abonnement Unibet Coolblue
pi_138970552
Welkom in het FOK! robotstofzuiger topic

Er zijn hier een hoop mensen die uit eigen ervaring over hun stofzuigrobot kunnen vertellen. Dus heb je vragen? Stel ze dan gerust!

Heb je ervaring met stofzuigrobots? Deel ze hier dan vooral! Maar ga geen producten afkraken zonder dat je dat goed kunt onderbouwen, het liefst uit eigen ervaring.

Enkele merken:
Cleanmate Infinuvo
Dirt Devil
Hoover
iRobot Roomba
Kärcher RoboCleaner
LG
Neato Robotics
Philips
Samsung Navibot
Vorwerk Kobold



pi_138970586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:25 schreef deksels het volgende:

[..]

weet iemand het verschil tussen de XV Signature en de XV Signature pro?
Dit inderdaad:
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 08:44 schreef BartNH het volgende:

[..]
Extra filtertje en extra borsteltje dus.
Simpele rekensom leerde mij dat de Pro zijn geld niet waard is, omdat je die onderdelen vaak goedkoper los kunt bestellen via internet. Dat was althans mijn afweging.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Moderator donderdag 17 april 2014 @ 21:23:12 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_138992193
Oh ja :D AnkeV!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 17 april 2014 @ 21:24:37 #4
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_138992283
AnkeV de 'onafhankelijke' tester _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_138999335
Wat is er met Anke gebeurt? :o
No amount of money ever bought a second of time.
  donderdag 17 april 2014 @ 23:48:39 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138999411
Ik ben overigens nog steeds blij met de hombot
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139000200
Neato rijd hier ook nog steeds netjes zijn rondjes ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 18 april 2014 @ 08:51:46 #8
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139003455
Mijn Neato ben ik ook nog blij mee na anderhalf jaar. Na het vervangen van de batterijen doet ie het weer redelijk goed. Alleen zo nu en dan een storing dat ik op ok moet drukken voor herstarten.

Helaas is mn verwachting dat ze goedkoper zouden worden nog steeds niet uitgekomen. Een tweede erbij voor boven wil ik nog steeds wel maar dan moeten ze wel fors goedkoper worden.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_139019790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 08:51 schreef BartNH het volgende:
Mijn Neato ben ik ook nog blij mee na anderhalf jaar. Na het vervangen van de batterijen doet ie het weer redelijk goed. Alleen zo nu en dan een storing dat ik op ok moet drukken voor herstarten.

Helaas is mn verwachting dat ze goedkoper zouden worden nog steeds niet uitgekomen. Een tweede erbij voor boven wil ik nog steeds wel maar dan moeten ze wel fors goedkoper worden.
Hem gewoon naar boven dragen is te veel moeite? :P
No amount of money ever bought a second of time.
pi_139019851
Ik O+ mijn Truus nog steeds. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 18 april 2014 @ 19:07:44 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_139020129
Ik ben ook nog steeds blij met m'n Roomba, die inmiddels alweer zo'n 4 jaar oud is. Daardoor beginnen we wel wat slijtage te merken, maar hij doet t nog prima :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:21:14 #12
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139020620
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:56 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Hem gewoon naar boven dragen is te veel moeite? :P
Als je gewent bent aan zon ding dan denk je er niet meer aan om een of twee keer per week boven een rondje te laten draaien. Of ik vergeet om Kruimeltje weer naar beneden te halen om weer op te laden. Tis nog wat decadent maar een tweede zou fijn zijn.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 19:27:17 #13
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139020837
Ik pleur hem op de gang en zet hem aan. Als ik hem vergeet dan zie ik hem wel als ik naar bed ga, want dan staat hij weer in de gang
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139021492
Ik gooi Truus aan voor ik naar bed ga. Als ze in de buurt van de kamerdeur komt hoor ik haar zingen, maar dat is niet hinderlijk. En in de ochtend is mijn woonkamer schoon en staat zij weer op haar lader. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_139089540
Even iets anders:
Van de gewone Neato kun je de stillere, schonere variant maken door de borstel te vervangen en een extra filter te plaatsen.
Is er ook een El Cheapo manier om van de Neato een Vorwerk te maken ?
pi_139356285
Zo, hier maar eens posten. Hallo allemaal :W.

Waar moet ik op letten als ik zo'n ding koop? En is er 1 die op dit moment hot/goed is? :s).

De OP heeft mooie plaatjes, maar niet echt een hulp met kiezen :+.
జ్ఞ‌ా
pi_139357606
Wat micro zegt dus... Tips bij de aanschaf?
  maandag 28 april 2014 @ 22:56:18 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139358878
Ik ben erg fan van mijn hombot. Ik zou echter de vparquet kopen als ik opnieuw 1 zou moeten kopen want die kan dweilen volgens mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:11:58 #19
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139374163
Elk merk heeft zn fans. Dus de vraag welke je moet hebben ga je geen eenduidig antwoord op krijgen.

Persoonlijk ben ik nog steeds blij met de Neato. Bijna anderhalf jaar in bezit en dagelijks een rondje door de kamer.

Voordeel vind ik dat ie door middel van mapping gewoon vlot overal komt in drie kwartier(?) (40 m2). Ik ben dan toch niet thuis dus eigenlijk maakt de tijd niet uit. Het stofreservoir kan ie twee a drie dagen mee toe. Door de vorm komt ie redelijk in hoekjes en raakt niet zo snel klem tussen een muur en iets anders. Dat er geen zijborstels op zaten boeit me niet, dat beetje stof op die twee cm dwarrelt vanzelf de kamer in en komt het alsnog of morgen wel mee. De sileconen'borstel' verzamelt dus geen haren maar veegt wel alles voor de zuigmond. De borstel heb ik na een jaar vervangen door het meegeleverde reserve exemplaar omdat een lager uitgesleten was. De batterij heb ik nieuwe voor gekocht, dat is / was het zwakke punt.

Ik ben dus tevreden maar er zijn vast meer merken waar de eigenaar tevreden over is.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_139375399
Hier in huis een robot van de aldi (grixx) doet t ook prima, kost weinig.
  Knikkerking dinsdag 29 april 2014 @ 17:06:26 #21
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_139380205
Gaat zo'n ding ook over een karpet heen wat op het laminaat ligt?
pi_139380372
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:11 schreef BartNH het volgende:
Elk merk heeft zn fans. Dus de vraag welke je moet hebben ga je geen eenduidig antwoord op krijgen.
Dit inderdaad.

Ik heb zelf eerst een Roomba gehad en heb nu een Neato. Ik was heel tevreden met mijn Roomba, maar zou nu niet meer terug willen omdat ik de Neato toch beter vind.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_139380386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:06 schreef Atmoz het volgende:
Gaat zo'n ding ook over een karpet heen wat op het laminaat ligt?
Ligt eraan hoe hoog dat karpet is, maar in principe zou dat wel moeten kunnen.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  Knikkerking dinsdag 29 april 2014 @ 17:15:07 #24
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_139380470
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:12 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe hoog dat karpet is, maar in principe zou dat wel moeten kunnen.
Oke, dus de wielletjes van zo'n ding zijn redelijk hoog? Zitten die dan tot boven in het apparaat? (dus niet alleen ONDER de behuizing?) Want ik zou graag willen dat ook het tapijt/karpet schoon gemaakt wordt... Dat hangt nu constant vol met zaagsel en bouwstof uit m'n huis.
pi_139380687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:15 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Oke, dus de wielletjes van zo'n ding zijn redelijk hoog? Zitten die dan tot boven in het apparaat? (dus niet alleen ONDER de behuizing?) Want ik zou graag willen dat ook het tapijt/karpet schoon gemaakt wordt... Dat hangt nu constant vol met zaagsel en bouwstof uit m'n huis.
Ik weet niet precies of ik je goed begrijp, maar de wielen zitten wel onder het apparaat:
Roomba:

Neato:

Op beide foto's zijn de wielen wel wat naar buiten geklapt, maar het geeft wel aan dat er speling is...

Ter illustratie: mijn roomba reed wel over de poten van deze Ikea-stoel:

Daar liep hij dan meestal wel op vast omdat hij vervolgens aan de andere kant een 'afgrond' zag en een van zijn wielen inmiddels over de poot heen was en niet terug wilde :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  dinsdag 29 april 2014 @ 19:17:05 #26
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139384588
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 17:21 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Roomba:
[ afbeelding ]
Neato:
[ afbeelding ]

Opvallend hoeveel groter de zuigbreedte van de Neato is tov de Roomba.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_139386647
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:17 schreef BartNH het volgende:

[..]

Opvallend hoeveel groter de zuigbreedte van de Neato is tov de Roomba.
Roomba zuigt ook niet, maar veegt voornamelijk
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_139597725
Hoi hoi!

Sinds vorige week ben ik op zoek gegaan naar een geschikte robot stofzuiger.
De keuze gaat eigelijk tussen de LG Hombot V3, de Neato BotVac 75 of de gepimpte Vorwerk Kobold VR100. (Dus eigelijk LG Vs Neato).

Voorkeur gaat eerder naar de Neato omdat die een grotere zuigkracht zou hebben.

ECHTER: een deel (het grootse deel) van de keuken bestaat uit glas. De ramen gaan van plafond tot vloer. (1 raam van 4m breed, het grootste ongeveer 8 meter, en dan nog een stuk van 3meter) De vloertegels komen dus gelijk tot de bovenkant van 't onderste raamlat, waardoor het glas dus gelijk komt met de vloer. (snappie? :-) )

Heeft iemand een soortgelijke raampartijen EN een stofzuigrobot? Volgens Neato zou de laser verward kunnen raken door de raampartijen of zou ie gewoon tegen de ramen botsen (wat uiteraard niet echt wenselijk is).

Zou de LG beter zijn voor zo'n raampartijen? Heb de vraag aan LG ook gesteld, maar vooralsnog geen antwoord.

Alvast bedankt!
pi_139746438
weet iemand te vertellen wanneer de botvac serie uitkomt in nederland, ze zijn nog bijna nergens te koop?

of heeft iemand hier al ervaring met een botvac?

ik wil een robot stofzuiger aanschaffen en misschien is het wel de moeite om te wachten op de botvac 85.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:49:12 #30
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139746628
Waarom zouden die ramen iets uitmaken?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:24:51 #31
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_139747635
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:49 schreef Catch22- het volgende:
Waarom zouden die ramen iets uitmaken?
quote:
15s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:06 schreef Wasboefer het volgende:
Volgens Neato zou de laser verward kunnen raken door de raampartijen of zou ie gewoon tegen de ramen botsen (wat uiteraard niet echt wenselijk is).
Als de Neato zo hard zou botsen dat het glas er last van heeft had ik nu alleen maar deuken in plinten, deuren en meubilair. Behalve de laser heeft ie ook een botssensor op het apparaat. De aanpassing van de route zal ook wel loslopen.

Als je heel bang voor botsen bent kan je magneetstrip voor het raam leggen.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_139751281
Ik heb een Neato (XV Signature) en een grote schuifpui. Maar hij botst er echt niet tegenaan hoor.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  vrijdag 9 mei 2014 @ 20:36:42 #33
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139753035
Ik verwacht dat laser de HR++ glazen ook gewoon als een object ziet hoor. Er zitten 2 lagen glas in, misschien zelfs folie gezien het glas van vloer tot plafond is... en er zit een metaallaagje opgedampt.
Laat die handjes wapperen!
pi_139846747

Is dit wat denken jullie? Miele maakt volgens mij meestal wel degelijke producten.
pi_139949225
Vandaag bij iBood Home & Living de Neato XV Signature Pro voor 349,95
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  vrijdag 30 mei 2014 @ 09:02:31 #36
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140530622
pi_140531204
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 09:02 schreef Erasmo het volgende:
[ afbeelding ]
Amateur. Je moet het zaagblad horizontaal gebruiken, veel effectiever als de bot zwenkt.

Stofzuigerbot staat hier ook nog op het verlanglijstje, vandaar dat ik dit topic al langer volg. Nog niet echt een keuze kunnen maken, maar dat komt nog wel, ik zat te denken aan een Neato, maar best wel opvallend dat Coolblue bij veel onderdelen 'uitverkocht' of zelfs 'niet meer leverbaar' heeft. Is er iets mis met die dingen?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140537913
Als je dit topic al een paar reeksen gevolgd hebt dan lees je dat sommigen wel wat problemen hebben gehad met de Neato. maar dat kan ook toeval zijn.
En bovendien als je Neato het niet doet dan kan je toch ruilen? Je hebt toch garantie.

[ Bericht 0% gewijzigd door quirina op 30-05-2014 14:29:15 ]
pi_140538035
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 14:07 schreef quirina het volgende:
Als je dit topic al een paar reeksen gevolgd hebt dan lees je dat sommigen wel wat problemen hebben gehad met de Neato. maar dat kan ook toeval zijn.
En bovendien als je Neato het neat doet dan kan je toch ruilen? Je hebt toch garantie.
Hij moet het toch juist erg neat doen?

Maar goed, het hele 'je hebt toch garantie' is niet echt een argument. Je mag verwachten dat een product het gewoon goed doet, en er waren inderdaad nogal wat (accu)problemen met een zooi Neato's.
pi_140538788
Met apparaten kan je altijd zo'n maandagochtend geval treffen. Met wat voor merk dan ook.
Als je het niet vertrouwd moet je het gewoon niet kopen.
pi_140562431
Service van Neato is wel uitermate goed geregeld. Had hier ook accu problemen, en uiteindelijk hebben ze me een nieuwe versie opgestuurd van het model dat ik gekocht had.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_140563186
Het viel mij op dat er bij diverse onderdelen 'niet meer leverbaar' staat, problemen uit het verleden zullen wel opgelost zijn...

Maar ik heb nog genoeg uitgaven te doen, zal wel ergens volgend jaar worden. Eerst de badkamer (volgende week), dan een goede extra vriezer (ook volgende week, als het elektraspul binnen is), dan een andere computer (gebruik nog steeds een XP bak, maar dat komt augustus), dan nog een keer langs de bank om het maandbedrag voor de hypotheek omlaag te brengen (januari)... Maar ik reageerde eigenlijk op het plaatje met de kettingzaag, en wilde niet helemaal off-topic gaan ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140566816
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 09:48 schreef Resistor het volgende:

[..]

Amateur. Je moet het zaagblad horizontaal gebruiken, veel effectiever als de bot zwenkt.

Stofzuigerbot staat hier ook nog op het verlanglijstje, vandaar dat ik dit topic al langer volg. Nog niet echt een keuze kunnen maken, maar dat komt nog wel, ik zat te denken aan een Neato, maar best wel opvallend dat Coolblue bij veel onderdelen 'uitverkocht' of zelfs 'niet meer leverbaar' heeft. Is er iets mis met die dingen?
Coolblue is zeer slecht in onderdelen verkoop.
Fonq heeft wel enkele onderdelen, wil je echter meer onderdelen zoals wielen, printplaten, bumpers en dergelijke, dan kom je al gauw uit in België.

