemer maakt.
Voor iemand die altijd naarstig vraagt om bronnen en bewijzen is het erg teleurstellend dat jij een 'verwerkte verwachting van neutraliteit' als bewijs in deze ziet.
Ik ga dat niet allemaal voor je opzoeken terwijl jij zelf heel goed weet dat enkel Rusland ze niet erkent, zodra jij geen punt hebt kom je met je bewijs en bronnen aankakken, ik zou zeggen:quote:Op donderdag 17 april 2014 13:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Graag bewijs dat die internationaal wordt erkent, lijkt me sterk gezien het veto van Rusland.
Het gaat over de VN en die erkent ze lijkt me niet vanwege het veto van Rusland.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:14 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik ga dat niet allemaal voor je opzoeken terwijl jij zelf heel goed weet dat enkel Rusland ze niet erkent, zodra jij geen punt hebt kom je met je bewijs en bronnen aankakken, ik zou zeggen:
Spit deze draad door en je zal voldoende bronnen tegenkomen die aangeven dat enkel Rusland (en misschien een handjevol 'onafhankelijke' deelstaten ofzo) de interim regering niet erkent. Succes ermee.
Ja, in dit geval bij jou.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Weet je bij wie de bewijslast ligt in Nederland?
Ik vind de dingen die ik heb op genoemd al genoeg bewijs.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:16 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ja, in dit geval bij jou.
De persoon die stelt dat ze neutraal zijn ondanks het feit dat een persoonlijke uitnodiging per definitie niet neutraal is. Jij wil hier stellen dat dit wel zo is, perfect, bewijs het maar.
Bron? Ik kan niet zo snel vinden dat de VN de nieuwe Oekraïense regering niet erkent. Erkenning is ook niet iets waar de Veiligheidsraad over moet stemmen, dus Rusland kan dat niet vetoën al zouden ze willen. Daarnaast heeft Oekraïne nog steeds een vertegenwoordiger in de VN en doet nog gewoon mee met alle besprekingen (wat ook een sterk teken voor brede erkenning is).quote:Op donderdag 17 april 2014 13:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het gaat over de VN en die erkent ze lijkt me niet vanwege het veto van Rusland.
Oke, we pakken jouw standpunt, waarom heeft Janoekovitsj de VN dan geen uitnodiging gestuurd?quote:Op donderdag 17 april 2014 13:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het gaat over de VN en die erkent ze lijkt me niet vanwege het veto van Rusland.
Je hebt gelijk, ja.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bron? Ik kan niet zo snel vinden dat de VN de nieuwe Oekraïense regering niet erkent. Erkenning is ook niet iets waar de Veiligheidsraad over moet stemmen, dus Rusland kan dat niet vetoën al zouden ze willen. Daarnaast heeft Oekraïne nog steeds een vertegenwoordiger in de VN en doet nog gewoon mee met alle besprekingen (wat ook een sterk teken voor brede erkenning is).
Alsjeblieft idd...quote:Op donderdag 17 april 2014 12:49 schreef Ravvie het volgende:
Geen idee waarom niet.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:18 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Oke, we pakken jouw standpunt, waarom heeft Janoekovitsj de VN dan geen uitnodiging gestuurd?
De VN kan een uitnodiging van het Krim namelijk nog steeds niet accepteren omdat deze niet wordt erkend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |