abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138973497
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:27 schreef DeJori het volgende:

[..]

Russische economie is volledig gebaseerd op de export van gas en olie dus de belangen van die olie en gasbazen zijn hetzelfde als die van de bevolking.
Nou daarmee zeg je in feite dat het volk welvaart geniet door olie-en gasinkomsten. Dat klopt natuurlijk wel alleen mensen worden ook kritischer als ze meer welvaart genieten.
pi_138973511
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:20 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Poetin zal wel afgezet worden als mensen honger gaan lijden. Maar Poetin is daar veel te slim voor. Alleen heeft hij het probleem dat z'n blik steeds nauwer zal worden en daarnaast is ie emotioneel. Hij zal nog veel vaker gaan balanceren en misschien verkijkt ie zich een keer. Maar van het volk heeft hij momenteel niks te vrezen. Maar het kan snel omslaan en daar is ie bang voor. Maar als jij een woning hebt - die meestal afbetaald zijn in Rusland - gas en elektra en water wat niks kost dan is het enige wat je nodig hebt eten en drinken. Nou dat is hoe veel mensen nog leven op het platteland in Rusland.
Het klopt dat gas/electra en water geen probleem zal zijn voor Rusland, echter is Rusland nog niet in staat om hun eigen voedsel te produceren op lange termijn komt daar ook nog eens bij dat er op alternatieve wijze olie en gas naar de EU toe zullen gaan en dan krijgt Rusland die afzetmarkt niet meer terug.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:30:28 #203
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138973513
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Duuhhh.
Dat is toch een vrij kansloos gemeenschappelijk buitenlands beleid als je beweert ook maar iets te geven om de soevereiniteit van Oekraïne?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_138973532
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:30 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat is toch een vrij kansloos gemeenschappelijk buitenlands beleid als je beweert ook maar iets te geven om de soevereiniteit van Oekraïne?
Nee, dat is juist een hele goede.

Wij geven enkel en alleen om onszelf, en terecht.
pi_138973541
De sancties blijven natuurlijk ook uit omdat men in de VS en Europa conflictmoe is. Het interesseert ze gewoonweg niet genoeg meer om nog verregaande sancties te rechtvaardigen. Nadat de VS ons op een "wild goose chase" gestuurd hebben in het Midden-Oosten is iedereen zo klaar met oorlogen en conflicten dat de publieke opinie altijd tegen is en de politci kiezen voor consolidatie om hun achterban tevreden te houden.

Persoonlijk denk ik dat dit conflict en de koerswijziging van Rusland vele malen belangrijker is om op te reageren dan de "terreurdreiging" in het Midden-Oosten, maar nu hebben we als het Westen ons kruit al verschoten op oorlogsgebied. Je merkt direct dat Rusland bijna carte blanche krijgt om in de regio de grenzen te verleggen.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:32:22 #206
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138973566
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:29 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nou daarmee zeg je in feite dat het volk welvaart geniet door olie-en gasinkomsten. Dat klopt natuurlijk wel alleen mensen worden ook kritischer als ze meer welvaart genieten.
We zijn het volgens mij ook wel eens en ik spreek je niet tegen. Ik zeg alleen dat Poetin de invloed van Gazprom eerder zal voelen dan die van een soort nieuwe Oktoberrevolutie.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138973572
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:30 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Het klopt dat gas/electra en water geen probleem zal zijn voor Rusland, echter is Rusland nog niet in staat om hun eigen voedsel te produceren op lange termijn komt daar ook nog eens bij dat er op alternatieve wijze olie en gas naar de EU toe zullen gaan en dan krijgt Rusland die afzetmarkt niet meer terug.
Ze hebben wel een voedselprobleem das best lachwekkend eigenlijk maar goed. En ja als andere partijen gas en olie gaan leveren ja dan krijg je het niet zomaar weer terug. Poetin speelt met vuur maar het schijn dat ie ook geen angst kent.
pi_138973582
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:32 schreef DeJori het volgende:

[..]

We zijn het volgens mij ook wel eens en ik spreek je niet tegen. Ik zeg alleen dat Poetin de invloed van Gazprom eerder zal voelen dan die van een soort nieuwe Oktoberrevolutie.
Dat ben ik met je eens.
pi_138973598
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:32 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ze hebben wel een voedselprobleem das best lachwekkend eigenlijk maar goed. En ja als andere partijen gas en olie gaan leveren ja dan krijg je het niet zomaar weer terug. Poetin speelt met vuur maar het schijn dat ie ook geen angst kent.
Poetin is geen God he.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:33:26 #210
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138973603
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:29 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

De stilzwijgende afspraak in dat soort dictatoriale landen is vaak iets in de trant van "jullie krijgen meer welvaart en in ruil daarvoor niet zeuren over politieke vrijheden". Dus als de welvaartsgroei stokt dan kun je politieke problemen verwachten. Het nationalistische revanchisme is dan een goede vervanger van de welvaartsgroei om te zorgen dat de bevolking toch achter je blijft staan.
pi_138973608
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:31 schreef Mystikvm het volgende:
De sancties blijven natuurlijk ook uit omdat men in de VS en Europa conflictmoe is. Het interesseert ze gewoonweg niet genoeg meer om nog verregaande sancties te rechtvaardigen. Nadat de VS ons op een "wild goose chase" gestuurd hebben in het Midden-Oosten is iedereen zo klaar met oorlogen en conflicten dat de publieke opinie altijd tegen is en de politci kiezen voor consolidatie om hun achterban tevreden te houden.

Persoonlijk denk ik dat dit conflict en de koerswijziging van Rusland vele malen belangrijker is om op te reageren dan de "terreurdreiging" in het Midden-Oosten, maar nu hebben we als het Westen ons kruit al verschoten op oorlogsgebied. Je merkt direct dat Rusland bijna carte blanche krijgt om in de regio de grenzen te verleggen.
2

Rusland is een veel groter gevaar dan de terreur in het Midden-Oosten.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:34:16 #212
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138973624
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:56 schreef JimmyJames het volgende:
Interessant artikel in de VK vandaag over de onderhandelingen in Genève en hoe sterk de partijen staan. Rusland heeft nog flink wat troeven achter de hand (o.a. een 'echte' invasie en de gasleveranties stoppen), het Westen heeft eigenlijk alleen economische sancties en Oekraïne heeft niks :D
Het is een kwestie van welke prijs je wilt betalen.
The view from nowhere.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:34:33 #213
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138973631
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:27 schreef DeJori het volgende:

[..]

Russische economie is volledig gebaseerd op de export van gas en olie dus de belangen van die olie en gasbazen zijn hetzelfde als die van de bevolking.
Niet volledig, 35% van de inkomsten.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 11:34:41 #214
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138973634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dat is juist een hele goede.

Wij geven enkel en alleen om onszelf, en terecht.
Laten we dan maar meteen stoppen met de hypocrisie. En gewoon zeggen "Poetin je gaat je gang maar".
pi_138973641
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:33 schreef waht het volgende:

[..]

Poetin is geen God he.
Nee maar ik moet zeggen dat het een ongekend geraffineerde vent is in mijn ogen.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:35:04 #216
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_138973648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:27 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Poetin is een strateeg dat merk je aan alles. Hij is hypocriet net als de VS en wij maar hij draait zaken telkens weer zodat hij ermee wegkomt. Maar de EU en de VS zijn inderdaad ook vrij dom dat ben ik met je eens.
Het is wellicht niet zozeer dom, maar eerder het gemak waarmee Rusland opereert.
In het westen moet alles volgens de regels en bureaucratisch, Rusland staat zo altijd op voorsprong.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:35:20 #217
361691 DeJori
pi_138973656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

2

Het midden oosten is dan ook van belang vanwege de olie en het gas en niet vanwege de terreurdreiging. De USSR ging op de knieën vanwege Saudi Arabië, dus vergis je niet in het belang van dat gebied :9
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  donderdag 17 april 2014 @ 11:35:28 #218
421524 SadPanda
pi_138973660
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:31 schreef Mystikvm het volgende:

Wat zou de VS en EU nog meer kunnen doen? Ik zie maar weinig wat ze kunnen doen.

Waarom moeten wij daarop reageren? De bevolking wil bij Rusland.
Anti-Turkije
pi_138973661
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:32 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Putin een bepaalde visie / doelstelling voor zichzelf weggezet en wijkt hij daar eigenlijk niet meer vanaf, ongeacht van wat er op zijn pad wordt gelegd.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:35:48 #220
421524 SadPanda
pi_138973671
quote:

[..]

2

Waarvoor?
Anti-Turkije
pi_138973692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:33 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

De stilzwijgende afspraak in dat soort dictatoriale landen is vaak iets in de trant van "jullie krijgen meer welvaart en in ruil daarvoor niet zeuren over politieke vrijheden". Dus als de welvaartsgroei stokt dan kun je politieke problemen verwachten. Het nationalistische revanchisme is dan een goede vervanger van de welvaartsgroei om te zorgen dat de bevolking toch achter je blijft staan.
Zeker waar. In feite wilden mensen een burgermaatschappij maar door met allerlei nationalistische acties te komen zoals de LGBT-wetgeving, de spelen in Sotsji, De Krim enzovoort leid je de boel op zn minst af en sommige mensen zullen weer nationalistisch worden. Ik snap dat volkomen.
pi_138973714
quote:

[..]

2

Rusland gevaarlijk? We zouden een fantastische band kunnen hebben met ze als we elkaar zouden begrijpen maar dat gaat nooit lukken.
pi_138973716
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:34 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Laten we dan maar meteen stoppen met de hypocrisie. En gewoon zeggen "Poetin je gaat je gang maar".
Nee, want dan vinden mensen ons walgelijk.

Het is allemaal psychologie.
pi_138973723
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:35 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat zou de VS en EU nog meer kunnen doen? Ik zie maar weinig wat ze kunnen doen.

Het is dus een groepje dat bij Rusland wil horen, niet de bevolking.
pi_138973735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is wellicht niet zozeer dom, maar eerder het gemak waarmee Rusland opereert.
In het westen moet alles volgens de regels en bureaucratisch, Rusland staat zo altijd op voorsprong.
Poetin is elke keer ons een stap voor. En wij maar afvragen hoe dat komt. Ze doen daar niet aan polderen, das voor slappelingen.
pi_138973738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:35 schreef DeJori het volgende:

[..]

Het midden oosten is dan ook van belang vanwege de olie en het gas en niet vanwege de terreurdreiging. De USSR ging op de knieën vanwege Saudi Arabië, dus vergis je niet in het belang van dat gebied :9
Wij moeten er juist voor zorgen dat wij veel minder afhankelijk worden van de olie van bijvoorbeeld Saodie Arabie.

Alternatieve energie.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:38:15 #227
421524 SadPanda
pi_138973748
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Het is dus een groepje dat bij Rusland wil horen, niet de bevolking.
De meerderheid van de bevolking denk ik. Maar als het gaat gebeuren gaat het via een referendum dus dan zullen we zien.
Anti-Turkije
pi_138973765
quote:

[..]

Waarvoor?
Voor de wereld.
pi_138973770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, want dan vinden mensen ons walgelijk.

Het is allemaal psychologie.
Politiek correcte lulkoek. Wij willen beschaafd zijn. In Rusland denkt men niet zoals hier zoals al vaak is gezegd de afgelopen maanden. Men denkt niet in morele termen, men denkt niet in goed en kwaad.
pi_138973776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Rusland gevaarlijk? We zouden een fantastische band kunnen hebben met ze als we elkaar zouden begrijpen maar dat gaat nooit lukken.
Een fantastische band?

Om Gordon en GerardJoling een lesje te leren zeker? _O-
  donderdag 17 april 2014 @ 11:39:35 #231
361691 DeJori
pi_138973784
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:34 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Niet volledig, 35% van de inkomsten.
Had het niet alleen over aardgas:
quote:
1 2709 Ruwe aardolie $184,775,336,504.31 36%
2 2710 Refined Petroleum $86,086,172,415.14 17%
3 2711 Petroleum Gas $66,806,651,698.83 13%
4 2701 Steenkool $13,205,335,010.45 2.6%

http://atlas.media.mit.edu/profile/country/rus/
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wij moeten er juist voor zorgen dat wij veel minder afhankelijk worden van de olie van bijvoorbeeld Saodie Arabie.

Alternatieve energie.
Daarom is het ook zo dom dat Duitsland zijn kerncentrales wil sluiten |:(
pi_138973787
quote:

[..]

Of het écht een meerderheid is, dat moet nog bewezen worden. Zelfs al is het 60% om 40%, dan nog is dat discutabel. Democratische normen gaan niet op als ze zulke ingrijpende gevolgen hebben. Dan kan je niet zomaar zeggen "de meerderheid beslist, je hebt je er maar bij neer te leggen". Dat worden altijd conflictsituaties.

Het probleem is ook niet of iemand bij Rusland wil horen of niet. Het probleem is dat Rusland het accepteert en misschien wel een beetje zinspeelt op het verleggen van de grenzen. Dat is een hellend vlak waar de Russen meer gebruik van zullen willen maken in steeds discutabelere situaties. Zolang er geen halt geroepen wordt zal de grens steeds een stukje opgeschoven worden. Als je de stabiliteit wilt bewaren moet je misschien juist nu een halt toeroepen, voordat er een "point of no return" wordt bereikt waarop dingen echt naar de kloten gaan als je dan nog een punt wilt maken.
pi_138973793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Politiek correcte lulkoek. Wij willen beschaafd zijn. In Rusland denkt men niet zoals hier zoals al vaak is gezegd de afgelopen maanden. Men denkt niet in morele termen, men denkt niet in goed en kwaad.
Jij snapt niet dat het allemaal eigenbelang is?
  donderdag 17 april 2014 @ 11:40:02 #234
421524 SadPanda
pi_138973799
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Voor de wereld.
Leg eens uit. Rusland bemoeit zich maar weinig met andere landen dan de voormalig Sovjet-Unie.
Anti-Turkije
pi_138973827
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een fantastische band?

Om Gordon en GerardJoling een lesje te leren zeker? _O-
Ja een fantastische band ja. Rusland is wezenlijk onderdeel van Europa. Wij delen cultuur, historie, wetenschap. Maar Rusland is geen West-Europa nee. Maar wij hebben veel meer met Russen gemeen dan met Amerikanen misschien wel. Het is alleen hun mentaliteit die anders is.

Oh ja en Gordon die Rusland een verschrikkelijk land vindt. Hij zou eens Russische tv-shows moeten kijken en wat voor Gordon-figuren daar optreden. Zou voor hem het paradijs zijn.
pi_138973840
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:40 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Leg eens uit. Rusland bemoeit zich maar weinig met andere landen dan de voormalig Sovjet-Unie.
Je ziet dat ze stukje bij beetje hun grens proberen te verschuiven.

Ze worden qua militaire macht steeds groter en ze hebben een hekel aan het westen (en dan vooral de VS).
pi_138973857
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:40 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ja een fantastische band ja. Rusland is wezenlijk onderdeel van Europa. Wij delen cultuur, historie, wetenschap. Maar Rusland is geen West-Europa nee. Maar wij hebben veel meer met Russen gemeen dan met Amerikanen misschien wel. Het is alleen hun mentaliteit die anders is.
:')

Emigreer zou ik zeggen.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:42:01 #238
421524 SadPanda
pi_138973859
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Of het écht een meerderheid is, dat moet nog bewezen worden. Zelfs al is het 60% om 40%, dan nog is dat discutabel. Democratische normen gaan niet op als ze zulke ingrijpende gevolgen hebben. Dan kan je niet zomaar zeggen "de meerderheid beslist, je hebt je er maar bij neer te leggen". Dat worden altijd conflictsituaties.

Het probleem is ook niet of iemand bij Rusland wil horen of niet. Het probleem is dat Rusland het accepteert en misschien wel een beetje zinspeelt op het verleggen van de grenzen. Dat is een hellend vlak waar de Russen meer gebruik van zullen willen maken in steeds discutabelere situaties. Zolang er geen halt geroepen wordt zal de grens steeds een stukje opgeschoven worden. Als je de stabiliteit wilt bewaren moet je misschien juist nu een halt toeroepen, voordat er een "point of no return" wordt bereikt waarop dingen echt naar de kloten gaan als je dan nog een punt wilt maken.
Een dictatuur van de meerderheid is beter dan een dictatuur van de minderheid zolang de rechten van de minderheden beschermt worden.

Het is juist de NAVO en EU dat steeds de grens verschuift. In 1990 werd er nog belooft dat de NAVO niet verder dan West-Duitsland ging.
Anti-Turkije
pi_138973868
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De meerderheid van de bevolking denk ik. Maar als het gaat gebeuren gaat het via een referendum dus dan zullen we zien.
Denk je? Alweer doe je eerst een uitspraak die je afspiegelt als feit om er vervolgens maar weer een gedachtespinsel van te maken. Een referendum kan nu eigenlijk al niet meer omdat Rusland er al met een vinger in de pap zit, voordat er een referendum kan worden gehouden moet er:

- Goedkeuring vanuit Kiev zijn
- Rust in de regio zijn
- Afwezigheid van geweld

Op dit moment kan het dus niet, ik denk ook niet dat overheidsgebouwen innemen en vervolgens vragen om een referendum de juiste gang van zaken is. Daarnaast moet het niet zo zijn dat je vanuit demografisch oogpunt maar lukraak referenda af moet gaan kondigen, anders kunnen we binnenkort Rotterdam wel afstaan aan een ander land.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:43:14 #240
421524 SadPanda
pi_138973892
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je ziet dat ze stukje bij beetje hun grens proberen te verschuiven.

Ze worden qua militaire macht steeds groter en ze hebben een hekel aan het westen (en dan vooral de VS).
Het is juist de NAVO en EU dat steeds de grens verschuift. In 1990 werd er nog belooft dat de NAVO niet verder dan West-Duitsland ging.

Ze hebben geen hekel aan het westen. Alleen wel aan de imperialistisch politiek van hun.
Anti-Turkije
pi_138973908
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:40 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Behalve de ligging kan je dit ook allemaal zeggen van Arabië.

Amerikanen zijn Europeanen, allemaal geëmigreerd naar de VS tot in de jaren '60 aan toe. Al zeker 80 jaar is de Amerikaanse popcultuur de dominante cultuur. Stellen dat we meer gemeen hebben met de Russen vereist iets meer onderbouwing dan het cultuurhistorisch argument.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:44:30 #242
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138973920
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:43 schreef SadPanda het volgende:

Ze hebben geen hekel aan het westen. Alleen wel aan de imperialistisch politiek van hun.
Weet je wel wat imperialisme betekent?
  donderdag 17 april 2014 @ 11:44:31 #243
421524 SadPanda
pi_138973922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:42 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Denk je? Alweer doe je eerst een uitspraak die je afspiegelt als feit om er vervolgens maar weer een gedachtespinsel van te maken. Een referendum kan nu eigenlijk al niet meer omdat Rusland er al met een vinger in de pap zit, voordat er een referendum kan worden gehouden moet er:

- Goedkeuring vanuit Kiev zijn
- Rust in de regio zijn
- Afwezigheid van geweld

Op dit moment kan het dus niet, ik denk ook niet dat overheidsgebouwen innemen en vervolgens vragen om een referendum de juiste gang van zaken is. Daarnaast moet het niet zo zijn dat je vanuit demografisch oogpunt maar lukraak referenda af moet gaan kondigen, anders kunnen we binnenkort Rotterdam wel afstaan aan een ander land.
Dat eerste is natuurlijk niet nodig. Het tweede en derde is alleen nog bij het stemhokje. Bij de Krim was dat ook zo.

Onzin vergelijking met Rotterdam.
Anti-Turkije
pi_138973924
quote:

[..]

1: Ik zeg ook nergens dat de NAVO en EU heilig is.

2: Welnee, De Russische bevolking hebben allemaal een hekel aan het westen. Waarom? gewoon, omdat de Russische nieuwszenders zeggen dat ze gemeen zijn.

Het is nog net geen Noord-Korea, maar toch.
pi_138973926
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Emigreer zou ik zeggen.
Jij staat niet open voor de mooie kanten van Rusland en dat is te begrijpen. Of je vindt Rusland verschrikkelijk of het laat je niet meer los. Nederland is lekker veilig en comfortabel maar of dat nu leuk is?
  donderdag 17 april 2014 @ 11:44:58 #246
421524 SadPanda
pi_138973934
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Weet je wel wat imperialisme betekent?
Imperialisme is het proces waarbij landen hun macht in andere delen van de wereld uit willen breiden door gebieden te veroveren en te beheersen.

Oftewel Irak, Syrië enzovoort.
Anti-Turkije
pi_138973940
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Jij staat niet open voor de mooie kanten van Rusland en dat is te begrijpen. Of je vindt Rusland verschrikkelijk of het laat je niet meer los. Nederland is lekker veilig en comfortabel maar of dat nu leuk is?
Emigreer dan?
pi_138973956
quote:

[..]

Dat is terecht, voordat het Kremlin weer miljoenen gaat vermoorden.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:45:58 #249
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138973959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Is Poetin echt wel zo slim? Ik heb eerder het idee dat de rest vooral hele domme dingen doet waardoor hij zonder moeite boven de rest uit stijgt.
Poetin is heel, heel inteligent. Misschien een tikje psychopatisch, daar ken ik hem niet genoeg voor, maar het zou me niets verbazen. Maar onderschat de slimheid van de man niet. Russen zijn niet dom. Ze zijn veel, maar dat niet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 17 april 2014 @ 11:45:59 #250
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138973961
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Imperialisme is het proces waarbij landen hun macht in andere delen van de wereld uit willen breiden door gebieden te veroveren en te beheersen.

Oftewel Irak, Afghanistan enzovoort.
Irak en Afghanistan zijn nu Amerikaans grondgebied?

Ik ken eigenlijk maar één land dat de afgelopen tien jaar steevast zijn grondgebied aan het uitbreiden is :)
  donderdag 17 april 2014 @ 11:46:28 #251
421524 SadPanda
pi_138973978
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ik zeg ook nergens dat de NAVO en EU heilig is.

2: Welnee, De Russische bevolking hebben allemaal een hekel aan het westen. Waarom? gewoon, omdat de Russische nieuwszenders zeggen dat ze gemeen zijn.

Het is nog net geen Noord-Korea, maar toch.
Net als hier wordt gezegd dat Rusland gemeen is en de Nederlandse bevolking een hekel heeft aan Rusland. Maar het gaat over de Russische regering en die is niet eens zo anti-westers. Ze stemde ook gewoon in met de NAVO actie in Libië.
Anti-Turkije
pi_138973983
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Een dictatuur van de meerderheid is beter dan een dictatuur van de minderheid zolang de rechten van de minderheden beschermt worden.

Een dictatuur opleggen leidt dus altijd tot conflictsituaties. Maakt niet zoveel uit welke kant dat initieert.

De NAVO is geen land. De grenzen van een militair pact verleggen is wat anders dan de grenzen van een land verleggen. Als persoon hoef ik mij niet aan wetten en regels van de NAVO te houden. Wel van het land waarin ik leef. Als een meerderheid van Nederland zich bij België aan zou willen sluiten zou ik ook op de barricades springen, als emigratie naar een betere plek geen optie is.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:47:08 #253
421524 SadPanda
pi_138973999
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:45 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is terecht, voordat het Kremlin weer miljoenen gaat vermoorden.
Anti-Turkije
pi_138974014
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Behalve de ligging kan je dit ook allemaal zeggen van Arabië.

Amerikanen zijn Europeanen, allemaal geëmigreerd naar de VS tot in de jaren '60 aan toe. Al zeker 80 jaar is de Amerikaanse popcultuur de dominante cultuur. Stellen dat we meer gemeen hebben met de Russen vereist iets meer onderbouwing dan het cultuurhistorisch argument.
Wij hebben natuurlijk ook wel veel gemeen met Amerikanen maar Russen verwijten Amerikanen vaak oppervlakkig te zijn en nep. Russen kunnen heel asociaal overkomen in het buitenland en ja ze zijn decadent. Maar Russen zijn aan de andere kant ook veel warmere mensen waarmee je oprecht vrienden kunt worden. Ze lachen alleen niet zoals Amerikanen in het publieke leven maar een Rus die lacht is een oprechte lach. Ze hebben vaak grote interesse in muziek, sport, cultuur, historie, kunst, filosofie, literatuur enz. Zou elke Europeaan moeten fascineren.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:48:04 #255
421524 SadPanda
pi_138974024
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:45 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Irak en Afghanistan zijn nu Amerikaans grondgebied?

Ik ken eigenlijk maar één land dat de afgelopen tien jaar steevast zijn grondgebied aan het uitbreiden is :)
Irak werd bezet en Afghanistan is nu bezet. Ook Kosovo is een soort van Amerikaanse kolonie.

Vertel me dat eens, ik zie bij Rusland alleen de Krim.
Anti-Turkije
pi_138974028
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Emigreer dan?
Waarom moet ik emigreren? Huis in NL en in Rusland lijkt me mooier.
pi_138974029
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Net als hier wordt gezegd dat Rusland gemeen is en de Nederlandse bevolking een hekel heeft aan Rusland. Maar het gaat over de Russische regering en die is niet eens zo anti-westers. Ze stemde ook gewoon in met de NAVO actie in Libië.
Nee.
pi_138974031
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:34 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nee maar ik moet zeggen dat het een ongekend geraffineerde vent is in mijn ogen.
Ach, het is een typische dictator. Wel een met een visie.
pi_138974041
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:48 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Waarom moet ik emigreren? Huis in NL en in Rusland lijkt me mooier.
Koop dan een tweede huis in Rusland.
pi_138974068
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Koop dan een tweede huis in Rusland.
Doe ik dat en nodig ik jou uit.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:49:36 #261
421524 SadPanda
pi_138974074
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Een dictatuur opleggen leidt dus altijd tot conflictsituaties. Maakt niet zoveel uit welke kant dat initieert.

De NAVO is geen land. De grenzen van een militair pact verleggen is wat anders dan de grenzen van een land verleggen. Als persoon hoef ik mij niet aan wetten en regels van de NAVO te houden. Wel van het land waarin ik leef. Als een meerderheid van Nederland zich bij België aan zou willen sluiten zou ik ook op de barricades springen, als emigratie naar een betere plek geen optie is.
Ik bedoelde dus gewoon democratie, de stem van de meerderheid geldt.

Ik geloof dan ook niet dat het oosten en zuiden bij de Russische Federatie komt. Eerder onafhankelijk en lid van de Euraziatische Unie.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 11:49:54 #262
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974081
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:18 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Omdat hij weet dat het nodig kan zijn en hij is erg slim.
Wil je ophouden met die soort propaganda.
The view from nowhere.
pi_138974082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:49 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Doe ik dat en nodig ik jou uit.
Oh, Rusland is een prachtig land met erg vriendelijke mensen hoor.

Ik zal dat nooit ontkennen.
pi_138974084
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:47 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Wij hebben natuurlijk ook wel veel gemeen met Amerikanen maar Russen verwijten Amerikanen vaak oppervlakkig te zijn en nep. Russen kunnen heel asociaal overkomen in het buitenland en ja ze zijn decadent. Maar Russen zijn aan de andere kant ook veel warmere mensen waarmee je oprecht vrienden kunt worden. Ze lachen alleen niet zoals Amerikanen in het publieke leven maar een Rus die lacht is een oprechte lach. Ze hebben vaak grote interesse in muziek, sport, cultuur, historie, kunst, filossofie, literatuur. Zou elke Europeaan moeten fascineren.
Ik kan met beide uitstekend vriendjes worden. Waarom sluit het ene het ander uit? Er zijn waanzinnig oppervlakkige Amerikanen, net als hele intelligente en kritische. Zelfde geldt voor Russen.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:50:06 #265
421524 SadPanda
pi_138974086
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg en goed onderbouwd tegen argument.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 11:50:16 #266
421524 SadPanda
pi_138974096
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:49 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee.
Anti-Turkije
pi_138974107
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Rare uitspraak, logica dicteert namelijk dat bij een dictatuur van de minderheid waarbij de rechten van de meerderheid beschermt worden een identieke situatie is.

De NAVO en de EU hebben niet echt hun grenzen 'verplaatst', er hebben andere landen zichzelf aangemeld om bij de alliantie te komen (hun goed recht), het mag duidelijk zijn dat als je tussen de EU en Rusland in ligt je je toch een beetje onveilig kan voelen, dat de keuze dan niet voor Rusland wordt gemaakt is vervelend voor Rusland maar geen reden om maar landen in te gaan pikken.
pi_138974150
quote:

[..]

Ik zou dat niet als propaganda zien. Obama zei laatst dat Poetin zn intenties hij niet belangrijk vindt om te doorgronden maar alleen kijkt naar zn acties. Dat is dus het hele probleem in dit verhaal. Amerikanen snappen erg weinig van sentimenten. Europeanen meer maar alleen Duitsland heeft door haar speciale band en Angela Merkel zeker een zekere radar voor Poetin zn plannen.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:52:52 #269
421524 SadPanda
pi_138974164
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:50 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Rare uitspraak, logica dicteert namelijk dat bij een dictatuur van de minderheid waarbij de rechten van de meerderheid beschermt worden een identieke situatie is.

De NAVO en de EU hebben niet echt hun grenzen 'verplaatst', er hebben andere landen zichzelf aangemeld om bij de alliantie te komen (hun goed recht), het mag duidelijk zijn dat als je tussen de EU en Rusland in ligt je je toch een beetje onveilig kan voelen, dat de keuze dan niet voor Rusland wordt gemaakt is vervelend voor Rusland maar geen reden om maar landen in te gaan pikken.
Nee, dat is het niet want bij de meerderheid hoort het bij Rusland en bij de minderheid bij Oekraïne.

De Krim heeft zich ook aangemeld om lid te worden van de Russische Federatie.
Anti-Turkije
pi_138974184
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh, Rusland is een prachtig land met erg vriendelijke mensen hoor.

Ik zal dat nooit ontkennen.
Is ook zo. Alleen het is zo vermoeiend als één kant wordt belicht. Want Russen zijn natuurlijk ook vaak lomp, agressief, racistisch in situaties. Maar dat zijn inderdaad sommigen die zo zijn. Het is allemaal wat extremer dan in het veilige West-Europa.
pi_138974225
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat eerste is natuurlijk niet nodig. Het tweede en derde is alleen nog bij het stemhokje. Bij de Krim was dat ook zo.

Onzin vergelijking met Rotterdam.
Leg uit waarom Rotterdam een onzin vergelijking is, ik bedoel jij wilt puur op demografische data een referendum afdwingen.

De 2e en 3e is ook nodig buiten het stemhokje, mensen moeten zich veilig voelen dat hun politieke voorkeur hun geen schade berokkent en dit kan niet als er geweld is dat gericht is op voor of tegenstanders van een politieke stroming.

Bij het Krim waren er geen echte keuzes (2, weg A en weg B die allebei bij punt C uit zouden komen), daarnaast hebben veel mensen zich onthouden van stemmen en is de uitslag verre van plausibel. Dit komt doordat de omstandigheden rondom het referendum niet eens dicht bij minimaal- acceptabel lagen.
pi_138974280
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:53 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Is ook zo. Alleen het is zo vermoeiend als één kant wordt belicht. Want Russen zijn natuurlijk ook vaak lomp, agressief, racistisch in situaties. Maar dat zijn inderdaad sommigen die zo zijn. Het is allemaal wat extremer dan in het veilige West-Europa.
Dat begrijp ik maar al te goed.

Het punt is alleen dat het hier niet gaat om hoe de Russen als bevolking zijn, maar om Poetin dat een land probeert over te nemen.

En om het feit dat jij zij dat wij juist zouden moeten samenwerken. Rusland verschilt veel te veel van het westen daarvoor. Nu moet ik toegeven dat de VS ook geheel anders is dan West Europa.. maja, het leger van de VS he.

En de VS zit nu eenmaal in de NAVO.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:57:57 #273
421524 SadPanda
pi_138974282
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:55 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Leg uit waarom Rotterdam een onzin vergelijking is, ik bedoel jij wilt puur op demografische data een referendum afdwingen.

De 2e en 3e is ook nodig buiten het stemhokje, mensen moeten zich veilig voelen dat hun politieke voorkeur hun geen schade berokkent en dit kan niet als er geweld is dat gericht is op voor of tegenstanders van een politieke stroming.

Bij het Krim waren er geen echte keuzes (2, weg A en weg B die allebei bij punt C uit zouden komen), daarnaast hebben veel mensen zich onthouden van stemmen en is de uitslag verre van plausibel. Dit komt doordat de omstandigheden rondom het referendum niet eens dicht bij minimaal- acceptabel lagen.
Ik heb het volgens mij al een keer tegen jou gezegd.

De stemming is geheim.

Dat laatste is complete onzin dat heb ik ook al meerdere keren gezegd.
Join the Russian Federation
Restore the 1992 constitution and remain as a part of Ukraine
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014

A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan ¦arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]

Die Miloslav Sou¨ek is van een moderne Tsjechische sociaaldemocratische partij die lid van dezelfde Europese fractie als de PvdA. Milan ¦arapatka is lid van een Tsjechische directe democratie partij. Stanislav Berkovec van een Tsjechische liberale partij.
Anti-Turkije
pi_138974311
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:52 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet want bij de meerderheid hoort het bij Rusland en bij de minderheid bij Oekraïne.

De Krim heeft zich ook aangemeld om lid te worden van de Russische Federatie.
Ah je bedoelt dus, zolang de dictator wil wat jij persoonlijk als goed ziet is het beter, nog steeds een hele rare uitspraak. Je wil iets heel nobel laten klinken terwijl het eigenlijk onzin is en niet eens weerspiegelt wat je bedoelt.
pi_138974334
quote:

[..]

Hoeft niet, iedereen weet hier inmiddels dat Panda een jeugdige cheerleader van Poetin is.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:00:34 #276
421524 SadPanda
pi_138974360
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:58 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ah je bedoelt dus, zolang de dictator wil wat jij persoonlijk als goed ziet is het beter, nog steeds een hele rare uitspraak. Je wil iets heel nobel laten klinken terwijl het eigenlijk onzin is en niet eens weerspiegelt wat je bedoelt.
De bevolking kiest en daar goed het om.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:01:15 #277
421524 SadPanda
pi_138974379
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:59 schreef waht het volgende:

[..]

Hoeft niet, iedereen weet hier inmiddels dat Panda een jeugdige cheerleader van Poetin is.
Rot op, Poetin is een dictator. Ik ben zeker niet voor hem.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:01:36 #278
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138974386
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:48 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Irak werd bezet en Afghanistan is nu bezet. Ook Kosovo is een soort van Amerikaanse kolonie.

Vertel me dat eens, ik zie bij Rusland alleen de Krim.
Die landen worden niet bezet. Amerika heeft die landen veilig gemaakt voor democratie en is nu zijn soldaten aan het terugtrekken :)
En ik doelde verder op Georgië.
Als je de definitie uit het woordenboek van het imperialisme hanteert dan is alleen Rusland imperialistisch bezig de afgelopen jaren.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:01:49 #279
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974394
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:34 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dit soort slim machtsspel verdient geen bewondering. Het is de bron van veel ellende. Zo bezien is het eigenlijk domheid.
The view from nowhere.
pi_138974401
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat begrijp ik maar al te goed.

Het punt is alleen dat het hier niet gaat om hoe de Russen als bevolking zijn, maar om Poetin dat een land probeert over te nemen.

En om het feit dat jij zij dat wij juist zouden moeten samenwerken. Rusland verschilt veel te veel van het westen daarvoor. Nu moet ik toegeven dat de VS ook geheel anders is dan West Europa.. maja, het leger van de VS he.

En de VS zit nu eenmaal in de NAVO.
Duidelijk. Ja we hebben natuurlijk te maken met het Kremlin en ja dan heb ik ook liever de VS als bondgenoot maar Europa had nooit zoveel moeten bezuinigen op defensie. Aan de andere kant als Europa toch los zand is... Het gaat natuurlijk om de Navo maar de Navo is veel te afhankelijk van de VS. En we hebben nog het probleem dat Frankrijk, Duitsland en het VK niet altijd op één lijn zitten. Zo verpsplintert de boel veel te veel.
pi_138974408
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:57 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik heb het volgens mij al een keer tegen jou gezegd.

De stemming is geheim.

Dat laatste is complete onzin dat heb ik ook al meerdere keren gezegd.
Join the Russian Federation
Restore the 1992 constitution and remain as a part of Ukraine
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014

A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan ¦arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]

Die Miloslav Sou¨ek is van een moderne Tsjechische sociaaldemocratische partij die lid van dezelfde Europese fractie als de PvdA. Milan ¦arapatka is lid van een Tsjechische directe democratie partij. Stanislav Berkovec van een Tsjechische liberale partij.
De mondeling uitgesproken 'garantie' dat het geheim is is niet genoeg om iedereen zich veilig te laten voelen als ze gaan stemmen.

Wat snap jij er niet aan dat weg B gewoon ook naar punt C leidt? Soms lijkt het wel of er bij jou in de bovenkamer een schakel ontbreekt die de logica verzorgt.
pi_138974415
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:00 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De bevolking kiest en daar goed het om.
Lijkt mij sterk bij een dictatuur, kan je dit wellicht verder toelichten?
pi_138974432
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:01 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Rot op, Poetin is een dictator. Ik ben zeker niet voor hem.
India is een democratie maar of je daar veel voor koopt.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:03:36 #284
421524 SadPanda
pi_138974437
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:01 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Die landen worden niet bezet. Amerika heeft die landen veilig gemaakt voor democratie en is nu zijn soldaten aan het terugtrekken :)
En ik doelde verder op Georgië.
:D Veilig gemaakt voor democratie _O- Vertel me dan eens waarom de VS Karzai er neer hebben gezet en die bleef winnen met fraude in de verkiezingen. Ze trekken zich niet terug, er blijven nog aardig wat troepen tot minstens 2024.
Georgië begon zelf met een provocatie, die provincies waren al in de jaren 90 onafhankelijk. En dat kwam niet door Rusland.
Anti-Turkije
pi_138974442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:02 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Duidelijk. Ja we hebben natuurlijk te maken met het Kremlin en ja dan heb ik ook liever de VS als bondgenoot maar Europa had nooit zoveel moeten bezuinigen op defensie. Aan de andere kant als Europa toch los zand is... Het gaat natuurlijk om de Navo maar de Navo is veel te afhankelijk van de VS. En we hebben nog het probleem dat Frankrijk, Duitsland en het VK niet altijd op één lijn zitten. Zo verpsplintert de boel veel te veel.
Nah, landen in de NAVO blijven elkaar altijd steunen.

Natuurlijk Frankrijk, Duitsland en het VK zitten lang niet altijd op dezelde lijn. Maar dan gaat het vaak om relatief kleine zaken. Wanneer er echt een grootschalig conflict komen dan steunen wij elkaar, daar zijn we simpelweg tot verplicht.
pi_138974452
GENEVE (Dow Jones)--De ministers van buitenlandse zaken van Rusland, Oekraine, de Verenigde Staten en de Europese Unie (EU) zijn donderdag in Geneve om te praten over de crisis in Oekraine in wat tot nu toe de meest omvangrijke diplomatieke poging is om de spanningen te verminderen tussen Kiev en Moskou.

Maar Westerse officials zijn vooraf weinig hoopvol dat het overleg tot een doorbraak leidt in de crisis. De spanningen zijn de afgelopen dagen verder verhevigd. Nadat pro-Russische activisten vorige week een aantal overheidsgebouwen innamen in drie grote steden in Oost-Oekraine en Donetsk daarbij zelfs onafhankelijk werd verklaard door de separatisten, greep Kiev begin deze week militair in.

De Russische president Vladimir Poetin veroordeelde de actie van Oekraine donderdag, waarbij hij de regering in Kiev beschuldigde van "een serieuze misdaad" door militair in te grijpen om de onrust in het oosten een halt toe te roepen. Bij gevechten in de nacht van woensdag op donderdag werden drie pro-Russische activisten gedood en vielen 13 gewonden.

Volgens Poetin kan het conflict alleen worden opgelost door de dialoog aan te gaan.

"In plaats dat men zich realiseert dat in Oekraine iets is misgegaan en dat men pogingen doet om een dialoog te starten, zijn de bedreigingen toegenomen met geweld waarbij zelfs gekozen is om tanks en vliegtuigen in te zetten tegen de bevolking", zei de Russische president in zijn jaarlijkse 'call-in'-show op de Russische televisie. In het programma beantwoordt Poetin ingestuurde vragen van Russen.