Van neato is de xv serie niet of nauwelijks leverbaar, deze serie is vervangen door de signature, onderdelen zijn voor beiden overigens gelijk.
De nieuwste serie van neato is de botvac, deze heeft een nog grotere hoofdborstel en een zijborstel.
  zondag 8 juni 2014 @ 12:14:11 #44
118880 Sangroid
HubbaHubba!
pi_140827680
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:19 schreef VacaLoca het volgende:

Is dit wat denken jullie? Miele maakt volgens mij meestal wel degelijke producten.
Lijkt me zeker wel wat, maar is wel prijzig, zeg...
pi_140833025
Ik heb reeds de Botvac 70e getest en deze gaat een stap verder dan de Signature. Voordeel van dicht bij de bron te zitten.
Eerlijkheidshalve zal ik ook eens even een paar opmerkingen geven:
a) robotdiscounter verkoopt geen Neato's --> is geroyeerd door de importeur
b) Coolblue verkoopt Benelux Neato's
c) Expert/Exellent verkoopt Benelux Neato's
d) RoboCleaners verdeelt de Neato's (volgens de garantieproblematiek) en is dus de "bron"

Wat robotdweilers betreft, valt de nieuwe Scooba tegen. Beter is te opteren voor de Braava plus.
Samsung, directeur Benelux is collega, levert nog steeds leuke toestellen, maar nog steeds zonder zuigkracht. De nieuwe Miele is dus wederom een OEM produkt en dus herbruik van bestaande technologie. De Hombot is leuk maar absoluut niet de zuigkracht van een Neato en eveneens niet multi kamer.

De brol van de Aldi enz. laat ik nog steeds voor wat die is.
Reden van afwezigheid = ziekte en ook 6 maanden buitenland voor job :-)
pi_140839146
http://robocleaners.be/neato-botvac-85#.U5SVSygjtKQ
De Botvacs zijn te koop. Wat de onderdelen betreft, zijn deze overal te vinden, zelfs OEM. Reden dat sommigen niet verkopen, is omdat Neato niet akkoord gaat met de "winstmarges" van retailers.
Daarom dat hun online channel (Amazon, etc). veel meer gepromoot wordt.

Ook de Botvacs 70e en 75 staan online bij RoboCleaners.be en RoboCleaners.nl of Amazon.fr. Verschillen zitten, mijn inziens, in de accessoires, kleuren enz.
Zo is er wederom de speciale PET versie enz.

Momenteel heb ik een Braava met lithium gekregen om eens te proberen. Dit is zeker al een verbetering tov de Evo (Dirt Devil Trademark) en Scooba 390.
Voor de rest ben ik nu veel meer bezig met een mobile app bedrijf dat ik moet uitbouwen. Mochten daar vragen voor zijn, let me know.

Mijn rangschikking:
1/ Neato Botvac (welke je ook kiest)
2/ Neato Signature (welke je ook kiest)
(Neato XV-15 en 25 zijn UIT productie en opgevolgd door de zwarte)
3/ LG Hombot
Voor de rest dan de brol uit de Aldi of de Lidl, want veel geld ben je er niet aan kwijt (het werkt toch niet).

Ik heb trouwens interesse in een Parrot Drone. Zijn hier mensen die hier al iets mee uitgevreten hebben?
PS: garantie op Neato is ONKLOPBAAR, aangezien ze geen repair center hebben. Wisselen is de boodschap en daar kunnen wij als consument maar goed mee zijn :-)
pi_140937945
AnkeV, weet jij of de accu's zijn verbeterd van de Botvacs ten opzichte van de signature?

Ik vraag me af wat nu het prijsverschil tussen de Botvac en de Signatures rechtvaardigt? Dat lijkt me nu vooral de bredere mond en de zijborstels toch?

En kan iemand mij vertellen wat precies het voordeel is van een high performance filter? Dus het verschil tussen de 70e en de 75? Die schelen namelijk 50 euro.
pi_140951313
zuigmond is in alle geval veel groter. Ik heb de 70e en deze is zeker beter in de hoeken dan de signature. Ook is de software gebaseerd op een ander OS. Maw, de lidar (laser) wordt nu 360 graden aangestuurd.
Zelf zou ik opteren voor de topversie aangezien de kostprijs van de accessoires LOS de totale prijs te boven gaat.
pi_140962580
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 12:58 schreef AnkeV het volgende:
zuigmond is in alle geval veel groter. Ik heb de 70e en deze is zeker beter in de hoeken dan de signature. Ook is de software gebaseerd op een ander OS. Maw, de lidar (laser) wordt nu 360 graden aangestuurd.
Zelf zou ik opteren voor de topversie aangezien de kostprijs van de accessoires LOS de totale prijs te boven gaat.
Wordt de software van de andere modellen ook niet geupdate dan?

En weet jij of er een betere accu zit in de botvac?
pi_140981699
op robotreviews lees ik wel dat de batterijset is verbeterd.
Besturingssysteem is totaal anders, maw. de software upgrades gaan ook totaal anders zijn.

Het leuke is dat de lidar laser nu 360 graden scant, hetgeen een Vorwerk niet kan. Ook werkt de Duitse variant nog op het oude besturingssysteem.

Welke versie te nemen, hangt van je voorkeur af.
De signatures waren al heel wat kwalitatiever dan de de XV-15 en 25. De Botvac rijdt hier zonder problemen rond.
pi_140999177
Haal met mijn Botvac rijtijden tot 90min. Geen idee waardoor. Voordeel is zeker de grote opvangbak. Voor de rest geen opmerkingen. Ik zou niet weten welke versie ik zou aankopen. Denk dat ik de huidige hou. Trouwens, de signatures blijven evenens in productie tot midden 2015.

Wie heeft nu ervaring met de Parrot Drone?
pi_141067609
Misschien een beetje offtopic, maar zou het niet handig zijn als de robotstofzuigers ook kunnen dweilen? Ik zie op de site van robocleaners dat ze wel bestaan. Ik ben benieuwd of iemand weet of deze robots goed werken?
  zaterdag 14 juni 2014 @ 12:44:18 #54
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141067731
Er zijn wel multi-bots maar dat is meer een gimmick dan dat het echt werkt.

I-robot heeft wel een aardige poging gedaan met de Scooba:


Maar nu stofzuigrobots steeds meer gewoon worden zal het een kwestie van tijd zijn voor er een fatsoenlijke komt.
pi_141068133
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 19:23 schreef AnkeV het volgende:
Haal met mijn Botvac rijtijden tot 90min. Geen idee waardoor. Voordeel is zeker de grote opvangbak. Voor de rest geen opmerkingen. Ik zou niet weten welke versie ik zou aankopen. Denk dat ik de huidige hou. Trouwens, de signatures blijven evenens in productie tot midden 2015.
Damn, 90 minuten is wel een stuk beter dan de 45 minuten die de XV-15 doet.

En helaas is het accu 'probleem' ook niet steeds niet echt opgelost in XV-15 serie. Neato gaat met ieder rondje eerder laden, toch enigsinds frustrerend want een accu zou gewoon veel langer mee moeten kunnen. Misschien eens inruilen voor een nieuwer model in de toekomst.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_141075420
De afweging is simpel. Lithiums kosten een fortuin en hebben een garantie van 1 jaar.
Als de Botvac 3x herlaadt kan die 90x3 = 270m2 rijden. Dit is gewoon meer dan genoeg.
Op www.robocleaners.nl zie ik eveneens de accessoires staan en de batterijen zijn dus aangepast.

Maw, liever een goedkoper toestel en elke 2 jaar batterijen vervangen, dan 250 euro meer betalen.
Zolang de machine herlaadt, wat die perfect doet, kan je gewoon een heel huis reinigen.

Het 360 graden patroon is leuk aangezien de machine nu ook achter zich scant en daardoor sneller rijdt.
pi_141180605
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:36 schreef AnkeV het volgende:
Eerlijkheidshalve zal ik ook eens even een paar opmerkingen geven:
a) robotdiscounter verkoopt geen Neato's --> is geroyeerd door de importeur

Op de site van robotdiscounter kun je wel Neato's reserveren. En het is een stuk goedkoper dan bij robocleaners, hoe kan dat? Weet je ook waarom ze geroyeerd zijn?
pi_141181573
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 17:40 schreef AnkeV het volgende:
De afweging is simpel. Lithiums kosten een fortuin en hebben een garantie van 1 jaar.
Als de Botvac 3x herlaadt kan die 90x3 = 270m2 rijden. Dit is gewoon meer dan genoeg.
Op www.robocleaners.nl zie ik eveneens de accessoires staan en de batterijen zijn dus aangepast.

Maw, liever een goedkoper toestel en elke 2 jaar batterijen vervangen, dan 250 euro meer betalen.
Zolang de machine herlaadt, wat die perfect doet, kan je gewoon een heel huis reinigen.

Het 360 graden patroon is leuk aangezien de machine nu ook achter zich scant en daardoor sneller rijdt.
Klopt, maar mijn vorige Neato was op gegeven moment zo erg dat ie nog geen 5 minuten kon rijden zonder weer te moeten laden. Weet niet of dat een software fout was of dat de batterijen echt zo slecht zijn, maar ik merk aan mijn huidige dat het ook langzaam achteruit loopt.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_141207726
Batterijen gaan max een jaar mee als de machine elke dag rijdt. Het zijn gewone loodbatterijen. Mensen die denken dat op batterijen 2 jaar garantie zit, komen van een andere planeet. Of gaan we Duracell ook allemaal aanklagen :-)
pi_141251091
Ik heb bij RoboCleaners.be of nl even de verschillen aangevraagd en het meerendeel zit dus in de accessoires. Zelf ben ik blij met mijn 70e die ik nog een maandje mag testen. (Hombot is dus weg, wegens ondergeschikt).

PS: wie kan mij aan een drone Parrot helpen?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:16:20 #61
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141321551
Pfft, hier ook een dode accu volgens mij. Ik haal m na een paar dagen niet gebruikt tevoorschijn, geeft-ie na 5 minuren al aan dat de battery low is. Erg vervelend vooral als je op een andere verdieping dan de lader bezig bent :(
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:21:15 #62
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141321692
Ik heb de Neato in september gekocht, en hij zuigt ong. 1-2 keer per week, meestal alleen boven. Niet een heel groot oppervlak dus. Ik vind de batterijen dan wel erg kort meegaan. Nieuwe kosten rond de ¤59 zie ik.
pi_141330953
Als je de machine aan de lader legt gaat die zeker een jaar mee.
Het zijn loodbatterijen, dus aan de lader.
Ook kan je via support --> new battery selecteren. Dan gaan vaak de laadcycli weer beter.

Ik ben mega tevreden over mijn Botvac, mega verbetering tov signature.
pi_141350543
Als er heel wat mensen zijn die een Botvac wensen, pm mij dan.
Ik kan wel iets regelen met mijn collega die de CEO van Neato kent.
pi_141366001
Ik zou die van mij wel met een mooie deal in willen ruilen, doen ze dat ook? :P
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_141366605
Nee, ik ken de verdeler Maw, geen omruilingen. Alleen de nieuwe Botvac serie. Sorry.
Je kan beter je model verkopen en de Botvac 85 nemen. Deze heeft namelijk de 2 borstels.
Ik heb de basis maar ben dus zeer tevreden.

Waar zitten die drones bezitters hier?

PS: mijn scooba heb ik weggeven. Brol, totaal niet content van!

[ Bericht 61% gewijzigd door AnkeV op 21-06-2014 17:25:18 ]
pi_141443654
Dit is een mooie review van de botvac: http://www.whichrobots.co(...)-robot-neato-botvac/
  maandag 23 juni 2014 @ 11:31:32 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141443731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:16 schreef Aventura het volgende:
Pfft, hier ook een dode accu volgens mij. Ik haal m na een paar dagen niet gebruikt tevoorschijn, geeft-ie na 5 minuren al aan dat de battery low is. Erg vervelend vooral als je op een andere verdieping dan de lader bezig bent :(
ik mag het hele ding opsturen van redcoon. Ik heb er eigenlijk weinig zin in omdat het volgens mij echt aan de accu ligt. Dat heb ik ook aangegeven, maar ik kan alleen het hele ding opsturen.
pi_141443807
ik kreeg, ook via redcoon, toen gewoon een geheel nieuw apparaat. Bij mij was 1 van de wieltjes kapot.

Dat lijkt me toch een mooie deal. En dan hopen dat de versie die jij hebt niet meer leverbaar is en je dus een nieuwere krijgt.
  maandag 23 juni 2014 @ 11:39:27 #70
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_141443995
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:16 schreef Aventura het volgende:
Pfft, hier ook een dode accu volgens mij. Ik haal m na een paar dagen niet gebruikt tevoorschijn, geeft-ie na 5 minuren al aan dat de battery low is. Erg vervelend vooral als je op een andere verdieping dan de lader bezig bent :(
Idem hier. Moet ook maar eens contact gaan opnemen met Neato. Weet alleen niet meer precies van wie ik de Neato had overgekocht :D als diegene dit leest kan die mij even benaderen? :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_141444015
Wel een succesnummer die Neato's hé? AnkeV, die accu problemen waren toch opgelost? :+
pi_141445679
quote:
Op vrijdag 20 juni 2014 22:26 schreef AnkeV het volgende:
Als er heel wat mensen zijn die een Botvac wensen, pm mij dan.
Ik kan wel iets regelen met mijn collega die de CEO van Neato kent.
Enig idee over wat voor prijs we dan praten ?
pi_141446038
quote:
2s.gif Op maandag 23 juni 2014 11:39 schreef Loveless85 het volgende:
Wel een succesnummer die Neato's hé? AnkeV, die accu problemen waren toch opgelost? :+
Qua technologie vind ik de Neato's nog steeds geweldig. Eén van de weinigen, zo niet de enige, robotstofzuiger die ook echt zuigkracht heeft en niet als een stuiterbal de hele kamer door gaat. Als ze nou eens een degelijke accu zouden gebruiken dan is het hands down de beste. _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_141447674
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 12:48 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Qua technologie vind ik de Neato's nog steeds geweldig. Eén van de weinigen, zo niet de enige, robotstofzuiger die ook echt zuigkracht heeft en niet als een stuiterbal de hele kamer door gaat. Als ze nou eens een degelijke accu zouden gebruiken dan is het hands down de beste. _O_
Oh geloof ik zo, qua techniek. Al zou ik er dus al geen kopen omdat je echt bizar veel leest over accuproblemen. En dat is dan weer iets waar ik met mn Roomba nog nooit last van heb gehad. Die heeft misschien minder verfijnde techniek, maar die blijft gewoon 2 uur karren, en dan is het ook schoon. En na 2 jaar rijdt hij nog steeds 2 uur op een accu.
pi_141448942
Blijft iedere keer weer leuk om te lezen die merken discussie :D

Ondanks de accu problemen zou ik bij een volgende robot toch weer voor de neato gaan. Zuigkracht is toch beter heb ik gemerkt, zelfs met accu problemen :P , en hij pakt alle gekke hoekjes tafelpoten hier thuis beter mee dan de Roomba.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_141458475
Batterijen zijn gewoon anders en beter. Voor de rest koopt iedereen wat die wil, maar de Botvacs staan klassen hoger dan de Hombots, domme roomba's en ook navibots.
Ook zijn ze pakken beter dan de signature reeks door 360 graden laser, grotere bak en zijborstel.
Nog 1 tip: robotdiscounter is dus failliet. Neato heeft een claim op ECG van 65.000 euro. Maw, Tjeerd-Jan Smit is een oplichter, bedrieger eerste klas.
Voor de rest zijn alle dealers best ok.
Ik heb mijn Botvac via Robocleaners te testen gekregen (verdelen machines) en dat beestje werkt super.
pi_141459804
Ik wil nog steeds een ervaring van een Parrot Drone. Niemand heeft deze?
pi_141483491
Heeft iemand trouwens ervaring met hoe de Botvac omgaat met snoeren die over de vloer lopen? Ik heb namelijk een computer en een TV staan die beiden snoeren over de grond hebben lopen. Deze snoeren liggen/hangen langs de muur (stroomkabels, computerkabels, etc). Komt hij daarin vast te zitten? Hoe gaat hij daarmee om?
pi_141499209
Hij rijdt er los over.... geen probleem. Ik heb tapijten, pc en tablet kabels. Rijdt los over 2 ā 3 cm.
Dat spul rijdt echt gewoon de kanten 10x beter.
Ik heb de Botvac 70e van de verdeler RoboCleaners in gebruik. Ik zou zelf de Botvac 85 nemen als je niet van de "rubberen" borstel houdt. Voor de rest zijn de rijtijden veel beter dan de signature pro die ik eveneens heb (gekocht).

