abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2014 @ 12:13:34 #1
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138974664

Tijdlijn
- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.

- 6 maart
Zowel de Europese Unie als de Verenigde Staten besluiten om maatregelen te nemen tegen Rusland. Als de Russische regering besluit niet in gesprek te gaan over de crisis in Oekraïne volgen hardere sancties. De voormalige Oekraïense premier Joelia Timosjenko roept het westen op om snel in te grijpen en dat Rusland gebruikt maakt van de zwakte van het Westen.

- 7 maart
"Er komt geen oorlog met Oekraïne". Dat zegt de voorzitter van het hogerhuis van het parlement in Rusland, Valentina Matvijenko. Ze zegt zeker te weten dat er nooit een oorlog tussen de twee “broedernaties” zal komen.

- 8 maart
De Oekraïne benadrukt opnieuw dat het de Krim nooit zal opgeven.

- 10 maart
De regering in Kiev geeft aan dat het bespreekbaar is dat de Krim en het oosten van het land meer autonomie kunnen krijgen. De NAVO maakt bekend dat men meer vliegtuigen langs de grens met Oekraïne stationeert om de situatie te volgen. AWACS-vliegtuigen zullen oa vanuit Polen en Roemenië opereren. De EU gaat ondertussen verder met de voorbereiding van sancties tegen Rusland.

- 11 maart
Lavrov (Rusland) en Kerry (VS) bespreken opnieuw de Oekraïne. Tot een akkoord leidt dit niet maar er wordt afgesproken verder met elkaar te blijven praten. De Krim maakt bekend dat ze de oorlogsschepen van de Oekraïne in beslag wil nemen.

- 13 maart
Demonstranten uit het Pro-Russische kamp raken slaags met demonstranten die de Oekraïne steunen in Donetsk. Daarbij valt één dode. De Oekraïense interim-premier Arseni Jatsenjoek spreekt openlijk in de VN-veiligheidsraad en uit zijn bezorgdheid. Tevens benadrukt hij dat Oekraïne geen oorlog wil. Zijn Russische ambtsgenoot in de VN zegt hetzelfde. Rusland brengt inmiddels meer en meer troepen naar de grens met de Oekraïne. "Een grootschalige militaire oefening", aldus de Russen.

- 14 maart
Rusland maakt een nieuw dreigement aan de Oekraïne. De Russen zeggen dat het duidelijk is dat de regering in Kiev de situatie in het oosten van de Oekraïne niet in de hand heeft en dreigt met ingrijpen. In Londen praten de Russische minister van Buitenlandse Zaken, Sergei Lavrov, en zijn Amerikaanse tegenhanger John Kerry met elkaar. Het topoverleg levert niets op.

- 15 maart
Zoals verwacht blokkeert Rusland met een veto een stemming in de VN-veiligheidsraad waarbij de uitslag van het Krim-referendum ongeldig wordt verklaard. China onthield zich van stemming, alle overige leden stemden voor het voorstel. Zaterdag meldde de Oekraïense regering dat de Russen een dorp net buiten de Krim hebben ingenomen. In die plaats, Strilkove, staan een gasfabriek en een verdeelcentrum die de Krim van energie voorzien

- 16 maart
Het referendum op de Krim vindt plaats. 96,6% van de kiezers zou voor afscheiding hebben gestemd. De opkomst zou rond de 83% hebben gelegen.

- 17 maart
De EU en VS stellen nieuwe sancties op tegen Rusland. Onder andere de tegoeden van individuen die betrokken waren bij de onrust op de Krim worden bevroren. De Oekraine noemt het referendum van zondag een farce en blijft bij hun standpunt de Krim niet op te willen geven. Rusland wil een steungroep Oekraïne oprichten om landsdelen meer autonomie toe te kennen. Oekraïense veiligheidstroepen hebben de bewaking van de gasleidingen elders in het land opgevoerd.

- 18 maart
De Russische president Poetin gaat akkoord met de conceptwet waarbij annexatie Krim door Rusland een feit zou zijn. In april zijn ze in staat om de 'roebel’ te herinvoeren. Japan maakt bekend ook sancties tegen Rusland in te stellen.

Live blog van RT

De laatste dispatch van Vice News:

[ Bericht 2% gewijzigd door SadPanda op 17-04-2014 18:19:58 ]
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:14:46 #2
421524 SadPanda
pi_138974701
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:13 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Sorry, maar die waarnemers waren er op uitnodiging van het Krim (Rusland), onafhankelijke/neutrale waarnemers werden niet toegelaten. Je struikelt altijd over de Rechts-extremisten in de interim regering van Kiev, ik zou zeggen lees je in over de waarnemers die jij als 'betrouwbaar' wil afspiegelen.
:') Man, ik heb je net een post geschreven waarin vermeld staat dat er ook genoeg neutrale waren. En dan wordt ik beschuldigt van trollen... Nogmaals dan maar:

A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan ¦arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]

Die Miloslav Sou¨ek is van een moderne Tsjechische sociaaldemocratische partij die lid van dezelfde Europese fractie als de PvdA. Milan ¦arapatka is lid van een Tsjechische directe democratie partij. Stanislav Berkovec van een Tsjechische liberale partij.
Anti-Turkije
pi_138974734
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De Krim heeft een democratisch referendum gehad.
Democratisch? Militaire bezetting, intimidatie, geen goedkeuring vanuit de centrale regering, geen keuze om de situatie te behouden zoals het is, geen neutrale waarnemers.
Man man, die oogkleppen van jou.
pi_138974778
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:14 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:') Man, ik heb je net een post geschreven waarin vermeld staat dat er ook genoeg neutrale waren. En dan wordt ik beschuldigt van trollen... Nogmaals dan maar:

A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan ¦arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]

Die Miloslav Sou¨ek is van een moderne Tsjechische sociaaldemocratische partij die lid van dezelfde Europese fractie als de PvdA. Milan ¦arapatka is lid van een Tsjechische directe democratie partij. Stanislav Berkovec van een Tsjechische liberale partij.
Oh wacht, ik zal ook even stukje plaatsen:

De rechts-extremist Fabrice Beaur die bij de EODO betrokken is deelt op z’n Facebook-pagina een bericht van Michel over het Krim-referendum met de volgende passage: ‘Avec mes réseaux transnationaux, (..) nous avons pris une part décisive à l’organisation et la validation de ce référendum.’ (‘Met mijn transnationale netwerken (..) namen we een beslissende rol in de organisatie en validatie van het referendum.’). Met de slotzin: ‘Avec le Peuple de Crimée, ce dimanche nous avons fait l’Histoire …’(‘Met de mensen van de Krim hebben we deze zondag geschiedenis gemaakt …’) Zoiets klinkt niet als een objectieve waarnemersmissie.

Het ontbreken van neutrale waarnemers geeft aan dat het referendum op de Krim als objectieve maatstaf niets waard is. Ontluisterend is dat zowel in Oekraïne als op de Krim rechts-nationalistisch groeperingen het initiatief konden nemen. Verschil is dat Svoboda door een samenloop van omstandigheden in Kiev een greep naar de macht kon doen, maar deze niet ongedeeld in handen heeft gekregen. En uit eigen land en de EU kritiek krijgt op haar extremisme. Op de Krim hebben rechts-nationalisten wel ongedeeld de macht in handen. Met ondersteuning van een kernmacht die de campagne organiseert. Toch van een andere orde. Rusland zet een goedbewapend leger dat over kernwapens beschikt in tegen ongeregelde strijdgroepen. Het is daarom absurd om het geweld van de Russische staat zoals zich dat de laatste weken manifesteert op de Krim of in Oost-Oekraïne gelijk te stellen aan het geweld van extremistische groepen in West-Oekraïne.
pi_138974826
In Odessa:

Edit: blijkt 2 weken oud te zijn.
pi_138975028
Wat doen ze nu met die veroverde tanks... behalve stoer rondjes rijden...
Zonder wrijving geen glans
pi_138975129
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:20 schreef Breekfast het volgende:
In Odessa:
[ afbeelding ]

Edit: blijkt 2 weken oud te zijn.
Deze zijn pro Oekraïne..

Waar blijven de heftige gevechten tussen mensen die Pro Oekraïne zijn en pro Russische demonstranten.
pi_138975145
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat doen ze nu met die veroverde tanks... behalve stoer rondjes rijden...
Ik vind het sowieso al bijzonder dat willekeurige vooral niet Russische demonstranten een tank kunnen besturen, maar dat terzijde.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:32:56 #9
421524 SadPanda
pi_138975182
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:18 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Oh wacht, ik zal ook even stukje plaatsen:

De rechts-extremist Fabrice Beaur die bij de EODO betrokken is deelt op z’n Facebook-pagina een bericht van Michel over het Krim-referendum met de volgende passage: ‘Avec mes réseaux transnationaux, (..) nous avons pris une part décisive à l’organisation et la validation de ce référendum.’ (‘Met mijn transnationale netwerken (..) namen we een beslissende rol in de organisatie en validatie van het referendum.’). Met de slotzin: ‘Avec le Peuple de Crimée, ce dimanche nous avons fait l’Histoire …’(‘Met de mensen van de Krim hebben we deze zondag geschiedenis gemaakt …’) Zoiets klinkt niet als een objectieve waarnemersmissie.

Het ontbreken van neutrale waarnemers geeft aan dat het referendum op de Krim als objectieve maatstaf niets waard is. Ontluisterend is dat zowel in Oekraïne als op de Krim rechts-nationalistisch groeperingen het initiatief konden nemen. Verschil is dat Svoboda door een samenloop van omstandigheden in Kiev een greep naar de macht kon doen, maar deze niet ongedeeld in handen heeft gekregen. En uit eigen land en de EU kritiek krijgt op haar extremisme. Op de Krim hebben rechts-nationalisten wel ongedeeld de macht in handen. Met ondersteuning van een kernmacht die de campagne organiseert. Toch van een andere orde. Rusland zet een goedbewapend leger dat over kernwapens beschikt in tegen ongeregelde strijdgroepen. Het is daarom absurd om het geweld van de Russische staat zoals zich dat de laatste weken manifesteert op de Krim of in Oost-Oekraïne gelijk te stellen aan het geweld van extremistische groepen in West-Oekraïne.
Ik ga daar niet op reageren als je blijft beweren dat er geen onafhankelijke waarnemers waren terwijl ik net het tegendeel bewees.
Anti-Turkije
pi_138975202
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso al bijzonder dat willekeurige vooral niet Russische demonstranten een tank kunnen besturen, maar dat terzijde.
http://www.bol.com/nl/p/tank-simulator/1004004011510750/
pi_138975203
quote:

[..]

Ik heb er verder niet al te veel verstand van hoor.. maar is het niet gewoon even klungelig aan wat 'knoppen' zitten en vanzelf wel uitvinden hoe het werkt?
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 17 april 2014 @ 12:34:13 #12
421524 SadPanda
pi_138975221
quote:

[..]

Ja ze hebben zich ook totaal niet gepresenteerd als Afghanistan veteranen.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:34:54 #13
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_138975246
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:11 schreef deelnemer het volgende:

[..]