Met de gesprekken in Geneve op donderdag hopen de partijen ervoor te zorgen dat de situatie niet verder escaleert voorafgaand aan de verkiezingen in Oekraine op 25 mei. Poetin gaf donderdag aan dat hij hoopt dat het overleg een compromis oplevert.

"Dit is de eerste mogelijkheid voor deze groep om bij elkaar te komen", zei Witte Huis woordvoerder Jay Carney woensdagavond. "We verwachten dat de gesprekken zullen gaan over de noodzaak om te de-escaleren, de noodzaak voor Rusland om zijn troepen aan de grens met Oekraine te de-mobiliseren en de noodzaak dat gewapende separatistische groepen binnen Oekraine ontwapend en ontbonden worden."

Ondertussen loopt Moskou ook de dreiging van nieuwe, mogelijk bredere financiele en economische sancties vanwege het conflict. Zowel het Westen als Kiev beschuldigen Rusland ervan dat het een rol speelt in de escalatie in Oost-Oekraine.

Poetin deed dit donderdag af als "onzin."

Eerder werden al visaverboden opgelegd en werden tegoeden bevroren van Russische en Oekraiense functionarissen en zakenlieden, waaronder personen in de directe kring van Poetin. De Europese Unie bekijkt momenteel met welke namen deze lijst zal worden uitgebreid.

Ook de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO) bemoeit zich met het conflict: de NAVO gaf woensdag aan dat het zijn militaire aanwezigheid in Oost-Europa gaat versterken in reactie op eventuele dreigingen vanuit Rusland.

Door Laurence Norman, met bijdragen van Naftali Bendavid, Jay Solomon en Lukas I. Alpert; vertaald en bewerkt door Marleen Groen; Dow Jones Nieuwsdienst;

(END) Dow Jones Newswires

April 17, 2014 05:43 ET (09:43 GMT)

*Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
  donderdag 17 april 2014 @ 12:04:35 #287
421524 SadPanda
pi_138974458
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:02 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

De mondeling uitgesproken 'garantie' dat het geheim is is niet genoeg om iedereen zich veilig te laten voelen als ze gaan stemmen.

Wat snap jij er niet aan dat weg B gewoon ook naar punt C leidt? Soms lijkt het wel of er bij jou in de bovenkamer een schakel ontbreekt die de logica verzorgt.
Lezen is moeilijk? Lees eens wat die waarnemers zeggen.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:05:06 #288
421524 SadPanda
pi_138974467
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:02 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk bij een dictatuur, kan je dit wellicht verder toelichten?
De Krim heeft een democratisch referendum gehad.
Anti-Turkije
pi_138974480
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De Krim heeft een democratisch referendum gehad.
Zonder vorm van propaganda inderdaad.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:06:15 #290
421524 SadPanda
pi_138974495
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:03 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

India is een democratie maar of je daar veel voor koopt.
Voor Rusland is realistisch gezien de beste optie maar dat betekent niet dat ik hem steun.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:06:24 #291
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974498
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Poetin is elke keer ons een stap voor. En wij maar afvragen hoe dat komt. Ze doen daar niet aan polderen, das voor slappelingen.
Ik vraag mij dat niet af. Maar ik ben geen voorstander van dictatoriale verhoudingen, slaafse horigheid en het spelen met macht.
The view from nowhere.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:07:32 #292
421524 SadPanda
pi_138974531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zonder vorm van propaganda inderdaad.
Jij denkt echt dat dat cruciaal was?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:08:03 #293
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Jawel, maar een ander idee van goed en kwaad. Mijns inziens een primitiever idee.
The view from nowhere.
pi_138974551
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:07 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat dat cruciaal was?
Cruciaal? nah, maar het heeft zeker meegewerkt.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:08:37 #295
421524 SadPanda
pi_138974565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Cruciaal? nah, maar het heeft zeker meegewerkt.
Zonder dat was er ook wel ja gestemd, niet erg belangrijk dus.
Anti-Turkije
pi_138974582
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:06 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Voor Rusland is realistisch gezien de beste optie maar dat betekent niet dat ik hem steun.
Het is allemaal veel moeilijker dan we denken. Ik zou wellicht ook Poetin stemmen omdat je niet wil dat een zwakkeling aan de macht komt.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:10:58 #297
421524 SadPanda
pi_138974604
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:09 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Het is allemaal veel moeilijker dan we denken. Ik zou wellicht ook Poetin stemmen omdat je niet wil dat een zwakkeling aan de macht komt.
Al die tegenkandidaten van Poetin zijn niet zwak hoor maar wel slechter. De keuzes is tussen Poetin, een communist, ultra-nationalist of een sociaal'democratische' versie van Poetin. http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_presidential_election,_2012
Anti-Turkije
pi_138974612
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nah, landen in de NAVO blijven elkaar altijd steunen.

Natuurlijk Frankrijk, Duitsland en het VK zitten lang niet altijd op dezelde lijn. Maar dan gaat het vaak om relatief kleine zaken. Wanneer er echt een grootschalig conflict komen dan steunen wij elkaar, daar zijn we simpelweg tot verplicht.
Dat is ook wel weer waar. Maar de grote rol van de VS is gewoon niet goed. Misschien beter dan geen rol maar de invloed van Europa moet groter vind ik.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:11:20 #299
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974617
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Mystikvm het volgende:
SadPanda accepteert dat meerderheid argument van hemzelf niet als je heel de Ukraine erover laat stemmen. Van hem moet je eerst een gebied afzonderen, waarin zijn standpunt een meerheidsstandpunt is, en dan pas word je democratisch.
The view from nowhere.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:12:35 #300
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974644
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij snapt niet dat het allemaal eigenbelang is?
Jij snapt niet, dat niet dat alleen eigenbelang niet leidt tot het optimum.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')