Ik zou graag eens een Parrot drone ervaring weten? Iemand?
pi_141502221
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 09:25 schreef AnkeV het volgende:

Het leuke is dat de lidar laser nu 360 graden scant, hetgeen een Vorwerk niet kan. Ook werkt de Duitse variant nog op het oude besturingssysteem.
Waar haal je dit vandaan?? De 2013 versie van Vorwerk draait al op de nieuwste Linux gebaseerde software. http://kobold.vorwerk.de/de/service/software-updates/saugroboter/
Voor de oudere modellen valt geen update meer te verwachten.

Let wel dat je bij Vorwerk zelf voor de verzendkosten opdraait tijdens de garantie periode. zowel heen als terug of je moet hem zelf naar een service center brengen in Duitsland.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_141503246
Vorwerk heeft een nieuwe variant van de Botvac eind dit jaar.
En ik ken de importeur persoonlijk. Ook,de nieuwe Vorwerk gaat Ubuntu draaien.
pi_141504071
Deze ??

Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_141506523
ja, gaat tussen de 800 en 900 euro kosten. Te zot voor woorden.
De Botvacs zijn op de batterij na even goed.
pi_141536884
Wil je een neato signature kopen, dan ben je trouwens het goedkoopste bij:
1/ RoboCleaners
2/ Redcoon
3/ Beslist.nl

Dealbird is failliet gegaan, merk ik.
pi_141591929
Laat de Belgen winnen dadelijk. Go Devils :-)
pi_141606728
En we zitten ook in de next round 9/9 :-)
pi_141631284
amai, t is hier zo stil..... Toch geen spectaculaire match vandaag.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 22:59:52 #89
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_141632447
Vandaag heeft Pluisje haar eerste ronde gedraaid.

Gisteren op kunnen halen bij het postkantoor, uit de verpakking gehaald en een mooi plekje gezocht voor het laadstation. En ja, dan begint het lange wachten :)

Vandaag dan onder begeleiding de eerste ronde gedaan door de kamer, keuken en bijkeuken. Eerst even rondkijken en dan beginnen met de ronde. De hindernissen in de kamer zijn een drietal luie stoelen, een tweezitsbank en een salontafel. Verder natuurlijk ook nog twee heel verraderlijke convectorputten.
Dan een eethoek met tafel en 6 stoelen waar Pluisje net niet tussen de stoelpoten door past, de CD kasten en een staande schemerlamp. En oh ja, nog een aantal bloempotten op de grond.

Meeste zaken gaan prima, wel een heel omslachtige manier om de zithoek en ook de eethoek te stofzuigen. De voet van de staande schemerlamp werd netjes beklommen zodat ook de stofjes daar zijn weggezogen. Maar de convectorputten dat was nog wel een uitdaging, schuin oversteken lukte maar recht oversteken resulteerde in een schreeuw om hulp..

De keuken en bijkeuken was veel meer recht toe recht aan en daar was Pluisje dan ook zeer vlot doorheen. Al met al ruim een uur en een kwartier doende geweest waarop ze zich vermoeid naar het oplaadstation sleepte en er toch een behoorlijke hoeveelheid stof en haren in de opvangbak zaten.
Morgen maar eens zien hoeveel we hier echt in één dag produceren en hoe Pluisje heeft weten te leren van haar traumatische ervaringen met de convectorputten.

Oh ja, Pluisje is een Botvac 85
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_141632781
Ik ga ook mijn Botvac upgraden naar de 85. Even lief zijn naar de klant en dat lukt wel. Hoe dan ook doet mijn 70e het ook super.
Ben alleen eens benieuwd hoe veel stiller die nieuwe PET brush is.
pi_141634994
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:08 schreef AnkeV het volgende:
ja, gaat tussen de 800 en 900 euro kosten. Te zot voor woorden.
De Botvacs zijn op de batterij na even goed.
Met andere worden, de Kobold dus beter? :+
No amount of money ever bought a second of time.
pi_141638217
Vorwerk heeft 50% van de aandelen. Om zich te onderscheiden, pimpen ze de machine dus op.
Maw, ze maken ze zo duur, dat de meerwaarde te gek is.
Wat heb je nu aan extra rubber, extra "blinking" enz..
De garantie bij Neato ligt 100% beter: direct een nieuwe...
De Botvac serie is prijs/kwaliteit gewoon beter geprijsd.

En een Vorwerk/Kobold is gewoon een gepimpte Neato: alleen de batterijen zijn lithiums. Goed zot, gezien de meerprijs en hun "belachelijke dealer netwerk". Kopen aan huis.
Er worden geen 5% Kobolds verkocht tov Neato series.

Dus idd. Kobold is prima apparaat, maar de meerprijs is te zot voor de investering;
De nieuwe batterijen doen de Neato hier meer dan een dik uur rijden, wat wil je nog meer?

Maw, heb je geld teveel, ga voor de Kobold. Wil je prijs/kwaliteit de beste ga voor de Botvac.

Rijdt het toestel wanneer je niet thuis bent, is de Botvac 70E de beste investering. Die rubberen borstel is geweldig, maar maakt meer lawaai dan een "haar/plastic" combinatie.
Wil je de machine laten rijden wanneer je altijd thuis bent, koop de Botvac 85. Trouwens, je kan steeds de accessoires bijkopen, want qua machine (hardware) zijn alle modellen idem.

Wil je nu een goedkope Signature pro (PET borstel en allergie filters), kijk dan naar de site van de verdeler RoboCleaners. Daar worden ze nu aangeprezen, terwijl ze nog in produktie zijn hoor.
Maw, keuze te zat.

Ik wil de Parrot Drone testen en bij leuke test een adresje waar ik die "goedkoop" kan aanschaffen.
pi_141639797
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:35 schreef AnkeV het volgende:
Batterijen zijn gewoon anders en beter. Voor de rest koopt iedereen wat die wil, maar de Botvacs staan klassen hoger dan de Hombots, domme roomba's en ook navibots.
Ook zijn ze pakken beter dan de signature reeks door 360 graden laser, grotere bak en zijborstel.
Nog 1 tip: robotdiscounter is dus failliet. Neato heeft een claim op ECG van 65.000 euro. Maw, Tjeerd-Jan Smit is een oplichter, bedrieger eerste klas.
Voor de rest zijn alle dealers best ok.
Ik heb mijn Botvac via Robocleaners te testen gekregen (verdelen machines) en dat beestje werkt super.
Nog steeds even onafhankelijk en onbevooroordeeld zie ik :7

Overigens is er een WK Forum, met zélfs een topic voor dat matige voetbal van de Belgjes B-)
pi_141641005
Ik heb alle robotstofzuigers al gehad, aangezien ik connecties heb met een paar ketens. Voordeel dat we nu eenmaal hebben. En, ik verdien er niets aan. Als je ooit een handelsrechtzaak wil beginnen, let me know.
Het is hier een mixed gezin: Be en NL. Ik ga voor de Belgen (haha)..

En ik wil eens weten of zo'n drone leuk is. Heeft niemand dat hier nu gekocht als gadget freaks :-)
pi_141674007
buiten Van Persie en Robben, wil ik geen enkele speler in de Be ploeg.En dit onbevooroordeeld :-). Snijder is niet zo subliem meer, beste is eraf.
pi_141676316
Lekker belangrijk, heel dat kut-voetbal. :{w
pi_141676590
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:16 schreef Aventura het volgende:
Pfft, hier ook een dode accu volgens mij. Ik haal m na een paar dagen niet gebruikt tevoorschijn, geeft-ie na 5 minuren al aan dat de battery low is. Erg vervelend vooral als je op een andere verdieping dan de lader bezig bent :(
Zelfde probleem gehad, nieuwe batterijen via batteryupgrade gekocht en die krengen werken nog steeds als nieuw.
De gehele benedenverdieping in 1 ronde, dat lukte de neato geeneens met de originele batterijen, daar had hij in het begin al 2 laadcycli voor nodig, op het laatst moest hij al gaan herladen nadat hij gestart was.
pi_141695942
als je het toestel binnendoet met geen echte batterijen, kan je achter je garantie fluiten. Er wordt op gecheckt, maw. be prepared.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:51:26 #99
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141774972
Heb in Amsterdam een Roomba, maar heb voor hier er ook maar ééntje gekocht; een LG Bot 3.

Staat nu op te laden, ben benieuwd. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:53:06 #100
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141775062
Die draait hier ook dagelijks zijn rondje in de woonkamer en hal achter. En eens per week de bovenverdieping.

Naar volle tevredenheid ^O^
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:56:30 #101
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141775254
Die Roomba ben ik niet al tevreden over, dus als deze beter is mik ik die eruit. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:59:24 #102
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_141775420
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 18:56 schreef static het volgende:
Die Roomba ben ik niet al tevreden over, dus als deze beter is mik ik die eruit. :P
Roomba en Neato hoor je iedereen over, maar de hombot is een prima apparaat vind ik.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 19:45:37 #103
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141778283
Hij is bezig met zijn eerste rondje, iig een stuk stiller dan de Roomba.

En hij heeft al een vloerlamp om laten flikkeren, dus best krachtig ook.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_141783022
Hombot is prima, maar je koopt of een stofzuiger of een veger. En nogmaals, een Hombot mapt een kamer met de camera, maar maakt GEEN onderscheid tussen kamers.
Een Neato en ihbz de Botvac als beste apparaat kan dit allemaal wel.
Dus nogmaals:
a) hoe kan een random apparaat met shit zuigkracht (roomba) mijn huis zuigen
b) hoe kan een cameramapping het onder mijn hoekbank perfect stofzuigen
c) hoe kunnen meerdere kamers gestofzuigd worden zonder kastjes in de deur

Maar een Hombot is het 2de beste toestel wat ik al geprobeerd heb!.
pi_141784378
Solden/Sale in België:
http://robocleaners.nl/neato-xv-signature-pro#.U7MHkbEjtKQ
Zie even de extra's. Als de Botvac te duur is, is het alvast beter dan een domme roomba :-)

En dadelijk 3-0 tegen de USA (haha)
pi_141813841
het werd 2-1, maar dik tevrden.
pi_141814758
quote:
Op zondag 29 juni 2014 12:05 schreef Treinhomo het volgende:
Lekker belangrijk, heel dat kut-voetbal. :{w
pi_141817431
heel belangrijk.... er is meer dan robotjes alleen :-)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 14:48:22 #109
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141928906
Vanaf woensdag heeft de Aldi weer Aldibots.
pi_141965314
dat is gewoon ROMMEL. Stop toch met de rotzooi die wat veegt, flut loodbatterijen heeft en wat random rondrijdt. Koop dan een 2de hands roomba ipv Aldi, Groupon en andere troep.

En ja, het ziet er eigenlijk wel leuk uit de eerste keer, maar koop dan beter een gewone Dirt Devil stofzuiger. Deze is wel kwalitatief meer dan ok en kost NIET meer.

Koop of iets "deftig", of blijf eraf.....

[ Bericht 0% gewijzigd door AnkeV op 06-07-2014 14:37:01 ]
pi_141965520
http://www.outspot.be/nl/product/Volautomatische-robotstofzuiger
Nog zo'n 200 mensen in het "zak" gezet door wat troep te kopen.
pi_141973630
Als je geen huisdieren hebt heeft het dan nut om een Botvac 85 ipv een 75 te kopen?
pi_141974565
de "pet" borstel maakt minder geluid. Zonder huisdieren is de Botvac 70E de beste keuze als de machine rijdt wanneer je er niet bent. Geluid is dan irrelevant.
Alle botvacs zijn hardwarematig hetzelfde: verschil zit in accessoires.
Maw, als die rijdt wanneer je uit huis bent, is de goedkoopste de beste!
http://robocleaners.nl/neato-botvac-70#.U7mRdbEjtKQ

Verschil zit in allergie filters, pet borstel (haren+bladen) en/of de mix. Alle accessoires zijn uitwisselbaar, dus kan je nadien nog steeds een PET borstel bijkopen.

Ik heb de Botvac nu 3 weken en hij klopt mij signature pro

[ Bericht 21% gewijzigd door AnkeV op 06-07-2014 20:13:39 ]
pi_141989274
quote:
6s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:07 schreef AnkeV het volgende:
de "pet" borstel maakt minder geluid. Zonder huisdieren is de Botvac 70E de beste keuze als de machine rijdt wanneer je er niet bent. Geluid is dan irrelevant.
Alle botvacs zijn hardwarematig hetzelfde: verschil zit in accessoires.
Maw, als die rijdt wanneer je uit huis bent, is de goedkoopste de beste!
http://robocleaners.nl/neato-botvac-70#.U7mRdbEjtKQ

Verschil zit in allergie filters, pet borstel (haren+bladen) en/of de mix. Alle accessoires zijn uitwisselbaar, dus kan je nadien nog steeds een PET borstel bijkopen.

Ik heb de Botvac nu 3 weken en hij klopt mij signature pro
Thanks, ik zie alleen dat op dit moment de accessoires nog niet goed verkrijgbaar zijn. Dan is de koop van een model waar extra filters bijzitten wel handing.
pi_141990431
de toestellen zijn er nu 4 weken, had de eerste levering. Ik krijg de PET brush deze week, dus de accessoires van de Botvacs zijn er.

Ik wil nog steeds een drone testen..... hier heb ik nu geen contact voor. Krijg hem niet als test van mijn klant;... te risicovol zeker
pi_141995521
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:52 schreef AnkeV het volgende:
de toestellen zijn er nu 4 weken, had de eerste levering. Ik krijg de PET brush deze week, dus de accessoires van de Botvacs zijn er.

Ik wil nog steeds een drone testen..... hier heb ik nu geen contact voor. Krijg hem niet als test van mijn klant;... te risicovol zeker
Kan je je dronevraag niet in DIG / [Drones] Het boeiende quadcoptertopic #1 kwijt? Is een heel topic over :)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_141997145
Hee Anke, hoe gaat t eigenlijk met het voetbal?
pi_141998421
focus op EK
pi_142019044
man is Nederlander, dus ik moet "dimmen" nu :-) Haha.
pi_142122895
beiden er dus uit....
pi_142122935
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 00:57 schreef AnkeV het volgende:
beiden er dus uit....
Welnee, we mogen nog een wedstrijd
pi_142127730
Sorry voor de offtopic, maar de Neato XV Signature Pro is vandaag in de aanbieding op Ibood.
pi_142128521
niet spectaculair als je op een ander 2 sets filters + een magneetstrip gratis extra krijgt.
http://robocleaners.nl/neato-xv-signature-pro
dan wil ik het "netto" verschil wel eens zien.
pi_142128898
staat nu zelfs goedkoper met de accessoires. Had klant ffe geinformeerd :-)
pi_142129278
Ik heb sinds een week of drie de LG VHOMBOT3 robotstofzuiger :o *O* !
pi_142129574
Kunnen jullie dat gezeik over die zuigrobots even niet in WK doen asjeblieft?
pi_142153939
kunnen we weer over de Botvacs praten :-)
pi_142188708
ben ik de enige botvaccer? LOL
pi_142324750
AnkeV ik heb wel interesse in die BOTVACS. Mag je helaas geen PM sturen omdat ik deze account pas net heb aangemaakt. Wellicht kun jij mij wel even contacten via een PM?
pi_142325084
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:57 schreef AnkeV het volgende:
ben ik de enige botvaccer? LOL
Ik heb gisteravond de voorloper besteld. Gewoon omdat ik de nieuwste versie alsnog te duur vind.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_142338481
beiden zijn prima. Ik heb ze allebei
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:31:46 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_142338606
Schiet niet op bij redcoon. Neato is door ze ontvangen, maar nu moet ik het laadstation nasturen. In de retouraanwijzingen stond met klem dat je accessoires níet moest meesturen...
  dinsdag 15 juli 2014 @ 21:52:52 #133
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_142339886
Tot nu toe is de Samsung stukken beter dan de Roomba.

Maar dat is subjectief. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_142341981
Ik ben benieuwd naar de Neato. Eerste robot in huis en we moeten nog een naam verzinnen :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_142343253
LOL basis is geen accessoire hé.... Is ook zo... Volledig of geen garantie
  woensdag 23 juli 2014 @ 16:49:47 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_142643989
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 21:31 schreef Aventura het volgende:
Schiet niet op bij redcoon. Neato is door ze ontvangen, maar nu moet ik het laadstation nasturen. In de retouraanwijzingen stond met klem dat je accessoires níet moest meesturen...
wow vandaag een Neato Signature XV ontvangen. Onaangekondigd, dus een aangename verrassing! Even installeren nu!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 15:16:30 #137
431725 markklok
Dč minde nie
pi_142719964
vraagje over de botvac.... We hebben een hond die kan best haren.. Maar we zijn nooit thuis miep zijn werkt doet.

Is de 75 dan voldoende of zeg je ga toch voor de 85...
(75 is op voorraad anders moet ik wachten :p)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:23:25 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142747083
Ik heb hier trouwens nog een Roomba 5210SE zonder accu liggen voor de liefhebber.
pi_142748487
Rijdt de Neato echt nergens tegenaan? Mijn Roomba staat al een half jaar stil omdat hij al mijn meubels aan het slopen was maar het zelf stofzuigen ben ik inmiddels ook weer zat.
pi_142914160
Een neato botst niet, de laser "zijn" de ogen. Groot verschil.
Goedkoopste aanbieder is nog steeds mijn klant: www.robocleaners.nl.
pi_142914183
Alle botvacs zijn qua hardware gelijk: een 70E werkt zo goed als een 85.
pi_142914256
Het verschil zit in de accessoires. Een botvac 85 maakt door de andere borstel iets minder lawaai. Je kan echter probleemloos alle Botvac acessoires uitwisselen.
pi_142914320
De Signature VX voldoet iig aan mijn verwachtingen. Ik heb nog niet bekeken of er en update voor het ding is, plus dat de handleiding ook niets meldt over deze mogelijkheid :) Maar ik dacht dat het mogelijk was?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_142916598
yep, is een prima toestel... Vind je al voor 402 euro + een hoop extra accessoires...
De XV pro + extra voor 402 was mijn vorige test.
pi_142916658
Dit is wat mij betreft een correcte weergave van de actuele status in robotstofzuigerlandschap
http://robocleaners.blogs(...)stofzuiger-voor.html
pi_143000912
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_143006215
LOL
pi_143010308
Signature Pro reeks wordt dus al serieus in promotie gezet:
http://robocleaners.nl/neato-xv-signature-pro
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:50:19 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143010502
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 16:49 schreef Aventura het volgende:

[..]

wow vandaag een Neato Signature XV ontvangen. Onaangekondigd, dus een aangename verrassing! Even installeren nu!
zeer tevreden over deze nieuwe Neato. Hij doet het veel langer van de xv-15, maar ook beter. Apparaat lijkt ook wel slimmer dan z'n voorganger. Die liep overal op vast. Dit model rijdt om obstakels heen en gaat gewoon verder :)
pi_143010627
wat doet zo'n meegeleverde magneetstrip eigenlijk? voorkomen dat ie van de trap lazert ofzo :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_143010750
de magneetstrip zorgt er inderdaad voor dat de Neato deze "lijn" niet overschrijdt. Maw, stel dat je kinderen willen spelen en de robot niet in de buurt mag komen, leg je de strip.
  zondag 3 augustus 2014 @ 11:16:00 #152
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_143010869
Als ik mijn brakke accu van mijn Neato wil laten fixen onder garantie, moet ik dan bellen naar dat nummer op de support pagina van neato?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_143011127
Nee, als je accu meer dan 6 maanden oud is, moet je een nieuwe accu aanschaffen. Het zijn immers loodbatterijen!
Op het toestel zit 2 jaar garantie, op de batterijset 6 maanden. Maw, ongetwijfeld zal je Neato een jaar zijn en dan koop je een nieuwe: link.
Dat je na een goed jaar een nieuwe batterijset moet kopen, is zeer normaal. Loodbatterijen hebben beperkte laadcycli. Oppervlakte, rijtijden en frequentie van gebruik zijn dus factoren die een rol spelen.

Het batterijprobleem van de Neato's is trouwens de wereld uit. Ik weet zowel van Coolblue, Wehkamp, RoboCleaners enz dat het batterijeprobleem al een jaar opgelost is. Het was een slechte productiereeks bij de XV-15 en XV-25 en is onbestaande bij de Neato Signature reeks en Botvac serie. (De producent van de batterijen is "eruit" geflikkerd en maar goed ook).
De batterijen voor de Botvac serie zijn trouwens groter (en krachtiger): link
PS: ik ben een drone aan het testen. Vet cool!

[ Bericht 13% gewijzigd door AnkeV op 03-08-2014 14:42:09 ]
pi_143016646
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:51 schreef AnkeV het volgende:
Dit is wat mij betreft een correcte weergave van de actuele status in robotstofzuigerlandschap
http://robocleaners.blogs(...)stofzuiger-voor.html
Leuke tip: ik heb zonet even mijn Botvac zonder zijborstels laten rijden. De zijborstel belemmerde af en toe mijn polig tapijt (platgedrukt 2,5cm). Zonder zijborstels rijdt die er perfect op. Goed om te weten dus.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:27:46 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_143160076
Eigenaar vermiste 'Robbie' de robotstofzuiger doet aangifte :D

Nog steeds ontbreekt elk spoor van de robotstofzuiger die vorige week vermoedelijk op eigen kracht verdween uit een elektrozaak uit Dalfsen. De eigenaar heeft daarom aangifte van vermissing gedaan bij de politie. 'Onze laatste strohalm is het bouwterrein naast de winkel,' verzucht medewerker Gerard Dunnink tegenover het AD.

De doos met afbeelding van de verdwenen robotstofzuiger. Š Privéfoto.
De elektrozaak hoopte stilletjes dat iemand de robotstofzuiger zou signaleren op straat en hem weer zou afleveren bij de zaak, zoals vorig jaar al eens het geval was, maar dat gebeurde tot nu toe niet. 'Daarom hebben we maandag online aangifte gedaan bij de politie,' zegt Dunnink.

Vermissing
Het gaat volgens hem om een aangifte van vermissing. 'Omdat dezelfde robotstofzuiger vorig jaar op eigen kracht de winkel uitreed. We sluiten diefstal niet uit maar dat zou dan wel een hele dom dief zijn. In een dorp als Dalfsen kun je niet ongezien met zo'n ding onder je arm weglopen. Bovendien heb je niks aan het apparaat want het laadstation staat nog bij ons. We hebben het voor de zekerheid achter slot en grendel gezet. Wie de leverancier belt voor zo'n laadstation maakt zichzelf meteen verdacht,' grinnikt de eigenaar.

Hij bezweert opnieuw dat het geen grap of publiciteitsstunt is. 'Het hele dorp leeft mee. Overal waar ik kom, klinkt steeds dezelfde vraag: heb je je stofzuiger al terug.' Mede-eigenaar Jan Oosterveen krijgt volgens hem hetzelfde te horen.

'Robbie'
Beide mannen noemden hun robotstofzuiger Robbie. 'Bij wijze van eerbetoon aan de leverancier die op een rare manier werd ontslagen. Hij heette Robbie. Het eerste gedeelte van die naam verwijst ook naar robot,' lacht Dunnink.

'Robbie' verdween op zaterdag 26 juli uit de winkel van Electro Point Verhoeven. De zaak ligt weliswaar in de buurt van de Vecht maar de kans is klein dat de robotstofzuiger in het water plonsde, zegt de eigenaar. 'Er zit een beveiliging op waardoor hij vijf centimeter voor een rand waar ie van af kan kukelen een andere koers kiest.'

Bouwterrein
Het lijkt hem nog steeds het meest waarschijnlijk dat het apparaat wegreed over de stoep maar dan had iemand hem al gevonden moeten hebben, zegt Dunnink.

'Onze laatste strohalm is het bouwterrein naast de zaak. Daar staan hekken omheen waar Robbie onderdoor kan. Wellicht is hij het terrein opgereden en ergens onder geschoten waarna de accu leegraakte. Maar ja, dat zullen we op zijn vroegst pas na de bouwvak weten want eerder komt er niemand op het terrein.'

Waarde
De elektrozaak wil de robotstofzuiger graag terughebben omdat hij 550 euro waard is én als demonstratiemodel aardig wat klanten trok. Daarom ook plaatsten de eigenaars eerder al een opsporingsbericht op Facebook.

De verdwenen robotstofzuiger is een iRobot van het type Rooma 770. Hij is zwart van kleur, rond van vorm, heeft een diameter van 45 centimeter en is zo'n 15 centimeter hoog.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-doet-aangifte.dhtml

Dat moet iemand van Fok! zijn :P

Iemand nog een losse oplader te koop :+ :?
pi_143160114
Een ordinaire marketingtruc.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:35:39 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_143160328
quote:
Hij bezweert opnieuw dat het geen grap of publiciteitsstunt is. 'Het hele dorp leeft mee. Overal waar ik kom, klinkt steeds dezelfde vraag: heb je je stofzuiger al terug.' Mede-eigenaar Jan Oosterveen krijgt volgens hem hetzelfde te horen.
quote:
3s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:29 schreef Anne het volgende:
Een ordinaire marketingtruc.
:|W
pi_143160519
Uhuh. Alles wat op het internet staat is waar.
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 14:42:40 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_143164681
Daarom dus ook die virtuele muren, meneer de verkopert!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_143172028
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:05 schreef AnkeV het volgende:

[..]

Leuke tip: ik heb zonet even mijn Botvac zonder zijborstels laten rijden. De zijborstel belemmerde af en toe mijn polig tapijt (platgedrukt 2,5cm). Zonder zijborstels rijdt die er perfect op. Goed om te weten dus.
Dat verhaal van die robotstofzuiger die de winkel uitrijdt is ordinaire en platte reclame:
Klopt niks van.... de kans mathematisch dat een roomba door de deur rijdt zonder lighthouse is kleiner dan je denkt. Verder was die direct op de drempel blijven steken. (Geen geld voor een adje te kopen van de verkoper).
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 18:32:15 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_143172112
Dat is ook wel weer erg kort door de bocht. Dat van die drempel heb je gelijk in, maar onze roomba doet altijd de woonkamer, de slaapkamer en de hal in één keer. Daarvoor moet ie twee deuren door. Lukt m altijd.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_143172124
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:29 schreef AnkeV het volgende:

[..]

Dat verhaal van die robotstofzuiger die de winkel uitrijdt is ordinaire en platte reclame:
Klopt niks van.... de kans mathematisch dat een roomba door de deur rijdt zonder lighthouse is kleiner dan je denkt. Verder was die direct op de drempel blijven steken. (Geen geld voor een adje te kopen van de verkoper).
Onzin, hoewel ik ook denk dat het een ordinaire reclamestunt is, is het toch onzin dat de kans dat de roomba de deur uit rijd klein is. Mijn roomba is diverse malen de deur uitgereden de tuin in en daarbij bleef hij niet steken op de drempel ;)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_143173505
Je weet dat ik niet pro roomba ben. Niet omdat het geen betrouwbare apparaten zijn, wel afgeschreven technologie. Maar van de random vegers, is het ook mijn nummer 1 hoor.
pi_143177873
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:21 schreef AnkeV het volgende:
Je weet dat ik niet pro roomba ben. Niet omdat het geen betrouwbare apparaten zijn, wel afgeschreven technologie. Maar van de random vegers, is het ook mijn nummer 1 hoor.
Even voor de duidelijkheid: ik had een Roomba, maar heb nu een Neato XV Signature ;) Die is duidelijk beter dan de Roomba :)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_143179321
Ik kan me echt in deze rangschikking vinden:
http://robocleaners.blogs(...)stofzuiger-voor.html

1. Neato is mijn dikke favoriet, welk model ook
2. LG Hombot is de mooiste, maar niet de beste
3. iRobot is de beste veegrobot en is qua kwaliteit zeker niet slecht. Ik hou niet van de technologie
4. Samsung ziet er leuk uit, maar je kan beter een borstel nemen. Niks zuigkracht.
5. Miele is een clone van een OEM model: schandalen dus
6. De rest is "brol in het kwadraat": eindigt in de kast.

Trouwens, voor diegenen die het wensen? Een drone is knap, amai. Ben al verslaafd. Check bij www.parrot.com --> die kleintjes zijn ook vet cool.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:46:16 #166
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143179447
Toch houdt dat ''brol in het kwadraat'' hier al meer dan een jaar de vloer schoon voor een kwart van de prijs, en dat zonder tien keer naar coolblue gestuurd te worden vanwege accuproblemen.
pi_143180444
dat zuigt niet: heb de dirt devil, de philips en de ecovacs al gehad...
Vergelijk het met een roomba, neato of hombot en je ziet het verschil.
Een Dacia en een Audi zijn beide wagens en "vervoeren" mensen. Rij erin en je beseft wel dat het comfort, veiligheidsniveau enz anders zijn. Maw, die prullen rijden rond, maar zuigen 1/5 van een deftige en dure robotstofzuiger. Google maar eens naar de robotshop challenge van robotshop.eu of.com
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:44:06 #168
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143182029
Het zal me een worst wezen of ie zuigt of borstelt als de vloer maar schoon is.
pi_143705941
Mijn Neato XV-15 kapt er nu al na ongeveer 30 minuten mee... Dan moet ie weer opladen... Is dat normaal bij een XV-15 van bijna 2 jaar oud? Gewoon nieuwe batterijen erin en that's it?
pi_143713773
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:46 schreef Erasmo het volgende:
Toch houdt dat ''brol in het kwadraat'' hier al meer dan een jaar de vloer schoon voor een kwart van de prijs, en dat zonder tien keer naar coolblue gestuurd te worden vanwege accuproblemen.
Wat heb je dan voor "brol" ?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:37:18 #171
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143714359
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 19:24 schreef quirina het volgende:

[..]

Wat heb je dan voor "brol" ?
Aldibot.
pi_143716477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 19:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Aldibot.
Oh die heb ik ook!
Doet t nog steeds _O-
pi_143716580
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:44 schreef AnkeV het volgende:
Ik kan me echt in deze rangschikking vinden:
http://robocleaners.blogs(...)stofzuiger-voor.html

1. Neato is mijn dikke favoriet, welk model ook
2. LG Hombot is de mooiste, maar niet de beste
3. iRobot is de beste veegrobot en is qua kwaliteit zeker niet slecht. Ik hou niet van de technologie
4. Samsung ziet er leuk uit, maar je kan beter een borstel nemen. Niks zuigkracht.
5. Miele is een clone van een OEM model: schandalen dus
6. De rest is "brol in het kwadraat": eindigt in de kast.

Trouwens, voor diegenen die het wensen? Een drone is knap, amai. Ben al verslaafd. Check bij www.parrot.com --> die kleintjes zijn ook vet cool.
Goh, 1 en 3, wat een verrassing zeg...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2014 20:24:57 ]
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:28:54 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143716789
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:22 schreef quirina het volgende:

[..]