SadPanda accepteert dat meerderheid argument van hemzelf niet als je heel de Ukraine erover laat stemmen. Van hem moet je eerst een gebied afzonderen, waarin zijn standpunt een meerheidsstandpunt is, en dan pas word je democratisch.
:)
SadPanda zei gisteren dat een studentenvereniging ook een eigen staat in de straat mag uitroepen.
Ik geloof dat het bij hem een beetje schort aan wat een staat is en waarom een staat bestaat, namenlijk dat je samenwerkt met elkaar en niet een afscheiding rond elke lokale meerderheid zet.
Voor je het weet ben je weer terug in de steentijd waar dagelijks stammenoorlogen worden uitgevochten.
pi_138975279
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:32 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik ga daar niet op reageren als je blijft beweren dat er geen onafhankelijke waarnemers waren terwijl ik net het tegendeel bewees.
Bewees? Dat is het probleem juist, je hebt niks bewezen. Je hebt een stukje tekst neergeplempt dat wij maar als 'de waarheid' aan moeten nemen terwijl officiële waarnemers structureel de toegang tot het Krim werd ontzegd. Ik toon aan dat de 'waarnemers' die er waren niet neutraal waren/zijn.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:37:17 #15
421524 SadPanda
pi_138975307
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:36 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Bewees? Dat is het probleem juist, je hebt niks bewezen. Je hebt een stukje tekst neergeplempt dat wij maar als 'de waarheid' aan moeten nemen terwijl officiële waarnemers structureel de toegang tot het Krim werd ontzegd. Ik toon aan dat de 'waarnemers' die er waren niet neutraal waren/zijn.
Man, ik heb net een stukje laten zien van 3 waarnemers waarbij ik vervolgens onderbouw waarom ze neutraal zijn. Graag onderbouwing waarom die niet neutraal zijn.

Er werden geen waarnemers de toegang ontzegd, ze wilde niet komen.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:39:10 #16
240100 ATan
pi_138975351
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Man, ik heb net een stukje laten zien van 3 waarnemers waarbij ik vervolgens onderbouw waarom ze neutraal zijn. Graag onderbouwing waarom die niet neutraal zijn.

Lul niet man, moet ik even het filmpje voor je opzoeken waar journalisten en OVSE waarnemers keer op keer werden geweigerd aan de grens met de Krim?
pi_138975382
quote:

[..]

:') _O-

bron 1

quote:
Internationale waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) zijn er voor de derde dag op rij niet in geslaagd toegang te krijgen tot de Krim. Bij hun poging vanmiddag om het schiereiland op te komen werden zelfs waarschuwingsschoten gelost, meldt persbureau AP.
bron 2

quote:
Moscow sent an invitation to parties of the European far right, and found politicians willing to serve as "observers."
These included Luc Michel, formerly of the French neo-Nazi party Fédération d'action nationale et européenne (currently supporting National Bolshevism), Enrique Ravello, formerly of the Spanish neo-Nazi party CEDADE (currently of the far-right Platform for Catalonia) and Béla Kovács of the Hungarian neo-Nazi party Jobbik. They certified that the Crimean referendum was legitimate.[106]
Concerns have been raised about the objectivity of Russian-invited observers and the fact that the Eurasian Observatory for Democracy & Elections (EODE), claiming to be election monitoring organization, has ties to far-right and neo-nazi groups.[107][108] The mission leader Mateusz Piskorski is a well-known antisemite and admirer of Adolf Hitler,[109] and the EODE leader Luc Michel is an antisemite and neo-Nazi as well.[109]
  donderdag 17 april 2014 @ 12:40:37 #18
421524 SadPanda
pi_138975387
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:39 schreef ATan het volgende:

[..]

Lul niet man, moet ik even het filmpje voor je opzoeken waar journalisten en OVSE waarnemers keer op keer werden geweigerd aan de grens met de Krim?
On March 10, 2014 the de facto Prime Minister of Crimea, Sergei Aksionov, made an unofficial verbal invitation to OSCE to monitor the plebiscite as well.[98][99] However, later in the day, an OSCE spokeswoman said that Crimea did not have the authority to invite the organization into the region as it is not a fully-fledged state and, therefore, incapable of requesting services provided exclusively to OSCE members.[99] On March 11, the OSCE chair, Switzerland's Foreign Minister Didier Burkhalter, declared the referendum as unconstitutional and therefore the OSCE would not send observers.

The UN Human Rights Envoy Ivan Simonovic had to cancel his trip to Crimea as the current situation did not permit his travel. He intended to observe the human rights situation which was Russia's explanation for its engagement in Crimea.
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:41:25 #19
421524 SadPanda
pi_138975400
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

:') _O-

bron 1

[..]

bron 2

[..]

Bron 1: zie boven

Bron 2: ik heb al een miljard keer laten zien dat er ook onafhankelijke waarnemers waren maar daar wordt niet op gereageerd.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:41:56 #20
421524 SadPanda
pi_138975417
quote:

[..]

Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:42:02 #21
240100 ATan
pi_138975420
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:40 schreef SadPanda het volgende:

[..]

On March 10, 2014 the de facto Prime Minister of Crimea, Sergei Aksionov, made an unofficial verbal invitation to OSCE to monitor the plebiscite as well.[98][99] However, later in the day, an OSCE spokeswoman said that Crimea did not have the authority to invite the organization into the region as it is not a fully-fledged state and, therefore, incapable of requesting services provided exclusively to OSCE members.[99] On March 11, the OSCE chair, Switzerland's Foreign Minister Didier Burkhalter, declared the referendum as unconstitutional and therefore the OSCE would not send observers.

The UN Human Rights Envoy Ivan Simonovic had to cancel his trip to Crimea as the current situation did not permit his travel. He intended to observe the human rights situation which was Russia's explanation for its engagement in Crimea.
Gast. Veel woorden. Maar nu komt de wol.
Uiteindelijk waren zij daar wel met zijn allen in een touringcar.
En zij kwamen de Krim niet in. De volgende dag ook niet.
pi_138975452
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:40 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Grappig dat je je eigen bron niet leest. Als je namelijk iets verder zou lezen, zie je dat er wel degelijk mensen zijn gestuurd, en dat die werden geweigerd.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:44:09 #23
421524 SadPanda
pi_138975484
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:42 schreef ATan het volgende:

[..]

Gast. Veel woorden. Maar nu komt de wol.
Uiteindelijk waren zij daar wel met zijn allen in een touringcar.
En ze kwamen de Krim niet in. De volgende dag ook niet.
Ze wilde officieel niet komen, de autoriteiten waren er dus niet op voorbereid.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:44:22 #24
421524 SadPanda
pi_138975492
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Grappig dat je je eigen bron niet leest. Als je namelijk iets verder zou lezen, zie je dat er wel degelijk mensen zijn gestuurd, en dat die werden geweigerd.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:44:55 #25
240100 ATan
pi_138975509
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dit is gelul van de bovenste plank.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:45:28 #26
421524 SadPanda
pi_138975528
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:44 schreef ATan het volgende:

[..]

Dit is gelul van de bovenste plank.
Dat staat er toch? Ze wilde officieel niet komen. En waren reageren jullie niet op het bewijs van onafhankelijke waarnemers?
Anti-Turkije
pi_138975529
quote:

[..]

Onderbouwd waarom ze neutraal zijn? Je hebt enkel vermeld van welke politieke partij ze lid zijn in eigen land, dit zegt niks over hun neutraliteit.

Ik hoef niet aan te tonen dat de waarnemers de toegang ontzegd werd want dat hebben andere mensen al gedaan.
pi_138975534
quote:

[..]

Ze hebben de officiële uitnodiging van de regering van de Krim afgeslagen omdat ze daar helemaal niet op in mogen gaan, en vervolgens zij ze er wel heen gegaan om toezicht te houden. "De autoriteiten" hadden op dat moment nog helemaal niets te zeggen in de Krim (zelfs áls de onafhankelijkheid rechtmatig is was dat pas ná het referendum) en dus is het pure sabotage om waarnemers dwars te zitten.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:46:24 #29
421524 SadPanda
pi_138975552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:45 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Onderbouwd waarom ze neutraal zijn? Je hebt enkel vermeld van welke politieke partij ze lid zijn in eigen land, dit zegt niks over hun neutraliteit.
Waarom zouden ze niet neutraal zijn dat is een logische redenatie.
Anti-Turkije
pi_138975567
quote:

[..]

Hoezo? Kiev had ze uitgenodigd. Lokale autoriteiten hebben daar niks over te zeggen, sowieso als je niks te verbergen hebt hoef je je op waarnemers ook niet voor te bereiden.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:47:14 #31
421524 SadPanda
pi_138975575
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze hebben de officiële uitnodiging van de regering van de Krim afgeslagen omdat ze daar helemaal niet op in mogen gaan, en vervolgens zij ze er wel heen gegaan om toezicht te houden. "De autoriteiten" hadden op dat moment nog helemaal niets te zeggen in de Krim (zelfs áls de onafhankelijkheid rechtmatig is was dat pas ná het referendum) en dus is het pure sabotage om waarnemers dwars te zitten.
Toch zullen ze wel komen bij de verkiezingen in Oekraïne dit jaar ondanks dat het wordt georganiseerd door het coup regime.
Anti-Turkije
pi_138975586
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Toch zullen ze wel komen bij de verkiezingen in Oekraïne dit jaar ondanks dat het wordt georganiseerd door het coup regime.
Goed zo, vermijd maar lekker het punt wat ik maakte. :')
  donderdag 17 april 2014 @ 12:48:17 #33
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138975606
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Meen je dit serieus?
Het betreft allemaal Europese rechts-extremistische partijen die veel op hebben met het gedachtegoed van Poetin vooral voor wat betreft de "christelijke" waarden (het in elkaar slaan van homo's en zulks). Die zijn totaal niet objectief/onpartijdig/neutraal.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 17 april 2014 @ 12:48:28 #34
421524 SadPanda
pi_138975613
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ze mochten er dus wel op in gaan maar deden dat niet.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:49:07 #35
421524 SadPanda
pi_138975637
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:48 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Meen je dit serieus?
Het betreft allemaal Europese rechts-extremistische partijen die veel op hebben met het gedachtegoed van Poetin vooral voor wat betreft de christelijke waarden (het in elkaar slaan van homo's en zulks). Die zijn totaal niet objectief/onpartijdig/neutraal.
8)7 Negeer vooral mijn posts waaruit het tegendeel blijkt. Je bent wel erg duidelijk aan het trollen.
Anti-Turkije
pi_138975640
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat jij het in jouw persoonlijke wereldje niet erkent betekent niet dat de interim regering in Kiev op dit moment niet internationaal erkend wordt.
pi_138975641
Kunnnen we alsjeblieft een cordon sanitaire afspreken betreffende SadPanda. Het is duidelijk dat er geen discussie te voeren valt met hem en het leidt ontzettend af waardoor dit topic bijna onleesbaar wordt. Don't feed the troll. Ik weet dat het lastig is als hij weer onzin begint te spuien, maar gewoon lekker laten gaan.
pi_138975642
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:48 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Meen je dit serieus?
Het betreft allemaal Europese rechts-extremistische partijen die veel op hebben met het gedachtegoed van Poetin vooral voor wat betreft de "christelijke" waarden (het in elkaar slaan van homo's en zulks). Die zijn totaal niet objectief/onpartijdig/neutraal.
Het is natuurlijk wel grappig dat juist de Oekraïners de hele tijd worden weggezet als fascisten en nazi's vanuit Rusland :') _O-
  donderdag 17 april 2014 @ 12:49:35 #39
421524 SadPanda
pi_138975647
quote:

[..]

Overheen lezen is blijkbaar makkelijk.
Anti-Turkije
pi_138975648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:49 schreef Ravvie het volgende:
Kunnnen we alsjeblieft een cordon sanitaire afspreken betreffende SadPanda. Het is duidelijk dat er geen discussie te voeren valt met hem en het leidt ontzettend af waardoor dit topic bijna onleesbaar wordt. Don't feed the troll. Ik weet dat het lastig is als hij weer onzin begint te spuien, maar gewoon lekker laten gaan.
Ik ben voor.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:50:10 #41
421524 SadPanda
pi_138975665
quote:
Jullie beweren steeds dat de waarnemers alleen maar extreemrechts zijn en ik bewijs het tegendeel.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:50:20 #42
421524 SadPanda
pi_138975670
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben voor.
Ja, vooral de waarheid ontkennen.
Anti-Turkije
pi_138975676
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Uhm, wauw, ik heb heel veel uitspraken in mijn leven gezien die kant noch wal raken maar deze is daar toch de overtreffende trap van!
  donderdag 17 april 2014 @ 12:51:18 #44
421524 SadPanda
pi_138975696
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:50 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Uhm, wauw, ik heb heel veel uitspraken in mijn leven gezien die kant noch wal raken maar deze is daar toch de overtreffende trap van!
Dus jij beschouwd alle waarnemers als partijdig in elke verkiezingen in elk land totdat iemand het tegendeel op een magische wijze kan beschouwen?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:51:27 #45
240100 ATan
pi_138975702
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

SadPanda is iemand die continu de doelpalen verzet om te kunnen blijven scoren.
pi_138975723
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:49 schreef SadPanda het volgende:

[..]

8)7 Negeer vooral mijn posts waaruit het tegendeel blijkt. Je bent wel erg duidelijk aan het trollen.
Liberale (of elke andere stroming) partij kan nog steeds betekenen dat ze er een rechts-extremistische gedachtengang op na houden en sowieso geldt dat al helemaal voor een lid van de partij.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:52:07 #47
421524 SadPanda
pi_138975724
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:51 schreef ATan het volgende:

[..]

Dat doen jullie er wordt steeds beweert dat alle waarnemers extreemrechts zijn en niet neutraal. En mijn posts die het tegendeel bewijzen worden genegeerd.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:53:11 #48
421524 SadPanda
pi_138975755
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:52 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Liberale (of elke andere stroming) partij kan nog steeds betekenen dat ze er een rechts-extremistische gedachtengang op na houden en sowieso geldt dat al helemaal voor een lid van de partij.
Moet ik nu ook nog eens Wikipedia links gaan posten? Het lijkt me logisch dat er geen extreemrechtse partij bij de PvdA en VVD in de Europese fractie zitten. Sociaaldemocratisch en liberaal dat extreemrechts is is trouwens ook nieuw voor mij.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:53:27 #49
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138975761
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:52 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat doen jullie er wordt steeds beweert dat alle waarnemers extreemrechts zijn en niet neutraal. En mijn posts die het tegendeel bewijzen worden genegeerd.
Kun je die lijst inclusief bron nog eens posten?
  donderdag 17 april 2014 @ 12:54:24 #50
421524 SadPanda
pi_138975785
quote:

[..]

Voor de tiende keer.
Anti-Turkije
pi_138975787
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:51 schreef ATan het volgende:

[..]

Putin lovers willen alleen hem doelpalen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:54:37 #52
421524 SadPanda
pi_138975797
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:53 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Kun je die lijst inclusief bron nog eens posten?
Voor de tiende keer hierboven.
Anti-Turkije
pi_138975811
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dus jij beschouwd alle waarnemers als partijdig in elke verkiezingen in elk land totdat iemand het tegendeel op een magische wijze kan beschouwen?
Ik beschouw de politieke partij waar iemand lid van is niet als bewijs dat iemand neutraal is, dat jij hier vervolgens een 'logische' redenatie in ziet dat dat wel zo zou zijn is echt te gek voor woorden :D
  donderdag 17 april 2014 @ 12:55:40 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138975825
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:54 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Voor de tiende keer hierboven.
Oh ik dacht dat je een complete lijst van waarnemers had. Beetje teleurstellend dit.
pi_138975845
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:53 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Moet ik nu ook nog eens Wikipedia links gaan posten? Het lijkt me logisch dat er geen extreemrechtse partij bij de PvdA en VVD in de Europese fractie zitten. Sociaaldemocratisch en liberaal dat extreemrechts is is trouwens ook nieuw voor mij.
Gedachtengang en politieke agenda zijn 2 verschillende dingen. En zoals ik al heb aangegeven geldt dit al helemaal voor een lid van een politieke partij.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:56:47 #56
421524 SadPanda
pi_138975861
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:55 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat je een complete lijst van waarnemers had. Beetje teleurstellend dit.
Het is een bewijs dat neutrale waarnemers het goed vonden verlopen.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:57:04 #57
421524 SadPanda
pi_138975868
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:55 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ik beschouw de politieke partij waar iemand lid van is niet als bewijs dat iemand neutraal is, dat jij hier vervolgens een 'logische' redenatie in ziet dat dat wel zo zou zijn is echt te gek voor woorden :D
Wat zie jij wel als bewijs dan?
Anti-Turkije
pi_138975888
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:56 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het is een bewijs dat neutrale waarnemers het goed vonden verlopen.
Nee, het is bewijs dat er personen zijn die het wel normaal vonden verlopen. Dit zijn geen neutrale waarnemers.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:58:54 #59
421524 SadPanda
pi_138975919
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:57 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Nee, het is bewijs dat er personen zijn die het wel normaal vonden verlopen. Dit zijn geen neutrale waarnemers.
Bewijs dat ze niet neutraal zijn.
Anti-Turkije
pi_138975978
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel grappig dat juist de Oekraïners de hele tijd worden weggezet als fascisten en nazi's vanuit Rusland :') _O-
Het is toch wel grappig dat de Russen telkens als de boze boeman worden weggezet door het westen.

Begrijp mij goed, Rusland maakt gebruik van ordinaire propagandatechnieken, het westen doet dat alleen net zo goed. Alleen op een wat subtielere manier.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:01:16 #61
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138975984
quote:

[..]

Na twee jaar diensplicht in, bijvoorbeeld, een tankbataljon, is dat niet zo'n klus.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_138975998
quote:
This month a representative of Mr Putin’s regime in the US signalled there could be more revisionist steps. Andranik Migranyan, the head of the US-based Institute for Democracy and Cooperation, a Putin-backed think-tank, published a commentary in which he rejected criticism of the Crimea annexation that compared it with Germany’s aggressive moves against its neighbours in the 1930s.

“One must distinguish between Hitler before 1939 and Hitler after 1939,” he wrote. “The thing is that Hitler collected [German] lands. If he had become famous only for uniting without a drop of blood Germany with Austria, Sudetenland and Memel, in fact completing what Bismarck failed to do, and if he had stopped there, then he would have remained a politician of the highest class.”

Mr Migranyan’s argument appears to echo remarks made by Mr Putin on March 18. The president said the collapse of the Soviet Union had left the Russian people as one of the world’s largest separated nations.
:7
pi_138976000
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:57 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat zie jij wel als bewijs dan?
Sowieso zijn persoonlijke uitnodigingen per definitie niet neutraal. Er hadden OCSE waarnemers toegelaten kunnen worden, Rusland had een beroep kunnen doen op VN waarnemers.

Persoonlijke uitnodigingen zijn niet neutraal, toon mij aan dat er waarnemers van internationale organisaties aanwezig waren die gestuurd zijn door de organisatie waaraan zij zijn verbonden.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:01:51 #64
421524 SadPanda
pi_138976002
‘Washington has miscalculated the wishes of Ukrainian people’
http://rt.com/op-edge/ukraine-miscalculation-of-usa-096/
Anti-Turkije
pi_138976011
quote:
Hij is geen troll.

Ik ben het alles behalve met hem eens. Alleen hem opzettelijk negeren is gelijk aan censuur.
pi_138976012
quote:
Vleesexport Brazilië krijgt dreun van Oekraïne

Oekraïne is verantwoordelijk voor het verval. In 2012 importeerde het land 24.700 ton Braziliaans varkensvlees. In 2013 daalde dit naar 23.300 ton. Brazilië leverde in de eerste drie maanden van 2014 slechts 1.700 ton varkensvlees aan Oekraïne. De reden voor de daling is een importverbod dat sinds het tweede kwartaal van 2013 van kracht is.
The view from nowhere.
pi_138976016
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Bewijs dat ze niet neutraal zijn.
Persoonlijke uitnodiging != neutraal.

En dat is per definitie, het is aan jou aan te tonen dat ze wel neutraal zijn en dat kan je niet.
pi_138976022
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Na twee jaar diensplicht in, bijvoorbeeld, een tankbataljon, is dat niet zo'n klus.
Ik heb enkele weken geleden in Litouwen, na 12 seconde instructie, ook met een tank rondgereden. Het is niet bepaald hogere wiskunde.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:02:47 #69
421524 SadPanda
pi_138976032
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:01 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Sowieso zijn persoonlijke uitnodigingen per definitie niet neutraal. Er hadden OCSE waarnemers toegelaten kunnen worden, Rusland had een beroep kunnen doen op VN waarnemers.

Persoonlijke uitnodigingen zijn niet neutraal, toon mij aan dat er waarnemers van internationale organisaties aanwezig waren die gestuurd zijn door de organisatie waaraan zij zijn verbonden.
OCSE wou dus officieel niet komen. En zoals in mijn tekstje stond die VN waarnemer ook niet.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 13:03:57 #70
421524 SadPanda
pi_138976057
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:02 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Persoonlijke uitnodiging != neutraal.

En dat is per definitie, het is aan jou aan te tonen dat ze wel neutraal zijn en dat kan je niet.

Dat zie ik als bewijs dat ze neutraal zijn gezien hun partij ze steunt. En die partijen zitten in de regering en zijn pro-NAVO.
Anti-Turkije
pi_138976068
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is toch wel grappig dat de Russen telkens als de boze boeman worden weggezet door het westen.

Begrijp mij goed, Rusland maakt gebruik van ordinaire propagandatechnieken, het westen doet dat alleen net zo goed. Alleen op een wat subtielere manier.
Uiteraard, er is een gigantische informatieoorlog bezig. Ik probeer het nieuws - ook uit Westerse bronnen - altijd met een kritische inslag te lezen. Het viel me alleen op dat de pro-Kiev-betogers heel vaak worden weggezet als fascisten, terwijl juist sommige waarnemers aantoonbare nazisympatisanten zijn. :P
  donderdag 17 april 2014 @ 13:05:08 #72
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138976073
De Oostenrijkse waarnemer die door RT werd aangehaald als bewijs voor het goede verloop van het referendum, is van een keurige partij die niets met rechts-extremisme heeft te maken iig:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ewald_Stadler
http://rt.com/shows/sophieco/more-democracy-crimean-vote-253/
pi_138976091
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:02 schreef SadPanda het volgende:

[..]