Oh die heb ik ook!
Doet t nog steeds _O-
Heb hier na een jaar eindelijk het zijborsteltje moeten vervangen.
pi_143719350
Brol van den Aldi "veegt", maar zuigt niet. Ik ga mijn keuze bijstellen. Nummer 1 Botvac 85 en alle andere Botvacs, dan alle XV's en dan de Hombot. De roomba's gaan naar nummer 4 :-)

Batterijen en Neato: er zitten LOODbatterijen in Neato's. Deze gaan doorgaans 1,5 jaar mee en dan moet je ze vervangen en opnieuw aankopen. Ook de roomba 500 serie, samsung navi's, .... hebben loodbatterijen.
pi_143719441
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 20:24 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Goh, 1 en 3, wat een verrassing zeg...
Die blog heeft gelijk. Neato's zijn onklopbaar. Alleen de hombot vind ik nog een alternatief als je een goedkope machine wil. Beslist.nl zoeken dus :-)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:28:58 #177
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143719707
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:22 schreef AnkeV het volgende:
Brol van den Aldi "veegt", maar zuigt niet.
Lekker belangrijk, als de vloer maar schoon is.

quote:
Ik ga mijn keuze bijstellen. Nummer 1 Botvac 85 en alle andere Botvacs, dan alle XV's en dan de Hombot. De roomba's gaan naar nummer 4 :-)

Batterijen en Neato: er zitten LOODbatterijen in Neato's. Deze gaan doorgaans 1,5 jaar mee en dan moet je ze vervangen en opnieuw aankopen. Ook de roomba 500 serie, samsung navi's, .... hebben loodbatterijen.
Loodbatterijen in een product van ¤500 ;( Ni-Mh batterijen in mijn ''brol'' van ¤139 *O*
pi_143719924
:D
pi_143720034
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:24 schreef AnkeV het volgende:

[..]

Die blog heeft gelijk. Neato's zijn onklopbaar. Alleen de hombot vind ik nog een alternatief als je een goedkope machine wil. Beslist.nl zoeken dus :-)
Precies, vooral ook ideale apparaten als je van een regelmatige gang naar de winkel houdt. Iedere keer nieuwe accu's enzo :7
pi_143720115
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:22 schreef AnkeV het volgende:
Brol van den Aldi "veegt", maar zuigt niet. Ik ga mijn keuze bijstellen. Nummer 1 Botvac 85 en alle andere Botvacs, dan alle XV's en dan de Hombot. De roomba's gaan naar nummer 4 :-)

Batterijen en Neato: er zitten LOODbatterijen in Neato's. Deze gaan doorgaans 1,5 jaar mee en dan moet je ze vervangen en opnieuw aankopen. Ook de roomba 500 serie, samsung navi's, .... hebben loodbatterijen.
M'n Roomba 564 doet het al ruim 2,5 jaar helemaal prima, en doet zonder tussentijdse ladingen meerdere kamers. ^O^ Nog nooit iets aan hoeven vervangen
pi_143723313
Een roomba 564 is niet multi--kamer want heeft geen "vuurtorens"/ligthouses", wel virtual walls. Maw, die machine weet niet of een kamer gedaan is of niet.
Mijn scooba gaf het op na 7 maanden met batterij. Bij loodbatterijen moet je geluk hebben.
Een roomba heeft ook 1/3 zuigkracht van een XV en 1/5 van een Botvac.
pi_143724128
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:37 schreef AnkeV het volgende:
Een roomba 564 is niet multi--kamer want heeft geen "vuurtorens"/ligthouses", wel virtual walls. Maw, die machine weet niet of een kamer gedaan is of niet.
Mijn scooba gaf het op na 7 maanden met batterij. Bij loodbatterijen moet je geluk hebben.
Een roomba heeft ook 1/3 zuigkracht van een XV en 1/5 van een Botvac.
Ik zet het vaak gewoon in aparte kamers, want hoge drempels. Plus is het gewoon schoon. Was er ook niet zo'n onderzoekje waar uit bleek dat al die apparaten met allerlei slimme sensoren om kamers in te delen en shit het eigenlijk amper beter doen dan apparaten die gewoon dom rondjes rijden tot ze geen vuil meer detecteren?

Anniewee, discussie ontstaat weer voor de 500e keer. Er zijn zat mensen die uitermate tevreden zijn over hun iRobot / Roomba spullen, de bouwkwaliteit lijkt helemaal prima te zijn i.t.t. andere merken/modellen, maar jij hebt er een diepgewortelde haat tegen, en een affiniteit met je Neato's, wat dan ongetwijfeld weer iets te maken heeft met je verbondenheid met die robocleanershop.
pi_143724936
Ik heb geen haat tegen roomba's, alleen is het verouderde technologie en zijn die machines zwaar overprijsd. Een roomba 880 kost meer dan 700 euro.Toch triest voor een algoritmisch rijdend apparaat, niet? En dan nog kastjes op batterijen in de deuren moeten zetten.Tussen de random rijdende apparaten is de roomba zeker het beste, maar is toch (te) duur. En ik ken alle grote e- en retailers zakelijk genoeg (en niet voor de robotjes). Trouwens, iedereen verkoopt roomba's, liggen op elke hoek van de straat. In het buitenland kosten ze pakken minder dan in de Benelux.Ik heb zowat elke robotstofzuiger in mijn handen gehad. Aldi bots zijn trouwens OEM cleanmates....

Verder nodig ik je eveneens uit eens statistieken op te vragen van defecte borsteldecks op roomba's en uitval van scooba's. Reken maar met 2 cijfers. Waarom is de 230 van de markt gegaan? Niks dan ellende en natte vloeren.
En voor de prijs van een roomba 880 koop je 2 LG Hombots, die zuiniger zijn en dan een heel huis kunnen rijden. (Of je koopt 15 aldi bots :-))

[ Bericht 9% gewijzigd door AnkeV op 23-08-2014 09:13:25 ]
pi_143890352
Onze Roomba 564 PET hebben we nu een jaar of 3.
Zo nu en dan haal ik de borstels er eens uit en zuig ik alles mooi schoon.
Die harenborstel kun je trouwens splitsen en dan kan je het haar wat zich rond het asje op het lager
bevindt veel makkelijker weghalen.
Alleen hij begon steeds meer herrie te maken.

Zondag maar eens helemaal uit elkaar gehaald, alle wielen eruit, accu eruit.
En de garbox heb ik open gemaakt en daar kwam de herrie vandaan, helemaal schoongemaakt en
nu is het weer goed.
Alleen nog even wat lagervet in de gearbox en hij kan er weer een paar jaar tegenaan.

Wij zijn nog steeds erg tevreden, eens per maand de normale stofzuiger erdoorheen en klaar _O_ _O_
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_143891682
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:11 schreef junkiexp het volgende:
Onze Roomba 564 PET hebben we nu een jaar of 3.
Zo nu en dan haal ik de borstels er eens uit en zuig ik alles mooi schoon.
Die harenborstel kun je trouwens splitsen en dan kan je het haar wat zich rond het asje op het lager
bevindt veel makkelijker weghalen.
Alleen hij begon steeds meer herrie te maken.

Zondag maar eens helemaal uit elkaar gehaald, alle wielen eruit, accu eruit.
En de garbox heb ik open gemaakt en daar kwam de herrie vandaan, helemaal schoongemaakt en
nu is het weer goed.
Alleen nog even wat lagervet in de gearbox en hij kan er weer een paar jaar tegenaan.

Wij zijn nog steeds erg tevreden, eens per maand de normale stofzuiger erdoorheen en klaar _O_ _O_
AnkeV vindt dit niet leuk.
pi_143891840
Boeie :')

De 1 is blij met roomba, de ander weer met een neato.
Als t maar werkt en als je zelf er maar tevree mee bent.
Ja toch? ^O^
pi_143892127
quote:
6s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

AnkeV vindt dit niet leuk.
En wie is AnkeV dan?
Was dat die meid die altijd Roomba af kraakte en jullie het vermoeden hadden dat ze achter Neato zat oid?

Maar Roomba is perfect, die 400 euro is het zeker waard.
Als deze morgen kapot gaat koop ik direct weer een Roomba.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_143917185
Dan ben ik eveneens gesponserd door LG, Samsung en co, want ik ga de nieuwe Samsung Powerbot robotstofzuiger testen :-): VR9000H "POWERbot

Ik mag ze gewoon allemaal testen, dus kan ik best proberen onbevooroordeeld te zijn. Ik heb trouwens de roomba 880 ook liggen.
pi_143917186
quote:
Dyson toont robotstofzuiger op techbeurs IFA

Dyson, het Britse bedrijf dat huishoudelijke apparaten op de markt brengt, toont op technologiebeurs IFA zijn eerste robotstofzuiger.

Dat blijkt uit een video die het bedrijf heeft gepubliceerd. In de video wordt 4 september als introductiedatum genoemd, de dag voordat IFA (5-10 september) begint.
De robotstofzuiger heeft de codenaam N223 en moet zelfstandig een ruimte kunnen scoonmaken. Robotstofzuigers werken via sensoren om onder andere de afstand in een ruimte te meten en de vloer te analyseren.

Eerder investeerde Dyson 8,2 miljoen dollar in een lab van het Imperial College in Londen, waar testen met robottechnologieën worden uitgevoerd.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 16:21:43 #190
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_143919174
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:15 schreef AnkeV het volgende:

Ik mag ze gewoon allemaal testen, dus kan ik best proberen onbevooroordeeld te zijn.
Het zal vast in een van de twaalf eerdere delen vast zijn toegelicht maar kan je (nog) eens vertellen wie ze allemaal beschikbaar stelt en waarom juist jij ze allemaal mag testen?

Hoewel je betrouwbaar overkomt zal enige toelichting je betrouwbaarheid nog meer verbeteren. :+
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_143920315
Omdat ik professioneel voor heel wat van deze bedrijven werk en niet als verkoopster. Hoe ik ze krijg, is ook onbelangrijk. Ik kan ze evenwel allemaal testen. En alle merken trouwens. Alleen heb ik een voorkeur voor Neato. Ongetwijfeld ook voor de nieuwe Powerbot van Samsung en eventueel de Dyson.
Voor handelsrecht zaken, mag je mij contacteren :-)
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:21:02 #192
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_143920953
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:57 schreef AnkeV het volgende:
Omdat ik professioneel voor heel wat van deze bedrijven werk en niet als verkoopster. Hoe ik ze krijg, is ook onbelangrijk. Ik kan ze evenwel allemaal testen. En alle merken trouwens. Alleen heb ik een voorkeur voor Neato. Ongetwijfeld ook voor de nieuwe Powerbot van Samsung en eventueel de Dyson.
Voor handelsrecht zaken, mag je mij contacteren :-)
Niet dat het me heel veel duidelijker is of je wel of niet economische belangen hebt maar je oordelen waardeer ik altijd hoog. Dank voor je vlotte reactie.

Dat Dyson je waardering heeft vind ik opvallend. Het merk ken ik alleen van vreemd ontworpen en veel te dure stofzuigers. Niet functioneel ontwerpen met veel tierelantijnen die zelf stof vangen en/of kwetsbaar zijn.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_143922058
De Dyson gaat net zoals de Samsung Powerbot (en de Neato Botvac) een soort van cycloontechnologie gebruiken. Maw, max zuigkracht uit minimaal motorvermogen en dat gecombineerd met mapping technologie. Verder is het ook zo dat Dyson steeds kwaliteit oplevert, net zoals Kärcher trouwens. (De RC3000 of RC4000 was jarenlang zeer goed, maar nu ook overpriced). En, ik kom menig commercieel directeur van elke grote e- en retailer wel eens tegen professioneel gezien. Ik verkoop geen "goederen", maar faciliteer allerlei juridische kwesties. Privé ben ik wel zwaar geīntresseerd in deze apparaten :-)
pi_143922143
En ik vind de LG robotstofzuigers best ok :-)
pi_143956702
[youtube[/youtube]

Ik denk dat de random rijdende machines er niet het beste uitkomen :-)
pi_144044799
Effe surfen levert volgende interessante gegevens op:
1/ Stofzuigerdiscounter.nl: goedkoopst voor Dirt Devil en Samsung navibots
2/ RoboCleaners.nl: goedkoopst voor Neato Botvacs en LG Hombots
3/ Beste Keus.nl: goedkoopst voor Roomba 500 reeks
4/ Stofzuigerdiscounter.nl: goedkoopst voor iRobot Roomba 700 reeks. Robotstofzuigerstore.nl (Coolblue) is ook goedkoop.
5/ RoboCleaners.nl: goedkoopst voor Roomba 800 reeks en Scooba 450
5/ Art&Craft.nl: goedkoopst voor Rowenta RR7037
pi_144067996
G#$%&^!@ :( -O-

Nou AnkeV, je kan wel telkens zo enthousiast doen over de Neato, maar nadat ik in februari problemen had met mijn Neato XV-15:
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 13:46 schreef Rockfire het volgende:
Bij mij geeft de Neato niks meer weer op het beeldscherm -O- Even gezocht op internet en het blijkt een probleem wat meer voorkomt. Gelukkig zat er nog garantie op, maar dat wil dus wel zeggen dat ik hem een tijdje kwijt ben...
had ik gelukkig nog garantie en mocht ik een nieuwe uitzoeken. Dat werd de Neato XV Signature, maar helaas nu een half jaar verder heb ik daarmee exact hetzelfde probleem :{ Weer doet het beeldscherm niks meer...
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_144074630
Geen idee waarom die stukgaat. Pech heet dat. Ik ben Neato niet. Momenteel heb ik naast de Botvac 70E ook een LG VHombot3. Vragen om een andere zou ik zeggen? Neato geeft vlotte garantie.
pi_144075744
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 20:04 schreef AnkeV het volgende:
Geen idee waarom die stukgaat. Pech heet dat. Ik ben Neato niet. Momenteel heb ik naast de Botvac 70E ook een LG VHombot3. Vragen om een andere zou ik zeggen? Neato geeft vlotte garantie.
Ik weet dat jij Neato niet bent, maar je bent er wel altijd heel enthousiast over, ik wilde even een tegengeluid laten horen. En vragen om een andere... Dat heb ik dus een half jaar geleden ook al gedaan en toen kreeg ik dus deze en nu heb ik weer hetzelfde probleem. Waarschijnlijk krijg ik wel weer een nieuwe, maar toch vind ik het kwalijk dat dat bij twee verschillende apparaten binnen de garantietermijn (dus best snel) gebeurd.

Maar om toch ook een beetje eerlijk te zijn: los van deze kwalijke klacht ben ik verder wel heel tevreden over Neato :)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_144081991
Toestel is top, de eerste reeksen hadden kinderzieken (lees je ook op robotreviews). De command center van de roomba's gaat ook naar de "haaien" hoor :-).
Ik denk dat alles waar stof en water doorgaat en af en toe "botst", wel eens stukgaat. Zelfs mijn Iphone is al naar de "vaantjes" geweest :-)
  Moderator maandag 1 september 2014 @ 22:28:21 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_144082160
Geen haaien hier nog (afkloppen). Roomba is inmiddels al 5 jaar en nog geen vuiltje (hihi vuiltje) aan de lucht!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_144082328
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:25 schreef AnkeV het volgende:
Toestel is top, de eerste reeksen hadden kinderzieken (lees je ook op robotreviews). De command center van de roomba's gaat ook naar de "haaien" hoor :-).
Ik denk dat alles waar stof en water doorgaat en af en toe "botst", wel eens stukgaat. Zelfs mijn Iphone is al naar de "vaantjes" geweest :-)
Kinderziektes? Eerst een Neato XV-15 die binnen een jaar stuk ging, daarna een Neato XV Signature die binnen een half jaar stuk ging. Je zou in een nieuw model toch mogen verwachten dat de kinderziektes zijn verholpen ;) En een apparaat wat is gemaakt om stof te vangen en af en toe te botsen mag er ook wel op gemaakt zijn dat hij wat langer dan een half jaar mee gaat.