OCSE wou dus officieel niet komen. En zoals in mijn tekstje stond die VN waarnemer ook niet.
Krim kan ze niet uitnodigen omdat dit zou betekenen dat de OCSE en de VN ze als onafhankelijke staat zouden moeten erkennen en dat doen ze niet, Rusland heeft ze niet uitgenodigd, en Kiev erkent het referendum niet.

Toch stonden ze uiteindelijk (waarnemers) voor de deur, maar mochten ze niet binnen.
pi_138976108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uiteraard, er is een gigantische informatieoorlog bezig. Ik probeer het nieuws - ook uit Westerse bronnen - altijd met een kritische inslag te lezen. Het viel me alleen op dat de pro-Kiev-betogers heel vaak worden weggezet als fascisten, terwijl juist sommige waarnemers aantoonbare nazisympatisanten zijn. :P
Klopt, in dit conflict moet je gewoon veel verschillende nieuwsbronnen lezen.

En als een bepaalt onderwerp maar door een nieuwsbron wordt weergegeven, dan kun je er gerust vanuit gaan dat het niet betrouwbaar is.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:06:24 #75
421524 SadPanda
pi_138976110
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:05 schreef JimmyJames het volgende:
De Oostenrijkse waarnemer die door RT werd aangehaald als bewijs voor het goede verloop van het referendum, is van een keurige partij die niets met rechts-extremisme heeft te maken iig:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ewald_Stadler
http://rt.com/shows/sophieco/more-democracy-crimean-vote-253/
Is dit sarcastisch bedoeld of?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 13:06:51 #76
421524 SadPanda
pi_138976121
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie nergens dat pro-Kiev betogers als fascisten worden weggezet.
Anti-Turkije
pi_138976127
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat zie ik als bewijs dat ze neutraal zijn gezien hun partij ze steunt. En die partijen zitten in de regering en zijn pro-NAVO.
Kerel, wat snap je niet aan het feit dat een persoonlijke uitnodiging per definitie niet neutraal is, het maakt niks uit van welke partij ze lid zijn (en al zou het er wel toe doen dan zou het nog niks bewijzen).
  donderdag 17 april 2014 @ 13:07:21 #78
421524 SadPanda
pi_138976132
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:05 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Krim kan ze niet uitnodigen omdat dit zou betekenen dat de OCSE en de VN ze als onafhankelijke staat zouden moeten erkennen en dat doen ze niet, Rusland heeft ze niet uitgenodigd, en Kiev erkent het referendum niet.

Toch stonden ze uiteindelijk (waarnemers) voor de deur, maar mochten ze niet binnen.
Als dat het probleem is kan Janoekovytsj ze uitnodigen.
Anti-Turkije
pi_138976153
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:06 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik zie nergens dat pro-Kiev betogers als fascisten worden weggezet.
Dat komt omdat er volgens de Russen geen pro-Kiev betogers zijn.

Het is de nazi,s tegen de Russen.
pi_138976155
quote:
Even geheel terzijde: ik dacht altijd dat ombudsman een typisch Nederlands woord was, maar in het Engels heet de functie hetzelfde. :D
  donderdag 17 april 2014 @ 13:08:08 #81
421524 SadPanda
pi_138976162
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Kerel, wat snap je niet aan het feit dat een persoonlijke uitnodiging per definitie niet neutraal is, het maakt niks uit van welke partij ze lid zijn (en al zou het er wel toe doen dan zou het nog niks bewijzen).
Dat maakt wel dergelijk uit want de partij steunt ze en die partij is pro-NAVO.
Dat wekt de verwachting dat ze neutraal zijn.
Anti-Turkije
pi_138976179
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Godwin!
  donderdag 17 april 2014 @ 13:08:46 #83
421524 SadPanda
pi_138976187
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Onzin
Anti-Turkije
pi_138976197
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Godwin!
Nee?
pi_138976199
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Als dat het probleem is kan Janoekovytsj ze uitnodigen.
Nee, want de interim regering in Kiev wordt internationaal erkent, jij bent niet de beslissende factor in wat de OCSE en de VN als legitiem erkennen.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:10:23 #86
421524 SadPanda
pi_138976232
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:09 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Nee, want de interim regering in Kiev wordt internationaal erkent, jij bent niet de beslissende factor in wat de OCSE en de VN als legitiem erkennen.
Graag bewijs dat die internationaal wordt erkent, lijkt me sterk gezien het veto van Rusland.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 13:10:43 #87
297168 Kikopuz
I like goats
pi_138976241
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Even geheel terzijde: ik dacht altijd dat ombudsman een typisch Nederlands woord was, maar in het Engels heet de functie hetzelfde. :D
Whut :o
Ombuttsman!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kikopuz op 17-04-2014 13:11:17 (verkeerde emoticon :')) ]
pi_138976286
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:10 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Whut :o
Ombuttsman!
:D

quote:
An indigenous Swedish, Danish and Norwegian term, Ombudsman is etymologically rooted in the Old Norse word umboðsmaðr, essentially meaning "representative" (with the word umbud/ombud meaning proxy, attorney, that is someone who is authorized to act for someone else, a meaning it still has in the Scandinavian languages). The first preserved use is in Sweden. In the Danish Law of Jutland from 1241, the term is umbozman and means a royal civil servant in a hundred. From 1552, it is also used in the other Scandinavian languages such as the both Icelandic and Faroese umboðsmaður, the Norwegian ombudsmann and the Danish ombudsmand. The Swedish speaking minority in Finland uses the Swedish terminology.
pi_138976291
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:08 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat maakt wel dergelijk uit want de partij steunt ze en die partij is pro-NAVO.
Laten we deze regel even eruit halen:

Inderdaad wekt de verwachting, is geen bewijs en is nog steeds een persoonlijke uitnodiging wat het niet een neutrale waarnemer maakt.