De Roomba heeft bij mij ruim 2 jaar zonder problemen rondgebotst :P
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_144082860
Kijk eens op robotreviews? Alle bearings van de roomba 500 borsterldecks gaan naar de "haaien". Ook zowat elke Scooba is al gerepareerd geweest :-). De Sigs zijn ook niet modulair opgebouwd, de Botvacs wel (= ander design).
  Moderator maandag 1 september 2014 @ 22:56:38 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_144083461
Ik maak elk jaar de bearings van m'n roomba helemaal schoon. Nog nooit vervangen en ze gaan al vijf jaar mee. Wat een beetje tlc niet kan doen!

Het enige wat ooit vervangen is zijn de borstels, de accu en het voorwiel :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_144084540
Ik heb nog geen defecte Neato gehad (zowel de XV-15, XV-25 en Botvac 70E). Wel een set slechte batterijen op de XV-15. Ook de LG Hombot rijdt lekker (en is ook intelligent). Niettemin is idd. mijn voorkeur nog steeds Neato!
pi_144185100
quote:
Volgens mij komt ie hier niet onder de bank, maar wel een nice ding. Alleen ik lees dat ie pas in de lente in Japan uitkomt, het westen mag nog even wachten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_144185630
quote:
Op donderdag 4 september 2014 22:11 schreef Pheno het volgende:
Volgens mij komt ie hier niet onder de bank, maar wel een nice ding. Alleen ik lees dat ie pas in de lente in Japan uitkomt, het westen mag nog even wachten.
Hij is ook flink aan de prijs: ¤1255,-. :{
pi_144186300
quote:
6s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:22 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Hij is ook flink aan de prijs: ¤1255,-. :{
ah, dat stond niet in dat linkje van hierboven. Nah, dan huur ik wel een schoonmaakster :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_144186354
quote:
6s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:22 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Hij is ook flink aan de prijs: ¤1255,-. :{
Das wel heel duur...
pi_144197270
Hello! Terug van weggeweest!

Zo'n 1-1,5 jaar geleden was ik lekker actief hier, over de Neato stofzuiger. Ik had toen de NeatoXV25 (wit/paars). Naar volle tevredenheid! Echter toentertijd ging de batterij snel achteruit (binnen 2 maanden). Na het ontvangen van nieuwe batterijen geen problemen meer gehad...

Nu ging alleen laatst het LCD scherm stuk! :( Maar uit garantie een nieuwe ontvangen! Woeeei! Wat een service!! Ik heb nu een zwarte ontvangen, de pro!

Zijn er dingen die anders zijn tov het andere oudere model? En hoe zat het nou met die batterij? Hoe kon je hem nou ook alweer zijn beste runtime laten halen? (bepaald aantal uren opladen, helemaal leegrijden? Hoe zat het nou ook alweer...?)

Dank dank dank!

[ Bericht 3% gewijzigd door Tamara123123 op 05-09-2014 12:55:01 ]
pi_144235280
Batterij kan je optimaliseren door New Battery te selecteren via Support en dan de Neato 8u te laden laden :-)
pi_144235306
Na even surfen en naar de prijzen te kijken:

http://robocleaners.blogs(...)en-vonnis-tegen.html. Robotdiscounter.com, Cleaningrobot-discounter. com of ECG Nederland bv.

Ik heb als juriste zelf even de balansen opgevraagd en dit bedrijf is inderdaad 100% failliet.

Een gewaarschuwd persoon is er 2 waard.

[ Bericht 12% gewijzigd door AnkeV op 06-09-2014 12:49:01 ]
pi_144235550
De Dyson ziet er echt geweldig uit. Cycloontechnologie en rupsbanden.
Enige nadelen: geen zijborstel??? (randen) en beperkte rijtijd. Ook lees ik nergens dat die multi kamer is. Het opvangbakje is ook veel te klein voor een huis. Voor de EU markt zal dit ongetwijfeld aangepast moeten worden.
De prijs zou rond 1000 euro liggen volgens Engadget.
Voor de roomba liefhebbers: er zijn videos te zien tussen de 780 en de Dyson Eye. Je gaat blozen vrees ik :-)
De Dyson heeft 100x de zuigkracht van een roomba. Neato's en Dysons zuigen, de rest veegt :-)
pi_144268563
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:38 schreef AnkeV het volgende:
Batterij kan je optimaliseren door New Battery te selecteren via Support en dan de Neato 8u te laden laden :-)
En dit doe je ook gelijk bij een nieuw toestel?
Ik kan me iets herinneren dat hij eerst 24uur aan de lader moest. Dan los van zijn station te starten zodat hij zeker weten helemaal leegrijd... Of is dit niet (meer) nodig?

En glijk new battery selecteren dus? Of alleen als het al om een gebruikt model gaat met nieuwe batteryen?
pi_144268646
nee, dan staan de cycli weer op NUL en gaat die maximaal laden
pi_144270605
quote:
Ik zie weinig tot geen voordelen ten opzichte van de Neato hier. Sterker nog ik zie meerdere fronten waar hij gewoon slechter is. Batterij die het 20 tot 30 minuten volhoudt, de robot is veel te hoog en komt dus niet onder lage meubels. Alleen die zuigtechniek is misschien beter dan Neato, maar voor de rest is Dyson 16 jaar bezig geweest om vervolgens door een bedrijf als Neato te worden ingehaald :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_144271463
Ik ga de Powerbot van Samsung begin oktober testen.
Tussentijds zie ik ook alleen maar nadelen tov de Neato voor Dyson: 1/3 van de opvangbak; slechte rijtijden, geen randen reinigen, geen deurherkenning, ..... Gemaakt voor een appartement van 50m2 zoals in Azië.Niet voor appartementen en/of woningen hier.
pi_144457567
Hoe goed zijn de bekende merken robots op een (bijna) zwarte tegelvloer ?
Ik las toevallig dat de samsung SR8750 niet geschikt is voor donkere vloeren (schijnt ook in handleiding te staan), dat zal dan voor de rest van hun serie ook wel gelden.

Maar hoe doen de andere merken het op donkere vloeren ?

ik zat te twijfelen tussen een roomba 620 of een neato signature (geld voor de recente en dus dure modellen heb ik er niet voor over)
pi_144458436
Roomba schijnt er ook last van te hebben meen ik, die zien dat gewoon als 'gat', en denken dus dat ze een trap afrijden ofzo. Op grijze/antraciet tegelvloer nooit last van gehad overigens, met Roomba.
pi_144468136
Neato's ook, LGs niet. De Hombot is de beste keuze dan.
pi_144468327
de dyson eye wordt op robotreviews met de grond gelijk gemaakt. Er zitten ook al geen sonische sensors in die machine, dus knalt zoals een roomba tegen voorwerpen.
pi_144468372
De Roomba remt gewoon af als hij op een voorwerp / meubel af gaat overigens. Maar goed, dat we jouw mening wat betreft de Roomba met een korreltje zout moeten nemen is geen geheim.
pi_144468989
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:42 schreef Loveless85 het volgende:
De Roomba remt gewoon af als hij op een voorwerp / meubel af gaat overigens. Maar goed, dat we jouw mening wat betreft de Roomba met een korreltje zout moeten nemen is geen geheim.
Nou ik was best tevreden met mijn Roomba toen ik hem had, maar ik kan niet ontkennen dat hij duidelijk flink harder botst ;) Zie ook de filmpjes die ik al eerder eens heb gemaakt:
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 21:58 schreef Rockfire het volgende:
Oke, de vergelijking van het botsen van Neato en een Roomba:


------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_144479043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 21:55 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Nou ik was best tevreden met mijn Roomba toen ik hem had, maar ik kan niet ontkennen dat hij duidelijk flink harder botst ;) Zie ook de filmpjes die ik al eerder eens heb gemaakt:

[..]

Eens, zeker bij smalle objecten heeft hij nogal wat moeite, maar hij remt vaak wel wat af. De gulden middenweg zou eigenlijk ideaal zijn, want bij die Neato heb ik het idee dat hij (op het filmpje in ieder geval) iets te ruim stopt, dus dat je nog een paar centimeter hebt tussen je meubel en waar de stofzuiger ophoudt.
pi_144479599
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Eens, zeker bij smalle objecten heeft hij nogal wat moeite, maar hij remt vaak wel wat af. De gulden middenweg zou eigenlijk ideaal zijn, want bij die Neato heb ik het idee dat hij (op het filmpje in ieder geval) iets te ruim stopt, dus dat je nog een paar centimeter hebt tussen je meubel en waar de stofzuiger ophoudt.
Dat valt nog best mee, het is op het filmpje niet goed te zien, maar hij rijdt echt vlak langs objecten (minder dan een paar centimeter). Wel is het zo dat de Neato geen zijborstel heeft zoals de Roomba, wat met name vlak langs plinten wel iets merkbaar is. Hoewel de Roomba daar ook lang niet altijd goed schoonmaakte.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_144515773
De Botvacs hebben een zijborstel. Een Botvac 70E + pet borstel + hepa filter = Botvac 85 voor een veel lagere prijs! Alle Botvacs zijn immers dezelfde machines. Een XV-15 en XV-25 waren gelijk. Een XV Sig en Sig pro zijn qua machine ook gelijk. Een XV Sig (Pro) is voor 95% gelijk aan een XV-15. LG en Botvacs tonen hoe het moet.
pi_144689531
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:24 schreef AnkeV het volgende:

[..]

Die blog heeft gelijk. Neato's zijn onklopbaar. Alleen de hombot vind ik nog een alternatief als je een goedkope machine wil. Beslist.nl zoeken dus :-)
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 23:09 schreef AnkeV het volgende:
Ik heb geen haat tegen roomba's, alleen is het verouderde technologie en zijn die machines zwaar overprijsd. Een roomba 880 kost meer dan 700 euro.Toch triest voor een algoritmisch rijdend apparaat, niet? En dan nog kastjes op batterijen in de deuren moeten zetten.Tussen de random rijdende apparaten is de roomba zeker het beste, maar is toch (te) duur. En ik ken alle grote e- en retailers zakelijk genoeg (en niet voor de robotjes). Trouwens, iedereen verkoopt roomba's, liggen op elke hoek van de straat. In het buitenland kosten ze pakken minder dan in de Benelux.Ik heb zowat elke robotstofzuiger in mijn handen gehad. Aldi bots zijn trouwens OEM cleanmates....

Verder nodig ik je eveneens uit eens statistieken op te vragen van defecte borsteldecks op roomba's en uitval van scooba's. Reken maar met 2 cijfers. Waarom is de 230 van de markt gegaan? Niks dan ellende en natte vloeren.
En voor de prijs van een roomba 880 koop je 2 LG Hombots, die zuiniger zijn en dan een heel huis kunnen rijden. (Of je koopt 15 aldi bots :-))
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 19:21 schreef AnkeV het volgende:
Je weet dat ik niet pro roomba ben. Niet omdat het geen betrouwbare apparaten zijn, wel afgeschreven technologie. Maar van de random vegers, is het ook mijn nummer 1 hoor.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:13 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: ik had een Roomba, maar heb nu een Neato XV Signature ;) Die is duidelijk beter dan de Roomba :)
Oooh, ik zie dat ik zo af en toe moet terugkomen hier in dit topic. Het gaat weer veels te veel de Neato kant op. :-P . Dan moet ik weer even de mensjes met de neus op de feiten drukken. Dus zodoende.

Ten eerste de Neato: Stom stuk speelgoed. Doet z'n werk alsof ie in de maand van z'n ontslag zit: (m.a.w. Half werk). Je weet dat je de kracht niet hebt als een stofzuiger, zorg dan dat je er 2x overheen gaat. nee hoor. Zogenaamde intelligente technologie.


LG Hombot: Ook van hetzelfde ''kaliber''


De samsung kun je maar beter laten staan:




Al die mensen die Roomba afkraken en ''verouderd'' vinden: Kijk en Huiver


Deze slaat gewoon alles:


Now This is what I call Cleaning:

Nou Mensen. Doei.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reeleezee op 19-09-2014 12:50:18 ]
  vrijdag 19 september 2014 @ 12:46:00 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144689748
Mijn moeder zit over een robotstofzuiger te denken, maar weet er eigenlijk vrij weinig van en overweegt een Miele Scout RX1.
Iemand daar ervaring mee, dan wel en wat is wijsheid in deze?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144689982
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:46 schreef Leandra het volgende:
Mijn moeder zit over een robotstofzuiger te denken, maar weet er eigenlijk vrij weinig van en overweegt een Miele Scout RX1.
Iemand daar ervaring mee, dan wel en wat is wijsheid in deze?
Ik zou zeggen. Lekker laten bungelen in de winkel.


Enne, wat als ie kapot gaat over 2 jaar. Geen enkel onderdeel van te krijgen. itt tot de bekendere merken in de robotstofzuigwereld.
pi_144690171
Geen idee hoe oud en kwiek je moeder nog is, maar bedenk wel dat ze m wel elke keer leeg moet halen en schoonmaken, en dus ook optillen...
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:01:43 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144690201
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:54 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Ik zou zeggen. Lekker laten bungelen in de winkel.


Enne, wat als ie kapot gaat over 2 jaar. Geen enkel onderdeel van te krijgen. itt tot de bekendere merken in de robotstofzuigwereld.
Garantie maak ik me bij Miele dan weer niet zo druk om....

Het resultaat in het filmpje is wel bedroevend.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:05:36 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144690304
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:00 schreef JohnB52 het volgende:
Geen idee hoe oud en kwiek je moeder nog is, maar bedenk wel dat ze m wel elke keer leeg moet halen en schoonmaken, en dus ook optillen...
Ze is 72.
Nou scheelt het dat ze in een appartement wonen, en volgens mij is het laminaat daar volledig drempelloos gelegd, en ze wonen 8 hoog, dus er komt sowieso al een stuk minder rotzooi binnen dan in een huis (want onderweg naar boven verlies je ook al zooi van je schoenen), en volgens mij dragen ze in huis eigenlijk nauwelijks schoenen, dus ik denk dat de winst voor haar qua niet hoeven stofzuigen veel groter is dan de moeite die het kost om het ding leeg te halen.
Daarbij kan mijn vader dat laatste natuurlijk ook prima doen.
Hij kan ook wel stofzuigen, maar het is zo'n pietje precies dat ze hem niet meer vraagt te stofzuigen, want dan is hij 3 uur bezig :')
Is het wel helemaal kraakhelder schoon, dat wel :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144690388
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:37 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Oooh, ik zie dat ik zo af en toe moet terugkomen hier in dit topic. Het gaat weer veels te veel de Neato kant op. :-P . Dan moet ik weer even de mensjes met de neus op de feiten drukken. Dus zodoende.

Ten eerste de Neato: Stom stuk speelgoed. Doet z'n werk alsof ie in de maand van z'n ontslag zit: (m.a.w. Half werk). Je weet dat je de kracht niet hebt als een stofzuiger, zorg dan dat je er 2x overheen gaat. nee hoor. Zogenaamde intelligente technologie.


LG Hombot: Ook van hetzelfde ''kaliber''


De samsung kun je maar beter laten staan:


Al die mensen die Roomba afkraken en ''verouderd'' vinden: Kijk en Huiver


Deze slaat gewoon alles:


Now This is what I call Cleaning:

Nou Mensen. Doei.
Erg goede vergelijking maar niet heus... De eerste filmpjes hebben allemaal een opstelling met hoekjes waar het "stof" in ligt, maar net de filmpjes van de Roomba hebben dat niet. En wat dacht je van het tapijt in de eerste filmpjes?

Wat je bovendien buiten beschouwing laat is dat er voor de Neato software updates uitkomen, waardoor die telkens slimmer kan worden. De Roomba kan dat dus niet...

Verder heb ik gewoon mijn eigen ervaring: de Roomba was zeker niet slecht, maar de Neato is beter.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_144690401
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Garantie maak ik me bij Miele dan weer niet zo druk om....

Het resultaat in het filmpje is wel bedroevend.
Ook niet na 3 jaar?

Moet je eens kijken op google wat er aan Neato Onderdelen of Roomba onderdelen te krijgen zijn. Tot zelfs het eerste type nog.

Het resultaat zuigt zwaar idd. ;) Schoenmaker blijf bij je leest zullen we maar zeggen.
pi_144690821
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:08 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Erg goede vergelijking maar niet heus... De eerste filmpjes hebben allemaal een opstelling met hoekjes waar het "stof" in ligt, maar net de filmpjes van de Roomba hebben dat niet. En wat dacht je van het tapijt in de eerste filmpjes?

Wat je bovendien buiten beschouwing laat is dat er voor de Neato software updates uitkomen, waardoor die telkens slimmer kan worden. De Roomba kan dat dus niet...

Verder heb ik gewoon mijn eigen ervaring: de Roomba was zeker niet slecht, maar de Neato is beter.
Hoekjes. Niks hoekjes. Het staat GVD in het midden van de kamer. Met niks er om heen. Je ziet duidelijk dat ie de helft laat liggen alsie er overheen gaat. (wel heel het filmpje kijken he, of durf je niet)

Dit is zn broertje. Zoals jij het wilt..... Net zo uitgestrooid als bij de Roomba, maar nog steeds bedroevend. :')


En hier met een verdomd moeilijk parcour, (nou dit zijn nog eens hoeken) En met vloerbedekking. (Dan kun je hier ook niet over beginnen)

  vrijdag 19 september 2014 @ 13:23:00 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_144690882
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:08 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Ook niet na 3 jaar?

Moet je eens kijken op google wat er aan Neato Onderdelen of Roomba onderdelen te krijgen zijn. Tot zelfs het eerste type nog.

Het resultaat zuigt zwaar idd. ;) Schoenmaker blijf bij je leest zullen we maar zeggen.
Nee, ook niet na 3 jaar.... ten eerste is registreren bij Miele voldoende om voor stofzuigers 5 jaar garantie te krijgen, ten tweede; als het niet onder de stofzuigers valt kan garantie bijgekocht worden, en is er sprake van 10 jaar garantie (van Miele dus, niet van de verkoper).
Die laatste mogelijkheid was voor mij reden om vorig jaar wederom voor een Miele koelkast te kiezen, en niet voor het identieke model van Liebherr.

En stofzuigers zijn als geen ander de leest van Miele, dus tsja....
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_144704388
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:21 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Hoekjes. Niks hoekjes. Het staat GVD in het midden van de kamer. Met niks er om heen. Je ziet duidelijk dat ie de helft laat liggen alsie er overheen gaat. (wel heel het filmpje kijken he, of durf je niet)

Dit is zn broertje. Zoals jij het wilt..... Net zo uitgestrooid als bij de Roomba, maar nog steeds bedroevend. :')


En hier met een verdomd moeilijk parcour, (nou dit zijn nog eens hoeken) En met vloerbedekking. (Dan kun je hier ook niet over beginnen)


En nu met 5 verschillende kamers.

Dat de Roomba meer oppakt is logisch als hij er 20 keer overheen gaat. Dat hij dan nooit drie kamers verder komt, is natuurlijk niet zo handig. En die lighthouses zijn ook niet echt de oplossing.

Ik heb liever een slimme robotstofzuiger die elke dag iedere kamer doet, dan dat deze de helft helemaal niet bereikt.
pi_146344971
Het zal vast al 100x gevraag zijn, maar wat is een goede prijs/kwaliteit stofzuiger? Er zijn hier zoveel modellen besproken...
pi_147172013
Geen idee maar ik ben mijn Roomba qua batterij eigenlijk spuugzat.

Veel heb ik 'm nooit gebruikt, en hij is al een paar jaar oud inmiddels, en de batterij is volstrekt onbruikbaar - en is dat eigenlijk altijd al geweest. Het is me ook een raadsel waarom er nog steeds apparaten met NiCd :r (of NiMH of wat dan ook) batterijen gemaakt worden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator maandag 1 december 2014 @ 19:39:00 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_147195210
Mijn Roomba is nu 5 jaar oud en ik heb er één keer een nieuwe batterij in gestopt. Eigenlijk heb ik geen klagen. Heb je niet gewoon een slechte accu getroffen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 1 december 2014 @ 19:43:26 #244
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_147195436
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:42 schreef Onufriev het volgende:
Het zal vast al 100x gevraag zijn, maar wat is een goede prijs/kwaliteit stofzuiger? Er zijn hier zoveel modellen besproken...
ik ben erg content met mijn hombot 3. Maar elk merk heeft zo zijn fans
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_147213064
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn Roomba is nu 5 jaar oud en ik heb er één keer een nieuwe batterij in gestopt. Eigenlijk heb ik geen klagen. Heb je niet gewoon een slechte accu getroffen?
Misschien ja. Maar NiCd/etc batterijen heb ik altijd slechte ervaringen mee (ook met radiografisch bestuurbaar speelgoed bijvoorbeeld). Verliezen echt in no-time hun kracht, zijn alleen maar nuttig als je ze constant aan de lader houdt.

De Roomba lader zuipt stroom dus ik wil het ding alleen opladen voordat ik 'm ga gebruiken.

Gisteren las ik ergens dat iRobot vanaf de 600 serie Roomba's op LiPo/LiIon oid is overgestapt (zelfde als wat je in laptops en telefoons ziet), heb ik dus pech. :{
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147213506
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:23 schreef LintuxCx het volgende:

De Roomba lader zuipt stroom dus ik wil het ding alleen opladen voordat ik 'm ga gebruiken.

misschien is dat jouw probleem? Hier ook al gemiddeld 3-4 jaar met accu's. Nu alweer 3 jaar op een vervangende ebay-accu met hogere capaciteit
pi_147223234
Gister mijn Roomba binnen gekregen, ben benieuwd
  Moderator dinsdag 2 december 2014 @ 19:21:08 #248
155227 crew  Guppy
dus
pi_147226190
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 11:41 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

misschien is dat jouw probleem? Hier ook al gemiddeld 3-4 jaar met accu's. Nu alweer 3 jaar op een vervangende ebay-accu met hogere capaciteit
Ik denk dat daar ook een groot deel van het probleem zit inderdaad. iRobot zegt dat je m aan de lader moet houden, tenzij je lagere tijd weggaat. Maar dan moet je de batterij eruit halen en opbergen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_147232478
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 19:21 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik denk dat daar ook een groot deel van het probleem zit inderdaad. iRobot zegt dat je m aan de lader moet houden, tenzij je lagere tijd weggaat. Maar dan moet je de batterij eruit halen en opbergen.
Ja, en dat vind ik dus suf. "Laat 'm altijd aan de later" kunnen ze makkelijk zeggen als ze de elektriciteitsrekening zelf niet hoeven te betalen. :{w Zķ veel verbruikt 'ie nou ook weer niet maar het blijft verspilling.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_147234513
Mijn broertje heeft een Samsung gehad (laadde niet meer op), en nu een Neato.
Hij is vele malen tevredener over de Neato. Maakt wel een stuk meer herrie, maar zuigt veel beter. Het is grappig om het ding strak langs de tafelpoten te zien gaan. Of echt banen zien trekken om grote oppervlaktes te zuigen, waarbij hij steeds versnelt op de lange stukken. Overigens doet hij eerst alle randjes, en dan de grote vlakken.

Zou er bijna ook 1 kopen, ware het niet dat ik al een vrouw heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knuppel1983 op 02-12-2014 23:34:33 ]
pi_147271071
Iemand een kortingscode voor robocleaners voor me? Er zijn hier veel mensen die daar iets besteld hebben, en naar het schijnt krijg je een voucher voor de volgende aankoop (maar ik betwijfel of er veel mensen zijn die een 2e robot nemen :P )
pi_147271082
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 21:51 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja, en dat vind ik dus suf. "Laat 'm altijd aan de later" kunnen ze makkelijk zeggen als ze de elektriciteitsrekening zelf niet hoeven te betalen. :{w Zķ veel verbruikt 'ie nou ook weer niet maar het blijft verspilling.
Ik zet hem niet altijd aan de lader, maar ik zorg er dan ook voor dat die niet onder de 20% capaciteit komt. Oftewel, om de zoveel dagen wordt ie vol opgeladen.
pi_147288928
Om weer eens de puntjes op de i te zetten.
De beste toestellen van dit moment:
1/ Samsung Powerbot: meeste zuigkracht ter wereld!
2/ Kobold VR200: intelligentste en beste afgewerkte robotstofzuiger ter wereld
3/ Neato Botvac: budgetmodel van de Vorwerk. Alle Botvacs zijn gelijk. Ik snap dus niet waarom iedereen voor de 85 gaat.
4/LG Hombot; goedkoopste intelligente robotstofzuiger (VHOMBOT3)

En dan de roomba 880 en 870. Ga geen duizend maal de redenen opsommen:
* minste zuigkracht
* botst tegen alle meubels (schade)
* rijdt algoritmisch. Doet dus na 2 uur een hele kamer omdat hij 30x op dezelfde plek rijdt.
* heeft geen geheugen: batterij leeg = gedaan met stofzuigen
* werkt met dure lighthouses waar je nog batterijen insteekt (rijdt dus tijdsgebaseerd tussen de kamers en niet op basis van gestofzuigde oppervlakte).
Een roomba was een prachttoestel 10 jaar geleden. Nu is deze robot op alle vlakken voorbijgestreefd, behalve op prijs.

Miele is een OEM robot uit China, idem met Philips (een iClebo).

En je kan steeds filmpjes vinden die het omgekeerde bewijzen. Niettemin kan je beter de specs vergelijken :-)
*
  donderdag 4 december 2014 @ 20:32:07 #254
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_147289061
En AnkeV de anti Roomba troll is weer in da house _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator donderdag 4 december 2014 @ 20:40:49 #255
155227 crew  Guppy
dus
pi_147289321
Al onze meubels liggen al 5 jaar in puil ja. Kut-Roomba :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_147300016
Even een vraagje over de Roomba. Ik heb het dock in mijn woonkamer, en als ik m daar aanzet keert ie automatisch terug naar dat dock wanneer hij leeg is. Kan het ook kwaad als ik hem in de gang en slaapkamer aanzet met de deur naar de woonkamer dicht? Dan kan hij, wanneer ie leeg is, niet terug naar het dock.
pi_147316490
Een Roomba is 100% blind. Die keert gewoon terug wanneer het apparaatje de infrarood straal van de basis detecteert. Ophouden met het idee dat dit apparaat intelligent is. Google even en je zal beseffen dat een roomba algoritmisch rijdt en enkel zijn basis vindt doordat hij de "straal" van de basis voorbij rijdt. Dit is idem het geval met de "vuurtorens" en lighthouses.

Enkel camera en lasergeleide robots hebben positie herkenning.

En nee, ik heb tig roomba's gehad en was er tevreden over. Alleen heb ik ingezien, 3 jaar geleden, dat er nu betere alternatieven zijn.

Maw, vergelijk op specs. Niet op aantal. In de retail worden roomba's gepusht omv de gigantische marge die op deze oude technologie zit.
U koopt dus wat een verkoper graag kwijt is. Online zijn deze problemen minder aan de orde en dat zie je direct in de top rangschikking van toestellen.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 20:12:41 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_147316710
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:44 schreef Onufriev het volgende:
Even een vraagje over de Roomba. Ik heb het dock in mijn woonkamer, en als ik m daar aanzet keert ie automatisch terug naar dat dock wanneer hij leeg is. Kan het ook kwaad als ik hem in de gang en slaapkamer aanzet met de deur naar de woonkamer dicht? Dan kan hij, wanneer ie leeg is, niet terug naar het dock.
Nee hoor, dat kan geen kwaad :) Als hij klaar is, en hij kan het dock voor die tijd niet vinden, speelt hij een heel trots "ik-ben-klaar" muziekje en dan schakelt hij zichzelf uit. Dan kun je hem daarna gewoon terugzetten in het dock.

Overigens, in een kleine kamer is hij eerder klaar dan in een grote kamer. Dus de kans is aanwezig dat hij nog niet eens leeg is op het moment dat hij zich uitschakelt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_147318597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:12 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee hoor, dat kan geen kwaad :) Als hij klaar is, en hij kan het dock voor die tijd niet vinden, speelt hij een heel trots "ik-ben-klaar" muziekje en dan schakelt hij zichzelf uit. Dan kun je hem daarna gewoon terugzetten in het dock.

Overigens, in een kleine kamer is hij eerder klaar dan in een grote kamer. Dus de kans is aanwezig dat hij nog niet eens leeg is op het moment dat hij zich uitschakelt.
Oké, bedankt. Ondanks dat ik niet het goedkoopste model heb, lijkt het er niet echt op dat hij gestructureerd bezig is. Dus ik kijk er van op dat hij 'weet' dat ie klaar is dan.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 21:12:38 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_147318723
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:09 schreef Onufriev het volgende:

[..]

Oké, bedankt. Ondanks dat ik niet het goedkoopste model heb, lijkt het er niet echt op dat hij gestructureerd bezig is. Dus ik kijk er van op dat hij 'weet' dat ie klaar is dan.
Hij 'weet' ook niet per se wat ie aan het doen is, maar hij schijnt te berekenen hoevaak hij een lange afstand aflegt. Op basis daarvan bepaalt ie op een gegeven moment dat ie klaar is.

Of het allemaal waar is, weet ik niet. En waarschijnlijk post AnkeV over een minuut of 5 dat ik pertinent ongelijk he en hoe dom de Roomba wel niet is. Maar ik merk wel een verschil in hoe lang de Roomba bezig is met de keuken en met de woonkamer, als ik hem daar opsluit. Dus er zal een kern van waarheid inzitten.

Hoe dan ook, kwaad kan het niet om hem te laten rijden totdat ie klaar/leeg is. :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_147319325
Nee, kwaad kan dat niet. Reden is dat de batterijen nooit volledig worden leeggereden, om ze te sparen.
Je moet steeds een robotstofzuiger zsm tegen zijn basis zetten, welk model ook.
En, ik ben geen roomba killer. Mensen die een 500 reeks hebben, zullen zeker tevreden zijn. Dat zijn de modellen die prijs/kwaliteit meer dan ok waren. Alle hogere reeksen heb ik serieus mijn twijfel.
pi_147327681
Stofzuigerdiscounter en RoboCleaners bieden de LGVHOMBOT tegen een super lage prijs aan.
(Zelf zou ik graag de Powerbot van Samsung hebben.)
pi_147372056
http://www.robocleaners.nl/neato-botvac-70e#.VISzyP50yrQ Botvac 70E aan 425 euro.

Tip: alle Neato Botvac robotstofzuigers zijn gelijk. De Botvac 70E + de helix borstel = idem aan Botvac 85

http://www.stofzuigerdiscounter.nl/top/top-10-robots#5 Een Neato Signature (idem XV-15) voor 324 euro.
pi_147382890
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:05 schreef AnkeV het volgende:
Een Roomba is 100% blind.
Moeten ze even de stofzuiger ogen geven
pi_147386104
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:32 schreef Scorpie het volgende:
En AnkeV de anti Roomba troll is weer in da house _O_
Hoezo? Alles wat ze opnoemt is gewoon waar. Simpele feitjes. Roomba's zijn in principe niets meer dan robot bezems die je kamer door stuiteren in de hoop dat ze alles te pakken krijgen. De technologie is gewoon achterhaald en ze doen er vrij weinig aan om bij te komen met de robots die wel weten waar ze zijn en wel daadwerkelijk zuigkracht hebben. Maar kosten ondertussen evenveel. Wat dat betreft zou voor mij de Roomba ook ver onder op de lijst terecht komen als ik in de markt was voor een nieuwe stofzuiger.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_147387424
Inderdaad... maar in het land der blinden is eenoog koning.... Maw, zij die graag 800 euro neertellen voor een rondrijdend projectiel, be free to do it.
pi_147391927


jaja mensen..
pi_147394449
Het grootste voordeel van de Roomba is dat deze zo lang op de markt zit en dat deze goed modulair is opgebouwd. Hierdoor zijn er heel makkelijk vervangende (niet-OEM) onderdelen te koop.