Voor iemand die altijd naarstig vraagt om bronnen en bewijzen is het erg teleurstellend dat jij een 'verwerkte verwachting van neutraliteit' als bewijs in deze ziet.
pi_138976298
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

quote:
An indigenous Swedish, Danish and Norwegian term, Ombudsman is etymologically rooted in the Old Norse word umboðsmaðr, essentially meaning "representative" (with the word umbud/ombud meaning proxy, attorney, that is someone who is authorized to act for someone else, a meaning it still has in the Scandinavian languages). The first preserved use is in Sweden. In the Danish Law of Jutland from 1241, the term is umbozman and means a royal civil servant in a hundred. From 1552, it is also used in the other Scandinavian languages such as the both Icelandic and Faroese umboðsmaður, the Norwegian ombudsmann and the Danish ombudsmand. The Swedish speaking minority in Finland uses the Swedish terminology.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ombudsman
  donderdag 17 april 2014 @ 13:12:57 #91
421524 SadPanda
pi_138976312
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:12 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Laten we deze regel even eruit halen:

Inderdaad wekt de verwachting, is geen bewijs en is nog steeds een persoonlijke uitnodiging wat het niet een neutrale waarnemer maakt.

Voor iemand die altijd naarstig vraagt om bronnen en bewijzen is het erg teleurstellend dat jij een 'verwerkte verwachting van neutraliteit' als bewijs in deze ziet.
Weet je bij wie de bewijslast ligt in Nederland?
Anti-Turkije
pi_138976364
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:10 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Graag bewijs dat die internationaal wordt erkent, lijkt me sterk gezien het veto van Rusland.
Ik ga dat niet allemaal voor je opzoeken terwijl jij zelf heel goed weet dat enkel Rusland ze niet erkent, zodra jij geen punt hebt kom je met je bewijs en bronnen aankakken, ik zou zeggen:

Spit deze draad door en je zal voldoende bronnen tegenkomen die aangeven dat enkel Rusland (en misschien een handjevol 'onafhankelijke' deelstaten ofzo) de interim regering niet erkent. Succes ermee.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:15:39 #93
421524 SadPanda
pi_138976389
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:14 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ik ga dat niet allemaal voor je opzoeken terwijl jij zelf heel goed weet dat enkel Rusland ze niet erkent, zodra jij geen punt hebt kom je met je bewijs en bronnen aankakken, ik zou zeggen:

Spit deze draad door en je zal voldoende bronnen tegenkomen die aangeven dat enkel Rusland (en misschien een handjevol 'onafhankelijke' deelstaten ofzo) de interim regering niet erkent. Succes ermee.
Het gaat over de VN en die erkent ze lijkt me niet vanwege het veto van Rusland.
Anti-Turkije
pi_138976406
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:12 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Weet je bij wie de bewijslast ligt in Nederland?
Ja, in dit geval bij jou.
De persoon die stelt dat ze neutraal zijn ondanks het feit dat een persoonlijke uitnodiging per definitie niet neutraal is. Jij wil hier stellen dat dit wel zo is, perfect, bewijs het maar.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:17:16 #95
421524 SadPanda
pi_138976447
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:16 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ja, in dit geval bij jou.
De persoon die stelt dat ze neutraal zijn ondanks het feit dat een persoonlijke uitnodiging per definitie niet neutraal is. Jij wil hier stellen dat dit wel zo is, perfect, bewijs het maar.
Ik vind de dingen die ik heb op genoemd al genoeg bewijs.
Anti-Turkije
pi_138976483
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:15 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het gaat over de VN en die erkent ze lijkt me niet vanwege het veto van Rusland.
Bron? Ik kan niet zo snel vinden dat de VN de nieuwe Oekraïense regering niet erkent. Erkenning is ook niet iets waar de Veiligheidsraad over moet stemmen, dus Rusland kan dat niet vetoën al zouden ze willen. Daarnaast heeft Oekraïne nog steeds een vertegenwoordiger in de VN en doet nog gewoon mee met alle besprekingen (wat ook een sterk teken voor brede erkenning is).
pi_138976484
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:15 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Oke, we pakken jouw standpunt, waarom heeft Janoekovitsj de VN dan geen uitnodiging gestuurd?
De VN kan een uitnodiging van het Krim namelijk nog steeds niet accepteren omdat deze niet wordt erkend.
  donderdag 17 april 2014 @ 13:20:36 #98
421524 SadPanda
pi_138976554
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bron? Ik kan niet zo snel vinden dat de VN de nieuwe Oekraïense regering niet erkent. Erkenning is ook niet iets waar de Veiligheidsraad over moet stemmen, dus Rusland kan dat niet vetoën al zouden ze willen. Daarnaast heeft Oekraïne nog steeds een vertegenwoordiger in de VN en doet nog gewoon mee met alle besprekingen (wat ook een sterk teken voor brede erkenning is).
Je hebt gelijk, ja.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 13:21:18 #99
192592 SureD1
------------------------------
pi_138976574
quote:
Alsjeblieft idd...
  donderdag 17 april 2014 @ 13:21:27 #100
421524 SadPanda
pi_138976582
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:18 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Oke, we pakken jouw standpunt, waarom heeft Janoekovitsj de VN dan geen uitnodiging gestuurd?
De VN kan een uitnodiging van het Krim namelijk nog steeds niet accepteren omdat deze niet wordt erkend.
Geen idee waarom niet.
Toch waren ze wel in Kosovo ondanks dat het niet erkent werd.
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')