Een accu met veel meer capaciteit, een gemodde CHM. En de nieuwste OEM-verbeteringen zijn ook gewoon te gebruiken op een oude roomba (aerovac, gesealde CHM).

Waar de botvac nu nog problemen kan ondervinden met haren (huisdieren) heeft de Roomba met de aerovac en nieuwe CHM (sealed bearings) dus geen last van.
Ik heb wel gelezen dat de Neato botvac ook steeds verbeterd wordt (Blijkbaar worden ze nu geleverd met een shielded bearings. Maar als ze gewoon sealed zijn, dan is het nog beter)

Er beginnen wel al non-OEM accu's voor de neato's op de markt te komen. En dat is toch wel MIJN criteria voor stofzuigrobots.
pi_147401200
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:32 schreef athlonkmf het volgende:
Het grootste voordeel van de Roomba is dat deze zo lang op de markt zit en dat deze goed modulair is opgebouwd. Hierdoor zijn er heel makkelijk vervangende (niet-OEM) onderdelen te koop.

Een accu met veel meer capaciteit, een gemodde CHM. En de nieuwste OEM-verbeteringen zijn ook gewoon te gebruiken op een oude roomba (aerovac, gesealde CHM).

Waar de botvac nu nog problemen kan ondervinden met haren (huisdieren) heeft de Roomba met de aerovac en nieuwe CHM (sealed bearings) dus geen last van.
Ik heb wel gelezen dat de Neato botvac ook steeds verbeterd wordt (Blijkbaar worden ze nu geleverd met een shielded bearings. Maar als ze gewoon sealed zijn, dan is het nog beter)

Er beginnen wel al non-OEM accu's voor de neato's op de markt te komen. En dat is toch wel MIJN criteria voor stofzuigrobots.
De retourpercentages kan je opvragen bij oa. Servilux. 10-15% van de toestellen gaat binnen voor vervanging van borsteldecks. (70% ongetwijfeld doordat ze "nooit" gereinigd worden. Steeds een inspectie na een week is aan te raden).
Verder zijn de bearings (zijkanten borstel) nog steeds niet goed gemaakt. Maw, een roomba is zeker niet kwalitatiever dan een Botvac. Retour% ligt wat lager omw verouderde (of geen gesofisticeerde) technologie. Veder zijn er inderaad OEM batterijen met meer vermogen, maar de zuigmotor is zeer zwak. Maw, het apparaat rijdt langer, maar zuigt niet. Het is een veger. Tot slot is de aerovac bin iets beter ontworpen. Alleen de 800 reeks heeft echt een beter borsteldeck en borstels.
Kortom, roomba's worden op elke hoek verkocht. Andere machines minder, dus wordt er meer online van gepost (aangezien dit hun sales channel is). Voor een retailer is het verstandig een roomba te verkopen, aangezien hij hier 30-40% marge heeft. Op weinig wit-of bruingoed is dit het geval. Op LG, Neato, Miele enz liggen de marge heel wat lager. Reden is dat deze VEEL duurder zijn in aankoopprijs voor de retailer.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnkeV op 08-12-2014 20:50:30 ]
pi_147404195
Ik had een Roomba 530 voor 270 euro gekocht in 2010.
Voor 50 pond heb ik deze geupgrade met een aerovac (oude werkte nog)
Voor 40 euro heb ik de nieuwe CHM gekocht (oude werkte nog).

Toen de accu oud begon te worden heb ik deze vervangen door een high-capacity accu voor 35 euro.

Of het nou zuigt of borstelt maakt mij niks uit, als de vloer maar schoon wordt. Een geborstelde vloer is ook schoner dan puur zuigen. Wrijving neemt ook "vastzittend vuil mee. Net zoals dat een auto niet schoon wordt met enkel spuiten. Om vuil weg te krijgen moet je poetsen.
pi_147404464
Hoor het dan eens van een ander:
http://www.kelrobot.fr/classement-general/ Deze site is gerenommeerd, net zoals robotreviews.com.

Kijk goed naar de rangschikking en "huiver" :-)
pi_147405848
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:11 schreef AnkeV het volgende:
http://www.robocleaners.nl/neato-botvac-70e#.VISzyP50yrQ Botvac 70E aan 425 euro.

Tip: alle Neato Botvac robotstofzuigers zijn gelijk. De Botvac 70E + de helix borstel = idem aan Botvac 85

http://www.stofzuigerdiscounter.nl/top/top-10-robots#5 Een Neato Signature (idem XV-15) voor 324 euro.
Heeft RoboCleaners een goede service?
Ik las op Tweakers dat veel mensen hun robotstofzuiger bij CoolBlue hebben gekocht vanwege hun goede omruilbeleid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 21:37:50 ]
pi_147407332
Botvacs worden omgeruild door Neato zelf en door alle officiële verdelers. RoboCleaners is, dacht ik zelfs, distri van Neato Robotics en Vorwerk. Hoe dan ook was mijn Neato XV-15 van hun als distributeur.Zij verdelen alle merken officiëel. Idem zoals Coolblue en Stofzuigerdiscounter verdelen zij alleen originele Benelux produkten van de fabrikant.

[ Bericht 8% gewijzigd door AnkeV op 09-12-2014 19:14:28 ]
pi_147450596
Ik ben op zoek naar nieuwe batterijen voor mijn Neato XV 15. Hij houd het nog 2 seconden vol haha.
Iemand ervaring met niet officiële batterijen (China oid), en heeft een tip voor me?
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_147452003
Niet iedereen is voor de botvac http://recode.net/2014/05(...)d-and-tested-roomba/

Uiteindelijk komt het op neer dat zowel botvac als roomba prima stofzuigers maken. neato heeft wat accuproblemen, maar dat lijkt vooral bij de XV te zitten.

wat ik zeker niet zal doen is een samsung nemen, of een ander merk dat zich nog niet bewezen heb (en dus ook niet een actieve community achter zich heeft, en dus ook geen goede replacement parts heeft)

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:11 schreef THeeF het volgende:
Ik ben op zoek naar nieuwe batterijen voor mijn Neato XV 15. Hij houd het nog 2 seconden vol haha.
Iemand ervaring met niet officiële batterijen (China oid), en heeft een tip voor me?
De accu's in de Neato zijn simpele nimh's. Het kan dus echt geen kwaad om niet-officiële te nemen. Je kan ook gewoon dezelfde capaciteit nemen.
pi_147460275
Het batterijprobleem bestaat niet bij Botvacs.... Verder zou ik wel even oppassen met OEM onderdelen.
Robpolis reparatiecentra (iRobot) en Neato verdelers checken hierop. Toestellen binnen garantie worden letterlijk geweerd. Na 2 jaar maakt het niet uit....
pi_147461063
E
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 21:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Heeft RoboCleaners een goede service?
Ik las op Tweakers dat veel mensen hun robotstofzuiger bij CoolBlue hebben gekocht vanwege hun goede omruilbeleid.
Bij RoboCleaners.nl nu een LG VHOMBOT3 voor 320 euro.
pi_147537259
Iemand ervaring met Neato Xv15 batterijen? En waar heb je die gekocht? Ik lees veel verhalen dat ze na 1 maand alweer kapot kunnen zijn. Linkje zou fijn zijn
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_147540720
Overzichtje van wat waar te kopen:
* Robotstofzuigestore.nl: Roomba 780, Roomba 880 (waardebon 50¤), Roomba 650, Miele RX, Roomba 760

* Stofzuigerdiscounter: Neato XV Sig Pro, Dirt Devil Spider, Navibot Airfresh

* RoboCleaners.nl: Neato Botvac 85, 75, 70E, Scooba 450, LG VHombot3, Vorwerk Kobold VR200, Samsung Powerbot (gratis batterijset), Scooba 450, Roomba 870
Waardebon van 50¤ bij bedrag boven 800¤
pi_147540749
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:22 schreef THeeF het volgende:
Iemand ervaring met Neato Xv15 batterijen? En waar heb je die gekocht? Ik lees veel verhalen dat ze na 1 maand alweer kapot kunnen zijn. Linkje zou fijn zijn
Binnen garantie officiële verkoper: robotstofzuigerstore, art&craft, stofzuigerdiscounter, robocleaners
Na garantie: batteryupgrade
pi_147541444
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 09:22 schreef THeeF het volgende:
Iemand ervaring met Neato Xv15 batterijen? En waar heb je die gekocht? Ik lees veel verhalen dat ze na 1 maand alweer kapot kunnen zijn. Linkje zou fijn zijn
Ik heb neato gemailed toen mijn batterijen stuk maken, binnen 2 weken had ik nieuwe binnen.
Heeft me geen cent gekost.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_147541525
idd je hebt 6 maanden garantie. Neato helpdesk werkt perfect.
pi_147541547
Heeft iemand de Powerbot al aangeschaft. Ik zou graag eens weten of hij effectief werkt. Heb de demo gezien Samsung in Delft.
pi_147616698
Powerbot besteld bij RoboCleaners. Heb een gratis Parrot Rolling Spider drone erbij voor de man. Zal een review geven. Kon niet meer wachten. Kerstkado is dus besteld :-)
Het is wel weer kalm hier....

[ Bericht 0% gewijzigd door AnkeV op 17-12-2014 20:09:30 ]
pi_147640625
Ik heb een Botvac 75 aangeschaft en ben er wel tevreden over, mooi degelijk apparaat.

Alleen de rubberen borstel geeft best veel lawaai als hij een rondje draait of naar achter rijdt. Ik heb een laminaatvloer en het klinkt als ratelen. Is dat bij jullie ook zo?

edit: contact opgenomen met neato en schijnbaar is de combo-brush veel stiller.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2014 17:38:42 ]
pi_147647490
Inderdaad, eigenlijk best de Botvac 70E + helix kopen. Heb je een idem machine als de Botvac 85. Waarom iedereen meer betaalt voor het blauwe ledje is mij een raadsel.
pi_147650326
Omdat de 70E/75 440,- is en een helix borstel 40,-. Allergypack 55,-
Een 85 kost 490.
pi_147650917
Wel onthouden dat op de 70E een standaardfilter zit die evengoed is als de hepa. Verder heb je dan ook een gewone borstel gratis.
De som:
1/ http://www.robocleaners.nl/neato-botvac-70e#.VJCRBfnF_gV : Botvac 70E = 435 euro
2/ Kit met 2 hepa en helix: http://www.robocleaners.n(...)-botvac#.VJCRV_nF_gU = 55 euro
Samen dus 490 euro.

Uw winst:
http://www.robocleaners.n(...)-botvac#.VJCRyfnF_gU: standaardborstel = 35 euro
+
http://www.robocleaners.n(...)eato-xv#.VJCSEPnF_gU: 20 euro standaardfilters

De besparing is dus 55 euro op 490 euro of 11%.

Je moet dus echt een "blauwe" led "liefhebben" :-)
pi_147672231
Hoe zit het met die samsung powerbot is die zijn prijsverschil waard ?
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_147680339
Ik heb de Powerbot en een mini drone ontvangen vandaag.
De feiten:
a) hij heeft de beste zuigkracht en resultaat ooit gezien. Een wereld van verschil tov die prutsvegertjes van navibots die ze vroeger en nog steeds verkochten. Ook mijn Botvac is minder!
b) het geluid is veel minder dan een Neato Botvac met helix borstel.
c) het toestel rijdt zeer goed langs de muren....
d) reinigen is peanuts
e) hij is 2cm hoger dan de Neato Botvac
f) multi-room werkt
g) de batterij is lithium

Nadelen zijn dus de zijn prijs en het feit dat hij ietsje hoger is dan de Neato Botvac. Ook werkt de infra rood geleiding perfect, maar zie ik mij dat niet vaak gebruiken.

Toestel is zeker impressionant.

De mini drone heb ik ook getest en dat is echt een fun ding voor de liefhebbers zoals ik. Ongeloofelijk wat zoiets kan oa. op de muur rijden :-)

[ Bericht 14% gewijzigd door AnkeV op 17-12-2014 21:03:08 ]
pi_147682995
Ik ben aan het overwegen mijn Botvac terug te sturen. Deze blijft maar vastzitten met zijn turret. Heel dom ontwerp als je bumper niet hoog genoeg uitsteekt om ook de turret mee te nemen.

Of ik moet de Overhead Pinch Trap mod gebruiken en kijken of dat soelaas biedt. Zal natuurlijk niet mogen gebeuren. http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?f=20&t=15853
pi_147683066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:14 schreef AnkeV het volgende:
Wel onthouden dat op de 70E een standaardfilter zit die evengoed is als de hepa. Verder heb je dan ook een gewone borstel gratis.
De som:
1/ http://www.robocleaners.nl/neato-botvac-70e#.VJCRBfnF_gV : Botvac 70E = 435 euro
2/ Kit met 2 hepa en helix: http://www.robocleaners.n(...)-botvac#.VJCRV_nF_gU = 55 euro
Samen dus 490 euro.

Uw winst:
http://www.robocleaners.n(...)-botvac#.VJCRyfnF_gU: standaardborstel = 35 euro
+
http://www.robocleaners.n(...)eato-xv#.VJCSEPnF_gU: 20 euro standaardfilters

De besparing is dus 55 euro op 490 euro of 11%.

Je moet dus echt een "blauwe" led "liefhebben" :-)
De botvac 85 heeft ook de standaardborstel. En 3 reserve hepa-borstels. En dat voor 490,-. Dus waar is de winst?

En het is geen blauwe led. Enkel het kapje is blauw.
pi_147683959
Filters koop je OEM voor 15 euro (8 stuks) :-). De helix moet je officieel kopen; En ik bedoel de "kleuren" van het huisje enz... Ik heb de 70E gratis mogen testen met helix. Nu als ze morgen er Botvac 95 van maken voor 20 euro meer, koopt iedereen die ook :-)
pi_147724735
Wie een VHombot3 wil:
*/ Robocleaners.nl: 320 euro
*/ Robotstofzuigerstore.nl: 339 euro
*/ Stofzuigerdiscounter: 335 euro
pi_147725952
Powerbot liefhebbers:prijzen Beslist: hierhttp://www.beslist.nl/products/r/powerbot/
pi_147727776
Ik heb m'n Botvac 75 ingeruild voor een 85. De standaard borstel maakte op m'n laminaatvloer een enorm hard ratelgeluid. De combo borstel op de 85 totaal niet.
pi_147728168
als je een hellix had gekocht op je 75 had je idem resultaat. Alle Botvacs zijn 1000000% identiek!!! Alleen de filters en borstels (accessoires dus) zijn anders.
pi_147728277
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 00:14 schreef AnkeV het volgende:
als je een hellix had gekocht op je 75 had je idem resultaat. Alle Botvacs zijn 1000000% identiek!!! Alleen de filters en borstels (accessoires dus) zijn anders.
Dat klopt inderdaad maar de combo brush is 40 euro los, en de 85 is 50 euro duurder dan de 75. Maar dan krijg je er wel 3 filters bij ipv 2.
pi_147728313
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 15:16 schreef quirina het volgende:
[ afbeelding ]

jaja mensen..
Geweldig. Maar de Samsung Powerbot is bloedmooi en werkt ook effectief. De VR200 van Kobold maakt het podium af. Welke je best vindt, hangt ook af van je "portemonee" :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')